-
Υπάρχει σημείο στους κανονισμούς που πράγματι δημιουργεί ένα θέμα. Έχει να κάνει με το ελάχιστο ύψος γενικά των τμημάτων του μονοθεσίου από το έδαφος και ο Whitmarsh αναφέρθηκε σε μια φράση του, υποθέτουμε, σε αυτό.
Ο Whiting άφησε το θέμα ανοιχτό, παρ'ότι οι αγωνοδίκες εκτέλεσαν εκ νέου τεστ στις πτέρυγες πριν τον αγώνα της Ουγγαρίας...Διαβάστε αν θέλετε την σχετική αναλυσή μας:
http://www.f1grip.gr/index.php/news/various-news/493-red-bull-flexi-wing-regulation -
Υπάρχει σημείο στους κανονισμούς που πράγματι δημιουργεί ένα θέμα. Έχει να κάνει με το ελάχιστο ύψος γενικά των τμημάτων του μονοθεσίου από το έδαφος και ο Whitmarsh αναφέρθηκε σε μια φράση του, υποθέτουμε, σε αυτό.
Ο Whiting άφησε το θέμα ανοιχτό, παρ'ότι οι αγωνοδίκες εκτέλεσαν εκ νέου τεστ στις πτέρυγες πριν τον αγώνα της Ουγγαρίας...Διαβάστε αν θέλετε την σχετική αναλυσή μας:
http://www.f1grip.gr/index.php/news/various-news/493-red-bull-flexi-wing-regulation -
Υπάρχει σημείο στους κανονισμούς που πράγματι δημιουργεί ένα θέμα. Έχει να κάνει με το ελάχιστο ύψος γενικά των τμημάτων του μονοθεσίου από το έδαφος και ο Whitmarsh αναφέρθηκε σε μια φράση του, υποθέτουμε, σε αυτό.
Ο Whiting άφησε το θέμα ανοιχτό, παρ'ότι οι αγωνοδίκες εκτέλεσαν εκ νέου τεστ στις πτέρυγες πριν τον αγώνα της Ουγγαρίας...Διαβάστε αν θέλετε την σχετική αναλυσή μας:
http://www.f1grip.gr/index.php/news/various-news/493-red-bull-flexi-wing-regulation -
@ Phaethon
Δεν είναι 'λυγισμός' αλλά 'κάμψη'.
'ανελαστική τους συμπεριφορά' ----> Για τη μη γραμμική τους συμπεριφορά.
Το κόλπο είναι απλό. Σχεδιασμός στο όριο της πτέρυγας με την εκμετάλλευση της μη γραμμικής περιοχής πλησίον του ορίου θραύσης των ανθρακονημάτων. Πιθανά η διάταξη των πλέξεων των ανθρακονημάτων να έχει σχέση στο τελικό αποτέλεσμα (λιγότερες πλέξεις κατά τον εγκάρσιο άξονα της πτέρυγας και περισσότερες υπό γωνία να είναι επαρκείς ώστε να φέρουν τα CF πλησίον του ορίου τους) όπως και το ποσοστό συμμετοχής του matrix-resin στη συνολική δυσκαμψία του φορέα.
Ο κανονισμός αναφέρεται σε ένα τεστ συγκεκριμένο. Αυτό που μπορεί να κάνει η FIA είναι να αυξήσει τόσο το βέλος όσο και το βάρος δοκιμής γραμμικά και να αφαιρέσει κάποιο από το πλεονέκτημα των μονοθέσιων της RB και της Ferrari.
-
Εδιορθώθη... λίγα χρόνια εκτός Ελλάδος και το τεχνικό λεξιλόγιο φτωχαίνει επικίνδυνα
-
-
Ο χρήστης Bayern7 έγραψε:
http://www.sport-fm.gr/article/285498Πωωω...απίστευτο!
-
-
Ο χρήστης elteo έγραψε:
Τι διάολο; το χει η πίστα; Πριν λίγες μέρες έγινε και αυτό με το Leon...Ο κριτής φαίνεται ότι την γλύτωσε για μισό μέτρο...
-
Και μην ξεχναμε φυσικα τι εγινε εκει πριν περιπου ενα χρονο...
Παρ ολα αυτα ειναι γαματη πιστα!
-
Νέα τεστ για τις πτέρυγες από τη FIA πριν το Spa. Και μάλιστα με απόλυτη κάλυψη από τις προβλέψεις των κανονισμών... Το παιχνίδι χοντραίνει και ίσως ξαναλλάζει!
http://www.f1grip.gr/index.php/news/various-news/499-fia-introduces-new-tests-for-wings
-
Ο χρήστης christos.dimou έγραψε:
Το κόλπο είναι απλό. Σχεδιασμός στο όριο της πτέρυγας με την εκμετάλλευση της μη γραμμικής περιοχής πλησίον του ορίου θραύσης των ανθρακονημάτων. Πιθανά η διάταξη των πλέξεων των ανθρακονημάτων να έχει σχέση στο τελικό αποτέλεσμα (λιγότερες πλέξεις κατά τον εγκάρσιο άξονα της πτέρυγας και περισσότερες υπό γωνία να είναι επαρκείς ώστε να φέρουν τα CF πλησίον του ορίου τους) όπως και το ποσοστό συμμετοχής του matrix-resin στη συνολική δυσκαμψία του φορέα.
Ο κανονισμός αναφέρεται σε ένα τεστ συγκεκριμένο. Αυτό που μπορεί να κάνει η FIA είναι να αυξήσει τόσο το βέλος όσο και το βάρος δοκιμής γραμμικά και να αφαιρέσει κάποιο από το πλεονέκτημα των μονοθέσιων της RB και της Ferrari.
Το θέμα είναι αν αλλάζει ο τρόπος μέτρησης (ελέγχου) δηλαδή μέρος του κανονισμού καταμεσής της χρονιάς .
Δεν το βλέπω να γίνεται . Ισως για αυτό οι Αγγλο-Γερμανοί έχουν φάει τα λυσσακά τους μπάς και πιέζοντας ο BE τελικά χαρίσει τον τίτλο στο χρυσό παιδί .
-
Ο κανονισμός προβλέπει ΞΕΚΑΘΑΡΑ τη δυνατότητα εισαγωγής νέων δοκιμών ώστε να εξασφαλίζεται η συμμόρφωση του μονοθεσίου με τις προδιαγραφές ΚΑΤΑ την κίνησή του... Διαβάστε το άρθρο παραπάνω, λέει συνοπτικά αλλά περιεκτικά όλο το story...
-
Ο χρήστης Phaethon έγραψε:
Νέα τεστ για τις πτέρυγες από τη FIA πριν το Spa. Και μάλιστα με απόλυτη κάλυψη από τις προβλέψεις των κανονισμών... Το παιχνίδι χοντραίνει και ίσως ξαναλλάζει!http://www.f1grip.gr/index.php/news/various-news/499-fia-introduces-new-tests-for-wings
Γνωρίζει κάνεις από την πλευρά της μηχανικής ( δεν ξέρω εάν είναι θέμα αντοχής υλικών ) κατά πόσο είναι λογική ή προβλεπόμενη η γραμμικότητα της σχέσης της παραμόρφωσης με το φορτίο δυναμης που ασκούμε ?
Διπλάσια δύναμη => διπλάσια παραμόρφωση ( όπως ο νόμος Hook στα ελατήρια ) ?
-
Διπλάσια δύναμη => διπλάσια παραμόρφωση ( όπως ο νόμος Hook στα ελατήρια ) ?
Η γραμμικότητα στην συμπεριφορά είναι η εξαίρεση και όχι ο κανόνας. Εξαρτάται από το υλικό και την υλοποίηση.
-
Ο χρήστης dstou έγραψε:
Διπλάσια δύναμη => διπλάσια παραμόρφωση ( όπως ο νόμος Hook στα ελατήρια ) ?
Η γραμμικότητα στην συμπεριφορά είναι η εξαίρεση και όχι ο κανόνας. Εξαρτάται από το υλικό και την υλοποίηση.
+1 Για αυτόν το λόγο το ερωτώ ...
...το '*At the moment the endplates on the front wing are allowed to flex by a maximum of 10mm when a load of 50 kilogrammes (500 Newtons) is applied to them.
The FIA has told teams now that it reserves the right to increase that test up to 100 kilogrammes - and** it will only allow a linear** increase of deflection up to 20mm.* ...
...που γράφει εδώ http://www.autosport.com/news/report.php/id/85817 απαιτεί γραμμικότητα στην σχέση δύναμης / παραμόρφωσης ...
υγ ... ε ρε και βγεί παράνομο το φτερό 1 μονο ομάδας από τις 2 ... Διαλιέχτε τζερτζελέ ...
παράνομη η RB / νόμιμη η Ferrari ....VS ..... παράνομη η Φερραρι / νόμιΜη η RB
-
Η γραμμικότητα ισχύει για συγκεκριμένο εύρος φορτίσεων, από ένα σημείο και πέρα η συμπεριφορά μπορεί να κάνει αρκετά κουλά πράγματα. Αυτό ισχύει για κάθε υλικό και πολύ περισσότερο γι'αυτά τα εξωγήινα της F1, που μπορούν να έχουν αρκετά διαφορετικές καμπύλες συμπεριφοράς, ανάλογα με το ίδιο το υλικό, τη διεύθυνση της φόρτισης σε σχέση με τη διάταξη των ανθρακονημάτων κτλ. Αυτά εξ'όσων ενθυμούμαι από τα φοιτητικά μου χρόνια, ο Χρήστος σίγουρα θα έχει περισσότερα να πει.
Το θέμα είναι ότι εάν το χαμήλωμα των αεροτομών ΔΕΝ έχει να κάνει με κάμψη τους, αλλά με κατέβασμα ολόκληρου του συστήματος (από τις βάσεις στήριξης? από το ρύγχος?) αυτό το τεστ δεν πρόκειται να βρει τίποτα μεμπτό.
-
Ο χρήστης Phaethon έγραψε:
Το θέμα είναι ότι εάν το χαμήλωμα των αεροτομών ΔΕΝ έχει να κάνει με κάμψη τους, αλλά με κατέβασμα ολόκληρου του συστήματος (από τις βάσεις στήριξης? από το ρύγχος?) αυτό το τεστ δεν πρόκειται να βρει τίποτα μεμπτό.
Δεν είναι δυνατόν να ισχύει αυτό που λες. Ακόμα και από καουτσούκ να ήταν οι αεροτομές αν το βάρος εφαρμοζόταν όπως περιγράφεις θα πέρναγε το τεστ.
Όπως αναφέρεται και πιο πάνω από το λινκ του autosport: 'At the moment the endplates on the front wing are allowed to flex by a maximum of 10mm when a load of 50 kilogrammes (500 Newtons) is applied to them.' Το βάρος δηλαδή εφαρμόζεται στα άκρα της πτέρυγας.
Το ζήτημα αυτό με τις αεροτομές (τουλάχιστον ετσι όπως το βλέπω εγώ) δεν έχει να κάνει με κάποια καινούρια ιδέα, όλες οι αεροτομές είναι ελαστικές και (έστω και λίγο) παραμορφόνονται ευνοϊκά από την πίεση του αέρα. Η διαφορά στις Red Bull / Ferrari είναι στην κατασκευαστική μέθοδο (που επί της ουσίας δεν είναι κάτι πολύ διαφορετικό) αλλά κυρίως στην αεροελαστική ανάλυση ώστε να μην υπάρχουν ταλαντώσεις και συντονισμοί από την -πιο- έντονη παραμόρφωση που θα οδηγήσουν σε αστοχίες.
Η διαφορά της αεροτομής αυτής από τις 'απλές' πιστεύω είναι ποσοτική (μεγαλύτερη αεροελαστική παραμόρφωση) και όχι ποιοτική.
-
http://en.espnf1.com/belgium/motorsport ... 25274.html
συγνωμη εχει ανεβει παλι!!!!!
-
Ο χρήστης St.Devote έγραψε:
The FIA has told teams now that it reserves the right to increase that test up to 100 kilogrammes - and** it will only allow a linear** increase of deflection up to 20mm.[/i] ......που γράφει εδώ http://www.autosport.com/news/report.php/id/85817 απαιτεί γραμμικότητα στην σχέση δύναμης / παραμόρφωσης ...
ΙΜΟ, το ερμηνεύεις λάθος.
Το linear μάλλον αναφέρεται στον τρόπο υπολογισμού της παραμόρφωσης, κατακόρυφη απόκλιση από τη θέση ηρεμίας μετά από εφαρμογή δεδομένης δύναμης σε συγκεκριμένο σημείο της κατασκευής.
Είναι πολύ δυσκολότερο και χωρίς νόημα να εξετάσουν αν έχει σταθερό Young modulus ή αν εμφανίζει βρόχο υστέρησης στη παραμόρφωση του, αν είναι ισότροπη (που σίγουρα δεν είναι) κλπ.
Με δεδομένο μάλιστα ότι η μέτρηση της FIA μέχρι τώρα γινόταν με φορτίο 500N, ενώ κατά τη διάρκεια της λειτουργίας της πτέρυγας τα φορτία που αναπτύσσονται είναι αρκετά kN, μπορεί κάποιες ομάδες (όχι μόνο οι RBR και Ferrari, ίσως όλες) να έχουν σχεδιάσει τις πτέρυγες τους επίτηδες ώστε να έχουν μη γραμμική συμπεριφορά και στις δοκιμές της FIA να βρίσκονται στη γραμμική τους ζώνη, ενώ στον αγώνα να γλύφουν την άσφαλτο. Διπλασιάζοντας το φορτίου δοκιμής στα 1000Ν, οι πτέρυγες λογικά θα είναι ακόμα μέσα στη γραμμική τους περιοχή οπότε δεν θα φανεί τίποτα ύποπτο.
Αν αποφασίσει η τεχνική επιτροπή της FIA να δοκιμάζει τις πτέρυγες υπό πιο ρεαλιστικές συνθήκες τότε φαντάζομαι ότι θα φανούν διαφορές, αλλά -χωρίς να έχω γνώση του τι ακριβώς περιγράφουν εδώ οι κανονισμοί- μου φαίνεται ότι άδικα η FIA θα αλλάξει ουσιαστικά τους κανονισμούς κατά το δοκούν απαγορεύοντας ρητά εν μέσω της χρονιάς κάτι που προηγουμένως ήταν νόμιμο, απλώς για να μην γίνει βαρετό το πρωτάθλημα λόγω της μεγάλης υπεροχής κάποιων ομάδων.
Διάφορα νέα - Aυγουστος 2010