-
Ο χρήστης ililias έγραψε:
Μην ανάβετε τα φώτα ομίχλης (εμπρός και πίσω) εάν δεν έχει ομίχλη.
Θα το θεωρήσω προσωπική χάρη και υποχρέωση.ναι, μην τους ανάβετε!!!
ΘΑ ΤΟ ΘΕΩΡΗΣΩ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΠΡΟΣΒΟΛΗ ΚΑΙ ΕΙΜΑΙ ΠΟΛΥ ΕΚΔΙΚΗΤΙΚΟΣ ΑΠΟ ΤΗ ΦΥΣΗ ΜΟΥ!!!!
Σπύρος
-
ΠΡΟΣΠΕΡΑΣΗ
Δεν καθόμαστε από πίσω για 10χλμ, κολλημένοι στα 2 μέτρα, σκεπτόμενοι να την κάνω να μην την κάνω. Αν ο προπορευόμενος μας 'καθυστερεί', βρίσκουμε ένα σημείο και αποφασιστικά τον προσπερνάμε. Αποφασιστικά σημαίνει ότι είμαστε σίγουροι ότι το όχημά μας είναι ικανό να προσπεράσει.
Τώρα ανάλογα με την ιπποδύναμη και την ταχύτητα κίνησης. Με το δικό μου Renault 19 1.4 αυτό συνήθως σημαίνει από τα 100 με τετάρτη, γκάζι στο πάτωμα και βάζω πέμπτη μόνο όταν γυρίσω στη λωρίδα μου.Σε ικανή απόσταση πριν τη προσπέραση, 'φλασάρουμε' λίγο τους προβολείς, ώστε ο προπορευόμενος να καταλάβει ότι βρισκόμαστε από πίσω του (λέμε, στη σπάνια περίπτωση που ΔΕΝ κοιτάει καθρέπτες).
Βγάζουμε φλας λίγο πριν βγούμε (έτσι ειδοποιειούμε και τους απέναντι και τους πίσω μας για τη πρόθεσή μας) και το διατηρούμε αναμμένο για τη διάρκεια της προσπέρασης. Προαιρετικό (αλλά πολύ ευγενικό) το να βγάλεις μια φορά δεξί φλας. Σπάνια το βλέπω.
Όταν κάποιος μας προσπερνά, κάνουμε όσο δεξιά επιτρέπει ο δρόμος (χωρίς να κινδυνεύσουμε έτσι) και ΔΕΝ επιταχύνουμε. Λογικό ε;
-
μια απορια ρε παιδια για την προσπεραση που εχω...
Δεν ειμαι πολλα χρονια οδηγος, και δυσκολευομαι πολυ να αποφασισω τι ειναι σωστο να κανεις...Εστω η περιπτωση οπου ενας, ξεκινα να σε προσπερασει (μιλαμε χωρις διαχωριστικο στη μεση ο δρομος...) και αυτος αντιλαμβανεται λιγο πριν σε προσπερασει(ειναι δηλαδη σχεδον παραλληλα με εμας), οτι πρεπει να επιστρεψει στην λωριδα ΑΜΕΣΩΣ...
Τι κανουμε? περιμενουμε να τα κανει ολα μονος του (να φρεναρει ΠΑΝΙΚΟ και να κρυφτει πισω μας, ή να επιταχυνει 100% και να 'χωθει' μπροστα μας)
Η περνουμε ενεργο ρολο και τσιμπαμε τα φρενα για να του δωσουμε χωρο???Παντα εχω το αγχος μηπως καταληξουμε να φρεναρουμε μαζι...
-
Αν φρεναρω εγω τοτε αυτος που προσπερναει κανει ευκολοτερα την σφηνα εμπρος μου και την γλυτωνει.
Αν ομως φρεναρει και αυτος κ εγω τοτε δεν γινεται τιποτε.
Αν ανοιξω εγω αυτος θα μπει πισω μου αν φρεναρει... Αν ανοιξει ομως???
Το πιο σωστο φενεται να φρεναρεις εσυ κ να περασει αυτος εμπρος σου αφου αν ανοιξεις για να μπει πισω σου πρεπει να φρεναρει κ να κανει κ ελιγμο για να μπει πισω πραγμα πιο επικυνδινο...
Καλη ερωτηση!!!
-
Ο χρήστης Spiros19 έγραψε:
μια απορια ρε παιδια για την προσπεραση που εχω...
Δεν ειμαι πολλα χρονια οδηγος, και δυσκολευομαι πολυ να αποφασισω τι ειναι σωστο να κανεις...Εστω η περιπτωση οπου ενας, ξεκινα να σε προσπερασει (μιλαμε χωρις διαχωριστικο στη μεση ο δρομος...) και αυτος αντιλαμβανεται λιγο πριν σε προσπερασει(ειναι δηλαδη σχεδον παραλληλα με εμας), οτι πρεπει να επιστρεψει στην λωριδα ΑΜΕΣΩΣ...
Τι κανουμε? περιμενουμε να τα κανει ολα μονος του (να φρεναρει ΠΑΝΙΚΟ και να κρυφτει πισω μας, ή να επιταχυνει 100% και να 'χωθει' μπροστα μας)
Η περνουμε ενεργο ρολο και τσιμπαμε τα φρενα για να του δωσουμε χωρο???Παντα εχω το αγχος μηπως καταληξουμε να φρεναρουμε μαζι...
μου έχει τύχει να με χτυπήσει πίσω αριστερά εν κινήση κάποιος που πήγε να με προσπεράσει σε στροφή και προκειμένου να αποφύγει την μετωπική έπεσε πάνω μου.Νομίζω οτι το καλύτερο σε τέτοια περίπτωση που δούμε οτι τον άλλο δεν τον παίρνει να μας προσπεράσει ειναι να συνεχίσουμε με την ταχύτητα που έχουμε και να τον αφήσουμε να πάρει την προτοβουλία για το τι θα κάνει.
Επίσεις πάντα πριν προσπεράσουμε κοιτάμε στον καθρέπτη μηπως εχει ξεκινήσει και κάποιος άλλος προσπέραση! Αυτός εχει προτερεότητα!
-
Νομίζω ότι η πιο αντανακλαστικη κίνηση ενός οδηγού που κάνει λάθος εκτίμηση στο προσπέρασμα και το μετανιώνει, είναι να πατήσει φρένο.
Το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε είναι να κρτήσουμε την ίδια ταχύτητα και οταν δούμε ότι φρενάρει, σανιδωνουμε. Σε κάθε περιπτωση, δεν είναι καλό να πατήσουμε φρένο, γιατί μπορεί να μην ξέρουμε τι ακολουθει πίσω από αυτόν που πάει να μας προσπεράσει, αλλά το μετανιώνει. -
Το πως θα αντιδρασει ο καθενας ειναι αγνωστο.Αυτο που μπορουμε να κανουμε αν μας προσπερνανε ειναι να κανουμε τελειως δεξια αφηνοντας του αρκετο χωρο να χωθει.Μπορουμε παλι να τον ειδοποιησουμε (με τα φλας) πριν ξεκινησει την προσπεραση οτι απο απεναντι καποιος ερχεται και δεν προλαβαινει ,ιδιως σε στροφες ο μπροστα εχει καλυτερη ορατοτητα.Επισης οταν ακολουθουμε οχημα που προσπερνα τον αφηνουμε να γυρισει στην λωριδα του και μετα πλησιαζουμε τον μπροστα,ετσι εχει αρκετο χωρο να οπισθοχωρισει αν χρειαζεται.
-
Επίσης μια άλλη συμβουλή.....
Αφήνετε μεγάλη απόσταση από τους ταξιτζήδες. ¨Ενας θεός ξέρει πότε θα σταματήσουν απότομα για να πάρουν πελάτες και χωρίς βέβαια να βγάλουν alarm.
-
..
-
Ο χρήστης BILL33 έγραψε:
Μπορουμε παλι να τον ειδοποιησουμε (με τα φλας) πριν ξεκινησει την προσπεραση οτι απο απεναντι καποιος ερχεται και δεν προλαβαινει ,ιδιως σε στροφες ο μπροστα εχει καλυτερη ορατοτητα.Λάθος αυτο κατα την γνώμη μου.Μπορεί να έχουμε λίγο καλύτερη ορατότητα,αλλα πολύ λίγο!
Εκτός αν οδηγούμε νταλίκα που εκει συμφωνώ.στα ιχ όμως δεν μπορούμε να μπούμε στο μυαλό το άλλου που ξέρει τις δυνατότητες του αυτοκινήτου του καλύτερα απο εμάς .Και να τον εμποδίσουμε εν τέλει να προσπεράσει.
Η διευκόλυνση νομίζω αρκεί.[/quote] -
Ο χρήστης xristos69 έγραψε:
Μπορουμε παλι να τον ειδοποιησουμε (με τα φλας) πριν ξεκινησει την προσπεραση οτι απο απεναντι καποιος ερχεται και δεν προλαβαινει ,ιδιως σε στροφες ο μπροστα εχει καλυτερη ορατοτητα.
Λάθος αυτο κατα την γνώμη μου.Μπορεί να έχουμε λίγο καλύτερη ορατότητα,αλλα πολύ λίγο!
Εκτός αν οδηγούμε νταλίκα που εκει συμφωνώ.στα ιχ όμως δεν μπορούμε να μπούμε στο μυαλό το άλλου που ξέρει τις δυνατότητες του αυτοκινήτου του καλύτερα απο εμάς .Και να τον εμποδίσουμε εν τέλει να προσπεράσει.
Η διευκόλυνση νομίζω αρκεί.[/quote]
Για να πω την αληθεια εγω δεν το εχω κανει ,τουλαχιστον μεχρι στιγμης δεν εχει χρειαστει.Αλλα μου το εχει κανει λεωφορειο στις στροφες ανεβαινοντας απο Καλαματα προς Μεγαλοπολη και με εβαλε παλι στην λωριδα μου γλυτωνοντας με απο μετωπικη με τρακτερ που ηταν χωρις φωτα το βραδυ .Παντως αν βλεπω καποιον οτι τρεχει 'διχως αυριο' κανω αμεσως δεξια και τον αφηνω να περασει γιατι τις πιο πολλες φορες ειναι επικινδυνοι. -
Ο χρήστης Spiros19 έγραψε:
μια απορια ρε παιδια για την προσπεραση που εχω...
Δεν ειμαι πολλα χρονια οδηγος, και δυσκολευομαι πολυ να αποφασισω τι ειναι σωστο να κανεις...Εστω η περιπτωση οπου ενας, ξεκινα να σε προσπερασει (μιλαμε χωρις διαχωριστικο στη μεση ο δρομος...) και αυτος αντιλαμβανεται λιγο πριν σε προσπερασει(ειναι δηλαδη σχεδον παραλληλα με εμας), οτι πρεπει να επιστρεψει στην λωριδα ΑΜΕΣΩΣ...
Τι κανουμε? περιμενουμε να τα κανει ολα μονος του (να φρεναρει ΠΑΝΙΚΟ και να κρυφτει πισω μας, ή να επιταχυνει 100% και να 'χωθει' μπροστα μας)
Η περνουμε ενεργο ρολο και τσιμπαμε τα φρενα για να του δωσουμε χωρο???Παντα εχω το αγχος μηπως καταληξουμε να φρεναρουμε μαζι...
Διατηρείς την ταχύτητα που είχες. Δεν πρέπει να φρενάρεις ούτε να επιταχύνεις.
-
Μια και μιλάμε για προσπεράσεις, ένα έχω να πω. Μην ξεκινάτε προσπέραση πίσω από άλλον που κάνει επίσης προσπέραση στο ίδιο αυτοκίνητο. Περιμένετε να τελειώσει την προσπέραση και αφού μπει ξανά στην λουρίδα του ξεκινήστε αν προλαβαίνετε να κάνετε και εσείς την δικιά σας. Είναι ότι ποιο επικίνδυνο μπορείτε να κάνετε γιατί ούτε ορατότητα έχετε ούτε ελέγχετε την κατάσταση. Εναποθέτετε την τύχη σας στα χέρια του προπορευόμενου χωρίς μεγάλες δυνατότητες αντίδρασης στο όποιο λάθος του.
-
με το να διευκοληνεις οσους συνηθηζουν να κινουντε με τροπο επικινδινο και εγωιστικο (οπως λεει και ο κοκ) το μονο που κανεις ειναι να ενθαρινεις αυτη τη νοοτροπια καθοτι δεν θα υπαρξει κανεις στην συνεχεια για να τους 'υποδιξει' το λαθος τους
πρεπει καποια στιγμη να μαθουν οτι οι υπολοιποι οδηγοι δεν ειναι υποχρεωμενοι να δυσκολευουν τους εαυτους τους για να διευκολυνουν οσους δεν καταλαβαινουν η δεν θελουν να καταλαβουν τον κινδινο που δυμιουργουν για τους εαυτους τους και τους γυρω τους -
Εδώ θα διαφωνήσω. Το αν θέλουν αν οδηγούν επικίνδυνα είναι πρόβλημά τους. Δική μου δουλειά δεν είναι να τους βελτιώσω ούτε και να τους δυσκολέψω. Δεν θα το καταλάβουν άλλωστε, και όσες φορές το έκανα αυτό το μετάνιωσα μετά. Πόσοι άνθρωποι θέλουν να καταλαβουν και να παραδεχτούν το λάθος τους; Τέλος, υπάρχουν ( ; ) αρμόδιες υπηρεσίες για το σκοπό αυτό. Δική μου δουλειά είναι να φτάσω στον προορισμό μου με ασφάλεια και ηρεμία.
-
Ο χρήστης abc123d έγραψε:
με το να διευκοληνεις οσους συνηθηζουν να κινουντε με τροπο επικινδινο και εγωιστικο (οπως λεει και ο κοκ) το μονο που κανεις ειναι να ενθαρινεις αυτη τη νοοτροπια καθοτι δεν θα υπαρξει κανεις στην συνεχεια για να τους 'υποδιξει' το λαθος τουςόταν δεν τους διευκολήνεις δεν κινείσαι και εσύ με τρόπο εγωιστηκό? (όπως λέει και ο κοκ)
Αλλά και επικίνδηνο (όπως λέει και ο κοκ) γιατί αν αυτός ο εγωιστής που δεν διευκόλυνες εμπλακεί σε μετωπική ή κάνει οποιονδήποτε ελιγμό να την αποφύγει τότε κατα 90% σε παίρνει και σένα η μπάλα. -
Ο χρήστης SharpShooter έγραψε:
Εδώ θα διαφωνήσω. Το αν θέλουν αν οδηγούν επικίνδυνα είναι πρόβλημά τους. Δική μου δουλειά δεν είναι να τους βελτιώσω ούτε και να τους δυσκολέψω. Δεν θα το καταλάβουν άλλωστε, και όσες φορές το έκανα αυτό το μετάνιωσα μετά. Πόσοι άνθρωποι θέλουν να καταλαβουν και να παραδεχτούν το λάθος τους; Τέλος, υπάρχουν ( ; ) αρμόδιες υπηρεσίες για το σκοπό αυτό. Δική μου δουλειά είναι να φτάσω στον προορισμό μου με ασφάλεια και ηρεμία.δεν θα μπορουσα να συμφωνησω περισσοτερο!!
-
Οσοι εχουν αντηρησεις και διαφονουν με οσα εγραψα παραπανω τοτε σχεδον σιγουρα ανηκουν σε αυτους που διευκολυνονται και οχι σε αυτους που διευκολυνουν.
Δεν ειναι δυνατον να διευκολυνεις συνεχεια τετοιες καταστασεις οταν γνωριζεις καλα οτι οχι απλως δεν τις βελτιωνεις αλλα τις χειροτερευεις εις βαρος σου. Γιατι οι αρμοδιες υπηρεσιες ναι μεν υπαρχουν (οπως εγραψε καποιος παραπανω) αλλα ποτε δεν ειναι παρουσες σε τετοιες καταστασεις καθως παντα ειναι παρουσες πισω απο καποιο μεγαλο και φουντωτο δεντρο η πισω απο καποια στροφη.
Οστοσο αν υπαρχει καποιος που ανηκει σε αυτους που διευκολυνουν συνεχως χωρις ανταποδωση και δεν εχει αγανακτησει ακομα τοτε μπραβο του!!!! -
Φίλε abc123d, το να μή διευκολύνω τους παραβάτες το έκανα και εγώ μέχρι τα 2-3 πρώτα χρόνια που πήρα το δίπλωμα οδήγησης.
Απο κεί και πέρα το σταμάτησα για διάφορους λόγους.
Πρώτα απ όλα, διαπίστωσα οτι όσα 'κλεισίματα' και να φάνε κάτι τέτοιοι τύποι, μυαλό δεν πρόκειται να βάλουν. Αυτός είναι ο τρόπος που οδηγούν ορισμένοι και δεν αλλάζει.
Έπειτα, αν 'κλείσεις' κάποιον, αυξάνεις τις πιθανότητες να εμπλακείς και εσύ ο ίδιος σε ατύχημα. Ακόμα και αν αποδειχθεί στο δικαστήριο οτι ο άλλος ήταν 100% λάθος και σου πληρώσει όλες τις ζημιες, καλύτερα θα ήταν να μην είχες εμπλακεί στο ατύχημα απο την αρχή. Καμμιά φορά στα ατυχήματα δεν στραβώνουν μόνο οι λαμαρίνες. -
Ο χρήστης abc123d έγραψε:
Οσοι εχουν αντηρησεις και διαφονουν με οσα εγραψα παραπανω τοτε σχεδον σιγουρα ανηκουν σε αυτους που διευκολυνονται και οχι σε αυτους που διευκολυνουν.πράγματι εγω που διαφωνώ μαζί σου , κάνω καμια 50αρια σφήνες,καμια 40αρια αντικανονικές προσπεράσεις και παραβιάζω καμια 30αρια κόκκινους σηματοδότες την ημέρα. καλα που υπάρχουν και οι 'άλλοι' που με διευκολύνουν σε όλα αυτά!
Ε Λ Ε Ο Σ φίλε μου! πραγματικά λυπάμε τους κακόμοιρους που θα έχουν το θράσος να τολμήσουν σε προσπεράσουν!
Συμβουλές για ΝΕΟΥΣ οδηγούς!!!