-
Καμία απολύτως.
-
Να κάνω μια χαζή ερώτηση: Γιατί τα αυτοκίνητα με περισσότερα κυβικά είναι ακριβότερα? Πόσο περισσότερο κοστίζει ο μεγαλύτερος κινητήρας στην κατασκευή του και γιατί? Δε μιλάω για διαφορές τετρακύλινδρων με εξακίλυνδρους γιατί προφανός υπάρχει διαφορά στο κόστος κατασκευής, ούτε με οκταβάλβιδους/δεκαεξαβάλβιδους.
-
Ο χρήστης kinq1 έγραψε:
Πόσο περισσότερο κοστίζει ο μεγαλύτερος κινητήρας στην κατασκευή του και γιατί?Σε μερικούς κινητήρες πχ 1400-1600 κυβικά που έχουν ίδιο μπλόκ και κεφαλή και η μόνη διαφορά είναι μπιέλες και στρόφαλος εφόσον είναι ευρείας παραγωγής και οι δύο κοστίζει ακριβώς το ίδιο! Ίσως κάποια παρελκόμενα να έχουν μικρές διαφορές πχ πεταλούδα, injectors, τρόμπα....
-
Ο χρήστης kinq1 έγραψε:
Να κάνω μια χαζή ερώτηση: Γιατί τα αυτοκίνητα με περισσότερα κυβικά είναι ακριβότερα? Πόσο περισσότερο κοστίζει ο μεγαλύτερος κινητήρας στην κατασκευή του και γιατί? Δε μιλάω για διαφορές τετρακύλινδρων με εξακίλυνδρους γιατί προφανός υπάρχει διαφορά στο κόστος κατασκευής, ούτε με οκταβάλβιδους/δεκαεξαβάλβιδους.μη συγκρίνεις την Ελλάδα, όπου η τελική τιμή καθορίζεται από τα κυβικά. Και πάλι οι διαφορές δεν είναι τελικά τόσο σημαντικές και δεν έχουν να κάνουν μόνο με τον κινητήρα. Αρκετές φορές η μεγαλύτερη έκδοση έχει άλλες αναρτήσεις, φρένα, άλλον εξοπλισμό -και ας είναι 'βασική'-
Η διαφορά στο κόστος κατασκευής πάντως είναι πολύ μικρή, μεταξύ ίδιων κινητήρων -πχ Toyota 1.4 VVTi, 1.6 VVTi- ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που χρησιμοποιείται το ίδιο μπλοκ και αλλάζει η διαδρομή.
-πχ VAG 1.4 16V 76,5x75,6 με VAG 1.6 16V 76,5x86,9 -
Ο χρήστης Jacob έγραψε:
[snip]
Να είνα όμως αργά αυτοκίνητα όπως το Astra 1.4, Golf 1.4, όπως διαβάζω στους 4Τ Ιουλίου, είναι αρκετά αναχρονιστικό (όπως παλιότερα με αυτοκίνητα βαριά με ισχνούς κινητήρες. Θυμάστε κάτι 316 BMW με 75 άλογα;) και εν δυνάμει επικίνδυνο. Επιλογή αυτοκινήτων τυχαία, μη το πάρει μανιάτικο κάτοχος, οπαδός, φιλικά προσκείμενος και δεν ξέρω εγώ τι άλλο αυτών των αυτοκινήτων.
[snip]Εγώ δεν εχω διαβάσει το σχετικό άρθρο των 4Τ στο οποίο αναφέρεσαι, οπότε έχω μερικές απορίες: τα αυτοκίνητα που έφερες ως παράδειγμα είναι η νέα γενιά ή η παλαιότερη; Σε ότι αφορά το Άστρα της παλαιότερης γενιάς πάντως είχε τις καλύτερες ρεπρίζ της κατηγορίας του (εφάμιλλες μάλιστα 1600άριών της εποχής του).
Επίσης, εξ' όσων γνωρίζω η πλειοψηφία των σύγχρονων κινητήρων 1400cc διαθέτουν 100 (+-) αξιοπρεπέστατα άλογα, με αξιοπρεπέστατες επιταχύνσεις & ρεπρίζ.
Αδυνατώ δηλαδή να καταλάβω ΠΟΥ ακριβώς είναι το πρόβλημα!!!
Είναι αναχρονιστικό γιατί οικογενειακά αυτοκίνητα πρέπει να είναι πρώτα από όλα ασφαλή. Η ασφάλεια εκτός από την οδική συμπεριφορά (τομέας στον οποίο Astra και Golf τα πάνε μια χαρά) έχει ως σύμμαχό της τις ασφαλείς επιδόσεις. Οι οποίες ασφαλείς ή αξιοπρεπείς επιδόσεις απουσιάζουν από αρκετά βαριά 1400άρια και 1600άρια. Π.χ. πάνω από 10 δευτ. για τα 80-110 με τετάρτη δεν είναι αρκετά αργή επίδοση;
Και γιατί πρέπει ντε και καλά να έχεις 4η όταν προσπερνάς με 80 έως 100 χλμ/ώρα? Μπορείς κάλλιστα & ταχύτερα να το κάνεις με 3η με οποιοδήποτε σύγχρονο 1400άρι.
Φυσικά αναφέρομαι σε επιταχύνσεις εν κινήσει κι όχι σε 0-100 ή τελική ταχύτητα που δεν είναι το ζητούμενο σε ένα αυτοκίνητο που καλείτα να καλύψει αυξημένες μεταφορικές ανάγκες. Αλλά και οικογένεις να μην έχεις και δε μεταφέρεις πολύ βάρος, αν διαλέξεις ένα αυτοκίνητο με το προφίλ που περιγράφω, πάλι δε θα δυσανασχετήσεις όταν βγεις σε ανοιχτό δρόμο;
Εξαρτάται από το τι ακριβώς έχεις βγει να κάνεις στον ανοιχτό δρόμο. Αν έχεις βγει για να... καταρίψεις το ρεκόρ χρόνου του κολλητού σου, τότε ίσως και να δυσανασχετήσεις. Αν έχεις βγει για να πας στον προορισμό σου σβέλτα. με ασφάλεια κα ιάνεση μια χαρά θα τα καταφέρεις με (σχεδόν) οποιοδήποτε σύγχρονο 1400άρι.
Το λέω ως παθών με το 1100άρι escort του 1988 της οικογένειας που σε εθνική οδό και επαρχιακούς δρόμους θέλει πολύ προσοχή.
Ναι αλλά μέχρι τώρα μας μίλαγες και μας έφερνες ως παραδείγματα 1400άρια του σήμερα.
Όταν βλέπω αυτοκίνητα με κινητήρες αταίριαστους για το βάρος τους μου τη δίνει. Όχι βέβαια με τους ιδιοκτήτες τους (αν είχαμε την οικονομική δυνατότητα δεν θα αγοράζαμε την μεγαλύτερη, πιο ισχυρή και με μεγαλύτερη ενεργητική ασφάλεια έκδοση η οποία πολλές φορές έχει και μικρότερη κατανάλωση επειδή το αυτοκίνητο δε ζορίζεται παντού και πάντα;), αλλά με το κράτος που και σε αυτό τον τομέα δεν προσπαθεί να κάνει τις μετακινήσεις μας πιο ασφαλείς. Δεν ξέρω τι θα μπορούσε να κάνει (να μειώσει την φορολογία, ίσως;) και γι’ αυτό θέτω το θέμα για συζήτηση.
Ένα αυτοκίνητο 800-900 κιλών και 100 ίππων θεωρείς ότι είναι ασφαλέστερο?
Επίσης, υπάρχουν κάποιες μίνιμουμ επιδόσεις που πρέπει να έχει ένα οικογενειακό αυτοκίνητο για να μπορεί να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις και να είναι ασφαλές;
Jacob - DreamweaverΣε ποιές απαιτήσεις αναφέρεσαι ακριβώς? Δεν έχουν όλοι τις ίδιες απαιτήσεις από τα αυτοκίνητα τους, οπότε λογικά δεν υπάρχει κανένα μίνιμουμ επιδόσεων.
ΥΓ. Αλήθεια, ποιος έγραψε το εν λόγω άρθρο στους 4Τ?
-
Η αλήθεια είναι ότι το κυνήγι της παθητικής ασφάλειας έχει κάνει τα μεσαία ή μικρομεσαία αυτοκίνητα αρκετά βαριά. Επίσης είναι γεγονός ότι οι βασικοί κινητήρες είναι οριακοί αν όχι τώρα ποια ανεπαρκείς. Ιδίως όταν το αμάξι κινείται φορτωμένο και στους ιδιαίτερα απαιτητικούς δρόμους μας με τις μικρές ευθείες και τις χιλιάδες λακκούβες και κακοτεχνίες που δεν σου επιτρέπουν συχνά να εκμεταλλευτείς όλο το δρόμο.
Το ευτύχημα είναι ότι το παλιό ασφυχτικό σύστημα των τεκμηρίων έχει ουσιαστικά παρέλθει και οι διαφορές στην τιμή των βασικών εκδόσεων με τις αμέσως μεγαλύτερες από άποψη κυβισμού είναι σχετικά μικρές.
Βέβαια η νοοτροπία «δεν είμαι ραλίστας και δεν χρειάζομαι μεγάλο κινητήρα μιας και δεν τρέχω» ευδοκιμεί ακόμα και την αντιμετωπίζω αρκετά συχνά. Είναι αυτό που ειπώθηκε ξανά ότι η επιλογή συχνά είναι καλά εξοπλισμένο 1400άρη ή ποιο λιτό 1600άρι; Κανείς δεν μπορεί να υποδείξει σε κανένα τι να επιλέξει αλλά για μένα είναι αναντικατάστατη η επάρκεια δύναμης που μπορεί συνεπικουρούμενη από χέρια που δεν είναι εντελώς αδαή να σώσουν ζωές ή να αποτρέψουν δυσάρεστες καταστάσεις.
Θα προτιμούσα να είναι ελαφρύτερα τα αυτοκίνητα μας και να επαρκεί λιγότερη δύναμη από τους κινητήρες για να έχουν αξιοπρεπείς επιδώσεις αλλά όταν σκέφτομαι πόση ενέργεια θα κληθώ να απορροφήσω σε ένα ατύχημα αν είμαι άτυχος και το άλλο αυτοκίνητο είναι μεγαλύτερης κλάσης ή εκτός δρόμου ή SUV το ξανά σκέφτομαι.
Δεν είμαι πια μόνος ξέρετε!!! -
Ο χρήστης migf1 έγραψε:
Επίσης, εξ' όσων γνωρίζω η πλειοψηφία των σύγχρονων κινητήρων 1400cc διαθέτουν 100 (+-) αξιοπρεπέστατα άλογα, με αξιοπρεπέστατες επιταχύνσεις & ρεπρίζ.
Οι εξής δύο, Renault και Toyota (αν μιλάμε για μικρομεσαία) Οι υπόλοιποι είναι στα 75 και 90 άλογάκια. Ο 100άρης του VAG ΔΕΝ έχει τοποθετηθεί ακόμα σε κατηγορίας C μοντέλο
Ένα αυτοκίνητο 800-900 κιλών και 100 ίππων θεωρείς ότι είναι ασφαλέστερο?
Αν και λίγο αόριστο το ερώτημα, ναι προτιμώ ένα Rallye 120 ίππων, παρά ένα ασθενικό μικρομεσαίο 90 ίππων 1.200 κιλών. Το Rallye είναι ΓΙΑ ΜΕΝΑ ασφαλέστερο
-
Ο χρήστης lkar έγραψε:
Οι εξής δύο, Renault και Toyota (αν μιλάμε για μικρομεσαία) Οι υπόλοιποι είναι στα 75 και 90 άλογάκια. Ο 100άρης του VAG ΔΕΝ έχει τοποθετηθεί ακόμα σε κατηγορίας C μοντέλο.Γιατί, η Πεζό δεν μετράει δηλαδή? Επίσης, τα 90 άλογα της Όπελ στο δυναμόμετρο είναι 98 και τα 75 του Γκολφ 88. Σε κάθε περίπτωση, όλες οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες (Ρενό, Πεζό, Όπελ, Φολκσβάγκεν, Τογιότα, Χόντα, Νισάν, νομίζω και Μάζντα) διαθέτουν αυτή την στιγμή 16βάλβιδους κινητήρες 1400-1500 cc στα +- 100 αξιοπρεπέστατα άλογα (btw, και 90 να είναι, μια χαρά είναι).
Ένα αυτοκίνητο 800-900 κιλών και 100 ίππων θεωρείς ότι είναι ασφαλέστερο?
Αν και λίγο αόριστο το ερώτημα, ναι προτιμώ ένα Rallye 120 ίππων, παρά ένα ασθενικό μικρομεσαίο 90 ίππων 1.200 κιλών. Το Rallye είναι ΓΙΑ ΜΕΝΑ ασφαλέστερο
Υποθέτω ιδιαίτερα όταν προσπερνάς νταλίκα με δυνατό πλάγιο άνεμο, έτσι? (για ποιο Rally μιλάμε... το σκέτο ή εκείνο με το... air-condition )
Όσο για το αόριστο να το οριστικοποιήσουμε. π.χ. Daihatsu Cuore GTi ή Suzuki Swift GTi edit: ή ακόμα, ακόμα Toyota Starlet 1300 me 0-100 σε 10 secs και απίστευτες για την εποχή του και την κατηγορία του ρεπρίζ. -
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες βγάζουν τα μοντέλα που βγάζουν είτε μας αρέσουν είτε όχι και από αυτά θα διαλέξουμε το μελλοντικό μας αμάξι .
Το θέμα είναι εμείς ως καταναλωτές να μάθουμε να συμπεριφερόμαστε σωστά ως αγοραστές, δηλ. να ξέρουμε τα θετικά και τα αρνητικά του εκάστοτε μοντέλου, να γνωρίζουμε αρετές και ελλείψεις για να δουμε αν μπορούν αυτά τα στοιχεία να προσαρμοστουν στις ανάγκες μας. Αν ξέρουμε που πατάμε και τι ζητάμε, μπορούμε να φτάσουμε στο αυτοκίνητο που θελουμε. Αν μας αρέσει κάποιο αυτοκίνητο που μας ικανοποιεί στις περισσοτερες ανάγκες μας, αλλά δεν έχει τις καλές επιδόσεις για προσπεράσματα, τότε στην επιλογή του το λαμβάνουμε σοβαρα υπόψιν και αν το αγοράσουμε, τότε θα πρέπει να προσαρμόσουμε το στυλ οδήγησής μας με βάση το μειονέκτημά του αυτό.....
-
Ο χρήστης tsoukas77 έγραψε:
Πιστευω πως η ενεργητικη ασφαλεια ειναι το ζητουμενο ενος καλου οδηγου.Η ενεργητική ασφάλεια είναι ένα από τα ζητούμενα που πρέπει να περνούμε σοβαρά στην αγορά ενός αυτοκίνητου από την άλλοι και να προστατεύεις την οικογένεια σου και τον εαυτό σου πρέπει να είναι ο βασικός παράγοντας, αφού σχεδόν συμφωνήσαμε ότι κάποια στιγμή θα μπεις στο αντίθετο πρέπει να έχουμε υπόψη μας ότι εμείς μπορεί να είμαστε σε αυτή τη λωρίδα και όντως να μην προλάβει να πέραση την νταλίκα
-
Βεβαιως ειναι οτι θελεις. Πες μου τι ιπποδυναμη θες και θα σε βαλω στο καταληλο δυναμομετρο και θα εχεις την ιπποδυναμη(υπαρχουν σχεδον μια ντουζινα δυναμομετρα που το καθενα βγαζει τα δικα του). Τα νουμερα απο δυναμομετρα ειναι απλως νουμερα. Τι θελεις στο στροφαλο στους τροχους καπου μεταξυ. Το δυναμομετρο ειναι ειναι εργαλειο για βελτιωτες και για διαφορα τεστ (καυσαεριων κτλ). Τα νουμερα ειναι απλως για συγκριση του ιδιου αυτοκινητου μεταξυ δυο διαφορετικων καταστασεων. (υποθετω πριν την ρυθμιση κια μετα).
Μαρεσει παντα που ακουω για τα κρυφα αλογα που μερικοι κατασκευαστες βγαζουν. Λες και θελουν να κανουν τα αυτοκινητα τους πιο αδυναμα. Πιο δυνατα ναι το καταλαβαινω αλλα πιο αδυνατα ειναι φαντασιωσεις. Λες και η Οπελ αρεσκεται στα 90 αλογα εστω και αν το αυτοκινητο βγαζει 98.
Νικος
Ο χρήστης migf1 έγραψε:
Οι εξής δύο, Renault και Toyota (αν μιλάμε για μικρομεσαία) Οι υπόλοιποι είναι στα 75 και 90 άλογάκια. Ο 100άρης του VAG ΔΕΝ έχει τοποθετηθεί ακόμα σε κατηγορίας C μοντέλο.
Γιατί, η Πεζό δεν μετράει δηλαδή? Επίσης, τα 90 άλογα της Όπελ στο δυναμόμετρο είναι 98 και τα 75 του Γκολφ 88. Σε κάθε περίπτωση, όλες οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες (Ρενό, Πεζό, Όπελ, Φολκσβάγκεν, Τογιότα, Χόντα, Νισάν, νομίζω και Μάζντα) διαθέτουν αυτή την στιγμή 16βάλβιδους κινητήρες 1400 cc στα +- 100 αξιοπρεπέστατα άλογα (btw, και 90 να είναι, μια χαρά είναι).
Ένα αυτοκίνητο 800-900 κιλών και 100 ίππων θεωρείς ότι είναι ασφαλέστερο?
Αν και λίγο αόριστο το ερώτημα, ναι προτιμώ ένα Rallye 120 ίππων, παρά ένα ασθενικό μικρομεσαίο 90 ίππων 1.200 κιλών. Το Rallye είναι ΓΙΑ ΜΕΝΑ ασφαλέστερο
Υποθέτω ιδιαίτερα όταν προσπερνάς νταλίκα με δυνατό πλάγιο άνεμο, έτσι? (για ποιο Rally μιλάμε... το σκέτο ή εκείνο με το... air-condition )
Όσο για το αόριστο να το οριστικοποιήσουμε. π.χ. Daihatsu Cuore GTi ή Suzuki Swift GTi. -
Ο χρήστης titsataki έγραψε:
Βεβαιως ειναι οτι θελεις. Πες μου τι ιπποδυναμη θες και θα σε βαλω στο καταληλο δυναμομετρο και θα εχεις την ιπποδυναμη(υπαρχουν σχεδον μια ντουζινα δυναμομετρα που το καθενα βγαζει τα δικα του). Τα νουμερα απο δυναμομετρα ειναι απλως νουμερα. Τι θελεις στο στροφαλο στους τροχους καπου μεταξυ. Το δυναμομετρο ειναι ειναι εργαλειο για βελτιωτες και για διαφορα τεστ (καυσαεριων κτλ). Τα νουμερα ειναι απλως για συγκριση του ιδιου αυτοκινητου μεταξυ δυο διαφορετικων καταστασεων. (υποθετω πριν την ρυθμιση κια μετα).Μαρεσει παντα που ακουω για τα κρυφα αλογα που μερικοι κατασκευαστες βγαζουν.
Στον ειδικό Τύπο πές τα. Εμείς αυτά έχουμε ως πηγές.
Λες και θελουν να κανουν τα αυτοκινητα τους πιο αδυναμα. Πιο δυνατα ναι το καταλαβαινω αλλα πιο αδυνατα ειναι φαντασιωσεις. Λες και η Οπελ αρεσκεται στα 90 αλογα εστω και αν το αυτοκινητο βγαζει 98.
Ειδικά για τους Γερμανούς, το επιχείρημα ήταν πως η φορολογία στη χώρα τους βασίζετα ιστην ιποδύναμη και όχι στον κυβισμό (όπως σε μας εδώ).
Φίδι? Θα σε γελασω!
Γενικότερα όμως, θα μου επιτρέψεις να έχω περισσότερη εμπιστοσύνη στον ειδικό Τύπο από ότι σε οποιονδήποτε φίλο του φόρουμ.
Έτσι κι αλλιώς, με κατάλληλη κλιμάκωση κιβωτίου και λίγο προσεγμένο στήσιμο (όχι πολύ, λίγο) και τα 85 και τα 90 αλόγατα (ακόμα και τα 75) είναι μια χαρά για το κοινό στο οποίο απευθύνονται τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα.
-
Ο χρήστης migf1 έγραψε:
Γιατί, η Πεζό δεν μετράει δηλαδή? Επίσης, τα 90 άλογα της Όπελ στο δυναμόμετρο είναι 98 και τα 75 του Γκολφ 88. Σε κάθε περίπτωση, όλες οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες (Ρενό, Πεζό, Όπελ, Φολκσβάγκεν, Τογιότα, Χόντα, Νισάν, νομίζω και Μάζντα) διαθέτουν αυτή την στιγμή 16βάλβιδους κινητήρες 1400-1500 cc στα +- 100 αξιοπρεπέστατα άλογα (btw, και 90 να είναι, μια χαρά είναι).
Οι κινητήρες του PSA στα 1.400 βγάζουν 75 και 90 άλογα (μόλις... πέρσι!!) Honda και Nissan επίσης 90 και 88 (Civic και Micra αντιστοιχα) του Almera είναι 1.500. Mazda & Ford 80-75 (3,2 Focus, Fiesta). H Fiat 'σπάει' τη μονοτονία με τα 95. Toyota & Renault 98. Οι μονοι που ξεπερνούν τα 100 είναι της Rover (103) και του Sirion (102). Ποια είναι η πλειοψηφία;
Τις δυναμομετρήσεις του AMS κοιτάς;;;;
Υποθέτω ιδιαίτερα όταν προσπερνάς νταλίκα με δυνατό πλάγιο άνεμο, έτσι? (για ποιο Rally μιλάμε... το σκέτο ή εκείνο με το... air-condition )
Όσο για το αόριστο να το οριστικοποιήσουμε. π.χ. Daihatsu Cuore GTi ή Suzuki Swift GTi edit: ή ακόμα, ακόμα Toyota Starlet 1300 me 0-100 σε 10 secs και απίστευτες για την εποχή του και την κατηγορία του ρεπρίζ.Με το Rallye φυσικά και θα περάσω νταλίκα σε dt και δεν θα καταλάβω και πολλά. Έχεις οδηγήσει ποτέ σου; ΓΙΑ ΜΕΝΑ τα 90 και τα 100 σε μικρομεσαίο 1.200-1.300 κιλών είναι επικίνδυνα και οριακά.
Και τ'άλλα που ανέφερες στην ΕΠΟΧΗ τους ήταν πολύ πιο ασφαλή από κάτι Golf III με 60 άλογα
-
Tα σημερινά 1400άρια έχουν γίνει -απο πλευράς επιδόσεων- σαν τα 1400άρια 10ετίας παρόλη την αύξηση της τιμής της ιπποδύναμης.
Και αυτό γιατί έχουν περίπου την ίδια αναλογία κιλών/ίππο + ότι οι κανούργιες προδιαγραφές καυσαερίων αφαιρούν πολλή ροπή στις χαμηλομεσαίες στροφές , που είναι και το ζητούμενο σε μια προσπέραση. Εξαιρέσεις υπήρχαν και υπάρχουν βέβαια για να επιβεβαιώνουν τον κανόνα.Τώρα που δεν υπάρχει τεκμήριο όμως δεν είναι σωστό να συγκρίνουμε αυτοκίνητα με ίδιων κυβικών κινητήρες , παρά μόνο αυτοκίνητα με παραπλήσια τιμή. Χάρηκα που στο τελευταίο τεύχος των 4Τ είδα συγριτικό με τα νέα Golf 1.4 fsi, Astra 1.4 , Corolla 1.4 και Altea 1.6
Ο κινητήρας του Αltea παρότι είναι πιό παλιός απο τους άλλους λόγω κυβικών κερδίζει όλα τα υπόλοιπα στις ρεπρίζ , ενώ η τιμή του είναι παραπλήσια. Αυτό είναι ένα μεγάλο πλεονέκτημα στην ενεργητική ασφάλεια ,που μεγαλώνει αν τα αυτοκίνητα φορτωθούν.
Είμαι της άποψης ότι , σε κάθε αγορά αυτοκινήτου πρέπει πρώτα απ' όλα να διαλέγουμε αυτοκίνητο για τη χρήση που θα κάνουμε -μέσα στα οικονομικά μας- και να κοιτάμε τις πραγματικές του επιδόσεις (ρεπρίζ) και όχι τα νούμερα της ιπποδύναμης. Επίσης καλός είναι ο έξτρα εξοπλισμός , προσθέτει όμως βάρος ειδικά αν τον φωρτόνουμε σε 1400άρι 90hp/1200kg.
Θα ήταν φρονιμότερο τα έξτρα € να πήγαιναν σε δυνατότερο κινητήρα για μεγαλύτερη ασφάλεια.ΥΓ. Σε 2 ταξίδια που έκανα τη προηγούμενη βδομάδα στη Πελοπόνησο , παρατήρησα ότι με το Υ (1.2 86hp/910kg) μπορούσα και προσπέρναγα γρηγορότερα -άρα ασφαλέστερα- απ' όλα σχεδόν τα βαρυφορτωμένα 1400άρια.
-
Με πρώτη αιτία ατυχημάτων το κεφάλι μας το χοντρό δεύτερη το κεφάλι μας το κλούβιο και τρίτη τους στραβούς και ανάποδους δρόμους μας είναι άδικο να κατηγορούμε τα 1400άρια ότι δεν είναι ικανά να ανταπεξέλθουν. Στη λίστα με την αιτία ατυχημάτων τι θέση πιστεύετε ότι μπορεί να κατέχουν; Θεωρώντας ότι μπορεί να κάνω λάθος στο συλλογισμό μου θα ήθελα να ακουστούν απόψεις επ' αυτού.
Φαντάζομαι τώρα όλοι θα ήθελαν ένα αυτοκίνητο άνω των 110 - 120 αλόγων ή πιο σωστά με μικρή αναλογία κιλών ανα ίππο αλλά τι να κάνουμε που δεν μπορούν να το αποκτήσουν! Η παθητική ασφάλεια είναι βραχνάς για το βάρος. Εγώ τίθεμαι σαφώς υπέρ της ενεργητικής, αλλά αν (χτύπα ξύλο ΤΩΡΑ) τρακάρω άσχημα και σωθώ, σαφώς και θα εκτιμήσω τη δουλειά που έγινε και εκεί. Αυτό ισχύει για όλους εκτός από αυτούς που δεν φοράνε ζώνες, που δεν θα εκτιμήσουν τίποτα.
Σύμφωνα με όσα διάβασα, πολλά 1.4 δεν έχουν λόγο ύπαρξης επειδή υπάρχουν 1.6 με παραπλήσια τιμή.
Hyundai Elantra 1.6 ή Opel Astra 1.4 λοιπόν;
Τίμιο το Elantra, εγώ θα διάλεγα Astra.
Peugeot 307 1.6 ή Corolla 1.4; Σε αυτό το δίλημα βρέθηκα εγώ προ 5μήνου και για κάποιους λόγους που δεν είναι του παρόντος επέλεξα Corolla. Λάθος; Γνώμη είναι και αυτή και μάλιστα σεβαστή! Κανένας δεν μπορεί να με πείσει όμως ότι το Corolla δεν έχει λόγο ύπαρξης λόγω του Peugeot.
Τις προάλλες ταξίδεψα μέχρι το Μέτσοβο (Εθνική, δύσκολος επαρχιακός στον κάμπο, και Κατάρα) με ένα Avensis 1.6. Δύο άτομα με μισογεμάτο πορτ - μπαγκαζ. Ε δεν ένοιωθα και κλωτσιά όταν πάταγα το γκάζι!!! Ούτε στην Εθνική ούτε καν στην Κατάρα. Πολύ προσοχή ήθελε κι αυτό όπως και όλα τ' άλλα. Και δεν είδα και τίποτα αξιοσημείωτες διαφορές με το δικό μου ανεπαρκές 1.4... Μάλλον μηδαμινές. Και όχι, δεν υπήρχαν λεφτά για το 1.8. Μήπως ούτε αυτό έχει λόγω ύπαρξης λόγω κάποιου Nubira 1.8 πχ;
Σίγουρα υπάρχουν αργά και δύσκολα αυτοκίνητα. Η γυναίκα μου έχει ένα Seicento 900cc με 39HP και δυστυχώς πολλές φορές ταξιδεύει είτε αυτή είτε εγώ με αυτό. Εμπειρία το ταξίδι με το Seicento μεν, τι να κάνουμε δε που έτσι ήρθαν τα πράγματα και έτσι πρέπει να γίνεται. Τώρα ψάχνουμε να το αλλάξουμε με κάτι πιο ασφαλές. Άλλοι δεν μπορούν. Να τους απαγορεύσουμε τα ταξίδα;
Αγοράστε αυτοκίνητα σκεφτόμενοι τα πάντα. Και δύναμη αλλά και εξοπλισμό και ό,τι ανάγκη έχετε. Μην δώσετε παραπάνω από αυτά που μπορείτε. Οδηγήστε το όμως συνετά και με βάση τις δυνατότητές του! Πέθαναν τα Golf με τα 60 και τα Opel με τα 55 άλογα. Δε νομίζω να υπάρχουν πολλά ανασφαλή αυτοκίνητα. Έχουμε πήξει όμως στους ανασφαλείς οδηγούς!Τονίζω ότι όλα αυτά αποτελούν προσωπική άποψη, ελπίζω να μην έθιξα επειδή δεν είχα τέτοιο σκοπό και δέχομαι οποιαδήποτε αντίρηση!!!
Φιλικά
Γιώργος -
migf1,
Αναφέρομαι στο τεύχος Ιουλίου 2004, άρα προφανώς στα νέα Astra και Golf.
Δεν αναφέρομαι στα 100+ άλογα, αλλά στα λιγότερα άλογα και στα περισσότερα κιλά. Εκεί είναι το πρόβλημα. Π.χ. στο εν λόγω άρθρο διαβάζω ότι το 1600άρι Altea έχει 102 άλογα για 1381 κιλά, το 1400άρι Golf έχει 90 άλογα για 1270 κιλά (4Τ Ιουλίου, σελ. 114). Παρόμοια ισχύουν και για αυτοκίνητα άλλων κατασκευαστών, αν έχει κανείς ευαισθησία στα γερμανικά. Γενικά αναφέρομαι σε αυτοκίνητα με φτωχή σχέση κιλών / ίππων.
Δεν πρέπει σώνει και καλά να προσπερνάς με τετάρτη. Και με τρίτη ταχύτητα τα πράγματα είναι εξίσου δύσκολα. Απλά ενδεικτικά ανέφερα την τετάρτη, θα μπορούσα να υποστηρίξω το ίδιο αναφέροντας χρόνο προσπεράσματος για την τρίτη.
Το παράδειγμα με το 1100άρι το αναφέρω για να μη νομίζει κανείς ότι έχω γεννηθεί οδηγώντας γρήγορα αυτοκίνητα και υποτιμώ ή βλέπω αφ΄υψηλού την κατάσταση. Είμαι μέρος αυτού που θεωρώ πρόβλημα.
Ένα αυτοκίνητο 800-900 κιλών με 100 άλογα είναι ασφαλέστερο εφόσον έχει καλοσχεδιασμένες αναρτήσεις και οδηγό με μυαλό.
Αναφέρομαι στο μέσο όρο απαιτήσεων ενός οικογενειάρχη ο οποίος θέλει να μετακινήσει με ασφάλεια την οικογένειά του αοό το σημείο Α στο Β.
Οι δοκιμές των 4Τ δεν υπογράφονται από συντάκτες, αλλά εκφράζουν τη γνώμη του περιοδικού. Έχει μήπως σημασία ποιός το έγραψε;
Jacob
-
Ο χρήστης nass έγραψε:
Είναι θέμα προτεραιοτήτων αγαπητέ manosk. Για κάποιους είναι σημαντικό να έχουν 'full extra', για κάποιους άλλους '1600'.
Μην ξεχνάς όμως (και αντιστρέφοντας το επιχείρημά σου) πως κάποτε τα αυτοκίνητα είχαν 1050 cc και τώρα 1400 cc. Αν αγόραζες αυτοκίνητο τη δεκαετία του '80 και σου έλεγαν '1400', θα έλεγες μάλλον 'εγώ δεν είμαι ραλίστας' Η εξέλιξη εν ολίγοις είναι και στο υποβραχιόνιο και στον κινητήρα, και τα δύο 'καλούδια' είναι. Μόνο που από την έλλειψη υποβραχιόνιου δεν σκοτώθηκε κανείς, ενώ από αναιμικούς κινητήρες έχουν σκοτωθεί πολλοί.
Κλείνω λέγοντας, πως το να εκτιμάς την ενεργητική ασφάλεια και ενδεχομένως και την οικονομία (λόγω λειτουργίας σε χαμηλότερο φορτίο) που σου δίνει ένας ισχυρότερος κινητήρας δεν σε κάνει 'ραλίστα'. Και μην ξεχνάς πως στους δρόμους σκοτώνονται μεν πολλοί 'ραλίστες' αλλά και πολλοί 'μη ραλίστες'.
Για να μην μιλάμε αόριστα, εγώ παρήγγειλα πρόσφατα ένα astra 1400 στη δεύτερη πιο εξοπλισμένη έκδοση από τις 4 διαθέσιμες. Επειδή όμως δεν υπήρχαν διαθέσιμα μοντέλα, πήρα ένα ετοιμοπαράδοτο που είχε πάνω του διάφορα έξτρα (που σε διαφορετική περίπτωση δεν θα έβαζα) και η τιμή του αυτοκινήτου ανέβηκε όσο και αν έπαιρνα το ίδιο σε 1600.
Ήξερα όμως για ποια χρήση πήρα το συγκεκριμένο αυτοκίνητο: οδηγώντας στην πόλη κατά 90% και με μάλλον ήπιο τρόπο, γνωρίζω ότι δεν θα μου φανούν τόσο απαραίτητα τα 10-15 αλογάκια. Είχα μάλιστα διαβάσει σε συγκριτικό τεστ 1400αριών ότι το astra 1400, μολονότι υπολείπεται λίγο σε ίππους σε σχέση πχ με το corolla, έχει πολύ καλούς χρόνους ρεπρίζ.
Έως σήμερα δεν έχω τρακάρει, αν όμως το πάθω θα εκτιμήσω πάρα πολύ τα κάμποσα κιλά και τα 5 αστεράκια του NCAP. Διότι όσο καλός και συνετός οδηγός κι αν είμαι, κάποιος άλλος μπορεί να μπει στο δικό μου ρεύμα και να μου στερήσει κάθε δυνατότητα αντίδρασης. -
Ο χρήστης ΚΩΣΤΑΣ 1970 έγραψε:
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες βγάζουν τα μοντέλα που βγάζουν είτε μας αρέσουν είτε όχι και από αυτά θα διαλέξουμε το μελλοντικό μας αμάξιΕ όχι! Αν ΕΜΕΙΣ, σαν υπεύθυνοι καταναλωτές (που λες στη συνέχεια) δεν μπορούμε (ως ένα βαθμό) να επηρεάσουμε το μάρκετινγκ των αυτοκινητοβιομηχανιών, τι να την κάνω την οικονομία της αγοράς ?
Ομως αυτή η λογική είναι που οδηγεί στην 'προβατοποίηση' των αγοραστών. Θέλουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες να βάζουν κάργα εξοπλισμό διότι (όπως πολύ σωστά είπε κάποιος παραπάνω) από εκεί έχουν μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους ? (τι κοστίζει περισσότερο σε R&D, μια σωστή ανάρτηση ή άφθονες ποτηροθήκες ) Σίγουρα πολλοί καταναλωτές θα πέσουν στην παγίδα ('μέλι' είναι και είναι γλυκό) και θα προτιμήσουν να παίξουν το παιχνίδι των αυτοκινητοβιομηχανιών (προσοχή, δεν λέω πως κάνουν κακά, δικά τους τα χρήματα δική τους και η απόφαση), αλλά όσοι δεν συμφωνούν με αυτή τη λογική έχουν καθήκον να αντισταθούν και να αγοράσουν από εκεί που τα κριτήρια σχεδιασμού είναι σύμφωνα με τα προσωπικά κριτήρια. Υπάρχουν τέτοια παραδείγματα και μπορούμε, με την καταναλωτική μας συμπεριφορά, να τα κάνουμε περισσότερα.
-
Εάν είσαι συνετός οδηγός, ξέρεις και τις δυνατότητες του αυτοκινήτου σου.
Γιατί εγώ, π.χ. δεν κινδύνευσα τα 'δύσκολα' χρόνια που οδηγούσα Peugeot 104 με 39 άλογα (μερικά σε σύνταξη)?
Γιατί ήξερα 'που με έπαιρνε' και που όχι.
-
Ο χρήστης maxmara έγραψε:
Εάν είσαι συνετός οδηγός, ξέρεις και τις δυνατότητες του αυτοκινήτου σου.Γιατί εγώ, π.χ. δεν κινδύνευσα τα 'δύσκολα' χρόνια που οδηγούσα Peugeot 104 με 39 άλογα (μερικά σε σύνταξη)?
Γιατί ήξερα 'που με έπαιρνε' και που όχι.
Ωστε εσύ ήσουν αυτός που έτρεχε στα λιμανάκια με ένα Peugeot 104!!!!
Αργά αυτοκίνητα