-
Ο χρήστης Storm έγραψε:
υ.γ. Υπάρχει κανένας που να πιστεύει ότι η 95άρα στην Ελλάδα είναι 95άρα και η 100άρα είναι πραγματικά 100άρα;
Συμφωνω.
Με αυτο το σκεπτικο και κυριως σαν απλος καταναλωτης και οχι ως ειδημων, ψηφισα τη δευτερη επιλογη, αν και σε περιπτωση που ειχα δυο επιλογες θα ψηφιζα και την πρωτη. -
Ο χρήστης dbekos έγραψε:
υ.γ. Υπάρχει κανένας που να πιστεύει ότι η 95άρα στην Ελλάδα είναι 95άρα και η 100άρα είναι πραγματικά 100άρα;
Συμφωνω.
Με αυτο το σκεπτικο και κυριως σαν απλος καταναλωτης και οχι ως ειδημων, ψηφισα τη δευτερη επιλογη, αν και σε περιπτωση που ειχα δυο επιλογες θα ψηφιζα και την πρωτη.Ψήφισα 100άρα.
Βάζω πάντα και μόνο 100άρα και συγκεκριμένα Shell σε βενζινάδικο που εμπιστεύομαι. Διαφορές έχω δει και μάλιστα φαίνεται η διαφορά και με γυμνό μάτι κοιτώντας την αντλία μέσα από το τζαμάκι όπου φαίνεται τι χρώμα έχει η βενζίνη, αλλά και από τη μυρωδιά. Και εξηγούμαι...
Κοιτώντας το τζαμάκι, η 100άρα είναι καθαρή σαν νερό. Πηγαίνοντας στη διπλανή αντλία, η 95άρα Vpower είναι λίγο πιο σκούρα και η 95άρα είναι αρκετά πιο σκούρα ως μπεζ.
Η μυρωδιά είναι πιο έντονη στη 100άρα και διαφορετική από αυτή της 95άρας.
Αυτά όσον αφορά τη Shell όπου απ'όσο ξέρω η 100άρα έρχεται απ'έξω. Για άλλα πρατήρια δεν έχω εμπειρία.
-
Ο χρήστης Angel!!!! έγραψε:
υ.γ. Υπάρχει κανένας που να πιστεύει ότι η 95άρα στην Ελλάδα είναι 95άρα και η 100άρα είναι πραγματικά 100άρα;
Εγώ.
Έχεις στοιχεία για το αντίθετο για όλα τα πρατήρια στην Ελλάδα;Επειδή στην Ελλάδα δεν υπάρχουν στοιχεία για τίποτα, ειδικά για τον ποιοτικό έλεγχο πριν την κατανάλωση, στην αντλία δηλαδή, προτιμώ να βάζω αυτό που θεωρείται λιγότερο ακίνδυνο.
Αν υπήρχαν στοιχεία ότι όλα είναι ποιοτικά και ελεγμένα τότε δεν θα είχα πρόβλημα να βάλω και 95άρα...Όταν όμως το κράτος επιτρέπει να πωλείται η 95άρα με λιγότερα οκτάνια (π.χ. 92 οκτάνια), τότε προτιμώ να βάζω αυτή που πλησιάζει πραγματικά τα 95 οκτάνια και αυτή είναι η 100άρα...
-
εγω βαζω 100αρα γιατι ετσι μου λεει ο κατασκευαστης και γιατι θελω το καλυτερο για το παιδι μου
(επισης λεει κατι τρομακτικα το βιβλιαρακι , οτι αν τελικα βαλω 95αρα να πηγαινω με χαμηλες στροφες κτλ)επισης στα τουρμπατα κερδιζεις καποια αλογα , λενε..
τωρα για το αν ειναι ή οχι , δεν ειχα ποτε καμια ενδειξη βλαβης σχετικα με το συγκεκριμενο θεμα, οχι οτι αυτο ειναι κριτηριο βεβαια
παντως μιας και ειμαι τοσο θυμα και βαζω shell μου ειχε πει ο nikos120 και το παρατηρησα οτι η 100αρα της συγκεκριμενης εταιρειας ειναι διαφανη και οχι κιτρινη οπως η απλη βενζινη, κατι που φαινεται στην αντλια
αρα με 95αρα mix δεν ειναι , τωρα αν ειναι με νερο δεν ξερω ή κατι αλλο δε ξερω
παντως θεωρω οτι αν ειναι να σε κλεψουν σε κλεβουν απο την αντλια (βαζοντας σου λιγοτερη βενζινη που ειναι το πιο ευκολο)
εγω παντως εκτος αν ειμαι σε ταξιδι, βαζω συνεχεια απο τον ιδιο, ο οποιος μου φαινεται τιμιος
σου πιανει το κωλο (ειδικα στην 95αρα που δε βαζω απο αυτον) , αρα απο κει και περα γιατι να σε κλεψει κι αλλο? -
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Πατερας ενος φιλου μου που ειναι χημικος στο διυλιστηριο των ΕΛΠΕ στον Ασπροπυργο μου ειπε πως δεν υπαρχουν διαφορες! 98 Οκτανια ειναι και καθεστε και πληρωνετε αερα μου ειπε
έχεις δίκιο και γω το ξέρω από ίδιες πηγές!!!!
Δεν ισχύει - είναι διαφορετικές.
Η σύνθεση της 100άρας της ΕΚΟ είναι μυστική αλλά είναι κατατεθειμένη στους αρμόδιους φορείς.Μακάρι.... αλλά επειδή ζω στη Σάμο και λόγω και επαγγέλματος γνωρίζω γενικότερα τα τεκτενόμενα στο νησί θέλω να σε πληροφορήσω ότι έχουμε διάφορα πρατήρια στη Σάμο(ΕΚΟ, ΒΡ, ΤΖΕΤ ΟΙΛ, ΣΕΛ, κ.λ.π) αλλά ένα μόνο πλοίο φέρνει μόνο μία βενζίνη!! Τώρα πες μου ποιό πρατήριο έχει την καλύτερη βενζίνη;
-
Δεν ψήφισα, γιατί η βενζίνη που βάζω δεν υπάρχει (βελτιωμένη με πρόσθετα και καθαριστικά...shell v-power 95)
Αυτή την βενζίνη βάζω εδώ και 57000 χλμ και δεν έχω αντιμετωπίσει κανένα πρόβλημα...Μάλιστα στο club που έχουμε με τα pandaκια, μου δώθηκε η ευκαιρία να οδηγήσω 3-4 ίδια με το δικό μου (άλλο είχε τελικό, άλλο χταπόδι, άλλο ελεύθερο φίλτρο) και όλα μου φάνηκε ότι άκουγαν ένα 'κλικ' λιγότερο...
Τώρα η βενζίνη είναι? το ότι το δικό μου από το πρώτο χλμ έμαθε να τρέχει? το ότι έχω βάλει και κάποιες φορές ακετόνη? ... δεν ξέρω...
Πάντως σε ένα bravo 1,2 16v που είχα, και έβαζα την Texaco super αμόλυβδη, όταν απο ανάγκη έβαλα απλή και πήγα να ανέβω μιά ανηφόρα συνηθισμένος...έσβησε... Και δίνω αυτό το παράδειγμα γιατί το bravo δεν ελιχε ηλεκτρόγκαζο και το καταλάβαινες.Πάντως με την 100 δεν είδα την διαφορά που θα άξιζε την τιμή της, στο δικό μου αυτοκίνητο...
Αααα ξέχασα να πω ότι βάζω πάντα από το ίδιο πρατήριο της 'μαμάς' εταιρίας... -
Tο να βαζεις 100αρα σε μοτερ που δν την υποστηριζει ειναι χαζο απλα.
Υπαρχουν μοτερ που εχουν προβληματα με 100αρα.
Οπως και αλλα που με 95αρα δν εχουν ιδια αποδοση και βουλωνουν τα μπεκ (πχ cgi )Οποτε καλο θα ειναι να αναφερει ο καθενας και τι αυτοκινητο εχει...Γιατι αν βαζει ο κατοχος πχ Ferrari 100αρα ειναι σχεδον εγκληματικο για το μοτερ, οπως μας ειπαν και εμας απο την BMW γερμανιας οτι αν βαζετε 100αρα η βενζινη με προσθετα στο Cooper S θα εχετε προβλημα
-
95άρα λέει ο κατασκευαστής και αυτήν βάζω στο ΜΧ-5. Έβαλα και ένα φεγγάρι για καμιά 10 γεμισματα ΕΚΟ 100άρα, αλλά δεν κατάλαβα διαφορά. Ίδιο άρπαγμα, ίδια τελική, ίδια κατανάλωση
Με την βενζίνη δεν είχα ποτέ πρόβλημα. Με το πετρέλαιο να γίνει κάτι γιατί έχω βαρεθεί να αλλάζω αντλίες
-
...Κοιτώντας το τζαμάκι, η 100άρα είναι καθαρή σαν νερό. Πηγαίνοντας στη διπλανή αντλία, η 95άρα Vpower είναι λίγο πιο σκούρα και η 95άρα είναι αρκετά πιο σκούρα ως μπεζ.
Η μυρωδιά είναι πιο έντονη στη 100άρα και διαφορετική από αυτή της 95άρας...
Το χρώμα δεν νομίζω ότι αποτελεί ένδειξη ποιότητας σε καμμία περίπτωση.
Για το δεύτερο τώρα.
Πριν από μερικά χρόνια και προσπαθώντας να ρυθμίσω τα κανάλια σε μια καινούργια τηλεόραση έπεσα συμπτωματικά σε μια εκπομπή του κυπριακού ΡΙΚ για το περιβάλλον και άκουσα το εξής σοβαρότατο. Οι μετρήσεις των ελεύθερων αρωματικών υδρογονανθράκων (βενζόλια) στην ατμόσφαιρα χτύπησαν νέα υψηλά ρεκόρ, αμέσως μόλις άρχισε στο νησί η διάθεση των βενζίνων ενισχυμένων οκτανίων (98 και 100).
Να σημειώσουμε εδώ ότι οι αρωματικοί υδρογονάνθρακες είναι εξαιρετικά πτητικοί, βρίσκονται σε μεγαλύτερη αναλογία σε αυτές τις βενζίνες απ' ότι στις απλές, και (τσάκατις) ελέγχονται ως καρκινογόνοι . Η εκπομπή εξέφραζε τον προβληματισμό της χτυπώντας ένα καμπανάκι για το μέλλον.
Δεν έχω περισσότερες πληροφορίες, κάποιος που να γνωρίζει το θέμα ας ποστάρει το κατιτίς του για να μορφώσουμε σφαιρική άποψη. -
Η προσωπική μου εμπειριά για τις βενζίνες λέει το εξής.
Astra
Ξεκίνησα να βάζω από την BP της γειτονιάς μου 98άρα από την 1η ημέρα που το αγόρασα. Πήγαινε μια χαρά. Σε κάποια φάση μου έβαλε νοθευμένη και το κατάλαβα γιατί το αυτοκίνητο με το ζόρι ξεκίνησε. Σταμάτησα να βάζω σε αυτόν και έβαλα 3 φορές ΕΤΕΚΑ 95άρα από τη γειτονιά και πάλι. Δεν τράβαγε καλά και σταμάτησα να βάζω τέτοια βενζίνη. Ξεκίνησα να βάζω Shell λίγο πιο μακριά. Μέχρι τώρα βάζω πάντα Shell εκτός από ένα μικρό διάστημα που δοκίμασα άλλες βενζίνες, τις πιο φτηνές τις περιοχής μου, και γλύτωσα 120€ σε ένα καλοκαίρι που τα πλήρωσα το Σεπτέμβριο που βούλωσαν τα μπεκ, οπότε και σταμάτησα να πηγαίνω σε αυτούς τους τύπους*.Από απόδοση τώρα. Με την 100άρα το αυτοκίνητο ακούει πιο πρόθυμα, ανεβάζει στροφές πιο άνετα και έχει και καλύτερο ήχο, φαίνεται να μη ζορίζεται τόσο. Από την άλλη, σε επιδόσεις, δεν έχει διαφορά ουσιαστική. Τα 2 βίντεο πχ που έχω τραβήξει με τα 205 και κόφτη τελικής, είναι από ταξίδια που έβαλα 95άρα. Με 100άρα δεν έχω φτάσει ποτέ τέτοιες ταχύτητες. Το κέρδος που έχω δει όμως είναι σε τράβηγμα χαμηλά, πράγμα που με ενδιαφέρει για μέσα στην πόλη. Στις 1500-3000 c/min η 100άρα τραβάει καλύτερα και με κάνει να οδηγώ ακόμα πιο χαμηλά το αυτοκίνητο και να καίω λιγότερο. Ενδεικτικά, μέσα στην πόλη η Opel δίνει 8,9 L / 100 Km και με 95άρα καίω 8,5, ενώ με 100άρα φτάνω κάτω από 8. Με γέμισμα 50 L η διαφορά στην τιμή είναι ~11,5€ και το κέρδος από την κατανάλωση είναι ~3,5€. Άρα, με την 100άρα χάνω 8€ στο κάθε γέμισμα, γι' αυτό και σταμάτησα να βάζω πλέον.
Εκτός από Shell έχω δοκιμάσει και όλες τις άλλες 100άρες και αυτό το φαινόμενο με το καλύτερο άρπαγμα στις χαμηλές στροφές δεν το παρατήρησα πουθενά αλλού, οπότε δε θα βάλω 100άρα από καμία άλλη μάρκα. Ίσως ο εγκέφαλος βολεύεται με αυτή τη βενζίνη και μπορεί να ρυθμίσει τις παραμέτρους καλύτερα. Πάντως, αν βάλω 100άρα, θα είναι μόνο Shell λόγω εγκεφάλου του Astra.
Corsa
Στο Corsa γενικά βάζω ό,τι βενζίνη βρω αν και προτιμώ αυτόν που βάζω πάντα Shell. Διαφορά στην απόδοση δεν έχω δει, ακόμα και όταν χρησιμοποίησα κάποιες φορές 100άρα. Ούτε τράβηγμα, ούτε διαφορά στην κατανάλωση, ούτε ευστροφία. Έτσι, 95άρα V-Power και τέλος ή ΕΚΟ που δυστυχώς δεν έχουμε κοντά μας.Γενικά
Οι διαφορές που παρατήρησα φαντάζομαι προέρχονται από τα διαφορετικά οχήματα. Το Corsa είναι πιο ελαφρύ, έχει πιο στενό λάστιχο (185), έχει πιο κοντές σχέσεις (sport) και το κυριότερο έχει Twinport κινητήρα που έχει καλύτερη ροπή χαμηλά και είναι λιγότερο εύστροφος ψηλά. Το Astra από την άλλη, έχει μειονέκτημα βάρους, έχει φαρδύτερο λάστιχο (205), έχει μακριές σχέσεις (σίγουρα πιο ταξιδιάρικο) και έχει τον απλό Ecotec που σημαίνει ότι χαμηλά δεν τραβάει καλά, αλλά είναι εύστροφος και ανεβάζει άνετα στροφές. Γι' αυτό και η 100άρα φαντάζομαι δίνει κάτι επιπλέον στο Astra που το χρειάζεται, ενώ στο Corsa που έτσι κι αλλιώς τραβάει χαμηλά, ενώ ψηλά δεν ανεβαίνει εύκολα έτσι κι αλλιώς, δεν παρατηρώ διαφορά.Κάνεις, λοιπόν, δοκιμές με το δικό σου αυτοκίνητο για ένα μεγάλο διάστημα και μετά αποφασίζεις τι ταιριάζει καλύτερα στον κινητήρα και το οδηγικό σου στυλ.
Ευχαριστώ.
- Ο BP έγινε τώρα άλλη μάρκα γιατί η BP με τη νόθευση τον έστειλε και ο άλλος ο φτηνός με τα βουλωμένα μπεκ από ΑΠ έγινε τώρα AVIN. Ο νοών νοείτω.
-
Ο χρήστης dstou έγραψε:
Το χρώμα δεν νομίζω ότι αποτελεί ένδειξη ποιότητας σε καμμία περίπτωση.Αποτελεί όμως σαφή ένδειξη αυθυποβολής...
Τα πράγματα είναι αρκετά απλά. Η 100άρα είναι χρήσιμη μόνο σε ατμοσφαιρικούς κινητήρες με υψηλή συμπίεση (λχ. αρκετές μοτοσυκλέτες που ξεπερνούν το 12,5:1) και τούρμπο, και οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα να προσαρμόσουν κατάλληλα το χάρτη ανάφλεξης τους ώστε να εκμεταλλευτούν τη μεγαλύτερη συμπιεστότητα της 100άρας.
-
Ο χρήστης zorz έγραψε:
Το χρώμα δεν νομίζω ότι αποτελεί ένδειξη ποιότητας σε καμμία περίπτωση.
Αποτελεί όμως σαφή ένδειξη αυθυποβολής...
Τα πράγματα είναι αρκετά απλά. Η 100άρα είναι χρήσιμη μόνο σε ατμοσφαιρικούς κινητήρες με υψηλή συμπίεση (λχ. αρκετές μοτοσυκλέτες που ξεπερνούν το 12,5:1) και τούρμπο, και οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα να προσαρμόσουν κατάλληλα το χάρτη ανάφλεξης τους ώστε να εκμεταλλευτούν τη μεγαλύτερη συμπιεστότητα της 100άρας.
Μπά, ούτε στα μηχανάκια βοηθάει η 100αρα. Όσο πιό πολλές στροφές δουλεύει ένα μοτέρ χρειάζεται λιγότερα οκτάνια.
-
η συμπιεση δεν μου φαινεται και τοσο μεγαλη
παντως τα καρτ που βαρανε και αυτα μεγαλους κοφτες νομιζω οτι θελουν 100αρα (και την πινουν με το καλαμακι )
-
Όντως, και μένα 11:1 έχει.
-
100άρα Shell , και ο βενζινάς φανατικός VAGέλης
Πέρα από το τι ψήφισα πιστεύω πως η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ 100άρα και η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ 95άρα θα δείξουν διαφορές (ανάλογα με το μοτέρ βέβαια) τόσο στο δυναμόμετρο όσο και στην αίσθηση στον δρόμο.
Δεν λέω ότι με 100άρα θα αισθάνεσαι ότι έχεις +50 άλογα αλλά το άρπαγμα από χαμηλά με μεγάλη σχέση το νιώθεις (με την προϋπόθεσή να είναι πραγματική 100άρα), στο προηγούμενο μου αμάξι (τω έχω και τώρα βέβαια) μια Delta mk2 1.4 η οποία είναι αρκετά ευαίσθητη τόσο με βενζίνη όσο και από θέμα ζεστάματος (αν δεν πιάσει θερμοκρασία τον χειμώνα πηγαίνεις χοροπηδώντας) το είχα δει , στο τωρινό (Scirocco 160) δεν μπορώ να πω ότι βλέπω διαφορά αφού από τότε που το πήρα το ταΐζω μόνο 100άρα !
-
Ο χρήστης zorz έγραψε:
Το χρώμα δεν νομίζω ότι αποτελεί ένδειξη ποιότητας σε καμμία περίπτωση.
Αποτελεί όμως σαφή ένδειξη αυθυποβολής...
Τα πράγματα είναι αρκετά απλά. Η 100άρα είναι χρήσιμη μόνο σε ατμοσφαιρικούς κινητήρες με υψηλή συμπίεση (λχ. αρκετές μοτοσυκλέτες που ξεπερνούν το 12,5:1) και τούρμπο, και οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα να προσαρμόσουν κατάλληλα το χάρτη ανάφλεξης τους ώστε να εκμεταλλευτούν τη μεγαλύτερη συμπιεστότητα της 100άρας.
Εγώ που έχω συμπίεση 10.5:1 δε πρέπει να βάζω 100άρα?
98 οκτάνια λέει ο κατασκευαστής.
-
ρε παιδια θα ηθελα τι γνωμη σας πανω στο θεμα βενζινη,παιζει διαφορα αν βαζω 100ρα απο ενα επωνυμο πρατηριο πχ bp shell, απο το να βαζω απο μια ελιν,cyclon,eteka?μου εχουν πει οτι ολα τα βενζιναδικα απο ενα καζανι περνουν καυσιμο αλλα το καθε πρατηριο βαζει διαφορετικα προσθετα για τισ 100ρες. εσεις τι προτιματε?ειναι οντως ετσι?μηπωσ στα επωνημα πρατηρια απλωσ πληρωνουμε ονομα?
-
εγω να σου πω την αληθεια μου βαζω απο επωνυμα βενζιναδικα μονο αν ειναι ανακη η αν παω ταξιδι. Συνηιως βαζω απο οικονομικα βενζιναδικα αρκει να ξερω οτι τους γινονται ελενχοι διοτι οπως καταλαβαινεις σε μικρα βενζιναδικα η μικρων εταιρειων η νοθεια θα πηγαινει συννεφο. Θυμαμαι ενα βενζιναδικο της cyclon Στην Πειραιως που εβλεπα ανα 15 μερες και το ελενχε συνεργειο της εταιρειας και η βνζινη του ηταν μπομπα και οικονομικη.
Εχω βαλει shell Και στα βορεια προαστεια και εκανα τα μισα χλμ απο οτι κανω συνηθως με την ιδια ποοστητα βενζινης απο βενζιναδικο στη γειτονια μου REvoil. -
Εγώ βάζω avin 95 και μου αποδίδει σαν shell98.
Παίζει βέβαια και το πρατήριο ρόλο.. -
μια καλη συμβουλη που ειχε δωσει γνωστος του πατερα μου που δουλευει σε διυλιστηρια, ειναι να εχεις το νου σου και να προτιμας καινουρια πρατηρια που εχουν καθαρες δεξαμενες και ισως για να προσελκησουν πελατια τιν πρωτο καιρο θα ειναι καθαροι
η 100ρα (98 εχουν παψει νομιζω να πουλανε, αλλα πες κι αυτη) , δεν κανει διαφορα σε ολα τα αυτοκινητα
στα περισσοτερα δεν αλλαζει απολυτως τιποτα και ειναι πεταμα χρηματωνο,τι λεει ο κατασκευστης
Τι βενζίνη χρησιμοποιείτε?