Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    Καδένα ή ιμάντας εκκεντροφόρων;
    1. Home
    2. Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    3. Καδένα ή ιμάντας εκκεντροφόρων;
    • 1
    • 2
    • 3
    • 2 / 3
    Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    29
    47
    162
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • ?
      A Former User last edited by

      Ο χρήστης sirgus έγραψε:
      Υπάρχει περίπτωση κάποιο αυτοκίνητο να έχει γρανάζια αντί καδένας ή ιμάντα?

      Ναι.
      Volvo B18 - B20 (Amazon) πχ.
      Εχει εγκαταλειφθεί πλέον , κυρίως λόγω βάρους σε σχέση με την αλυσίδα.

      1 Reply Last reply Reply Quote 0
      • E
        emmanoyhl last edited by

        Σε Ι.Χ. αυτοκίνητα δεν πιστεύω να υιοθετείται άλλη λύση εκτός του ιμάντα ή της καδένας. Δεν είμαι εκατό τις εκατό σίγουρος αν κάποιος ξέρει κάτι άλλο ας με διορθώσει. Σε ποιο βαριές κατασκευές όπως ειδικά μηχανήματα οι μεγάλοι σε χωρητικότητα κινητήρες υπάρχουν και άλλες λύσεις που εφαρμόζονται όπως η μεταφορά της κίνησης με γρανάζιά ή και με άξονες ακόμα.

        1 Reply Last reply Reply Quote 0
        • D
          dog80 last edited by

          Ο χρήστης sirgus έγραψε:
          Υπάρχει περίπτωση κάποιο αυτοκίνητο να έχει γρανάζια αντί καδένας ή ιμάντα?

          Κάποιο Opel station wagon δεκαετιας 60-70 που είχε ο πατέρας μου είχε γρανάζια. Για μείωση του βάρους, το ένα γρανάζι (το μεγαλύτερο) ήταν απο πεπιεσμένο χαρτόνι!

          1 Reply Last reply Reply Quote 0
          • S
            sirgus last edited by

            Ο χρήστης ΒΑΣΙΛΗΣ έγραψε:

            Υπάρχει περίπτωση κάποιο αυτοκίνητο να έχει γρανάζια αντί καδένας ή ιμάντα?

            Ναι.
            Volvo B18 - B20 (Amazon) πχ.
            Εχει εγκαταλειφθεί πλέον , κυρίως λόγω βάρους σε σχέση με την αλυσίδα.

            Υπάρχει περίπτωση κάποιο αυτοκίνητο να έχει γρανάζια αντί καδένας ή ιμάντα?

            Κάποιο Opel station wagon δεκαετιας 60-70 που είχε ο πατέρας μου είχε γρανάζια. Για μείωση του βάρους, το ένα γρανάζι (το μεγαλύτερο) ήταν απο πεπιεσμένο χαρτόνι!

            οκ , βάλτε και τα 2cv,ami ...

            Μπορεί και άλλα citroen απλά αυτά τα λέω με σιγουριά.

            1 Reply Last reply Reply Quote 0
            • T
              tifosaros last edited by

              Ο χρήστης sirgus έγραψε:

              Υπάρχει περίπτωση κάποιο αυτοκίνητο να έχει γρανάζια αντί καδένας ή ιμάντα?

              Ναι.
              Volvo B18 - B20 (Amazon) πχ.
              Εχει εγκαταλειφθεί πλέον , κυρίως λόγω βάρους σε σχέση με την αλυσίδα.

              Υπάρχει περίπτωση κάποιο αυτοκίνητο να έχει γρανάζια αντί καδένας ή ιμάντα?

              Κάποιο Opel station wagon δεκαετιας 60-70 που είχε ο πατέρας μου είχε γρανάζια. Για μείωση του βάρους, το ένα γρανάζι (το μεγαλύτερο) ήταν απο πεπιεσμένο χαρτόνι!

              οκ , βάλτε και τα 2cv,ami ...

              Μπορεί και άλλα citroen απλά αυτά τα λέω με σιγουριά.

              Πάντως, δυστυχώς το ΑΧ έχει ιμάντα, ο οποίος θέλει συχνά κοίταγμα και άλλαγμα για να μη σπάσει και σου διαλύσει τις βαλβίδες. Η καδένα σίγουρα είναι πιό οικονομική επιλογή...
              Νομίζω ότι στη Φ1 έχουν γρανάζια για να κινούν τους εκκεντροφόρους. Κάνω λάθος;

              1 Reply Last reply Reply Quote 0
              • D
                demetriades last edited by

                H teleftea eteria me granazia sto systima xronismou einai h isuzu sto trooper me kinhthra 2800 turbo diesel. meta apo afto den exw dei alla I.X me granazia.

                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                • N
                  nass last edited by

                  Ο χρήστης Demetriades έγραψε:
                  H teleftea eteria me granazia sto systima xronismou einai h isuzu sto trooper me kinhthra 2800 turbo diesel. meta apo afto den exw dei alla I.X me granazia.

                  Φίλε Demetriades, καλώς ήλθες στο Forum! Σε παρακαλώ να γράφεις με Ελληνικούς χαρακτήρες, από σεβασμό στα ...ματάκια των υπόλοιπων μελών , στις επιθυμίες των οικοδεσποτών μας 4Τ (βλ. και τις οδηγίες χρήσης) και βέβαια και στην Ελληνική γλώσσα
                  (Moderator)

                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                  • D
                    demetriades last edited by

                    Ο χρήστης nass έγραψε:

                    H teleftea eteria me granazia sto systima xronismou einai h isuzu sto trooper me kinhthra 2800 turbo diesel. meta apo afto den exw dei alla I.X me granazia.

                    Φίλε Demetriades, καλώς ήλθες στο Forum! Σε παρακαλώ να γράφεις με Ελληνικούς χαρακτήρες, από σεβασμό στα ...ματάκια των υπόλοιπων μελών , στις επιθυμίες των οικοδεσποτών μας 4Τ (βλ. και τις οδηγίες χρήσης) και βέβαια και στην Ελληνική γλώσσα
                    (Moderator)

                    Εντάξει φίλε μου δεν θα επαναληφθεί από εδώ και πέρα στη γλώσσα μας.

                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                    • E
                      embolaras last edited by

                      ΞΕΡΩ ΟΤΙ ΚΑΔΕΝΑ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΜΑΖDA ΜΧ-5 ΤΟΥ 2002 ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΚΑΙ ΣΤΑ 1600 ΚΑΙ ΣΤΑ 1800 c.c.
                      ΠΑΝΤΩΣ ΣΤΟ ΔΙΚΟ ΜΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ SEAT LEON 1.4 MODEL 2001 ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ Ο ΙΜΑΝΤΑΣ ΣΤΑ 50000 km ΜΕ ΚΟΣΤΟΣ 200 ΕΥΡΩ ΧΩΡΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑ.ΤΙΜΗ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΑΣ.
                      ΠΕΡΙΤΤΟ ΝΑ ΣΗΜΕΙΩΣΩ ΟΤΙ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΘΕΙ.
                      ΟΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ ΠΡΟΤΙΜΟΥΝ ΚΑΙ ΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΤΟΥΣ ΙΜΑΝΤΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΔΕΝΑ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΙΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΑΚΡΙΒΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΟΙ ΚΑΔΕΝΕΣ.

                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                      • A
                        apostolis last edited by

                        Ο χρήστης ΒΑΣΙΛΗΣ έγραψε:

                        Υπάρχει περίπτωση κάποιο αυτοκίνητο να έχει γρανάζια αντί καδένας ή ιμάντα?

                        Ναι.
                        Volvo B18 - B20 (Amazon) πχ.
                        Εχει εγκαταλειφθεί πλέον , κυρίως λόγω βάρους σε σχέση με την αλυσίδα.

                        Κάπου το ξέρω αυτό , κάπου το ξέρω

                        Αποστόλης.

                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                        • K
                          kostasg18 last edited by

                          Και το θέμα του θορύβου από την καδένα νομίζω πως δεν υφίσταται εφ'όσον λυπαίνεται συνεχώς (για βάθος χρονου με συνδιασμό μηδαμινής συντίρησης)
                          Πάντως θα ήθελα να ξέρω από αυτόυς που έχουν αυτοκίνητα, που χρησιμοποιούν καδένα, αν και κατά πόσο αντιλαμβάνονται τον θόρυβο της καδένας.

                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                          • L
                            lord_rutherford last edited by

                            Ξέρετε αν η BMW 316 μοντέλο 2002 (η 8 βάλβιδη με τα 105ps) έχει καδένα ή ιμάντα; Το λέω γιατί κάνει έναν ξεχωριστό ήχο στις ψχαμηλές στροφές (γαμάτο) και ο θείος μου, μου έιπε οτι έιναι από την καδένα.

                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                            • T
                              tifosaros last edited by

                              Ο χρήστης kostasg18 έγραψε:
                              Και το θέμα του θορύβου από την καδένα νομίζω πως δεν υφίσταται εφ'όσον λυπαίνεται συνεχώς (για βάθος χρονου με συνδιασμό μηδαμινής συντίρησης)
                              Πάντως θα ήθελα να ξέρω από αυτόυς που έχουν αυτοκίνητα, που χρησιμοποιούν καδένα, αν και κατά πόσο αντιλαμβάνονται τον θόρυβο της καδένας.

                              Καθόλου δεν την αντιλαμβανόμαστε, τουλάχιστον στο Αλμέρα μας....

                              1 Reply Last reply Reply Quote 0
                              • S
                                sharpshooter last edited by

                                Κάποιο Opel station wagon δεκαετιας 60-70 που είχε ο πατέρας μου είχε γρανάζια. Για μείωση του βάρους, το ένα γρανάζι (το μεγαλύτερο) ήταν απο πεπιεσμένο χαρτόνι!

                                Ο λόγος δεν είναι μόνο για μείωση του βάρους. Συνήθως το γρανάζι του στροφαλοφόρου κατασκευάζεται από καλύτερο υλικά σε σχέση με τα υπόλοιπα στα οποία δίνει κίνηση, έτσι ώστε να μην φθείρεται. Αντίθετα να φθείρονται τα υπόλοιπα γρανάζια, πχ των εκκεντροφόρων ή το ενδιάμεσο - αν υπάρχει-.

                                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                • ?
                                  A Former User last edited by

                                  Krusenstern από το στόμα μου το πήρες! Και το 1.0 Yaris έχει καδένα και **ΟΧΙ **δεν έχω αντιληφθεί θόρυβο εξαιτίας της.
                                  Οπωσδήποτε,πάντως, είναι πλεονέκτημα η μεγαλύτερη αντοχή στο χρόνο και κατ'επέκταση η αντικατάσταση της καδένας πολύ αργότερα , συγκριτικά με τον ιμάντα.

                                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                  • H
                                    hellenic-tifosi last edited by

                                    Μιας και είπατε για γρανάζια, στη Formula1 οι εκκεντροφόροι κινούνται με γρανάζια.

                                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                    • G
                                      gfon last edited by

                                      Ο χρήστης Hellenic tifosi έγραψε:
                                      Μιας και είπατε για γρανάζια, στη Formula1 οι εκκεντροφόροι κινούνται με γρανάζια.

                                      ΑΝ λαβουμε υπόψιν τις 18000-19000 στροφές που ανεβαζουν πιστευω οτι εχουν γραναζια, υποθεση κανω δεν το ξέρω!!!

                                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                      • T
                                        tryphon last edited by

                                        Stin F1 den yparxoun ekkentroforoi, oi valvides kinountai me ilektromagnites i pnevmatika.

                                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                        • ?
                                          A Former User last edited by

                                          Ο χρήστης tryphon έγραψε:
                                          Stin F1 den yparxoun ekkentroforoi, oi valvides kinountai me ilektromagnites i pnevmatika.

                                          Ετσι είναι.
                                          Χρόνια τώρα χρησιμοποιείται το πνευματικό σύστημα βαλβίδων..... δηλ.
                                          μια αντλία αέρα συμπιέζει αέρα στο κύκλωμα και ηλεκτρικές/μηχανικές βαλβίδες ρυθμίζουν που και πότε θα περάσει η πίεση. Επίσης δεν χρησιμοποιούνται ελατήρια βαλβίδων αλλά πεπιεσμένος αέρας.
                                          Η Renault (δεν ξέρω αν υπάρχει και άλλος κατασκευαστής) χρησιμοποιεί ισχυρούς ηλεκτομαγνήτες για την κίνηση των βαλβίδων και μάλιστα έχει ανακοινώσει ότι μέχρι το τέλος της δεκαετίας θα χρησιμοποιηθεί αυτό το σύστημα και στα επιβατικά της αυτοκίνητα.

                                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                          • S
                                            sharpshooter last edited by

                                            Είναι φυσικό να μην χρησιμοποιούνται ελατήρια για το κλείσιμο των βαλβίδων. Στις 17000 στροφές, το ελατήριο, όσο σκληρό και να είναι, δεν προλαβαίνει να επαναφέρει τη βαλβίδα. Ίσως να υπάρχουν και άλλοι λόγοι που να αφορούν μεταβλητό χρονισμό; Δεν το ξέρω, δεν έχω ασχοληθεί......
                                            Και στα πολιτικά αυτοκίνητα θα εφαρμοστεί; Ας αφήσουν και τίποτα μηχανικό....

                                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                            • First post
                                              Last post
                                            • 1
                                            • 2
                                            • 3
                                            • 2 / 3
                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΕΛΛΑΔΑ
                                              • ΚΟΣΜΟΣ
                                              • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
                                              • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
                                              • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • TEST
                                              • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
                                              • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
                                              • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
                                            • VIDEO
                                              • 4TTV
                                              • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CANDID CAMERA
                                            • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΛΕΞΙΚΟ
                                            • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • FORMULA 1
                                              • WRC
                                              • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
                                              • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4T CLASSIC
                                              • ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
                                              • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΟΡΑ
                                              • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
                                              • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
                                              • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
                                            • 2ΤΡΟΧΟΙ
                                              • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
                                              • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CLASSIC
                                            • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
                                            • MENU
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4ΤΡΟΧΟΙ
                                            • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
                                            • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
                                            • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
                                            • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
                                            • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
                                            • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
                                            • ΚΟΚ

                                            logo footer

                                            coty











                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                            • CLASSIC
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • VIDEO
                                            • FORUM
                                            4T FORUM
                                            4T LIBRARY
                                            APRILIOS

                                            ΤΕΥΧΟΣ Απρίλιος 2025

                                            • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
                                            • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
                                            • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
                                            • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
                                            Powered by nxcode.gr