-
Ο χρήστης koutsan έγραψε:
Όσοι πιστεύουν το αντίθετο απλά δεν κάνουν τη σύγκριση με την **πραγματική κατάσταση **των μαθητών της εποχής (σκεφτείτε λίγο την Ελλάδα του 1960 στο σύνολό της και την επαρχία και ίσως αρχίσετε να συνειδητοποιείτε για τι μιλάμε) αλλά με επιλεγμένα παραδείγματα...Αγαπητέ koutsan, δυστυχώς αυτοί που συγκρίνουν όπως περιγράφεις, διαπράτουν το ίδιο λάθος όταν συγκρίνουν, ας πούμε, την Αρχαία με τη Νέα Ελλάδα σε πολλούς άλλους τομείς. Γιατί δεν συγκρίνουν δυο πραγματικότητες, αλλά μια πραγματικότητα από την μια μεριά με την έμφαση σε όσα τους ενοχλούν και μια ονειροφαντασία από την άλλη, υφασμένη με όσα θα επιθυμούσαν να είναι αληθινά.
Αν έχεις καμιά βδομάδα για χάσιμο, ξαναρίξε μια ματιά καμιά 50αριά σελίδες πίσω στο thread και θα καταλάβεις...
-
Ο χρήστης koutsan έγραψε:
Λάθος και ξανά λάθος κατά τη γνώμη μου...Κάθε 10 χρόνια που περνάνε οι μαθητές και οι νέοι μαθαίνουν ΠΟΛΥ περισσότερα πράγματα από τις προηγούμενες γενιές σε όλα τα επίπεδα...Ναι και γλωσσικά...Αυτοί οι οποίοι γκρινιάζουν για τη γλωσσική ένδεια των νέων σήμερα απλά αγνοούν το μέσο επίπεδο του μαθητή τη δεκαετία του 50, 60...Σοβαρολογούμε τώρα? Ξέρετε ποιό ήταν το μέσο επίπεδο του μαθητή στην Κομοτηνή το 1955 και ποιό είναι σήμερα?
Το 1955 οι μισοί μαθητές ήταν κατά κυριολεξία αγράμματοι, στουρνάρια με πενιχρά μέσα και βιβλία...Θα τους συγκρίνουμε με τους σημερινούς μαθητές οι οποίοι μπροστά τους φαντάζουν καθηγητές Πανεπιστημίου...Γνωρίζετε τη κατάσταση της ελληνικής παιδείς προ 30-40 χρόνων, το επίπεδο των βιβλίων που διδάσκονταν στα παιδιά?Ούτε εδώ έχει γίνει πρόοδος? Επειδή διδάσκονταν αρχαία νομίζετε ότι ξέραν γράμματα?Την τύφλα τους τη μαύρη δεν ήξεραν...Πόσους αναλφάβητους έχουμε σήμερα πόσους τότε? Ποιό ήταν το επίπεδο των διδασκόντων τότε ποιό είναι σήμερα ή μήπως δεν παίζει ρόλο αυτό...
Μη λέμε ό,τι θέλουμε : οι σημερινοί μαθητές απέχουν έτη φωτός προς το καλύτερο, σε όλα τα επίπεδα, από τους συνομηλίκους τους πριν από 3 δεκαετίες...Όσοι πιστεύουν το αντίθετο απλά δεν κάνουν τη σύγκριση με την πραγματική κατάσταση των μαθητών της εποχής (σκεφτείτε λίγο την Ελλάδα του 1960 στο σύνολό της και την επαρχία και ίσως αρχίσετε να συνειδητοποιείτε για τι μιλάμε) αλλά με επιλεγμένα παραδείγματα...Μπροστά πάμε κύριοι παντού καταλάβετέ το,αργά μεν, με πισωγυρίσματα προσωρινά αλλά συνολικά και μεσομακροπρόθεσμα πάμε ΜΠΡΟΣΤΑ
Ετσι!!
Είναι απολύτως φυσιολογικό να μην μπορούν όλοι να δουν την πραγματικότητα που ισχύει την στιγμή που την ζούν!
Μπορούσαν οι άνθρωποι τον 19ο αιωνα να καταλάβουν τις αλλαγές που γίνονταν γύρω τους?Οχι φυσικά!
Η Ιστορία γράφεται πάντα αφου εχει περάσει αρκετός καιρός απο την τέλεση των γεγονότων!!Οταν πήγαινα Δημοτικό την δεκαετία του '60,η δασκάλα μας έριχνε ξύλο με τον χάρακα και αν κάναμε μεγάλη σκανταλιά ( )τρώγαμε ξύλο απο τον διευθυντή μπροστά σε όλο το σχολείο!!
Τα βιβλία ηταν τα ίδια που έκαναν οταν πήγαιναν σχολείο και οι γονείς μου!Λα λα η Λόλα...Λόλα πάρε το μήλο κλπ
Οι εισαγωγικές στο Πανεπιστήμιο ήταν επι όλων των βιβλίων της βιβλιοθήκης!!
Τα κορίτσια φόραγαν ποδιές!!
Σαφώς και πάμε προς το καλύτερο!Το βλέπω στα δικά μου παιδιά!Που μπροστά τους πολλά χρόνια πίσω!
-
Αλλάζω λίγο την κατεύθυνση του topic.
Βρήκα στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου μου σήμερα ένα glossy χαρτάκι, που, όπως διαπίστωσα σύντομα, ήταν διαφημιστικό μήνυμα για τις Ευρωεκλογές. Είχε την φωτογραφία ενός πιτσιρικά, ο οποίος υποτίθεται πως έλεγε: 'Όταν θα μεγαλώσω η Ελλάδα θα έχει 3.500.000 αλλοδαπούς'. Τον αριθμό των είχε με κόκκινα στοιχεία, ίσως για να μας τρομάξει περισσότερο.
Από κάτω, υπήρχε η αποφασιστική προτροπή του μαλάκα που ζητούσε την ψήφο μου: 'ΣΤΑΜΑΤΗΣΕ ΤΟ'. Το συγκεκριμένο ασπόνδυλο, το οποίο ονομάζεται Μάκης Βορίδης, ανήκει κατά τα φαινόμενα σε ένα κόμμα που συμμετέχουν και άλλοι γνωστοί παθογόνοι οργανισμοί και το οποίο ονομάζεται Ελληνικό Μέτωπο. Έχει σήμα ένα θυμωμένο προσωπάκι προφίλ, χωρίς κέρατα στο μέτωπο, μην ανησυχείτε...
Στο πίσω μέρος έχει διάφορες αστείες 'στατιστικές' περί εγκληματικότητας, ανεργίας, δημογραφικού, και άλλες ιστορίες που λένε οι γριές κυρίες κατά τη διάρκεια του τσαγιού. Α, έχει και τη φάτσα του κ. Βορίδη, ο οποίος είναι μια αρκετά αγγελική φυσιογνωμία, μου θυμίζει λίγο έναν φούρναρη από το χωριό που ψεύδιζε κάπως και ήταν διανοητικά καθυστερημένος, θα το διασταυρώσω μήπως υπάρχει σχέση...
(Για κάποιον που πιθανώς να μασήσει διαβάζοντας τις στατιστικές, να θυμίσω το περίφημο: 'Υπάρχουν τεσσάρων ειδών ψέμματα, μικρά, μεγάλα, τερατώδη και στατιστικές'.)
-
koutsan: Το επίπεδο του 1994 και του 2004 έχω τη δυνατότητα να τα συγκρίνω. Μπορεί σήμερα να ξέρουν - όπως κι εγώ και οι περισσότεροι συνομήλικοί μου - από υπολογιστές, κινητά τηλέφωνα, στερεοφωνικά κλπ, αλλά το πρόβλημα είναι ότι οι περισσότεροι μαθητές είναι, νοητικά, σε πολύ χαμηλό επίπεδο. Χαμηλότερο από αυτό στο οποίο ήταν η δική μου φουρνιά.
Βλέπεις, στη δική μου εποχή, το πρότυπο 'γίνε μοντέλο/πορτιέρης σε νυχτομάγαζο/γλάστρα στην TV' όχι απλά δεν είχε γίνει το αποκλειστικό πρότυπο που πλασάρεται από παντού, αλλά το κοροϊδεύαμε. Στην τάξη μου κοροϊδεύαμε τις αρσενικές και θηλυκές γλάστρες, και όταν μας ρώταγαν τι θα γίνουμε όταν τελειώσουμε το λύκειο ή το πανεπιστήμιο, λέγαμε 'μηχανικός', 'γιατρός', 'φαρμακοποιός' κλπ. Θέταμε δηλαδή κάποιους στόχους για τους εαυτούς μας και το παλεύαμε.
Δε λέγαμε 'μοντέλο' ή 'πορτιέρης σε μαγαζί'. Σήμερα, αυτό ακριβώς λένε τα περισσότερα. Που, για να λέμε την αλήθεια, τι χρειάζεται επιτέλους για να κάνεις αυτές τις δυο 'δουλειές'; Ομορφιά, στην πρώτη περίπτωση, και μούσκουλα στη δεύτερη. Απαιτείται να καταλαβαίνεις τι γίνεται γύρω σου; ΟΧΙ. Απαιτείται καθόλου να ξέρεις να μιλήσεις; ΟΧΙ. Απαιτείται να ξέρεις να σκέφτεσαι; ΟΧΙ.
Έχεις ακούσει πώς μιλάνε τελευταία; Σα να έχουν ξεσηκώσει όλα αυτά τα ηλίθια κωλοπεριοδικά (ΚΛΙΚ, Nitro, Max για τα αγόρια, Cosmopolitan, Marie Claire, Pink κλπ για τα κορίτσια). Δεν ασχολούνται να βάλουν το μυαλό κάτω να σκεφτεί. Παίρνουν μασημένη τροφή (και τι τροφή... junk food) από τις 'αυθεντίες' του lifestyle. Και ποιος είναι μωρέ ο κάθε βλάκας που γράφει σ'αυτά τα περιοδικά για να καθορίσει το πώς θα σκεφτόμαστε επιτέλους;;; Τα θέματα συζήτησης; Έχουν περιοριστεί φρικτά. Άντε να έχουν δυο-τρία θέματα συζήτησης. Λεξιλόγιο; Τρομερά φτωχό. Ικανότητα να πιάσει κάποιος αυτό που του είπες και να χρησιμοποιήσει την κρίση του, να πάει την κουβέντα παραπέρα; Άστο καλύτερα, πονεμένη ιστορία.
Ξεκινάς μια συζήτηση και, μετά από λίγα δευτερόλεπτα, δεν υπάρχει πια τίποτα να πεις μαζί τους.
Φταίμε ΟΛΟΙ μας. Φταίνε οι γονείς, που, αδιαφορώντας για τα όνειρα των παιδιών και τις ιδιαιτερότητές τους, τα σπρώχνουν ντε και καλά να πάνε στο πανεπιστήμιο, λες κι από εκεί είναι που θα κριθούν όλα! Να βγάλουν βαθμό με κάθε μέσο! Και δώστου ιδιαίτερα, και δώστου φροντιστήρια! Και δώστου προπαγάνδα απ'το φροντιστήριο. Τι προπαγάνδα; ΠΛΥΣΗ ΕΓΚΕΦΑΛΟΥ. 'Μη δίνεις σημασία στο σχολείο, εκεί ΔΕΝ ξέρουν, ΕΜΕΙΣ ξέρουμε!' Τι λε ρε;
Μη νομίζεις ότι δεν τα έχω ζήσει. Άσε, που όσους από κάθε τμήμα του φροντιστηρίου ήμαστε καλοί, μας ήθελαν οι φροντιστηριατζήδες για να λειτουργούμε ως... εμπροσθοφυλακή κατά του καθηγητού του σχολείου, ενίοτε δε και να τσακωνόμαστε μαζί του... για την τιμή του φροντιστηρίου!
Σοβαρά! Κάποια φορά, στην τρίτη λυκείου, η κόρη του ιδιοκτήτη του φροντιστηρίου, και συμμαθήτριά μου, είχε διαφωνία με τον καθηγητή φυσικής στο σχολείο για μια άσκηση. Την άσκηση την είχε κάνει εκείνη λάθος και έστησε καυγά μέσα στο μάθημα με τον καθηγητή, έβαλε τα κλάμματα (ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ) και του είπε 'δεν ξέρετε τι λέτε'. Και το απόγευμα, ο μπαμπάς της μας άρπαξε απ'τα μούτρα όσους απ'το σχολείο ήμαστε στο φροντιστήριό του ότι... τον ντροπιάσαμε γιατί δεν την υπερασπισθήκαμε και δώστου να βρίζει τον καθηγητή του σχολείου και άλλα τέτοια ωραία.
Αυτό τώρα είναι υγιής κατάσταση;
Εγώ δεν το νομίζω.
Το ότι ξέρουμε πια να παίζουμε στα δάχτυλα το PS2, το Gamecube, τα κινητά κ.α. γκάτζετ δεν σημαίνει ΤΙΠΟΤΑ απολύτως. Αυτά είναι επουσιώδη, είναι εντυπωσιασμός.
Το αν ξέρουμε να σκεφτόμαστε λέει πάρα πολλά.
Επανέρχομαι όμως στο θέμα της παιδείας και του λουκιού που τραβάνε οι μαθητές.
Τους έχουμε βάλει σε ένα παιχνίδι άκρατης βαθμοθηρίας. Βαθμός με κάθε μέσον. Ιδιαίτερα, φροντιστήρια, γλείψιμο... Μέσα σ'όλα αυτά, πότε θα βρει χρόνο το παιδί να διαβάσει ένα εξωσχολικό βιβλίο; Πότε θα βρει χρόνο να ασχοληθεί ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥ; Πότε θα βρει χρόνο για να έχει ασχολίες και χόμπυ;
Απλά, δεν υπάρχει. Πρέπει 'να μπει στο πανεπιστήμιο'! Να μπει σε μια σχολή! Κι ας είναι υπερκορεσμένη, ας μην του αρέσει το αντικείμενο, ας μην έχει όρεξη για πανεπιστημιακές σπουδές! Φτάνει να μπει πανεπιστήμιο!
Να δείξουμε στο γείτονα ότι και το δικό μας πέρασε!
Αυτό είναι υγιές;
ΟΧΙ.
Όλο αυτό το σύμπλεγμα/σύστημα κάνει τίποτα για να δώσει ΠΑΙΔΕΙΑ στα παιδιά;
ΟΧΙ.
Απολύτως ΤΙΠΟΤΑ. Απλά τα κάνει να απομνημονεύουν τυφλοσούρτηδες για τις ασκήσεις των θετικών μαθημάτων και να απομνημονεύουν σελίδες επί σελίδων για τα υπόλοιπα.
Να πάρουν το 'χαρτί'. Να μπουν να πάρουν κι άλλο ένα.
Από χαρτιά έχουμε γεμίσει.
Η ουσία πού είναι;
-
Ο χρήστης dienekes έγραψε:
Αλλάζω λίγο την κατεύθυνση του topic.Βρήκα στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου μου σήμερα ένα glossy χαρτάκι, που, όπως διαπίστωσα σύντομα, ήταν διαφημιστικό μήνυμα για τις Ευρωεκλογές. Είχε την φωτογραφία ενός πιτσιρικά, ο οποίος υποτίθεται πως έλεγε: 'Όταν θα μεγαλώσω η Ελλάδα θα έχει 3.500.000 αλλοδαπούς'. Τον αριθμό των είχε με κόκκινα στοιχεία, ίσως για να μας τρομάξει περισσότερο.
Από κάτω, υπήρχε η αποφασιστική προτροπή του μαλάκα που ζητούσε την ψήφο μου: 'ΣΤΑΜΑΤΗΣΕ ΤΟ'. Το συγκεκριμένο ασπόνδυλο, το οποίο ονομάζεται Μάκης Βορίδης, ανήκει κατά τα φαινόμενα σε ένα κόμμα που συμμετέχουν και άλλοι γνωστοί παθογόνοι οργανισμοί και το οποίο ονομάζεται Ελληνικό Μέτωπο. Έχει σήμα ένα θυμωμένο προσωπάκι προφίλ, χωρίς κέρατα στο μέτωπο, μην ανησυχείτε...
Στο πίσω μέρος έχει διάφορες αστείες 'στατιστικές' περί εγκληματικότητας, ανεργίας, δημογραφικού, και άλλες ιστορίες που λένε οι γριές κυρίες κατά τη διάρκεια του τσαγιού. Α, έχει και τη φάτσα του κ. Βορίδη, ο οποίος είναι μια αρκετά αγγελική φυσιογνωμία, μου θυμίζει λίγο έναν φούρναρη από το χωριό που ψεύδιζε κάπως και ήταν διανοητικά καθυστερημένος, θα το διασταυρώσω μήπως υπάρχει σχέση...
(Για κάποιον που πιθανώς να μασήσει διαβάζοντας τις στατιστικές, να θυμίσω το περίφημο: 'Υπάρχουν τεσσάρων ειδών ψέμματα, μικρά, μεγάλα, τερατώδη και στατιστικές'.)
Politics, danger, danger...
-
Ο χρήστης ) ΣΩΤΗΡΙΟΣ ( έγραψε:
Politics, danger, danger...
Δεν καταλαβαίνω αν το παραπάνω αποτελεί μομφή έναντι των προθέσεών μου, μου εξηγείς αν θέλεις;
Η αναφορά μου είχε να κάνει με μία τάση, την οποία διαπίστωσα και σε άλλα posts αυτού του θέματος, διαφωνείς;
-
Ο χρήστης dienekes έγραψε:
Αν έχεις καμιά βδομάδα για χάσιμο, ξαναρίξε μια ματιά καμιά 50αριά σελίδες πίσω στο thread και θα καταλάβεις...
Το έκανα μου ήρθε κόλπος, εκνευρίστηκα στρώθηκα στο πληκτρολόγιό μου, άπλωσα όλη μου τη βιβιλογραφία στο δωμάτιο, άρχισα να γράφω, να γράφω...και στο τέλος λέω : 'Που πας ρε Καραμήτρο'!. Μάζεψα τα πραματάκια μου, τα έβαλα στη θέση τους, έκανα delete το κείμενο, βαθιές ανάσες και υπενθύμιση στον εαυτό μου ενός παλιού καλού συνθήματος της ΚΝΕ (μπορεί και άλλων, δεν ξέρω για την ακριβή πατρότητα) :
Η ΒΛΑΚΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΗΤΤΗΤΗ -
Ο χρήστης skullone έγραψε:
.....Που, για να λέμε την αλήθεια, τι χρειάζεται επιτέλους για να κάνεις αυτές τις δυο 'δουλειές'; Ομορφιά, στην πρώτη περίπτωση, και μούσκουλα στη δεύτερη. Απαιτείται να καταλαβαίνεις τι γίνεται γύρω σου; ΟΧΙ. Απαιτείται καθόλου να ξέρεις να μιλήσεις; ΟΧΙ. Απαιτείται να ξέρεις να σκέφτεσαι; ΟΧΙ.Όλα καλά, αλλά όχι και πορτιέρης που να μην καταλαβαίνει τι γίνεται γύρω του, να μην ξέρει να μιλήσει και να σκέφτεται.... Ο επαγγελματίας είναι επαγγελματίας, για πρόσεξέ τους λίγο καλύτερα. . . .
-
Ο χρήστης dienekes έγραψε:
Από κάτω, υπήρχε η αποφασιστική προτροπή του μαλάκα που ζητούσε την ψήφο μου: 'ΣΤΑΜΑΤΗΣΕ ΤΟ'. Το συγκεκριμένο ασπόνδυλο, το οποίο ονομάζεται Μάκης Βορίδης, ανήκει κατά τα φαινόμενα σε ένα κόμμα που συμμετέχουν και άλλοι γνωστοί παθογόνοι οργανισμοί και το οποίο ονομάζεται Ελληνικό Μέτωπο. Έχει σήμα ένα θυμωμένο προσωπάκι προφίλ, χωρίς κέρατα στο μέτωπο, μην ανησυχείτε...
Στο πίσω μέρος έχει διάφορες αστείες 'στατιστικές' περί εγκληματικότητας, ανεργίας, δημογραφικού, και άλλες ιστορίες που λένε οι γριές κυρίες κατά τη διάρκεια του τσαγιού. Α, έχει και τη φάτσα του κ. Βορίδη, ο οποίος είναι μια αρκετά αγγελική φυσιογνωμία, μου θυμίζει λίγο έναν φούρναρη από το χωριό που ψεύδιζε κάπως και ήταν διανοητικά καθυστερημένος, θα το διασταυρώσω μήπως υπάρχει σχέση...
(Για κάποιον που πιθανώς να μασήσει διαβάζοντας τις στατιστικές, να θυμίσω το περίφημο: 'Υπάρχουν τεσσάρων ειδών ψέμματα, μικρά, μεγάλα, τερατώδη και στατιστικές'.)
Ό,τι και να πει κανείς περί Βορίδη είναι πολύ λίγο...Μην τυχόν μόνο γίνουμε Γαλλία και αναρωτιόμαστε από που ήρθε ο Lepen...Και μετά η διολίσθηση ξεκινάει αργά αργά και τρέχουμε να το μαζέψουμε το πράμα με μεγαλειώδεις συγκεντρώσεις στο Σύνταγμα (βλ. Παρίσι, προεδρικές εκλογές)...Αυτά είναι τα πισωγυρίσματα που είπα παραπάνω, τα οποία ανακόπτουν μια πορεία προς τα εμπρός...Αν μπορούσαμε να τα αποφύγουμε εν τη γεννέσει τους ,αντί να τρέχουμε ηρωικά να τα σκοτώσουμε εκ των υστέρων, θα προσφέραμε κάτι τις παραπάνω στην κοινωνία από την επαναφορά του πολυτονικού...
-
Ο χρήστης koutsan έγραψε:
Το έκανα μου ήρθε κόλπος, εκνευρίστηκα στρώθηκα στο πληκτρολόγιό μου, άπλωσα όλη μου τη βιβιλογραφία στο δωμάτιο, άρχισα να γράφω, να γράφω...και στο τέλος λέω : 'Που πας ρε Καραμήτρο'!. Μάζεψα τα πραματάκια μου, τα έβαλα στη θέση τους, έκανα delete το κείμενο, βαθιές ανάσες και υπενθύμιση στον εαυτό μου ενός παλιού καλού συνθήματος της ΚΝΕ (μπορεί και άλλων, δεν ξέρω για την ακριβή πατρότητα) :
Η ΒΛΑΚΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΗΤΤΗΤΗΣΟΒΑΡΑ ΜΙΛΑΣ;;;;;; ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΛΕΓΑΝ... ΟΙ ΚΝΙΤΕΣ;;;;;;;
(συγνώμη γίνομαι είρων και θα μου την πέσει ο mod πάλι )
-
Ο χρήστης skullone έγραψε:
koutsan: Το επίπεδο του 1994 και του 2004 έχω τη δυνατότητα να τα συγκρίνω. Μπορεί σήμερα να ξέρουν - όπως κι εγώ και οι περισσότεροι συνομήλικοί μου - από υπολογιστές, κινητά τηλέφωνα, στερεοφωνικά κλπ, αλλά το πρόβλημα είναι ότι οι περισσότεροι μαθητές είναι, νοητικά, σε πολύ χαμηλό επίπεδο. Χαμηλότερο από αυτό στο οποίο ήταν η δική μου φουρνιά.Βλέπεις, στη δική μου εποχή, το πρότυπο 'γίνε μοντέλο/πορτιέρης σε νυχτομάγαζο/γλάστρα στην TV' όχι απλά δεν είχε γίνει το αποκλειστικό πρότυπο που πλασάρεται από παντού, αλλά το κοροϊδεύαμε. Στην τάξη μου κοροϊδεύαμε τις αρσενικές και θηλυκές γλάστρες, και όταν μας ρώταγαν τι θα γίνουμε όταν τελειώσουμε το λύκειο ή το πανεπιστήμιο, λέγαμε 'μηχανικός', 'γιατρός', 'φαρμακοποιός' κλπ. Θέταμε δηλαδή κάποιους στόχους για τους εαυτούς μας και το παλεύαμε.
Δε λέγαμε 'μοντέλο' ή 'πορτιέρης σε μαγαζί'. Σήμερα, αυτό ακριβώς λένε τα περισσότερα. Που, για να λέμε την αλήθεια, τι χρειάζεται επιτέλους για να κάνεις αυτές τις δυο 'δουλειές'; Ομορφιά, στην πρώτη περίπτωση, και μούσκουλα στη δεύτερη. Απαιτείται να καταλαβαίνεις τι γίνεται γύρω σου; ΟΧΙ. Απαιτείται καθόλου να ξέρεις να μιλήσεις; ΟΧΙ. Απαιτείται να ξέρεις να σκέφτεσαι; ΟΧΙ.
Έχεις ακούσει πώς μιλάνε τελευταία; Σα να έχουν ξεσηκώσει όλα αυτά τα ηλίθια κωλοπεριοδικά (ΚΛΙΚ, Nitro, Max για τα αγόρια, Cosmopolitan, Marie Claire, Pink κλπ για τα κορίτσια). Δεν ασχολούνται να βάλουν το μυαλό κάτω να σκεφτεί. Παίρνουν μασημένη τροφή (και τι τροφή... junk food) από τις 'αυθεντίες' του lifestyle. Και ποιος είναι μωρέ ο κάθε βλάκας που γράφει σ'αυτά τα περιοδικά για να καθορίσει το πώς θα σκεφτόμαστε επιτέλους;;; Τα θέματα συζήτησης; Έχουν περιοριστεί φρικτά. Άντε να έχουν δυο-τρία θέματα συζήτησης. Λεξιλόγιο; Τρομερά φτωχό. Ικανότητα να πιάσει κάποιος αυτό που του είπες και να χρησιμοποιήσει την κρίση του, να πάει την κουβέντα παραπέρα; Άστο καλύτερα, πονεμένη ιστορία.
Ξεκινάς μια συζήτηση και, μετά από λίγα δευτερόλεπτα, δεν υπάρχει πια τίποτα να πεις μαζί τους.
Φταίμε ΟΛΟΙ μας. Φταίνε οι γονείς, που, αδιαφορώντας για τα όνειρα των παιδιών και τις ιδιαιτερότητές τους, τα σπρώχνουν ντε και καλά να πάνε στο πανεπιστήμιο, λες κι από εκεί είναι που θα κριθούν όλα! Να βγάλουν βαθμό με κάθε μέσο! Και δώστου ιδιαίτερα, και δώστου φροντιστήρια! Και δώστου προπαγάνδα απ'το φροντιστήριο. Τι προπαγάνδα; ΠΛΥΣΗ ΕΓΚΕΦΑΛΟΥ. 'Μη δίνεις σημασία στο σχολείο, εκεί ΔΕΝ ξέρουν, ΕΜΕΙΣ ξέρουμε!' Τι λε ρε;
Μη νομίζεις ότι δεν τα έχω ζήσει. Άσε, που όσους από κάθε τμήμα του φροντιστηρίου ήμαστε καλοί, μας ήθελαν οι φροντιστηριατζήδες για να λειτουργούμε ως... εμπροσθοφυλακή κατά του καθηγητού του σχολείου, ενίοτε δε και να τσακωνόμαστε μαζί του... για την τιμή του φροντιστηρίου!
Σοβαρά! Κάποια φορά, στην τρίτη λυκείου, η κόρη του ιδιοκτήτη του φροντιστηρίου, και συμμαθήτριά μου, είχε διαφωνία με τον καθηγητή φυσικής στο σχολείο για μια άσκηση. Την άσκηση την είχε κάνει εκείνη λάθος και έστησε καυγά μέσα στο μάθημα με τον καθηγητή, έβαλε τα κλάμματα (ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ) και του είπε 'δεν ξέρετε τι λέτε'. Και το απόγευμα, ο μπαμπάς της μας άρπαξε απ'τα μούτρα όσους απ'το σχολείο ήμαστε στο φροντιστήριό του ότι... τον ντροπιάσαμε γιατί δεν την υπερασπισθήκαμε και δώστου να βρίζει τον καθηγητή του σχολείου και άλλα τέτοια ωραία.
Αυτό τώρα είναι υγιής κατάσταση;
Εγώ δεν το νομίζω.
Το ότι ξέρουμε πια να παίζουμε στα δάχτυλα το PS2, το Gamecube, τα κινητά κ.α. γκάτζετ δεν σημαίνει ΤΙΠΟΤΑ απολύτως. Αυτά είναι επουσιώδη, είναι εντυπωσιασμός.
Το αν ξέρουμε να σκεφτόμαστε λέει πάρα πολλά.
Επανέρχομαι όμως στο θέμα της παιδείας και του λουκιού που τραβάνε οι μαθητές.
Τους έχουμε βάλει σε ένα παιχνίδι άκρατης βαθμοθηρίας. Βαθμός με κάθε μέσον. Ιδιαίτερα, φροντιστήρια, γλείψιμο... Μέσα σ'όλα αυτά, πότε θα βρει χρόνο το παιδί να διαβάσει ένα εξωσχολικό βιβλίο; Πότε θα βρει χρόνο να ασχοληθεί ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥ; Πότε θα βρει χρόνο για να έχει ασχολίες και χόμπυ;
Απλά, δεν υπάρχει. Πρέπει 'να μπει στο πανεπιστήμιο'! Να μπει σε μια σχολή! Κι ας είναι υπερκορεσμένη, ας μην του αρέσει το αντικείμενο, ας μην έχει όρεξη για πανεπιστημιακές σπουδές! Φτάνει να μπει πανεπιστήμιο!
Να δείξουμε στο γείτονα ότι και το δικό μας πέρασε!
Αυτό είναι υγιές;
ΟΧΙ.
Όλο αυτό το σύμπλεγμα/σύστημα κάνει τίποτα για να δώσει ΠΑΙΔΕΙΑ στα παιδιά;
ΟΧΙ.
Απολύτως ΤΙΠΟΤΑ. Απλά τα κάνει να απομνημονεύουν τυφλοσούρτηδες για τις ασκήσεις των θετικών μαθημάτων και να απομνημονεύουν σελίδες επί σελίδων για τα υπόλοιπα.
Να πάρουν το 'χαρτί'. Να μπουν να πάρουν κι άλλο ένα.
Από χαρτιά έχουμε γεμίσει.
Η ουσία πού είναι;
Φίλε skullone, έχεις μπερδευτεί πιστεύω. Είμαι σίγουρος οτι τις ΙΔΙΕΣ ακριβώς συζητήσεις έκανες και εσύ το 1994 με τους συμμαθητές σου. Απλά τότε σου φαίνονταν απολύτως λογικές συζητήσεις, ενώ τώρα που ωρίμασες τα βλέπεις τα πράγματα με άλλο μάτι.
Επίσης σχετικά με Gamecube, xbox και τα λοιπά: να σου θυμίσω πρίν 10 χρόνια τα SNES, gameboy, SEGA και πρίν 20 χρόνια Amstrad CPC, Commodore 64, Spectrum κτλ.
-
Ο χρήστης koutsan έγραψε:
Ό,τι και να πει κανείς περί Βορίδη είναι πολύ λίγο...Μην τυχόν μόνο γίνουμε Γαλλία και αναρωτιόμαστε από που ήρθε ο Lepen...Και μετά η διολίσθηση ξεκινάει αργά αργά και τρέχουμε να το μαζέψουμε το πράμα με μεγαλειώδεις συγκεντρώσεις στο Σύνταγμα (βλ. Παρίσι, προεδρικές εκλογές)...Αυτά είναι τα πισωγυρίσματα που είπα παραπάνω, τα οποία ανακόπτουν μια πορεία προς τα εμπρός...Αν μπορούσαμε να τα αποφύγουμε εν τη γεννέσει τους ,αντί να τρέχουμε ηρωικά να τα σκοτώσουμε εκ των υστέρων, θα προσφέραμε κάτι τις παραπάνω στην κοινωνία από την επαναφορά του πολυτονικού...Χμμμ... λες έπρεπε να τον πνίξουν στην κούνια του;;; Όχι όχι, υπερβολικό είναι ρε koutsan... ο καθένας έχει το δικαίωμα της γνώμης του και μπλα μπλα μπλα, you know the drill.
Chaos rules anyway.
(... εν τη γεννέσει του, βρε λες;...)
-
dog80: Φυσικά και έκανα τις ίδιες συζητήσεις με τους συμμαθητές μου, αλλά αυτές ήταν μέρος του συνόλου, κι όχι το σύνολο! Ακόμα και κάποιοι συμμαθητές μου που δεν έδιναν σημασία σε τίποτα και δεν ήταν καθόλου καλοί μαθητές, ήταν (και είναι) ικανοί να κουβεντιάσουν για αρκετή ώρα χωρίς να βαρεθείς μαζί τους!
-
Για να μιλήσουμε λίγο για τον πολιτισμό ΜΑΣ (και επειδή κάτι ειπώθηκε για τη μουσική παιδεία), για δείτε κι αυτό, για μια μουσική σχολή που έχει κάνει θαύματα (κι έχει ταλαντούχους εκπαιδευτές)...
-
Ο χρήστης dienekes έγραψε:
Ό,τι και να πει κανείς περί Βορίδη είναι πολύ λίγο...Μην τυχόν μόνο γίνουμε Γαλλία και αναρωτιόμαστε από που ήρθε ο Lepen...Και μετά η διολίσθηση ξεκινάει αργά αργά και τρέχουμε να το μαζέψουμε το πράμα με μεγαλειώδεις συγκεντρώσεις στο Σύνταγμα (βλ. Παρίσι, προεδρικές εκλογές)...Αυτά είναι τα πισωγυρίσματα που είπα παραπάνω, τα οποία ανακόπτουν μια πορεία προς τα εμπρός...Αν μπορούσαμε να τα αποφύγουμε εν τη γεννέσει τους ,αντί να τρέχουμε ηρωικά να τα σκοτώσουμε εκ των υστέρων, θα προσφέραμε κάτι τις παραπάνω στην κοινωνία από την επαναφορά του πολυτονικού...
Χμμμ... λες έπρεπε να τον πνίξουν στην κούνια του;;; Όχι όχι, υπερβολικό είναι ρε koutsan... ο καθένας έχει το δικαίωμα της γνώμης του και μπλα μπλα μπλα, you know the drill.
Chaos rules anyway.
(... εν τη γεννέσει του, βρε λες;...)
Τι λες βρε αθεόφοβε!!...Θα με βγάλεις και φονιά ... Για το φαινόμενο λέω να σκοτώσουμε όχι το Βορίδη Μην αρχίσουμε να συζητάμε και για ευγονική πολιτική
-
Και μετά λέμε τον ΚΚ γκρινιάρη!!! Αυτό κι αν είναι χάσμα γενεών. Το κακό αν όχι παράδοξο, είναι ότι τα ακούμε από ανθρώπους που έχουν δεν έχουν καβατζάρει την Τρίτη δεκαετία τους και όχι από απόμαχα γεροντάκια που λογικό είναι να απορούν που η γυναίκες δεν φορούν ακόμα φούστα μέχρι τον αστράγαλο και κορσέ στη μέση.
Κάθε γενιά έχει τους δικούς κώδικες και λεξιλόγιο να επικοινωνεί και είναι σαφώς δύσκολο να συνεννοηθούμε αν και δεν απέχουμε πολύ από αυτούς ηλικιακά. Δεν είναι ούτε καλύτερη, ούτε χειρότεροι από εμάς, απλά διαφορετικοί και έτσι πρέπει να είναι. Δεν μας απειλούν και σίγουρα θα πάνε ποιο μπροστά από εμάς γιατί έχουν τα μέσα (που σαφώς δεν τα είχαμε όλοι μας την εποχή μας) και είναι στο χέρι τους να τα χρησιμοποιήσουν και αξιοποιήσουν. -
Μαζί μιλάμε και χώρια καταλαβαινόμαστε, γιατί ο καθένας απαντά σ'αυτό που έχει στο κεφάλι του κι όχι σ'αυτό που είπε ο άλλος. Άλλοτε από συνήθεια, άλλοτε από πρόθεση.
Καταντά αηδία πια! Όταν λέμε κάτι, μια φορά μιλάμε και συνεννοούμαστε, τουλάχιστον έτσι συνηθίζουν οι άνθρωποι! Ακούμε αυτό που μας λέει ο άλλος, όχι αυτό που θέλουμε να νομίζουμε ότι μας λέει ή θέλουμε να τον παρουσιάσουμε ότι μας λέει! Και πάνω σ'αυτό που είπε ο άλλος τοποθετούμαστε, όχι πάνω σ'αυτό που διαστρεβλώσαμε!
Κι όταν δεν καταλαβαίνουμε κάτι, ή ξαναδιαβάζουμε αυτό που δεν καταλάβαμε μέχρι να το καταλάβουμε ή ρωτάμε!
-
Λυπάμαι που θα το πω αλλά δυστυχώς ψάχνεσαι μόνος σου. Το τι είναι αηδία και τι όχι δεν θα μας το υπαγορεύσεις εσύ. Επίσης το ποιος είναι άνθρωπος και ποιος όχι σαφώς και δεν θα μας το υποδείξεις εσύ. Αν νομίζεις ότι προσπαθώ να σε διαστρεβλώσω μάλλον υπερεκτιμάς τον εαυτό σου. Δεν θα έμπαινα ποτέ στον κόπο για κάτι τέτοιο. Καταφέρνεις μόνος σου πολύ καλύτερα από οποιονδήποτε άλλο να καταργείς το όποιο δίκιο σου. Δυστυχώς οι επανειλημμένες προσπάθειες για να χαμηλώσεις τους τόνους και να συμπεριφερθείς σαν κομμάτι της ομάδας δεν έφεραν κανένα αποτέλεσμα. Κρίμα!!!.
-
Πιστευω οτι οσο περνουν τα χρονια,οι καταστασεις βελτιωνονται.Οι ανθρωποι γινονται καλυτεροι,ανεξαρτητως ηλικιας.Παρατηρηστε ποσο πιο ευαισθητοι ειμαστε σημερα σε σχεση με δυο δεκαετιες πριν.Πιο ευαισθητοι σε κοινωνικα θεματα,σε θεματα περιβαλλοντος κτλ.Ποσοι οργανισμοι υπαρχουν,ποσα ιδρυματα κτλ.
Το ανησυχητικο ειναι οτι τα 3-4 τελευταια χρονια,παρατηρουμε μια συντηρητικη στροφη της κοινωνιας.Οταν σε ερευνες αποδεικνυεται οτι οι περισσοτεροι εχουν μεγαλυτερη εμπιστοσυνη την αστυνομια,τον στρατο και την εκκλησια,κατι δεν παει καλα.Αυτα τα τρια για εμενα ειναι τα εμποδια για μια ανοιχτη κοινωνια,με θετικα σκεπτομενους πολιτες,με ατομα με κριση.
Πιστευω ομως οτι ειναι παροδικο το φαινομενο και θα φθινει στο μελλον... -
τελικά με παρεξήγησε πολύ ο φίλος predator. σε κάθε παράθεση απόψεων θεωρείται απαραίτητη η γνώση κάποιων βασικών θεμάτων.
το ΔΕΝ ΘΑ ΚΑΤΣΩ ΝΑ ΑΝΑΛΥΣΩ δεν ήταν υποτιμητικό ή λάθος αλλά απόροια αυτής της συνήθους παραδοχής. επειδή δεν θυμάμαι καθόλου ονόματα, ώστε να δώσω περαιτέρω βιβλιογραφία, η ιδέα του φανταστικού χρόνου παρουσιάζεται στο τελευταίο (18ο νομίζω...) κεφάλαιο του χρονικού του χρόνου (6η αναθ. έκδοση- το πιο μοσχοπουλημένο βιβλίο μετά τη βίβλο!) ΜΑΖΙ με την τεκμηρίωση ότι: ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΘΕΟΣ από κει και πέρα και εγώ το λήγω διότι τα επιχειρήματά μου είναι σχεδόν ίδια με αυτά του ως άνω βιβλίου. Αν επιμένεις ότι ο Hawking λεει ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ ασυναρτησίες τότε φίλε μου μάλλον εσύ δεν ξέρεις τι λες. αν πάλι παραδεχθείς την διατύπωση του Hawking τότε σίγουρα δεν ξέρω να αναδιατυπώνω μια σκέψη και θα πρέπει να εντείνω την αυτοκριτική μου (ημιμαθής γαρ- οποιος πιστευει ότι δεν είναι ημι(α-)μαθής είναι ή τρελός ή ηλίθιος. Αυτό και με σύγχρονα και με αρχαία κριτήρια. Φιλοσοφικά και όχι μπακαλικα βέβαια!
Ένα συνταρακτικό ντοκιμαντέρ του πολιτισμού ΜΑΣ