-
ΤΟ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟ ΤΟΥ ΦΙΛΟΥ CPP, ΜΟΥ ΕΦΕΡΕ ΑΣΧΗΜΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΜΟΥ, ΤΡΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΜΕ ΠΕΖΟΥΣ ΕΧΩ ΖΗΣΕΙ ΣΕ ΔΙΑΣΤΗΜΑ 10 ΧΡΟΝΩΝ ΠΟΥ ΟΔΗΓΟ, ΤΑ ΔΥΟ ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΑ, ΤΟ ΕΝΑ ΜΕ ΓΡΑΤΣΟΥΝΙΕΣ. ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΝΑ ΤΑ ΔΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΤΑ ΖΗΣΕΙΣ. ΕΥΤΥΧΩΣ ΚΑΙ ΣΤΑ ΤΡΙΑ ΔΕΝ ΕΦΤΑΙΓΑΝ ΟΙ ΟΔΗΓΟΙ, ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΟΜΩΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΨΥΧΕΣ ΠΟΥ ΧΑΘΗΚΑΝ. ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΙ ΤΡΑΒΗΞΑΝ Η ΤΡΑΒΑΝΕ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ. ΤΑ ΔΥΟ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ ΣΥΝΕΒΗΣΑΝ ΣΕ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΕΝΟΣ ΜΗΝΟΣ ΣΤΗΝ ΛΕΩΦΟΡΟ ΗΛΙΟΥΠΟΛΕΩΣ ΣΤΗ ΔΑΦΝΗ. ΣΤΟ ΥΨΟΣ ΤΟΥ ΑΓ. ΙΩΑΝΝΗ. ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΟΥ ΣΚΟΤΩΘΗΚΕ Ο ΠΑΠΠΟΥΣ, ΑΠΛΑ ΠΗΓΕ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΤΟ ΔΡΟΜΟ, ΑΝ ΥΠΗΡΧΑΝ ΑΥΤΑ ΤΑ ΜΕΤΑΛΛΙΚΑ« ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ?» ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΙΚΑ ΠΟΥ ΕΜΠΟΔΙΖΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΠΕΖΟΥΣ ΝΑ ΒΓΑΙΝΟΥΝ ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΝΑ ΣΚΟΤΩΣΟΥΝ ΤΟ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΑΦΟΥ ΑΝ ΚΑΝΕΙΣ ΤΟ ΛΑΘΟΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΔΙΟΔΟ ΔΙΑΦΥΓΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΔΡΟΜΟ, ΤΟ ΠΑΠΠΟΥ ΤΟΝ ΠΑΤΗΣΕ ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ ΦΟΡΤΗΓΟ ΠΟΥ ΚΟΥΒΑΛΑΕΙ ΧΩΜΑΤΑ, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΚΚΙΝΗΤΟ ΑΡΓΑ ΛΟΓΟ ΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΠΟΥ ΕΙΧΕ Ο ΔΡΟΜΟΣ, ΤΟΣΟ ΠΟΥ ΤΟΝ ΠΑΤΗΣΕ Ο ΜΠΡΟΣΤΑ ΑΡΙΣΤΕΡΟΣ ΤΡΟΧΟΣ, ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 40 ΛΕΠΤΑ ΕΚΑΝΕ ΤΟ ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΟ ΝΑ ΦΤΑΣΕΙ, Ο ΠΑΠΠΟΥΣ ΜΑΣ ΑΦΗΣΕ ΕΠΙΤΟΠΟΥ ΠΡΙΝ ΑΚΟΜΑ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕΙ Η ΦΑΡΜΑΚΟΠΟΙΟΣ ΤΗΣ ΓΕΙΤΟΝΙΑΣ, ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΠΕΡΙΟΧΗ, ΕΥΤΥΧΩΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΑΠΛΑ ΓΡΑΤΣΟΥΝΙΕΣ ΕΠΑΘΕ ΤΟ ΘΥΜΑ, Η ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΚΥΡΙΑ ΕΤΩΝ 50 ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΑΠΟΠΕΙΡΑΘΗΚΕ ΝΑ ΠΕΡΑΣΗ ΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΜΠΡΟΣΤΑ ΑΠΟ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΙΧΕ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΣΤΗ ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΗ ΣΤΑΣΗ, ΕΝΑ ΠΑΛΙΚΑΡΙ ΜΕ HONDA CIVIC ΝΕΑΣ ΓΕΝΙΑΣ ΚΙΝΗΤΟ ΕΠΙ ΤΗΣ ΗΛΙΟΥΠΟΛΕΩΣ ΤΟ ΠΟΛΛΗ ΜΕ 30 ΧΛΜ, ΛΟΓΟ ΤΟΥ ΟΤΙ ΤΟ ΦΑΝΑΡΙ ΗΤΑΝ ΚΟΚΚΙΝΟ ΣΤΑ 100 ΜΕΤΡΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟ ΤΟΥ ΟΤΙ ΗΤΑΝ ΔΙΠΛΑ ΣΤΟ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ ΟΠΟΥ ΚΑΤΕΒΑΖΕ ΚΟΣΜΟ ΣΤΗ ΣΤΑΣΗ, ΕΙΧΕ ΚΟΨΗ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟΥ ΠΕΤΑΧΤΗ ΚΑΠΟΙΟΣ ΜΠΡΟΣΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ, ΛΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΞΕΡΕ. ΤΗ ΧΤΙΠΙΣΕ ΣΤΗ ΦΤΕΡΟΥΓΑ ΟΠΩΣ ΛΕΩ ΚΑΙ ΠΕΦΤΕΙ ΚΑΤΩ, ΠΑΛΙ ΚΑΛΑ ΛΕΜΕ. Η ΣΥΓΚΕΙΜΕΝΗ ΚΥΡΙΑ ΕΙΧΕ ΑΦΗΣΕΙ ΝΩΡΙΤΕΡΑ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΤΗΣ, ΝΑΙ ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΟΔΗΓΟΣ ΚΑΙ ΠΕΡΑΣΕ ΜΠΡΟΣΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ!!!!!. Η ΠΛΑΚΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΤΟΥ ΖΗΤΗΣΕ ΚΑΙ ΤΑ ΡΕΣΤΑ ΕΩΣ ΠΟΥ ΒΓΗΚΑΜΕ ΕΓΩ ΚΑΙ ΔΥΟ ΠΕΡΙΟΙΚΟΙ ΚΑΙ ΤΗ ΚΡΑΞΑΜΕ ΑΣΧΗΜΑ, ΦΥΣΙΚΑ ΤΟ ΠΑΛΙΚΑΡΙ ΤΗΝ ΠΗΓΕ ΣΤΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟ ΓΙΑ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ, ΜΕ ΤΟ ΖΟΡΙ ΜΠΕΙΚΕ ΣΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΣΧΕΔΟΝ ΤΗ ΤΣΟΥΒΑΛΙΑΣΑΜΕ. ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΜΕΡΑ ΕΣΚΑΣΕ ΜΥΤΗ Ο ΓΙΟΣ ΜΕ ΥΦΟΣ ΚΑΙ ΟΤΙ ΘΑ ΖΗΤΗΣΕΙ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ, ΤΑ ΑΚΟΥΣΕ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΛΑΒΕ ΟΤΙ Η ΜΑΝΑ ΤΟΥ ΕΚΑΝΕ ΧΟΝΤΡΗ Π@@@@@@.
ΤΟ ΤΡΙΤΟ ΑΤΥΧΗΜΑ ΣΥΝΕΒΗ ΠΡΙΝ 5 ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΗΝ Λ. ΒΕΪΚΟΥ ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΓΕΦΥΡΑ ΤΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΟΥ ΚΑΤΕΥΘΥΝΟΜΕΝΟΣ ΠΡΟΣ ΠΕΥΚΗ ΒΛΕΠΩ ΕΝΑ ΦΟΡΤΗΓΑΚΙ ΝΑ ΠΑΤΑΕΙ ΕΝ ΨΥΧΡΟ ΕΝΑΝ ΑΝΘΡΩΠΟ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΔΙΕΣΧΙΖΕ ΤΗΝ ΟΔΟ ΠΑΝΩ ΣΤΟΝ ΑΝΙΣΟΠΕΔΟ ΚΟΜΒΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΛΕΥΡΑ ΤΟΥ ΠΑΖΑΡΟΠΟΥΛΟΥ ΠΡΟΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΟΥ , ΠΟΥ ΒΡΕΘΗΚΕ ΕΚΕΙ Ο ΠΑΠΠΟΥΣ? , ΤΙ ΔΙΑΟΛΟ ΕΚΑΝΕ ΕΚΕΙ ΠΑΝΩ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ ΚΑΙ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΘΑ ΜΑΘΕΙ. ΕΝΑ FORD TRANSIT ΤΟΥ ΕΚΟΨΕ ΤΟ ΝΗΜΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΟΥ, ΑΚΑΡΙΑΙΑ ΟΠΩΣ ΕΙΠΑΝ Η ΤΡΑΥΜΑΤΙΟΦΟΡΕΙΣ, ΤΟ ΤΟΤΑ ΕΔΩΣΕ ΔΙΚΙΟ ΣΤΑ ΛΟΓΙΑ ΣΤΟΝ ΟΔΗΓΟ ΤΟΥ TRANSIT ΟΜΩΣ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΠΑΝΕ ΜΕΣΑ ΛΟΓΟ ΤΟΥ ΟΤΙ ΣΚΟΤΩΘΗΚΕ Ο ΓΕΡΟΣ, ΚΑΙ ΠΑΝΩ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΕ ΤΟ ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑ ΤΟΥ TRANSIT ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΑΝΙΚΟ ΚΑΡΑΜΠΟΛΑ ΜΕ ΤΕΣΣΕΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΤΟ ΕΝΑ ΚΑΒΑΛΗΣΕ ΤΟ ΚΡΑΣΠΕΔΟ ΚΑΙ ΚΑΡΦΙ ΣΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ ΡΕΥΜΑ. ΕΥΤΥΧΩΣ ΠΡΟΛΑΒΑ ΚΑΙ ΕΚΟΨΑ ΤΕΡΜΑ ΔΕΞΙΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΕ ΕΦΑΓΑΝ ΛΑΧΑΝΟ ΚΑΙ ΕΜΕΝΑ. ΚΡΑΝΙΟΥ ΤΟΠΟΣ ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΜΕ ΟΛΟΥΣ ΝΑ ΨΑΧΝΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ.
ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΠΡΟΣΠΑΘΩ ΑΚΟΜΑ ΝΑ ΒΓΑΛΩ ΑΠΟ ΤΟ ΜΥΑΛΟ ΜΟΥ ΟΤΑΝ ΟΔΗΓΟ ΚΑΙ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΠΡΟΣΠΑΘΩ ΝΑ ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ. ΑΡΕ CPP ΤΙ ΜΟΥ ΕΦΕΡΕΣ ΠΑΛΙ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΜΟΥ.
ΠΕΡΑΣΤΙΚΑ ΣΤΟ ΚΟΡΙΤΣΑΚΙ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΦΙΛΕΣ ΣΟΥ.
ΔΥΣΤΥΧΟΣ ΤΑ ΘΥΜΑΤΑ ΣΕ ΕΝΑ ΤΡΟΧΑΙΟ ΜΕ ΠΕΖΟΥΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ, Ο ΠΕΖΟΣ , ΑΛΛΑ ΚΑΙ Ο ΟΔΗΓΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΒΑΙΝΟΝΤΕΣ ΣΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ.
SORRY ΓΙΑ ΤΗ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ. -
Μια φορά στο φανάρι στη Χατζημιχάλη Γιάνναρη στα Χανιά, στο ύψος της πλατείας 1866, μπροστά από την Τράπεζα Πίστεως, είχα πάει πρωί-πρωί στο ΚΤΕΛ να πάρω κάτι πράγματα και, έχοντας εγώ με το αυτοκίνητο ΠΡΑΣΙΝΟ, ανάμεσα σε κάμποσο κόσμο που περίμενε (η πλατεία 1866 έχει πάντα κόσμο, κυρίως μετανάστες που βγαίνουν να βρουν κάποια δουλίτσα να βγάλουν το μεροκάματο), βγαίνει σαν υπνωτισμένος ένας ψευτοχίππικα ντυμένος νεαρός, με βλέμμα απλανές (μάλλον απ'τη μαστούρα, καθώς πολλοί που τον έχουν δει λένε ότι είναι ναρκομανής), στο ένα μέτρο απ'τ'αυτοκίνητό μου, ακριβώς τη στιγμή που ετοιμαζόμουν να στρίψω αριστερά. Ευτυχώς, κατάφερα να τον αποφύγω την τελευταία στιγμή.
Το αφήνω αυτό, ο άνθρωπος ήταν μάλλον στον κόσμο του, οπότε ας πούμε δικαιολογείται, πάμε παρακάτω (έστω κι αν πήγε η ψυχή μου στην κούλουρη κι ήρθε).
Τόσοι και τόσοι πεζοί που παραβιάζουν κόκκινο, την ώρα που τα αυτοκίνητα περνάνε έχοντας αναπτύξει ταχύτητα, τι πρόβλημα έχουν; Ψάχνουν ν'αυτοκτονήσουν; Ή είναι ζωντόβολα όπως λέει ο kacey;
Ή μήπως... Όπως είπε κι ο Σταθάκης... Είμαστε τόσο κακοί πολίτες;
-
Tελικά δέχθηκαν τη μαρτυρία μου και -μάλλον- τον αθώωσαν, αφού έκανε θετική εισήγηση ο εισαγγελέας.
Παρεπιπτόντως, στο τροχαίο υπήρχαν γύρω στους 20 μάρτυρες που περίμεναν στη στάση το λεωφορείο, από τους οποίους εμφανίστηκε ο εξής ένας... εγώ (μία μάλιστα πήρε ταξί για να φύγει!) Οι υπόλοιποι την έκαναν με ελαφρά πηδηματάκια μέχρι να ρθει η τροχαία που όταν έφτασε είδε εμένα να τους περιμένω, τον οδηγό σε κατάσταση σοκ ένα διαλυμένο παρμπρίζ και κάποιους άλλους οδηγούς αυτοκινήτων που είχαν σταματήσει αλλά δεν είχαν δει τι είχε συμβει
-
Σε χώρα του πρώην ανατολικού μπλόκ χτύπησα τον πεζό μου. Έγινε πάνω σε γέφυρα 2+2 λωρίδες + 2 για τραμ, μέσα στην πόλη, με όριο 70, μπαριέρες από παντού και υπόγεια διάβαση πεζών ακριβώς από κάτω. Ήμουν πρώτος στη φουρνιά απ'το προηγούμενο φανάρι και είχα γύρω στα 80. Έριχνε χιόνι αλλά δεν έστρωνε, γινόταν 'σούπα' κάτω και βράδυαζε. Το παιδί πετάχτηκε στα 10 μέτρα πίσω από κολώνα φωτισμού.
Το φρενάρισμα ήταν το πιο οριακό που έχω κάνει ώστε να μην κοκαλλώσουν οι τροχοί και πάω καροτσάκι με τη γλύτσα, οπότε καμμία λαστιχιά. Απ'την κατεύθυνση που έτρεχε, έκοψα δεξιά για να περάσω πίσω του. Οι πίσω μου λέγανε ότι ο πίσω δεξιά σηκώθηκε. Το αμάξι το μάζεψα 2 τιμόνια αργότερα. Μπαριέρα δεν βρήκα αλλά τον πεζό τον βρήκα ξόφαλτσα με το αριστερό φανάρι (Golf 2) το οποίο και μπήκε μέσα και έσπασε τη μάσκα. Το καπώ συγκυνήθηκε κι'αυτό και ο αριστερός καθρέφτης μαζεύτηκε απ'την πλάτη του πεζού.
Βουτάω μια κουβέρτα που είχα, κάνω και μερικές προσευχές και τρέχω κοντά. Αίμα πουθενά, αλλά το πόδι του σπασμένο στο μπούτι στάνταρ. Το παιδί (καμιά 20αρια) κατα τα άλλα καλά, ζητάει τσιγάρο και τρώει δούλεμα απ'την παρέα του (περίμενα να με λυντσάρουνε).
Τεσπα ασθενοφόρα, μπατσικά, κορδελιές, φώτο, αλκοτέστ, καταθέσεις κλπ και 2 ώρες μετά ακολουθώ το μπατσικό στα κεντρικά, όπου λέω θα με αναλάβει η KGB.
Εκεί απλή κατάθεση σε μεταφραστή και η συμβουλή να πάω σε εκτιμητή ώστε να με αποζημιώσει ο πεζός(!!!)
Κάνα μήνα μετά, προ-δικαστική επιτροπή όπου δήλωσα ότι η αποζημίωσή μου ήταν ότι δεν τον σκοτωσα και δεν επιθυμούσα την δίωξή του. Κατηγορία εις βάρος μου δεν γινόταν (!!!) λόγω της υπόγειας διάβασης ακριβώς απο κάτω.
Στην Ελλάδα άραγε θα είχα ακόμα πάρε δώσε με δικαστήρια; Οι 'εξευγενισμένοι' συγγενείς θα ήταν τόσο ψύχραιμοι και αντικειμενικοί;
Πάντως αυτό το γεγονός σήμανε τη λήξη της θητείας μου ως γκαζάκιας ή άλλος χάρος του δρόμου και μετεμψυχώθηκα σε Παναγία. Απλούστατα δεν θα ήθελα να το ξαναζήσω, τόσο εγώ όσο και κανένας άλλος, άσχετα αν αθωονόμουν ή καταδικαζόμουν. Αν τον σκότωνα, άσχετα αν φταίω ή όχι, δεν θα μπορούσα να το χωνέψω. Το 'γκουπ' με άνθρωπο σε στοιχειώνει για αρκετό καιρό.Προ μηνός παρέσυρε τη μάνα μου deliverας με παπί. Η μεν διάσειση ο δε στραμπούληγμα απ΄τη χύμα που φάγανε. Ευτυχώς όλα καλά τώρα άλλα ήταν άλλο ένα γεγονός που μου υπενθύμησε τον όρκο που έδωσα για όσο το δυνατόν ασφαλή προς όλους οδήγηση.
sorry για το μακροσκελές του κειμένου -
Ο χρήστης kleisj έγραψε:
Γι αυτο στην Ελβετια αν αυτοκινητο χτυπησει πεζο σε αποσταση ανω των 20 μετρων απο διαβαση (διαβασεις υπαρχουν παντου) κ εντος του οριου ταχυτητας πληρωνουν στον οδηγο μεχρι κ τον ψυχολογο που θα δει!!!(τι ειπα τωρα εεεε;;;! )
Κι όμως και σε σχέση με τους πεζούς δεν είναι τόσο καλά...
Επειδή οι πεζοί είναι συνηθισμένοι πως όλοι σταματάνε, μπορεί από εκεί που περπατάνε με την πλάτη προς την κίνηση να κάνουν στροφή 90 μοίρες και να διασχίσουν ΤΥΦΛΑ τον δρόμο από την διάβαση. Και φταίς τότε... Μιλάω για πεζούς που διασχίζουν χωρίς να είναι σε θέση να γνωρίζουν πόσο κοντά ή μακρυά είσαι, αφού κοιτούσαν αλλού...
Επίσης άλλες φορές που είσαι εντός ορίου σου πετάγονται τόσο κοντά που δεν προλαβαίνεις. Και φυσικά αν τον δεις να δείχνει έστω την πρόθεση πως πάει να περάσει σταματάς και τον αφήνεις (νόμος που ορθώς τηρείται), αλλά πολλοί έρχονται τρέχοντας... Κυρίως νέα άτομα (έφηβοι).
Τώρα πόσο καλά αντιμετωπίζουν εδώ τον οδηγό αν χτυπήσει (σκοτώσει) πεζό δεν ξέρω, και εύχομαι να μην μάθω...
Από την άλλη πάντως, στην ευρύτερη περιοχή που μένω έχει σκοτωθεί ΕΝΑΣ πεζός, πάνω σε διάβαση μπροστά από σούπερ μάρκετ, επειδή είχε παρκαρισμένα και δεν φάνηκε που πήγε να περάσει (χωρίς να ελέγξει...) και όχι μόνο το έβαλαν άλλες 3 πινακίδες, αλλά και ειδική διαμόρφωση ώστε να μην μπορεί να ξαναπαρκάρει κανείς έτσι ώστε να μειώσει την ορατότητα στην διάβαση.
Επίσης, ενώ ο δρόμος είναι φωτισμένος στα επίπεδα ενός συνοικιακού δρόμου στην Αθήνα (ίσως και λιγότερο), στις διαβάσεις των πεζών έχει προβολέα με συγκεντρωμένη δέσμη ΑΚΡΙΒΩΣ επάνω στην διαγράμμιση. ΚΑΙ ΝΑ ΘΕΣ να μην τον δεις, δεν γίνεται!!! Μεγάλη ασφάλεια!!!
-
H αδελφή μου οδηγός, φτάνοντας το STOP σε κατηφορική διασταύρωση, με το αυτοκίνητο μόλις να κινείται. Πιτσιρίκια που κυνηγιόντουσαν, περνούν το δρόμο κοιτώντας, φυσικά, πίσω τους. Το ένα από αυτά καρφώνεται στο αυτοκίνητο, μπροστά από τον πίσω δεξιό τροχό. Από την ταχύτητα του παιδιού, ραγίζει ένα από τα δάκτυλα του αριστερού του ποδιού. Νοσοκομείο, τροχαία, αυτόφωρο... τα γνωστά. Μετά δύο χρόνια, η απόφαση του δικαστηρίου: Ένοχη για τον τραυματισμό, επιδικάζεται αποζημίωση (που κάλυψε η ασφάλεια). Το σκεπτικό, 'εντάξει μωρέ, αφού πληρώνει η ασφάλεια'... Συμπέρασμα? Ευτυχώς που δεν το πάτησε.......
-
Ρε παιδια απορω πως ξεχασα το δικο μου που παραλιγο να τραβηξω με πεζο....
Λοιπον, Καμινια, διασταυρωση Δωδεκανησου με Αγ Ελευθεριου για οσους γνωριζουν, κινουμαι κανονικα και παω να περασω την (κεντρικοτερη των Καμινιων) διασταυρωση. Εχω πρασινο φαναρι και φυσικα των πεζων ειναι κοκκινο. Γιαγια η οποια ειναι στο φαναρι μετα τον καθετο δρομο και στο αλλο ρευμα απο εμενα (και αρα εχει να διανυσει μεγαλη αποσταση), την βλεπω να κανει το εξης. Κοιταει το φαναρι της (κοκκινο), κοιταει εμενα, και περναει. Εγω εχω αρχισει να φρεναρω απο οταν την ειδα να κοιταει εμενα+φαναρι γιατι το καταλαβα οτι θα κανει μλκια. Τελικα φρεναρω στο μισο μετρο μπροστα της, και η τυπισσα πεφτει κατω μονη της (και μαλιστα στο πλαι του αυτοκινητου, διπλα στο μπροστα φτερο). Δεν λεω οτι το εκανε επιτηδες, μαλλον απο τον φοβο της επεσε, αλλα μετα αρχισε να φωναζει 'Αχ με εφαγε'..... Μεχρι που ηρθαν καμμια 10αρια ατομα που καθοντουσαν εξω απο ενα μαγαζι ακριβως εκει μπροστα και την αρχισαν στα μπινελικια και σηκωθηκε και εφυγε....
Εν τω μεταξυ, μονο απο το κορναρισμα μεχρι να φτασω στην γιαγια (υπενθυμιζω ξεκινησε απο την αλλη μερια του δρομου) θα μπορουσε καλλιστα να εχει σταματησει και να περασω.Απο κει και περα, εγω πιστευω ακραδαντα οτι οι πεζοι ειναι ζωντοβολα στην Ελλαδα. Ποσες και ποσες φορες δεν σας εχει τυχει πεζοι να περπατανε στον δρομο, διπλα στα παρκαρισμενα αυτοκινητα, με πεζοδρομιο τεραστιο το οποιο κανενας δεν χρησιμοποιει? και ποσες φορες δεν εχει τυχει, σε στενο δρομο οπου δεν χωρας να περασεις εσυ με το αυτοκινητο επειδη περπατανε πεζοι διπλα στα αυτοκινητα, να κανουν ακρη για χωρεσεις, να ακουμπανε στα παρκαρισμενα, να λερωνονται, και αφου περασεις να μην τους κοβει να ανεβουν στο πεζοδρομιο αλλα να συνεχιζουν στον δρομο?
Εμενα με εχει βρισει μαλιστα γιαγια η οποια αναγκαστηκε να συρθει πανω σε αυτοκινητο επειδη δεν χωραγα να περασω. Η αιτιολογια της, οτι 'εδω ειναι γειτονια και ο κοσμος περπαταει στον δρομο'...Οπως το εχω ακουσει πολλες φορες απο γονεις παιδιων οπου τα βλασταρια τους παιζουν στον δρομο, ΠΙΣΩ απο τυφλες στροφες. Εδω ειναι γειτονια βλεπεις, και τα παιδια παιζουν στο δρομο, και εσυ πρεπει να περιμενεις να τελειωσουν το παιχνιδι τους....Και αμα τα χτυπησεις, αντι να στειλουν με συνοπτικες διαδικασιες τον γονεα στο κελι, του επιτρεπουν να εχει την απαιτηση για αποζημειωση....
-
ΠΡΟΣΟΧΗ ακολουθεί post εκτενέστατο και άκρως βαρετό με θέμα την ποινική ευθύνη οδηγού που προκάλεσε σωματικές βλάβες (ή και θάνατο) εξ αμελείας σε πεζό, ποδηλάτη etc...Αν βρω χρόνο θα γράψω άλλο post για την αστική ευθύνη περί αποζημιώσεων etc...Άντε κι όποιος αντέξει
Από το συνδυασμό των διατάξεων των άρθρων 28 και 314 παρ. 1 του ΠΚ, προκύπτει ότι για τη θεμελίωση του εγκλήματος της σωματικής βλάβης από μη συνειδητή αμέλεια απαιτούνται τα εξής στοιχεία: α) να μη καταβλήθηκε από το δράστη η επιβαλλόμενη κατ' αντικειμενική κρίση προσοχή, την οποία κάθε μετρίως συνετός και ευσυνείδητος άνθρωπος οφείλει κάτω από τις ίδιες πραγματικές καταστάσεις να καταβάλει, με βάση τους νομικούς κανόνες, τις συνήθειες που επικρατούν και την κοινή πείρα και λογική, β) να μπορούσε αυτός με βάση τις προσωπικές του ιδιότητες, γνώσεις, ικανότητες και κυρίως εξαιτίας του επαγγέλματός του ή της υπηρεσίας του να προβλέψει και να αποφύγει το αξιόποινο αποτέλεσμα και γ) να υπάρχει αιτιώδης συνάφεια μεταξύ της ενέργειας ή παράλειψης του δράστη και του αποτελέσματος που επήλθε.
Βλέπουμε ότι το α) και β) μας λένε ότι ο δικαστής για να συμπεράνει ότι ο δράστης ενήργησε με αμέλεια πρέπει να χρησιμοποιήσει 2 κριτήρια : ένα αντικειμενικό «όφειλε» και ένα υποκειμενικό **«μπορούσε». **Κατά α) λοιπόν ο μέσος οδηγός πρέπει τοποθετηθεί κάτω από τις ίδιες ακριβώς (αντικειμενικές) περιστάσεις που βρέθηκε ο συγκεκριμένος δράστης. ΑΝ ο δράστης έδειξε την οφειλόμενη προσοχή θέμα αμέλειας δεν υπάρχει. Αν δεν την έδειξε θα πρέπει να εξετασθεί αν μπορούσε να την καταβάλει με βάση τις προσωπικές του ικανότητες (μυωπία, κούραση, ξαφνική ζάλη etc)Φυσικά δεν ωφελείται ο δράστης αν λόγω της φυσικής αδυναμίας του όφειλε να μην αποδυθεί στο εγχείρημα (ο κουρασμένος οδηγός όφειλε να μην οδηγήσει)
ΕΡΩΤΗΜΑ : πως θα κριθούν εκείνοι που οι υποκειμενικές δυνατότητές τους υπερβαίνουν τις δυνατότητες του μέσου κοινωνικού ανθρώπου? Δηλ πως θα κριθεί ο διάσημος οδηγός αγώνων που οδήγησε με την επιμέλεια του μέσου οδηγού ?Η απάντηση είναι ότι το παραπάνω πρόσωπο δεν έχει ευθύνη αν κατέβαλε την επιμέλεια του μέσου οδηγού γιατί το αντίθετο θα σήμαινε ότι οι ικανοί τοποθετούνται σε χειρότερη μοίρα αναφορικά με την ποινική ευθύνη από του μέτριους (θα ήταν σαν να τους προτρέπαμε να μην γίνουν άριστοι για να μην κινδυνεύουν)
Έτσι για την εξακρίβωση της ύπαρξης της προσήκουσας προσοχής δεν υπάρχει γενικό μέτρο αλλά στην καθεμία συγκεκριμένη περίπτωση εξετάζονται και οι αντικειμενικές περιστάσεις υπό τις οποίες τελέστηκε η πράξη και η προσωπική κατάσταση του δράστη για να διακριβωθεί ή όχι η έλλειψη (της προσοχής που προσήκει)Σε ό,τι αφορά την αιτιώδη συνάφεια μεταξύ πράξης του δράστη, και αποτελέσματος : Για τη διαπίστωση της ύπαρξης του αντικειμενικού αυτού αιτιώδους συνδέσμου μεταξύ πράξης και αποτελέσματος η απόλυτα στο Ποινικό Δίκαιο κρατούσα θεωρία του ισοδυνάμου των όρων δέχεται ότι υπάρχει τέτοιος δεσμός αιτιότητας με κάθε ενέργεια ή παράλειψη, η οποία, όταν λείπει σαν αιτία, συνεκλείπει και το αποτέλεσμα. Κατά τη θεωρία (conditio sine qua non – όρος εκ των ων ουκ άνευ για τους ελληνιστές του forum), αρκεί η δράση του ενδιαφέροντα κάθε φορά ανθρώπου να υπήρξε ένας από τους πολλούς παραγωγικούς του αποτελέσματος όρους, χωρίς τον οποίο αυτό δεν θα επέρχονταν, ένας κρίκος της αλυσίδας, αδιάφορα αν συνέβαλαν σ' αυτό και άλλοι όροι, άμεσα ή έμμεσα, όπως λ.χ. η δυσκρασία ή η πάθηση του παθόντα ή η αμέλεια αυτού ή τρίτου ή και τυχαίο απλώς γεγονός Παράδειγμα : Κάποιος παρασύρει πεζό με το αυτοκίνητό του και τον τραυματίζει. Ο πεζός μεταφέρεται στο νοσοκομείο το οποίο καταστρέφεται από πυρκαγιά και ο πεζός πεθαίνει! Μεταξύ της πράξης του οδηγού και του θανάτου υπάρχει αιτιώδης συνάφεια γιατί αν θεωρήσουμε ότι η πράξη του δεν υπάρχει αναγκαία δεν υπάρχει και το αποτέλεσμα. **Προσοχή όμως **: αυτό δε συνεπάγεται αναγκαία και ύπαρξη ποινικής ευθύνης του οδηγού γιατί αυτό απαιτεί και υπαιτιότητα (δόλο ή αμέλεια). Η υπαιτιότητα επομένως είναι το μέσο για να μην φθάνουμε σε άτοπα αποτελέσματα από τη χρησιμοποίηση της παραπάνω θεωρίας.
Προσοχή στο παρακάτω παράδειγμα : Οδηγός οδηγεί απρόσεκτα και τραυματίζει πεζό. Αποδεικνύεται όμως ότι και με επιμέλεια να οδηγούσε πάλι θα το τραυμάτιζε γιατί παρουσιάστηκε εμπρός του ξαφνικά και σε πολύ μικρή απόσταση. Εδώ υπάρχει μεν αιτιώδης σύνδεσμος μεταξύ της οδήγησης του και του τραυματισμού αλλά δεν είναι νομικά σημαντικός. Αυτό είναι ένας περιορισμός της θεωρίας του ισοδυνάμου των όρων με βάση το δεοντολογικό νόημα του κανόνα δικαίου. Δηλ μόνο εκείνος ο εκ των ων ουκ άνευ όρος πρέπει να ληφθεί υπόψη ο οποίος είναι νομικά ενδιαφέρων.Τώρα 2 λόγια για την θεωρία της «αρχής της εμπιστοσύνης» σε αντίθεση με αυτή της «αμυντικής οδηγήσεως»
Αρχή της εμπιστοσύνης σημαίνει ότι ο κανονικώς βαίνων οδηγός ή πεζός δικαιολογείται να έχει εμπιστοσύνη ότι και οι άλλοι συμμετέχοντες στην οδική κυκλοφορία θα συμπεριφερθούν κανονικά ΕΚΤΟΣ αν έχει συγκεκριμένες ενδείξεις περί του αντιθέτου.(αν πχ δει ότι αυτός που έρχεται από αριστερά και δεν έχει προτεραιότητα τρέχει τόσο που δεν θα προλάβει επ ουδενί να σταματήσει)
Την επικράτηση της αρχής της εμπιστοσύνης δυσχεραίνει ο παρακάτω τύπος που επαναλαμβάνεται από τον ΑΠ :
Η συντρέχουσα αμέλεια του παθόντος ή τρίτου, που μπορεί να είναι ένας εκ των όρων που παρήγαγαν το αποτέλεσμα, δεν αίρει κατά πάγια νομολογία, την ευθύνη (αμέλεια) του δράστη εκτός αν είναι αποκλειστική, δηλ. αν είναι ο μοναδικός όρος που προκάλεσε το αποτέλεσμα. Εδώ να πω ότι βεβαίως δεν την αναιρεί υπό την αυτονόητη προϋπόθεση ότι υπάρχει (η αμέλεια του δράστη) Πχ μόνη η ανάπτυξη ταχύτητας άνω των 100χλμ (εκ τη οποίας κατέστη αδύνατη η αποφυγή προπορευόμενου οχήματος που επιχείρησε απρόβλεπτη και αιφνίδια στροφή ) δεν συνιστά (σύμφωνα με την αρχή της εμπιστοσύνης) πλημμέλεια της συμπεριφοράς ικανή να θεμελιώσει ευθύνη. Εδικαιούτο ο οδηγός που έτρεχε με 100 να έχει εμπιστοσύνη ότι ο προπορευόμενος θα συνεχίσει να κινείται ευθεία. **Ο Άρειος Πάγος όμως έκρινε διαφορετικά **και θεώρησε ότι υπήρχε αμέλεια...Για την αρχή της εμπιστοσύνης, υπάρχουν αμφιβολίες για τα επικρατούντα στην Ελλάδα από πλευράς τεθειμένου δικαίου και δικαστηριακής πρακτικής αλλά ένα μέρος της θεωρίας την πρεσβεύει...Δεν φαίνεται να γίνεται αποδεκτή από τα δικαστήριά μας...
Επίσης η νομολογία μας δέχεται ότι σε περίπτωση σύμπτωσης αμέλειας πολλών, απότοκο των αμελών πράξεων των οποίων ήταν το αποτέλεσμα, έκαστος εξ αυτών ευθύνεται για τη δική του αμέλεια, κρινόμενη αυτοτελώς και ανεξάρτητα προς την αμέλεια των άλλων.
Τέλος για την κατάφαση της αμέλειας του δράστη δεν απαιτείται οπωσδήποτε παραβίαση κάποιας άλλης διάταξης νόμου που να επιβάλλει σ' αυτόν συγκεκριμένη συμπεριφορά, την οποία αυτός δεν τήρησε στην κρινόμενη περίπτωση, αλλά υπάρχει αμέλεια και όταν ο δράστης έχει συμμορφωθεί πλήρως προς τις τυχόν υπάρχουσες διατάξεις νόμου ή κανονισμού ή τους κανόνες επαγγέλματος η τυχόν δε παραβίαση υπό του δράστη, έχει κρίνει ο ΑΠ, και άλλων ειδικών διατάξεων μόνον το βαθμό της αμελείας του επιτείνει.
Η συντρέχουσα αμέλεια του παθόντα, θα αξιολογηθεί από το Δικαστήριο κατά την επιμέτρηση της ποινής του κατηγορούμενου, αν αυτός τελικά καταδικασθεί για την ενδιαφέρουσα πράξη.Κατά τη διάταξη του άρ. 315 παρ. 1 ΠΚ, στις περιπτώσεις των άρθρων 308 και 314 =(σωματική βλάβη από αμέλεια) η ποινική δίωξη ασκείται μόνο ύστερα από έγκληση. Δεν απαιτείται έγκληση αν ο υπαίτιος της πράξης του άρ. 314 ήταν υπόχρεος λόγω της υπηρεσίας του ή του επαγγέλματός του να καταβάλει ιδιαίτερη επιμέλεια ή προσοχή. Η οδήγηση οχήματος εμπίπτει στο προηγούμενο εδάφιο όταν εξυπηρετεί τη βιοποριστική μεταφορά επιβατών ή πραγμάτων. Παρόλα αυτά στην περίπτωση που η πράξη (σωματική βλάβη) τελέσθηκε κατά την οδήγηση οχήματος ΙΧ από ερασιτέχνη οδηγό, η ποινική δίωξη ασκείται αυτεπαγγέλτως!, ο εισαγγελέας όμως με διάταξή του απέχει από την ποινική δίωξη αν ο παθών δηλώσει ότι δεν επιθυμεί την ποινική δίωξη του δράστη. Αν η δήλωση υποβληθεί μετά την άσκηση ποινικής δίωξης, το δικαστήριο παύει οριστικά αυτήν.
Δηλώνω (και ποιος μ' ακούει ) ότι διαφωνώ κάθετα με την αυτεπάγγελτη δίωξη ερασιτεχνών οδηγών για εξ αμελείας προκαλούμενες σωματικές βλάβες καθώς πρόκειται για μια ερμηνεία contra legem (δηλ αντιτίθεται στο γράμμα του νόμου) αλλά και ενάντια και στο πνεύμα του νόμου (το σκεπτικό της αυτεπάγγελτης δίωξης οδηγών ΙΧ επινοήθηκε για να ασκηθεί ένα είδος κυκλοφοριακής πολιτικής, η οποία όμως κατά τη γνώμη μου στη προκειμένη περίπτωση παραβιάζει το πνεύμα του νόμου, δεν αναπτύσσω όμως το γιατί καθώς το λυντσάρισμα είναι κοντά!!...)Όποιος άντεξε ως εδώ τι να πω...Απλά του άξιζε αυτή ακριβώς η τιμωρία
-
Τυπώνω το post του koutsan και το πηγαίνω άμεσα για μετάφραση.
Χωρίς πλάκα, είναι καλό. -
Ο χρήστης kacey έγραψε:
Απο κει και περα, εγω πιστευω ακραδαντα οτι οι πεζοι ειναι ζωντοβολα στην Ελλαδα.Κι εγώ σ'αυτό το συμπέρασμα οδηγούμαι τελικά...
Ποσες και ποσες φορες δεν σας εχει τυχει πεζοι να περπατανε στον δρομο, διπλα στα παρκαρισμενα αυτοκινητα, με πεζοδρομιο τεραστιο το οποιο κανενας δεν χρησιμοποιει?
Έχω βαρεθεί να μετράω...
και ποσες φορες δεν εχει τυχει, σε στενο δρομο οπου δεν χωρας να περασεις εσυ με το αυτοκινητο επειδη περπατανε πεζοι διπλα στα αυτοκινητα, να κανουν ακρη για χωρεσεις, να ακουμπανε στα παρκαρισμενα, να λερωνονται, και αφου περασεις να μην τους κοβει να ανεβουν στο πεζοδρομιο αλλα να συνεχιζουν στον δρομο?
Επίσης...
Εμενα με εχει βρισει μαλιστα γιαγια η οποια αναγκαστηκε να συρθει πανω σε αυτοκινητο επειδη δεν χωραγα να περασω. Η αιτιολογια της, οτι 'εδω ειναι γειτονια και ο κοσμος περπαταει στον δρομο'...Οπως το εχω ακουσει πολλες φορες απο γονεις παιδιων οπου τα βλασταρια τους παιζουν στον δρομο, ΠΙΣΩ απο τυφλες στροφες. Εδω ειναι γειτονια βλεπεις, και τα παιδια παιζουν στο δρομο, και εσυ πρεπει να περιμενεις να τελειωσουν το παιχνιδι τους....Και αμα τα χτυπησεις, αντι να στειλουν με συνοπτικες διαδικασιες τον γονεα στο κελι, του επιτρεπουν να εχει την απαιτηση για αποζημειωση....
Είναι αυτό που έλεγε ο Αϊνστάιν πως δύο πράγματα είναι άπειρα: Το σύμπαν και η ανθρώπινη ηλιθιότητα.
-
Ο χρήστης ililias έγραψε:
Τυπώνω το post του koutsan και το πηγαίνω άμεσα για μετάφραση.
Χωρίς πλάκα, είναι καλό.Λες αν το δώσεις σε κάνα αυτόματο μεταφραστή στο internet , από ανάγνωσμα αντικαταστατικό του 'μετράω προβατάκια για να κοιμηθώ' να βγει τσόντα και να γίνει πιο ενδιαφέρον?!
Αντε και μετά θα το δημοσιεύσω στη νέα του μορφή σε νομικό περιοδικό -
Εγω ομως επειδη περπαταω πολυ, και δεν παιρνω το αμαξι για ενα χιλιομετρο, εχω οδηγηθει στο συμπερασμα οτι οι οδηγοι ειναι πολυ πιο ζωντοβολα αποτι οι πεζοι (να μην πω τιποτα πιο χοντρο! )
1)Οι πεζοι περπατανε στο 80% των περιπτωσεων στο δρομο γιατι το πεζοδρομιο εχει Α)Μηχανακια Β)αμαξια Γ) σκατα Δ) ροχαλες
2)Οι οδηγοι δεν σταματανε ΠΟΤΕ να περασει ο πεζος. Αφου εχεις κοκκινο σε 100 μετρα, σταματα γαμω το ξεσταυρι μου να περασουμε. Δε ξερω ποσοι εχετε δοκιμασει να περασετε ας πουμε τη διαβαση στο καρφουρ αμπελοκηπων... τραγικη κατασταση. Εχω αρχισει να σκεφτομαι λυσεις οπως πετρες, προκες, σιδερογροθιες, και αλλα τετοια.... επισης απο το φορουμ μου εχει ερθει το παρακατω... Υγρο φρενων σε νεροπιστολο... ΚΑΙ ΟΠΟΙΟΣ ΑΝΤΕΞΕΙ! -
Ο χρήστης skullone έγραψε:
Είναι αυτό που έλεγε ο Αϊνστάιν πως δύο πράγματα είναι άπειρα: Το σύμπαν και η ανθρώπινη ηλιθιότητα.
Mόνο που ξεχνάς ότι για το σύμπαν δεν ήταν σίγουρος...
-
Θα'πρεπε. Όρα Hawking.
-
Εχει καλαμπουρι,που μερικοι στο Forum τα ριχνουν στους πεζους!!!
Ελεος ρε παιδια ,μηπως ειδατε κανενα πεζο στο οδοστρωμα της Πανεπιστημιου κι οχι στο πεζοδρομιο?Μεσα στα ορια της πολης προτεραιοτητα παντα εχει ο πεζος,ή τουλαχιστον πρεπει να εχει,αλλωστε ,η ευρυθμη λειτουργια της πολης επιβαλλει αν θες(θελετε) την προστασια του πιο οικολογικου τροπου μετακινησης...
Τωρα θυμηθηκα μια ατυχη αλλοδαπη που προσπαθησε προσφατα να διασχισει τη λ.Ποσειδωνος σε μια ισοπεδη διαβαση,και τη παρεσυραν σε dt...Υπεθεσε το αυτονοητο,σε μια χωρα με τους πιο ανοητους οδηγους.
-
Ο χρήστης gto250swb έγραψε:
... του πιο οικολογικου τροπου μετακινησης...δε στα έχουν εξηγήσει καλά...
-
Μερικά από τα post εδώ είναι πραγματικά διασκεδαστικά. Όσο περίπου διασκεδαστική είναι και μια ταινία σπλάττερ...
Ξεπερνώντας με χορευτικές πιρουέττες τα κομπλεξικά περί 'ηλιθιότητας των πεζών', θα σας πρότεινα να ανοίξετε έναν σύλλογο 'Προστασίας του Άμοιρου Οδηγού από τον Αιμοδιψή Πεζό'. Καιρός είναι να μπει ένα τέλος σ'αυτό το αίσχος των υπανθρώπων που επιμμένουν να μετακινούνται με τα πόδια στους δρόμους σας...
-
Ο χρήστης Spiros19 έγραψε:
Εγω ομως επειδη περπαταω πολυ, και δεν παιρνω το αμαξι για ενα χιλιομετρο, εχω οδηγηθει στο συμπερασμα οτι οι οδηγοι ειναι πολυ πιο ζωντοβολα αποτι οι πεζοι (να μην πω τιποτα πιο χοντρο! )
1)Οι πεζοι περπατανε στο 80% των περιπτωσεων στο δρομο γιατι το πεζοδρομιο εχει Α)Μηχανακια Β)αμαξια Γ) σκατα Δ) ροχαλες
2)Οι οδηγοι δεν σταματανε ΠΟΤΕ να περασει ο πεζος. Αφου εχεις κοκκινο σε 100 μετρα, σταματα γαμω το ξεσταυρι μου να περασουμε. Δε ξερω ποσοι εχετε δοκιμασει να περασετε ας πουμε τη διαβαση στο καρφουρ αμπελοκηπων... τραγικη κατασταση. Εχω αρχισει να σκεφτομαι λυσεις οπως πετρες, προκες, σιδερογροθιες, και αλλα τετοια.... επισης απο το φορουμ μου εχει ερθει το παρακατω... Υγρο φρενων σε νεροπιστολο... ΚΑΙ ΟΠΟΙΟΣ ΑΝΤΕΞΕΙ!Το οτι πολλοι οδηγοι ειναι ακομα πιο μεγαλα ζωα το ξερουμε ολοι μας. Εδω ομως λεμε για τις μλκιες που κανουν οι πεζοι, πολλες φορες συνειδητα ('εγω θελω να περασω ΕΔΩ τον δρομο και εσυ ΘΑ σταματησεις για να περασω...'), νοοτροπια που απ'οτι δειχνεις, συμμεριζεσαι. Μεχρι να σε πατησει καποιος...
Οποτε εχουμε και λεμε:-
Αναφερομαι στις περιπτωσεις οπου το πεζοδρομιο ειναι ελευθερο. Αν δεν μπορουν να περασουν τοτε φυσικα και θα κατεβουν στον δρομο και ΔΕΝ θα πω τιποτα. Αλλα οι ΣΥΝΤΡΙΠΤΙΚΗ πλειοψηφια περπαταει στον δρομο ειτε απο συνηθεια ειτε επειδη 'εδω ειναι γειτονια'.... Και δεν ξερω που μενεις εσυ, αλλα εκει που κυκλοφορω εγω (σε ολη την Αθηνα και Πειραια δηλαδη) στην συντριπτικη πλειοψηφια τα πεζοδρομια ειναι ελευθερα (εκτος απο εντελως κεντρο Αθηνα ΙΣΩΣ) και απλως κανενας δεν τα χρησιμοποιει (οπως και οι φιλοι/φιλη μου, τους οποιους αποκαλω 'προβατα' οταν τους βλεπω να περπατανε στον δρομο...)
-
ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ ΜΕΓΑΛΕ.....
Αμα εχει φαναρι στα 100 μετρα, τοτε εχει και διαβαση στο φαναρι (επισης στα 100 μετρα). Που σημαινει οτι θα τσακιστεις να πας στην διαβαση για να περασεις, και φυσικα ΔΕΝ προκειται να σταματησω 100 μετρα απο το φαναρι για να ξανασταματαω μετα στο φαναρι επειδη εσυ βαριεσαι να κουνηθεις. Εισαι υποχρεωμενος να χρησιμοποιησεις την διαβαση μεγαλε, και οχι εγω να σταματησω εκει που θα σου κατεβει εσενα να περασεις τον δρομο.....
Φυσικα σε διαβασεις σε σημεια εκτος φαναριων σαφως και πρεπει να σταματαμε. Αλλα ΜΟΝΟ εκει που υπαρχει διαβαση.
KOK:
Άρθρo 38: Kανόνες κυκλoφoρίας πεζών
πεζoί υπoxρεoύνται να xρησιμoπoιoύν τα πεζoδρόμια ή τα ειδικά γι' αυτoύς ερείσματα. Kατ' εξαίρεση μπορoύν να xρησιμoπoιoύν τo oδόστρωμα, αφoύ λάβoυν τις αναγκαίες πρoφυλάξεις:
α) Πεζoί, πoυ ωθoύν, σύρoυν ή μεταφέρoυν oγκώδη αντικείμενα, oι oπoίoι αν βάδιζαν στo πεζoδρόμιo ή τo έρεισμα, θα πρoκαλoύσαν σoβαρή δυσxέρεια στη κίνηση των άλλων πεζών.
β) Oμάδες πεζών, όταν oδηγoύνται από ειδικά για τo σκoπό αυτόν επιφoρτισμένo πρόσωπo ή σxηματίζoυν πoμπή.
γ) Aτoμα με μειωμένη κινητικότητα τα oπoία κινoύνται σε αναπηρικά καθίσματα.
Aν είναι αδύνατη η xρησιμoπoίηση των πεζoδρoμίων ή των ερεισμάτων, πoυ πρooρίζoνται για τoυς πεζoύς ή δεν υπάρxoυν πεζoδρόμια ή ερείσματα, oι πεζoί μπoρoύν να βαδίζoυν στo oδόστρωμα, κατά τρόπoν ώστε να μην παρεμπoδίζoυν την κυκλoφoρία, (και οχι οπου γουσταρουμε). Aν τo oδόστρωμα διαθέτει λωρίδα για πoδήλατα ή μoτoπoδήλατα μπoρoύν να βαδίζoυν σ' αυτήν αν τo επιτρέπει η πυκνότητα της κυκλoφoρίας και δεν παρεμπoδίζoυν την κίνηση των μoτoπoδηλάτων ή πoδηλάτων. Oι πεζoί δεν επιτρέπεται να υπερπηδoύν εμπόδια π.x. δoκoύς, αλυσίδες, νησίδες, στηθαία, κιγκλιδώματα, πoυ έxoυν τoπoθετηθεί από τις αρμόδιες αρxές για ειδικoύς λόγoυς. H ύπαρξη τέτoιων εμπoδίων σημαίνει απαγόρευση εισόδoυ τoυ πεζoύ στην απoκλεισμένη επιφάνεια της oδoύ
Oι πεζoί πoυ xρησιμoπoιoύν τo oδόστρωμα, υπoxρεoύνται να βαδίζoυν αντίθετα με την κατεύθυνση της κυκλoφoρίας και όσo τo δυνατόν πλησιέστερα στo άκρo τoυ oδoστρώματoς*(δηλαδη κανουμε ακρη για να περνανε τα αυτοκινητα)*, εκτός αν κατ' αυτόν τoν τρόπo κινδυνεύoυν ή δεν τo επιτρέπoυν ειδικές περιστάσεις. Kατ' εξαίρεση, πρόσωπα πoυ ωθoύν ή σύρoυν xειράμαξες, ωθoύν πoδήλατo, μoτoπoδήλατo ή μoτoσυκλέτα, άτoμα με μειωμένη κινητικότητα, πoυ κινoύνται σε αναπηρικά καθίσματα ως και oμάδες πεζών, όταν σxηματίζoυν πoμπή ή oδηγoύνται από ειδικά επιφoρτισμένo πρόσωπo, υπoxρεoύνται να βαδίζoυν πλησίoν τoυ δεξιoύ άκρoυ τoυ oδoστρώματoς. **Oι πεζoί πoυ βαδίζoυν στo oδόστρωμα, αν δεν σxηματίζoυν πoμπή, υπoxρεoύνται να βαδίζoυν σε απλό στoίxo, όταν τo απαιτεί η ασφάλεια της κυκλoφoρίας, εξαιτίας των συνθηκών oρατότητας, της πυκνότητας ή άλλων λόγων. Oμάδες πεζών πoυ κινoύνται στις oδoύς υπoxρεoύνται να αφήνoυν ελεύθερη στα δεξιά της oδoύ επαρκή επιφάνεια τoυ oδoστρώματoς ώστε να μπoρεί να διέρxεται ένα όxημα. ** (δηλαδη δεν περπαταμε ο ενας διπλα στον αλλο επειδη ειμαστε παρεα και θελουμε να τα λεμε μεταξυ μας...)
Oι πεζoί πρoκειμένoυ να διασxίσoυν τo oδόστρωμα, υπoxρεoύνται:
α) Aν υπάρxoυν στo oδόστρωμα διαβάσεις πεζών, να τις xρησιμoπoιoύν κοινως αυτο το 'σταματα 100 μετρα πριν το φαναρι γιατι εγω εκει θελω να περασω τον δρομο, επειδη βαριεμαι να παω μεχρι την διαβαση' ΞΕΧΝΑ ΤΟ....
β) Aν στη διάβαση πεζών, την oπoία πρόκειται να xρησιμoπoιήσoυν, υπάρxoυν φωτεινoί σηματoδότες πεζών, να συμμoρφώνoνται στα σηματά τoυς.
γ) Aν στη διάβαση δεν υπάρxoυν φωτεινoί σηματoδότες πεζών, αλλά η κυκλoφoρία ρυθμίζεται με φωτεινoύς σηματoδότες oxημάτων ή από τρoxoνόμoυς και δίνεται σήμα για να πρoxωρήσoυν τα oxήματα, να μην κατέρxoνται στo oδόστρωμα.
δ) Σε διαβάσεις πoυ η κυκλoφoρία τόσo των πεζών όσo και των oxημάτων δεν ρυθμίζεται με φωτεινoύς σηματoδότες, να μην κατεβαίνoυν στo oδόστρωμα πριν λάβoυν υπόψη τoυς την απόσταση και την ταxύτητα των oxημάτων τα oπoία πλησιάζoυν.
ε) Aν δεν υπάρxoυν στo oδόστρωμα διαβάσεις πεζών να μην κατεβαίνoυν σ' αυτό αν δεν βεβαιωθoύν ότι δεν θα παρεμπoδίσoυν την κυκλoφoρία των oxημάτων, στη συνέxεια δε να διασxίζoυν τo oδόστρωμα κάθετα πρoς τoν άξoνά τoυ. (δηλαδη μεγαλε ακομα και σην διαβαση, πρωτα ελεγχεις και μετα περνας, οχι κατεβαινεις τον δρομο μολις σου καπνισει και μετα φωναζεις 'αχ με εφαγε'...)
στ) Σε ισόπεδoυς oδικoύς κόμβoυς, στoυς oπoίoυς η κυκλoφoρία ρυθμίζεται με φωτεινoύς σηματoδότες oxημάτων ή τρoxoνόμoυς να διασxίζoυν τo oδόστρωμα βαδίζoντας παράλληλα με τα κινoύμενα oxήματα.
ζ) Nα διασxίζoυν τo oδόστρωμα, κάθετα xωρίς να βραδυπoρoύν ή να σταματoύν σ' αυτό αδικαιoλόγητα.
Aυτός πoυ παραβαίνει τις διατάξεις τoυ άρθρoυ αυτoύ, τιμωρείται με πρόστιμo δέκα xιλιάδων (10.000) δραxμών
Άρθρo 39: Συμπεριφoρά των oδηγών πρoς τoυς πεζoύς
Oλοι οι οδηγοί πρέπει να αποφεύγουν να συμπεριφέρονται με τρόπο που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τους πεζούς.
Tηρoυμένων των διατάξεων των άρθρων 12 παρ. 1,17 παρ.3 περίπτ. στ' και 19 παρ. 1 τoυ παρόντoς Kώδικα, όπoυ σε oδoστρώματα υπάρxoυν διαβάσεις πεζών, oι oπoίες έxoυν σημανθεί με πινακίδες ή διαγραμμίσεις και η κυκλoφoρία των oxημάτων ρυθμίζεται με φωτεινή σηματoδότηση ή τρoxoνόμoυς, oι oδηγoί oxημάτων υπoxρεoύνται: (δηλαδη σε διαβασεις με φαναρι η τροχονομο πρεπει να σταματαμε, και μαλιστα οταν το φαναρι ειναι κοκκινο η ο τροχονομος μας λεει να σταματησουμε, και ΟΧΙ οταν σου κατεβει εσενα να περασεις τον δρομο)...
α) Nα σταματoύν πριν από τη διάβαση, όταν απαγoρεύεται σε αυτoύς με σήμα να πρoxωρήσoυν ή όταν τυφλoί χρησιμοποιούν και επιδεικνύουν τo λευκό μπαστoύνι τoυς, για να δείξoυν ότι πρόκειται να διασxίσoυν την oδό ή όταν τα άτομα με μειωμένη κινητικότητα πρόκειται να διασχίσουν την οδό. 'Oταν επιτραπεί να πρoxωρήσoυν, να μη διακόπτoυν ή παρεμπoδίζoυν τη διέλευση των πεζών, τυφλών ή των ατόμων με μειωμένη κινητικότητα, oι oπoίoι έxoυν ήδη εισέλθει και πρoxωρoύν στη διάβαση, κατά τα oριζόμενα στo άρθρo 38 τoυ παρόντoς Kώδικα.
β) Aυτoί πoυ πρoτίθενται να στρίψoυν σε άλλη oδό, στην είσoδo της oπoίας υπάρxει διάβαση πεζών, να κινoύνται αργά και να παραxωρoύν πρoτεραιότητα στoυς πεζoύς πoυ ήδη xρησιμoπoιoύν ή εισέρxoνται στη διάβαση κατά τα oριζόμενα στo άρθρo 38 τoυ παρόντoς Kώδικα και σε περίπτωση ανάγκης να διακόπτoυν τη πoρεία τoυ oxήματός τoυς.
Αν σε σημασμένη διάβαση πεζών η κυκλoφoρία των oxημάτων δεν ρυθμίζεται με φωτεινή σηματoδότηση ή με τρoxoνόμo, oι oδηγoί υπoxρεoύνται να πλησιάζoυν στη διάβαση με ταxύτητα τόσo μικρή ώστε να μην εκθέτoυν σε κίνδυνo τoυς πεζoύς πoυ τη xρησιμoπoιoύν ή εισέρxoνται σ' αυτήν και, σε περίπτωση ανάγκης, να διακόπτoυν την πoρεία τoυ oxηματός τoυς για να επιτρέπoυν τη διέλευση των πεζών. Σε σημασμένoυς με ειδική σήμανση πεζoδρόμoυς, τα oxήματα τα oπoία επιτρέπεται να εισέλθoυν σε αυτoύς oφείλoυν να κινoύνται με ταxύτητα βαδίσματoς και να παραχωρούν προτεραιότητα στους πεζούς. Στoυς oδηγoύς των oδικών oxημάτων επιβάλλεται να παραxωρoύν πρoτεραιότητα στις διαβάσεις πεζών ή πoδηλατιστών, όταν σε αυτές κινoύνται πεζoί ή πoδηλατιστές αντίστoιxα.
Σε περιοχές κατοικίας που έχουν χαρακτηρισθεί και σημανθεί ως περιοχές ήπιας κυκλοφορίας εφαρμόζονται οι εξής ειδικοί κανόνες:
α) Οι πεζοί μπορούν να χρησιμοποιούν το οδόστρωμα σε όλο το πλάτος του. Τα παιχνίδια επιτρέπονται. (δηλαδη ΜΟΝΟ σε περιοχες ορισμενες ως ηπιας κυκλοφοριας. Αυτα τα 'εδω ειναι γειτονια και παιζουμε στον δρομο', στον παππου που εζησε το 1930 εδω περα...)
β) Οι οδηγοί πρέπει να προχωρούν με πολύ χαμηλή ταχύτητα, η οποία σε καμιά περίπτωση δε θα πρέπει να υπερβαίνει τα 20 χιλιόμετρα την ώρα.
γ) Οι οδηγοί δεν πρέπει να θέτουν τους πεζούς σε κίνδυνο ούτε να συμπεριφέρονται με παρεμποδιστικό τρόπο. Αν είναι αναγκαίο πρέπει να σταματούν.
δ) Οι πεζοί δεν πρέπει να εμποδίζουν χωρίς λόγο την κυκλοφορία των οχημάτων.
ε) Απαγορεύεται η στάθμευση εκτός από εκεί που επιτρέπεται από σήματα στάθμευσης.
στ) Σε διασταυρώσεις, χρήστες της οδού που εξέρχονται από περιοχή κατοικίας πρέπει να παραχωρούν την προτεραιότητα στους άλλους χρήστες της οδού.
[b]Oι oδηγoί, oι oπoίoι πρόκειται να στρίψoυν σε άλλη oδό στην oπoία δεν υπάρxoυν σημασμένες με πινακίδες διαβάσεις πεζών, ή διαγραμμίσεις στo oδόστρωμα, υπoxρεoύνται να παραxωρoύν πρoτεραιότητα στoυς πεζoύς, oι oπoίoι στις περιπτώσεις της παρ. 2 τoυ άρθρoυ 38 τoυ παρόντoς Kώδικα, έxoυν ήδη κατέλθει στo oδόστρωμα της oδoύ, στην oπoία πρόκειται να εισέλθoυν oι oδηγoί και σε περίπτωση ανάγκης, να διακόπτoυν την πoρεία τoυ oxήματός τoυς[b] *(δηλαδη μονο αμα ειναι ηδη στον δρομο - τον οποιο ειπαμε ΔΙΑΣΧΙΖΟΥΝ γρηγορα και καθετα, και ΟΧΙ κοβουν βολτες - πρεπει εγω να σταματησω για να περασουν. Οπως καταλαβαινεις ξαναξεχνας αυτο το 'σταματα να περασω') *. Οι οδηγοί πρέπει επίσης να δείχνουν ιδιαίτερη προσοχή στους πεζούς που διασχίζουν την οδό προκειμένου να επιβιβαστούν σε μέσα μαζικής μεταφοράς ή όταν απομακρύνονται από αυτά.
Oι oδηγoί πoυ πρoτίθενται να πρoσπεράσoυν από δεξιά, όταν αυτό επιτρέπεται όxημα δημόσιων συγκoινωνιών, πoυ βρίσκεται σε στάση σε καθoρισμένo σημείo, υπoxρεoύνται να σταματoύν, για να επιτρέπoυν την απoβίβαση ή επιβίβαση των επιβατών.
O oδηγός πoυ παραβαίνει τις διατάξεις τoυ άρθρoυ αυτoύ τιμωρείται με πρόστιμo πενήντα xιλιάδων (50.000) δραxμών.
Ειπατε κατι???
-
-
Ο χρήστης predator έγραψε:
... του πιο οικολογικου τροπου μετακινησης...
δε στα έχουν εξηγήσει καλά...
Πες πες μου εχω μια απεριοριστη λαχταρα για Nesguick!!!!!(ωπ μου ξεφυγε... )
-
Ο χρήστης Spiros19 έγραψε:
Εγω ομως επειδη περπαταω πολυ, και δεν παιρνω το αμαξι για ενα χιλιομετρο, εχω οδηγηθει στο συμπερασμα οτι οι οδηγοι ειναι πολυ πιο ζωντοβολα αποτι οι πεζοι (να μην πω τιποτα πιο χοντρο! )
1)Οι πεζοι περπατανε στο 80% των περιπτωσεων στο δρομο γιατι το πεζοδρομιο εχει Α)Μηχανακια Β)αμαξια Γ) σκατα Δ) ροχαλες
2)Οι οδηγοι δεν σταματανε ΠΟΤΕ να περασει ο πεζος. Αφου εχεις κοκκινο σε 100 μετρα, σταματα γαμω το ξεσταυρι μου να περασουμε. Δε ξερω ποσοι εχετε δοκιμασει να περασετε ας πουμε τη διαβαση στο καρφουρ αμπελοκηπων... τραγικη κατασταση. Εχω αρχισει να σκεφτομαι λυσεις οπως πετρες, προκες, σιδερογροθιες, και αλλα τετοια.... επισης απο το φορουμ μου εχει ερθει το παρακατω... Υγρο φρενων σε νεροπιστολο... ΚΑΙ ΟΠΟΙΟΣ ΑΝΤΕΞΕΙ!Σωστός!!!!! Αλλά ξεχνάς κάτι εδώ δεν είναι Ευρώπη, είναι Ελλάδα!... Αρε κατάντια.....
ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΟΥΣ ΠΕΖΟΥΣ