-
κρίμα να μην υπάρχει μια κολώνα εκεί να του το κάνει τροπέτο.να βγει έξω και να δει ο 'ayrton' το εργαλείο του κομμένο στην μέση.
-
Ζώο επίσης ο οδηγός καινούργιας λευκής M3 που στη Τριπόλεως-Κορίνθου, μετά τα 2α έργα που γίνονταν εκεί, αφού ελευθερώθηκαν οι 2 λωρίδες πάτησε το γκάζι στο πάτωμα και προσπέρασε ένα αμάξι από δεξιά με δε ξέρω πόσα. Το πρόβλημα ήταν οτι ήμουν μπροστά του, στην δεξιά με 80, και η Μ3 πέρασε τόσο κοντά μου όταν πήγε από την δεξιά στην αριστερή που κουνήθηκε το αμάξι λες και περίμενα στο φανάρι.
-
Το πρόβλημα με τις συνθήκες κυκλοφορίας των μεγάλων πόλεων, δεν είναι η κίνηση 'αργά' και αριστερά μόνο, για να μη πω πως αυτό ουσιαστικά δεν είναι πρόβλημα. Τα προβλήματα στις μεγάλες πόλεις (θα επικεντρωθώ στην Αθήνα που την ξέρω καλύτερα) είναι πολλαπλά αλλά σε μεγάλο βαθμό εύκολο να λυθούν αρκεί οι οδηγοί να το αποφασίσουν.
Καταρχάς, η οδήγηση αριστερά με παρόμοιες ταχύτητες των υπόλοιπων λωρίδων επιτρέπεται από τον ΚΟΚ (κίνηση σε στίχους, ακόμα και σε Ε.Ο.), οπότε δεν τίθεται θέμα νομιμότητας. Σε πολλές περιπτώσεις (βλ. κάθοδος Συγγρού και Κηφισού) είναι υποχρεωτικό να κινείσαι αριστερά για να κινηθείς προς Πειραιά (Συγγρού) ή προς Αθήνα (Κηφισός).
Το πρόβλημα στην Αθήνα (και Θεσσαλονίκη και άλλες πόλεις), αλλά και στις Ε.Ο. βρίσκεται σε 2 σημεία:
- Στα περιέργως (δε με απασχολεί η παρανομία ως γνωστόν) παρκαρισμένα οχήματα.
- Στις απότομες αλλαγές κινητικής κατάστασης.
Εξηγώ καλύτερα.
Το πρωί κινείσαι στην άνοδο του Κηφισού. Πολλοί πηγαίνουν ακόμα και με 150 Km/h και ξαφνικά όλοι πέφτουν στα φρένα για να κόψουν στην Φιλαδέλφια που έχει bottleneck. Οι πρώτοι καταφέρνουν να φρενάρουν και να κόψουν στα 70-60-50, αλλά οι πιο πίσω, λόγω μειωμένου χρόνου αντιδράσεως, ακόμα και με πολύ χαμηλές ταχύτητες να κινούνται, είναι υποχρεωμένοι να σταματήσουν εντελώς. Αυτό αρκεί για να δημιουργηθεί κομφούζιο.
Άλλο παράδειγμα που βλέπω στην περιοχή μου που γνωρίζω τα φανάρια απέξω. Μπορώ να κινηθώ με σταθερή ταχύτητα, από 30-70 Km/h και να περνάω ΟΛΑ τα φανάρια πράσινα, τη στιγμή που άλλοι 'γρήγοροι' αναγκάζονται να φρενάρουν και να επιταχύνουν ξανά με αποτέλεσμα είτε να κινούνται πιο αργά, είτε να καταφέρνουν να κινηθούν με παραπλήσιους ρυθμούς καταναλώνοντας όμως πολύ περισσότερο καύσιμο και φθείροντας το αυτοκίνητο χωρίς λόγο.
Να τονίσω πως αργός οδηγός δεν είμαι (με 3h 25 min Αθήνα - Θεσσαλονίκη με 1.4 μόνο αργός δεν είμαι), απλά μπορώ να ξεχωρίζω τις συνθήκες και να τρέχω όπου είναι απαραίτητο. Μέσα στην πόλη είναι από περιττό έως ενοχλητικό να πηγαίνεις γκάζι φρένο συνέχεια γιατί δημιουργείς πρόβλημα και στους υπόλοιπους οδηγούς. Ειδικά οι σφήνες που αναφέρθηκαν, οδηγούν σε απότομα φρεναρίσματα και αυτομάτως δημιουργία προβλήματος εκεί που ουσιαστικά δεν υπάρχει. Και φυσικά, είναι πολύ καλύτερο να υπάρχει ισοκατανεμημένη κίνηση με 80-90 και στις 3-4 λωρίδες από το να υπάρχει ασφυκτική κίνηση στις 2-3 και η μία να είναι τελείως άδεια για να τρέξουν κάποιοι. Και αυτό γιατί αυτοί που θα τρέξουν αντιμετωπίζουν πάλι προβλήματα:
- Έχουν τεράστια διαφορά ταχύτητας από τους υπόλοιπους, άρα δημιουργείται σοβαρός κίνδυνος.
- Όταν θελήσουν να βγουν δεξιά ή αριστερά, θα κόψουν ώστε να ενσωματωθούν στην κίνηση των υπόλοιπων λωρίδων με αποτέλεσμα να καθυστερούν τους υπόλοιπους 'πιο γρήγορους' από πίσω και επαγωγικά τελικά και αυτή η λωρίδα θα σταματήσει.
- Κανείς δεν μπορεί να ορίσει ποιο είναι το γρήγορο της αριστερής γιατί πάντα θα υπάρχει κάτι γρηγορότερο. Το να κάνουν όλοι δεξιά για να κατεβαίνω τη Συγγρού με 180 που είναι η τελική του Astra 1.4 δε σημαίνει πως δεν έρχεται πίσω το OPC με 240 ακολουθούμενο από την Ferrari με 320. Με πόσα θα κάνω δεξιά, λοιπόν; Και αν πηγαίνω με 150 και δω πιο γρήγορο πώς θα κόψω - χωρίς να δημιουργήσω πρόβλημα στους από πίσω - για να μπω στη μεσαία που πηγαίνουν με 100;
- Σε δοκιμή που έκανα πριν 1-2 μήνες είχα το εξής πολύ ενδιαφέρον συμπέρασμα. Από διόδια Αφιδνών, κόντρα με το Astra απέναντι σε Lexus GS450. Αναγκάστηκα να κάνω τα εξής για να έχει ενδιαφέρον:
α. Έκοψα μετά τη Μεταμόρφωση για να με φτάσει.
β. Αποφάσισα να μην περνάω τις 3.000 c/min ή τα 100 Km/h ώστε να είναι πιο δίκαιη η κόντρα.
Γιατί όμως έγιναν αυτά; Γιατί πολύ απλά ο ένας κινήθηκε με ΑΠΟΛΥΤΗ ασφάλεια ανάμεσα στα άλλα οχήματα, αλλάζοντας λωρίδες με χρήση φλας κτλ όταν έβλεπε κάποιο σοβαρό και αξιοποιήσιμο κενό και χωρίς να περάσει πουθενά τα 140 Km/h μέχρι τη Μεταμόρφωση και ο άλλος προσπαθούσε με φώτα, κόρνες κτλ να ανοίξει την αριστερή. Υπάρχει όμως καιρός για χαλάρωση και καιρός για γκάζι.
Το πρόβλημα, λοιπόν, βρίσκεται στις μεταβολές της κινητικής κατάστασης, της ομαλής ροής της κυκλοφορίας και όχι στους αργούς μόνο. Και οι αργοί και οι γρήγοροι δημιουργούν προβλήματα αν δεν είναι ενσωματωμένοι στη ροή της κυκλοφορίας.
Τα ίδια φαινόμενα παρατηρούνται και στην Ε.Ο. Αν προσπαθήσει κανείς να κινηθεί με το όριο, τότε, έχει σοβαρό πρόβλημα γιατί οι πίσω δεν τον αφήνουν ποτέ να προσπεράσει τα αργά φορτηγά και λεωφορεία. Είτε δε θα κόψουν ερχόμενοι από μακριά, αλλά θα παίζουν και τα φώτα, είτε θα κάτσουν πίσω αριστερά φοβούμενοι να προσπεράσουν ΙΧ και φορτηγό και δε θα περνάει τελικά κανένας. Ελάχιστοι θα ρυθμίσουν ταχύτητα αφήνοντας γκάζι από μακριά για να περάσει ο μπροστά ή πατώντας γκάζι για να ελευθερώσουν γρήγορα την αριστερή, ώστε να περάσει ο κινούμενος δεξιά, πριν αναγκαστεί να κόψει από τα 120-130 στα 80. Γι' αυτό και στην Ελλάδα οι Ε.Ο. με 3 λωρίδες + ΛΕΑ είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ. Στις υπόλοιπες, απλά δημιουργείται πρόβλημα με αποτέλεσμα το ατύχημα, αργά ή γρήγορα. Για να μην πούμε για καταστάσεις βροχής που ο δρόμος δε βοηθά καθόλου, τα οχήματα δεν έχουν φώτα και πρέπει να βρίσκεσαι με καταιγίδα και 150+ στην αριστερή για να γλυτώσεις το σπρέυ των φορτηγών και να μπορείς να προσπεράσεις κάποιο με ασφάλεια.
Πάμε στα περιέργως σταθμευμένα οχήματα. Στην Ελλάδα, ισχύει ακριβώς αυτό που γράφτηκε προηγούμενως για την ταχύτητα. Θα πάρω το turbo και θα σας σφηνώνω, θα σας περνάω από πάνω κοκ. Το ίδιο κάνουμε με τη στάθμευση. Θα πάρω την BMW και θα την αφήνω όπου θέλω, θα πάρω το lada και θα κλείνω δρόμους και στενά. Ξαναγράφω πως το παράνομο δε με απασχολεί. Με απασχολεί το πού το βάζεις και πόσο ενοχλεί εκεί - δεδομένου ότι το διπλοπαρκάρισμα είναι υποχρεωτικό πολλές φορές που πρέπει να μετακινηθούν αντικείμενα - και πόσο καταλαβαίνουν οι υπόλοιποι οδηγοί να αντιδράσουν σωστά. Αν βλέπεις διπλοπαρκάρισμα, βγάλε φλας ότι πας αριστερά, αν είσαι από πίσω μην σφηνώσεις, πρόβλημα συνάντησε ο άνθρωπος με το Clio και δεν κάνει κόντρα με την Μ3 wanna be σου ή με το SUV. Άσε τον μπροστά να μπει ομαλά στη ροή να υπάρχει διαρκής κίνηση και να μην έχουμε σταμάτα ξεκινά που μπλοκάρουν την κυκλοφορία. Απλά πράγματα είναι και δε χωράνε εγωισμοί και άλλες τέτοιες βλακείες.
Θα μπορούσα να γράφω για ώρες για αυτά τα ζητήματα, αλλά το βασικό που πρέπει όλοι να κοιτάνε είναι: Αμοιβαία κατανόηση + στρωτή οδήγηση = κίνηση χωρίς προβλήματα. Μετά, ούτε θα βγει ο τυχάρπαστος Υπουργός που ψεύδεται κατά συρροή και εξακολούθηση να μιλάει για παρκόμετρα, ούτε θα βάζουν μέτρα όπως ο δακτύλιος, ούτε τίποτε παρόμοιο. Φυσικά, την όρεξη θα την έχουν, αλλά με ομαλές συνθήκες δε θα έχουν ΚΑΝΕΝΑ ηθικό δικαίωμα, άρα και ευκαιρία να το κάνουν.
Ευχαριστώ.
-
Κλασσικό ΖΩΟ που ζητάει και τα ρέστα!!
http://troktiko.blogspot.com/2009/11/blog-post_4785.html -
Ο χρήστης Thomas_C200K έγραψε:
Ζωον ο καγκουρας με το Rally που περασε πριν 7 λεπτα απο κατω με δυνατη τι μουσικη ακουγωντας Βανδη και επειδη περασε 3 φορες απο κατω ακουγωντας το ιδιο κομματι (Δεν υπαρχει ζωη) και στο φουλ βγηκα και του πεταξα ακριβως στη μεση του παρμπριζ βρεγμενο χαρτι υγειας!!! Το τυλιξα στη παλαμη και το εβρεξα! Κολλησε πολυ ωραια στο παρμπριζ και ακομα ψαχνεται ο τυπος -
Ο χρήστης skous έγραψε:
Κλασσικό ΖΩΟ που ζητάει και τα ρέστα!!
http://troktiko.blogspot.com/2009/11/blog-post_4785.htmlΡωτάω λοιπόν τον αστυνομικό γιατί δεν ανοίγουν έναν περιφερειακό αντί να παίρνουν τις πινακίδες . Μου απαντάει με θράσος ότι δεν είναι δουλειά του και να απευθυνθώ στον Δήμαρχο
Τρελός λαλάκας λέμε ,αυτος ο ανθρωπος εχει και δικαίωμα ψήφου υποθέτω
-
Ο χρήστης skous έγραψε:
Κλασσικό ΖΩΟ που ζητάει και τα ρέστα!!
http://troktiko.blogspot.com/2009/11/blog-post_4785.html[...]Του λέω λοιπόν και εγώ ότι είμαι δικηγόρος και αφού τον χαιρέτησα δεόντως έφυγα. ΚΑΝΤΕ ΚΑΤΙ ΣΤΗΝ ΑΡΑΧΟΒΑ....εχτές ξήλωσαν πολλές πινακίδες.
Άμυαλος νεοπλουτίδης Έλληνας... Κρίμα που δεν του πήρε τις πινακίδες και αυτού... Μπάτσος έπρεπε να γινόμουν...
-
Παντως το οτι δεν γινεται περιφεριακος εκει ειναι ενα θεμα χρονιο.... προσωπικα προσπαθω να τιμορω τετοιες στρτηγικες με το να μην αφηνω δεκαρα σε τετοια μερη.... τι ιδιο ισχυει και για την Παλληνη...... στη Αθηνα.....
-
Την Παρασκευή το βράδυ στη Λ. Νίκης, στη παραλία, μπροστά απο τις καφετέριες κάποιο ΖΩΟ, ΖΩΟ, ΖΩΟ με μαυρο αυτοκίνητο κάνοντας όπισθεν (και μάλιστα βίαιη πρέπει να ήταν) (μάλλον για να ξεπαρκάρει) έκανε την μούρη -του παρκαρισμένου από πίσω του- Micra μου σμπαράλια μη αφήνοντας ένα σημείωμα, ένα τηλέφωνο, τίποτα!
Δυστυχώς γκαρσόνια και θαμώνες ... δεν είδαν και δεν άκουσαν τίποτα!
Σήμερα το έμαθα και το είδα! Αναμένουμε 'κουστούμι' από τον λαμαρινά (2 φτερά, καπό, μάσκα, προφυλακτήρα) ενώ αυριο κατατίθεται μήνυση κατ' αγνώστου! -
Δεν χωράς να περάσεις από πουθενά.....
Tον καδο πανω στο τογιοτα και την βεσπα μεσα στον καδο
Την Παρασκευή το βράδυ στη Λ. Νίκης, στη παραλία, μπροστά απο τις καφετέριες κάποιο ΖΩΟ, ΖΩΟ, ΖΩΟ με μαυρο αυτοκίνητο κάνοντας όπισθεν (και μάλιστα βίαιη πρέπει να ήταν) (μάλλον για να ξεπαρκάρει) έκανε την μούρη -του παρκαρισμένου από πίσω του- Micra μου σμπαράλια μη αφήνοντας ένα σημείωμα, ένα τηλέφωνο, τίποτα!
Δυστυχώς γκαρσόνια και θαμώνες ... δεν είδαν και δεν άκουσαν τίποτα!
Σήμερα το έμαθα και το είδα! Αναμένουμε 'κουστούμι' από τον λαμαρινά (2 φτερά, καπό, μάσκα, προφυλακτήρα) ενώ αυριο κατατίθεται μήνυση κατ' αγνώστου!Οχι βρε φιλε,κριμα!!
-
Ο χρήστης cosneo έγραψε:
Την Παρασκευή το βράδυ στη Λ. Νίκης, στη παραλία, μπροστά απο τις καφετέριες κάποιο ΖΩΟ, ΖΩΟ, ΖΩΟ με μαυρο αυτοκίνητο κάνοντας όπισθεν (και μάλιστα βίαιη πρέπει να ήταν) (μάλλον για να ξεπαρκάρει) έκανε την μούρη -του παρκαρισμένου από πίσω του- Micra μου σμπαράλια μη αφήνοντας ένα σημείωμα, ένα τηλέφωνο, τίποτα!
Δυστυχώς γκαρσόνια και θαμώνες ... δεν είδαν και δεν άκουσαν τίποτα!
Σήμερα το έμαθα και το είδα! Αναμένουμε 'κουστούμι' από τον λαμαρινά (2 φτερά, καπό, μάσκα, προφυλακτήρα) ενώ αυριο κατατίθεται μήνυση κατ' αγνώστου!Μλκία Εγώ ήδη ψάχνω σύστημα παρακολούθησης του αυτοκινήτου μου με κάμερα στο εσωτερικό.
-
Εκείνο που μου την δίνει περισσότερο είναι ότι το Micra το οδηγεί νεαρή γυναίκα (που κυκλοφορεί και παρκάρει στο κέντρο) που την έχω πει και της το έχω τονίσει μάλιστα -και το έκανε μια φορά- σε περίπτωση ακόμα και γρατζουνιάς σε άλλο αυτοκίνητο να αφήνει οπωσδήποτε ένα χαρτάκι με το τηλέφωνο της για να μπορεί ο παθών να αποζημειωθεί! (Είναι θέμα πολιτισμού και δεν έχει και κόστος)!
Αντε τώρα να την πείσω ότι ο κάτοχος του μαυρου αυτοκινήτου ήταν ένα ανθρωπόμορφο δίποδο αναμεσά μας και παρόλ' αυτά πρέπει να το έχει υπόψιν της σε μελλοντική περίπτωση να μην ενεργήσει όπως αυτός!
...
Τεσπα. Λαμαρίνες είναι και διορθώνονται ...ΥΓ. Αυριο θα πάω να 'παρακαλέσω' τη Nissan να βάλει χρεώσεις για 'Micra' διετίας και να μην μου πει τιμές για ζημειά σε ... 370Z, Murano, Infinity, ... Tiida κλπ premium μοντέλα της!
-
Ο χρήστης pipinos1976 έγραψε:
Το πρόβλημα με τις συνθήκες κυκλοφορίας των μεγάλων πόλεων, δεν είναι η κίνηση 'αργά' και αριστερά μόνο, για να μη πω πως αυτό ουσιαστικά δεν είναι πρόβλημα. Τα προβλήματα στις μεγάλες πόλεις (θα επικεντρωθώ στην Αθήνα που την ξέρω καλύτερα) είναι πολλαπλά αλλά σε μεγάλο βαθμό εύκολο να λυθούν αρκεί οι οδηγοί να το αποφασίσουν.Καταρχάς, η οδήγηση αριστερά με παρόμοιες ταχύτητες των υπόλοιπων λωρίδων επιτρέπεται από τον ΚΟΚ (κίνηση σε στίχους, ακόμα και σε Ε.Ο.), οπότε δεν τίθεται θέμα νομιμότητας. Σε πολλές περιπτώσεις (βλ. κάθοδος Συγγρού και Κηφισού) είναι υποχρεωτικό να κινείσαι αριστερά για να κινηθείς προς Πειραιά (Συγγρού) ή προς Αθήνα (Κηφισός).
Το πρόβλημα στην Αθήνα (και Θεσσαλονίκη και άλλες πόλεις), αλλά και στις Ε.Ο. βρίσκεται σε 2 σημεία:
- Στα περιέργως (δε με απασχολεί η παρανομία ως γνωστόν) παρκαρισμένα οχήματα.
- Στις απότομες αλλαγές κινητικής κατάστασης.
Εξηγώ καλύτερα.
Το πρωί κινείσαι στην άνοδο του Κηφισού. Πολλοί πηγαίνουν ακόμα και με 150 Km/h και ξαφνικά όλοι πέφτουν στα φρένα για να κόψουν στην Φιλαδέλφια που έχει bottleneck. Οι πρώτοι καταφέρνουν να φρενάρουν και να κόψουν στα 70-60-50, αλλά οι πιο πίσω, λόγω μειωμένου χρόνου αντιδράσεως, ακόμα και με πολύ χαμηλές ταχύτητες να κινούνται, είναι υποχρεωμένοι να σταματήσουν εντελώς. Αυτό αρκεί για να δημιουργηθεί κομφούζιο.
Άλλο παράδειγμα που βλέπω στην περιοχή μου που γνωρίζω τα φανάρια απέξω. Μπορώ να κινηθώ με σταθερή ταχύτητα, από 30-70 Km/h και να περνάω ΟΛΑ τα φανάρια πράσινα, τη στιγμή που άλλοι 'γρήγοροι' αναγκάζονται να φρενάρουν και να επιταχύνουν ξανά με αποτέλεσμα είτε να κινούνται πιο αργά, είτε να καταφέρνουν να κινηθούν με παραπλήσιους ρυθμούς καταναλώνοντας όμως πολύ περισσότερο καύσιμο και φθείροντας το αυτοκίνητο χωρίς λόγο.
Να τονίσω πως αργός οδηγός δεν είμαι (με 3h 25 min Αθήνα - Θεσσαλονίκη με 1.4 μόνο αργός δεν είμαι), απλά μπορώ να ξεχωρίζω τις συνθήκες και να τρέχω όπου είναι απαραίτητο. Μέσα στην πόλη είναι από περιττό έως ενοχλητικό να πηγαίνεις γκάζι φρένο συνέχεια γιατί δημιουργείς πρόβλημα και στους υπόλοιπους οδηγούς. Ειδικά οι σφήνες που αναφέρθηκαν, οδηγούν σε απότομα φρεναρίσματα και αυτομάτως δημιουργία προβλήματος εκεί που ουσιαστικά δεν υπάρχει. Και φυσικά, είναι πολύ καλύτερο να υπάρχει ισοκατανεμημένη κίνηση με 80-90 και στις 3-4 λωρίδες από το να υπάρχει ασφυκτική κίνηση στις 2-3 και η μία να είναι τελείως άδεια για να τρέξουν κάποιοι. Και αυτό γιατί αυτοί που θα τρέξουν αντιμετωπίζουν πάλι προβλήματα:
- Έχουν τεράστια διαφορά ταχύτητας από τους υπόλοιπους, άρα δημιουργείται σοβαρός κίνδυνος.
- Όταν θελήσουν να βγουν δεξιά ή αριστερά, θα κόψουν ώστε να ενσωματωθούν στην κίνηση των υπόλοιπων λωρίδων με αποτέλεσμα να καθυστερούν τους υπόλοιπους 'πιο γρήγορους' από πίσω και επαγωγικά τελικά και αυτή η λωρίδα θα σταματήσει.
- Κανείς δεν μπορεί να ορίσει ποιο είναι το γρήγορο της αριστερής γιατί πάντα θα υπάρχει κάτι γρηγορότερο. Το να κάνουν όλοι δεξιά για να κατεβαίνω τη Συγγρού με 180 που είναι η τελική του Astra 1.4 δε σημαίνει πως δεν έρχεται πίσω το OPC με 240 ακολουθούμενο από την Ferrari με 320. Με πόσα θα κάνω δεξιά, λοιπόν; Και αν πηγαίνω με 150 και δω πιο γρήγορο πώς θα κόψω - χωρίς να δημιουργήσω πρόβλημα στους από πίσω - για να μπω στη μεσαία που πηγαίνουν με 100;
- Σε δοκιμή που έκανα πριν 1-2 μήνες είχα το εξής πολύ ενδιαφέρον συμπέρασμα. Από διόδια Αφιδνών, κόντρα με το Astra απέναντι σε Lexus GS450. Αναγκάστηκα να κάνω τα εξής για να έχει ενδιαφέρον:
α. Έκοψα μετά τη Μεταμόρφωση για να με φτάσει.
β. Αποφάσισα να μην περνάω τις 3.000 c/min ή τα 100 Km/h ώστε να είναι πιο δίκαιη η κόντρα.
Γιατί όμως έγιναν αυτά; Γιατί πολύ απλά ο ένας κινήθηκε με ΑΠΟΛΥΤΗ ασφάλεια ανάμεσα στα άλλα οχήματα, αλλάζοντας λωρίδες με χρήση φλας κτλ όταν έβλεπε κάποιο σοβαρό και αξιοποιήσιμο κενό και χωρίς να περάσει πουθενά τα 140 Km/h μέχρι τη Μεταμόρφωση και ο άλλος προσπαθούσε με φώτα, κόρνες κτλ να ανοίξει την αριστερή. Υπάρχει όμως καιρός για χαλάρωση και καιρός για γκάζι.
Το πρόβλημα, λοιπόν, βρίσκεται στις μεταβολές της κινητικής κατάστασης, της ομαλής ροής της κυκλοφορίας και όχι στους αργούς μόνο. Και οι αργοί και οι γρήγοροι δημιουργούν προβλήματα αν δεν είναι ενσωματωμένοι στη ροή της κυκλοφορίας.
Τα ίδια φαινόμενα παρατηρούνται και στην Ε.Ο. Αν προσπαθήσει κανείς να κινηθεί με το όριο, τότε, έχει σοβαρό πρόβλημα γιατί οι πίσω δεν τον αφήνουν ποτέ να προσπεράσει τα αργά φορτηγά και λεωφορεία. Είτε δε θα κόψουν ερχόμενοι από μακριά, αλλά θα παίζουν και τα φώτα, είτε θα κάτσουν πίσω αριστερά φοβούμενοι να προσπεράσουν ΙΧ και φορτηγό και δε θα περνάει τελικά κανένας. Ελάχιστοι θα ρυθμίσουν ταχύτητα αφήνοντας γκάζι από μακριά για να περάσει ο μπροστά ή πατώντας γκάζι για να ελευθερώσουν γρήγορα την αριστερή, ώστε να περάσει ο κινούμενος δεξιά, πριν αναγκαστεί να κόψει από τα 120-130 στα 80. Γι' αυτό και στην Ελλάδα οι Ε.Ο. με 3 λωρίδες + ΛΕΑ είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ. Στις υπόλοιπες, απλά δημιουργείται πρόβλημα με αποτέλεσμα το ατύχημα, αργά ή γρήγορα. Για να μην πούμε για καταστάσεις βροχής που ο δρόμος δε βοηθά καθόλου, τα οχήματα δεν έχουν φώτα και πρέπει να βρίσκεσαι με καταιγίδα και 150+ στην αριστερή για να γλυτώσεις το σπρέυ των φορτηγών και να μπορείς να προσπεράσεις κάποιο με ασφάλεια.
Πάμε στα περιέργως σταθμευμένα οχήματα. Στην Ελλάδα, ισχύει ακριβώς αυτό που γράφτηκε προηγούμενως για την ταχύτητα. Θα πάρω το turbo και θα σας σφηνώνω, θα σας περνάω από πάνω κοκ. Το ίδιο κάνουμε με τη στάθμευση. Θα πάρω την BMW και θα την αφήνω όπου θέλω, θα πάρω το lada και θα κλείνω δρόμους και στενά. Ξαναγράφω πως το παράνομο δε με απασχολεί. Με απασχολεί το πού το βάζεις και πόσο ενοχλεί εκεί - δεδομένου ότι το διπλοπαρκάρισμα είναι υποχρεωτικό πολλές φορές που πρέπει να μετακινηθούν αντικείμενα - και πόσο καταλαβαίνουν οι υπόλοιποι οδηγοί να αντιδράσουν σωστά. Αν βλέπεις διπλοπαρκάρισμα, βγάλε φλας ότι πας αριστερά, αν είσαι από πίσω μην σφηνώσεις, πρόβλημα συνάντησε ο άνθρωπος με το Clio και δεν κάνει κόντρα με την Μ3 wanna be σου ή με το SUV. Άσε τον μπροστά να μπει ομαλά στη ροή να υπάρχει διαρκής κίνηση και να μην έχουμε σταμάτα ξεκινά που μπλοκάρουν την κυκλοφορία. Απλά πράγματα είναι και δε χωράνε εγωισμοί και άλλες τέτοιες βλακείες.
Θα μπορούσα να γράφω για ώρες για αυτά τα ζητήματα, αλλά το βασικό που πρέπει όλοι να κοιτάνε είναι: Αμοιβαία κατανόηση + στρωτή οδήγηση = κίνηση χωρίς προβλήματα. Μετά, ούτε θα βγει ο τυχάρπαστος Υπουργός που ψεύδεται κατά συρροή και εξακολούθηση να μιλάει για παρκόμετρα, ούτε θα βάζουν μέτρα όπως ο δακτύλιος, ούτε τίποτε παρόμοιο. Φυσικά, την όρεξη θα την έχουν, αλλά με ομαλές συνθήκες δε θα έχουν ΚΑΝΕΝΑ ηθικό δικαίωμα, άρα και ευκαιρία να το κάνουν.
Ευχαριστώ.
Ακριβώς όπως τα λες είναι τα πράγματα. Αλλά όπως φαίνεται στην Ελλάδα μας αρέσει να δημιουργούμε προβλήματα και να χειροτερεύουμε την ποιότητα της ζώης μας, ενώ οι λύσεις είναι απλες όπως τις περιγράφεις
-
Ο χρήστης cosneo έγραψε:
Την Παρασκευή το βράδυ στη Λ. Νίκης, στη παραλία, μπροστά απο τις καφετέριες κάποιο ΖΩΟ, ΖΩΟ, ΖΩΟ με μαυρο αυτοκίνητο κάνοντας όπισθεν (και μάλιστα βίαιη πρέπει να ήταν) (μάλλον για να ξεπαρκάρει) έκανε την μούρη -του παρκαρισμένου από πίσω του- Micra μου σμπαράλια μη αφήνοντας ένα σημείωμα, ένα τηλέφωνο, τίποτα!
Δυστυχώς γκαρσόνια και θαμώνες ... δεν είδαν και δεν άκουσαν τίποτα!
Σήμερα το έμαθα και το είδα! Αναμένουμε 'κουστούμι' από τον λαμαρινά (2 φτερά, καπό, μάσκα, προφυλακτήρα) ενώ αυριο κατατίθεται μήνυση κατ' αγνώστου!Περαστικα φιλε ελπιζω να βρειτε ακρη φθηνα και ακομα καλυτερα να βρειτε και τον ιδιο..
Με τοση ζημια κανα κομματι απο τον αλλον δεν εμεινε?? Ακομα και απο τα κρυσταλλα των φαναριων του με κατι κωδικους βγαινει ακρη νομιζω. -
cosneo Περαστικα φιλε
-
Ο χρήστης spiros έγραψε:
Αν και συνηθως, συμφωνω με τον Κacey, μερικες επισημανσεις:Ετσι όπως είναι πλεον οι συνθηκες στην Αθηνα, είναι ανουσιο να λεει καποιος «βιαζομαι να παω στη δουλεια μου», αρα πρεπει να κινηθω γρηγορα…
Ο μονος τροπος να κινηθεις σβελτα στην Αθηνα είναι μηχανακι, με τα ρισκα βεβαια που αυτό φερει.
Και τούρμπο να πάρεις kacey δε θ'αλλάξει κάτι στο μποτιλιάρισμα.
Ρε μαστορες (κ οι απο πανω κ οι υπολοιποι), τι δεν καταλαβαινετε?
Ποιος μιλησε για ωρες αιχμης, για κινηση, για κεντρο Αθηνας? Απλα ελληνικα δεν μιλαω?
Μιλαω για χτες το βραδυ Κυριακης στον Κηφισσο προς βορεια κ μετα ΑΟ προς ανατολικα, οπου σε καθε λωριδα υπηρχαν απο 5 αυτοκινητα πηγαινωντας η καθε λωριδα με +5 χαω απο την δεξιοτερη της. Μιλαω για την Συγγρου/Βουλιαγμενης 12 το βραδυ οπου παρατηρειται το ιδιο. Πηγαινει η δεξια με 80, η μεσαια με 85 κ η αριστερη με 90, αντε 100.
Κ εχει 5 αυτοκινητα σε καθε λωριδα, κ ενω ο δρομος ειναι ουσιαστικα ΑΔΕΙΟΣ, τσουλαμε ολοι τρενακι. Χαρακτηριστικη φραση που εχω χρησιμοποιησει ειναι 'απλωνονται 15 μαλακες σε ολες τις λωριδες κ τσουλαααααααααανεεεε', τι δεν καταλαβαινετε απο αυτο που περιγραφω?
κ οταν τους πλησιασεις δεν κανουν ακρη επειδη 'προσπερναω', επειδη 'δεν ειναι πιστα εδω', επειδη 'αμα θες να τρεξεις να πας σε αγωνες' κ ολες τις αλλες χαριτωμενιες που διαβαζω απο μερικους εδω μεσα. Ε αυτος που προσπερναει με 5 χαω περισσοτερα απο τον διπλα του ΠΡΕΠΕΙ να διακοψει το προσπερασμα, να μπει στην μεσαια, να περασει ο πιο γρηγορος κ μετα να ξανααρχισει. Οχι επειδη το λεω εγω. Κ δεν ειστε τροχονομοι να μου ρυθμιζεται την ταχυτητα με βαση τα ορια, γιατι τοτε θα ρυθμιζω κ εγω ως τροχονομος το προσπερασμα σας (θα το διακοπτω) με τον ιδιο τροπο, με το ζορι
Σήμερα πήγαινα με 80 στη δεξιά λωρίδα (οικονομία στο καύσιμο ) η οποία κάποια στιγμή έτυχε να πηγαίνει πιο γρήγορα απ τη μεσαία λωρίδα κι ένα καγκούρι ήρθε κόλλησε πίσω μου και μου έπαιζε τα φώτα να επιταχύνω γιατί είχα ανοιχτό δρόμο μπροστά μου
Έλεος δλδ πάω στη δεξιά για να είμαι με το πάσο μου κι έρχεται ο άνθρωπος-πύραυλος να με σπρώξει με το ζόρι αντί να πάει στην αριστερήΕ αυτος ειναι μαλακας, ειναι απλο το θεμα...
-
Ο χρήστης skous έγραψε:
Κλασσικό ΖΩΟ που ζητάει και τα ρέστα!!
http://troktiko.blogspot.com/2009/11/blog-post_4785.htmlχα
xΧΑΧΑΧΑΧΑΧ
ΞΑΝΑΓΕΛΑΩ ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ!
Εχτες για κατι του τυχη, ΗΜΟΥΝ στην Αραχωβα και ΞΕΡΩ που εγινε αυτο
Λιγο πριν το τελος της Αραχωβας, προς ΔΕΛΦΟΥΣ, καποιοι ΚΑΦΡΟΙ ειχαν παρκαρει ΤΟΣΟ ασχημα που ουσιαστικα ο διπλος δρομος ειχε γινει τοσο στενος που χωραγε να περασει ΕΝΑ μονο αμαξι την φοραΦυσικα δημιουργηθηκε πολυ κινηση, και πολλοι οδηγοι με μειωμενη ικανοτητα, δεν μπορουσαν να περασουν ουτε απο εκει
Και ζηταει και τα ρεστα ο μ@λ@κ@ς ο τροκτικος, που ολο γραφει στο site του
-
το σημείο με το κατσαβίδι και τον τρόμο είναι όλα τα λεφτά!
ή γκόμενα είναι ή gay -
-
Ο χρήστης kacey έγραψε:
Μιλαω για χτες το βραδυ Κυριακης στον Κηφισσο προς βορεια κ μετα ΑΟ προς ανατολικα, οπου σε καθε λωριδα υπηρχαν απο 5 αυτοκινητα πηγαινωντας η καθε λωριδα με +5 χαω απο την δεξιοτερη της. Μιλαω για την Συγγρου/Βουλιαγμενης 12 το βραδυ οπου παρατηρειται το ιδιο. Πηγαινει η δεξια με 80, η μεσαια με 85 κ η αριστερη με 90, αντε 100.Κ εχει 5 αυτοκινητα σε καθε λωριδα, κ ενω ο δρομος ειναι ουσιαστικα ΑΔΕΙΟΣ, τσουλαμε ολοι τρενακι. Χαρακτηριστικη φραση που εχω χρησιμοποιησει ειναι 'απλωνονται 15 μαλακες σε ολες τις λωριδες κ τσουλαααααααααανεεεε', τι δεν καταλαβαινετε απο αυτο που περιγραφω?
Τις συγκεκριμένες ώρες που περιγράφεις τα αυτοκίνητα είναι πολύ περισσότερα από 5 σε κάθε λωρίδα. Αν εννοείς 5 μπροστά σου και μετά λίγο μεγαλύτερο κενό και μετά ξανά 5 δεκτό, αλλά εσύ 6ος και συνολικά 10 αυτοκίνητα σε κάθε λωρίδα είναι τελείως ανακριβές.
Αν κοιτάξεις λίγο πιο μπροστά και καλύτερα τον καθρέφτη προς τα πίσω, θα παρατηρήσεις το πολύ απλό φαινόμενο, τέτοιες ώρες με μειωμένη κίνηση οι αποστάσεις που κρατάνε οι οδηγοί να είναι μεγαλύτερες - γι' αυτό και σου φαίνεται ο δρόμος άδειος - ενώ ταυτοχρόνως οι ταχύτητες είναι αυξημένες σε σχέση με τις ώρες αιχμής. Αν όμως στριμώξεις όλους αυτούς σε 2 λωρίδες, τότε, οι 2 λωρίδες θα έχουν πολύ πυκνή κυκλοφορία με μικρές αποστάσεις ασφαλείας και η μία θα είναι άδεια.
Επίσης, να τονίσουμε και πάλι τους διαφορετικούς δρόμους που έχεις αναφέρει 1-1:
-
Κηφισός στην άνοδο. Δεκτόν ότι πρέπει να είναι όσο πιο δεξιά γίνεται, εκτός από το κομμάτι κοντά στη Φιλαδέλφια που παρατηρείται bottleneck και τα αυτοκίνητα συμπιέζονται προς τα αριστερά λόγω μείωσης των λωρίδων.
-
Α.Ο.: απαράδεκτο τέτοια ώρα να βρίσκονται αριστερά, ΕΦΟΣΟΝ η κίνηση επιτρέπει άνετη κυκλοφορία σε 2 μόνο λωρίδες. Αν όμως οι αποστάσεις ασφαλείας μειωθούν στις 2 λωρίδες, τότε, καλύτερα να απλωθούν σε 3 λωρίδες για μεγαλύτερη ασφάλεια. Τα ίδια ισχύουν και για τα κομμάτια με 2 λωρίδες όπου το πρόβλημα είναι ακόμα εντονότερο (γι' αυτό αναφέρω για ΠΑΝΤΟΥ 3 λωρίδες στην Ελλάδα).
-
Βουλιαγμένης: ΔΕΝ είναι αυτοκινητόδρομος, αλλά απλά ένας φαρδύς αστικός δρόμος με όριο 70 και πολλές εξόδους / εισόδους. Αναγκαστικά, πολλοί οδηγοί πρέπει να βρίσκονται αριστερά για να στρίψουν, άρα το πηγαίνετε όλοι δεξιά για να προσπερνάμε από αριστερά δεν ισχύει ως άποψη.
-
Συγγρού: Σύμφωνα με τις πινακίδες (τις πράσινες που έχει πάνω από το δρόμο) οι δύο αριστερά λωρίδες πηγαίνουν προς Πειραιά και οι δύο δεξιά προς Παραλιακή, ενώ ταυτοχρόνως η πιο δεξιά λωρίδα χρησιμεύει και σαν είσοδος / έξοδος με αντιστοίχως μειωμένες ταχύτητες (προσοχή, δεν αναφέρομαι σε λωρίδα επιταχύνσεως / επιβραδύνσεως, απλά σε λωρίδα που αναγκαστικά κινείται πιο αργά από τις άλλες). Ο γρήγορος που θέλει να πάει Γλυφάδα, λοιπόν, θα πρέπει να βρίσκεται στη λωρίδα 2 και ο γρήγορος για Πειραιά στη λωρίδα 4. Δρόμος ταχείας κυκλοφορίας μπορεί να θεωρηθεί στο κομμάτι από Καλλιρόης μέχρι Αμφιθέας και μόνο γιατί νωρίτερα και αργότερα υπάρχουν είσοδοι / έξοδοι ακόμα και αριστερά (πχ έξοδος προς Ν. Κόσμο).
Ε αυτος που προσπερναει με 5 χαω περισσοτερα απο τον διπλα του ΠΡΕΠΕΙ να διακοψει το προσπερασμα, να μπει στην μεσαια, να περασει ο πιο γρηγορος κ μετα να ξανααρχισει. Οχι επειδη το λεω εγω.
Αυτό που αναφέρεις αναγράφεται κάπου στον ΚΟΚ ή είναι ηθικοπλαστική συμβουλή; Αν υπάρχει σε άθρο στον ΚΟΚ θα ήθελα να μου κάνεις ένα quote / link για να ξέρουμε τι ακριβώς σχολιάζουμε.
Από ό,τι ξέρω πάντως, αυτό που σε υποχρεώνει ο ΚΟΚ να κάνεις είναι να μην ξεκινήσεις προσπέρασμα εφόσον από πίσω έρχεται κάποιος πιο γρήγορος, όχι να πρέπει να διακόψεις το προσπέρασμα για να περάσει ο γρήγορος. Θα ήθελα πάντως να το διαβάσω αυτό που αναφέρεις.
γιατι τοτε θα ρυθμιζω κ εγω το προσπερασμα σας (θα το διακοψω) με τον ιδιο τροπο, με το ζορι
Αν πραγματικά επιθυμείς εξομάλυνση των συνθηκών των δρόμων, θα πρέπει να κόψεις αυτή την κακιά συνήθεια. Πρόβλημα δημιουργείς, αυξάνεις τις πιθανότητες ατυχήματος και όλα αυτά για ποιο λόγο; Για να κινηθείς πιο γρήγορα από τους υπόλοιπους; Μα όλοι θέλουν να πάνε πιο γρήγορα, πολλοί εκνευρίζονται, αλλά ευτυχώς ακόμα, λίγοι κάνουν τέτοιες ενέργειες. Θα σε δικαιολογούσα αν σε έκλεινε κάποιος και του έκανες το ίδιο να καταλάβει τι σου έκανε (με ασφάλεια πάντα και δυνατότητες διαφυγής). Αλλά να πας να σφηνωθείς για να εμποδίσεις αυτόν που πάει αργά, επειδή έτσι έκρινες εσύ... Κάνεις το νομοθέτη, τον αστυνομικό ΚΑΙ το δικαστή ταυτοχρόνως και μάλιστα προσπαθείς να τιμωρήσεις με μεγαλύτερη της επιτρεπτής τιμωρία.
Τώρα τα ερωτήματα γιατί δε διαβάζω πολύ το forum:
- Τι αυτοκίνητο οδηγάς;
- Με τι ταχύτητα θεωρείς σωστό να οδηγείς στους παρακάτω δρόμους υποθέτοντας ότι είναι άδειοι από κίνηση (πχ Πάσχα ή καλοκαίρι):
α. Συγγρού
β. Κηφισός
γ. Α.Ο.
δ. Βουλιαγμένης
Ευχαριστώ.
-
Ζώα,Ζώα,Ζώα............. [#2]