-
Με ανακοίνωση χθες η κυβέρνηση επιβάλλει νέο χαράτσι στα τέλη κυκλοφοριάε για περιβαλλοντικούς λόγους.....
'Αλλάζει από το 2010 ο τρόπος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, ο οποίος μέχρι σήμερα γινόταν με βάση τον κυβισμό του κινητήρα, αγνοώντας τις υπόλοιπες παραμέτρους. Από το 2010 η κλιμάκωση της χρέωση των τελών βασίζεται τόσο στη χωρητικότητα του κινητήρα όσο και στην περιβαλλοντική επιβάρυνση που προκαλεί η χρήση του οχήματος. Συγκεκριμένα τα οχήματα ιδιωτικής χρήσης χωρίζονται σε τέσσερις κλάσεις -ανάλογα με την ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας τους και τις προδιαγραφές εκπομπής ρύπων που πληρούν- διαφοροποιώντας ταυτόχρονα και τα τέλη κυκλοφορίας που θα κληθούν οι ιδιοκτήτες τους να καταβάλλουν. Να σημειώσουμε ότι για την κλάση 'A', στην οποία ανήκουν τα οχήματα που έχουν ταξινομηθεί από το 2005 μέχρι σήμερα, προκύπτει μείωση της τάξης των 18 ευρώ στα τέλη κυκλοφορίας, σε αντίθεση με την κλάση 'Δ' -αυτοκίνητα με ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας πριν από το 1996- η αύξηση φτάνει τα 150 ευρώ. Το νέο σύστημα επεκτείνεται στις κατηγορίες των ελαφρών και βαρέων φορτηγών-λεωφορείων, χωρίς ωστόσο να μεταβάλλεται ο τρόπος προμήθειας ή πληρωμής τους.
Την υποχρέωση καταβολής τελών κυκλοφορίας και συγκεκριμένα το ½ του ποσού που προβλέπεται για την κλάση A και τον κυβισμό τους, αποκτούν τα υβριδικά οχήματα που ξεπερνούν σε κυβισμό τα 1.929 κ.εκ.
Ένα ακόμα κίνητρο για την ανανέωση του στόλου των οχημάτων στη χώρα μας φιλοδοξεί να αποτελέσει το προτεινόμενο σύστημα του 'πράσινου δακτύλιου' που θα εφαρμοστεί από τον Σεπτέμβριο του 2011.
Σύμφωνα με αυτό, οχήματα με εκπομπές CO2 μικρότερες των 140 γρ./χλμ. θα κυκλοφορούν ελεύθερα, τα Ι.Χ. που ανήκουν στις κλάσεις Α, B και Γ και εκπέμπουν μεγαλύτερες ποσότητες CO2 θα ακολουθούν το σημερινό σύστημα των μονών-ζυγών, ενώ τα παλαιότερα αυτοκίνητα κλάσης Δ θα κυκλοφορούν εντός δακτυλίου μόνο τις ώρες που δεν θα ισχύει το μέτρο.
Το ωράριο λειτουργίας του δακτυλίου δεν αναμένεται να τροποποιηθεί, ενώ αμετάβλητα θα παραμείνουν σε πρώτη φάση και τα γεωγραφικά του όρια.'Το ερώτημα ειναι αν αξίζει ή όχι αυτό το νέο χαράτσι.......
Η αποψή μου είναι ότι μπαίνει για καθαρά εισπρακτικούς λόγους επειδη το κράτος δεν έχει λεφτά.
Γιατί για το περιβάλλον δεν το νοιάζει καθόλου......Έγινε συγχώνευση αφου ειναι το ιδιο θεμα .Mod Bill33
-
Ο χρήστης popol@ros έγραψε:
μπραβο στην ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, για ακομη μια φορα τα κανανε ΣΚΑΤΑεκλογες ποτε γινονται να σηκωθουν να φυγουν οι αχρηστοι?
Νομίζεις πως άν βγεί κάποιος άλλος, θα το 'αποσύρει' αυτό το μέτρο; Από την στιγμή που θα τους φέρει νέο 'αίμα' στα ταμεία τους λες να βγεί κάποιος επόμενος να το καταργήσει; Εγώ πιστεύω πως όποιος και να βγεί...το πολύ πολύ να έχουμε και καμία 'νέα αύξηση' για να καλυφθεί το 'κόστος' των εκλογών!
-
Ο χρήστης dstou έγραψε:
Περί προσφυγών κ.α.
Δεν θα γίνει τίποτα. Το προτεινόμενο σύστημα άλλωστε δεν είναι παράλογο, έχει αρκετή βάση.
Το πόπολο θα πέσει με τα μούτρα στην απόσυρση, η οποία έχει εφαρμοστεί και σε άλλα κράτη με παρόμοια κριτήρια, και θα τα ξεχάσουν όλα λίαν συντόμως.
Το έχει μελετήσει καλά ο ΣΕΑΑ και τα εργοστάσια, συγνώμη το κράτος ήθελα να πω αλλά μπερδεύτηκα.Με άλλα λόγια λες ότι δε μπορεί κανείς να αμφισβητήσει το 'μηχανισμό' με τον οποίο ορίστηκαν οι κλίμακες (κυβικών, ηλικί......εεεε....ρύπων, κλπ)?.... Ό,τι γουστάρουν καθιερώνουν χωρίς να δώσουν λογ/σμό σε κανέναν και κανείς δε μπορεί να πάει κόντρα τη λογική του?..
Αν ναι, να χαρώ τους νόμους της κοινωνίας μας. Θα μας κάνουν να αισθανόμαστε όλοι αδικημένοι και να ψάχνουμε ευκαιρίες για π**στιές, να πάρουμε το αίμα μας πίσω.
-
Ερώτηση....
έχω αυτοκίνητο του 1999 1.0 κ.ε και με το νέο χαράτσι πρέπει να πληρώσω 212 ευροπουλάκια, αν αλλάξω καταλύτη (ο παλιός χάλασε), πόσα ευρωπουλάκια θα πληρώσω???????
το χαράτσι θα είναι βάσει της πρώτης άδειας χωρίς τα ποσοστά καυσαερίου που βγάζει ? ή με το νέο καταλύτη αλλάζει τίποτα????? -
τίποτα δεν σε σώνει ......
-
Ο χρήστης johnkyr έγραψε:
τίποτα δεν σε σώνει ......κατάλαβα......οι Απάτσι ορμήξανε να φάνε ακόμα μια φορά τα λεφτά του κοσμάκη.....
-
Με άλλα λόγια λες ότι δε μπορεί κανείς να αμφισβητήσει το 'μηχανισμό' με τον οποίο ορίστηκαν οι κλίμακες
Μπορείς να αμφισβητήσεις πολλά πράγματα.
Π.χ το νέο σύστημα εξισώνει σε κάποιες διατάξεις τα μη καταλυτικά ντουμάνια με αυτά των προδιαγραφών euro 1 και 2 (κλάση Δ), πράγμα λάθος πέρα για πέρα.
Επίσης εξισώνει σε κάποιες περιπτώσεις τα euro 4 με τα euro 5 (κλάση Α), ενώ τα πρώτα τελειώνουν σε 1 μήνα και τα δεύτερα έχουν ήδη πλημμυρίσει την αγορά
Καθορίζει σαν όριο διέλευσης δακτυλίου το αυθαίρετο 140 g/km.
Καθορίζει σαν κριτήριο ένταξης στις διάφορες κλάσεις την ημερομηνία ενώ είναι γνωστό ότι αυτή σε πολλές περιπτώσεις δεν τηρείται αφού κάποια μοντέλα άλλαξαν κλάση euro μερικούς μήνες νωρίτερα απ' ότι αυτή επιβλήθηκε .
Αποκρύπτει ότι σε λίγα χρόνια με νέες διατάξεις θα ακυρώσει τις προηγούμενες κατά το δοκούν υποχρεώνοντας τους καταναλωτές να ξαναπεράσουν από το ταμείο
Δεν καταλογίζει καμμία ευθύνη στο γιατί φτάσαμε σε αυτό το σημείο και ποιός υποχρέωσε τον έλληνα να κυκλοφορεί με γκαζοντενεκέδες επί σειρά δεκαετιών.
Δεν απαγκιστρώνεται οριστικά από την εντελώς λαλακισμένη πλέον κλίμακα των κυβικών και των φορολογίσιμων ίππων κ.α.Όμως ταυτόχρονα ουδείς αμφισβητεί ότι το νέο σύστημα θα διώξει πολλά σαπάκια από τους δρόμους, ότι θα μειώσει την ρύπανση ιδιαίτερα από τα βαρέα οχήματα, και ότι κάνει κάποια έκπτωση σε όποιον θέλει να πάρει καινούργιο όχημα, ότι βάζει στην απόσυρση και τα φορτηγά, ότι θα κινήσει την αγορά.
Αυτή είναι η Ελλάδα κύριοι.
-
Τα σαπακωμενα επαγγελματικα πετρελαιοκινητα με μηχανες του '70 συνεχιζουν να απολαμβάνουν ασυλιας ενω διώκουμε ανηλεώς τα ντιζελοκίνητα του 21ου αιώνα;
-
Όχι ακριβώς ασυλίας.
Τα παλαιά φορτηγά (άνω 15ετίας) εντάσσονται στην κλάση Δ και τους απαγορεύεται η είσοδος στον δακτύλιο. Συν ένα δωράκι για την απόσυρσή τους για να ξεφορτωθούμε κάποια εξ' αυτών. Κάτι είναι κι' αυτά απ' το ολότελα
Η απηνής δίωξη των πετρελαιοκίνητων ΙΧ γίνεται ανέκαθεν όχι για περιβαντολλογικούς λόγους, αυτό είναι η θετική παρενέργεια, αλλά καθαρά για εισπρακτικούς.
Αν μελετήσεις την αλυσίδα των εμπλεκομένων στο θέμα πετρέλαιο, θα δεις ότι με την μόνη εξαίρεση του τελικού καταναλωτή (και αυτό με ενστάσεις), όλοι οι υπόλοιποι δυιλιστήρια, βυτιοφορείς, εταιρείες πετρελαιοειδών και τέλος πρατήρια θα χάσουν χοντρά αν γίνει άρση της απαγόρευσης.
Follow the money. -
Κάπως πρέπει να αντιδράσουμε επιτέλους. Είναι απίστευτη υποκρισία αυτό που συμβαίνει.
-
στις εκλογές να ψηφίσουμε οικολόγους .. για να μας βάλουν τους 'πραγματικόυς' πράσινους φόρους.
-
Ο χρήστης stefg έγραψε:
Κάπως πρέπει να αντιδράσουμε επιτέλους. Είναι απίστευτη υποκρισία αυτό που συμβαίνει.Πόσες φορές το έχουμε πει αυτό ?
-
Α ρε Σουφλιάκο, υπάλληλε της πλάκας, νοιάζεσαι για το περιβάλλον χωρίς να υπολογίζεις συνολικούς ρύπους ανά χιλιόμετρο, αλλά αφήνεις αλβανοβούλγαρους να έρχονται ελεύθερα με τα ντίζελ και τα δικά τους σαπάκια, και το ίδιο ισχύει με τους υπόλοιπους ----πέους.
Βγάλε ρε μάγκα μια ανακοίνωση προς τον πλανήτη Γη 'η Ελλάδα νοιάζεται για το περιβάλλον γι' αυτό οχήματα ντίζελ και πριν το 2000 είναι παράνομο να εισέλθουν στη χώρα', να σε καμαρώσω μανάρι μου.Είσαι ήρωας απ' άλλο πλανήτη, Σπορτ Σουφλιάς Μπίλυ.
-
Ο χρήστης King Alexander έγραψε:
Α ρε Σουφλιάκο, υπάλληλε της πλάκας, νοιάζεσαι για το περιβάλλον χωρίς να υπολογίζεις συνολικούς ρύπους ανά χιλιόμετρο, αλλά αφήνεις αλβανοβούλγαρους να έρχονται ελεύθερα με τα ντίζελ και τα δικά τους σαπάκια, και το ίδιο ισχύει με τους υπόλοιπους ----πέους.
Βγάλε ρε μάγκα μια ανακοίνωση προς τον πλανήτη Γη 'η Ελλάδα νοιάζεται για το περιβάλλον γι' αυτό οχήματα ντίζελ και πριν το 2000 είναι παράνομο να εισέλθουν στη χώρα', να σε καμαρώσω μανάρι μου.Είσαι ήρωας απ' άλλο πλανήτη, Σπορτ Σουφλιάς Μπίλυ.
Bρίσκει και τα κάνει. Είδες μια εμπεριστατωμένη τεχνοκρατική απάντηση από ένα κόμμα να βάλει τα πράγματα στη θέση τους και να ξεμπροστάσει τον αστοιχείωτο υπουργό;
-
Ο χρήστης kalmik έγραψε:
Α ρε Σουφλιάκο, υπάλληλε της πλάκας, νοιάζεσαι για το περιβάλλον χωρίς να υπολογίζεις συνολικούς ρύπους ανά χιλιόμετρο, αλλά αφήνεις αλβανοβούλγαρους να έρχονται ελεύθερα με τα ντίζελ και τα δικά τους σαπάκια, και το ίδιο ισχύει με τους υπόλοιπους ----πέους.
Βγάλε ρε μάγκα μια ανακοίνωση προς τον πλανήτη Γη 'η Ελλάδα νοιάζεται για το περιβάλλον γι' αυτό οχήματα ντίζελ και πριν το 2000 είναι παράνομο να εισέλθουν στη χώρα', να σε καμαρώσω μανάρι μου.Είσαι ήρωας απ' άλλο πλανήτη, Σπορτ Σουφλιάς Μπίλυ.
Bρίσκει και τα κάνει. Είδες μια εμπεριστατωμένη τεχνοκρατική απάντηση από ένα κόμμα να βάλει τα πράγματα στη θέση τους και να ξεμπροστάσει τον αστοιχείωτο υπουργό;
είπαμε......εχει πρόβλημα κουφαμάρας από παλιά επι κυβερνήσεως Δρακουμέλ (Μητσοτάκη....)....
-
Ο χρήστης King Alexander έγραψε:
Α ρε Σουφλιάκο, υπάλληλε της πλάκας, νοιάζεσαι για το περιβάλλον χωρίς να υπολογίζεις συνολικούς ρύπους ανά χιλιόμετρο, αλλά αφήνεις αλβανοβούλγαρους να έρχονται ελεύθερα με τα ντίζελ και τα δικά τους σαπάκια, και το ίδιο ισχύει με τους υπόλοιπους ----πέους.
Βγάλε ρε μάγκα μια ανακοίνωση προς τον πλανήτη Γη 'η Ελλάδα νοιάζεται για το περιβάλλον γι' αυτό οχήματα ντίζελ και πριν το 2000 είναι παράνομο να εισέλθουν στη χώρα', να σε καμαρώσω μανάρι μου.Είσαι ήρωας απ' άλλο πλανήτη, Σπορτ Σουφλιάς Μπίλυ.
Να πάρουμε όλοι σαν τα βουλευτικά, Lexus GS450h
-
Ο χρήστης kalmik έγραψε:
Α ρε Σουφλιάκο, υπάλληλε της πλάκας, νοιάζεσαι για το περιβάλλον χωρίς να υπολογίζεις συνολικούς ρύπους ανά χιλιόμετρο, αλλά αφήνεις αλβανοβούλγαρους να έρχονται ελεύθερα με τα ντίζελ και τα δικά τους σαπάκια, και το ίδιο ισχύει με τους υπόλοιπους ----πέους.
Βγάλε ρε μάγκα μια ανακοίνωση προς τον πλανήτη Γη 'η Ελλάδα νοιάζεται για το περιβάλλον γι' αυτό οχήματα ντίζελ και πριν το 2000 είναι παράνομο να εισέλθουν στη χώρα', να σε καμαρώσω μανάρι μου.Είσαι ήρωας απ' άλλο πλανήτη, Σπορτ Σουφλιάς Μπίλυ.
Bρίσκει και τα κάνει. Είδες μια εμπεριστατωμένη τεχνοκρατική απάντηση από ένα κόμμα να βάλει τα πράγματα στη θέση τους και να ξεμπροστάσει τον αστοιχείωτο υπουργό;
Mα αυτό κάνει! Συνολικούς ρύπους ανά χιλιόμετρο υπολογίζει όπως εκφράζονται στις προδιαγραφές ρύπων ανά χιλιόμετρο EURO 1, 2, 3, 4, και 5.
Το CO2 ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΡΥΠΟΣ. Μαζί με τους υδρατμούς που βγάζει η εξάτμισή μας αποτελεί αέριο του θερμοκηπίου. ΔΕΝ ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΜΑΣ. Ίσως να βοηθά στην υπερθέρμανση του πλανήτη.
Το ότι επιτρέπεται στους ξένους να κυκλοφορούν με ό,τι να ΄ναι είναι άλλο θέμα... -
Εγώ πάντως για 'περιβαλλοντικούς λόγους' θα χρέωνα και την ηχητική μόλυνση (ντεσιμπέλ) του κάθε αυτοκινήτου.
Αλλά ... μάλλον άλλο υπουργό θα μπορούσε να τον ενδιαφέρει περισσότερο ... ο Σουφλιάς κουφός δεν είναι?
-
Ο χρήστης kalmik έγραψε:
Α ρε Σουφλιάκο, υπάλληλε της πλάκας, νοιάζεσαι για το περιβάλλον χωρίς να υπολογίζεις συνολικούς ρύπους ανά χιλιόμετρο, αλλά αφήνεις αλβανοβούλγαρους να έρχονται ελεύθερα με τα ντίζελ και τα δικά τους σαπάκια, και το ίδιο ισχύει με τους υπόλοιπους ----πέους.
Βγάλε ρε μάγκα μια ανακοίνωση προς τον πλανήτη Γη 'η Ελλάδα νοιάζεται για το περιβάλλον γι' αυτό οχήματα ντίζελ και πριν το 2000 είναι παράνομο να εισέλθουν στη χώρα', να σε καμαρώσω μανάρι μου.Είσαι ήρωας απ' άλλο πλανήτη, Σπορτ Σουφλιάς Μπίλυ.
Bρίσκει και τα κάνει. Είδες μια εμπεριστατωμένη τεχνοκρατική απάντηση από ένα κόμμα να βάλει τα πράγματα στη θέση τους και να ξεμπροστάσει τον αστοιχείωτο υπουργό;
Αυτό είναι το πρόβλημα, ΟΧΙ. Μόνο να κατηγορούνε ξέρουνε όλοι τους. Και το πρόβλημα δεν είναι να φύγει ο κουτσός και τυφλός για να έρθει απλά ο κουτσός(λιγότερο ανίκανο το ΠΑΣΟΚ, όχι και έτσι ρε αδερφέ! ). Το πρόβλημα είναι να έρθει κάποιος ΥΓΙΗΣ και όχι ΑΝΙΚΑΝΟΙ στην κυβέρνηση.
Καιρός για κόμματα εκτός Βουλής. Εγώ ψήφισα 4 απ' τους 5 στη Βουλή, μπορώ να πω ότι δοκίμασα και απέτυχα και ήδη άρχισα να ψηφίζω εκτός Βουλής. Τι να πεις όμως για αυτούς που επιμένουν και να... ματα-επιμένουν στο ίδιο ανίκανο κόμμα;Με μικρά βήματα αλλάζει κάτι, όχι απότομα. Μόνο όταν χάνουν ψήφους θα ακούσουν και θα καλυτερεύσουν, ή αν έρθουν άλλες ιδέες και καινούργια πρόσωπα, χωρίς τζάκια, θείους, κουμπάρους και παρατρεχάμενους.
-
Ο χρήστης King Alexander έγραψε:
Α ρε Σουφλιάκο, υπάλληλε της πλάκας, νοιάζεσαι για το περιβάλλον χωρίς να υπολογίζεις συνολικούς ρύπους ανά χιλιόμετρο, αλλά αφήνεις αλβανοβούλγαρους να έρχονται ελεύθερα με τα ντίζελ και τα δικά τους σαπάκια, και το ίδιο ισχύει με τους υπόλοιπους ----πέους.
Βγάλε ρε μάγκα μια ανακοίνωση προς τον πλανήτη Γη 'η Ελλάδα νοιάζεται για το περιβάλλον γι' αυτό οχήματα ντίζελ και πριν το 2000 είναι παράνομο να εισέλθουν στη χώρα', να σε καμαρώσω μανάρι μου.Είσαι ήρωας απ' άλλο πλανήτη, Σπορτ Σουφλιάς Μπίλυ.
Bρίσκει και τα κάνει. Είδες μια εμπεριστατωμένη τεχνοκρατική απάντηση από ένα κόμμα να βάλει τα πράγματα στη θέση τους και να ξεμπροστάσει τον αστοιχείωτο υπουργό;
Αυτό είναι το πρόβλημα, ΟΧΙ. Μόνο να κατηγορούνε ξέρουνε όλοι τους. Και το πρόβλημα δεν είναι να φύγει ο κουτσός και τυφλός για να έρθει απλά ο κουτσός(λιγότερο ανίκανο το ΠΑΣΟΚ, όχι και έτσι ρε αδερφέ! ). Το πρόβλημα είναι να έρθει κάποιος ΥΓΙΗΣ και όχι ΑΝΙΚΑΝΟΙ στην κυβέρνηση.
Καιρός για κόμματα εκτός Βουλής. Εγώ ψήφισα 4 απ' τους 5 στη Βουλή, μπορώ να πω ότι δοκίμασα και απέτυχα και ήδη άρχισα να ψηφίζω εκτός Βουλής. Τι να πεις όμως για αυτούς που επιμένουν και να... ματα-επιμένουν στο ίδιο ανίκανο κόμμα;Με μικρά βήματα αλλάζει κάτι, όχι απότομα. Μόνο όταν χάνουν ψήφους θα ακούσουν και θα καλυτερεύσουν, ή αν έρθουν άλλες ιδέες και καινούργια πρόσωπα, χωρίς τζάκια, θείους, κουμπάρους και παρατρεχάμενους.
βλέπω μεγάλη οργή... Σαπάκι έχεις ή 2λιτρο σαπάκι;
Τέλη κυκλοφορίας