-
Η εκπαίδευση δηλαδή του φίλου μας, προς τη φίλη τη φίλη του, πρέπει σύμφωνα με τα γραφόμενα σου, να βασιστεί στο γεγονός πως δεν μπορούμε να ελέγχουμε το κάθε τι, άρα πρέπει να μάθουμε να διορθώνουμε την υπο/υπερστροφή.
Σύμφωνα με τη δική μου άποψη θα πρέπει να βασιστεί στη πρόβλεψη ακόμα και αυτών των ακραίων καταστάσεων.
Άρα ας αφήσουμε το φίλο μας να επιλέξει πια μέθοδο θα ακολουθήσει. -
Δεν αντιλέγω ότι πρέπει να προβλέπουμε όσο μπορούμε τις επικίνδυνες καταστάσεις. Και εγώ έτσι οδηγώ.
Απλά έχω στο μυαλό μου ότι δεν μπορώ να προβλέψω το κάθετι, και πρέπει να είμαι έτοιμος ανά πάσα στιγμή να αντιδράσω.
-
Φίλε μου, συμφωνούμε απόλυτα.
-
Πιστεύω πως η πιο μετρημένη λύση είναι 2-3 επισκέψεις στην πίστα, με ένα αμάξι που να είσαι διατεθειμένος να το σκίσεις και να έχει ...άθλιο κράτημα. Αυτό που έχει σημασία είναι να μάθει να μην πανικοβάλλεται σε περίπτωση απώλειας ελέγχου (εγώ άργησα να περάσω αυτό το στάδιο) αλλά να κάνει αυτό που πρέπει, οτιδήποτε παραπάνω τύπου φλικαρίσματα και χειρόφρενα μπορεί να την ψήσει να τα κάνει και σε δημόσιους δ΄ρομους οπότε άστο καλύτερα,,,
-
Ο χρήστης Random έγραψε:
Τι λε ρε Random, θες να φάμε ξύλο;;;;;
Ακου που σου ΛΕΩ ΕΓΩ αμα της μαθεις αναποδα τιμονια και χειροφρενα και παντιλικια χανεις στοιχεια του ανδρισμου σου και μετα οταν οδηγεις μαζι της, θα στην λεει κιολας...αρκετα πλεον
ΦΕΡΤΕ ΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΠΙΣΩ ΣΤΗΝ ΚΟΥΖΙΝΑ
Παω μαλλον σε αλλο φορουμ....
Πολυ φεμινιστρια για να αντεξω εδω μεσα....
Πολύ σοκαριστηκα.....!
(εγω παντως χρησιμοποιω χειροφρενο πριν σβησω το αυτοκινητο στο παρκινγκ, αναποδα τιμονια δεν καταλαβαινω τι είναι, και παντιλικια, δεν την βρηκα την λεξη στον Μπαμπινιωτη...)
-
μαζί με την οδηγική συμπεριφορά, που συμφωνώ απόλυτα ότι δεν πρέπει να βασίζεται στο ότι μπορεί να τα προβλέψει όλα -το θεωρώ πολύ μεγάλο σφάλμα να έχει κανείς την ψευδαίσθηση ότι μπορεί να οδηγεί εκ του ασφαλούς- αλλά πρέπει να εκτεθεί σε [ελεγχόμενες] 'έκτακτες' καταστάσεις, καλό είναι να να μάθει και ορισμένα πράγματα
-περί της συντήρησης και σωστής λειτουργίας του αυτοκινήτου : ζέσταμα κρύωμα, σε τι στροφές να το δουλεύει, ξεμπουκώματα, έλεγχος λαδιού [λέμε τώρα], έλεγχος ελαστικών, κλιματισμός, να μην στηρίζει το πόδι στο συμπλέκτη, πως να 'δένει' το αυτοκίνητο [ξέρω γω να μην αφήνει το βάρος να πέφτει στο σαζμάν] κλπ κλπ
-περί των προβλημάτων : πως να αντιδράσει αν ανεβάσει θερμοκρασία, πως αλλάζει λάστιχο [ λέμε τώρα], τι να κάνει αν παρουσιάσουν βλάβες σημαντικά μέρη (φρένα, τιμόνι), πως είναι όταν πατινάρει ο δίσκος κ.ο.κ.
Εντάξει δε λέω να μάθει πως βάζουν καρφωτές τις ταχύτητες, αλλά ορισμένα βασικά στοιχεία και για να προστατέψει την περιουσία της αλλά και για να αντιμετωπίσει/προλάβει βασικά προβλήματα που μπορούν να προκύψουν.
-
+1
-
Τι είναι τα safetrack?
-
-
Και σε ποιες πόλης υπάρχουν τέτοια σεμινάριο, μόνο Αθήνα?
-
Με 2 γυναικες ασχοληθηκα εως τωρα σε αυτο τον τομεα και απλα λεω το εξης: ΠΟΤΕ ΞΑΝΑ. Οι κυριοι λογοι:
1)Αν καταλαβει οτι το 'ψιλοεχει' (μιλαμε για αναποδα στο στενο κομματι στο Μερκουρη στην 1η περιπτωση που ασχοληθηκα+αγωνες+βολτες) μπορει να σου αρχιζει τις βλακειες. Μπορει να σε πειραζει σε σημειο παρεξηγησης και για καποιους απο εμας (παραδεχτειτε το) το να μας θιξουν τις οποιες οδηγικες μας ικανοτητες ειναι σχεδον ισαξιο με το να μας αμφισβητουν τον ανδρισμο. Επισης, πολυ λιγες γυναικες εχουν 'ερωτα' για την αυτοκινηση. Οσες φτασουν σε αυτο το σημειο, ειναι αξιες συγχαρητηριων. Αν δε (σουπερ ακραια περιπτωση) φτασουν να γινουν και οδηγοι αγωνων, ε . Γενικα παντως, καλο ειναι να μην 'παραμπαινουν' στην φαση (αμαξοπαρεες/clubs), γιατι μπορει να σου γυρισει μπουμερανγκ ολο αυτο γενικα, ειδικα στους πιο νεους σε ηλικια. Καλυτερο ειναι να σε παρατηρει και να την αφηνεις να οδηγει οπως επιθυμει, επεμβαινοντας μονο σε περιπτωση σοβαρων λαθων. Αν ειναι για το κατι παραπανω, θα το βρει μονη της. Εξαλλου ολοι μας σχεδον «αυτοδιδακτοι» ειμαστε.
2)Μια αλλη κλασσικοτατη περιπτωση που συνανταται ειδικα τωρα που τα αυτοκινητα εχουν εκσυγχρονιστει αρκετα ειναι αυτη που περιγραφουν παιδια πιο πανω: Τρεχουν, διχως αισθηση. Κοπελα που αρχικα δεν με αφηνε να περνω τα...70km/h ουτε σε λεωφορους με αποτελεσμα να με κανει να της δινω τα κλειδια του αυτοκινητου μου για να μην αρπαζομαστε, κατεληξε να πηγαινει με 110 σε γλιστερους επαρχιακους στη Β. Ευβοια. Ουτε καν θελω να σκεφτομαι τι θα γινοταν αν αφηνε αποτομα γκαζι σε καμια στροφη. Αν και δεν φοβαμαι ποτε και πουθενα, φιλη μου εκοψε κυριολεκτικα την ανασα οταν πηγαινε ανευ λογου με 80km/h σε στενα ή μπροστα απο καφετεριες/ταβερνες γεματες παρκαρισμενα. Δεν ασχοληθηκα καν για να μη τσακωθουμε και περιμενα απλα να φτασουμε σπιτι. Εκτοτε, ποτε ξανα στο αμαξι της.Bottom line: Πιο καλα ασχετη (με τα δικα μας δεδομενα παντα) και να προσεχει, παρα σχετικη. Οπως εμεις δεν θα κανουμε ποτε μουσσακα ή καποιο αλλο μπελαλιδικο φαϊ αλλα απλα θα μαγειρευουμε «λυσεις αναγκης» και αντε στην καλυτερη να γινουμε σωστοι ψηστες, ετσι και εκεινες δεν θα γινουν ποτε οι οδηγοι που εμεις θελουμε. Οι εξαιρεσεις καλοδεχουμενες, αλλα απλως επιβεβαιωνουν τον κανονα. Εγω παντως θελω η γυναικα μου οταν φευγω για αγωνα να μην ερχεται μαζι μου, να μην ασχολειται καν. Θελω να μου λεει: «Πρεπει να παω το αμαξι συνεργειο, να μου ρυθμισουν το ρολοϊ». «Τραβα πισω την καρεκλα, γιατι ειναι μπροστα και δεν χωρας» (Μου εχουν τυχει και τα 2 και δεν ξερω πως κρατηθηκα να μην κλασω στο γελιο). Το προτιμω ομως. 1400αρακι Hatch μικρο, με καλυμματακια Tweety στα καθισματα, αποσμητικο στον αεραγωγο και αγιος ο θεος.
ΥΓ: Κατα τα αλλα θα σκοτωνομουν με τον Opterio για τα ματια της Sabine Schmitz. Δε σε χαλουλου που ξερω Γερμανικα θεμη. Δε πα να εχεις παει Ring 1390 φορες, ειναι δικη μου γαμωτεν! JAAAA!!!
-
Κι όμως, κάμποσους μήνες μετά και το όλο θέμα έχει αρχίσει να παίρνει σάρκα κι οστά. Καθώς έφτασε η ώρα της αλλαγής ελαστικών (40Κ χλμ και κάμποσο ξέραμα), η πρώτη επίσκεψη στην πίστα ήταν γεγονός. Πρώτο μάθημα η σωστή θέση των χεριών στο τιμόνι. Νομίζω ότι είναι το πρώτο βήμα για να οδηγήσεις γρήγορα, αλλά δε θα ξέρεις πού σου πάνε τα τέσσερα. Ομολογώ ότι τη δυσκόλεψε λίγο, αλλά στο τέλος τα κατάφερε. Της έβαλα και homework για το σπίτι (να προσέχει τα χέρια και στο δρόμο) και τώρα μένει να πάμε ξανά για μια επανάληψη, γιατί μετά από 3 βδομάδες, μάλλον θα τα χει ξεχάσει όλα !
ΥΓ. Εννοείται ότη η πίστα ήταν τελείως άδεια. Και προφανώς, όπου πίστα μπορείτε να αντικαταστήσετε με οποιοδήποτε μέρος είναι τελείως άδειο ώστε να πειραματιστείτε.
-
Ας ξεκινήσουμε απο το βασικό που ούτε πριν πάρεις το δίπλωμα δεν του δίνουν την πρέπουσα σημασία. Το συμπλέκτη. Είναι σημαντικό να μάθει κανείς τη σωστη λειτουργεία του ώστε να αποφεύγει τα άσκοπα πατήματα του γκαζιού κατα την εκίνηση.
Επίσης να μάθει και τη λειτουργεία του ABS. Να ξέρει στο αμάξι που οδηγάει πότε θα μπεί και να πράτει ανάλογα. Να μάθει ότι αν μπεί το ABS οι πιθανότητες να σταματήσει το αμάξι γρηγορότερα δεν είναι πολλές. Προτιμότερο είναι να αφήσει το φρένο για απειροελάχιστο χρόνο και να το ξαναπατήσει ή αν υπάρχει απιλογη να μάθει να δουλεύει το τιμόνι δεξιά ή αριστερά ενώ έχει μπει το ABS. Λίγοι το κάνουν και συνήθως τρακάρουν. Σε μια αλάνα αν πάει είναι πολύ εύκολο να μάθει να στρίβει πατόντας φρένο, όπως και να μάθει και για τον συμπλέκτη.
Στην αλάνα επίσης θα μάθει πώς να λειτουργήσει όταν το αμάξι πετάει κώλο. Το ανάποδο τιμόνι σώζει ζωές και μπορει να γλυτώσει και πολλά χρήματα που θα πήγαιναν στο λαμαρινατζή.
Στην πορεία θα μάθει και πώς να οδηγάει με το αριστερο χέρι έξω απο το παράθυρο ενω με το δεξί θα βγάζει φλάς αφήνοντας για λίγο το τιμόνι. (προσοχή αυτο το κάνουμε μονο σε ευθείες)Το καλύτερο σχολείο όμως είναι η πράξη. Αφού είναι προσεκτική θα μάθει γρήγορα πιστευω!!!!
-
Ο χρήστης Megane98hp έγραψε:
Προτιμότερο είναι να αφήσει το φρένο για απειροελάχιστο χρόνο και να το ξαναπατήσει ή αν υπάρχει απιλογη να μάθει να δουλεύει το τιμόνι δεξιά ή αριστερά ενώ έχει μπει το ABS.
Αυτο ειναι λαθος.Αν αφησεις και ξαναπατησεις το φρενο τοτε αυξανεις την αποσταση ακινητοποίησης ,στην ουσια ακυρωνεις την λειτουργία του ABS.To σημαντικο ειναι να μαθεις να μην φοβασαι οταν το πεταλ 'χτυπαει' ,απλα πρεπει να το πατας τερμα.
-
Ο χρήστης BILL33 έγραψε:
Προτιμότερο είναι να αφήσει το φρένο για απειροελάχιστο χρόνο και να το ξαναπατήσει ή αν υπάρχει απιλογη να μάθει να δουλεύει το τιμόνι δεξιά ή αριστερά ενώ έχει μπει το ABS.
Αυτο ειναι λαθος.Αν αφησεις και ξαναπατησεις το φρενο τοτε αυξανεις την αποσταση ακινητοποίησης ,στην ουσια ακυρωνεις την λειτουργία του ABS.To σημαντικο ειναι να μαθεις να μην φοβασαι οταν το πεταλ 'χτυπαει' ,απλα πρεπει να το πατας τερμα.
Μα κι εγώ αυτο θέλω να κάνω. Να την ακυρώσω. Μου έτυχε αυτο με ένα Aygo προσπαθόντας να σταματήσω σε μια διασταύρωση - και με αρκετά χιλιόμετρα - πάτησα φρένο αλλά λίγο πριν τη διασταύρωση υπήρχε μια ανωμαλία του οδοστρώματος και μόλις το αμάξι έπεσε μέσα πήγαινε λές και δεν πατούσα φρένο. Αφησα το φρένο για λίγο και το ξαναπάτησα και σταμάτησα πριν πέσω στα διερχόμενα αυτοκίνητα. ΄Με πατημένο το φρένο και το ABS σε λειτουργεία δεν υπήρχε περίπτωση να μην τρακάρω, το αμάξι πήγαινε ακυβέρνητο.
-
@Megane98hp: οι εκπαιδευτές του Safetrack πάντως διαφωνούν μαζί σου
Νομίζω υπάρχουν ελάχιστοι οδηγοί καλύτεροι από ένα μέτριο ABS και εξαιρέσεις όπως αυτή που αναφέρεις δεν αλλάζουν τη γενική εικόνα... -
Ο χρήστης nass έγραψε:
@Megane98hp: οι εκπαιδευτές του Safetrack πάντως διαφωνούν μαζί σου
Νομίζω υπάρχουν ελάχιστοι οδηγοί καλύτεροι από ένα μέτριο ABS και εξαιρέσεις όπως αυτή που αναφέρεις δεν αλλάζουν τη γενική εικόνα...Ομολογώ πώς δεν κατάλαβα. Δηλαδή σωστά αντέδρασα ή όχι?
Εκτός και αν αντέδρασα σωστά αλλά σαν γενικός κανόνας λές αυτο που λέει και ο BILL? -
Ο χρήστης Megane98hp έγραψε:
Στην πορεία θα μάθει και πώς να οδηγάει με το αριστερο χέρι έξω απο το παράθυρο ενω με το δεξί θα βγάζει φλάς αφήνοντας για λίγο το τιμόνι. (προσοχή αυτο το κάνουμε μονο σε ευθείες) -
Ο χρήστης UnHackAble έγραψε:
Στην πορεία θα μάθει και πώς να οδηγάει με το αριστερο χέρι έξω απο το παράθυρο ενω με το δεξί θα βγάζει φλάς αφήνοντας για λίγο το τιμόνι. (προσοχή αυτο το κάνουμε μονο σε ευθείες)
-
Έδινα και μια πιθανόττα (μικρή) να κάνεις πλάκα ... κάνεις?
Εκπαιδεύοντας μια άπειρη οδηγό