-
εξαρταται,ο πιστος θα πει οτι βοηθησε ο απιστος δεν θα πει τιποτα .
-
Φόρα τον κι εσύ ρε skye νά πάει στο διάολο
-
Ο χρήστης aposal έγραψε:
Αν δεν τα αναπτυξει ολα αυτα φιλε aposal θα παει στην κολαση?
Τι εννοεις αναπτυξη?Εννοώ πως αν πχ ο Θεός σου έχει δώσει σαν χάρισμα την φυσική δύναμη, το να την εκμεταλλεύεσαι μόνο για τον εαυτό σου και να μην βοηθάς και κάποιους δυστυχείς γνωστούς σου, που δεν έχουν προικιστεί με ανάλογο χάρισμα, δεν είναι σωστό.
Θεωρώ πως είναι λάθος να οικειοποιούμαστε τις φυσικές, ή νοητικές μας ικανότητες, απλά γιατί αυτές είναι χάρισμα από τον Θεό και όχι δικές μας.
Όταν διαθέτεις εξαιρετική ευφυία πχ και ανακαλύπτεις το φάρμακο για τον καρκίνο, αλλά το πουλάς ένα εκατομμύριο ευρώ, αυτό είναι κακή ανάπτυξη του χαρίσματος που σου έδωσε ο Θεός. Αν όμως βοηθάς τους άρρωστους που δεν μπορουν να σε πληρώσουν, τότε ναι, η ευφυία που σου έχει δώσει ο Θεός αναπτύχθηκε (καλλιεργήθηκε) από σένα σωστά.Συμφωνα με το σκεπτικο σου ολοι οι ικανοι γιατροι της Ελλαδος θα πανε στην κολαση, αφου οχι μονο δεν χρησιμοποιουν τις ικανοτητες τους για να θεραπευουν δωρεαν ασθενεις , αλλα ζητουν και υπερογκα ποσα( 300 ευρο φακελακι για απλο διαφραγμα και δεκαδες χιλιαδες ευρο για σοβαρες εγχειρισεις)
Παντως ζουμε σε αυτη την αθλια κοινωνια ,γιατι δεν ακολουθουμε πιστα αυτο που πρεσβευει ο Χριστιανισμος. Το να λες οτι εισαι Χριστιανος και να μην πραττεις ως Χριστιανος δεν μου λεει κατι. Αν ημασταν σωστοι Χριστιανοι ,τοτε θα ζουσαμε πραγματικα σε μια υπεροχη κοινωνια οπου δεν θα υπηρχαν ανισοτητες.
Το διαβολικο καταναλωτικο μοντελο εξ Αμερικης εχει ποστιστει στο αιμα του Νεοελληνα και δυσκολα θα βγει. Αν δεν εχουμε το καλυτερο αμαξι,τον ομορφοτερο καναπε και την ακριβοτερη τσαντα δεν ειμαστε ευτυχισμενοι. Μακαρι η οικονομικη κριση να μεινει για παντα και να εξαπλωθει σε ολα τα κοινωνικα στρωματα. Τοτε θα καταλαβουμε ολοι οι εχοντες πως ειναι να εισαι πραγματικα φτωχος και πως ειναι να πεινας. Πρεπει να φτασουμε στον πατο του βαρελιου και να δημιουργησουμε απο την αρχη μια νεα κοινωνια που θα εχει γερα και καθαρα θεμελια
-
Ο χρήστης skye έγραψε:
τι μου μειωνει περισσοτερο τις πιθανοτητες για ατυχημα με τη μηχανη, το κρανος ή ο σταυρος;
Για το σταυρό δεν ξέρω. Πάντως, το κράνος δε θα σε γλυτώσει από ατύχημα. Από δυστύχημα, ίσως
Αυτο που ηθελα να πω ειναι 'θα μειωσει την πιθανοτητα οι συνεπειες του ατυχηματος* να ειναι τραγικες'. Aλλα ειναι προφανες πως οταν γραφω περιμενω οτι αυτοι που διαβαζουν καταλαβαινουν οτι τα ευκολως εννοουμενα τα γραφω σταρκιδιαμ και περιμενω να τα καταλαβουν χωρις να χρειαζεται να τα δηλωσω ρητως.
*Τη σωστη λεξη ειχα στο μυαλο μου. Με τη μηχανη καθε πτωση ειναι ατυχημα. Οι συνεπειες ειναι που παιζουν.
Προφανώς και κατάλαβα τι ήθελες να γράψεις. Όμως, η χρήση του εικονιδίου δεν ήταν αρκετή για να δείξει ότι αστειευόμουν
-
Ο χρήστης red_army7 έγραψε:
Συμφωνα με το σκεπτικο σου ολοι οι ικανοι γιατροι της Ελλαδος θα πανε στην κολαση, αφου οχι μονο δεν χρησιμοποιουν τις ικανοτητες τους για να θεραπευουν δωρεαν ασθενεις , αλλα ζητουν και υπερογκα ποσα( 300 ευρο φακελακι για απλο διαφραγμα και δεκαδες χιλιαδες ευρο για σοβαρες εγχειρισεις)
Παντως ζουμε σε αυτη την αθλια κοινωνια ,γιατι δεν ακολουθουμε πιστα αυτο που πρεσβευει ο Χριστιανισμος. Το να λες οτι εισαι Χριστιανος και να μην πραττεις ως Χριστιανος δεν μου λεει κατι. Αν ημασταν σωστοι Χριστιανοι ,τοτε θα ζουσαμε πραγματικα σε μια υπεροχη κοινωνια οπου δεν θα υπηρχαν ανισοτητες.
Το διαβολικο καταναλωτικο μοντελο εξ Αμερικης εχει ποστιστει στο αιμα του Νεοελληνα και δυσκολα θα βγει. Αν δεν εχουμε το καλυτερο αμαξι,τον ομορφοτερο καναπε και την ακριβοτερη τσαντα δεν ειμαστε ευτυχισμενοι. Μακαρι η οικονομικη κριση να μεινει για παντα και να εξαπλωθει σε ολα τα κοινωνικα στρωματα. Τοτε θα καταλαβουμε ολοι οι εχοντες πως ειναι να εισαι πραγματικα φτωχος και πως ειναι να πεινας. Πρεπει να φτασουμε στον πατο του βαρελιου και να δημιουργησουμε απο την αρχη μια νεα κοινωνια που θα εχει γερα και καθαρα θεμελια
- Αυτό που μπορώ να πω με βεβαιότητα είναι ότι το να ζητάς φακελάκι είναι αμαρτία. Το πού θα πάει ο κάθε γιατρός μετά τον θάνατό του το γνωρίζει μόνον Αυτός που θα τον κρίνει.
- Συμφωνώ ότι έχουμε δημιουργήσει αυτήν την άσχημη κοινωνία λόγω την πλήρους απομάκρυνσής μας από το θέλημα του Θεού. Κατ' ουσίαν δεν είμαι Χριστιανός, απλά προσπαθώ να γίνω. Το ότι δεν έχω γίνει οφείλεται 100% στην δική μου αδυναμία και σε κανέναν άλλο λόγο.
- Συμφωνώ πλήρως και με τον πάτο του βαρελιού και την δημιουργία νέας κοινωνίας με νέα θεμέλια. Άλλωστε και οι προφητείες (όσοι δίνουν βάση σ' αυτές) αυτό περιγράφουν.
-
Ο χρήστης kouk έγραψε:
aposal, μερικές απορίες μου.- Γνωρίζεις ότι αυτά που πρεσβεύει η Εκκλησία είναι αυτά που επελέγησαν σαν επίσημη θρησκεία στην Σύνοδο της Νίκαιας? Ότι, δηλαδή, ο Χριστός ποτέ δεν είπε όλα αυτά που μας υπαγορεύει η Εκκλησία?
- Αντιλαμβάνεσαι ότι η Εκκλησία είναι επάγγελμα? Ότι επίσης τα χρήματα που ρέουν γύρω από τις Μητροπόλεις και τις Μονές, μέσω δωρεών και παραχωρήσεων, είναι πάρα πολλά?
- Πως δέχεσαι ότι κάποιος μπορεί να είναι ο 'πνευματικός' σου? Πως τον αξιολογείς?
- Ποιό είναι το σκεπτικό σου στην αποδοχή της εκπροσώπησης του Θεού από κάποιος ανθρώπους επειδη αυτοί το είπαν?
- Πως ο Θεός που πάντα κάνει το σωστό μας αφήνει να κάνουμε και λάθη? Μήπως, τελικά, θα πρέπει όλοι να ζούμε πιο ελεύθερα, και όχι με τους περιορισμούς που μας ορίζει η Εκκλησία, και αυτό να είναι το θέλημα του Θεού?
- Η βάση μας είναι τα Τέσσερα Ευαγγέλια. Ολα από εκεί ξεκινούν. Όμως τα Θεόπνευστα κείμενα (όπως είναι τα Ευαγγέλια) μπορούν εύκολα να περερμηνευτούν, όταν αποφασίσουμε να τα εξηγήσουμε με βάση την ανθρώπινη λογική. Γι' αυτό μένουμε στην ερμηνεία των Αγίων μας που έχουν την επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος. Ακόμη και τον Ίδιο τον Θεό δεν μπορούμε να Τον ερμηνεύσουμε με βάση την - πεπερασμένη - ανθρώπινη λογική. Ποια λόγική μπορεί να ερμηνεύσει το ότι ο Θεός έχει τρεις μορφές (Πατήρ, Υιός και Άγιο Πνεύμα), αλλά μία ουσία;
Η αποψή μου είναι πως αν μπορούσε η ανθρώπινη λογική να ερμηνεύσει τον Θεό, τότε θα έπρεπε ο Θεός να είναι στο ίδιο επίπεδο μ' εμάς, θα ήταν δηλαδή άλλη μία ανθρώπινη επινόηση.
Οι μόνοι που μας μετέδωσαν κάποιες ερμηνείες ήσαν οι Άγιοι, οι οποίοι όμως είχαν δυνατότητες πέραν των ανθρωπίνων, λόγω της επιφοίτησης. - Κανονικά είναι λειτούργημα. Αρκετοί όμως ιερείς το βλέπουν ως επάγελμα, δεν πολυπιστεύουν δηλαδή κι αυτό οδηγεί τον κόσμο εκτός Εκκλησίας. Υπάρχουν όμως και οι σωστοί. Μπορώ να σου προτείνω (αν θέλεις να δεις πώς είναι ένας σωστός ιερέας) κάποιον ιερέα, όπως επίσης και το έργο που κάνει η συγκεκριμενη ενορία (βοήθεια σε άπορους με καθημερινό συσσίτιο, σε ορφανά, σε ναρκωμανείς, σε φυλακισμένους κλπ).
Ας μην τα γενικεύουμε όλα. Δεν είναι όλα τα πράγματα ίδια. - Τον πνευματικό τον επιλέγεις ρωτώντας άλλους Χριστιανούς που εξομολογούνται (αν γνωρίζουν δηλαδή κάποιον καλό πνευματικό), ή τυχαία, απλά πηγαίνοντας στην ενορία όπου ανήκεις και ρωτώντας ποιός (ή ποιοί) ιερείς είναι πνευματικοί. Σημασία βέβαια έχει να ακολουθείς τις συμβουλές του πνευματικού σου, πλήρως. Πολλοί κρίνουν από μόνοι τους πόσα από αυτά που τους λέει θα τα κάνουν και πόσα όχι, γιατί τα θεωρούν υπερβολές. Έτσι όμως δεν πρόκειται να έχουν καλά αποτελεσματα.
- Ο Θεός δεν έχει εκπροσώπους και δεν καταλαβαίνω τι θέλεις να πεις. Αν εννοείς του ιερείς και το θέμα της εξομολόγησης, αυτό υπάρχει στα Ευαγγέλια, ότι δηλαδή δίνει την αρμοδιότητα στους Αποστόλους (οι πρώτοι ιερείς) να εξομολογούν. Και μάλιστα στο Ευαγγέλιο αναγράφεται :
'αν τινων αφήτε τας αμαρτίας, αφίεντε αυτοίς, αν τινων κρατήτε, κεκράτηνται' (Ιωαν. κ΄ 23).
Ερμηνεία :
Εις όποιους συγχωρήσετε τις αμαρτίες, τους συγχωρούνται αυτές και από τον Θεό. Εις όποιους δε τις κρατείτε ασυγχώρητες θα μείνουν για πάντα κρατημένες. - Το θέλημα του Θεού περιγράφεται στα Ευαγγέλια. Ο Θεός όμως μας έδωσε το αυτεξούσιο, την ελευθερία δηλαδή να κάνουμε αυτό που επιθυμούμε εμείς. Εξ' άλλου γι' αυτό και θα μας κρίνει. Αν είχαμε προγραμματιστεί να ακολουθούμε πάντοτε το θέλημά Του δεν θα είχει νόημα η Κρίση.
-
Ο χρήστης aposal έγραψε:
- Αυτό που μπορώ να πω με βεβαιότητα είναι ότι το να ζητάς φακελάκι είναι αμαρτία.
Αυτό μπορώ να στο πω κι εγώ με βεβαιότητα, που έχω - δεν έχω πατήσει σε εκκλησία 5 φορές στη ζωή μου
-
Ο χρήστης aposal έγραψε:
Ο Θεός όμως μας έδωσε το αυτεξούσιο, την ελευθερία δηλαδή να κάνουμε αυτό που επιθυμούμε εμείς. Εξ' άλλου γι' αυτό και θα μας κρίνει. Αν είχαμε προγραμματιστεί να ακολουθούμε πάντοτε το θέλημά Του δεν θα είχει νόημα η Κρίση.Μα, αφου τα ξερει ολα, τα παρελθοντα, τα παροντα και τα μελλουμενα! Να μας κρινει γιατι, γι' αυτο που ξερει οτι θα κανουμε; Γιατι μας εφτιαξε, για να επιβεβαιωσει το 'Εγω' του; Δεν υπαρχει πιο εγωιστικο πραγμα απ' τα να τιμωρεις καποιον για λαθη που τον δημιουργησες για να κανει!
-
Ο χρήστης Asimov έγραψε:
Ο Θεός όμως μας έδωσε το αυτεξούσιο, την ελευθερία δηλαδή να κάνουμε αυτό που επιθυμούμε εμείς. Εξ' άλλου γι' αυτό και θα μας κρίνει. Αν είχαμε προγραμματιστεί να ακολουθούμε πάντοτε το θέλημά Του δεν θα είχει νόημα η Κρίση.
Μα, αφου τα ξερει ολα, τα παρελθοντα, τα παροντα και τα μελλουμενα! Να μας κρινει γιατι, γι' αυτο που ξερει οτι θα κανουμε; Γιατι μας εφτιαξε, για να επιβεβαιωσει το 'Εγω' του; Δεν υπαρχει πιο εγωιστικο πραγμα απ' τα να τιμωρεις καποιον για λαθη που τον δημιουργησες για να κανει!
Μεταξύ μας πες μου ότι δεν ηδονίζεσαι με την παρανομία, κι ας τα σάπια με τις τιμωρίες
(θυμάμαι τις τύψεις που είχα παιδάκι, ότι θα πάω στην κόλαση αν δεν ακολουθώ το θέλημα του θεού, και ηδονίζομαι διπλά τώρα, για να κερδίσω τον χαμένο χρόνο )
-
Ο χρήστης aposal έγραψε:
...
3. Τον πνευματικό τον επιλέγεις ρωτώντας άλλους Χριστιανούς που εξομολογούνται (αν γνωρίζουν δηλαδή κάποιον καλό πνευματικό), ή τυχαία, απλά πηγαίνοντας στην ενορία όπου ανήκεις και ρωτώντας ποιός (ή ποιοί) ιερείς είναι πνευματικοί. Σημασία βέβαια έχει να ακολουθείς τις συμβουλές του πνευματικού σου, πλήρως. Πολλοί κρίνουν από μόνοι τους πόσα από αυτά που τους λέει θα τα κάνουν και πόσα όχι, γιατί τα θεωρούν υπερβολές. Έτσι όμως δεν πρόκειται να έχουν καλά αποτελεσματα.
...Πώς μπορεί κάποιος να κρίνει τον πνευματικό του και να τον κατατάξει ως καλό/κακό/μέτριο/κτλ όταν ΔΕΝ πρέπει να κρίνει τις συμβουλές αυτού αλλά να τις ακολουθεί πλήρως (όπως λες).
Στην σελ. 191 έγραψες ότι
...
4. Στην περίπτωση του Μοναστηριού της Κερατέας πρέπει να αναφέρω ότι για να γίνει κάποιος μοναχός πρέπει πρώτα να πάρει, ως πολίτης, την έγκριση από τον πνευματικό του. Πού σημαίνει ότι πρέπει να έχει σοβαρό πνευμτικό υπόβαθρο, περαν της αγάπης του για τον μοναχισμό. Οι απορίες μου είναι :
a. Είχαν πάρει οι συγκερκιμένοι την έγκριση του πνευματικού τους;
b. Εφόσον είδαν την συμπεριφορά του ηγουμένου, γιατί δεν έφυγαν αμέσως και δεν κατήγγειλαν το γεγονός, αφού κατά την δόκιμη περίοδο (συνήθως τα πρώτα τρία χρόνια στον μοναστήρι), έχουν το δικαίωμα να φύγουν οποτεδήποτε θέλουν.
c. Ποιός τους υπέδειξε το συγκεκριμένο μοναστήρι; Το αναφέρω γιατί υπάρχουν και μοναστήρια μαϊμού, ένα από τα οποία είχα την ατυχία να επισκεφθώ κι εγώ (Μονή Μυρελαίου στη Ερέτρια Ευβοίας), όπου άκουσα διάφορα παλαβά από τον πνευματικό καθοδηγητή της Μονής. Ψάχοντας, ανακαλυψα ότι ο συγκεκριμενος ιερέας είχε εκδιωχθεί από το Άγιον Όρος, για λόγους ηθικής, και είχε ιδρύσει μόνος του το μοναστήρι, χωρίς την άδεια της οικείας Μητρόπολης.
...Κατ'εσέ, όμως, δεν πρέπει να αμφισβητούμε όσα λέει ο πνευματικός καθοδηγητής, σωστά;
-
Κύριε Asimov ο Θεός δημιούργησε τον άνθρωπο και τον έκανε ον αυτεξούσιο και ανεξάρτητο, με ελεύθερη βούληση, δεν τον κράτησε 'δεσμευμένο' υπό την επιρροή του...Οι ενέργειές του και οι συνέπειές τους αποτελούν προϊόν ΜΟΝΟ ανθρώπινης βούλησης χωρίς ουδεμία θεϊκή παρέμβαση, ευχή και κατάρα έδωσε ο Θεός στο πλάσμα Του να πορευτεί ελεύθερο προς την τελειότητα, μαζί με την ευθύνη για την πορεία αυτή και τις παρεκκλίσεις του από τον ορθό δρόμο...
ΠΑΡΤΑ ΜΩΡΗ ΑΡΡΩΣΤΗ ΠΟΥ ΕΧΕΙΣ ΚΙ ΑΠΟΡΙΕΣ
-
Θυμαμαι απ το κατηχητικό που μας έλεγαν ότι ο παπάς απαξ και φοράει το πετραχείλι δεν πράττει ως άνθρωπος αλλά ως αναμεταδότης του θεού Εξομολογήσου ελεύθερα τέκνον μου
http://world.flash.gr//cosmosl/2009/3/10/42474id/
Η νέα έρευνα έδειξε ότι οι θρησκευτικές πεποιθήσεις, σκέψεις και συζητήσεις ενεργοποιούν ουσιαστικά τα ίδια εγκεφαλικά κυκλώματα με αυτά που οι άνθρωποι χρησιμοποιούμε καθημερινά για τις καθημερινές εγκόσμιες δραστηριότητες μας, την ερμηνεία του κόσμου και των προθέσεων των γύρω μας. Με άλλα λόγια, κατά τον Γκράφμαν, από τη στιγμή που εξελίχτηκε η αναγκαία αρχιτεκτονική του εγκεφάλου, ως προϊόν των γενικότερων εξελικτικών πιέσεων και των προκλήσεων της ζωής, χρησιμοποιήθηκε επίσης, ως υποπροϊόν, ώστε οι άνθρωποι να πιστεύουν και στη θρησκεία.
Τί θέλει να πει ο ποιητής?
-
Είναι σαν να φτιάχνεις ένα κουκλάκι, όπως αυτά που πουλάνε πλανόδιοι, που προχωράει με μπαταρία ευθεία, αλλά αν βρει σε εμπόδιο κάνει τούμπα και αλλάζει τυχαία κατεύθυνση. Εσύ του δίνεις γενικές προδιαγραφές, αλλά αυτό κάνει ό,τι λάχει. Κάθεσαι από πάνω και το χαζεύεις, δεν ασχολείσαι περισσότερο. Αν βγει γερό μετά τις απανωτές τούμπες και τρακαρίσματα, το βάζεις στο ράφι για να παίξεις μαζί του και την επόμενη μέρα (παράδεισος). Αν όχι, το πετάς στα σκουπίδια (κόλαση).
-
Ο χρήστης koutsan έγραψε:
Κύριε Asimov ο Θεός δημιούργησε τον άνθρωπο και τον έκανε ον αυτεξούσιο και ανεξάρτητο, με ελεύθερη βούληση, δεν τον κράτησε 'δεσμευμένο' υπό την επιρροή του...Οι ενέργειές του και οι συνέπειές τους αποτελούν προϊόν ΜΟΝΟ ανθρώπινης βούλησης χωρίς ουδεμία θεϊκή παρέμβαση, ευχή και κατάρα έδωσε ο Θεός στο πλάσμα Του να πορευτεί ελεύθερο προς την τελειότητα, μαζί με την ευθύνη για την πορεία αυτή και τις παρεκκλίσεις του από τον ορθό δρόμο...ΠΑΡΤΑ ΜΩΡΗ ΑΡΡΩΣΤΗ ΠΟΥ ΕΧΕΙΣ ΚΙ ΑΠΟΡΙΕΣ
Τωρα δλδ. μου τις ελυσες;
-
Ο χρήστης koutsan έγραψε:
Κύριε Asimov ο Θεός δημιούργησε τον άνθρωπο και τον έκανε ον αυτεξούσιο και ανεξάρτητο, με ελεύθερη βούληση, δεν τον κράτησε 'δεσμευμένο' υπό την επιρροή του...Οι ενέργειές του και οι συνέπειές τους αποτελούν προϊόν ΜΟΝΟ ανθρώπινης βούλησης χωρίς ουδεμία θεϊκή παρέμβαση, ευχή και κατάρα έδωσε ο Θεός στο πλάσμα Του να πορευτεί ελεύθερο προς την τελειότητα, μαζί με την ευθύνη για την πορεία αυτή και τις παρεκκλίσεις του από τον ορθό δρόμο...... ναι αλλά ταυτόχρονα ο Θεός γνωρίζει ΚΑΙ τι θα κάνει τελικά ο άνθρωπος (το ποτήριο τούτο, προφητες κλπ) οπότε η 'αυτεξουσιότητα' ανεξαρτησία και ελευθερία βούλησης κάπως πάνε περίπατο. N' est-ce pas;
-
Α γεια σου!
-
Εγω ξερω πως αν επαιζα δικτυακο civilization με το Θεο, τον ειχα για πρωινο. Τοσα λαθη που εκανε σ'αυτον τον πλανητη ουτε την πρωτη φορα που επαιξα ΜΟΟ δεν εκανα.
-
Επίσης αν ο Θεός έφτιαξε τον Άνθρωπο με σκοπό να φτάσει στην τελειότητα, πράγμα ούτως ή άλλως ηλίθιο καθ' ότι εκεί 'βρισκόταν' ο άνθρωπος πριν πάρει υλική υπόσταση, το γεγονός ότι υπάρχουν άνθρωποι που αποτυγχάνουν σημαίνει οτι ο Θεός δεν ήξερε να φτιάχνει και πολύ καλά τα πράγματα. Το προϊόν που παρήγαγε ο Θεός απλώς είναι χαλασμένο και δεν επιτελεί το σκοπό που ο Ίδιος του έχει θέσει.
Πώς όντας τέλειος ο Θεός κατασκευάζει βλακείες που είναι χαλασμένες και δεν κάνουν αυτό που Θέλει... Άσε που και τα patchάκια που στέλνει, κι αυτά δεν άλλαξαν και τπτ επί της ουσίας. Χαλασμένα προϊόντα συνεχίζουν να παράγονται. Κάποιος πρέπει να κοιτάξει το quality control & assurance εκέι πάνω
Revisiting το αρχικό, ότι δλδ όχι μόνο ο Θεός είναι αρκετά ηλίθιος ώστε να φτιάχνει κάτι με σκοπό αυτό να επιστρέψει στην αρχική κατάσταση (τα παιδία παίζει δλδ) είναι ΚΑΙ αρκετά άχρηστος ώστε να μην το καταφέρνει. Εκτός κι αν η Κόλαση είναι άδεια (υποδεικνύοντας την επιτυχία επιστροφής στην τελειότητα για το σύνολο της ανθρωπότητας) όπερ και σημαίνει ότι ό,τι σκατά και να κάνουμε (αμαρτίες, δαιμονικά, διαβολικά κλπ) τελικά όλοι στον παράδεισο θα παμε γράφοντας ψυχρά στ@@ μας την θεϊκή ηθική, η οποία ως εκ τούτου δεν είναι θεϊκή -καθότι άχρηστη- αλλά παπαριές που λένε οι ψευδο-εκπρόσωποί του. Βέβαια ακόμα κι έτσι ο θεός θα έχει φτιάξει μια άδεια κόλαση, δλδ μια άχρηστη κόλαση οπότε πάλι σκατά τα έχει κάνει.
-
Ο χρήστης mjacob έγραψε:
Κύριε Asimov ο Θεός δημιούργησε τον άνθρωπο και τον έκανε ον αυτεξούσιο και ανεξάρτητο, με ελεύθερη βούληση, δεν τον κράτησε 'δεσμευμένο' υπό την επιρροή του...Οι ενέργειές του και οι συνέπειές τους αποτελούν προϊόν ΜΟΝΟ ανθρώπινης βούλησης χωρίς ουδεμία θεϊκή παρέμβαση, ευχή και κατάρα έδωσε ο Θεός στο πλάσμα Του να πορευτεί ελεύθερο προς την τελειότητα, μαζί με την ευθύνη για την πορεία αυτή και τις παρεκκλίσεις του από τον ορθό δρόμο...
... ναι αλλά ταυτόχρονα ο Θεός γνωρίζει ΚΑΙ τι θα κάνει τελικά ο άνθρωπος (το ποτήριο τούτο, προφητες κλπ) οπότε η 'αυτεξουσιότητα' ανεξαρτησία και ελευθερία βούλησης κάπως πάνε περίπατο. N' est-ce pas;
Δεν πανε διοτι Αυτος ξερει το μελλον αλλα ο ανθρωπος οχι, πλην των περιπτωσεων των προφητων. Οποτε ειμαστε με ελευθερη βουληση γνωριζοντας οτι μονο ο θεος ξερει τι θα κανουμε.
-
Ο χρήστης jois21 έγραψε:
Κύριε Asimov ο Θεός δημιούργησε τον άνθρωπο και τον έκανε ον αυτεξούσιο και ανεξάρτητο, με ελεύθερη βούληση, δεν τον κράτησε 'δεσμευμένο' υπό την επιρροή του...Οι ενέργειές του και οι συνέπειές τους αποτελούν προϊόν ΜΟΝΟ ανθρώπινης βούλησης χωρίς ουδεμία θεϊκή παρέμβαση, ευχή και κατάρα έδωσε ο Θεός στο πλάσμα Του να πορευτεί ελεύθερο προς την τελειότητα, μαζί με την ευθύνη για την πορεία αυτή και τις παρεκκλίσεις του από τον ορθό δρόμο...
... ναι αλλά ταυτόχρονα ο Θεός γνωρίζει ΚΑΙ τι θα κάνει τελικά ο άνθρωπος (το ποτήριο τούτο, προφητες κλπ) οπότε η 'αυτεξουσιότητα' ανεξαρτησία και ελευθερία βούλησης κάπως πάνε περίπατο. N' est-ce pas;
Δεν πανε διοτι Αυτος ξερει το μελλον αλλα ο ανθρωπος οχι, πλην των περιπτωσεων των προφητων. Οποτε ειμαστε με ελευθερη βουληση γνωριζοντας οτι μονο ο θεος ξερει τι θα κανουμε.
Μα, οποία η ελευθερία της βούλησης αν είναι δεδομένο το τι θα κάνουμε (είτε το γνωρίζουμε είτε όχι); Είμαστε ελεύθεροι να ακολουθήσουμε τη μοναδική επιλογή που έχουμε; Κάπως σαν να σου λέω ότθι είσαι ελεύθερος να ψοφήσεις αν σε πυροβολήσω στον κρόταφο;
Περί εκκλησίας