-
Εγώ ξέρω πως εκτός από χρονισμό ελέγχει και βύθισμα βαλβίδων. Δεν συνεργάζεται προς το παρών με άμεσο ψεκασμό. Στους 1.4 τούρμπο πότε θα μπει ξέρει κανείς;
-
Ο χρήστης techon1 έγραψε:
Εγώ ξέρω πως εκτός από χρονισμό ελέγχει και βύθισμα βαλβίδων. Δεν συνεργάζεται προς το παρών με άμεσο ψεκασμό. Στους 1.4 τούρμπο πότε θα μπει ξέρει κανείς;Φέτος. Πρώτη η MiTo θα τον φορέσει, με απόδοση ~135 ίππους.
-
Η τεχνολογία multiair έχει κοστίσει στην FPT 100 εκ. ευρώ.Συνδυάζεται μέ όλους τους τύπους καυσίμων(diesel,αιθανόλη κλπ).Θα επεκταθεί σταδιακά σε όλους τους κινητήρες που θα κατασκευάζονται από τον όμιλο Fiat και θα χρησιμοποιηθεί από όλες τις μάρκες του.Προς το παρόν συνδυάζεται με τον 1,4TJet και με τον 0,9 turbo.Ντεμπούτο θα γίνει στη MiTo με αποδόσεις 135 (Σεπτέμβριος 2009) και λίγο αργότερα 165 και 105 ατμοσφαιρικών ίππων,καθώς και στα 500 και Panda (0,9 SEG turbo) το 2010.
H Fiat θα διαθέτει κατόπιν αδείας την τεχνολογία multiair και σε άλλους κατασκευαστές...αλλά δεν θα πουλήσει και τα δικαιώματα της πνευματικής ιδιοκτησίας (όπως είχε γίνει με την τεχνολογία common rail),τα οποία θα παραμείνουν σε αυτήν.Οι κινητήρες multiair προς το παρόν θα κατασκευάζονται στις εγκαταστάσεις του Termoli (Basilicata) και αργότερα και της Πολωνίας,ενώ σύντομα θα είναι δυνατή η παραγωγή σε όλες τις εγκαταστάσεις του ομίλιου από την Ιταλία ως την Ινδία,με παραγωγική δυνατότητα 3800 μονάδων ημερησίως,ενώ στην παραγωγή αυτή μπορούν να προστεθούν ακόμα 600.000 μονάδες το χρόνο από τα εργοστάσια του ομίλου στη Βραζιλία.
Το κόστος για έναν κινητήρα multiair σε σχέση με έναν συμβατικό,ανέρχεται για την FPT στα 500 ευρώ ανά μονάδα.Το αντίστοιχο κόστος για τον καταναλωτή θα είναι γύρω στα 1000 ευρώ.
Luca Ciferri
Automotive News Europe
March 4, 2009 17:01 CETENLARGE
Alfa Romeo will offer MultiAir on the MiTo.GENEVA - Fiat considers its MultiAir variable valve timing technology a breakthrough application with the same potential impact of its 1997 common-rail diesel injection technology - but the Italian group will retain intellectual property right to the system.
Fiat developed and patented common-rail engine technology but sold it to Robert Bosch in the early 1990's in the middle of a financial crisis.
'MultiAir is available to other automakers as (complete) engines and as technology under license, but intellectual property for the system will remain within Fiat Powertrain Technology,' said Alfredo Altavilla, CEO of Fiat Powertrain Technologies (FTP).
Altavilla said MultiAir technology is part of the technical cooperation talks Fiat is current having with BMW Group and Chrysler.
Rinaldo Rinolfi, FPT's chief technical officer, said MultiAir increases power 10 percent while decreasing fuel consumption and CO2 emissions by 10 percent.
'For MultiAir, we preferred an electro-hydraulic valve actuation technology because it is cheaper than electromagnetic and electromechanical systems. It can also be applied to diesel engines,' Rinolfi said.
FPT hopes MultiAir technology will reduce nitrogen oxide emissions by up to 60 percent so that engines using the technology will not need a liquid additive to meet new Euro 6 emissions standards.
Alfa Romeo will be the first brand to offer MultiAir on a 1.4-liter gasoline engine in its MiTo small car, starting in April.
FPT and Alfa declined to disclose the added manufacturing cost or customer price premium for a vehicle equipped with MultiAir.
MultiAir technology will progressively spread out on all Fiat engines. The next application will come in 2009 on a new 900c two-cylinder engine, which will equip mini- and small-segment cars.
FPT last year built 2.9 million engines, generating 7 billion euros in revenue, of which more than 26 percent from outside clients
-
-
ο ηχος ξουριζει!!!
-
-
http://www.alfisti.gr/docs/MULTIAIR PRESS CONFERENCE.GENEVA 2009.pdf
Πολύ ενδιαφέρον pdf περί MultiAir.http://v3.espacenet.com/publicationDeta ... cale=en_EP
European Patent Office -
Ο χρήστης Giuseppe Busso έγραψε:
http://www.alfisti.gr/docs/MULTIAIR PRESS CONFERENCE.GENEVA 2009.pdf
Πολύ ενδιαφέρον pdf περί MultiAir.Όντως πολύ ενδιαφέρον! Αναφέρει δε πως το πρώτο μοντέλο για το οποίο προορίζονται είναι το MiTo.
Και επειδή κρατάω πάντα τις υποσχέσεις μου :
Αφιερωμένο -
Επειδή δεν διαβάζεις καλά και μάλλον δεν το διάβασες καθόλου, θα στο αναφέρω αυτούσιο το κομμάτι που αφορά αυτό που εσύ ισχυρίζεσαι:
Q: Will the system be considered an optional?
A: Initially we will offer engines both with and without MultiAir technology. In mid/long term we believe all engines will be equiped with MultiAir thanks to many benefits it brings: fuel economy, low end torque and power improvement, low emissions... This is an evolution of gazoline engines susch as turbo has been in the past towards natural aspirated engines.
Έχεις καταντήσει κουραστικός και πάψε πια να προσπαθείς να παραπληροφορήσεις και να παραπλανήσεις κόσμο. Πολλοί μπαίνουν μόνο για να διαβάσουν και διαβάζουν για future portfolios του gruppo τις ασχετοσύνες που πετάς.
Από την άλλη, για να γίνει κατανοήτο, γιατί λίγοι διαβάζουν με τα μάτια ανοιχτά, θα πω ελπίζω για τελευταία φορά ότι το MultiAir είναι μια πατέντα, μια τεχνολογία και όχι ένας κινητήρας.
Εξάλλου όποιος διάβασε τα λινκ που παρέθεσε αλλά και παλαιότερες δημοσιεύσεις μου, θα κατάλαβε ότι αυτή η πατέντα θα τοποθετηθεί σε κάθε κινητήρα του gruppo ακόμη και σε αυτούς των Ferrari & Maserati.
Συνεπώς με απαρχή τη Mito που θα διατίθεται με την επιλογή MultiAir από το Q4 2009 στον 1.4Τ, δε μιλάμε για κατάργηση μοτέρ αλλά για τοποθέτηση μιας νέας τεχνολογίας στο ήδη υπάρχον μοτέρ. Είτε με, είτε χωρίς MultiAir η Mito τον ίδιο κινητήρα θα φορά....τον 1.4 turbo benzina.... -
Ο χρήστης Giuseppe Busso έγραψε:
Επειδή δεν διαβάζεις καλά και μάλλον δεν το διάβασες καθόλου, θα στο αναφέρω αυτούσιο το κομμάτι που αφορά αυτό που εσύ ισχυρίζεσαι:Q: Will the system be considered an optional?
A: Initially we will offer engines both with and without MultiAir technology. In mid/long term we believe all engines will be equiped with MultiAir thanks to many benefits it brings: fuel economy, low end torque and power improvement, low emissions... This is an evolution of gazoline engines susch as turbo has been in the past towards natural aspirated engines.
Και λίγο πιο πάνω αναφέρει αυτό που υποννοείς ότι έβγαλα από το μυαλό μου :
Q: Which will be its first application and when?
A: The first appllication will be on the Alfa Mito in the last quarter of 2009Έχεις καταντήσει κουραστικός και πάψε πια να προσπαθείς να παραπληροφορήσεις και να παραπλανήσεις κόσμο. Πολλοί μπαίνουν μόνο για να διαβάσουν και διαβάζουν για future portfolios του gruppo τις ασχετοσύνες που πετάς.
Ενώ εσύ είσαι μέσα στην αντικειμενικότητα. Πόσες φορές έχεις προσπαθήσει να κατευθύνεις την συζήτηση εκεί που σε συμφέρει και όχι στο τι ισχύει;
Από την άλλη, για να γίνει κατανοήτο, γιατί λίγοι διαβάζουν με τα μάτια ανοιχτά, θα πω ελπίζω για τελευταία φορά ότι το MultiAir είναι μια πατέντα, μια τεχνολογία και όχι ένας κινητήρας.
Εξάλλου όποιος διάβασε τα λινκ που παρέθεσε αλλά και παλαιότερες δημοσιεύσεις μου, θα κατάλαβε ότι αυτή η πατέντα θα τοποθετηθεί σε κάθε κινητήρα του gruppo ακόμη και σε αυτούς των Ferrari & Maserati.
Συνεπώς με απαρχή τη Mito που θα διατίθεται με την επιλογή MultiAir από το Q4 2009 στον 1.4Τ, δε μιλάμε για κατάργηση μοτέρ αλλά για τοποθέτηση μιας νέας τεχνολογίας στο ήδη υπάρχον μοτέρ. Είτε με, είτε χωρίς MultiAir η Mito τον ίδιο κινητήρα θα φορά....τον 1.4 turbo benzina....Αυτοί που πήραν Mito με το λανσάρισμα και όχι ενα χρόνο μετά που θα υπάρχει το MultiAir, τους θεωρείς ωφελημένους;
-
Busso: Υπάρχει η φήμη ότι ο V12 της FXX Evoluzione (6300 cc, 900 άλογα στις 9500 RPM) φέρει Multiair αλλά η Ferrari κρατάει σιγή ιχθυός. Ξέρεις κάτι επ' αυτού μήπως;
-
Ο χρήστης Vasgti έγραψε:
Αυτοί που πήραν Mito με το λανσάρισμα και όχι ενα χρόνο μετά που θα υπάρχει το MultiAir, τους θεωρείς ωφελημένους;Oι εκδόσεις με MultiAir θα είναι 135 & 165 ίππων.
Και χωρίς MultiAir όπως γνωρίζουμε 120 & 155 ίππων.Mια Mito 1.4 135hp θα κοστίζει τουλάχιστον το ίδιο με την 155(δίχως ΜΑ) για να μην πω και ελαφρώς ακριβότερα. Και όλα αυτά δίχως τα 4pot Brembo αλλά και 20 ίππους λιγότερο.
Μια Mito 1.4 165hp θα είναι κατά πολύ ακριβότερη από την 155άρα....Άρα σαφέστατα δεν υπάρχει κανένας δυσαρεστημένος. Και η εταιρία είναι εταιρία και θέλει σαφώς να κερδίσει από την πατέντα, αλλά και τον πελάτη της έχει σεβαστεί. Δεν θα τον σεβόταν αν δεν έκανε ταυτόχρονο πλασάρισμα του MultiAir και τους τωρινούς κινητήρες δίχως αυτή την τεχνολογία, και πωλούσε αυτούς με MultiAir στην ίδια τιμή με πριν.
Επομένως κανείς δεν είναι απογοητευμένος, μάλλον κάποιοι είναι ωφελημένοι, γιατί κανείς δεν ξέρει ως πότε θα κρατήσει η ταυτόχρονη προσφορά του 1.4 με ή χωρίς Multiair, άρα κάποιος που προμηθεύτηκε την 155άρα ήδη είναι κερδισμένος ως προς την αναλογία 'έδωσα λίγα-πήρα πολλά'....
-
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
Busso: Υπάρχει η φήμη ότι ο V12 της FXX Evoluzione (6300 cc, 900 άλογα στις 9500 RPM) φέρει Multiair αλλά η Ferrari κρατάει σιγή ιχθυός. Ξέρεις κάτι επ' αυτού μήπως;Δεν ξέρω κάτι. Όμως το ενδεχόμενο τοποθέτησης της πατέντας MultiAir στα moteur της Ferrari είναι πολύ πιθανό και θα είναι σύντομα κατά πάσα πιθανότητα.
-
Άρα συμφωνείς τότε πως και η VW καλά έκανε την περίοδο που είχε παράλληλα τους FSI με τους TSI κινητήρες στο Golf. Έτσι είχαν επιλογή οι πελάτες είτε σε ατμοσφαιρικό είτε υπερτροφοδοτούμενο μοτερ, τη στιγμή που έδινε την νέα τεχνολογία στην ίδια τιμή.
-
Ο χρήστης Vasgti έγραψε:
Άρα συμφωνείς τότε πως και η VW καλά έκανε την περίοδο που είχε παράλληλα τους FSI με τους TSI κινητήρες στο Golf. Έτσι είχαν επιλογή οι πελάτες είτε σε ατμοσφαιρικό είτε υπερτροφοδοτούμενο μοτερ, τη στιγμή που έδινε την νέα τεχνολογία στην ίδια τιμή.Καμία σχέση, καθώς πρόκειται για εντελώς νέο κινητήρα.
Εδώ πρόκειται για μια πατέντα που τοποθετείται στα ήδη υπάρχοντα moteur.
Μάλλον για να κρατήσει τα προσχήματα το έκανε η WV. -
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
Busso: Υπάρχει η φήμη ότι ο V12 της FXX Evoluzione (6300 cc, 900 άλογα στις 9500 RPM) φέρει Multiair αλλά η Ferrari κρατάει σιγή ιχθυός. Ξέρεις κάτι επ' αυτού μήπως;Αυτή τη στιγμή χρησιμοποιείται ο V12 6,3 λίτρων αμέσου ψεκασμού χωρίς mair (γιατί μέχρι προ καιρού υπήρχε σκέψη και για ένα V8 5,5 λίτρων biturbo).
Έχουν κατασταλάξει ότι για να πηγαίνει πιο γρήγορα στην πίστα από μια Veyron αρκούν και λιγότερο από 800 ίπποι...καθώς εκείνο που τελικά μετρά είναι το πλαίσιο και το βάρος.
Yπάρχουν δύο steps αποδόσεων
-800cv(8500rpm) 688Nm(6000rpm)
-860cv(9500rpm) 695Nm(6250rpm)
Με τη χρήση αμέσου ψεκασμού το μέγιστο όριο περιστροφής θα υπολείπεται ελαφρώς του 2ου σταδίου...αλλά θα έχει τουλάχιτον τους ίππους του πρώτου.
Μια λογική απόδοση που πρέπει να αναμένεται απο τον V12 id είναι τα 830cv(8750rpm) και 700Nm(5750rpm).Επομένως κανείς δεν είναι απογοητευμένος, μάλλον κάποιοι είναι ωφελημένοι, γιατί κανείς δεν ξέρει ως πότε θα κρατήσει η ταυτόχρονη προσφορά του 1.4 με ή χωρίς Multiair, άρα κάποιος που προμηθεύτηκε την 155άρα ήδη είναι κερδισμένος ως προς την αναλογία 'έδωσα λίγα-πήρα πολλά'....
Πέραν όλων των άλλων οι mair Tjet θα κάνουν σταδιακά την εμφάνισή τους.Έτσι από τον Οκτώβριο θα διατεθεί μόνο ή έκδοση των 135 ίππων. για να ακολουθήσει αργότερα η ατμοσφαιρική των 105 ίππων και πιο μετά (εντός του 2010) η έκδοση των 165 ίππων.Ο μόνος λόγος που η τεχνολογία παρουσιάστηκε νωρίς,ενώ απέχει αρκετά από το εμπορικό λανσάρισμα,είναι αφενός η επιτροπή χρηματοδοτήσεων του Obama (και ο νοών νοείτω) και φυσικά η ελαχιστοποίηση και του παραμικρού ενδεχόμενου να διατεθεί στο εμπόριο ένα προϊόν που θα εμφανίσει παιδικές ασθένειες λόγω ελλιπών δοκιμών.
-
Ο χρήστης Alba Parietti έγραψε:
[
Πέραν όλων των άλλων οι mair Tjet θα κάνουν σταδιακά την εμφάνισή τους.Έτσι από τον Οκτώβριο θα διατεθεί μόνο ή έκδοση των 135 ίππων. για να ακολουθήσει αργότερα η ατμοσφαιρική των 105 ίππων και πιο μετά (εντός του 2010) η έκδοση των 165 ίππων.Ο μόνος λόγος που η τεχνολογία παρουσιάστηκε νωρίς,ενώ απέχει αρκετά από το εμπορικό λανσάρισμα,είναι αφενός η επιτροπή χρηματοδοτήσεων του Obama (και ο νοών νοείτω) και φυσικά η ελαχιστοποίηση και του παραμικρού ενδεχόμενου να διατεθεί στο εμπόριο ένα προϊόν που θα εμφανίσει παιδικές ασθένειες λόγω ελλιπών δοκιμών.Ακριβώς, εξάλλου όπως αναφέρεται ξεκάθαρα και στο pdf το MultiAir θα είναι ένα από τα κλειδιά στις συμμαχίες του gruppo FIAT.
Αλλά πέρα από αυτό οι άνθρωποι του gruppo έβλεπαν πολύ μπροστά...και έτσι στην ερώτηση:
Q: As this technology was developed also during the existence of the JV FIAT-GM Powertrain, isn't GM going to lay any claim to this patent?
A: GM cannot lay any claim, as the patent of MultiAir was registered by Centro Riserche Fiat; that was outside JV projects -
Alba: Το να πας πιο γρήγορα από μια Veyron δεν είναι καθόλου δύσκολο! 1900 κιλά ζυγίζει ο δεινόσαυρος... για αυτό και η FXX είναι πολύ ταχύτερη και στην πίστα και στην ευθεία. Πάντως θα έχει ενδιαφέρον να δούμε τι θα γίνει με την FX70. Ατμόσφαιρα και στροφάρισμα ή turbo? Ελπίζω ατμόσφαιρα πάντως.
-
Ο χρήστης Giuseppe Busso έγραψε:
Αυτοί που πήραν Mito με το λανσάρισμα και όχι ενα χρόνο μετά που θα υπάρχει το MultiAir, τους θεωρείς ωφελημένους;
Oι εκδόσεις με MultiAir θα είναι 135 & 165 ίππων.
Και χωρίς MultiAir όπως γνωρίζουμε 120 & 155 ίππων.Mια Mito 1.4 135hp θα κοστίζει τουλάχιστον το ίδιο με την 155(δίχως ΜΑ) για να μην πω και ελαφρώς ακριβότερα. Και όλα αυτά δίχως τα 4pot Brembo αλλά και 20 ίππους λιγότερο.
Μια Mito 1.4 165hp θα είναι κατά πολύ ακριβότερη από την 155άρα....Άρα σαφέστατα δεν υπάρχει κανένας δυσαρεστημένος. Και η εταιρία είναι εταιρία και θέλει σαφώς να κερδίσει από την πατέντα, αλλά και τον πελάτη της έχει σεβαστεί. Δεν θα τον σεβόταν αν δεν έκανε ταυτόχρονο πλασάρισμα του MultiAir και τους τωρινούς κινητήρες δίχως αυτή την τεχνολογία, και πωλούσε αυτούς με MultiAir στην ίδια τιμή με πριν.
Επομένως κανείς δεν είναι απογοητευμένος, μάλλον κάποιοι είναι ωφελημένοι, γιατί κανείς δεν ξέρει ως πότε θα κρατήσει η ταυτόχρονη προσφορά του 1.4 με ή χωρίς Multiair, άρα κάποιος που προμηθεύτηκε την 155άρα ήδη είναι κερδισμένος ως προς την αναλογία 'έδωσα λίγα-πήρα πολλά'....
Δηλαδή η μιτο θα πουλιέται με 120-135-155-165 hp??
Koυλό δεν είναι αυτό? ποια η λογική .
και μάλιστα τη στιγμή που 135hp και 155 θα έχουν την ίδια τιμή...
Γνώμη μου είναι οτι η αλφα είτε έπρεπε να παρουσιάσει την μιτο εξαρχής με τον νέο κινητήρα , είτε να τον διαθέσει στο facelift της έκδοσης.
Το μόνο που καταφέρνει με αυτό τον τρόπο είναι να απαξιώσει την έκδοση με τον παλιό κινητήρα ένα χρόνο μετά την παρουσίασή της...κοινός τα μπλέξανε τα μπούτια τους -
Ο χρήστης Giuseppe Busso έγραψε:
Αυτοί που πήραν Mito με το λανσάρισμα και όχι ενα χρόνο μετά που θα υπάρχει το MultiAir, τους θεωρείς ωφελημένους;
Oι εκδόσεις με MultiAir θα είναι 135 & 165 ίππων.
Και χωρίς MultiAir όπως γνωρίζουμε 120 & 155 ίππων.1.6 fsi 115 αλογα
1.4 tsi 122 αλογα θεωρητικα ειναι μολις 7 αλογα παραπανω κι οχι 15
γιατι τοτε μιλαμε για απαξιωση των fsi(που οντως υπαρχει) και οχι για γρηγορη απαξιωση των παλιοτερων τουρμπο-μπεντζινα?
τα golf με fsi προλαβαν να κυκλοφορησουν και καποια χρονια πριν γινουν καθεστως οι tsi, οι mito ποσο καιρο προβλεπεται να κυκλοφορουν με τα συντομως 'παλια' μοτερ??για να προβαινουν σε αυτες τις αλλαγες καποιο σοβαρο λογο θα εχουν και σιγουρα θα υπαρχουν σοβαρα ωφελη
αρα μοιραια οι αγοραστες των παλαιοτερων μοντελων θα υποστουν απαξιωση..ειναι ακριβως ιδια περιπτωση,απλα επειδη στη μια( της vw δλδ) ειναι πιο χτυπητο λογω τουρμπο-ατμοσφαιρας ακομα και για τον πιο ασχετο, το κανουμε περισσοτερο θεμα
για τον ασχετο ομως, η αλλαγη ειναι μολις τα 7 αλογα που ανακοινωνονται αλλο αν σε επιδοσεις γινεται χαμος..
μην πας ομως να περασεις οτι στα 120 αλογα δεν τρεχει και τιποτα να εχεις αλλα 15!!!
δεν ειναι οτι πηγα απο τα 250 στα 265 και απλα κανω λιγο παραπανω θορυβο σε καποιες στροφες..
στα 120 ειναι αρκετα σημαντικη διαφορα ισως και του δευτερολεπτου σε 0-100, εκτος αν προκειται για καμια μουφα ή διαφημιστικο τρικ
ΑLFA ROMEO FORUM