-
Ο χρήστης Alba Parietti έγραψε:
Mάλλον συμφωνώ με τον Monte.
Aπό όσο καταλαβαίνω από την ανακοίνωση,δεν ανεξαρτητοποιείται άμεσα από την GM,αλλά μετά την αναδιοργάνωση-αν αυτή εγκριθεί από τους πιστωτές- θα δρα οικονομικά και διοικητικά ανεξάρτητα από τους αμερικανούς,χωρίς η πορεία της να επηρεάζει τη ρευστότητα του ομίλου της GM.Σκοπός της αναδιοργάνωσης,που θα γίνει ίσως και με κάποια κονδύλια προερχόμενα από την GM (αν τελικά αυτή εγκριθεί από την ομάδα των πιστωτών),είναι (όπως αφήνει να εννοηθεί και η ανακοίνωση) η αναζήτηση στο μέλλον επίδοξου αγοραστή,από τον οποίο σίγουρα περιμένει να πάρει χρήματα η GM.Αυτό που φυσιολογικά δεν θα διακοπεί άμεσα είναι η εξάρτηση στους τομείς του know how από την μητρική εταιρεία.Το να καταφέρει να ορθοποδήσει οικονομικά και να αναπτυχθεί η Saab,παραμένοντας και ανεξάρτητη, με παραγωγή 100-150.000 αυτοκινήτων...μοιάζει με σενάριο επιστημονικής φαντασίας.
http://media.gm.com/servlet/GatewayServ ... 034226.pdfΑν μου επιτρέπετε, ακόμα και με 150.000 πωλήσεις ετησίως (πράγμα απίθανο για τους καιρούς που διανύουμε, λόγω κρίσης αλλά και λόγω γκάμας, που στην πλειοψηφία της απέχει από το να χαρακτηριστεί ανταγωνιστική), καμία εταιρία δεν θα μπορούσε να διατηρηθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Οι ιθύνοντες αυτής της κίνησης θα κάνουν τα πάντα για να προσελκύσουν άμεσα επενδυτές. Αν είναι τυχεροί ίσως και να βρεθεί ένας Ράταν (έστω Ιβάν...) γι αυτούς. Αν όχι, μάλλον δεν θα έχουν πολλές ελπίδες να αναστρέψουν το κλίμα με τα νέα 9-5, 9-3Χ και 9-4Χ...
-
Το θέμα είναι η SAAB και όχι πως η ΤOYOTA και οι δικές της ζημίες
-
Ο χρήστης mike_911 έγραψε:
Αν μου επιτρέπετε, ακόμα και με 150.000 πωλήσεις ετησίως (πράγμα απίθανο για τους καιρούς που διανύουμε, λόγω κρίσης αλλά και λόγω γκάμας, που στην πλειοψηφία της απέχει από το να χαρακτηριστεί ανταγωνιστική), καμία εταιρία δεν θα μπορούσε να διατηρηθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Οι ιθύνοντες αυτής της κίνησης θα κάνουν τα πάντα για να προσελκύσουν άμεσα επενδυτές. Αν είναι τυχεροί ίσως και να βρεθεί ένας Ράταν (έστω Ιβάν...) γι αυτούς. Αν όχι, μάλλον δεν θα έχουν πολλές ελπίδες να αναστρέψουν το κλίμα με τα νέα 9-5, 9-3Χ και 9-4Χ...
Συμφωνώ απόλυτα.Όχι οι 150.000 αλλά ούτε οι 500.000 μονάδες είναι ικανό νούμερο για να κρατήσει στην αγορά αυτόνομο ένα near premium κατασκευαστή.
Οι Tata είναι είδος υπό εξαφάνιση την σήμερον ημέρα...ιδαίτερα για brands του βεληνεκούς της Saab. -
H Saab χαθηκε λογω της αθλιας πολιτικης της GM που ειχε 10 διαφορετικες μαρκες αυτοκινητων. Η εταιρεια ειχε μικρη παραγωγη και δεν μπορουσε να υποστηριξει κοστος μαρκετινγκ και ανεξαρτητους ντηλερς. Επισης τα αυτοκινητα φτιαχνονταν στην Σουηδια οπου λογικα το κοστος παραγωγης θα ηταν τεραστιο.
-
Ο χρήστης mike_911 έγραψε:
Αν μου επιτρέπετε, ακόμα και με 150.000 πωλήσεις ετησίως (πράγμα απίθανο για τους καιρούς που διανύουμε, λόγω κρίσης αλλά και λόγω γκάμας, που στην πλειοψηφία της απέχει από το να χαρακτηριστεί ανταγωνιστική), καμία εταιρία δεν θα μπορούσε να διατηρηθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Οι ιθύνοντες αυτής της κίνησης θα κάνουν τα πάντα για να προσελκύσουν άμεσα επενδυτές. Αν είναι τυχεροί ίσως και να βρεθεί ένας Ράταν (έστω Ιβάν...) γι αυτούς. Αν όχι, μάλλον δεν θα έχουν πολλές ελπίδες να αναστρέψουν το κλίμα με τα νέα 9-5, 9-3Χ και 9-4Χ...
Οι πωλήσεις ειναι αυτή την στιγμή κάτω από τις 100.000... και με την κρίση το 2009 θα είναι ίσως ακόμα χαμηλότερες.
Η SAAB εκτός των άλλων, δεν έχει και τμήμα ερευνας και ανάπτυξης, οπότε είναι εντελώς αδύνατο να σταθεί μόνη της σαν εταιρεία.Τα νέα μοντέλα της SAAB είναι και δύσκολες κατηγορίες... να θυμίσω οτι το 9-7Χ πήγε εντελώς άκλαφτο και είναι απίθανο τα έστω καλύτερα 9-3Χ, 9-4Χ σε κατηγοριές ξένες προς το brand image να καταφέρουν κάτι καλύτερο.
Αυτό που ουσιαστικά γίνεται, ειναι να ελπίζουν οτι κάποια άλλη αυτοκινητοβιομηχανία θα τους αγοράσει (χαρίστει γιατί τζάμπα θα τους πάρει) και ουσιαστικά μπαίνει σε σταδιακό πάγωμα... μέχρι να βρεθεί αγοραστής.. και εαν δεν βρεθεί το τελικό λουκέτο είναι βέβαιο.
Το Creditor Protection είναι Σουηδικό παρόμοιο με το Chapter 11 της Αμερικής... ουσιαστικά χρεοκοπία είναι.. στη όποια για λίγο καιρό θα συνεχίσει να συμβάλει η GM.
H κατασκευή στην Σουηδία δεν είναι και τόσο μεγάλο πρόβλημα... μόνο ένα 7% του Αυτοκίνητου είναι τα εργατικά. Τα πάντα φτιάχνονται με Robot αυτές τις μέρες.
-
Εαν υποτεθεί ότι κλείνει, τί γίνεται με το θέμα ανταλλακτικών? Οι κάτοχοι σάαμπ θα έχουν σοβαρό πρόβλημα?
-
Ο χρήστης rx8_drifter έγραψε:
Εαν υποτεθεί ότι κλείνει, τί γίνεται με το θέμα ανταλλακτικών? Οι κάτοχοι σάαμπ θα έχουν σοβαρό πρόβλημα?Λογικα θα τα περνουν απο τα Opel. Και αν τελειωσουν τα φτερα και τα φαναρια Σααμπ τοτε μπορουν να βαλουν απο Βεκτρα.
-
Άποψή μου είναι ότι το μέγα λάθος της GM είναι που δεν προσπάθησε να την ξεφορτωθεί νωρίτερα όπως π.χ. έκανε η Ford τις Jag, Land Rover και Aston. Τι την ήθελε και την κράταγε αφού άλλωστε προετοίμαζε για δικό της premium στην ευρωπαική αγορά την Cadillac?
Τώρα η Saab άμα πουληθεί, ίσως πουληθεί όπως η Rover, σε Κινέζους κρατικοδίαιτους επιχειρηματίες πρώην αριστερούς καθεστωτικούς, το πιθανότερο έναντι πινακίου φακής.Για ανταλλακτικά μην φοβάστε τα ίδια έλεγαν και με την Ρόβερ, αλλά πήρε τα ανταλλακτικά ως εταιρεία η Caterpillar Logistics, η οποία δεν έχει σχέση με τους κινέζους της εξαγοράς και τα διαχειρίζεται αυτόνομα από την αγγλία.
-
Ο χρήστης dstou έγραψε:
Άποψή μου είναι ότι το μέγα λάθος της GM είναι που δεν προσπάθησε να την ξεφορτωθεί νωρίτερα όπως π.χ. έκανε η Ford τις Jag, Land Rover και Aston. Τι την ήθελε και την κράταγε αφού άλλωστε προετοίμαζε για δικό της premium στην ευρωπαική αγορά την Cadillac?H Cadillac στην Ευρώπη ήταν ακόμα μεγαλύτερο λαθος από την διατήρηση της SAAB.
Το δε BLS κατάφερε να πουλήσει γύρω στα 500 τεμάχια το χρόνο.... ακόμα και ποδήλατα να ήταν θα μπαίναν μέσα...Το βασικό λάθος ήταν οτι ποτέ δεν κατάλαβαν την φιλοσοφία της SAAB και επίσης δεν βοήθησαν η εταιρία να επεκταθεί σωστά με στοχευμένες συνεργασίες σε άλλα τμήματα της αγοράς.
-
Ακούγεται απίστευτο, αλλά η Cadillac στην ευρώπη πήγαινε από ρεκόρ σε ρεκόρ τα 3 τελευταία χρόνια περίπου που δραστηριοποιείται στην ευρώπη. Μάλιστα ο καθ ύλην αρμόδιος της GM σε σχετική συνέντευξη πριν από μερικούς μήνες έλεγε ότι η εταιρεία έχει σοβαρές βλέψεις για την ευρωπαική αγορά!
Ντάξει δεν γίνονται θαύματα από τη μια μέρα στην άλλη, οι πωλήσεις είναι ακόμη μικρές, αλλά ή κάποτε ισχυρή GM φαίνεται είχε τα σχέδιά της άσχετα αν δεν πρόλαβε να τα υλοποιήσει πλήρως.
Δείτε όμως και το σενάριο η SAAΒ να πουληθεί, έστω και έναντι πινακίου φακής, σε κάποιον νεοπλουτίδη άραβα ή κινέζο και να συνεχίσει να υπάρχει και να παράγει. Θα καταφέρει κάτι αν δεν αλλάξει ριζικά concept, target group, positioning, γκάμα, κοστολόγια κ.α. μαρκετινίστικα? -
Ο χρήστης johanndelta έγραψε:
Aν εσυ βλεπεις ως ψευτοκυριλικι και βλαχογκλαμουρια την μη χρηση αλλων ΜΜΜ περαν των σταθερης τροχιας (ΜΕΤΡΟ, ΗΣΑΠ) τι να πω... Και αμαν αυτη η καραμελα 'της υπολοιπης ευρωπης'. Επειδη ειναι τοοοοοσο εξυπνοι και αυτοι, επαθαν αυτα που επαθαν (κριση).
Eνω ο εκλεκτος του Δωδεκαθεου και του Θεου λαος φροντισε να σταματησει να παραγει οτιδηποτε ωστε κριση να μην τον ακουμπα, βολι να μη τον πιανει.
Δυστυχως η ελληνικη πραγματικοτητα επιτασσει τη μη χρηση αλλων ΜΜΜ περαν των τρενων εκτος αν μιλαμε για το κεντρο της Αθηνας.
Φταει το γαϊδουρι βαραμε το σαμαρι.
-
Ο χρήστης johanndelta έγραψε:
όσο γιά τα ΜΜΜ καλό είναι να πάψουμε τα ψευτοκυριλίκια και να γυρίσουμε στην πραγματικότητα , όπως κάνουν και στην υπόλοιπη Ευρώπη . Η βλαχογκλαμουριά είναι καιρός να τελειώσει .
Aν εσυ βλεπεις ως ψευτοκυριλικι και βλαχογκλαμουρια την μη χρηση αλλων ΜΜΜ περαν των σταθερης τροχιας (ΜΕΤΡΟ, ΗΣΑΠ) τι να πω... Και αμαν αυτη η καραμελα 'της υπολοιπης ευρωπης'. Επειδη ειναι τοοοοοσο εξυπνοι και αυτοι, επαθαν αυτα που επαθαν (κριση). Δυστυχως η ελληνικη πραγματικοτητα επιτασσει τη μη χρηση αλλων ΜΜΜ περαν των τρενων εκτος αν μιλαμε για το κεντρο της Αθηνας.
Kαι παλι μακαρι να σωθει η SAAB...
Μήπως έχεις ακούσει και γιά λεωφορειόδρομους ? γιά τις τιμές των παρκινγκ ? γιά τον χρόνο που κάνεις ? εκτός αν απλά εσύ κινείσαι όπως γουστάρεις και παρκάρεις όπου λάχει , όπως κάνουν δυστυχώς οι πάρα πολύ ΒΛΑΧΟΓΚΛΑΜΟΥΡΙΑΡΗΔΕΣ που έχουμε στην Ελλάδα .
Τίτλοι τέλους για τη Saab;