-
Το περασμένο καλοκαίρι έπρεπε, για συγκεκριμένο λόγο, να ταξιδέψω από το Κιάτο στην Πάτρα με το τρένο. Έψαξα τα δρομολόγια στην ιστοσελίδα του ΟΣΕ, βρήκα τα πλέον συμφέροντα δρομόλόγια σύμφωνα με το πρόγραμμά μου, και επικοινώνησα τηλεφωνικώς για να κλείσω θέση. Εκεί ανακάλυψα έκπληκτος ότι τα δρομολόγια έχουν αλλάξει και δεν είχε ενημερωθεί ούτε η ιστοσελίδα του ΟΣΕ αλλά και ούτε η κασσέτα με τα ηχογραφημένα δρομολόγια στο γνωστό τηλέφωνο.
Την ίδια περίοδο και για τον ίδιο επαγγελματικό λόγο έπρεπε να ταξιδεύψω προς μια πόλη της Σουηδίας που απέχει 350 περίπου χλμ. από την Στοκχόλμη. Έψαξα στο διαδίκτυο, βρήκα την ιστοσελίδα των σουηδικών σιδηροδρόμων (στα σουηδικά και στα αγγλικά), βρήκα τα δρομολόγια, επέλεξα τα κατάλληλα, έκλεισα θέση, πλήρωσα με την πιστωτική και μετά από λίγες ημέρες ταξίδεψα στον προορισμό μου.
Σημειωτέον ότι η ιστοσελίδα τους λειτουργεί εδώ και πολλά χρόνια και στα αγγλικά. Επίσης είχε δύο επιλογές θέσεων, την Α θέση και την οικονομική. Η διαφορά τους ήταν κυρίως ότι στην Α θέση είχες ιντερνέτ, μπουφέ με τοπικές σπεσιαλιτέ και πρωινές σουηδικές εφημερίδες, όλα δωρεάν. Το τρένο πήγαινε πιο γρήγορα από τα ελληνικά, αν και όχι πολύ πιο γρήγορα, αλλά δεν ακουγόταν καθόλου. Βέβαια το εισιτήριο ήταν το διπλό από το ελληνικό για μια διαδρομή Αθήνα- Θεσ/νίκη. Χονδρικά υπολογίζω ότι είμαστε 20 χρόνια πίσω από τους σουηδικούς σιδηρόδρομους και η απόσταση αυτή δείχνει να είναι παγιωμένη. -
delete
-
To πιό πυκνό σιδηροδρομικό δίκτυο στην Ευρώπη πρέπει να το έχει η Ολλανδία.
Τα τρένα τους μέχρι πριν απο λίγα χρόνια, εκτός των άλλων ήταν υπόδειγμα ακρίβειας, και ήταν αξιοθαύμαστο πως κατάφερναν με τόσο πυκνή κίνηση ακόμα και τις ώρες αιχμής να μην υπάρχει καθυστερηση ούτε λεπτού.
Τα βαγόνια χωρίς να είναι ιδιαίτερα πολυτελή είναι άνετα. Κι εδώ προφανώς υπάρχει η δεύτερη και πρώτη θέση, αλλά η μόνη διαφορά είναι στην άνεση που έχεις (χώρος για τα πόδια, πιο αναπαυτικά καθίσματα).
Μέσα στα τρένα δεν υπάρχουν μπαρ, ίσως λογικό λόγω των μικρών αποστάσεων που καλύπτουν. -
Δεν νομίζω να ήταν διπλάσιο του 'ICE' (48 ευρώ), να πλήρωσες δηλαδή 100 ευρώ !
Έχει σημασία να το διευκρινίσουμε ...
Επίσης ποιά ήταν η πόλη ?Πλήρωσα 102 ευρώ για την οικονομική. Η πόλη ήταν η Sundsvall, 350 χλμ βόρεια. Το πιο φτηνό εισιτήριο είχε περίπου τα μισά από αυτά, αλλά ήταν σε βραδυνές ώρες. Δεν θυμάμαι αν ήταν αυτοκινητάμαξα. Οι παροχές έχουν το κόστος τους και η Σουηδία δεν είναι καθόλου φθηνή γενικώς.
-
delete
-
Οντως, το πρόγραμμα είναι ΓΤΠ... Είναι δυνατόν στο Α-Θ να έχεις τόσο κενό τα πρωινά;
-
-
delete
-
Ο χρήστης Nozomi έγραψε:
Καλά έκανες που το διευκρίνησες.
Στους σοβαρούς operators υπάρχει το λεγόμενο yield management, δηλαδή η τιμή του εισητηρίου που θα πληρώσεις εξαρτάται απ' το πότε (και ποιά δρομολόγια) θα το αγοράσεις.
Πάντως οι τιμές δεν είναι τόσο εξωφρενικές αν σκεφθεί κανείς ότι οι μισθοί στην Σουηδία είναι διπλάσιοι και ο κατώτερος μισθός είναι 1,200 ευρώ.
Οι Σουηδικοί Σιδηρόδρομοι δεν απέχουν τόσο από εμάς στις ταχύτητες (κοντά στα 200 κινούνται), όσο στο ότι αποτελούν ένα σοβαρό δίκτυο με αξιοπρεπές πλέγμα δρομολογίων παρ' όλες τις γεωγραφικές ιδιαιτερότητες της χώρας.
ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ στην Ελλάδα.
Παρότι στον άξονα Α-Θ έχουμε αξιοπρεπείς ταχύτητες, απουσιάζει ένα σώστο πλέγμα δρομολογίων, με αποτέλεσμα [b]να έχουμε 2 και 3 ώρες κενά ανάμεσα στα δρομολόγια.
Αυτό σε συνδυασμό της έλλειψης τροχαίου υλικού και τα συνεπακόλουθα 'μικρά' τραίνα, έχει ως αποτέλεσμα να μην μπορεί κάποιος να βρεί εύκολα θέση, και ειδικά τα σαββατοκύριακα απαιτείται να αγοράσεις εισητήριο ακόμα και 3 μέρες νωρίτερα ... :whatever[/b]:Απο τις 10.11πμ μέχρι τις 14.21μμ προς Αθήνα δεν υπάρχει δρομολόγιο εκτός απο ένα ICE που φυσικά σταματά μόνο στο Λιανοκλάδι και έπειτα στην Αθήνα. Ακόμα και αν μπεί ξανά το δρομολόγιο των 602/603 πάλι το πρόβλημα παραμένει. Στο τροχαίο υλικό έχουμε 2 κακές κινήσει και αυτό αφορά τόσο τα RB όσο και τα ΜΑΝ2000 που αποδεικνύονται κακές επιλογές ιδιαίτερα τα πρώτα. Τα μόνο regional train είναι μόνο τα 20 desiro EMU με ταχύτητες 160-170χλμ/ώρα αλλά αν ηλεκτροδοτηθεί όλη η γραμμή Αθήνας-Θεσσαλονίκης δεν επαρκούν. Τα δε Ιντερσίτυ AEG-LEW είναι πλέον σε κακή κατάσταση. Αν πάντως η γραμμή Αθήνας-Θεσσαλονίκης είχε παραδοθεί διπλή έστω και χωρίς ηλεκτροδότηση τα πράγματα θα ήταν πολύ καλύτερα.
-
delete
-
Είμαι ένας φίλος του σιδηροδρόμου , αλλά δεν έχω άλλη σχέση με αυτόν , πέρα του επιβάτη . Διάβασα τις προηγούμενες σελίδες και νομίζω ότι βρίθουν από υπερβολές . Αλλοι μας συγκρίνουν με την Ολλανδία , που η ψηλότερη βουνοκορφή , είναι οι μυρμηγκοφωλιές , άλλοι με την Αυστρία που όταν έστηνε γραμμές ήταν η Αυτοκρατορία της Αυστροουγγαρίας , άλλοι με την Ελβετία που έχει όλο το χρημα του κόσμου και γι'αυτό γίνεται τώρα χαμός με την UBS και άλλα τέτοια κουφά . Εδώ ρε παιδιά τώρα αρχίσαμε να έχουμε αυτοκινητόδρομους και ζητάμε λαγούς με πετραχήλια ? Εγώ το τραίνο το γνώρισα το 1977 στον άξονα Αθήνας - Θεσσαλονίκης ως φοιτητής . Τότε λέγανε ότι μέχρι το 1982-1983 , η γραμμή θα ήταν , διπλή , ηλεκτροκίνητη και το τραίνο θα έκανε 3.30 ώρες . Τώρα 30 χρόνια μετά λένε τα ίδια . Ενας γείτονας μου διορίστηκε στον ΟΣΕ το 1977 , δούλευε στη γραμμή και ακόμα τώρα που είναι κοντά στην σύνταξη ,δεν την έχει δει τελειωμένη . Βέβαια τα ίδια ισχύουν γιά τον ΠΑΘΕ και την Εγνατία . Μετά από εκείνη την εποχή ξαναταξίδεψα με το ICE την καθαρά Δευτέρα του 2006 . Πήρα από το σπίτι μου Μετρό , Προαστιακό και τραίνο (Α' θέση) και η εμπειρία ήταν εξαιρετική . Στο ανέβασμα στην ώρα μας , στην επιστροφή (IC) 10 λεπτά νωρίτερα. Ηταν ωραία όταν περνάγαμε με 160+ λίγο πρίν τα Τέμπη , τα σταματημένα για 3-4 χιλιόμετρα αυτοκινητα της επιστροφής της καθαρής Δευτέρας . Τι να πούμε που ο ηλεκτρικός Προαστιακός περνάει όλα τα ΙΧ λίγο πρίν το Κορωπί με 170 + . Επειδή ταξιδεύω συχνά Γερμανία , ο Προαστιακός είναι κλάσεις ανώτερος από τα S-BAHN . Τέλος πάντων χρειάζονται πολλά ακόμα , αλλά τα τελευταία χρόνια γίνονται βήματα προόδου , παρ΄'οτι ωρισμένοι βάζουν εμπόδια με κορυφαίο το διάδρομο Στ, Λαρίσης - ΣΚΑ όπου αυτοί που έχουν κτίσει τα κολόσπιτα τους δίπλα στίς γραμμές 90-100 χρόνια μετά το στρώσιμο τους κάνουν το παν γιά να τις εμποδίσουν , ενάντια στο κοινό καλό , συνεπικουρούμενοι από ανεύθυνους πολιτικάντιδες και άλλους 'θεσμικούς' παράγοντες . Οσο αφορά την Πελοπόννησο και τις άλλες γραμμές θα πρέπει οι τοπικές κοινωνίες να ενεργοποιηθούν , αυτό θα γίνει σιγά - σιγά , αφού ξεκαβαλικέψουμε από το ΙΧ , πράγμα που θέλει το χρόνο του μιά και είμαστε στερημένοι ως λαός .
-
Τότε λέγανε ότι μέχρι το 1982-1983 , η γραμμή θα ήταν , διπλή , ηλεκτροκίνητη και το τραίνο θα έκανε 3.30 ώρες . Τώρα 30 χρόνια μετά λένε τα ίδια
Aφού φάγανε τον αγλέορα, κάποια στιγμή ήρθε και η ώρα της διπλής γραμμής. Και αυτή η στιγμή είναι αυτή την πενταετία. Τα δύο μοναδικά κομμάτια που απομένουν είναι η επιδομή στο τμήμα Τιθορέα Δομοκός (η υποδομή παραδίδεται μέχρι το Πάσχα του 2009), και το κομμάτι Σ.Σ. Λαρίσης- Σιδ. Κέντρο Αχαρνών.
Βέβαια τα ίδια ισχύουν γιά τον ΠΑΘΕ και την Εγνατία
Η Εγνατία είναι κυριολεκτικά στο παρά 2 να τελειώσει, και ενδιάμεσα ουκ ολίγα τμήματά της λειτουργούν εδώ και χρόνια.
παρ΄'οτι ωρισμένοι βάζουν εμπόδια με κορυφαίο το διάδρομο Στ, Λαρίσης - ΣΚΑ όπου αυτοί που έχουν κτίσει τα κολόσπιτα τους δίπλα στίς γραμμές 90-100 χρόνια μετά το στρώσιμο τους κάνουν το παν γιά να τις εμποδίσουν , ενάντια στο κοινό καλό , συνεπικουρούμενοι από ανεύθυνους πολιτικάντιδες και άλλους 'θεσμικούς' παράγοντες
Δεν φταίνει οι άνθρωποι και τα ''κωλόσπιτά'' τους. Φταίει το ελληνικό κράτος, δηλαδή όλοι μας, που επιτρέπουμε σε μια χούφτα εργολάβους και πολιτικούς να αλωνίζουν εκμεταλλευόμενοι κάθε παραθυράκι του νόμου των δημοσίων έργων, παραθυράκι το οποίο οι ίδιοι έχουν δημιουργήσει. Οι περίοικοι της γραμμής άγονται και φέρονται ανάλογα με το επικρατούν κλίμα.
-
Σε κάποιο κανάλι ή σε κάποια εφημερίδα είδα/ άκουσα ότι ο ΟΣΕ εχει απίστευτες ζημιές κάθε χρόνο? Ζαλίστηκα με το ποσό!!!!!
Καλά δεν μπορεί να κάνει κανείς τίποτα? -
'κολόσπιτα' ?
θεός ο τύπος!
για ρώτα για το Βερολίνο και το 'κωλόσπιτο' ενός 'κωλότουρκου' πόσο έχει αλλάξει τα χρονοδιαγράμματα -
Ο χρήστης criuser έγραψε:
Τι να πούμε που ο ηλεκτρικός Προαστιακός περνάει όλα τα ΙΧ λίγο πρίν το Κορωπί με 170 + . Επειδή ταξιδεύω συχνά Γερμανία , ο Προαστιακός είναι κλάσεις ανώτερος από τα S-BAHN . Τέλος πάντων χρειάζονται πολλά ακόμα , αλλά τα τελευταία χρόνια γίνονται βήματα προόδου , παρ΄'οτι ωρισμένοι βάζουν εμπόδια με κορυφαίο το διάδρομο Στ, Λαρίσης - ΣΚΑ όπου αυτοί που έχουν κτίσει τα κολόσπιτα τους δίπλα στίς γραμμές 90-100 χρόνια μετά το στρώσιμο τους κάνουν το παν γιά να τις εμποδίσουν , ενάντια στο κοινό καλό , συνεπικουρούμενοι από ανεύθυνους πολιτικάντιδες και άλλους 'θεσμικούς' παράγοντες . Οσο αφορά την Πελοπόννησο και τις άλλες γραμμές θα πρέπει οι τοπικές κοινωνίες να ενεργοποιηθούν , αυτό θα γίνει σιγά - σιγά , αφού ξεκαβαλικέψουμε από το ΙΧ , πράγμα που θέλει το χρόνο του μιά και είμαστε στερημένοι ως λαός .Χρησιμοποιώ καθημερινά τον προαστιακό για την μετακίνηση μου Κιάτο -Κηφισίας και τα πράγματα κάθε άλλο παρά ρόδινα είναι. Αν κρίνει κάποιος τον προαστιακό μόνο στο κομμάτι Αεροδρόμιο - Άνω Λιόσια τότε ναι όλα δείχνουν φανταστικά. Καινούργια, γρήγορα, καθαρά τραίνα (Desiro Electric) με ακρίβεια δρομολογίων και συχνότητα ανά 15 λεπτά.
Στην γραμμή όμως Κιάτο -Πειραιάς ΧΑΛΙΑ ΜΑΥΡΑ. Βρώμικα τραίνα, αργά (έως 110Km/h) και με πολλά προβλήματα. Χρησιμοποιούνται τα Stadler/Bombardier GTW 2/6 και ΜΑΝ 2000 με 4 τραίνα πάνω στη γραμμή για να βγούν όλα τα δρομολόγια. Τα τραίνα είναι λίγα (δρομολόγια ανά μία ώρα) αλλά και μικρά σε χωρητικότητα για να καλύψουν τις ανάγκες. Ειδικά στις ώρες αιχμής από 6:30 το πρωί έως και τις 8:30 αλλά και το απόγευμα από τις 4:30 έως και τις 8:30 γίνεται το αδιαχώρητο. Το πρωί οι συρμοί γεμίζουν απο την Κόρινθο και συχνά μένουν αρκετοί όρθοι ενώ το απόγευμα και ειδικά από τα Λιόσια όσοι μπαίνουν μένουν όρθιοι πολλές φορές μέχρι την Κόρινθο. Οι καθυστερήσεις είναι πλέον καθημερινό φαινόμενο ενώ συχνές έχουν γίνει και οι ακυρώσεις δρομολογίων κυρίως λόγο βλάβης.... -
Η κατάσταση προβλέπεται να βελτιωθεί με τις νέες γραμμές που θα πηγαίνουν ως και την Πάτρα ή θα μείνει η ίδια κατάσταση για κάμποσα χρόνια ακόμα;
-
Το πρόβλημα είναι η ολοκλήρωση της ηλεκτροδότησης των γραμμών. Πέραν των οργανωτικών προβλημάτων.
Ο Προαστιακός είναι μια εξαιρετική λύση για την αποκέντρωση της Αθήνας. Τόσο προς Κιάτο, όσο και προς Χαλκίδα. Απλά αν δεν εχει συχνά δρομολόγια και υψηλές ταχύτητες θα φθίνει σιγά σιγά. Μακάρι κάποιος να πάρει την απόφαση για αναδιοργάνωση του ΟΣΕ.
-
Ο χρήστης kouk έγραψε:
Το πρόβλημα είναι η ολοκλήρωση της ηλεκτροδότησης των γραμμών. Πέραν των οργανωτικών προβλημάτων.Ο Προαστιακός είναι μια εξαιρετική λύση για την αποκέντρωση της Αθήνας. Τόσο προς Κιάτο, όσο και προς Χαλκίδα. Απλά αν δεν εχει συχνά δρομολόγια και υψηλές ταχύτητες θα φθίνει σιγά σιγά. Μακάρι κάποιος να πάρει την απόφαση για αναδιοργάνωση του ΟΣΕ.
Συμφωνώ. Η ηλεκτροδότηση έπρεπε να έιναι έτοιμη από το 2007. Τώρα μας λένε για το καλοκαίρι του 2009. Αν δει όμως κάποιος το ρυθμό που προχωρούν οι εργασίες ούτε το 2011 δεν θα είναι έτοιμη.
Το πρόβλημα είναι μεγάλο και οι υπεύθηνοι του ΟΣΕ δεν έχουν καταλάβει ότι απαξιώνουν με τις επιλογές τους το ίδιο το μέσο. Πολλοί σαν και εμένα επέλεξαν κυρίως λόγω του προαστιακού να αποκεντρωθούμε για μια καλύτερη ποιότητα ζωής κλπ. Το μέσο έφερε την αλλαγή σε πολλά πράγματα αλλά δυστυχώς εδώ και 3 περίπου χρόνια τα πράγματα αντί να γίνονται καλύτερα γίνονται ολοένα και χειρότερα. Όταν ξεκίνησε πριν από τρια χρόνια η διαδρομή Κόρινθος - Νερατζίωτισσα γινόταν σε 50 λεπτά και σήμερα θέλεις 1 ώρα και 10 λεπτά. Από τα Desiro Diesel περάσαμε στα ΜΑΝ 2000 και στα Stadler/Bombardier τα οποία είναι η μέρα με την νύκτα. Και να μην αναφέρω τις εως πρόσφατα 2 μετεπιβιβάσεις (τώρα μια στα Λίοσια) για να φτάσει κανείς στους σταθμούς μετά την Νερατζίωτισσα.
Θυμάμαι όταν αρχές του 2008 το σκεφτόμουνα να φύγω για μόνιμη κατοικία στο Ξυλόκαστρο η διαδρομή για την εργασία μου ήταν 1 ώρα και 10 λεπτά. Σήμερα είναι 1 ώρα και 40 λεπτά (door to door). Και πάλι καλά..... -
Και μετά περιμένουμε ανάπτυξη εκτός μητροπολιτικών κέντρων και άλλα τέτοια ωραία.
Αν δεν μπορέσει ο κόσμος, κατ' αρχήν, να μετεγκατασταθεί κάπου αλλού, πως θα μπορέσει να δημιουργήσει ζήτηση και θέσεις εργασίας τοπικά?
-
Η κατάσταση προβλέπεται να βελτιωθεί με τις νέες γραμμές που θα πηγαίνουν ως και την Πάτρα ή θα μείνει η ίδια κατάσταση για κάμποσα χρόνια ακόμα;
Θα βελτιωθεί αφού μείνει η ίδια και χειρότερη για κάμποσα χρόνια ακόμη.
Αναλυτικά.Η παλιά γραμμή είναι μονή, μετρική και για ντιζελοκίνητα τρένα.
Η νέα που έχει ξεκινήσει να κατασκευάζεται εδώ και 1,5 χρόνο από το Κιάτο και μέχρι το Αίγιο κατ΄αρχήν θα είναι διπλή, κανονικού εύρους και ηλεκτροκίνητη.
Πότε θα φτάσει Πάτρα? Κατά το 2015. Μέχρι τότε προαστειακός μέχρι το Κιάτο και απλά τρένα μέχρι την Πάτρα, όταν δεν γίνονται αποκοπές λόγω εργασιών στη νέα γραμμή, όπως τώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές.Άλλωστε το καλό πράγμα αργεί να γίνει.
ΟΣΕ