-
Το να εξισώνουμε το Πανεπιστήμιο με γραμμη παραγωγής ή με ταμιευτήριο (=βάζω τόσα, ζω από τους τόκους) είναι θλιβερό. Ο koutsan έδωσε μια διάσταση η οποία τείνει να ξεχαστεί πλέον, όταν πλέον τα πανεπιστήμια 'λυκειοποιούνται'.
Τώρα, για την περίφημη 'διαφορά': και εδώ το τσουβάλιασμα κάνει πολύ κακό.
Συνάδελφος, εργατικός, συστηματικός, αλλά όχι φωστήρας, λίγο μετα το διδακτορικό του, έτυχε να γνωρίσει καθηγητές από το ΜΙΤ. Πλέον, τα τελευταία χρόνια πηγαίνει και διδάσκει εκεί. Δεν του ζητήθηκε ούτε CV ούτε δημοσιεύσεις, ούτε τίποτε. Απλά γνώρισε κατάλληλους ανθρώπους. -
Ο χρήστης dirtoulios έγραψε:
Το να εξισώνουμε το Πανεπιστήμιο με γραμμη παραγωγής ή με ταμιευτήριο (=βάζω τόσα, ζω από τους τόκους) είναι θλιβερό. Ο koutsan έδωσε μια διάσταση η οποία τείνει να ξεχαστεί πλέον, όταν πλέον τα πανεπιστήμια 'λυκειοποιούνται'.Τώρα, για την περίφημη 'διαφορά': και εδώ το τσουβάλιασμα κάνει πολύ κακό.
Συνάδελφος, εργατικός, συστηματικός, αλλά όχι φωστήρας, λίγο μετα το διδακτορικό του, έτυχε να γνωρίσει καθηγητές από το ΜΙΤ. Πλέον, τα τελευταία χρόνια πηγαίνει και διδάσκει εκεί. Δεν του ζητήθηκε ούτε CV ούτε δημοσιεύσεις, ούτε τίποτε. Απλά γνώρισε κατάλληλους ανθρώπους.Γίνονται κι έξω αυτά?
-
Ο χρήστης rx8_drifter έγραψε:
Είναι ωραίο πάντως που φτάνουμε να συγκρίνουμε το ΕΜΠ πχ με ΜΙΤ ΕΤΗ Imperial.
Μου αρέσουν οι προκλήσειςΏραια η σύγκριση και ίσως το ΕΜΠ κερίζει στα σημεία
Βέβαια όμως, μπορείς να συγκρίνει π.χ. το ΕΜΠ με κάποια άλλα που δεν είναι στο ΤΟΠ-10 οπότε έχει και το ΕΜΠ κάποια τύχη σε μερικά θέματα...
-
Καλό είναι να ξέρουμε τί μας γίνεται λίγο όταν κάνουμε συγκρίσεις... Δεν μπορείς να συγκρίνεις πανεπιστήμια με παράδοση 500 χρόνων, με πόρους που ούτε έχουμε φανταστεί στην ελλάδα, με τα ελληνικά πολυτεχνία ας πούμε. Είναι εντελώς άδικο.
Και εκτός από άδικο, αυτές οι συγκρίσεις δεν είναι αθώες, γίνονται εκ του πονηρού, προς επίρρωση των λεγομένων για τη Δημόσια εκπαίδευση.
Το ελληνικό πανεπιστήμιο έχει ένα κάρο προβλήματα, πολλά απο αυτά καθρεπτίζουν και την ελληνική κοινωνία.
Και η σύγκριση, με κάτι πολύ καλύτερο είναι θεμιτή, όταν έχεις σκοπό να αλλάξεις προς αυτή την κατεύθυνση, όχι για να μηδενίσεις -
Ο χρήστης charmak66 έγραψε:
Δεν είναι προσωπικό το θέμα. Αν πληρώνεις 50 χηνούλες το χρόνο, φυσικό δεν είναι να έχεις και γήπεδο μπάσκετ και κολυμβητήριο και μασέρ κλπ;Λάθος τα βλέπεις τα πράγματα αγαπητέ. Δεν είναι καθόλου φυσικό να έχεις όλα τα παραπάνω αν σπουδάζεις στην Αμερική. Τόσους γνωστούς έχω...κανένας τους δεν έχει όλα τα παραπάνω.
Επίσης, υπάρχουν χιλιάδες πανεπιστήμια στην Αμερική.
Τώρα δυστυχώς οι διαφορές Ελλάδα με εξωτερικό στις σπουδές είναι πολύ μεγάλες, όπως έγραψα προηγουμένως.
-
Ο χρήστης rx8_drifter έγραψε:
Καλό είναι να ξέρουμε τί μας γίνεται λίγο όταν κάνουμε συγκρίσεις... Δεν μπορείς να συγκρίνεις πανεπιστήμια με παράδοση 500 χρόνων, με πόρους που ούτε έχουμε φανταστεί στην ελλάδα, με τα ελληνικά πολυτεχνία ας πούμε. Είναι εντελώς άδικο.Και εκτός από άδικο, αυτές οι συγκρίσεις δεν είναι αθώες, γίνονται εκ του πονηρού, προς επίρρωση των λεγομένων για τη Δημόσια εκπαίδευση.
Το ελληνικό πανεπιστήμιο έχει ένα κάρο προβλήματα, πολλά απο αυτά καθρεπτίζουν και την ελληνική κοινωνία.
Και η σύγκριση, με κάτι πολύ καλύτερο είναι θεμιτή, όταν έχεις σκοπό να αλλάξεις προς αυτή την κατεύθυνση, όχι για να μηδενίσειςΕγώ θα το έθετα διαφορετικά: Είναι άδικο να συγκρίνεις πανεπιστήμια του εξωτερικού με τα ελληνικά πανεπιστήμια που έχουν να αντιμετωπίσουν τις καταστροφές λόγω ασύλου και τις κομματικές νεολαίες που δεν ασχολούνται με μαθήματα.
-
Νομίζω ότι οι κομματικές νεολαίες ευθύνονται για πολλά από τα σημερινά προβλήματα των Παν/μίων.
Να το πω αλλιώς; Φταίμε όλοι μας, στο βαθμό που μας αναλογεί: Κυβερνήσεις, καθηγητές, φοιτητοκομματόσκυλα, αλλά ακόμα και εμείς ως απλοί φοιτητές
-
Εχει κι εδω νεολαίες, όχι πολιτικές βέβαια γιατί αυτό είναι μπανάλ πλέον, που ασχολούνται με πάρτυ, events, αυτοκόλλητα, μπλουζάκια κοκ.
Επίσης παίρνουν απαλλαγή απο credits για να μπούνε σε διάφορες επιτροπές.όσο για τις καταστροφές τόσες που έχουν γίνει λόγω ασύλου, δεν έπρεπε να είχε μείνει κολυμπιθρόξυλο πια. Φαντάσου εδώ πήρε η αρχιτεκτονική φωτιά στο Delft και καταστράφηκε ολοσχερώς, χωρίς άσυλο, να μην καεί και στη Ελλάδα τπτ για συμπαράσταση ?
-
Ο χρήστης rx8_drifter έγραψε:
Εχει κι εδω νεολαίες, όχι πολιτικές βέβαια γιατί αυτό είναι μπανάλ πλέον, που ασχολούνται με πάρτυ, events, αυτοκόλλητα, μπλουζάκια κοκ.
Επίσης παίρνουν απαλλαγή απο credits για να μπούνε σε διάφορες επιτροπές.όσο για τις καταστροφές τόσες που έχουν γίνει λόγω ασύλου, δεν έπρεπε να είχε μείνει κολυμπιθρόξυλο πια. Φαντάσου εδώ πήρε η αρχιτεκτονική φωτιά στο Delft και καταστράφηκε ολοσχερώς, χωρίς άσυλο, να μην καεί και στη Ελλάδα τπτ για συμπαράσταση ?
και εδώ έχει νεολαίες... το επιβεβαιώνω
και μάλιστα έχουμε εκλογές αυτή την εβδομάδα...
όμως δεν υπάρχεουν ανγκελομερκελικοί και αντίπαλοι -
Eπίσης έχει και γκομενάκια στις εκλογές
Αμ πως
Πέτρο σε εσάς τί κυκλοφορεί -
Συγκριση ΕΜΠ με το πανεπιστημιο που πηγα στο εξωτερικο ηταν για να κλαις (για το ΕΜΠ). Οχι μονο στα κτιρια (15 οροφους βιβλιοθηκη, αθλητικο κεντρο, τα κτιρια των σχολων κλπ) αλλα στην οργανωση της γραμματειας πχ ειχαν 4 ατομα για ολους τους μεταπτυχιακους (με 50 χιλιαδες φοιτητες συνολικα) και μπορουσαν να σου δωσουν την αναλυτικη σου βαθμολογια σχεδον αμεσως, στο ΕΜΠ επρεπε να βρεις καποιον να ξερει να χειριζεται το κομπιουτερ (απο τα 20-40 ατομα που ειχαν ελαχιστοι ξερουν). Και αν ηθελες κατι στα αγγλικα ξεχασε το.
-
Ο χρήστης wantone έγραψε:
Συγκριση ΕΜΠ με το πανεπιστημιο που πηγα στο εξωτερικο ηταν για να κλαις (για το ΕΜΠ). Οχι μονο στα κτιρια (15 οροφους βιβλιοθηκη, αθλητικο κεντρο, τα κτιρια των σχολων κλπ) αλλα στην οργανωση της γραμματειας πχ ειχαν 4 ατομα για ολους τους μεταπτυχιακους (με 50 χιλιαδες φοιτητες συνολικα) και μπορουσαν να σου δωσουν την αναλυτικη σου βαθμολογια σχεδον αμεσως, στο ΕΜΠ επρεπε να βρεις καποιον να ξερει να χειριζεται το κομπιουτερ (απο τα 20-40 ατομα που ειχαν ελαχιστοι ξερουν). Και αν ηθελες κατι στα αγγλικα ξεχασε το.Kαλά, όταν έμαθα το budget της βιβλιοθήκης εδω μου είχαν φύγει τα μαλλια.
Έχουμε πρακτικά πρόσβαση σε οποιοδήποτε paper υπάρχει, και με την δικτύωση των βιβλιοθηκών ευρωπαϊκά, πρακτικά σε οποιοδήποτε σύγγραμα.Σε θέμα οργάνωσης γραμματίας, άλλο χάος. Στην Πάτρα βέβαια στους Η/Μ τα πράγματα πλέον είναι πολύ καλα, κάνεις τις δουλειές σου με νετ, αλλά με αγγλικά έγγραφα την πάτησες.
Αντί να έχει ένα μεταφραστικό τμήμα το πανεπιστήμιο, πάμε και πληρώνουμε τα κερατιάτικα έξω -
Ο χρήστης wantone έγραψε:
στο ΕΜΠ επρεπε να βρεις καποιον να ξερει να χειριζεται το κομπιουτερ (απο τα 20-40 ατομα που ειχαν ελαχιστοι ξερουν). Και αν ηθελες κατι στα αγγλικα ξεχασε το.Πριν πόσα χρόνια ήσουν στο ΕΜΠ;
-
Πέρα από τις εγκαταστάσεις, υπάρχουν και πιο ουσιαστικά πράγματα όπως πχ:
-Τεχνολογικός εξοπλισμός (computer κλπ)
-Online βιβλιοθήκη όπου μπορείς να 'κατεβάσεις' ολόκληρα βιβλία από το σπίτι σου
-Δυνατότητα να τελειώσεις τις σπουδές σου 1-2 χρόνια νωρίτερα
-Δυνατότητα με 3-4 μαθήματα ακόμα να πάρεις 2 πτυχία
-Δε γίνονται καταλήψεις, απεργίες κλπ
-Οι καθηγητές έχουν όρεξη να διδάξουν
-Απαγορεύεται ρητώς το κάπνισμα και το φραπέ στην αίθουσαΚαι άλλα πολλά.
Δε ξέρω βεβαίως πως είναι τα πράγματα στην Ελλάδα πλέον, αν απαγόρευσαν τον φραπέ δηλαδή και το τσιγάρο στην αίθουσα ή σταμάτησαν τις καταλήψεις...αλλά σε γενικές γραμμές το περιβάλλον στο εξωτερικό ΒΟΗΘΑΕΙ τη μάθηση.
Αλλά...έχοντας τελειώσει κάποιος ένα Πανεπιστήμιο στο εξωτερικό ΣΕ ΚΑΜΙΑ περίπτωση δε τον 'βάζει' σε δουλειά πιο εύκολα από κάποιον που έχει τελειώσει στην Ελλάδα. ΣΕ ΚΑΜΙΑ περίπτωση όμως...και δε πρέπει να σπουδάζουμε με αυτό στο μυαλό.
Κάποιος θα πάει στο εξωτερικό για τη ποιότητα της εκπαίδευσης και τη συνολική εμπειρία, γιατί σπουδάζοντας μακριά από το σπίτι σου από τα 17 σου, πως να το κάνουμε...σε ωριμάζει ΠΟΛΥ πιο γρήγορα. Αυτό μόνο.
-
Ο χρήστης Nikos120i έγραψε:
Πέρα από τις εγκαταστάσεις, υπάρχουν και πιο ουσιαστικά πράγματα όπως πχ:
-Τεχνολογικός εξοπλισμός (computer κλπ) (1)
-Online βιβλιοθήκη όπου μπορείς να 'κατεβάσεις' ολόκληρα βιβλία από το σπίτι σου** (2)**
-Δυνατότητα να τελειώσεις τις σπουδές σου 1-2 χρόνια νωρίτερα
-Δυνατότητα με 3-4 μαθήματα ακόμα να πάρεις 2 πτυχία
-Δε γίνονται καταλήψεις, απεργίες κλπ (3)
-Οι καθηγητές έχουν όρεξη να διδάξουν (4)
-Απαγορεύεται ρητώς το κάπνισμα και το φραπέ στην αίθουσαΚαι άλλα πολλά.
Δε ξέρω βεβαίως πως είναι τα πράγματα στην Ελλάδα πλέον, αν απαγόρευσαν τον φραπέ δηλαδή και το τσιγάρο στην αίθουσα ή σταμάτησαν τις καταλήψεις...αλλά σε γενικές γραμμές το περιβάλλον στο εξωτερικό ΒΟΗΘΑΕΙ τη μάθηση.
Αλλά...έχοντας τελειώσει κάποιος ένα Πανεπιστήμιο στο εξωτερικό ΣΕ ΚΑΜΙΑ περίπτωση δε τον 'βάζει' σε δουλειά πιο εύκολα από κάποιον που έχει τελειώσει στην Ελλάδα. ΣΕ ΚΑΜΙΑ περίπτωση όμως...και δε πρέπει να σπουδάζουμε με αυτό στο μυαλό.
Κάποιος θα πάει στο εξωτερικό για τη ποιότητα της εκπαίδευσης και τη συνολική εμπειρία, γιατί σπουδάζοντας μακριά από το σπίτι σου από τα 17 σου, πως να το κάνουμε...σε ωριμάζει ΠΟΛΥ πιο γρήγορα. Αυτό μόνο.
Συμφωνούμε ΑΠΟΛΥΤΑ με 1-2 παρατηρήσεις.
Τα (1) & (2) υπάρχουν και εδώ (τουλάχιστον στο ΕΜΠ που μπορώ να έχω γνώμη).
Το (3) και το (4) αποτελούν το μέγιστο πρόβλημα των ελληνικών ΑΕΙ.
Το κάπνισμα (άτυπα) απαγορεύεται και εδώ, αλλά δεν μπορώ να καταλάβω που ενοχλεί ο καφές.
Κατά τα άλλα σαφώς και συμφωνούμε σε όλες τις παρατηρήσεις. Και μακάρι με το που τελείωνα να ήθελα να συνεχίσω τις σπουδές μου σε ελληνικό ΑΕΙ αλλά δυστυχώς δεν...
-
Ο χρήστης A-Viper7 έγραψε:
Συμφωνούμε ΑΠΟΛΥΤΑ με 1-2 παρατηρήσεις.
Τα (1) & (2) υπάρχουν και εδώ (τουλάχιστον στο ΕΜΠ που μπορώ να έχω γνώμη).
Το (3) και το (4) αποτελούν το μέγιστο πρόβλημα των ελληνικών ΑΕΙ.
Το κάπνισμα (άτυπα) απαγορεύεται και εδώ, αλλά δεν μπορώ να καταλάβω που ενοχλεί ο καφές.
Κατά τα άλλα σαφώς και συμφωνούμε σε όλες τις παρατηρήσεις. Και μακάρι με το που τελείωνα να ήθελα να συνεχίσω τις σπουδές μου σε ελληνικό ΑΕΙ αλλά δυστυχώς δεν...
Σχετικά με τον καφέ...ενοχλεί όταν υπάρχει πλήρη ησυχία να ρουφάει κάποιος το καλαμάκι όταν ο καφές έχει τελειώσει και κάνει φασαρία...αλλά κυρίως τη πιθανή ζημιά που μπορεί να προκληθεί στα χαρτιά του διπλανού ή στον ίδιο. Επίσης, θεωρούν ότι αποσπάται η προσοχή. Αλλά τέσπα, αυτό είναι το λιγότερο...και στην Αμερική με Starbucks έμπαινα στη τάξη ...λάθος μου, αλλά το έκανα το παραδέχομαι.
Πάντως...να πω κάτι. Θεωρώ ότι σχολές όπως το ΕΜΠ και η ΑΣΟΕΕ έχουν ΠΟΛΥ μεγάλη δύναμη στην αγορά εργασίας...φτάνει ο υποψήφιος να είναι συνειδητοποιημένος και να μη ψάχνει να γίνει διευθυντής.
-
Τον τελευταίο καιρό είχα εμπειρία στη δουλειά μου με τρεις απόφοιτους (που έκαναν master, μέτριων πρέπει να πω, αγγλικών πανεπιστημίων και ένα τελειόφοιτο ΕΜΠ (πάρα πολύ καλό φοιτητή) και μία κοπέλα η οποία μόλις απόφοίτησε από το Αριστοτέλειο με μέτριο βαθμό. Η διαφορά υπέρ των εκ ελληνικών πανεπιστημίων ήταν από μεγάλη έως χαώδης. Τα παιδιά από τα αγγλικά πανεπιστήμια, είχαν έρθει για να τους βοηθήσω σε εργασίες τους (λόγω φιλίας με τους γονείς τους) είχαν βασικές ελλέιψεις στις γνώσεις τους. Εκτός αυτού το επίπεδο των εργασιών που έπρεπε να κάνουν ήταν απαράδεκτα χαμηλό (δεν μπορώ να διανοηθώ ότι καν θα μας ρωτούσαν τέτοια πράγματα στο ΕΜΠ). Μάλιστα με αυτές θα έπαιρναν και πολύ μεγάλο μέρος του βαθμού για να περάσουν το μάθημα.
Από την άλλη έχω συναδέλφους αγγλικών πανεπιστημίων οι οποίοι είναι πράγματι πολύ καλοί. Άρα τα πράγματα δεν είναι άσπρο μαύρο. Γενικά όμως ένα καλός φοιτητής ελληνικού πανεπιστημίου δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα από ένα καλό φοιτητή ενός καλού ξένου πανεπιστημίου. Από εκεί και πέρα υπάρχουν διαβαθμίσεις.
Πάντως, επειδή έχω φιλικές σχέσεις με αρκετούς καθηγητές ελληνικών πανεπιστημίων (κυρίως ΕΜΠ και Πάτρας), αυτοί θεωρούν ότι πραγματικά υψηλό επίπεδο σπουδών μπορεί κανείς να βρει στα πολύ καλά πανεπιστήμια των ΗΠΑ. Τουλάχιστον για μεταπτυχιακά θεωρούν ότι τα καλά αμερικάνικα πανεπιστήμια είναι σχεδόν μονόδρομος. -
Ο χρήστης pafos13 έγραψε:
Τον τελευταίο καιρό είχα εμπειρία στη δουλειά μου με τρεις απόφοιτους (που έκαναν master, μέτριων πρέπει να πω, αγγλικών πανεπιστημίων και ένα τελειόφοιτο ΕΜΠ (πάρα πολύ καλό φοιτητή) και μία κοπέλα η οποία μόλις απόφοίτησε από το Αριστοτέλειο με μέτριο βαθμό. Η διαφορά υπέρ των εκ ελληνικών πανεπιστημίων ήταν από μεγάλη έως χαώδης. Τα παιδιά από τα αγγλικά πανεπιστήμια, είχαν έρθει για να τους βοηθήσω σε εργασίες τους (λόγω φιλίας με τους γονείς τους) είχαν βασικές ελλέιψεις στις γνώσεις τους. Εκτός αυτού το επίπεδο των εργασιών που έπρεπε να κάνουν ήταν απαράδεκτα χαμηλό (δεν μπορώ να διανοηθώ ότι καν θα μας ρωτούσαν τέτοια πράγματα στο ΕΜΠ). Μάλιστα με αυτές θα έπαιρναν και πολύ μεγάλο μέρος του βαθμού για να περάσουν το μάθημα.
Από την άλλη έχω συναδέλφους αγγλικών πανεπιστημίων οι οποίοι είναι πράγματι πολύ καλοί. Άρα τα πράγματα δεν είναι άσπρο μαύρο. Γενικά όμως ένα καλός φοιτητής ελληνικού πανεπιστημίου δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα από ένα καλό φοιτητή ενός καλού ξένου πανεπιστημίου. Από εκεί και πέρα υπάρχουν διαβαθμίσεις.
Πάντως, επειδή έχω φιλικές σχέσεις με αρκετούς καθηγητές ελληνικών πανεπιστημίων (κυρίως ΕΜΠ και Πάτρας), αυτοί θεωρούν ότι πραγματικά υψηλό επίπεδο σπουδών μπορεί κανείς να βρει στα πολύ καλά πανεπιστήμια των ΗΠΑ. Τουλάχιστον για μεταπτυχιακά θεωρούν ότι τα καλά αμερικάνικα πανεπιστήμια είναι σχεδόν μονόδρομος.Συμφωνώ απόλυτα...
Γενικά θεωρώ σχετικά δύσκολο κάποιος που απέτυχε στις ελληνικές πανελλήνιες να πάει σε ένα πανεπιστήμιο του εξωτερικού και να γυρίσει με γνώσεις καλύτερες απο έναν που έχει φοιτήσει σε κάποια απο τα κορυφαία Ελληνικά ΑΕΙ.
Γιατί ο άνθρωπος αυτός, στερείται τις βασικές γνωσιακές υποδομές τις περισσότερες φορές, και για να φτάσει σε υψηλό επίπεδο θα πρέπει να στρωθεί τρελά. Πράγμα που δεν συμβαίνει συχνά και που γίνεται σχετικά tolerate απο τα ξένα πανεπιστήμια, τα οποία ουσιαστικά ζητάνε πελάτες και άρα έχουν σχετικά 'ανεκτικό' επίπεδο σε ότι αφορά τις γνώσεις (προσοχή, δεν λέω ότι έχουν ανεκτικό σύστημα, διότι άμα κοπείς τον πούλο, απλά ότι για να κοπείς, θέλει προσπάθεια).
Βέβαια υπάρχουν και εξαιρέσεις στον κανόνα και ιδίως για άτομα τα οποία όντως θέλουν πολύ να ακολουθήσουν ένα επάγγελμα (π.χ. ιατρός, μηχανικός) και κυριολεκτικά σκίζονται για να είναι οι καλύτεροι του έτους τους.
Όμως η πλειονότητα αυτών που πάει έξω, πάει απλά επειδή έχει καλιεργηθεί η -κατ'εμε εντελώς λανθασμένη- αντίληψη μέσω της οικογένειας ότι θα πρέπει να πάρει το παιδί κάποιο πτυχίο.Εάν βέβαια ήταν συνειδητή η επιλογή να πάει στο εξωτερικό για σπουδές εξ'αρχής και έδωσε πανελλήνιες για πλάκα, τότε είναι άλλη ιστορία.
Οι υποδομές στην Ελλάδα είναι της πλάκας σχετικά (οκ στο ΕΜΠ μπορώ να πώ ότι εάν δεν υπήρχαν κομματοσκυλα-καταλήψεις-άσυλο θα ήταν πάρα πολύ καλές, καθώς έχει πολύ καλή βιβλιοθήκη, γυμανστήρια κλπ), όμως το επίπεδο δεν είναι της πλάκας παντού.
-
-
Ο χρήστης skous έγραψε:
Γιατί ο άνθρωπος αυτός, στερείται τις βασικές γνωσιακές υποδομές τις περισσότερες φορές, και για να φτάσει σε υψηλό επίπεδο θα πρέπει να στρωθεί τρελά. Πράγμα που δεν συμβαίνει συχνά και που γίνεται σχετικά tolerate απο τα ξένα πανεπιστήμια, τα οποία ουσιαστικά ζητάνε πελάτες και άρα έχουν σχετικά 'ανεκτικό' επίπεδο σε ότι αφορά τις γνώσεις (προσοχή, δεν λέω ότι έχουν ανεκτικό σύστημα, διότι άμα κοπείς τον πούλο, απλά ότι για να κοπείς, θέλει προσπάθεια).
Βέβαια υπάρχουν και εξαιρέσεις στον κανόνα και ιδίως για άτομα τα οποία όντως θέλουν πολύ να ακολουθήσουν ένα επάγγελμα (π.χ. ιατρός, μηχανικός) και κυριολεκτικά σκίζονται για να είναι οι καλύτεροι του έτους τους.
Όμως η πλειονότητα αυτών που πάει έξω, πάει απλά επειδή έχει καλιεργηθεί η -κατ'εμε εντελώς λανθασμένη- αντίληψη μέσω της οικογένειας ότι θα πρέπει να πάρει το παιδί κάποιο πτυχίο.Εάν βέβαια ήταν συνειδητή η επιλογή να πάει στο εξωτερικό για σπουδές εξ'αρχής και έδωσε πανελλήνιες για πλάκα, τότε είναι άλλη ιστορία.
Βασικά στην Ελλάδα είναι πιο ανεχτικό το σύστημα, εξ'ου και οι αιώνιοι φοιτητές.
Στο εξωτερικό (στην Αμερική συγκεκριμένα) εάν στα δύο πρώτα χρόνια δεν έχεις GPA (μέσο όρο) από 2.50/4.00 έως και 3/4.00 σε κόβουν, τα μαζεύεις και πας σπιτάκι σου.
Και πίστεψέ με...είναι εύκολο να κοπείς, ειδικά για κάποιον που δεν είναι η μητρική του γλώσσα. Μη ξεχνάς ότι κάποιος πρέπει να δώσει εξετάσεις για χημεία, φυσική, βιολογία, μαθηματικά κ.α. στα Αγγλικά.
Πάντως for the record...δεν έδωσα καν εξετάσεις εδώ. Αγγλόφωνο λύκειο από το '94 για πήγα 'έξω' να σπουδάσω.
Ελληνικά πανεπιστήμια και ξένα...Πόση είναι η διαφορά φάσης?