-
Τις τελευταίες ημέρες με προβλημάτισε το εξής, μάλλον ανούσιο, θέμα το οποίο παρ'όλα αυτά θα ήθελα να παραθέσω στο forum για να δω τις απόψεις σας.
Κοιτάζοντας τον τιμοκατάλογο του περιοδικού διαπίστωσα ότι υπάρχουν πολλοί κατασκευαστές που χρησιμοποιούν για την ονομασία των μοντέλων τους κωδικούς(αριθμούς, γράμματα ή και συνδυασμό των δύο) και όχι λέξεις. Βέβαια αυτό δεν είναι κάτι νέο και ευτυχώς, κατά τη γνώμη μου, οι κατασκευαστές αυτοί είναι η μειοψηφία αλλά όπως και να'χει αναρωτιέμαι γιατί, εφ'όσον δαπανώνται τόσα χρήματα για τη μελέτη, το σχεδιασμό, την κατασκευή και την προώθηση ενός αυτοκινήτου, δεν αφιερώνεται ένα(ελάχιστο φαντάζομαι) μέρος του budget στην εξεύρεση ενός ωραίου και ταιριαστού(φυσικά) 'ονόματος'. Είναι απλώς τεμπελιά ή και οι 'άχρωμοι' κωδικοί έχουν τα πλεονεκτήματά τους(βέβαιη αποδοχή από το σύνολο του αγοραστικού κοινού, αποφυγή προβλημάτων με την αντιστοιχία των 'ονομάτων' με ορισμένες λέξεις σε κάποιες γλώσσες όπως η ελληνική π.χ. Kia Cerato, VW Bora, Daewoo Kalos, κτλ.);
Πάντως εγώ προτιμώ τα αυτοκίνητα που έχουν 'όνομα'(αν και ποτέ δεν πρόκειται να αποτελέσει κριτήριο επιλογής!) για να μπορώ να τα αποκαλώ με αυτό όταν αναφέρομαι σ'αυτά και να μην καταφεύγω στο 'όνομα' της εταιρίας που τα κατασκευάζει(που ποτέ δεν είναι κωδικός...) !
Εσείς; -
Τις τελευταίες ημέρες με προβλημάτισε το εξής, μάλλον ανούσιο, θέμα το οποίο παρ'όλα αυτά θα ήθελα να παραθέσω στο forum για να δω τις απόψεις σας.
Κοιτάζοντας τον τιμοκατάλογο του περιοδικού διαπίστωσα ότι υπάρχουν πολλοί κατασκευαστές που χρησιμοποιούν για την ονομασία των μοντέλων τους κωδικούς(αριθμούς, γράμματα ή και συνδυασμό των δύο) και όχι λέξεις. Βέβαια αυτό δεν είναι κάτι νέο και ευτυχώς, κατά τη γνώμη μου, οι κατασκευαστές αυτοί είναι η μειοψηφία αλλά όπως και να'χει αναρωτιέμαι γιατί, εφ'όσον δαπανώνται τόσα χρήματα για τη μελέτη, το σχεδιασμό, την κατασκευή και την προώθηση ενός αυτοκινήτου, δεν αφιερώνεται ένα(ελάχιστο φαντάζομαι) μέρος του budget στην εξεύρεση ενός ωραίου και ταιριαστού(φυσικά) 'ονόματος'. Είναι απλώς τεμπελιά ή και οι 'άχρωμοι' κωδικοί έχουν τα πλεονεκτήματά τους(βέβαιη αποδοχή από το σύνολο του αγοραστικού κοινού, αποφυγή προβλημάτων με την αντιστοιχία των 'ονομάτων' με ορισμένες λέξεις σε κάποιες γλώσσες όπως η ελληνική π.χ. Kia Cerato, VW Bora, Daewoo Kalos, κτλ.);
Πάντως εγώ προτιμώ τα αυτοκίνητα που έχουν 'όνομα'(αν και ποτέ δεν πρόκειται να αποτελέσει κριτήριο επιλογής!) για να μπορώ να τα αποκαλώ με αυτό όταν αναφέρομαι σ'αυτά και να μην καταφεύγω στο 'όνομα' της εταιρίας που τα κατασκευάζει(που ποτέ δεν είναι κωδικός...) !
Εσείς; -
Τις τελευταίες ημέρες με προβλημάτισε το εξής, μάλλον ανούσιο, θέμα το οποίο παρ'όλα αυτά θα ήθελα να παραθέσω στο forum για να δω τις απόψεις σας.
Κοιτάζοντας τον τιμοκατάλογο του περιοδικού διαπίστωσα ότι υπάρχουν πολλοί κατασκευαστές που χρησιμοποιούν για την ονομασία των μοντέλων τους κωδικούς(αριθμούς, γράμματα ή και συνδυασμό των δύο) και όχι λέξεις. Βέβαια αυτό δεν είναι κάτι νέο και ευτυχώς, κατά τη γνώμη μου, οι κατασκευαστές αυτοί είναι η μειοψηφία αλλά όπως και να'χει αναρωτιέμαι γιατί, εφ'όσον δαπανώνται τόσα χρήματα για τη μελέτη, το σχεδιασμό, την κατασκευή και την προώθηση ενός αυτοκινήτου, δεν αφιερώνεται ένα(ελάχιστο φαντάζομαι) μέρος του budget στην εξεύρεση ενός ωραίου και ταιριαστού(φυσικά) 'ονόματος'. Είναι απλώς τεμπελιά ή και οι 'άχρωμοι' κωδικοί έχουν τα πλεονεκτήματά τους(βέβαιη αποδοχή από το σύνολο του αγοραστικού κοινού, αποφυγή προβλημάτων με την αντιστοιχία των 'ονομάτων' με ορισμένες λέξεις σε κάποιες γλώσσες όπως η ελληνική π.χ. Kia Cerato, VW Bora, Daewoo Kalos, κτλ.);
Πάντως εγώ προτιμώ τα αυτοκίνητα που έχουν 'όνομα'(αν και ποτέ δεν πρόκειται να αποτελέσει κριτήριο επιλογής!) για να μπορώ να τα αποκαλώ με αυτό όταν αναφέρομαι σ'αυτά και να μην καταφεύγω στο 'όνομα' της εταιρίας που τα κατασκευάζει(που ποτέ δεν είναι κωδικός...) !
Εσείς; -
Το σιγουρο ειναι οτι το ονομα-λεξη δινει προσωπικοτητα στο αυτοκινητο,ψυχολογικη τουλαχιστον και οχι επι της ουσιας βεβαια...
-
Kαλό και το όνομα, αλλά εγώ προτιμώ τον κωδικό. Ίσως επειδή δύο-τρείς αριθμοί, ένας κωδικός, μπορεί να δώσει το στίγμα του χωρίς...φλυαρίες.
Επιπλέον υπάρχει και περισσότερη ομοιογένεια στην ονομασία των μοντέλων μιας αυτοκινητοβιομηχανίας, άρα είναι πιο απλό, και ασφαλές.
Ένα παράδειγμα ; κωδικός...911
Εκτός αν έχουμε να κάνουμε με ονόματα τύπου...Enzo -
Εγώ προσωπικά προτιμώ τα ονόματα από τους κωδικούς. Νομίζω ότι με βοηθούν να θυμάμαι καλύτερα ένα μοντέλο και του δίνουν το κάτι τι περισσότερο από ένα απρόσωπο νούμερο ή κωδικό. Θα επισημάνω προς υποστήριξη όσων λέω ότι πολλά αυτοκίνητα έμειναν στην ιστορία ακόμα και με παρατσούκλια χωρίς συχνά οι περισσότεροι να ξέρουν το πραγματικό όνομα ή κωδικό τους.
-
Ενώ κι εγώ παλιότερα θεωρούσα τα ονόματα πιο ταιριαστά, τον τελευταίο καιρό είμαι της άποψης πως τα νούμερα είναι, τελικά, πιο διαχρονικά. Όπως αναφέρθηκε, κλασσικό παράδειγμα η 911. Τρία νούμερα και μισός αιώνας ιστορίας αυτοκίνησης!
Αλλα και σε πιο 'γήινα' μοντέλα, τα νούμερα δείχνουν την ιστορία και εξέλιξη των μοντέλων π.χ. τα peugeot (205->206, 306->307 κ.λ.π.) ή οι Alfa Romeo (147, 156 κ.λ.π.) και εν τέλει σίγουρα προδιαθέτουν για κάτι πιο ξεχωριστό. Απο την άλλη, ονόματα του στύλ avensis, primera, almera, polo, κ.λ.π. μπορεί να είναι 'χτυπητά' τώρα αλλα σε 30 χρόνια θα προκαλούν χαμόγελα (κατά τη γνώμη μου πάντα). Αναφέρομαι πάντα στα ονόματα των προαναφερθέντων μοντέλων, κατα τα άλλα τα σέβομαι απόλυτα ως αυτοκίνητα - ούτε το megane που οδηγώ εγώ δεν μου αρέσει σαν όνομα!
-
Πάντα θά ήθελα νά έχω ένα αυτοκίνητο πού νά έχει γυναικείο όνομα!
ΝΤΟΛΟΡΕΣ,παραδείγματος χάρην!!! -
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
Πάντα θά ήθελα νά έχω ένα αυτοκίνητο πού νά έχει γυναικείο όνομα!
ΝΤΟΛΟΡΕΣ,παραδείγματος χάρην!!!Μα αγαπητε κυνηγε,η πλειοψηφια των αυτοκινητων εχει θηλυκο αρθρο!!!
Λεμε Η 911, Η Τestarosa, Η Phedra, H Kamaro.Και συνηθως ειναι τα ονειρικα.Μετα ερχονται αυτα με το ουδετερο αρθρο.ΤΟ Punto, TO Escort, TO C2,που ειναι ας πουμε τα πρακτικα.
Αρσενικα χμ δεν μου΄ρχεται κανενα στο νου.Φυσικα μην ξεχναμε οτι καθε κανονας εχει και εξαιρεσεις.(Μην πειτε ,μα τι λεει αυτος το Caterham ειναι πρακτικο ?)
Προσωπικα θα προτιμουσα ονομα που να 'υπονοει' κατι και οχι μια παραθεση γραμματων η αριθμων ευκολομνημονευτων. -
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
Αρσενικα χμ δεν μου΄ρχεται κανενα στο νου.
Το Phaeton (ο Φαέθωνας)
-
Den mou kanh diafora ean einai onoma h Kodikos.
Alla me to onoma einai kapos pio eukolo na to kanoun mpaxalo to pragma kai na dosoun ena asxeto onoma.
Oi amerikanoi einai katapliktikh me ta asxeta onomata pou dinoun sta autokinita tous.
-
Ο χρήστης silencer51 έγραψε:
Ενώ κι εγώ παλιότερα θεωρούσα τα ονόματα πιο ταιριαστά, τον τελευταίο καιρό είμαι της άποψης πως τα νούμερα είναι, τελικά, πιο διαχρονικά. Όπως αναφέρθηκε, κλασσικό παράδειγμα η 911. Τρία νούμερα και μισός αιώνας ιστορίας αυτοκίνησης!Μα αν το πάρουμε έτσι, η διαχρονικότητα της ονομασίας ενός μοντέλου, άσχετα αν είναι κωδικός ή όνομα, εξαρτάται από το αν η κατασκευάστρια εταιρεία έχει διάθεση να το διατηρήσει στις επόμενες γενιές. Η Alfa spider δεν είναι διαχρονική ονομασία?
Πιστεύω ότι λίγη σημασία έχει, αν αποφεύγονται ατοπήματα όπως πχ αυτό της Opel για το πρώτο Corsa (Nova σε άλλες χώρες, που στα ισπανικά σημαίνει 'δεν πάει' ). Από την άλλη, με τους κωδικούς μπερδεύεσαι ακόμη περισσότερο...
'Τι αμάξι έχεις?'
'Ενα 323'
'Τι 323, Mazda ή BMW?'Αφήστε δε που όταν άρχισαν BMW & Mercedes να μην αντιστοιχούν τους κωδικούς των μοντέλων τους στον κυβισμό, έγινε το μπάχαλο...
-
Προσωπικά, κι εγώ δεν έχω πρόβλημα με το όνομα...
Αλλά θυμήθηκα τώρα τα ονόματα που έδινε ένας ξάδερφος στα αυτοκίνητα της οικογένειάς...
Ένα Datsun 120Y που είχαν (και τώρα μαζέυει σκουριά σε ένα χωράφι) το έλεγε Κολοκοτρώνη... (λόγω ηλικίας...) Μετά πήρε ο θείος μου ένα Starlet (το πρώτο προσθιοκίνητο), το οποίο και έχει ακόμα και το έβγαλε Μπουμπουλίνα (θα σας γελάσω γιατί...)
Τώρα ο ξάδερφος οδηγεί Focus, αλλά δεν το έχει βαπτίσει ακόμα... Ίσως περιμένει να κλείσει 10ετία
-
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
Πάντα θά ήθελα νά έχω ένα αυτοκίνητο πού νά έχει γυναικείο όνομα!
ΝΤΟΛΟΡΕΣ,παραδείγματος χάρην!!!Αντρέα εχώ έχω μία Clio!!!!
-
Ο χρήστης cmarin έγραψε:
Πάντα θά ήθελα νά έχω ένα αυτοκίνητο πού νά έχει γυναικείο όνομα!
ΝΤΟΛΟΡΕΣ,παραδείγματος χάρην!!!Αντρέα εχώ έχω μία Clio!!!!
Ευτυχώς πού δέν έχεις καμία...Thalia!!!
-
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
Πάντα θά ήθελα νά έχω ένα αυτοκίνητο πού νά έχει γυναικείο όνομα!
ΝΤΟΛΟΡΕΣ,παραδείγματος χάρην!!!Αντρέα εχώ έχω μία Clio!!!!
Ευτυχώς πού δέν έχεις καμία...Thalia!!!
Και να'ναι και Xantia
-
Ο χρήστης DAP έγραψε:
Και να'ναι και Xantia
Μπαρμπα-DAP,είσαι καί 'μερακλής' βλέπω,έ;
-
Ο κωδικός είναι κάτι το πιό 'τεχνολογικό' θα έλεγα.
Είναι όμως και θέμα παράδοσης κάθε εταιρίας, ας μην ξεχνάμε.
Πχ, ξέρετε γιατί στο κωδικό όνομα κάθε Peugeot ο μεσαίος αριθμός είναι το μηδέν; Αυτό το είχα διαβάσει κάπου και μου άρεσε: Είναι λοιπόν μηδέν γιατί όταν οι Γάλλοι ήθελαν να ονοματίσουν τα πρώτα Πεζώ είδαν ότι το μεσαίο ψηφίο το έκρυβε η υποδοχή της μανιβέλας, με την οποία έπαιρναν τότε μπρος τα αμάξια. Κι επιδή η υποδοχή εκείνη ήταν στρογγυλή, το μόνο ψηφίο που δε θα το έκρυβε η μανιβέλα, αντιθέτως θα ήταν μέσα σε αυτό, ήταν το μηδέν! Εξου και 106, 206, 306, έως τη σήμερον...
-
Ο χρήστης DAP έγραψε:
Αρσενικα χμ δεν μου΄ρχεται κανενα στο νου.Φυσικα μην ξεχναμε οτι καθε κανονας εχει και εξαιρεσεις.(Μην πειτε ,μα τι λεει αυτος το Caterham ειναι πρακτικο ?)Ο Σκαραβαίος, ο Βάτραχος, τελικά ακόμα και στα αυτοκίνητα για ζώα μας περνάνε!!
-
Ο χρήστης technik έγραψε:
Αρσενικα χμ δεν μου΄ρχεται κανενα στο νου.
Το Phaeton (ο Φαέθωνας)
φίλος έχει μια Celica 2,0 του '74 (2ης γενιάς, απίστευτο όχημα...) και την λέει 'Ο Τσέλικας' (!!!)
Σπύρος
Πώς λένε το αυτοκίνητό σου;