-
- Δεν είμαι φιλόλογος (το ξέρεις άλλωστε) αλλά ούτε καν καλός γνώστης της ελληνικής ή άλλης γλώσσας.
- Το κρίσιμο για μένα θέμα, για το οποίο αν θες σε ψέγω, είναι ότι θα έπρεπε να γνωρίζεις ότι η χρήση του «και» μετά από κόμμα υφίσταται «καθόλα νόμιμα» και υπάρχουν ουκ ολίγες εξαιρέσεις στον κανόνα που διατύπωσες. Δεν είναι τόσο κρίσιμο να γνωρίζεις ποιες είναι αυτές οι εξαιρέσεις αλλά απλώς ότι υπάρχουν και κατά συνέπεια να μη θεωρείς εκ προοιμίου λάθος παραβιάσεις του βασικού σου κανόνα.
Επί της ουσίας :
Στην περίπτωση του αντιθετικού «και» αυτό αντικαθιστά το «μεν – δε» και γι αυτό μπαίνει το κόμμα, γιατί δηλ. ο γράφων ή ο ομιλών θέλει να αντιπαρατάξει τις 2 περιπτώσεις που διαχωρίζει με παύση…Αν αντικαταστήσεις το «και» με το «μεν-δε» νομίζω ότι η έννοια της αντίθεσης και του διαχωρισμού γίνεται σαφέστερη…
Αν το κόμμα μπει πριν από το «που», όπως ισχυρίζεσαι, θα αλλάξει το νόημα της φράσης καθώς θα σημαίνει ότι οι Τσιγγάνοι αλλά ΚΑΙ οι Βορειοαφρικανοί προέρχονται από τα ανατολικά κράτη!! Οι Τσιγγάννοι είναι και υποκείμενο του ρήματος 'έρχονται' της δεύτερης φράσης - περίπτωσης γι αυτό νομίζω ότι μπαίνει το 'και', δεν θα έμπαινε αν η φράση ήταν '...Βορειοαφρικανοί και Τσιγγάνοι'.
Την τελευταία σου φράση δεν την κατάλαβα
-
Ορθώς με ψέγεις που δεν το ήξερα. Γι' αυτό ζήτησα και βοήθεια μετά από το μήνυμα του Traveller. Και θα μου χρειαστούν αυτά που είπαμε....
Την τελευταία πρότασή μου δεν την κατάλαβες γιατί την έγραψα λάθος....
Ήθελα να πω , αντί γι' αυτά που είπα , τα πιο κάτω :
'Βλέπω τέλος ότι το site που μου έδειξες λέει ότι 'συνηθίζεται'...Κάτι σαν 'είναι στην διακριτική ευχέρεια' ή παρόμοιο...Δεν υπάρχει σαφής κανόνας ; Μάλλον όχι ή κάνω λάθος ;'
-
Το 'συνηθίζεται' το αναφέρει μόνο σε 1 περίπτωση :
Όταν όμως, πριν από το και που συνδέει δύο προτάσεις, υπάρχει ένα και που συνδέει δύο όρους της πρώτης πρότασης, το κόμμα συνηθίζεται:
'Η επιτροπή εξέτασε το ιστορικό του ζητήματος, τις σχετικές εισηγήσεις και τις απόψεις των ενδιαφερομένων, και εξέδωσε θετική γνωμοδότηση.'Για το αντιθετικό 'και' πχ λέει ότι 'χρειάζεται', στην περίπτωση της ασυνέχειας κατά τη ροή του λόγου λέει ότι ' χρησιμοποείται'...
Σε κάθε περίπτωση δεν είμαι καθόλου σίγουρος αν η ΜΗ χρήση του κόμματος σε όλες τις προαναφερθείσες περιπτώσεις αποτελεί και λάθος, πάντως σίγουρα η χρήση του ΔΕΝ είναι λάθος.
-
ΟΚ , ξεκαθάρισε....Ευχαριστώ.
-
Ο χρήστης ginogsm έγραψε:
Τα βιβλία , καινούρια είναι νομίζω , της 3ης τάξης είναι απαράδεκτα και επαναλμβάνουν πολύ συχνά ένα , κατά την άποψή μου , μεγάλο λάθος. Πρώτα το γεγονός ότι χρησιμοποιούν πολύ συχνά ξενικά ονόματα που σημαίνει για το παιδικό μυαλό ότι υπάρχουν άνθρωποι στην Ελλάδα που δεν είναι Έλληνες άρα υπάρχει διαχωρισμός άρα , πάλι κατά την άποψή μου , δημιουργούν ψιλορατσιστικά συναισθήματα στα παιδάκια ( που ούτως ή άλλως καλλιεργούνται , δεδομένου ότι τα ξένα παιδάκια στην τάξη της , τρία τον αριθμό , κάνουν μόνο μεταξύ τους παρέα από επιλογή τους ).Δεν ισχύει αυτό που λες. Τα βιβλία είναι γραμμένα έτσι για τον ακριβώς αντίθετο λόγο από αυτόν που αναφέρεις.Δες το βιβλίο της Γλώσσας της Α τάξης και θα καταλάβεις τι εννοώ. Μερικά είναι γτπ *(π.χ μαθηματικά της Ε΄, ο επικεφαλής της συγγραφικής ομάδας είναι εντελώς για ψυχιατρείο) *αλλά σε καμια περίπτωση δες προάγουν το ρατσισμό. Το άλλο είναι είναι ότι το συντακτικό έχει πάει ένα μακρυνό περίπατο με αποτέλεσμα τα παιδιά να μην καταλαβαίνουν τι διαβάζουν. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα το ',' ( κόμμα ) πριν το 'και' που επαναλαμβάνεται συχνα καθώς ακόμα και τελεία μπορύμε να βάλουμε πριν το 'και'. Πιθανό να ΄χεις πέσει σε τέτοια περίπτωση και ότι οι δάσκαλοι αναγκάζονται και δίνουν φωτοτυπίες ,παντού υπάρχει ένας μύθος. Φωτοτυπία=μαθαίνουν και εμπεδώνουν καλύτερα=μεγάλη απάτη ελαφρώς πιο καλογραμμένες , από τον Πατάκη κτλ.Για το βιβλίο Ιστορίας και Θρησκευτικών να μην μιλήσω καλλίτερα.
Το 'και' εξ όσων γνωρίζω είναι σύνδεσμος ( http://www.komvos.edu.gr/dictonlineplsq ... get_dict=1' target='_blank' target='_blank ) και ως τέτοιος δεν συντάσσεται πριν από κόμμα ενώ συντάσσεται πριν από τελεία. Επιπλέον συντάσσεται με κόμμα μετά το 'και'. Εάν και το συντακτικό έχει πάει καλιά του τότε εγώ θα αντιτάσσομαι σε αυτήν την κατάσταση. Εάν κάνω λάθος παρακαλώ για την κατάδειξη του λάθους μου.
To είδα αργά το μήνυμά σου, είμαι στη δουλειά και έχω μόνο 2-3 λεπτά. Θα σου πω το βράδυ
εδιτ: προηγήθηκε ο koutsan οπότε είμαστε εντάξει
-
Χτες απόγευμα που γύρισα σπίτι, πήρα μια μπύρα απ το ψυγείο, πήγα στο υπνοδωμάτιο μου, άνοιξα το βαλιτσάκι με το σαξόφωνο και την στιγμή που πήγα να φυσήξω μπαίνει ο μικρός μου μέσα, βγαίνει τρέχοντας και πηγαίνει στην κουζίνα και λέει στη μάνα του 'Μαμαααα μαμααα έβγαλε τον κουνουποδιώχτη'
Και μόλις ξεκίνησα ο σκύλος έκανε αοοουυυυυυ.
Πως να προοδεύσω μετά; -
κάνε παιδιά/σκυλιά να δείς καλό
-
Ο χρήστης dpolal έγραψε:
Προχθές ο δικός μου (πρώτη δημοτιοκύ) έγραψε μόνος του τη λέξη «καπετάνιος» χωρίς να του την υπογορεύει η δασκάλα του ή να την δεί κάπου γραμμένη...Έπρεπε να συμπληρώσουν την φράση «'Οταν μεγαλώσω θέλω να γίνω...» και ήταν και ο μόνος από όλη την τάξη που κατάφερε και έγραψε κάτι τόσο μεγάλο και εντελώς σωστά...
Sorry που στο λέω, αλλά η κόρη είναι στη 1η φέτος και γράφει τουλάχιστον προτάσεις. Έχει καταφέρει και παράγραφο. Δεν το λέω για να περιαυτολογήσω αλλά το θεωρώ φυσιολογικό μετά από 3 μήνες σχολείο. Μάλιστα σε συζήτηση που είχα χθες με τη δασκάλα της, μου είπε ότι μετά τις γιορτές θα γράφουν και εκθεσούλες, μόνοι τους.
-
Ο χρήστης cmarin έγραψε:
Προχθές ο δικός μου (πρώτη δημοτικού).... Μάλιστα σε συζήτηση που είχα χθες με τη δασκάλα της, μου είπε ότι μετά τις γιορτές θα γράφουν και εκθεσούλες, μόνοι τους.
Ειμαι 30 χρονων,προλαβαινω να βγω στην συνταξη πριν βγει αυτη η γενιά στην αγορα εργασιας;
-
Ο χρήστης cmarin έγραψε:
Προχθές ο δικός μου (πρώτη δημοτιοκύ) έγραψε μόνος του τη λέξη «καπετάνιος» χωρίς να του την υπογορεύει η δασκάλα του ή να την δεί κάπου γραμμένη...
Έπρεπε να συμπληρώσουν την φράση «'Οταν μεγαλώσω θέλω να γίνω...» και ήταν και ο μόνος από όλη την τάξη που κατάφερε και έγραψε κάτι τόσο μεγάλο και εντελώς σωστά...
Sorry που στο λέω, αλλά η κόρη είναι στη 1η φέτος και γράφει τουλάχιστον προτάσεις. Έχει καταφέρει και παράγραφο. Δεν το λέω για να περιαυτολογήσω αλλά το θεωρώ φυσιολογικό μετά από 3 μήνες σχολείο. Μάλιστα σε συζήτηση που είχα χθες με τη δασκάλα της, μου είπε ότι μετά τις γιορτές θα γράφουν και εκθεσούλες, μόνοι τους.
Sorry που θα σας την χαλάσω και στους δύο, αλλά είτε γράφει ένα παιδάκι προτάσεις, είτε λέξεις στην 1η δημοτικού, δεν προδιαγράφει τίποτε φοβερό και τρομερό... Το λέω ως...παθών: έγραφα, διάβαζα και έκανα αρκετές πράξεις στα μαθηματικά , πριν πάω στην πρώτη δημοτικού, αλλά τελικώς κατέληξα ένας φυσιολογικότατος άνθρωπος, ούτε έξυπνος, ούτε χαζός σαν όλους τους άλλους δηλαδή (ο koutsan εξαιρείται, είναι μια κατηγορία μόνος του.. ) !
Οπότε, συνεχίστε την ...καλή δουλειά ως γονείς, μην απογοητεύεστε και μην πανηγυρίζετε, τα παιδιά στο τέλος ούτως ή άλλως θα σας ξαφνιάσουν (ευχάριστα ή δυσάρεστα... ).
-
Δεν την χαλάς κανενός, συζήτηση κάνουμε.
Μίλησε κάνεις τι προδιαγράφει ή όχι ή τι θα γίνουν στο μέλλον ή αν θα είναι γκουρού ή όχι? Μην βγάζεις συμπεράσματα λοιπόν για ότι δεν ειπώθηκε. Απλά θεώρησα λογικό ένα μέσο παιδί να γράφει μία πρόταση. Κι επειδή έχω παράδειγμα από πρώτο χέρι (στην 1η δημοτικού), το ανέφερα. Άλλωστε το έκανα πολύ κομψά νομίζω. -
Ο χρήστης cmarin έγραψε:
Δεν την χαλάς κανενός, συζήτηση κάνουμε.
Μίλησε κάνεις τι προδιαγράφει ή όχι ή τι θα γίνουν στο μέλλον ή αν θα είναι γκουρού ή όχι? Μην βγάζεις συμπεράσματα λοιπόν για ότι δεν ειπώθηκε. Απλά θεώρησα λογικό ένα μέσο παιδί να γράφει μία πρόταση. Κι επειδή έχω παράδειγμα από πρώτο χέρι (στην 1η δημοτικού), το ανέφερα. Άλλωστε το έκανα πολύ κομψά νομίζω.Εγώ δεν έχω την απαιτούμενη κομψότητα ομολογουμένως!
Ειρήνη ημίν! -
απο την εμπειρια μου ειναι πολυ δυσκολα τα εξυπνα παιδια..
μπορει να γινουν προεδροι της δημοκρατιας (που λεει ο λογος) αλλα μπορει να καπνιζουν κρακ ή να κανουν ψωνιστηρι στη συγγρου αν δεν βρουν ( = δεν τους δωσετε) θετικα ερεθισματα
τα περισσοτερα παιδια σε φαση παιδι-θαυμα που ηξερα πηραν τετοιους δρομους (δλδ τους δρομους του εξαποδω )επειδη ακριβως ειναι πολυ εξυπνα εχουν τεραστια αναγκη για συνεχη ενασχοληση με πραγματα. ελλειψη αυτης (δυστυχως το πιθανοτερο σεναριο για τους σημερινους πολυασχολους γονεις καθως οι εποχες απαιτουν τεραστιο κομματι απ'τον χρονο τους για δουλεια) οδηγει σε καταστροφες και ασχημες συμπεριφορες σε διαφορους βαθμους εκφρασης και ενταση.
μιλαμε για ΤΡΟΜΑΚΤΙΚΑ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΑΣΤΕΙΡΕΥΤΑ αποθεματα ενεργειας. μονο καποιος που εχει ζησει ενα τετοιο παιδι μπορει να ξερει για τι πραγμα μιλαω και θα ειναι σιγουρος, δεν θα εχει ουτε μιση αμφιβολια . η ενεργεια αυτη χρειαζεται να διοχετευτει τοσο σε σωματικη οσο και πνευματικη εκτονωση...
πριν λοιπον αποφασισετε αν οντως θα θελατε ενα τετοιο παιδι -οχι οτι ειναι κ θεμα επιλογης αυτα τα πραγματα αλλα κουβεντα να γινεται, απλα αν σου κατσει εχεις να αναλαβεις το πραγματικα πολυ δυσκολο εργο να καθοδηγησεις ενα τετοιο παιδι, και οταν κανει αυτο που ειναι φτιαγμενος να κανει θα μπορεις να εισαι υπερηφανος που βοηθησες σ'αυτο. και δυστυχως ειναι απ'τα λιγα πραγματα στη ζωη που... δεν υπαρχει manual - σκεφτειτε λοιπον πρωτα αν ειστε σε θεση να ανταπεξελθετε στις πολυ υψηλες απαιτησεις τους. ολα τα πραγματα στη ζωη δυστυχως εχουν ενα τιμημα, τιποτα δεν ειναι τσαμπα και αυτο θα πρεπει να το ξερετε..... -
Ο χρήστης cmarin έγραψε:
Προχθές ο δικός μου (πρώτη δημοτιοκύ) έγραψε μόνος του τη λέξη «καπετάνιος» χωρίς να του την υπογορεύει η δασκάλα του ή να την δεί κάπου γραμμένη...
Έπρεπε να συμπληρώσουν την φράση «'Οταν μεγαλώσω θέλω να γίνω...» και ήταν και ο μόνος από όλη την τάξη που κατάφερε και έγραψε κάτι τόσο μεγάλο και εντελώς σωστά...
Sorry που στο λέω, αλλά η κόρη είναι στη 1η φέτος και γράφει τουλάχιστον προτάσεις. Έχει καταφέρει και παράγραφο. Δεν το λέω για να περιαυτολογήσω αλλά το θεωρώ φυσιολογικό μετά από 3 μήνες σχολείο. Μάλιστα σε συζήτηση που είχα χθες με τη δασκάλα της, μου είπε ότι μετά τις γιορτές θα γράφουν και εκθεσούλες, μόνοι τους.
Kai οι δύο καλά τα λέτε, απλώς από αυτά που γράφετε φαίνεται να υπάρχει διαφορά στο ρυθμό που βγαίνει η ύλη. Το πρώτο παράδειγμα , παραπέμπει σαφώς σε σχολείο που τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή ,είναι πιο πίσω στην ύλη χωρίς αυτό να είναι απαραίτητα 'κακό'. Εξαρτάται από πολλά πράγματα.
Αν θες κάνε ένα κόπο και πες μου :Πόση ώρα απασχολείται η μικρή με τα μαθήματά της, για να μπορεί αρχές Δεκέμβρη (πιθανό και πιο νωρίς) να γράφει παράγραφο? από περιέργεια ρωτάω, δεν είναι κάτι σημαντικό.
-
Ο χρήστης skye έγραψε:
επειδη ακριβως ειναι πολυ εξυπνα εχουν τεραστια αναγκη για συνεχη ενασχοληση με πραγματα.
Νομίζω ότι δεν είναι σωστό να συγχέεται η ενέργεια που ψάχνει κανάλια για την διοχέτευση και εκτόνωσή της, με οποιαδήποτε έννοια φυσικής, εξελισσόμενης ευφυίας. Εκτός και αν εννοείς ότι 'Ι=E', δηλαδή η ευφυία είναι συγχρόνως και ενέργεια, που θα μπορούσε να υφίσταται μια τέτοια ισοδυναμία αν ορίζαμε την ευφυία ως την φυσική τάση του ατόμου για εξερεύνηση του κόσμου και των συσχετισμών που το περιβάλλουν. Και οι δύο έννοιες όμως μπορούν να υπάρξουν και αυτόνομα ή μία από την άλλη.
Επειδή πάντως, για το φαινόμενο πολύ δύσκολα μπορείς να καταλήξεις σε μια καθολικής ισχύος γενίκευση, πιστεύω ότι η πορεία του παιδιού με διανοητική υπεροχή μπορεί να είναι οποιαδήποτε, δεν υπάρχει κανένας απολύτως περιορισμός. Γιατί αποτελεί ένα ανοιχτό σύστημα, με άπειρες μεταβλητές, που κανείς ποτέ δεν ξέρει εκ προοιμίου που μπορεί να οδηγήσει. Αν θα συνεχίσει να εξελίσσεται πρώτα-πρώτα ή θα τελματώσει ή θα ακολουθήσει και ανάστροφη πορεία. Που η τελευταία είναι συχνά αναπόφευκτη με την γήρανση του εγκεφάλου από ένα σημείο και μετά, αν και πιστεύω ότι και εδώ είναι πιθανό να υπάρχει ένα trade-off.
Εν πάση περιπτώσει, πολυσύνθετο θέμα που θέλει αρκετό ψάξιμο.
-
Εγώ θα συμφωνήσω με τον skye οτι να είσαι πολύ έξυπνος είναι επικίνδυνο για την ψυχολογική σου σταθερότητα..Καθότι καταλαβαίνεις περισσότερα πράγματα,αναλύεις περισσότερο τις καταστάσεις και εν τέλει τρελένεσαι...
Γι'αυτό τα ζώα είναι χαρούμενα..
Πάρτε για παράδειγμα ένα σκύλο που ζει στο δρόμο και δεν έχει να φάει..
Αν βρει κάτι να φάει αμέσως θα χαρεί..Αν όμως ο σκύλος είχε τη νοημοσύνη ενός ανθρώπου αμέσως θα έκανε ένα σωρό σκέψεις που σίγουρα θα τον έριχναν σε κατάθλιψη..Όπως οτι δεν έχει να φάει,είναι άστεγος και μπορεί να πεθάνει απο το κρύο,δεν έχει κανέναν να τον αγαπάει,δεν έχει γκόμενα,οι άλλοι σκύλοι περνάνε καλύτερα,γιατί να ζει κτλ κτλ...
Ξέρω απο τον εαυτό μου που είμαι πολύ έξυπνος... Πλάκα κάνω!
-
Ο χρήστης TRAVELLER έγραψε:
Αν θες κάνε ένα κόπο και πες μου :Πόση ώρα απασχολείται η μικρή με τα μαθήματά της, για να μπορεί αρχές Δεκέμβρη (πιθανό και πιο νωρίς) να γράφει παράγραφο? από περιέργεια ρωτάω, δεν είναι κάτι σημαντικό.
Όση ώρα χρειάζεται να κάνει τα μαθήματα της ημέρας και είναι πολύ γρήγορη. Μερικές φορές τα κάνει το μεσημέρι χωρίς να πάρω χαμπάρι και απλά το βραδάκι τα βλέπουμε και τα συζητάμε. Έχει υπόβαθρο βέβαια, με παππού και γιαγιά συνταξιούχους δασκάλους που ασχολούνται, αλλά για τις προτάσεις λέω, ότι όλη η τάξη προχωράει με αυτόν το ρυθμό.
-
Ο χρήστης cmarin έγραψε:
Αν θες κάνε ένα κόπο και πες μου :Πόση ώρα απασχολείται η μικρή με τα μαθήματά της, για να μπορεί αρχές Δεκέμβρη (πιθανό και πιο νωρίς) να γράφει παράγραφο? από περιέργεια ρωτάω, δεν είναι κάτι σημαντικό.
Όση ώρα χρειάζεται να κάνει τα μαθήματα της ημέρας και είναι πολύ γρήγορη. Μερικές φορές τα κάνει το μεσημέρι χωρίς να πάρω χαμπάρι και απλά το βραδάκι τα βλέπουμε και τα συζητάμε. Έχει υπόβαθρο βέβαια, με παππού και γιαγιά συνταξιούχους δασκάλους που ασχολούνται, αλλά για τις προτάσεις λέω, ότι όλη η τάξη προχωράει με αυτόν το ρυθμό.
Μάλλον πρόκειται για υπεφυσικά παιδιά !
Θυμάμαι όταν πήγαινα πρώτη δημοτικού το μόνο που μας είχαν μάθει να γράφουμε ήταν το όνομα μας..
-
Άλλες εποχές τότε, κι εγώ τα ίδια θυμάμαι. Σήμερα ξέρουν και γράφουν από το νηπιαγωγείο όνομα και απλές λέξεις.
-
Ο χρήστης Pai Mei έγραψε:
επειδη ακριβως ειναι πολυ εξυπνα εχουν τεραστια αναγκη για συνεχη ενασχοληση με πραγματα.
Νομίζω ότι δεν είναι σωστό να συγχέεται η ενέργεια που ψάχνει κανάλια για την διοχέτευση και εκτόνωσή της, με οποιαδήποτε έννοια φυσικής, εξελισσόμενης ευφυίας.[...]
Ναι μεν, αλλά...
Ένα 'αδρανές' παιδί που δεν κάνει τπτ και δεν ασχολείται με τπτ είναι εξαιρετικά δύσκολο να αναπτύξει την ευφυία του. Ό,τι πιο κοντά σε φυσική περιγραφή της ευφυίας μπορώ να σκεφτώ είναι το 'πλήθος νευρώνων και συνάψεων στον εγκέφαλο'. Και αυτό το πλήθος σχετίζεται άμεσα με την ποσότητα των ερεθισμάτων που λαμβάνει ένα παιδί σε πολύ νεαρή ηλικία. Το είδος και η ποιότητα αυτών προφανώς συναρτάται με το 'είδος' της νοημοσύνης/ικανότητας/(οπως θες ονόμασέ το) που αναπτύσει το άτομο.
Και όπως τα περισσότερα πράγματα, έτσι και η σχέση ευφυίας-ερεθισμάτων έχει διαλεκτική 'φύση'. Περισσότερα ερεθίσματα 'αναπτύσσουν' περισσότερο την ευφυία, και 'περισσότερη' ευφυία έχει την ανάγκη να παράγει περισσότερα ερεθίσματα, προκειμένου πρώτ' απ' όλα να εξασφαλίσει την ύπαρξή της. Η αναπαραγωγή των συνθηκών μέσα από τις οποίες δημιουργείται κάτι είναι ένα χαρακτηριστικό συνυφασμένο με την ίδια την ύπαρξη οποιουδήποτε πράγματος, ζωντανού ή μη. Συνάψεις που δεν ερεθίζονται [καλύτερα : πυροδοτούνται] 'καταργούνται' από τον ίδιο τον οργανισμό με την πάροδο του χρόνου. Ομοίως αρχίζουν να διαφέρουν και τα απαιτούμενα επίπεδα χημικών που πρέπει να παράγει ο εγκέφαλος προκειμένου να είναι σε θέση να δημιουργήσει αυτό που ονομάζεται 'ικανοποίηση'. [Εντάξει αυτά τα χημικά μπορεί να τα βρει και από εξωτερικές πηγές, αλλά αυτό καλύτερα να το αναλύσει ο skye ]. Αυτό που γράφει ο PG220 δεν είναι τυχαίο.
Η παραγωγή ερεθισμάτων δεν είναι δλδ ζήτημα 'ενέργειας εκτόνωσης'. Αλλά ίδιον χαρακτηριστικό και βασική ανάγκη της ευφυίας ως καίρια συνθήκη της ύπαρξης και αναπαραγωγής της.
Εμένα όχι μόνο με βρίσκει σύμφωνω η ανάλυση του skye, αλλά τη βρήκα και εξαιρετικά ενδιαφέρουσα καθ' ότι είναι μια 'παράμετρος' που δεν είχα σκεφτεί ποτέ μου. σ' ωραίος [κατά το respect ]
FORUM Γονεων και Κηδεμονων...