-
Όλοι ξέρουμε ότι η προσπέραση από δεξιά σε αυτοκινητόδρομο είναι παράνομη. Όμως οι περισσότεροι -αν όχι όλοι- το έχουμε κάνει και το κάνουμε για διαφορετικούς λόγους. Θα ήθελα λοιπόν να ρωτήσω πότε -παραβιάζοντας τον ΚΟΚ- προσπερνάτε από δεξια.
-
Όλοι ξέρουμε ότι η προσπέραση από δεξιά σε αυτοκινητόδρομο είναι παράνομη. Όμως οι περισσότεροι -αν όχι όλοι- το έχουμε κάνει και το κάνουμε για διαφορετικούς λόγους. Θα ήθελα λοιπόν να ρωτήσω πότε -παραβιάζοντας τον ΚΟΚ- προσπερνάτε από δεξια.
-
Όλοι ξέρουμε ότι η προσπέραση από δεξιά σε αυτοκινητόδρομο είναι παράνομη. Όμως οι περισσότεροι -αν όχι όλοι- το έχουμε κάνει και το κάνουμε για διαφορετικούς λόγους. Θα ήθελα λοιπόν να ρωτήσω πότε -παραβιάζοντας τον ΚΟΚ- προσπερνάτε από δεξια.
-
Μόνο όταν μπροστινός βρίσκετε στην αριστερή λωρίδα και δεν κάνει δεξιά παρά τα σινιάλα μου και παρόλο που έχει χώρο.
Αν και συνήθως είμαι στην μεσαία ή στην δεξιά
-
[>quote='kyan']Όλοι ξέρουμε ότι η προσπέραση από δεξιά σε αυτοκινητόδρομο είναι παράνομη. Όμως οι περισσότεροι -αν όχι όλοι- το έχουμε κάνει και το κάνουμε για διαφορετικούς λόγους. Θα ήθελα λοιπόν να ρωτήσω πότε -παραβιάζοντας τον ΚΟΚ- προσπερνάτε από δεξια.
[/quote]
ΚΑΛΑ ΣΟΒΑΡΑ ΜΙΛΑΤΕ ΤΩΡΑ.ΡΩΤΑΤΕ ΑΝ ΣΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΠΡΟΣΠΕΡΝΟΥΝ ΑΠΟ ΔΕΞΙΑ?????
ΔΕΝ ΜΟΥ ΕΧΕΙ ΤΥΧΕΙ ΑΛΛΑ ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΤΟΛΜΗΣΕΙ ΝΑ ΜΟΥ ΤΟ ΚΑΝΕΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΤΗΣ ΠΟΥΤ...ΑΣ!!!!
ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ!!!!!!!!!
ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΝΙΒΑΛΙΣΜΟΙ.....ΕΤΣΙ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΤΑ ΤΡΟΧΑΙΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΟΛΟΙ ΚΛΑΙΜΕ ΔΙΟΤΙ ΣΚΟΤΩΝΟΝΤΑΙ ΑΘΩΟΙ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣΥΣ.ΦΥΣΙΚΑ ΔΕΝ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΔΡΟΜΟΥΣ ΜΕ 2 ΛΩΡΙΔΕΣ ΚΑΙ ΠΑΝΩ ΑΝΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ
-
Ο χρήστης GFON έγραψε:
ΦΥΣΙΚΑ ΔΕΝ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΔΡΟΜΟΥΣ ΜΕ 2 ΛΩΡΙΔΕΣ ΚΑΙ ΠΑΝΩ ΑΝΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΔεν πρόσεξες ότι ο τίτλος του θέματος είναι 'Προσπέραση από δεξιά σε αυτοκινητόδρομο'. Οι αυτοκινητόδρομοι έχουν τουλάχιστον δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση.
-
Ο χρήστης kyan έγραψε:
ΦΥΣΙΚΑ ΔΕΝ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΔΡΟΜΟΥΣ ΜΕ 2 ΛΩΡΙΔΕΣ ΚΑΙ ΠΑΝΩ ΑΝΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ
Δεν πρόσεξες ότι ο τίτλος του θέματος είναι 'Προσπέραση από δεξιά σε αυτοκινητόδρομο'. Οι αυτοκινητόδρομοι έχουν τουλάχιστον δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση.
ΟΚ ΤΗΕΝ .
ΑΛΛΑ ΜΗΠΩΣ ΞΕΡΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΤΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΚΟΡΙΝΘΟΣ-ΠΑΤΡΑ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΟ ΕΙΧΑ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΜΟΥ????
-
Τι καθιστά προσπέραση? Το πέρασμα του εμπρός μέρους ή όλου του αυτοκινήτου μου από άλλο που κινείται σε παράλληλη κατεύθυνση? (μάλλον αυτό είναι και τα παρακάτω είναι προσπάθεια γαι δικαιολογία...)
Έστω ότι πάω σε μεσαία λωρίδα. Αν η ταχύτητα κίνησης στη λωρίδα μου είναι μεγαλύτερη από της δεξιάς λωρίδας και χωρίς κανένας να αλλάξει λωρίδα βρεθώ από πιο πίσω κάποιου της δεξιάς λωρίδας πιο εμπρός από αυτόν είναι προσπέραση? Γιατί αν δεν είναι τότε το ίδιο πρέπει να ισχύει και αν είμαι σε δεξιά λωρίδα που πάει πιο γρήγορα από την αριστερή! -
Ο χρήστης kyan έγραψε:
Όλοι ξέρουμε ότι η προσπέραση από δεξιά σε αυτοκινητόδρομο είναι παράνομη. Όμως οι περισσότεροι -αν όχι όλοι- το έχουμε κάνει και το κάνουμε για διαφορετικούς λόγους. Θα ήθελα λοιπόν να ρωτήσω πότε -παραβιάζοντας τον ΚΟΚ- προσπερνάτε από δεξια.Αν εγώ κινούμαι σταθερά με 100 στη δεξιά λωρίδα, με όριο 120 και κάποια στιγμή φτάσω έναν που κινείται με 60 στην αριστερή, τί πρέπει να κάνω (τη στιγμή που μπορώ να συνεχίσω κανονικά και να τον αφήσω πίσω μου χωρίς πρόβλημα); Να κόψω κι εγώ στα 60 και να του κάνω σήμα με τα φώτα μήπως καταλάβει και ανταλλάξουμε λωρίδες για να περάσω;...
Τι είναι πιο επικίνδυνο;
-
Ίσως να φανεί ωραιοποίηση της έννοιας 'προσπέραση', αλλά πιστεύω ότι στον αυτοκινητόδρομο, όσο δε βγαίνεις στην αντίθετη κατεύθυνση, πρέπει να μιλάμε για αλλαγή λωρίδας, ακόμα και αν αυτή γίνεται συνεχώς.
Προσωπικά δεν έχω ιδιαίτερο πρόβλημα να αλλάξω λωρίδα προς τα δεξιά για να περάσω κάποιον πιο αργό από εμένα, βέβαια θα προσπαθήσω να αλλάξω προς τα αριστερά αν είναι δυνατό (με τη λογική ότι όσο πιο αριστερά, τόσο πιο γρήγορα). Επίσης, η συνεχής αλλαγή λωρίδας είναι κάτι που αποφεύγω, έστω και αν μου κοστίζει κάποιες φορές σε ταχύτητα.
Αν μιλάμε για δρόμο με μία λωρίδα ανά κατεύθυνση, δεν προσπερνώ ποτέ από δεξιά, ούτε κινούμαι στη βοηθητική παρά μόνο όταν μου γίνεται προσπέραση.
-
Κατά την γνώμη μου ο αυτοκινητόδρομος πχ Αθήνα-Κόρινθος ή Βόλος-Λάρισα έχει φάσεις λειτουργίας. Τι εννοώ...
Φάση 1: Ο δρόμος τελείως ανοικτός με ελαφρά ροή όπου καλό είναι να μην προσπερνάμε από τα δεξιά και αν σε κάθε λωρίδα τηρούνται τα όρια που προβλέπονται λογικά οι κινούμενοι στις αριστερές λωρίδες προσπερνοπυν αυτούς που κινούνται στις δεξιές.
Φάση2: Αυτοκινητόδρομος σε κίνηση. Εκεί ο αυτοκινητόδρομος γίνεται σαν την Κηφισιάς (που είναι και το σωστό και όχι Κηφισίας που λέμε) όποια λωρίδα δεν έχει κίνηση κινείται. Είναι αδιανόητο να απαιτούμε απ΄ αυτούς που είναι στην δεξιά λωρίδα να μην προχωρούν γιατί η αριστερή είναι σταματημένη Δεν θεωρείται αυτό για μένα προσπέραση από τα δεξιά.
Φάση3: Αυτοκινητόδρομος με μέση κίνηση. Καταρχήν δεν κάνουμε σφήνες. Συνήθως σε τέτοιες μέρες εορταστικές εξόδους Παρασκευές ή Κυριακές στην αριστερή λωρίδα επικρατεί το αδιαχώρητο με ταχύτητες κοντά στα 110 με 120 με συχνά φρεναρίσματα και μεγαλύτερο κίνδυνο για καραμπόλες από ότι στην μεσαία και την δεξιά. Σταθερά κινούμενος στην μεσαία με 100 τους περνάς όλους χωρίς κίνδυνο και για μένα αυτό δεν θεωρείται προσπέραση από τα δεξιά.
Από το να πηγαίνεις με 110 στην αριστερή και να κινδυνεύεις καλύτερα να πηγαίνεις στην μεσαία ή στην δεξιά αλλά πάντα να έχεις το νου σου και να δίνεις προτεραιότητα σε αυτόν που θέλει να μπει από τα αριστερά στα δεξιά.Η ΛΕΑ δεν είναι για μας
-
Παιδια μερικα πραγματα ειναι απλως πρακτικα αδυνατα να γινουν. Οπως αυτο που αναφερθηκε. Αμα εγω στην μεσαια πηγαινω με 120 και δεν εχω κανεναν μπροστα μου, και στην αριστερη ειναι 2-3 αυτοκινητα που πανε με 100, εγω τι θα κανω? Θα κοψω στα 100, θα βγω στην αριστερη απο πισω τους και θα περιμενω να κανουν ολοι ακρη? Η απλουστατα θα συνεχισω την πορεια μου? Αυτο συνιστα παρανομη προσπεραση?
Τεσπα εγω οταν εχω χωρο (δηλαδη ΟΧΙ σφηνες) αλλαζω λωριδες συνεχως - φυσικα παντα με φλας και ελεγχο καθρεπτη) με γνωμονα το που ερχει λιγοτερα αυτοκινητα. Και επειδη φτανω πιο γρηγορα στον προορισμο μου, αλλ αΚΑΙ επειδη ειναι ψυχολογικο θεμα (θελω προστα μου να εχω ελευθερο οπτικο πεδιο ωστε να ελεγχω τον δρομο καλυτερα και οχι να πηγαινω πισω απο καποιον αλλον αν γινεται).
-
Παιδιά, ο νόμος του αυτοκινητοδρόμου λέει ότι, ανεξάρτητα από την ταχύτητα μου, πηγαίνω όσο πιο δεξιά μπορώ. Αν βρεθεί πιο αργό όχημα στην λωρίδα μου, αλλάζω, προσπερνάω και έπαρνέρχομαι όσο πιο δεξια μπορώ. Αν το τηρούσαν όλοι αυτό, δεν θα είχαμε φαινόμενα δεξιά προσπέρασης, αλλά ούτε και 'μποτιλιαρίσματα', αφού οι έχοντες την ίδια ταχύτητα θα πήγαιναν ο ένας πίσω από τον άλλον και όχι δίπλα.
Το 'σύνδρομο της αριστερής' όμως υπάρχει αφου όλοι θέλουν να πάνε πιο γρήγορα.
Υπάρχει ένα και μόνον άλλοθι, ότι η δεξιά σε παρα πολλά σημεία είναι κατεστραμένη, κυρίως από τα φορτηγά. Εχω τύχει για πολλά χιλιόμετρα ο δρόμος να είναι χάλια και να σου σπάει τόσο πολύ τα νεύρα που να μην πατάς καθόλου δεξιά. -
Εγώ κάνω οτι λέει το 3 αλλά με την διαφορά οτι τρώει και τα καντήλια του ο καραγκιόζης που βρίσκεται μπροστά μου.
Σχεδόν πάντα οι 'κομπρεσορες' το θεωρούν υποτιμητικό να κάνουν στην άκρη και όταν τους περνώ απο δεξιά ακούνε τα ανάλογα.
Το χειρότερο είναι μερικούς που πας να τους προσπεράσεις και μόλις είσαι στην προσπέραση αρχίζουν να επιταχύνουν και αυτοί, όπως έκανε ένας λαλάκας με ένα Punto εχτες καθώς πήγαινα στο αεροδρόμιο αλλά έχε χάρη που έτρεχα να προλάβω την πτήση αλλιώς..... -
Θα απαντούσα ποτέ, αλλά δεν είναι απόλυτα ακριβές...
Με το χιλιαράκι μου συνήθως κινούμαι στην δεξιά λωρίδα και με το όριο ταχύτητας, άντε 10-15χμ ταχύτερα. Αλλάζω λωρίδα (προς τα αριστερά φυσικά, δεν προσπερνώ ΠΟΤΕ από τη 'βοηθητική') αν μπροστά μου υπάρχει πιο αργό αυτοκίνητο και η αμέσως πιο αριστερή λωρίδα είναι ελεύθερη, αλλιώς περιμένω μέχρι να ελευθερωθεί. Αν και σε αυτήν γίνει το ίδιο και υπάρχει ελεύθερη αριστερή, τότε πάω στην αριστερή.
Οπότε ποτέ δεν παραβαίνω το νόμο και πάντα προσπερνώ νόμιμα... Ναι, αλλά πολλές φορές υπάρχουν στις άλλες λωρίδες (κυρίως στη μεσαία) κάποιοι που πάνε με κάτω από 100... Όμως αφού ο κώδικας μου λέει να κινούμαι στο ΔΕΞΙ ΑΚΡΟ του δρόμου και αφού δεν υπάρχει πρόβλημα στο δεξί άκρο όπου κινούμαι, δεν υπάρχει λόγος για να αλλάξω λωρίδα...
Σε τελική ανάλυση θα ήταν και επικίνδυνο να κινούμαι στην δεξιά και να αλλάζω 2 λωρίδες αριστερά και πάλι 2 λωρίδες δεξιά για να προσπεράσω κάποιον που είναι στην μεσαία...
-
Σύμφωνα με το ΚΟΚ ο οδηγός στον αυτοκινητόδρομο πρέπει
να κινείται στην δεξιά λωρίδα (ή αν αυτή δεν είναι ελεύθερη)
στην μεσαία λωρίδα. Συνήθως βλέπω τις ορδές των οδηγών της
Κυριακής να κινούνται με 80 και 90 στην αριστερή λωρίδα με τη
μεσαία και δεξιά τελείως ελεύθερες. Εκεί το να κινείται κάποιος με
110 χιλιόμετρα στη μεσαία και δεξιά λωρίδα δεν είναι ούτε παράνομο
ούτε επικύνδυνο καθώς αυτοί που παραβιάζουν κατάφωρα τον ΚΟΚ
είναι τα σαλιγκάρια της αριστερής.Αν λοιπόν ο οδηγός παρόλο που του κάνετε συνιάλο σας γράψει
εκεί που δεν παίρνει μελάνι απλά προσπεράστε τον από δεξιά
(έτσι και αλλιώς πάλι δεν θα αλλάξει πορεία) και στο πρώτο μπλόκο
που θα βρείτε παίξτε ΑΡΤΕΜΗΣ ΜΑΤΣΑΣ (Ρουφιάνος κοινώς). Καλό
θα κάνετε όχι κακό..... -
αν τυχει και γυρναω κυριακη απο εθνικη στην αθηνα, δε μπορω να μη θυμηθω την αγγλια....
δεξια οι κοπανοι κοιμισμενοι οδηγοι του σαββατοκυριακου
στη μεση οι καπως πιο ζωντανοι
στη δεξια αυτοι που προσπερνανε
στη βοηθητικη οι 'γρηγοροι'γελαω καθε φορα ειναι γελοιο...
-
Δεν προσπερνάω ποτέ από δεξιά, ούτε απλά κινούμαι με μεγαλύτερη ταχύτητα από την αριστερή λωρίδα. Δεν είναι ότι το απαγορεύει ο ΚΟΚ, αφού και οι αριστεροδεινόσαυροι δεν κινούνται σωστά, όσο το ότι δεν ξέρω τις αντιδράσεις των εν λόγω 'ανθρώπων'. Φαντάσου, για να πάει με 100 αριστερά σε αυτοκινητόδρομο και να μη σκεφτεί ότι υπάρχουν τρελοί που πάνε με 200 και μπορεί να σκάσουν πάνω του, να μη σκεφτεί ότι ενοχλεί την σωστή κυκλοφορία, να μη σκεφτεί ότι στη μεσαία/ή και δεξιά λωρίδα μπορεί να κινείται με ασφάλεια, χωρίς παραβάσεις και κυρίως με το κεφάλι του ήσυχο...πώς μπορείς να τον εμπιστευτείς ότι όταν θα πας να περάσεις από δεξιά, αυτός θα σε δει και δεν θα επιχειρήσει αλλαγή λωρίδας; Είναι πολύ επικίνδυνη υπόθεση, δυστυχώς. Άλλο ένα θέμα παιδείας και λογικής ταυτόχρονα...
-
η απαντηση μου ηταν η 4η.
δεν το 8εωρω επικινδυνη η αντικανονικη οδηγηση. Απλως στην ελληνικη πραγματικοτητα ετσι ειναι τα πραγματα.μια φορα το εκανα με επικινδυνο τροπο κ μετα το μετανιωσα επειδη ενας π@π@ρ@ς με sl500 κυριακη απογευμα απο βορεια προς Α8ηνα εκανε συνεχεις σφηνες κ προσπερασεις απο δε3ια κ παντα βρισκοταν μπροστα μου, κι ενω η λωριδα πηγαινε στα8ερα 110-120 αυτος πατουσε συνεχως φρενο, βαζοντας τους πισω του σε κινδυνο. η συνεχεια εχει πλακα μεχρι ενα σημειο που εβαλα εμενα κ οσους ειχα μεσα στο αυτοκινητο σε κινδυνο... ο ππρς πηρε ενα μα8ημα ομως... GV vs. SL: 1-0
-
Ο χρήστης mkiii έγραψε:
αν τυχει και γυρναω κυριακη απο εθνικη στην αθηνα, δε μπορω να μη θυμηθω την αγγλια....δεξια οι κοπανοι κοιμισμενοι οδηγοι του σαββατοκυριακου
στη μεση οι καπως πιο ζωντανοι
στη δεξια αυτοι που προσπερνανε
στη βοηθητικη οι 'γρηγοροι'γελαω καθε φορα ειναι γελοιο...
Μήπως οι... βαριοπούλες (aka κόπανοι) εννοείς πως είναι αριστερά;
Προσπέραση από δεξιά σε αυτοκινητόδρομο