Το αν αξίζει να αγοράσει κανείς πετρελαιοκίνητο, αν αυτό επιτρέπεται στο χώρο που κινείται, έχει **άρρηκτη σχέση **με το πόσα χιλιόμετρα κάνει το χρόνο. Ο μέσος οδηγός κάνει 15.000 χλμ.
Έτσι στην περίπτωσή μας με το βενζινοκίνητο 1.8 και για το μέσο οδηγό, με 7,9 lt/100 km μέση κατανάλωση και 1,05 ευρώ το λίτρο την αμόλυβδη, το 1.8 θα κάψει το χρόνο 1.185 λίτρα τα οποία κοστίζουν 1.245 ευρώ.
Για το πετρελαιοκίνητο 1.6 αντίστοιχα με 5,6 lt/100 km μέση κατανάλωση και 1,12 ευρώ το λίτρο το πετρέλαιο, θα κάψει το χρόνο 840 λίτρα τα οποία κοστίζουν 940 ευρώ.
Εδώ πρέπει να αφαιρέσεις και τους τόκους που προκύπτουν από την δέσμευση κεφαλαίου των 1.600 ευρώ που με 5% κλειστά είναι το χρόνο 80 ευρώ.
'Αρα 1.245 - 940 - 80 = 225 ευρώ, δηλαδή απόσβεση της επιπλέον αξίας αγορά σε 7 περίπου χρόνια ή 105.000 χλμ.
Στην περίπτωσή μας τα τέλη κυκλοφορίας, έξοδα συντήρησης (εδώ λίγο χλωμό), ασφάλιστρα είναι κοινά και στα δύο αυτοκίνητα πράγμα που ευνοεί το πετρελαιοκίνητο 1.6. Αυτό συνήθως σπανίζει στα πετρελαιοκίνητα διότι στις περισσότερες περιπτώσεις είναι μεγαλύτερου κυβισμού και έχουν μεγαλύτερο μειονέκτημα τιμής απ' ότι το 1.6 Citroen με αποτέλεσμα να εξαλείφονται πολλές φορές τα όποια οικονομικά οφέλη της κατανάλωσης .
**Όμως έχε υπόψη **ότι θα έχεις ένα αυτοκίνητο με το οποίο δεν θα μπορείς να κυκλοφορείς σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, θα έχει λίγο περισσότερο θόρυβο και κραδασμούς από το 1.8 συν το θέμα με τα οξείδια του αζώτου και τα αιωρούμενα μικροσωματίδια και εν τέλει λίγο χειρότερες επιδόσεις, σύμφωνα με τον κατασκευαστή.