-
Ο χρήστης tazio έγραψε:
Λόγω ακινησίας η μπαταρία (Bosch) του Colt έχει αρχίσει και σιγά σιγά δεν αποδίδει. Το 'ματάκι' που έχει στο επάνω μέρος από πράσινο έγινε μαύρο. Τι μπορώ να κάνω για να της παρατείνω την ζωή;
Αν θυμάμαι καλά το μαύρο σημαίνει ότι θέλει φόρτιση..
Οπότε μια φόρτιση νομίζω καλό θα κάνει.
Ισως να βοηθούσε στην μακροζωία εάν αποσύνδεες το θετικό πόλο όσο καιρό είναι ακίνητο.
Αν γίνει άσπρο το ματάκι πάει για τα σκουπίδια.Πράσινο: η μπαταρία είναι εντάξει.
Μαύρο: ελέγξτε την.
Λευκό: φορτίστε την.Έτσι γράφει επάνω η μπαταρία. Θα πάω Δευτέρα Τρίτη να την ελέγξω και θα δούμε.
Άρχισα πάντως να το κινώ πάλι το αυτοκίνητο όπως έγραψε ο Κωνσταντίνος και ήδη αρχίζει και παίρνει με μισή στροφή της μίζας εμπρός.Μού κίνησες την περιέργεια και πήγα να δω τι γράφει και στο δικό μου.
Λοιπόν Πράσινο=οκ , μαύρο=φόρτιση, άσπρο=δεν έχει υγρά>θέλει συμπλήρωμα,κάτι το οποίο για τις μπαταρίες κλειστού τύπου το μεταφράζω ως πετάω στα σκουπίδια. -
Μάλλον η κάθε εταιρεία έχει δικό της χρωματικό κώδικα.
(Η δική μου είναι Bosch) -
Ο χρήστης piii έγραψε:
άσπρο=δεν έχει υγρά>θέλει συμπλήρωμα,κάτι το οποίο για τις μπαταρίες κλειστού τύπου το μεταφράζω ως πετάω στα σκουπίδια.Την ανοίγεις και συμπληρώνεις υγρά?
-
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
άσπρο=δεν έχει υγρά>θέλει συμπλήρωμα,κάτι το οποίο για τις μπαταρίες κλειστού τύπου το μεταφράζω ως πετάω στα σκουπίδια.
Την ανοίγεις και συμπληρώνεις υγρά?
Ξέρω και εγώ;;;;,Η δικιά μου είναι μάρκας VARTA.Εξωτερικά με μια πρόχειρη ματιά που έριξα δεν είδα κάνα κάπάκι.
Οπότε πως διάολο θα συμπληρώσουμε;
Και επίσης τι σόι κλειστού τύπου είναι αμα μας αφήνει να συμπληρώσουμε; -
Μερικές παρόλο που είναι κλειστού τύπου,μπορούν να ανοιχτούν.
Το έκανα σε μιά ασβεστίου μπας και την σώσω,γιατί είχε βράσει και αδειάσει ελαφρώς από υγρά,αλλά δεν κατάφερα τίποτα.Όταν το ανέφερα αυτό εκεί που πήγα να την αλλάξω,μου είπαν ότι την κατέστρεψα γιατί οι ασβεστίου έχουν αέριο μέσα...
-
Είχα κάνει παλαιότερα ερώτηση περί φορτιστή μπαταριών αυτοκινήτου και επειδή εντός της εβδομάδας πρέπει να πάρω έναν, ύστερα από μια-δυο-τρεις βόλτες σε καταστήματα κατέληξα σε φορτιστή από τον κατάλογο της TELE. Έχει 2 μοντέλα με 10 και με 20Α. Ποιο να προτιμήσω για φόρτιση μπαταριών 50-70Αh; Τα Amper του φορτιστή έχουν να κάνουν με το ρυθμό φόρτισης ή με τη χωρητικότητα της μπαταρίας; Θα φορτίζει δηλαδή αυτός των 10Α και μεγαλύτερες μπαταρίες αλλά πιο αργά ή δεν θα μπορεί να τις φορτίσει καθόλου;
-
Θα τις φορτίζει πιο αργά ο μικρότερος.
Καλά είναι αν δεν βιαζόμαστε(π.χ μείναμε το πρωί και πρέπει να φύγουμε για δουλειά)η μπαταρία να φορτίζει αργά και να μην βράζει.
Εκτός αν ο φορτιστής έχει και κύκλωμα για να συντηρεί την μπαταρία φορτισμένη δίνοντάς της ελάχιστα amper στο τέλος της φόρτισης. -
Ο χρήστης piii έγραψε:
άσπρο=δεν έχει υγρά>θέλει συμπλήρωμα,κάτι το οποίο για τις μπαταρίες κλειστού τύπου το μεταφράζω ως πετάω στα σκουπίδια.
Την ανοίγεις και συμπληρώνεις υγρά?
Ξέρω και εγώ;;;;,Η δικιά μου είναι μάρκας VARTA.Εξωτερικά με μια πρόχειρη ματιά που έριξα δεν είδα κάνα κάπάκι.
Οπότε πως διάολο θα συμπληρώσουμε;
Και επίσης τι σόι κλειστού τύπου είναι αμα μας αφήνει να συμπληρώσουμε;Στην παλιά μου VARTA (που τώρα τροφοδοτεί το UPS του γραφείου) αν βγάλεις το αυτοκόλητο μεγέθους 20χ6 cm που έχει επάνω τα στοιχεία της εμφανίζονται τα καπάκια.
-
Ο χρήστης Nick-K έγραψε:
Εγώ ο βλάκας πριν 2-3 εβδομάδες που πήγα για μπάνιο, στο τούνελ της Κατερίνης που άναψα τα φώτα τα ξέχασα ανοιχτά για 5-6 ώρες. Γυρνώντας από τη θάλασσα, το αμάξι δεν έκανε τίποτα όπως ήταν απολύτως φυσιολογικό. Ευτυχώς που ήταν ένα παλικάρι που έφευγε εκείνη την ώρα και είχε καλώδια.Μου είπαν πως η μπαταρία θα με βγάλει άνετα το καλοκαίρι, αλλά μετά θα χρειαστεί αλλαγή. Η μπαταρία είναι Bosch και την είχα βάλει το 2006.
Απο τότε που έγινε το περιστατικό ως τώρα κανένα πρόβλημα. Τώρα που κρυώνει ο καιρός τι κάνω?
-
Για μια φορά που έμεινες, δεν νομίζω ότι τίθεται πρόβλημα για τον χειμώνα.
Το καλύτερο ήταν να έβγαζες τότε την μπαταρία,και να την φόρτιζες με φορτιστή. -
Το corolla του αδελφού μου (το έχω γράψει πιο πάνω) από το 2002 που αγοράστηκε μέχρι σήμερα έχει την εργοστασιακή μπαταρία και έχει μείνει 2 φορές από πλήρη εκφόρτιση της μπαταρίας και δεν καταλαβαίνει τπτ. Έβγαλε και τον περσιμό χειμώνα απροβλημάτιστα.
-
Ο χρήστης konstantinosV έγραψε:
Το corolla του αδελφού μου (το έχω γράψει πιο πάνω) από το 2002 που αγοράστηκε μέχρι σήμερα έχει την εργοστασιακή μπαταρία και έχει μείνει 2 φορές από πλήρη εκφόρτιση της μπαταρίας και δεν καταλαβαίνει τπτ. Έβγαλε και τον περσιμό χειμώνα απροβλημάτιστα.Η εργοστασιακή μπαταρία του Avensis τα έφτυσε μετά από 5,5 χρόνια. Τον τελευταίο χρόνο έμεινε 2 φορές και χρειάστηκε το συνδέσω με καλώδια με τη μηχανή για να πάρει μπροστά και άλλη μια να την φορτίσω στο σπίτι.
Την Παρασκευή την αλλάξαμε. Προχτές το βράδυ κόπηκε το ρεύμα στη γειτονιά και έτυχε να μην έχουν φωτιστικό πετρέλαιο οι λάμπες που έχουμε (το ξόδεψα όλο για να καθαρίσω την αλυσίδα της μηχανής...), οπότε πήρα τη παλιά μπαταρία (θεωρητικά φορτισμένη, όπως βγήκε από το αμάξι), μια λάμπα Η4, 2 καλώδια κι έφτιαξα πρόχειρα ένα φωτιστικό. Μέσα σε 1,5 ώρα η 55άρα μπαταρία τα έφτυσε εντελώς...
-
Ο χρήστης nrg_polini έγραψε:
Στο polaκι μου οταν το σβηνω χανεται η ωρα και τα χιλιομετρα του ταξιδιου. Μπαταρια ή κατι αλλο; Δυστυχως δεν εχω καθολου χρονο αυτο το καιρο.. Παντως τη μπαταρια την εχω αρκετα χρονια.
Αν προσπαθήσεις να το βάλεις μπρός πέρνει απευθείας;
Εαν ναί δεν νομίζω να είναι η μπαταρία..
Ιως καμια γείωση που δεν κάθετε σωστά ή κάτι άλλο.Η αληθεια ειναι οτι περνει πιο δυσκολα απο παλια (παλι με τη πρωτη βεβαια). Θα το κοιταξω απο βδομαδα και θα ενημερωσω, αν δε με προλαβει η μπαταρια
Τελικα αλλαχτηκε η μπαταρια, με μια ιδια VARTA.
-
Έχω ένα Η/Ζ το οποίο κανονικά όταν είναι σε αναμονή φορτίζει την μπαταρία εκκίνησης απο το δίκτυο. Η τάση που δίνει όμως είναι γύρω στο 12.5 που δέν αρκεί επ ουδενί να εκκινήσει τη ντιζελομηχανή, πόσο μάλιστα όταν έχει κρύο και έχει πήξει το λάδι.
Επικοινώνησα με τον κατασκευαστή του Η/Ζ αλλά δέν έβγαλα άκρη, καθώς θεωρούν αυτή την τάση φυσιολογική και οτι θα πρέπει κάθε χρόνο να αλλάζω μπαταρίες.
Πήρα ένα μετασχηματιστή 12V για μικροσυσκευές και με το πολύμετρο δείχνει οτι βγάζει 13,8 volt. Το σύνδεσα πάνω στη μπαταρία και σιγά-σιγά άρχισε απο 12,5 να ανεβαίνει. Απο χθές μέχρι σήμερα το πρωί, η τάση της μπαταρίας είχε φτάσει στα 13,4 με 13,5 και φαίνεται οτι έχει σταθεροποιηθεί εκεί.
Η ερώτηση είναι η εξής: υπάρχει πρόβλημα να μείνει αυτός ο μετασχηματιστής μόνιμα πάνω στην μπαταρία για να τη συντηρεί?
-
Εξαρτάται από τον Μ/Σ. Πολλοί από αυτούς είναι για μικρά φορτία (μιλλιαμπέρ) και οι προστατευτικές διατάξεις που έχουν δεν είναι εκτεταμένες.
Ομως αυτά που είπε ο προμηθευτής του Η/Ζ είναι απολύτως σωστά. Δεν θα κερδίσεις και κάτι ιδιαίτερο από τα 12,5 στα 13,5 βολτ. Το πρόβλημα με αυτές τις μπαταρίες είναι ότι με το χρόνο μειώνεται η ικανότητα αποθήκευσης φορτίου άρα η συσωρευμένη ενέργεια που έχουν και η οποία εκκινεί το στρόφαλο του Η/Ζ σε περίπτωση πτώσης τάσης. Γι' αυτό θέλουν κάθε λίγο αλλαγή με φρέσκια. Κάποιοι βάζουν και δεύτερη εν παραλλήλω με την πρώτη για περισσότερη ενέργεια.
Βοηθάει επίσης να το ξεκινάς (π.χ. κάθε 2 μήνες), και να το λειτουργείς δοκιμαστικά έστω για 5 λεπτά για να το τσεκάρεις και να κυκλοφορούν τα λάδια. -
Η 5άρα (6ος/2000) συνεχίζει με την εργοστασιακή μπαταρία τον 9ο χρόνο της ζωής της μετά από 80.000 km. Τρελό;
-
Ο χρήστης Scotch έγραψε:
Η 5άρα (6ος/2000) συνεχίζει με την εργοστασιακή μπαταρία τον 9ο χρόνο της ζωής της μετά από 80.000 km. Τρελό;9-10 χρόνια κράτησε και στο Escort που έχω. Βέβαια συντηρούνταν καλά. Πάντα συμπλήρωνα τα υγρά της.
Από ξηρού τύπου υπάρχει καμία καλή που να έχει μεγάλη διάρκεια ζωής;
-
Ο χρήστης pusher έγραψε:
Η 5άρα (6ος/2000) συνεχίζει με την εργοστασιακή μπαταρία τον 9ο χρόνο της ζωής της μετά από 80.000 km. Τρελό;
9-10 χρόνια κράτησε και στο Escort που έχω. Βέβαια συντηρούνταν καλά. Πάντα συμπλήρωνα τα υγρά της.
Από ξηρού τύπου υπάρχει καμία καλή που να έχει μεγάλη διάρκεια ζωής;Αυτή που αναφέρω είναι ξηρού τύπου => καμία συντήρηση. Σε κανένα από τα αυτοκίνητα που έχουν περάσει μέχρι στιγμής από τα χέρια μου δεν κράτησε πάνω από 5 χρόνια η μπαταρία (ξηρού τύπου πάντα). Γι αυτό μου κάνει εντύπωση που κράτησε (και κρατάει) τόσο πολύ η συγκεκριμένη.
-
Συγνώμη,αλλά γιατί τις λέμε ξηρού τύπου αφού έχουν υγρά;
Μήπως το πιο σωστό είναι ;
Ξηρού τύπου είναι αυτές που έχουμε στα κινητά,laptop κλπ.
Δεν επιμένω βέβαια,αλλά μου φαίνεται αστείο να αποκαλούμε κάτι που είναι υγρό! -
Σωστά το θέτεις αν και πλέον δεν έχουν όλες υγρά!
Τις μπαταρίες του αυτοκινήτου τις διαχωρίζουμε σε 'ανοιχτού' τύπου (αυτές που θέλουν συντήρηση - με υγρά) & 'κλειστού' τύπου (αυτές που δεν θέλουν συντήρηση). Οι τελευταίες τώρα έχουν και αυτές κάποιες διακρίσεις όπως σε υγρές μπαταρίες μολύβδου άνευ συντήρησης (normal Pb Wet MF) & στις μπαταρίες μολύβδου με τζελ (Pb Gel). Μια εξέλιξη των μπαταριών μολύβδου με τζελ είναι οι μπαταρίες AGM.
Για τους γνώστες τώρα, έχω με τη σειρά μου κάποια ερωτήματα.
Κάποιοι φίλοι έθεσαν την άποψη ότι η επιλογή μπαταρίας μεταξύ ανοιχτού ή κλειστού τύπου, εξαρτάται από την τάση που δίνει το altenator και κάπου οριοθετήθηκε το 13.6-14.0 για του ανοιχτού τύπου & 14.2-14.6 για του κλειστού τύπου με εξαίρεση της AGM που θέλουν πάνω από 14.6
Ειλικρινά, ψάχνω βιβλιογραφικά να στηρίξω αυτήν την άποψη (έστω και με έγκυρες διαδικτυακές πηγές) και δεν μπορώ να το στηρίξω. Μάλιστα επικρατεί χάος απόψεων ακόμη και στις εταιρίες κατασκευής μπαταριών!
Για παράδειγμα αυτοκίνητο που στην Ελλάδα ερχόταν με μπαταρία ανοιχτού τύπου 50άρα/280Α, αργότερα ερχόταν με κλειστού τύπου (normal Pb Wet MF) 60άρα/380Α ενώ το altenator δεν άλλαξε από τα αρχικά 100Α και με τάση πάνω στην μπαταρία γύρω στα 14.10-14.14Α
Μπαταρία αυτοκινήτου...