-
Ο χρήστης markvag έγραψε:
Εγώ με σχεδόν 19.000 χλμ στο κοντέρ, το ΒC δείχνει 10,2 l/100km με το 85% εντός αστικής ζώνης! Και δεν το πίνω το αυτοκίνητο! Πως βγάζετε ρε παιδιά τέτοιες καταναλώσεις τύπου 7,5 και 6,5 δε μπορώ να το καταλάβω!
Βέβαια δεν πήρα OPC για να κάνω οικονομία....όσο κάψει...πιο χαλαρά δε μπορώ να το οδηγήσω!Λοιπόν... Πέραν των όσων αναφέρθηκαν πιο πάνω (ελαφρύ αμάξι + ροπάτος κινητήρας - ατμοσφαιρικός! + μακριές σχέσεις) θα προσθέσω και το εξής:
Εκμετάλλευση της φόρας του αυτοκινήτου! Βασικότατο! Προσωπικά χρησιμοποιώ συνέχεια τον κινητήρα σαν φρένο, μιας και κίνηση χωρίς γκάζι + σχέση στο κιβώτιο = μηδέν κατανάλωση και κινούμε για κάποια διαστήματα εκμεταλλευόμενος τη βενζίνη που έχω ήδη κάψει (αδράνεια το λένε). Ένα επιπλέον πλεονέκτημα είναι και η μικρότερη καταπόνηση των φρένων... Πχ, αν δω ένα φανάρι κόκκινο μπροστά μου, αφήνω το γκάζι και επιβραδύνω σιγά σιγά, κατεβάζοντας και ταχύτητες... Δεν αφήνω το γκάζι μόνο για να πατήσω φρένο! Στις κατηφόρες κίνηση με σχέση στο κιβώτιο και χωρίς γκάζι! Στις στροφές αφήνω το γκάζι λίγο νωρίτερα και κατεβάζω σχέση, αντί να πατήσω φρένο (όχι πάντα... ). Ιδίως στους δρόμους που κάνω κάθε μέρα και ξέρω με πόσα θα πάρω κάθε στροφή και που θα σταματήσω ή θα επιβραδύνω, πατάω ελάχιστο φρένο. Όλα αυτά βέβαια με την προύπόθεση να μην γίνεσαι κινούμενο εμπόδιο!
Κάτι ακόμα που βοηθάει στην μικρότερη κατανάλωση (και στη διασκέδαση) είναι οι γρήγορες επιταχύνσεις με τέρμα το γκάζι (μειώνονται οι απώλειες ροής στους αυλούς => μειώνεται η κατανάλωση). Τώρα τελευταία πετυχαίνω όλο και πιο συχνά νούμερα κοντά στο 7 χωρίς σε καμμία περίπτωση να πάω αργά! Απλά προτιμώ να πηγαίνω με 100-110 στον κεντρικό (η Ε.Ο. Θεσ/νίκης - Κιλκίς με 1 λωρίδα ανά κατεύθυνση ο Θεός να την κάνει ΕΟ, αλλά τέσπα...) που παλαιότερα πήγαινα με 120-130 και στις στροφές να του δίνω να καταλάβει!
Α! και στην εθνική η σταθερή ταχύτητα είναι όλα τα λεφτά για την κατανάλωση! Με σταθερά 130 και πάντα το AC ανοιχτό καίω 7lt/100χμ... Ανεξαρτήτως φορτίου! Επίσης στην ΕΟ το AC βοηθάει στην επίτευξη καλύτερης κατανάλωσης, γιατί δεν αλλοιώνεται η αεροδυναμική από τα ανοιχτά παράθυρα.
Με 206 1,6 110ps...
Κι εγώ με το 206 τις ιδιες καταναλώσεις είχα! Και κάνω τα ίδια με εσένα όσον αφορά τη συμπεριφορά! Αλλά η βελόνα δεν ξεκολάει! Στο προηγούμενο γέμισμα βέβαια έβγαλε 525 χλμ ήτοι 8,9 l/100! Aλλα εκ των οποίων τα 200 σε Ε.Ο.!
-
Ο χρήστης PeterPan έγραψε:
. Με το κατέβασμα ταχυτήτων αντί για φρένο, γλιτώνεις την καταπόνηση των φρένων, όμως καταπονείς πολύ τον συμπλέκτη σου. Όμως τα τελευταία χρόνια πλέον κατεβαίνω με σχέση, αλλά αν είναι να κόψω ταχύτητα, τότε τσιμπάω το φρένο και αφού ελαττώσω, τότε χαμηλώνω τη σχέση στο κιβώτιο. Αυτό θα πρότεινα και στα παιδιά για να μην φάνε το συμπλέκτη. Έτσι καταπονείς ομοιόμορφα και ελάχιστα τακάκια και συμπλέκτη.Aν συγχρονίζεις στα κατεβάσματα, η καταπόνηση είναι ελάχιστη
-
Ο χρήστης spiros έγραψε:
Κάτι ακόμα που βοηθάει στην μικρότερη κατανάλωση (και στη διασκέδαση) είναι οι γρήγορες επιταχύνσεις με τέρμα το γκάζι (μειώνονται οι απώλειες ροής στους αυλούς => μειώνεται η κατανάλωση).
εισαι σιγουρος οτι το ηλεκτρογκαζο αφηνει παντα τη πεταλουδα να ανοιξει εντελως στο πληρες γκαζι?
ΔΕΝ την αφήνει πάντα να ανοίξει εντελώς.
-
To Σάββατο προέκυψε ταξίδι αστραπή στη Θεσσαλονίκη.
Λάρισα Θεσσαλονίκη χωρίς κίνηση σε Τέμπη κλπ, 2 άτομα ανευ 'αρκούδας' με ταχύτητες 140-160, 6,8 λιτ/100 παρα κάτι (έπαιζε μεταξύ 6,6 & 6,8)
Στην επιστροφή έβρεχε, οι ταχύτητα έπεσε στα 120 A/C on για να καθαρίζουν τα τζάμια, και η κατανάλωση πάλι 6,8 αλλά στα πάνω άκρα (έδειξε και 7)
Μέση 6,8 για 330 χλμ με λίγη κίνηση στην πόλη (διέσχισα τη μιση Θεσσαλονίκη)Outback 2.0d (Δεν ξέρω αν θα ήταν καλύτερα αν φορούσε το 6άρι που θα έχει το Forester )
-
-
Σήμερα σε 25 χιλιόμετρα έκαψα σχεδόν 3 παυλίτσες βενζίνης (το ντεπόζιτο χωρίζεται σε 4 τμήματα από 5 παυλίτσες το καθένα) - δεν έχω trip computer γμ την τύχη του Trendline. Αλλά όπως το ξέρω το αμάξι και το υπολογίζω είναι σίγουρα 6 λίτρα. Δλδ καμιά κατανάλωση της τάξης των 24 λίτρων/100χλμ με αυτό το ρυθμό Μέσος όρος ταχύτητας 16 χλμ την ώρα
Πως λέμε πηγαίνω τάπα με την ταυτότητα στο στόμα, εγώ ήμουν με την ταυτότητα στο στόμα μέσα στην κίνηση για μιάμιση ώρα. -
Χθες, με ανοιχτή την αγορά κατέβηκα κέντρο(Θεσσαλονίκη) με το αυτοκίνητο από Νεάπολη. Λοιπόν, Λαγκαδά, ανέβηκα Αγ. Δημητρίου, κατέβηκα Δραγούμη, έστριψα Φιλίπου, κατέβηκα Μητ. Γενναδίου, έστριψα Εγνατία, κατόπιν Αγ. Σοφίας, στρίβω δεξιά Ερμού, συνεχίζω, ανεβαίνω Βενιζέλου, στρίβω πάλι Εγνατία, πάλι Αγ. Σοφίας, όπου κάνω τον κύκλο 1-2 φορές μέχρι που έκλεισα ένα ατομικό πάρκινγκ στην Κεραμοπούλου, περιμένοντας. Επιστροφή από Ερμού, βγήκα διακστήρια και ανέβηκα τη Λαγκαδά. Το trip computer , έγραψε 13,0 μέση κατανάλωση με 1η-2α, σταμάτα ξεκίνα και τρία άτομα στη Φόκια 1.6...Σε τέτοιες συνθήκες, δεν μπορείς να έχεις χαμηλές καταναλώσεις, ούτε καν λογικές....
-
Οταν έλεγε εγώ ότι έκαψε 16 που λεγανε μέσα στο φορουμ ότι καιει πολύ το δίλιτρο
-
Ο χρήστης famas έγραψε:
Λοιπόν, Λαγκαδά, ανέβηκα Αγ. Δημητρίου, κατέβηκα Δραγούμη, έστριψα Φιλίπου, κατέβηκα Μητ. Γενναδίου, έστριψα Εγνατία, κατόπιν Αγ. Σοφίας, στρίβω δεξιά Ερμού, συνεχίζω, ανεβαίνω Βενιζέλου, στρίβω πάλι Εγνατία, πάλι Αγ. Σοφίας, όπου κάνω τον κύκλο 1-2 φορές μέχρι που έκλεισα ένα ατομικό πάρκινγκ στην Κεραμοπούλου...'MLS Destinator και ...φτάσατε στον προορισμό σας!'
-
Kατα τα αλλα, φταίνε οι υψηλές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο για τη ρύπανση...
Τις καταναλώσεις που βλέπεις μες την πόλη με μποτιλιάρισμα, ποτέ δεν τις έχω πιάσει στον αυτοκινητόδρομο...
Και ας μη ξεχνάμε πού κινείται το αυτοκίνητο στο 70% των περιπτώσεων. Βρήκαν πάτημα οι 'οικολόγοι' με τις υψηλές ταχύτητες... -
Ο χρήστης rx8_drifter έγραψε:
Kατα τα αλλα, φταίνε οι υψηλές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο για τη ρύπανση...
Τις καταναλώσεις που βλέπεις μες την πόλη με μποτιλιάρισμα, ποτέ δεν τις έχω πιάσει στον αυτοκινητόδρομο...
Και ας μη ξεχνάμε πού κινείται το αυτοκίνητο στο 70% των περιπτώσεων. Βρήκαν πάτημα οι 'οικολόγοι' με τις υψηλές ταχύτητες...Η ταχύτητα ως παράγων κατανάλωσης είναι πολύ σημαντικός σε Αυτοκινητοδρόμους.
Αν ένα όχημα με 120 χιλιόμετρα την ώρα ζητά Α ποσότητα ισχύος για να υπερκεράσει την αεροδυναμική αντίσταση στα 160 χιλιόμετρα την ώρα θα απαιτείται 2.37Α. (η ισχύς αυξάνεται στην 3η δύναμη, ενώ η συνολική δύναμη αντίστασης στην 2η δύναμη). Κοινώς αν ένα όχημα απαιτεί 35 άλογα (εκ των οποίων τα 20 για τις αεροδυναμικές αντιστάσεις) στα 120 χιλιόμετρα την ώρα, στα 160 θα ζητά 15(1.6/1.2)^2 (αντίσταση κύλισης) + 47,4 άλογα για αντιστάσεις = 26,53+47.4 = 74 άλογα περίπου.
Ακόμα και με ίδιο BSFC (εδώ περισσότερα http://autospeed.com/cms/A_110216/article.html) που είναι μία μετά συγχωρήσεως πολύ ευμενής εκτίμηση πρακτικά απαιτείται 210% περισσότερο καύσιμο την ώρα για μόλις 133% περισσότερα χιλιόμετρα ήτοι 1.57 φορές μεγαλύτερη κατανάλωση το χιλιόμετρο. Για το IMA που έχω, αυτό θα σήμαινε από τα 6.1 στα 9.6 λίτρα στα 100 αν και στην πραγματικότητα θα ήμουν ευχαριστημένος με κατανάλωση κάτω από 11 λίτρα στα 100. (καθώς στις υψηλές στροφές η κατανάλωση καυσίμου ανά KWh παραγώμενης ισχύος αυξάνεται).
Η ταχύτητα καίει πολύ καύσιμο (δες και το τεστ του Autobild στην Γερμανία). Πάντως δεν συμφωνώ με τους πράσινους για το απλούστατο λόγο ότι όταν κάποιος είναι willing to pay το παραπάνω παραδάκι κινούμενος γρήγορα (πιθανά για λόγους πολύ πιο σημαντικούς από τα μερικά κιλά παραπάνω CO2) ανά χιλιόμετρο και μπορεί δεν πρέπει να τον μετατρέπεις σε παραβάτη.
ΥΣ. Στο άρθρο αναφέρεται κάτι πολύ ενδιαφέρον για την απόδοση των βενζινοκινητήρων. Πρακτικά είναι προτιμότερο να είναι σε πλήρες φορτίο κάτι που δεν ισχύει για τους diesel που μένουν ανεπηρέαστοι από αυτό.
-
Καλησπέρα,
Νέες μετρήσεις κατανάλωσης με το σημερινό γέμισμα:
α) Τρόπος οδήγησης = Γρήγορος
β) Διαδρομή = 45% πόλη - 35% αυτ/δρομος - 20% επαρχιακός
γ) Χιλιόμετρα = 803
δ) Λίτρα = 50 (πετρέλαιο)
ε) Μ.Ο κατανάλωσης = 6,22λ/100ΚΜΕνδείξεις BC:
α) Μ.Ο Ταχύτητας = 60,2Κμ/h
β) Μ.Ο κατανάλωσης = 6,2λ/100ΚΜΑυτά.....
-
Το δικό μου πάντως έχει σταθεροποιηθεί στα 10.5l/100 km μετά από 1600 χλμ με οδήγηση σε διάφορους δρόμους μέσα στην πόλη, σε βουνά, στον αυτοκινητόδρομο, με κίνηση και χωρίς.
Φαντάζομαι ότι όταν μπορέσω να ανεβάζω στροφές και ταχύτητα κατά βούληση αυτά τα νούμερα θα αποτελέσουν μια ευχάριστη και μελαγχολική ανάμνηση.
-
Δε γίνεται... βγάζει μικρότερη κατανάλωση από μένα με τα διπλάσια άλογα (και σημαντικά μεγαλύτερο βάρος) -
-
Ο χρήστης StavrosG έγραψε:
Δε γίνεται... βγάζει μικρότερη κατανάλωση από μένα με τα διπλάσια άλογα (και σημαντικά μεγαλύτερο βάρος).......και το διπλάσιο μήκος!!!!
-
Diesel POWER
-
Xρίστο, δεν διαφωνώ με αυτό που λές, αλλά προσωπικά, όταν κινούμαι με 160 καίω περίπου 9 λίτρα, ενώ μέσα σε μποτιλιάρισμα φτάνει τα 10. Προφανώς αν πάω με 120, θα πέσει στο 7 περίπου.
Αρα λοιπόν, ακόμα και με αυτήν την εξοχως αντικοινωνική ταχύτητα καίω λιγότερο... -
Ο χρήστης rx8_drifter έγραψε:
Xρίστο, δεν διαφωνώ με αυτό που λές, αλλά προσωπικά, όταν κινούμαι με 160 καίω περίπου 9 λίτρα, ενώ μέσα σε μποτιλιάρισμα φτάνει τα 10. Προφανώς αν πάω με 120, θα πέσει στο 7 περίπου.
Αρα λοιπόν, ακόμα και με αυτήν την εξοχως αντικοινωνική ταχύτητα καίω λιγότερο...Με RX-8;;;;;
-
ειναι στο εξωτερικό ρε.... αλλη βενζίνη άλλη κατανάλωση άλλο κλίμα και άλλος ο ορισμός της κίνησης
Έρευνα Κατανάλωσης