-
Αυτά που περιγράφεις τα κάνει και το outlander πρώτης γενιάς με full time 4x4, χωρίς κανένα απολύτως ηλεκτρονικό βοήθημα παρά μόνο ABS+EBD:
Από παλαιότερη δημοσίευση:
New age SUV!
Mόνιμη τετρακίνηση και υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες με 200+ ίππους σε «SUVοειδή» συσκευασία;...
...Πιο συγκεκριμένα λοιπόν, από τη μια μεριά το Outlander Turbo είναι εφοδιασμένο με το γνωστό από το πρόσφατο παρελθόν σύστημα μόνιμης τετρακίνησης του EVO VI, το οποίο φυσικά διαθέτει κεντρικό διαφορικό, καθώς και ένα συνεκτικό πολύδισκο συμπλέκτη που κατανέμει τη ροπή του κινητήρα ανάμεσα στους δύο άξονες, ανάλογα με τις απαιτήσεις και τις συνθήκες πρόσφυσης'Προσωπικά θα έλεγα πως όλα τα suv είναι στο ίδιο καζάνι και ίσως να ξεχωρίζει λίγο η νέα Χ3 με το σύστημα x-drive. Επίσης πάνω χέρι έχουν όλα τα suv με αργές σχέσεις, αν και το βάρος τους σε φοβίζει λίγο τελικά σε extreme καταστάσεις.
Για light off road καταστάσεις είναι όλα ΟΚ, τώρα αν κάποιος θέλει περισσότερα πάει σε τζιπ πλέον και όχι σε suv.
-
Αγαπητέ scotty σου έχω άσχημα νέα... η μόνιμη τετρακίνηση δεν είναι όπως τα παρουσιάζεις.... Αυτό που εννοείς είναι μάλλον η τετρακίνηση με μποκαρισμένο κεντρικό διαφορικό ή χωρίς κεντρικό διαφορικό (Vitara, Jimny) ίσως και με μπλοκαρισμένα όλα (τότε μόνο έχεις την ίδια ροπή σε όλες τις ρόδες).
Η μόνιμη τετρακίνηση όπως έχουν το προηγούμενο RAV4 και Outlander και συνεχίζει να έχει το Forester και Terios καθώς και τα Audi A4 quattro είναι πολύ καλύτερα από αυτή που ονομάζεις αυτόματη ακριβώς για τις καταστάσεις που αναφέρεις. Η αυτόματη που έχεις σημαίνει σχετικά απότομη εμπλοκή του πίσω άξονα που επέρχεται και με κάποια καθυστέρηση και είναι αυτή που πρακτικά οδηγείται σαν προσθιοκίνητο (γιατί αυτό είναι και αυτούς τους ίδιους περιορισμούς έχει). Η μόνιμη με 3 διαφορικά είναι αυτή που επιτρέπει συνεχή μεταβολή της ροπής των 4 τροχών και που οδηγείται σαν τετρακίνητο (και πάλι ανάλογα με το ζύγισμα/κατανομή που έχει επιλέξει ο κατασκευαστής). Και βέβαια αυτά που θέλεις αυτά με τη μόνιμη τα κάνουν καλύτερα.... (και πιο αξιόπιστα και χωρίς να ζορίζονται)
Όσο για την κατανάλωσή σου νομίζω ότι σε αντίστοιχες συνθήκες το Forester (το προηγούμενο που έχει φίλος μου) ήταν σαφώς καλύτερο (κι ας έχει μόνιμη τετρακίνηση) και υποθέτω ότι το ίδιο πρέπει να ισχύει και για κάμποσα άλλα....
Αν θέλεις να οδηγάς ξεκούραστος και να νιώθεις ότι οδηγάς αυτοκίνητο πάρε αυτοκίνητο και όχι SUV, ποτέ ένα SUV με το κέντρο βάρους στο Θεό δεν θα μπορεί να πάει όσο καλά πάει ένα αντίστοιχο συμβατικό αυτοκίνητο. (το κέντρο βάρους θα το κάνει να γέρνει, για να μην γέρνει θέλει σκληρή ανάρτηση και πάει η άνεση...., κι όσο για στροφές το φαινόμενο χειροτερεύει) Γιατί μέχρι τώρα από αυτά που είπες δεν χρειάζεσαι SUV αλλά συμβατικό αυτοκίνητο με τετρακίνηση... -
Αγαπητέ onyx σου έχω και εγώ άσχημα νέα
Μόνο η μόνιμη τετρακίνηση με 3 ελεύθερα διαφορικά κατανέμει ίση ροπή (μόνιμα και πάντα) σε κάθε τροχό. Τετρακίνηση με μπλοκαρισμένο (πλήρως ή μερικά) τουλάχιστον ένα διαφορικό δεν έχει σταθερή κατανομή ούτε ροπής, ούτε ισχύος.
Επίσης το κακό είναι πως ο τροχός με τη λιγότερη πρόσφυση παίρνει συνήθως την περισσότερη ισχύ/ροπή, όχι το ανάποδο όπως θα θέλαμε.
-
Για να συμβάλλω και εγώ λίγο στην κατάρριψη του μύθου περί ασφάλειας των SUV σας παραθέτω μερικά στοιχεία από τις έρευνες που δημοσίευσε το 2004 η Αμερικανική N.H.T.S.A. (National Highway Traffic Safety Administration), το wannabe όνειρο του νεοσσού ακόμη Euroncap.
-
Τα SUV έχουν 14-23% πιθανότητα ανατροπής ενώ ένα κανονικό ΙΧ 'μόνο' 10%. Αυτά τα νούμερα ισχύουν ακόμη και σε περιπτώσεις ύπαρξης ηλεκτρονικών βοηθημάτων ελέγχου ευστάθειας διότι, το 95% των ανατροπών συμβαίνουν μετά από πρόσκρουση σε εμπόδιο ή όχημα όπου το υψηλότερο κέντρο βάρους δεν μαζεύεται με τίποτα.
-
Οι επιβάτες των SUV έχουν +11% κατά μέσο όρο μεγαλύτερη πιθανότητα να πεθάνουν σε μία σύγκρουση από τους επιβάτες των Ι.Χ. Μάλιστα, χωρίζει τα SUV σε 4 κατηγορίες και τα Ι.Χ. σε 7 ανάλογα με το μέγεθος, και παραθέτει νούμερα από τις στατιστικές του όπου η διαφορά είναι πολύ μεγάλη σε όλες τις κατηγορίες **με την μόνη εξαίρεση **των πολύ μικρών Ι.Χ. όπου υπάρχει σχεδόν ταύτιση με τα μικρά και μεσαία SUV.
-
Η ψευδαίσθηση ασφάλειας που δημιουργούν τα SUV δυστυχώς έχουν και άλλες παρενέργειες κατά την ΝHTSA όπως π.χ. στο να μην φορούν οι οδηγοί τους ζώνες σε μεγαλύτερο ποσοστό από τα κανονικά οχήματα. Παρατηρήθηκε δε ότι οι οδηγοί τους συλλαμβάνονται μεθυσμένοι συχνότερα από τους υπολοίπους (εδώ χρειαζόμαστε ψυχολόγο/κοινωνιολόγο)! Επίσης ιδαίτερη προσοχή χρειάζονται τα παιδιά στο πίσω κάθισμα λόγω των συχνότερων ανατροπών όπου παρατηρούνται περισσότερα θύματα σε σχέση με τα υπόλοιπα ΙΧ.
Θέλετε κι' άλλα? Ψάξτε στο web και θα φρίξετε.
-
-
Αγαπητέ ike νομίζω ότι θα το παλαίψω!! Μάλλον η διαφωνία προέρχεται από θέμα ονοματολογίας και εκφράσεων.... Θα προσπαθήσω να εξισορροπήσω την κατάσταση εκθέτοντας τον συνομιλητή αλλά και καταπίνοντας κάποια από τα λόγια μου με χάρη!
Με κλειδωμένα 3 διαφορικά έχεις σίγουρα ίσες στροφές συνεχώς σε όλες τις ρόδες είτε πατάνε στο έδαφος είτε γλυστράνε είτε είναι στον αέρα. Εκεί θεωρώ ότι η συνολική ροπή για τη μετακίνησή σου (ελάχιστη αν είσαι σε πάγο εως και η μέγιστη του κινητήρα αν είσαι σε τρελλή ανηφόρα σε κατσάβραχα) είναι διαθέσιμη στους άξονες (και όντως δεν είναι το ίδιο με το πάει πάντα η ίδια ροπή παντού που έλεγα) και θα εξαντληθεί (πιο σωστό από το πάει) σε όσες ρόδες έχουν πρόσφυση (αυτές που δεν έχουν απλά θα γυρνάνε αλλά χωρίς να παίρνουν ροπή περισσότερη από όσο χρειάζεται για να υπερνικήσουν τις τριβές τους). Οπότε η ροπή που περνάνε οι τροχοί στο έδαφος διαφέρει ανάλογα με την πρόσφυσή τους αλλά στην κλειδωμένη περίπτωση όσο μεγαλύτερη η πρόσφυση τόσο μεγαλύτερη και η ροπή που η κάθε ρόδα θα περάσει στο έδαφος (μέχρι και όλη η ροπή από μία ρόδα). Οπότε σε κλειδωμένη περίπτωση δεν ισχύει αυτό που λες ότι 'ο τροχός με τη λιγότερη πρόσφυση παίρνει συνήθως την περισσότερη ισχύ/ροπή'. Αυτό που αναφέρεις ισχύει για τα ελεύθερα διαφορικά. Έτσι σε μια τετρακίνηση με 3 ελεύθερα διαφορικά η ροπή/ισχύς που καταλήγει σε κάθε τροχό δεν είναι σταθερή αλλά εξαρτάται από την πρόσφυσή τους (έστω κι αν αυτό συμβαίνει με τρόπο αντίθετο από αυτό που θα θέλαμε όπως είπες...). Παράδειγμα, έστω οι αριστερές ρόδες σε μπετόν και οι δεξιές σε πάγο. Οι δεξιές θα πάρουν όλη τη ροπή (έστω κι αν είναι ελάχιστη, αυτή επαρκεί για να γυρνάνε οι ρόδες κόντρα στην μηδαμινή πρόσφυση) και οι αριστερές δεν θα κάνουν τίποτα οπότε μηδέν ροπή. Οπότε δεν ισχύει ότι σε μόνιμη τετρακίνηση με ελεύθερα διαφορικά όλες παίρνουν συνέχεια την ίδια ροπή... Την ίδια ροπή θα παίρνουν μόνο σε ευθεία, επίπεδη με ίδιο συντελεστή τριβής και αυτό είτε είναι με ελεύθερα διαφορικά είτε με κλείδωμένα. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις υπάρχει μεταβολή της ροπής σε κάθε ρόδα με σχέση, ανάλογη στο κλειδωμένο ή αντιστρόφως ανάλογη στο ελεύθερο ή άστα να πάνε μπέρδεμα στα περιορισμένης ολίσθησης, της πρόσφυσης.
Και σε κλειδωμένα και σε ελεύθερα διαφορικά συμβαίνουν αλλαγές στην πρόσφυση των τροχών και για αυτό εν κινήσει μπορεί το αυτοκίνητο να κάνει περίεργα γλυστρήματα-φιδιάσματα καθώς διαφορετικοί τροχοί βρίσκουν και χάνουν πρόσφυση.Η ακριβώς προηγούμενη δημοσίευση που είναι και εντός θέματος (εμείς έχουμε ξεφύγει λιγάκι...) αποδεικνύει με στατιστικά στοιχεία αυτά που αρκετοί αρνούνται ή δεν μπορούν να δούνε.
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Οπότε σε κλειδωμένη περίπτωση δεν ισχύει αυτό που λες ότι 'ο τροχός με τη λιγότερη πρόσφυση παίρνει συνήθως την περισσότερη ισχύ/ροπή'. Αυτό που αναφέρεις ισχύει για τα ελεύθερα διαφορικά.Μα αυτό δεν το είπα για τα κλειδωμένα διαφορικά. Είπα *συνήθως *και *συνήθως *δεν έχουμε κλειδωμένα διαφορικά, μόνο το κεντρικό είναι (ή συμπεριφέρεται -περίπου- σαν να είναι) κλειδωμένο. Τα άλλα είναι ελεύθερα (συνήθως!) και συμβαίνει αυτό που είπα.
Έτσι σε μια τετρακίνηση με 3 ελεύθερα διαφορικά η ροπή/ισχύς που καταλήγει σε κάθε τροχό δεν είναι σταθερή αλλά εξαρτάται από την πρόσφυσή τους (έστω κι αν αυτό συμβαίνει με τρόπο αντίθετο από αυτό που θα θέλαμε όπως είπες...)
Είναι λάθος αυτό που λες, αν έχουμε 3 ελεύθερα διαφορικά η ροπή ισοκατανέμεται ΠΑΝΤΑ. Η ισχύς ποικίλει σαν το γινόμενο της -σταθερής- ροπής επί την ταχύτητα του κάθε τροχού.
Η ύπαρξη διαφορικού εξασφαλίζει το ισόποσο της ροπής στα άκρα του, δεν γίνεται αλλιώς. Αν υπάρχει μηχανισμός μπλοκαρίσματός του ή κάτι άλλο (συμπλέκτης) τότε η κατανομή της ροπής μπορεί να ποικίλει και αν δεν υπάρχει κάποιος ενεργός μηχανισμός θα ποικίλει ανάστροφα από το επιθυμητό.
-
Ουφ, λίγα μόνο μου λέει... ... άρα καλά τα κατάφερα!
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
...σε μια τετρακίνηση με 3 ελεύθερα διαφορικά η ροπή/ισχύς που καταλήγει σε κάθε τροχό δεν είναι σταθερή αλλά εξαρτάται από την πρόσφυσή τους...Είναι λάθος αυτό που λες, αν έχουμε 3 ελεύθερα διαφορικά η ροπή ισοκατανέμεται ΠΑΝΤΑ. Η ισχύς ποικίλει σαν το γινόμενο της -σταθερής- ροπής επί την ταχύτητα του κάθε τροχού.
Αυτό λοιπόν έτσι όπως το λες μοιάζει σωστό!! Θα πρέπει βέβαια να αναπροσαρμόσω κάποιες σκέψεις μου αλλά μου αρέσει!! Και είναι και πρωτότυπο. Ευχαριστώ!
-
Ο χρήστης evolander έγραψε:
Αυτά που περιγράφεις τα κάνει και το outlander πρώτης γενιάς με full time 4x4, χωρίς κανένα απολύτως ηλεκτρονικό βοήθημα παρά μόνο ABS+EBD:Δεν αμφιβαλω οτι τα κανει , και σιγουρα ολα τα SUV λιγο πολυ τα ιδια κανουν
Προσωπικά θα έλεγα πως όλα τα suv είναι στο ίδιο καζάνι και ίσως να ξεχωρίζει λίγο η νέα Χ3 με το σύστημα x-drive. Επίσης πάνω χέρι έχουν όλα τα suv με αργές σχέσεις, αν και το βάρος τους σε φοβίζει λίγο τελικά σε extreme καταστάσεις.
Εμενα δεν με ενδιαφερουν τα αργα και τα γρηγορα , αν ηθελα τετοια θα επερνα ενα καθαροαιμο 4Χ4 ,εγω απλα θελω να ταξιδευω , ανετα , γρηγορα , οικονομικα , και προ παντων με ασφαλεια ...αυτα τα εχω βρει στο δικο μου και με καλυπτουν .
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Αγαπητέ scotty σου έχω άσχημα νέα... η μόνιμη τετρακίνηση δεν είναι όπως τα παρουσιάζεις.... Αυτό που εννοείς είναι μάλλον η τετρακίνηση με μποκαρισμένο κεντρικό διαφορικό ή χωρίς κεντρικό διαφορικό (Vitara, Jimny) ίσως και με μπλοκαρισμένα όλα (τότε μόνο έχεις την ίδια ροπή σε όλες τις ρόδες).
Η μόνιμη τετρακίνηση όπως έχουν το προηγούμενο RAV4 και Outlander και συνεχίζει να έχει το Forester και Terios καθώς και τα Audi A4 quattro είναι πολύ καλύτερα από αυτή που ονομάζεις αυτόματη ακριβώς για τις καταστάσεις που αναφέρεις. Η αυτόματη που έχεις σημαίνει σχετικά απότομη εμπλοκή του πίσω άξονα που επέρχεται και με κάποια καθυστέρηση και είναι αυτή που πρακτικά οδηγείται σαν προσθιοκίνητο (γιατί αυτό είναι και αυτούς τους ίδιους περιορισμούς έχει). Η μόνιμη με 3 διαφορικά είναι αυτή που επιτρέπει συνεχή μεταβολή της ροπής των 4 τροχών και που οδηγείται σαν τετρακίνητο (και πάλι ανάλογα με το ζύγισμα/κατανομή που έχει επιλέξει ο κατασκευαστής). Και βέβαια αυτά που θέλεις αυτά με τη μόνιμη τα κάνουν καλύτερα.... (και πιο αξιόπιστα και χωρίς να ζορίζονται)Για να το λες εσυ κατι θα ξερεις παραπανω , εγω απλα ειπα τι διαπιστωσα και πως ενιωσα
Όσο για την κατανάλωσή σου νομίζω ότι σε αντίστοιχες συνθήκες το Forester (το προηγούμενο που έχει φίλος μου) ήταν σαφώς καλύτερο (κι ας έχει μόνιμη τετρακίνηση) και υποθέτω ότι το ίδιο πρέπει να ισχύει και για κάμποσα άλλα....
Φιλε μου δεν λεω οτι το δικο μου ειναι καλυτερο απο αλλα και απο αυτο που λες ..Αλλα μην ξεχνας το θεμα γουστου και ομορφια , καθως κυρος , βλαβες κλπ.Καθως επισης και την τιμη αγορας ...
Αν θέλεις να οδηγάς ξεκούραστος και να νιώθεις ότι οδηγάς αυτοκίνητο πάρε αυτοκίνητο και όχι SUV, ποτέ ένα SUV με το κέντρο βάρους στο Θεό δεν θα μπορεί να πάει όσο καλά πάει ένα αντίστοιχο συμβατικό αυτοκίνητο. (το κέντρο βάρους θα το κάνει να γέρνει, για να μην γέρνει θέλει σκληρή ανάρτηση και πάει η άνεση...., κι όσο για στροφές το φαινόμενο χειροτερεύει) Γιατί μέχρι τώρα από αυτά που είπες δεν χρειάζεσαι SUV αλλά συμβατικό αυτοκίνητο με τετρακίνηση...
Εδω θα διαφωνησω μαζι σου καθετα ,,,κανενα αυτοκινητο δεν μου ενεπνευσε τοσο ασφαλεια οσο αυτο , και το θεμα κεντρο βαρος και που γερνει στις στροφες αυτο δεν γινεται στο δικο μου .Η συγκεκριμενη κατηγορια αυτων των αμαξιων τυπου suv που τα λενε , δεν ειναι ουτε για να μπαινεις στις στροφες ουτε και να τρεχεις ..ειναι γιαυτα που σου ειπα , που θελω και ζητω εγω ..Να μπορεις να περνας σχετικες δισκολιες στο δρομο , οπως ειναι πλημηρισμενοι δρομοι , πεζοδρομια , φορτωμα κλπ ,αυτα δεν τα κανει κανενα αμαξι
-
Ο χρήστης dstou έγραψε:
- Τα SUV έχουν 14-23% πιθανότητα ανατροπής ενώ ένα κανονικό ΙΧ 'μόνο' 10%. Αυτά τα νούμερα ισχύουν ακόμη και σε περιπτώσεις ύπαρξης ηλεκτρονικών βοηθημάτων ελέγχου ευστάθειας διότι, το 95% των ανατροπών συμβαίνουν μετά από πρόσκρουση σε εμπόδιο ή όχημα όπου το υψηλότερο κέντρο βάρους δεν μαζεύεται με τίποτα.
Αυτη η ερευνα ποτε εγινε ?? μηπως ειναι παμπαλαια ??
- Οι επιβάτες των SUV έχουν +11% κατά μέσο όρο μεγαλύτερη πιθανότητα να πεθάνουν σε μία σύγκρουση από τους επιβάτες των Ι.Χ. Μάλιστα, χωρίζει τα SUV σε 4 κατηγορίες και τα Ι.Χ. σε 7 ανάλογα με το μέγεθος, και παραθέτει νούμερα από τις στατιστικές του όπου η διαφορά είναι πολύ μεγάλη σε όλες τις κατηγορίες **με την μόνη εξαίρεση **των πολύ μικρών Ι.Χ. όπου υπάρχει σχεδόν ταύτιση με τα μικρά και μεσαία SUV.
Αυτο που λεει εγω δεν το πιστευω με τιποτα , μαλλον το αντιθετο , σαν να μουλες θα τρακαρει ενα λεοφορειο με ενα τζιπ και θα σκοτωθουν οι οδηγοι του λεοφορειου ..βεβαια καθε συγκρουση εχει και τους παραμετρους , αλλα ετσι οπως το λεει με τιποτα...
- Η ψευδαίσθηση ασφάλειας που δημιουργούν τα SUV δυστυχώς έχουν και άλλες παρενέργειες κατά την ΝHTSA όπως π.χ. στο να μην φορούν οι οδηγοί τους ζώνες σε μεγαλύτερο ποσοστό από τα κανονικά οχήματα. Παρατηρήθηκε δε ότι οι οδηγοί τους συλλαμβάνονται μεθυσμένοι συχνότερα από τους υπολοίπους (εδώ χρειαζόμαστε ψυχολόγο/κοινωνιολόγο)! Επίσης ιδαίτερη προσοχή χρειάζονται τα παιδιά στο πίσω κάθισμα λόγω των συχνότερων ανατροπών όπου παρατηρούνται περισσότερα θύματα σε σχέση με τα υπόλοιπα ΙΧ.
αυτα γινονται στα αμερικανακια και στους ασυνείδητους οδηγους , δεν μιλαμε για τετοιες καταστασεις , αν δεν βαλεις ζωνες θα σου σπασει τα αυτια το μπιμπ , και οσο για τους μεθυμσενους δεν χρειαζεται να οδηγεις suv για να οδηγας πιτα νομιζοντας οτι θα την γλυτωσεις επειδη οδηγας τετοιο οχημα , αυτα μονο αν εισαι αφελης θα τα πιστεψεις .
-
Σε ένα επεισόδιο στο fifth gear νομίζω, είχαν δοκιμάσει σύγκρουση μεγάλου suv με απλό αυτοκίνητο . Το suv ανατράπηκε μετά την σύγκρουση αλλά η καμπίνα των επιβατών ήταν σε καλή κατάσταση σε αντίθεση με το άλλο το οποίο είχε κυριολεκτικά διαλυθεί χωρίς καμία ελπίδα επιβίωσης. Γενικά παρουσίασαν το πρόβλημα ασυμβατότητας μεταξύ διαφορετικών τύπων αυτοκινήτων. Ενα αυτοκίνητο σε σύγκρουση με μεγάλο τετρακίνητο 2+ τόνων δίνει ελάχιστες δυνατότητες επιβίωσης στους επιβάτες και αναφέρει τις προτάσεις σχεδιασμού των suv έτσι ώστε να αντιμετωπήσουν την ασυμβατότητα αυτή.
Πιστεύω πάντως ότι πολλοί κατηγορούν τα suv χωρίς ουσιαστικά να έχουν ουσιαστικά οδηγήσει όπως έκανα και εγώ παλαιότερα που γέλαγα με τα x5, ml κλπ με λάστιχα ασφάλτινα υπερυψηλών επιδόσεων. Ομως τελικά δεν είναι έτσι, ένα σύγχρονο suv παρέχει για όποιον τα χρειάζεται πλεονεκτήματα και βεβαίως έχει μειονεκτήματα. Το 'πρόβλημα' είναι η συμπεριφορά κάποιων οδηγών που επειδή έχουν πάρει μεγάλο suv ( θα έλεγα ότι νομίζουν ότι έχουν μεγάλο ' οργανο' αλλά το παρατηρώ και σε γυναίκες οδηγούς ) και έχουν την απαίτηση να σε περάσουν από πάνω και σίγουρα υπερεκτιμουν τις δυνατότητες αλλά και την ασφάλεια που τους παρέχει το αυτοκίνητο τους . -
Προς scotty αλλά και κάθε ενδιαφερόμενο
Η έρευνα, στοιχεία της οποίας ανέφερα, δεν είναι παμπάλαια. Όπως γράφω δημοσιεύτηκε μόλις το 2004 και μάλιστα από τον έγκυρο οργανισμό NHTSA της Αμερικής (της μητέρας δηλαδή των SUV προτού η μόδα αυτή περάσει τον Ατλαντικό).
Στοιχεία της έρευνας, καθώς και πολλά άλλα, μπορεί να βρει κανείς στην ιστοσελίδα της wikipedia στα λήμματα suv αλλά και **criticism of the suv **όπου υπάρχουν δεκάδες reference και links με αναφορές και έρευνες από πολλούς φορείς. Αξίζει όμως να επισκεφτεί κανείς (και για ένα σωρό άλλους αυτοκινητιστικούς λόγους) την ιστοσελίδα του ΝΗΤSA. Απλά οι άνθρωποι είναι δεκαετίες μπροστά, δεν υπάρχει **τίποτα συγκρίσιμο **σε παγκόσμιο επίπεδο, οι δε εκθέσεις και στατιστικές τους έχουν πολύ υψηλά στάνταρντ και βασίζονται σε πάρα πολλά εκατομμύρια επιβατοχιλιόμετρα.
Εν τέλει τα ουσιώδη της κριτικής για τα SUV πηγάζουν από τα **εγγενή τους μειονεκτήματα **τα οποία εν τάχει είναι : μεγάλο βάρος, υψηλό κέντρο βάρους, μεγάλες διαδρομές στην ανάρτηση, μεγαλύτεροι τζόγοι, μειωμένη ορατότητα πίσω (το πρόβλημα backover death είναι σοβαρό και δεν εξαλείφεται π.χ. με μία κάμερα), μεγαλύτερη ευαισθησία σε πλαινούς ανέμους κ.α. τα οποία **είναι αναλλοίωτα φυσικά μεγέθη **και όχι προσωπικές απόψεις.
Για την συμπεριφορά των οδηγών τους πάλι αναφέρονται σε στατιστικά δείγματα εκατομμυρίων και εν πάσει περιπτώσει ζήτησα ήδη την γνώμη ψυχολόγου/κοινωνιολόγου.Πάντως τα 'αμερικανάκια' δεν ευδοκιμούν μόνο στην Αμερική.Τέλος, ο καθένας είναι απόλυτα ελεύθερος να πιστεύει ότι θέλει.
ΜΦΧ
dstou -
Γιατί μέχρι τώρα από αυτά που είπες δεν χρειάζεσαι SUV αλλά συμβατικό αυτοκίνητο με τετρακίνηση..
Ο χρήστης scotty έγραψε:
...,κανενα αυτοκινητο δεν μου ενεπνευσε τοσο ασφαλεια οσο αυτο , και το θεμα κεντρο βαρος και που γερνει στις στροφες αυτο δεν γινεται στο δικο μου .....suv...δεν ειναι ουτε για να μπαινεις στις στροφες ουτε και να τρεχεις ..ειναι γιαυτα που σου ειπα , που θελω και ζητω εγω ..Να μπορεις να περνας σχετικες δισκολιες στο δρομο , οπως ειναι πλημηρισμενοι δρομοι , πεζοδρομια , φορτωμα κλπ ,αυτα δεν τα κανει κανενα αμαξιΑπό τα πιο προηγούμενα που είπες ήταν ήδη προφανές ότι δεν μπαίνεις σε στροφές και δεν ψάχνεις τα όρια. Όταν όμως γίνει μια στραβή και τα όρια κατεβούν απότομα καλό είναι να έχεις όσο γίνεται μεγαλύτερα περιθώρια και το ψηλό κέντρο βάρους μπορεί να σε προδώσει.
Για το αν γέρνει είπαμε ή γέρνει αλλά είναι άνετο ή δεν γέρνει αλλά δεν είναι άνετο και τα δύο με συμβατικές αναρτήσεις δεν γίνονται.... Απλά μάλλον είσαι αρκετά κάτω από τα όρια ώστε να μην αποτελεί αυτό θέμα για σένα ή είσαι μαθημένος.
Το φόρτωμα το έχεις με τα πολυμορφικά ή με τα στέισον και πιο εύκολα μια και το κατώφλι είναι χαμηλότερο. Πεζοδρόμια όλοι τα ανεβαίνουν αν δεν φοράνε χαμηλό προφίλ ελαστικά και όσο για τα νερά τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα με τα καλύματα από κάτω και τα ηλεκτρολογικά καλά μονωμένα δεν παθαίνουν κάτι και άλλωστε πόσο συχνά περνάς από νερά.... (φαίνεται βέβαια ότι κάποιοι δρόμοι στην Αθήνα και αλλού γίνονται ποτάμια εύκολα μόλις βρέξει)...
Με αυτά πάντως που λες τώρα καλώς και το πήρες. Γιατί πάντα ό,τι και να μας λένε όλοι αν ένα αυτοκίνητο μας αρέσει και μας κάνει κλίκ, όπως αυτό σε εσένα, τότε δύσκολα μεταπείθεσαι και αυτό δεν είναι κακό, είναι ωραίο να είσαι ευχαριστημένος με την επιλογή σου. Αλλά φυσικά ο καθένας είναι άξιος της επιλογής του...
Το θέμα της ασφάλειας που εμπνέουν μερικά αυτοκίνητα, τα SUV ιδιαίτερα, είναι νομίζω πολύ μεγάλο. Αν και δεν φαίνεται να στηρίζεται σε πραγματικά στοιχεία πολύ θα ήθελα να καταλάβω γιατί δημιουργείται αυτή η εντύπωση. Θεωρώ ότι το μέγεθος, η ευστάθεια (έλλειψη νευρικότητας) λόγω βάρους και αναισθησίας καθώς και η ορατότητα είναι οι βασικοί παράγοντες. Τι λέτε για αυτά??
Τα από Αμερικής στατιστικά αποτελέσματα τα σέβομαι και θεωρώ ότι ισχύουν εκεί αλλά από την άλλη το είδος των αυτοκινήτων εκεί καθώς και οι διαφορές σχεδίασης (σούστες) και τεχνολογίας (ESP κλπ) κάνουν τα ευρωπαϊκά SUV να συμπεριφέρονται αρκετά καλύτερα από τα αμερικάνικα. Παρόλα αυτά συνεχίζω να θεωρώ ότι ένα SUV θα υστερεί. -
Ο χρήστης renmeg έγραψε:
Πιστεύω πάντως ότι πολλοί κατηγορούν τα suv χωρίς ουσιαστικά να έχουν ουσιαστικά οδηγήσει όπως έκανα και εγώ παλαιότερα που γέλαγα με τα x5, ml κλπ με λάστιχα ασφάλτινα υπερυψηλών επιδόσεων. Ομως τελικά δεν είναι έτσι, ένα σύγχρονο suv παρέχει για όποιον τα χρειάζεται πλεονεκτήματα και βεβαίως έχει μειονεκτήματα. Το 'πρόβλημα' είναι η συμπεριφορά κάποιων οδηγών που επειδή έχουν πάρει μεγάλο suv ( θα έλεγα ότι νομίζουν ότι έχουν μεγάλο ' οργανο' αλλά το παρατηρώ και σε γυναίκες οδηγούς ) και έχουν την απαίτηση να σε περάσουν από πάνω και σίγουρα υπερεκτιμουν τις δυνατότητες αλλά και την ασφάλεια που τους παρέχει το αυτοκίνητο τους .
Συμφωνω απολυτα μαζι σου , και θελω να ρωτησω τον φιλο onyx ΚΑΙ τον dstou τι αυτοκινητα εχουν , αν εχουν οδηγησει SUV , και ποσα χρονια οδηγανε ...
-
Δεν έχω SUV και δύσκολα θα αγόραζα ένα τέτοιο όχημα. Oδηγάω 25 χρόνια, τα 3 πρώτα με μηχανάκι έχω κάνει περίπου 400.000 χλμ.
Τα ΙΧ που έχω αυτή τη στιγμή είναι 2. Ενα πόλης 1.300 κληρονομιά από τον πεθερό μου που είχε σχολή οδηγών μέχρι πρόσφατα το οποίο έχω για την καθημερινή λάντζα, και ένα 1.800 sedan προσθιοκίνητο, μοντέλο 2000, το οποίο χρησιμοποιώ σχεδόν αποκλειστικά έξω.Όμως λόγω εργασίας έχω οδηγήσει πολλά τετρακίνητα τζιπ, suv και pick up και σε καρόδρομους αλλά και σε εθνική και με έκαναν επιφυλακτικό. Έχουμε και λέμε :
Daihatsu Feroza 1.6 το 1992, απλά επαρκές στο χώμα, σκληρό στην άσφαλτο, περίεργα φρένα
Lada Niva 1.6, το 2003-2006 καλό στο εργοτάξιο, έφριξα στην άσφαλτο, μου πήρε τ' αυτιά γενικώς και με κούρασε
Toyota Hi-lux, 2.000, το 1990 και έφριξα γενικώς
Suzuki Samurai 1.3 το 1995? έφριξα γενικώς, σχετικά καλό κατσίκι στον καρόδρομο
Suzuki Jimny 1.3?, 2008 cabrio το ίδιο
Suzuki Vitara 1.6, 2005, μετριότατο, κούναγε πολύ έξω, καλοί χώροι πίσω
Toyota Land Cruizer 5θ, 1999 μοντέλο, απίστευτοι χώροι και φοβερή άνεση στον καρόδρομο, μουλάρι που δεν κολώνει πουθενά,κούναγε πολύ έξω, μεγάλη κατανάλωση, στοιχειώδες ταμπλό, φιμωμένο γκάζι έξω, ψιλοαναναίσθητο τιμόνι, δυσκολίες στην κίνηση στην πόλη, μειωμένη ορατότητα πίσω σε σημείο έντονου προβληματισμού και ψιλοθόρυβος, κόστος
Toyota Land Cruizer 5θ, 2005 μοντέλο, απίστευτοι χώροι και ίδια άνεση στον καρόδρομο, ίδιο μουλάρι, ριζικά επανασχεδιασμένο και νεανίζων ταμπλό, πολύ καλύτερη αεροδυναμική, λιγότερο κούνημα, πιο ευκολοδήγητο (αυτόματο και cruise control), ψιλοαναίσθητο τιμόνι, φιμωμένο γκάζι έξω (δεν μπόρεσα να δω πάνω από 180 με τίποτα), ίδιες δυσκολίες σε πόλη και ορατότητα πίσω, απίστευτη κατανάλωση, κόστος
Hyundai Santa Fe, 2.000 td, το 2005, καλοί χώροι, σχετικά χαμηλή κατανάλωση και κοστολόγια, αρκετά αξιόπιστο, αδιάφορο οδηγικά, ψιλοαναίσθητο τιμόνι, πλαστικά που μυρίζουν, 'δεύτερες' ταπετσαρίες και υφάσματα, αμερικανόπνευστη αισθητική (κακέκτυπο copy paste), θόρυβος.
Νissan KingCab, 2.000 το 2004, έφριξα, αν και ήταν ταλαιπωρημένοΕπίσης έχω μπει σε Cayenne, την κορυφαία Turbo S, για ταξείδι και μου άρεσε πιο πολύ από μέσα απ'ότι απ'έξω.Ομως δεν την έχω οδηγήσει, ούτε πρόκειται στο άμεσο μέλλον, τη βλέπω δε ως υπερβολική σαν σύλληψη και κατασκευή και αποκλειστικά δυστυχώς ως εργαλείο πουλ μουρ.
Γενικά όλα όσα οδήγησα, και το λιγότερο που έχω κάνει με το καθένα είναι 500χλμ. με κάποια βέβαια πολύ περισσότερα, μου δημιουργούσαν μία ανασφάλεια και μιά επιφύλαξη που πολύ λίγα κανονικά ΙΧ μου έχουν δώσει στην άσφαλτο.
-
Εκτος αυτα τα δυο που μου λες Hyundai Santa Fe , Toyota Land Cruizer 5θ , και αυτα μοντελα 2005 , και δεν ξερω τι ηλεκρονικα εχουν , ολα τα αλλα δεν μπορουμε να πουμε οτι ειναι SUV , ουτε εχουν και τα ηλεκτρονIκα , των τελευταιων μον τελων , καθως τις αναρτησεις , και τις ανεσεις κλπ .
Εν κατακλειδι , εγω επιμενω οτι ενα SUV της ταξεως των 35000 με ολα τα ηλεκρονικα ειναι πολυ πιο καλυτερο , απο θεμα ασφαλειας , ανεσης κλπ απο ενα ΙΧ . Αυτην την εντυπωση εχω αποκομισει εδω και χρονια που οδηγω απο το 1981 εχω διπλομα , και εχω αλλαξει 9 αυτοκινητα και ολα ηταν καινουργια ...
Κανενα μα κανενα δεν μου ενεπνευσε αυτην την σιγουρια οσο το suv , βεβαια αλλη τεχνολογια πριν 25 χρονια αλλη τωρα ..αλλα και τα τελευταια που ειχα απο το 2000 μεχρι σημερα , δεν εχουν καμμια σχεση με αυτο. Ισως ειναι η ιδεα μου αλλα , εγω ταξιδευω ανετα και νιωθω την ασφαλεια ..
ΑΥΤΑ -
Μια χαρά είναι η ασφάλεια των suv... επίσης άλλο το τζιπ 4χ4 και άλλο το suv
-
Ο χρήστης evolander έγραψε:
Μια χαρά είναι η ασφάλεια των suv... επίσης άλλο το τζιπ 4χ4 και άλλο το suvΑυτο Ναι ,,δεν το συζητω...καμμια σχεση το 4Χ4 με το SUV
-
Νομίζω ότι τα έχουμε μπλέξει γενικά.
dstou, τα οχήματα που αναφέρεις τι σχέση έχουν με συγχρονα suv; Ειλικρινα είναι αστείο να θεωρείς πχ το jimny ( που το έχω 8 χρόνια και θα το κρατήσω άλλα 8 ) suv. Ολα αυτά τα αυτοκίνητα είναι καθαρόαιμα 4χ4 και καταπληκτικά εργαλεία για συγκεκριμένη όμως χρήση.
Δηλαδή αν πάρω το jimny και κυνηγάω σαξοραλα και φέρω 10 τούμπες θα φταίει το αυτοκίνητο;
Από την άλλη μεριά αν ( κτυπα ξύλο, μακριά από εμας, φτου φτου ) εμπλακεί κάποιος σε ατύχημα σε ποιό αυτοκίνητο θα προτιμούσε να ήταν αυτός και τα παιδιά του πάντα με ζώνες ασφαλείας ;
rx8 ή cx7
clk350 ή ml 350
911 ή cayenne
celica ή landcruizer( συγκρίνω χαμηλα με ψηλα αυτοκίνητα)
Ξαναγράφω, κατά την γνωμη μου σχεδόν όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι μιά χαρά και ασφαλή και κάθε ένα φτιάχτηκε για διαφορετική χρήση , απλά ο οδηγός να σέβεται τα όρια τους που στα σύγχρονα suv είναι πλέον αρκετά ψηλά .Επίσης και κατά την γνώμη μου πάντα τι σχέση έχουν τα αμερικάνικα αυτοκίνητα και οι έρευνες τους με τα ευρωπαικά και γιαπωνέζικα;
-
Ο χρήστης renmeg έγραψε:
Επίσης και κατά την γνώμη μου πάντα τι σχέση έχουν τα αμερικάνικα αυτοκίνητα και οι έρευνες τους με τα ευρωπαικά και γιαπωνέζικα;
**ΣΩΣΤΟΤΑΤΟς **
Ασφάλεια των SUV... Η κατάρριψη του μύθου