-
μα qsis εσύ λες ότι σύμφωνα με την τάπα πρέπει να βάζεις 98RON (ή 95ROZ)... γιατί στο site της audi δίνει 98ROZ?
-
εκανα edit παραπανω..
ειλικρινα δεν ξερω γιατι λεει ετσι δεν ειναι το ιδιο παντως.
μου βαζεις κι ενα link? -
δεν υπάρχει link..είναι pop-up παράθυρο στο http://konfigurator.audi.de..
λοιπόν a3 1.8 tfsi 160 θέλει 95ROZ
s3 θέλει 98ROZ
και η αποκάλυψη της βραδιάς a3 1.6 102 θέλει 95ROZ...
μήπως το ROZ είναι ο γερμανικός τρόπος να πουν RON γιατί με την καμία ο υπεραιωνόβιος 8βάλβιδος δε θέλει 98RON (που λες ότι ισοδυναμεί με 95ROZ)..
αφού αρχίσαμε να βάζουμε τάπες , να βάλω και τη δική μου να το μπλέξουμε ακόμα περισσότερο..
δυστυχώς ελληνική επιγραφή, που μιλάει για 95RON (όχι ROZ) και min. 91RON.... άντε βγάλε άκρη..
edit: RON is not a measure of how 'powerful' a fuel is...The bottom line is that RON is a measure of how effective a petrol is at resisting engine knock. It tells us nothing about power or fuel economy. Over dosing on octane will only dent your pocket. (http://www.torquecars.com/articles/fuel ... atings.php)
One of our users commented that using higher octane fuel than your engine requires actually gives no benefit and may be a waste of money. This is because virtually NO engines require 98 RON over 95, and the market for 'super' fuels seems to be based on people's misunderstanding of octane ratings and the placebo effect of filling up with 'more powerful' fuel - making motorists think their engine is running better in some way. (http://www.petrolprices.com/about-fuel.html)
-
Ο χρήστης BENZINAS έγραψε:
Και μια που μιλαμε για το Α3:εχω ακουσει απο διαφορους αλλα θυμαμαι κι απο το golf IV που ειχα,οτι πρεπει να αλλαχτουν τα πρωτα λαδια στα πρωτα 4-5000(το πολυ 7,500) km.Ομως απο την αντιπροσωπεια μου τονισαν κατηγορηματικα οτι πλεον βαζουν λαδια long life και δε συνιστουν αλλαγη πριν τα 15000km.Eχει κανεις αποψη για το θεμα?Εγώ τα άλλαξα στα 10.000km (με το που είπα στον εαυτό μου ότι 'στρώσιμο τέλος' ).
Κανονικά και να μην τα αλλάξεις μέχρι την πρώτη αλλαγή (30.000km όπως συνιστά ο κατασκευαστής) δεν έχεις πρόβλημα.Αν τα αλλάξεις νωρίτερα, είναι σα να πετάς λάδια που δεν έχεις εξαντλήσει την διάρκεια ζωής τους.Γι'αυτό σου λένε ότι δε συνίσταται αλλαγή.
Επίσης οι TFSI κινητήρες που παίρνουν long life λάδια, από ό,τι είδα στο ταμπελάκι του 1lt λαδιού που αγόρασα extra από την αντιπροσωπεία έχουν προδιαγραφές 0-30w που σημαίνει ότι είναι ιδιαίτερα λεπτόρευστα (δηλαδή είναι πολύ καλό για το στρώσιμο).Προσωπικά ούτε 15.000km δε θα κράταγα τα ίδια λάδια σε turbo κινητήρα.
Εγώ κάνω αλλαγή λαδιών κάθε 10.000km και service κάθε 30.000km.
Μην ξεχνάμε ότι τα λάδια είναι η ζωή του κινητήρα.saxo_1100
βέβαια στη δική μου τάπα βενζίνης (έβαλα και φωτογραφία πιο πίσω) λέει 91ROZ.Μάλλον κάτι δεν έχουν 'αντιγράψει' σωστά στο site (αδυνατώ να πιστέψω ότι έχουν κάνει λάθος στο ταμπελάκι του αυτοκινήτου). -
στο φιατ γραφει τα εξης .
Use petrol with a rated octane number R.O.N no lower than 95. -
κοιτωντας παντως τη ταπα του καβουρα ο 1.8Τ οντως δε 'απαιτει' 100αρα
βρηκα παλι το παλιο post του christos.dimou
Ο χρήστης christos.dimou έγραψε:
Για το RON (ROZ) και MONRON --> Research Octane Number
ROZ --> Reguläre Octan-Zahl
MON --> Motor Octane NumberΣτην Αμερική η βενζίνη μετριέται με έναν άλλο δείκτη το ημιάθροισμα τον RdON=(RON+MON)/2 (RoaD Octane Number).
Καθώς το ΜΟΝ είναι πάντα μικρότερο του RON (από 8 ως 10 βαθμούς) στην Αμερική η διαφορά είναι περί τα 4~5 οκτάνια (βενζίνη 91 οκτανίων είναι η δική μας 95άρα και βενζίνη 93 οκτανίων είναι η δική μας 98άρα). **Με το ROZ η διαφορά είναι μόλις 3 οκτάνια grosso-modo.
**
**Το ROZ δίδεται από το τύπο (και όχι από αυτόν που αναφέρεται συνήθως στο Internet και είναι λάθος καθώς το RON+MON/2 θα μας έδινε μία τιμή γύρω στα 135 οκτάνια για την 95άρα!!!) ROZ = 0.67RON+0.33MON
**
Εδώ στο Ελλάντα πουλάμε RON κατ' όνομα.Για τα λάστιχα του S3. Με τόσο πολύ βάρος εμπρός δεν μου φαίνεται παράξενο το πόσο μεγάλη διαφορά έχει η πίεση. Από την άλλη και το απόλυτο στήσιμο της ανάρτησης θέλει και λάστιχο φουσκωμένο στο 90~95% του ορίο του.
Περί RON κ.λπ δείτε και εδώ
http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating' target='_blank' target='_blank' target='_blank' target='_blankΥΣ. Κίνηση σε μεγάλο υψόμετρο απαιτεί (αρκείται σε κατά IKE ) λιγότερα οκτάνια καθώς υπάρχει και λιγότερο οξυγόνο. Στην Ελλάδα ίσως να έχει ελάχιστη σημασία (πόσοι κινούνται πάνω από τα 1000 μέτρα) αλλά αλλού έχει σημασία.
ΥΣ (2). Οι βενζίνες ελάχιστα επηρεάζουν το τελικό αποτέλεσμα. Στα 95 οκτάνια που χρειάζεται το 90% των χρηστών οι διαφορές αν υπάρχουν θα είναι σε τίποτα καθαριστικά για το χώρο καύσης και αν. Στο τεστ των 4Τ οι διαφορές ήταν τόσο μικρές που θα με συγχωρέσει το περιοδικό αν τους πω ότι το τέστ ήταν μία @@λακία και μισή. Διαφορές κάτω από 1% σε ιπποδύναμη οφείλονται σε εξωγενείς παράγοντες όπως πίεση και θερμοκρασία αέρα οι οποίοι πολύ δύσκολα εξομοιώνονται με τους διάφορους διορθωτικούς συντελεστές. Δεν θα βάλω μέσα στην εξίσωση τον παράγοντα κινητήρα (υψηλόστροφος ατμοσφαιρικός, τούρμπο κ.α. ή κινήτηρας με αισθητήρες προανάφλεξης και ρύθμιση της προπορείας) ή τον παράγοντα χιλιόμετρα (καθώς εφόσον μιλάμε για τον ίδιο κινητήρα όσο αυτός εργάζεται τόσο και η απόδοση του μεταβάλλεται....).
-
Κάτι σχετικά με τις πιέσεις ελαστικών...
δεν γίνεται σε αμάξι που δεν έχει κατανομή βάρους 50/50 να βάζεις μπρος/πίσω τις ίδιες πιέσεις.
Γι’αυτό και η Audi δίνει τόση διαφορά στις πιέσεις μεταξύ μπροστινών κ πίσω τροχών και γενικότερα τα αυτοκίνητα που είναι 'μπροσθόβαρα' μπροστά απαιτούν μεγαλύτερη πίεση. ΄
Σκεφτείτε ότι αν βάλετε μπροστά την ίδια πίεση με πίσω, σε μία στροφή η μετατόπιση βάρους προς τα μπροστά, σε ένα ήδη μπροσθόβαρο αυτοκίνητο, πόσο θα ταλαιπωρήσει το λάστιχο... πόσο θα μαγουλιάσει μειώνοντας έτσι την επαφή του πέλματος με τον δρόμο και κατά συνέπεια την όλη λειτουργία του και φυσικά το κράτημα του αυτοκινήτου.
Αν το θέμα της άνεσης βέβαια για κάποιον είναι σημαντικότερο από την ασφαλή και σωστή συμπεριφορά του αυτοκινήτου τότε πάω πάσο... Αν όμως πέσει σε καμιά τάφρο με ελαστικό που έχει μειωμένη πίεση το ελαστικό θα ‘τερματίσει’ πιο εύκολα με αποτέλεσμα να φτάσει η γωνία της λακούβας στην ζάντα κ να την στραβώσει . Με αυξημένη πίεση το πολύ πολύ να σκίσει το λάστιχο.
-
Ο χρήστης RXristos έγραψε:
Κάτι σχετικά με τις πιέσεις ελαστικών...δεν γίνεται σε αμάξι που δεν έχει κατανομή βάρους 50/50 να βάζεις μπρος/πίσω τις ίδιες πιέσεις.
Αυτο που λες ειναι απολυτα λογικο. Τον ιδιο συνειρμο εκανα κι εγω οταν ειδα οτι το αυτοκινητο μου απαιτει την ιδια πιεση στον εμπρος και τον πισω αξονα....Αν ομως δεχτουμε οτι κενο εχει κατανομη βαρους 50-50 και πιεση 32Μ/32Π τοτε με πληρες φορτιο αυτη η κατανομη δεν θα επρεπε να μεταβαλετε? Γιατι προτεινει ιδια πιεση εμπρος και πισω και τοτε (36Μ/36Π)? Επισης στην δικη μου ταπα το εντελως κουλο ειναι οτι οι πιεσεις που προτεινοντε μεταβαλοντε αναλογα με την ταχυτητα σε δυο κατηγοριες..απο 0 εως 160 και απο 160 και πανω...Αυτο πως το εξηγειτε? Εγω σκεφτηκα οτι ισως εχει να κανει με επιπλεον downforce σε αυτες τις ταχυτητες αλλα ειναι λιγο τραβηγμενο....(θα ακολουθησει φωτο και της δικης μου ταπας )
ΥΓ: Ειμαστε εντελως ισως καποιος mod να μετεφερε τα posts σε ενα σχετικο thread..
-
Και για του λογου του αληθες....
-
Ο χρήστης VolvoZeus έγραψε:
Κάτι σχετικά με τις πιέσεις ελαστικών...
δεν γίνεται σε αμάξι που δεν έχει κατανομή βάρους 50/50 να βάζεις μπρος/πίσω τις ίδιες πιέσεις.
Αυτο που λες ειναι απολυτα λογικο. Τον ιδιο συνειρμο εκανα κι εγω οταν ειδα οτι το αυτοκινητο μου απαιτει την ιδια πιεση στον εμπρος και τον πισω αξονα....Αν ομως δεχτουμε οτι κενο εχει κατανομη βαρους 50-50 και πιεση 32Μ/32Π τοτε με πληρες φορτιο αυτη η κατανομη δεν θα επρεπε να μεταβαλετε? Γιατι προτεινει ιδια πιεση εμπρος και πισω και τοτε (36Μ/36Π)? Επισης στην δικη μου ταπα το εντελως κουλο ειναι οτι οι πιεσεις που προτεινοντε μεταβαλοντε αναλογα με την ταχυτητα σε δυο κατηγοριες..απο 0 εως 160 και απο 160 και πανω...Αυτο πως το εξηγειτε? Εγω σκεφτηκα οτι ισως εχει να κανει με επιπλεον downforce σε αυτες τις ταχυτητες αλλα ειναι λιγο τραβηγμενο....(θα ακολουθησει φωτο και της δικης μου ταπας )
ΥΓ: Ειμαστε εντελως ισως καποιος mod να μετεφερε τα posts σε ενα σχετικο thread..
Volvo Δια μου είναι μάλλον ίδιον του Ford Group γιατί και στο Focus μου ακριβώς τα ίδια λέει (30 για 3 άτομα για ταχύτητες ως 160 και 32 για 3 άτομα με ταχύτητες άνω των 160). Μάλλον οφείλεται στο ότι οι υψηλές ταχύτητες καταπονούν πολύ τον σκελετό του ελαστικού. Επίσης οι θερμικές καταπονήσεις έιναι συνάρτηση της ταχύτητας. Αν ρωτήσεις ένα λαστιχά πχ θα σου πει ότι η μεγαλύτερη φθορα (δεν μιλάμε τώρα για πίστα βέβαια) είναι σε υψηλές ταχύτητες στην εθνική. Ως εκ τούτου υψηλότερη πίεση εξασφαλίζει καλύτερη στήριξη του σκελετού του ελαστικού και μικρότερη θέρμανση της γόμας (ένα λάστιχο με λιγότερο αέρα θερμαίνεται πιο πολύ).
-
Μόλις το παρέλαβα και σχετικά με το καύσιμο έχω να συνεισφέρω τα εξής στην συζήτηση:
Η αντιπροσωπεία μου είπε πως συνιστά super unl αλλά και απλή μπορείς να βάλεις.
Το διαφημιστικό (και όχι το manual το οποία είναι γενικό και παλαιότερο!) αναφέρει πως οι επιδόσεις είναι για super αλλά μπορεί να χρησιμοποιηθεί και απλή με 'μικρή μείωση της απόδοσης'
παραθέτω από το site της ΕΛΙΝ:
**Η χρήση βενζίνης υψηλότερων οκτανίων βελτιώνει την απόδοση του κινητήρα;Ο αριθμός οκτανίων χρησιμοποιείται για την μέτρηση της αντικροτικότητας του καυσίμου και στηρίζεται σε μία κλίμακα από το 0 έως το 100, δηλ καύσιμο με αριθμό οκτανίων 0 εμφάνιζει μεγάλη τάση για 'κτύπημα' ενώ αντιθέτως σε καύσιμο 100 οκτανίων, η τάση για 'κτύπημα' είναι μικρή.
Συνήθως η απόδοση του οχήματος δεν βελτιώνεται με χρήση βενζίνης υψηλοτέρων οκτανίων από αυτή που προτείνει ο κατασκευαστής. Εάν όμως ο κινητήρας 'κτυπάει' τότε μπορεί να χρειάζεται βενζίνη υψηλοτέρων οκτανίων από αυτήν που συνιστάται.
Ενας μικρός αριθμός καινούργιων οχημάτων μπορεί να 'κτυπάει' λόγω κάποιων διαφοροποιήσεων στον κινητήρα του ιδίου μοντέλου και μάρκας, λόγω διαφορών στις κατασκευαστικές ανοχές ή λόγω ασυνήθιστα μεγάλης παρουσίας σωματιδίων άνθρακα στο θάλαμο καύσης μετά τα 30.000 χλμ και επομένως, το όχημα αυτό δύο περίπου χρόνια μετά την αγορά του χρειάζεται βενζίνη περισσοτέρων οκτανίων από αυτήν την οποία συνιστά ο κατασκευαστής.Σημαντικό χαρακτηριστικό των βενζινών για την εύρυθμη και απρόσκοπτη λειτουργία του κινητήρα είναι η ατμοποίηση τους σε δεδομένη θερμοκρασία. Η βενζίνη σε υγρή μορφή πρέπει να ατμοποιηθεί, να δημιουργηθεί το μίγμα αέρος-βενζίνης και κατόπιν να επιτευχθεί η ανάφλεξη. Στην χειμερινή περίοδο, η τάση ατμοποίησης πρέπει να είναι υψηλή για ευκολότερη εκκίνηση σε χαμηλές θερμοκρασίες, ενώ κατά την θερινή περίοδο υψηλή συγκέντρωση ατμών μπορεί να 'μπουκώσει' τον κινητήρα. **
Άρα απ'ότι λέει παραπάνω δοκιμάζεις με απλή αν δεν χτυπήσει πυράκια είσαι οκ και συνεχίζεις, αν όμως χτυπήσει τότε τον μπ$%#@λο αναγκάζεσαι να βάζεις την ακριβή.
Audi A3 1.8Tfsi 160hp 4star vs BMW 116 122hp 5 star EURONCAP