-
Να προσθέσω ότι καλό είναι να διαλέξουμε αλυσίδες με τετράγωνη διατομή κρίκου και όχι κυκλική για καλύτερα αποτελέσματα στον πάγο κυρίως. Επίσης να μην υπερεκτιμούμε τις δυνατότητες μας και του αυτοκινήτου μας. Κανένας τρόπος μετάδοσης κίνησης ή προηγμένο ηλεκτρονικό σύστημα δεν πρόκειται να μας βοηθήσει να ξεκολλήσουμε όταν το αμάξι έχει κάτσει με την κοιλιά στο χιόνι. Τότε μόνο φτυάρι αν έχουμε προνοήσει να κρατάμε μαζί μας.
Καλές εκδρομές απολαμβάνοντας τις ομορφιές της φύσης, αλλά με προσοχή για να γυρίσουμε όλοι γεροί και να τα ξανά πούμε. -
Ο χρήστης tryphon έγραψε:
Mia kouventa gia afta pou elexthikan gia paidakia kai skylous, an o odigos kserei na metriazei tin taxytita tou analoga me tis peristaseis tote to ABS klp. ginontai perita. I asfaleia einai thema efthinis kai mono. An kapoios paei me 80 stin poli i me 200 ston aftokinitodromo to ABS den tha sosei oute tous skylous oute ta paidia oute afton. To oti i Ellada katexei to panevropaiko record se nekrous sto dromo (afino ekso ta zoa pou kai ekei prepei na exoume kapoio record) einai thema efthinis kai mono.Προφανώς και έχεις δίκιο κατ΄ αρχήν. Βέβαια αυτό προϋποθέτει πως ΠΟΤΕ δεν θα κάνεις μια λανθασμένη εκτίμηση, ΠΟΤΕ δεν θα είσαι αφηρημένος, ΠΟΤΕ δεν θα έχει το αυτοκίνητό σου κάποιο πρόβλημα που δεν το γνωρίζεις, ΠΟΤΕ δεν θα συμβεί ένα τελείως αδύνατο να προβλεφθεί φυσικό γεγονός (πχ. πτώση μεγάλου βράχου 2 m μακριά σου) κοκ.
Telos thimamai kapoion pio pano pou milise gia 'vounalakia' mprosta sti roda kai gia fysiki. Mipos mporei na mou pei ti antistasi prosferei to legomeno vounalaki otan exei na kanei me ena aftokinito erxomeno me taxytita to opoio zigizei pano apo 1000kg...min leme oti theloume...
Μα αυτό που ειπώθηκε είναι αλήθεια, το έχω δοκιμάσει ο ίδιος σε μαλακό χώμα (όχι σε χιόνι). Ιδού και μία παραπομπή:
http://www.abs-education.org/faqs/faqindex.htm: In what circumstances might conventional brakes have an advantage over ABS? There are some conditions where stopping distance may be shorter without ABS. For example, in cases where the road is covered with loose gravel or freshly fallen snow, the locked wheels of a non-ABS car build up a wedge of gravel or snow, which can contribute to a shortening of the braking distance.
Γιατί συμβαίνει ? Για πες μου, αν υποθέσουμε πως στη διάρκεια του φρεναρίσματος βάλεις μαγικά μπροστά στο λάστιχό σου ένα τάκο, δεν θα βοηθήσει να φρενάρεις γρηγορότερα ? Τι ? Ενας μικρός τάκος ? Γιατί όχι, έχεις δει τους τάκους που χρησιμοποιούν για τα αεροπλάνα ?
Τέλος πάντων, έχω την αίσθηση πως έχεις την άποψή σου για το ABS και πως ό,τι και να ειπωθεί (Safetrack, Κόρακας, χρήση ABS στους αγώνες) δεν την αλλάζεις. ΟΚ, κανένα πρόβλημα
-
Να προσθεσω και εγω μερικα πραγματακια.
1)Οταν προβλεπεται οτι θα χιονισει σηκωνουμε τους υαλοκαθαρηστηρες για να μην σπασουν απο το βαρος του χιονιου που θα πεφτει,
2)Αλυσιδες αγοραζουμε παντα για την διασταση των ελαστικων που εχουμε και οχι
3)Αλυσιδες αγοραζουμε το καλοκαιρι ,μην γελατε, εκτος αν σας αρεσει να τις πληρωνετε βαπορισιες.
4)Οτι λαστιχα ,αλυσιδες ,κινηση και αν εχετε στο αυτοκινητο σας αν το χιονι φτασει σε υψος τον προφυλακτηρα δεν προκειται να πατε ουτε ενα μετρο ,εκτος αν εχετε εκχιονιστηκο.
5)Αν δεν ειναι απαραιτητο να μετακινηθητε καθιστε σπιτι με την οικογενεια σας και αφηστε τους αλλους να το παιζουν προτοποροι,μερες που ειναι θα περασετε και πιο ομορφα και κυριως ξεκουραστα.
Αυτα απο μενα ,ολιγον χιουμοριστικα ,ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΚΑΛΑ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΤΕ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ
ΒΑΣΙΛΗΣ
-
Αν χιονισει εχουν τις βουρτσες που καθαριζουμε τα τζαμια γυρω γυρω. Αναβουμε την μηχανη να ζεσταθει λιγακι και σε 5-10 λεπτα με την βουρτσα το χινο εχει φυγει απο παντου. Αν εχει παγωσει αναβουμε τη ζεστη και βοηθαει.
Αλυσιδες ειναι ιστορια να τις βαλει κανεις και να τις βγαλει. Πρσωπικα μια φορα εβαλα και ακομα κλαιω τις γρατζουνιες στις αλουμινενιες ζαντες. ενα σετ ζαντων με χειμωνιατικα (πχ. blizak) συνιστωνται αν το αυτοκινητο παει σε χιονια καθε χρονο.
Φυσικα αν το χιονι ειναι τοσο πολυ που ακουμπαει η καροτσα του αυτοκινητου και με τετρακινηση δεν θα τα καταφερετε. Ειναι πιο ευκολο αν το χιονι ειναι απατητο. Αν υπαρχουν λουκια απο τις ροδιες των αλλων αυτοκινητων τοτε μπορει να ειναι χειροτερη η κατασταση.
Συνηθως ενα προσθιοκινητο με καλα λαστιχα μπορει να παει σε πολλα μερη με λιγη υπομονη και προσοχη. Ειχα Escort του 89 και η γυναικα μου το πηγε σε πολλα μερη που δεν το πιστευα οτι δεν κολουσε. Βεβαια ειναι πολυ πεπειραμενη μια και μεγαλωσε σε περιοχη που εχει χιονι καθε χειμωνα και εμαθε τα κολπα. Επισης η πεθερα μου στα 60 της με προσθιοκινητο της εβγαλα το καπελο (επισης μεγαλωμενη σε περιοχη που εχει παντα χιονι το χειμωνα). Ο οδηγος δηλαδη εχει μεγαλη σημασια.
Νικος
Βεβαια μην μου πειτε οτι δεν βοηθαει ενα SUV με 5-10 ποντους lift και με τραχτερωτα REVO η BLIZAK
-
και κατι βασικο
ελεγχουμε (πριν το ταξιδι) αν οι αλυσιδες ειναι σε καλη κατασταση (κρικοι, ενωσεις) και επιδιορθωνουμε οπου μπορουμε αλλιως πεταμα και καινουριες.
επισης εχουμε στο αμαξι εξτρα κρικακια (και πενσα) σε περιπτωση που σπασει
-
Ο χρήστης tryphon έγραψε:
Katholou.
Kai stin pista kai sto dromo xoris ABS niotho kalitera.Αυτό δε σημαίνει τίποτα. Η αίσθηση σε αντίθεση με τις μετρήσεις είναι υποκειμενική.
To an kapoios einai odigos agonon den tou dinei kapoio pronomio stin ekfora gnomis peri tou thematos.
Εξαρτάται πως εννοείς το 'προνόμιο'. Σαφώς όμως και θα βασιστώ περισσότερο στην άποψη ενός έμπειρου οδηγού αγώνων πάνω σε οδηγικά θέματα, παρά σε ενός που απλά οδηγεί στο δρόμο. Αντίστοιχα θα βασιστώ περισσότερο στη γνώμη του γιατρού από του φαρμακοποιού ή του νοσοκόμου.
Mia kouventa gia afta pou elexthikan gia paidakia kai skylous, an o odigos kserei na metriazei tin taxytita tou analoga me tis peristaseis tote to ABS klp. ginontai perita.
Με τη λογική σου και η ζώνη ασφαλείας είναι περιττή, αφού ΠΟΤΈ δεν θα έρθεις σε αδιέξοδη κατάσταση.
Telos thimamai kapoion pio pano pou milise gia 'vounalakia' mprosta sti roda kai gia fysiki. Mipos mporei na mou pei ti antistasi prosferei to legomeno vounalaki otan exei na kanei me ena aftokinito erxomeno me taxytita to opoio zigizei pano apo 1000kg...min leme oti theloume...
Το δοκίμασες και δεν δούλεψε;
Εγώ το δοκίμασα και δούλεψε.Μην λέμε ό,τι θέλουμε...
-
Ο χρήστης GeorgeTabs έγραψε:
Mia kouventa gia afta pou elexthikan gia paidakia kai skylous, an o odigos kserei na metriazei tin taxytita tou analoga me tis peristaseis tote to ABS klp. ginontai perita.
Με τη λογική σου και η ζώνη ασφαλείας είναι περιττή, αφού ΠΟΤΈ δεν θα έρθεις σε αδιέξοδη κατάσταση.
To paidaki pou petagetai mprosta sou den tha to sosei to ABS. Esy prepei na provelpeis. Den milasa gia zoni tin opoia theoro oxi aparaititi alla anagkastiki. Den anavo aftokinito an den valo zoni....
Telos thimamai kapoion pio pano pou milise gia 'vounalakia' mprosta sti roda kai gia fysiki. Mipos mporei na mou pei ti antistasi prosferei to legomeno vounalaki otan exei na kanei me ena aftokinito erxomeno me taxytita to opoio zigizei pano apo 1000kg...min leme oti theloume...
Το δοκίμασες και δεν δούλεψε;
Εγώ το δοκίμασα και δούλεψε.Afto isxyei mono sto teleftaio metro tou frenarismatos, ekei sxymatizetai 'vounalaki' kai exei mono endiaferon an theleis na stamatiseis telios. Otan frenareis me 80km/h se xoma i xioni se ena aftokinito enamisi tonou to legomeno vounalaki tha arxisei na ferei mi amelitea antistasi otan tha pigaineis me 2 km/h.
To oti to ABS se stamatei se megaliteri apostasi se xoma i xioni einai i istati apodeiksi oti to idio isxyei se oles tis epifanies alla se mikrotero vathmo afo to mono pou allazei einai i trivi to edafous.
Oso gia odigous agonon: xreisimopoieis ABS se agones?
-
Ο χρήστης tryphon έγραψε:
Mia kouventa gia afta pou elexthikan gia paidakia kai skylous, an o odigos kserei na metriazei tin taxytita tou analoga me tis peristaseis tote to ABS klp. ginontai perita.
Με τη λογική σου και η ζώνη ασφαλείας είναι περιττή, αφού ΠΟΤΈ δεν θα έρθεις σε αδιέξοδη κατάσταση.
To paidaki pou petagetai mprosta sou den tha to sosei to ABS. Esy prepei na provelpeis. Den milasa gia zoni tin opoia theoro oxi aparaititi alla anagkastiki. Den anavo aftokinito an den valo zoni....
Η ζώνη είναι τελείως άχρηστη αν δεν τρακάρεις, είναι σύστημα παθητικής ασφάλειας. Αν λοιπόν προβλέπεις το παιδάκι όπως λες, που όμως μπορεί να είναι και σκύλος, και βράχος, και γενικά προβλέπεις όλα αυτά που οι υπόλοιποι τα λέμε απρόβλεπτα, τότε είναι άχρηστη.
Εσύ πάλι την θεωρείς αναγκαστική. Αυτό σημαίνει είτε ότι την φοράς επειδή στο επιβάλλουν, ή επειδή είσαι πεπεισμένος πως κάποια στιγμή θα σου χρειαστεί. Σκέψου όμως: το ABS μπορεί να σε κάνει να αποφύγεις το βράχο, τον χαζό που πετάχτηκε μπροστά σου, εποχούμενος ή μη, οπότε η ζώνη να εξακολουθήσει να είναι ζωτικής σημασίας, αλλά στην συγκεκριμένη περίπτωση να μην χρειαστεί. Όπως και ο γιατρός και ο φαναρτζής...
Ναι, ξέρω, εσύ είσαι πάντα προετοιμασμένος, και δε θα πανικοβληθείς, και θα ρυθμίσεις τα φρένα και το τιμόνι σου και θα υποκαταστήσεις το ABS απόλυτα...
Πάντως έχω δει πολύ έμπειρους οδηγούς αγώνων να πανικοβάλλονται στα φρένα και να κάνουν λάθος σε ανάβαση, όπου ξέρεις το δρόμο απέξω, και αστάθμιτος παράγων είναι μόνο ο εαυτός σου. Αλλά τι ξέρουν κι αυτοί από αυτά...
Telos thimamai kapoion pio pano pou milise gia 'vounalakia' mprosta sti roda kai gia fysiki. Mipos mporei na mou pei ti antistasi prosferei to legomeno vounalaki otan exei na kanei me ena aftokinito erxomeno me taxytita to opoio zigizei pano apo 1000kg...min leme oti theloume...
Το δοκίμασες και δεν δούλεψε;
Εγώ το δοκίμασα και δούλεψε.Afto isxyei mono sto teleftaio metro tou frenarismatos, ekei sxymatizetai 'vounalaki' kai exei mono endiaferon an theleis na stamatiseis telios. Otan frenareis me 80km/h se xoma i xioni se ena aftokinito enamisi tonou to legomeno vounalaki tha arxisei na ferei mi amelitea antistasi otan tha pigaineis me 2 km/h.
Μέγα λάθος.
Όσες φορές το δοκίμασα είχε φανερές διαφορές από το ίδιο αυτοκίνητο χωρίς ΑΒS. Και το δοκίμαζα από φρενάρισμα από τα 50 χ.α.ώ. Τα 80 που λες είναι φιλολογία για δρόμο με χιόνι, έτσι δεν είναι; Δε νομίζω να τα έπιασες σε δρόμο όπου θα μπορούσε να σου πεταχτεί το παιδάκι που λέγαμε, αφού ρυθμίζεις την ταχύτητά σου... (πόσο μάλιστα με στροφές και μάλιστα χωρίς αλυσίδες, οι οποίες δεν πρέπει να πηγαίνουν πάνω από 50...)Σπάνια μάλιστα ακινητοποιούσα με μιας το αυτοκίνητο χωρίς ABS, αφού όπως προείπα στην αρχική δημοσίευση, η 'αμελητέα' όπως λες αντίσταση της 'σφήνας' ήταν διαφορετική σε κάθε τροχό, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να περιστραφεί, και αν δεν χαλάρωνα τα φρένα θα ετίθετο εκτός ελέγχου... (τετακέ) Με ABS σταμάταγα πιο μακρυά, αλλά με απόλυτο έλεγχο στο τιμόνι (πάντα με τον περιορισμό στην πρόσφυση που επιβάλλει το χιόνι φυσικά) και κυρίως με απόλυτη επαναληψιμότητα...
Στο χώμα τα πράγματα είναι διαφορετικά, εκεί η 'σφήνα' που λέμε απλά είναι άχρηστη, γιατί δεν έχει συνοχή μεταξύ της και με το οδόστρωμα (μικροί κόκκοι), τη στιγμή που το λάστιχο με το χώμα που αποκάτω είναι πατημένο έχει πολύ μεγαλύτερη τριβή. Αλλά ποτέ δεν είπα για χώμα... Σε χιόνι και σε χαλίκι η 'σφήνα' αυτή βοηθά το φρενάρισμα.
To oti to ABS se stamatei se megaliteri apostasi se xoma i xioni einai i istati apodeiksi oti to idio isxyei se oles tis epifanies alla se mikrotero vathmo afo to mono pou allazei einai i trivi to edafous.
Άσχετο... Πρώτον το ABS αν είναι καλορυθμισμένο ΔΕΝ υστερεί στο χώμα, αλλά στο χαλίκι και το χιόνι. Σε χαλίκι δεν έκανα δοκιμή, δεν έχω όρεξη να γρατζουνίσω το αμάξι μου... Σε χιόνι πάντως που έκανα αρκετές, το ABS υστερεί σε απόλυτη απόσταση φρεναρίσματος, αλλά έχεις τιμόνι και αποφεύγεις εμπόδια, δεν υπάρχει περίπτωση να φέρεις τετακέ, ενώ η απόσταση φρεναρίσματος δεν εξαρτάται τόσο πολύ από το ύψος του χιονιού πάνω στην άσφαλτο, όσο χωρίς ABS.
Oso gia odigous agonon: xreisimopoieis ABS se agones?
Τις δημοσιεύσεις μου τις διαβάζεις πριν τις απαντήσεις; Άντε να κάνω copy-paste bold μπας και σου κεντρίσει αυτήν την φορά την προσοχή και το διαβάσεις...
Στα αγωνιστικά με το φρένο ΤΟΠΟΘΕΤΕΙΣ το αυτοκίνητο για την επόμενη στροφή. Οπότε με το ABS ναι μεν θα φρέναρες καλύτερα (και πιο ξεκούραστα για τον οδηγό), αλλά η στροφή θα ήταν άλλο καπέλο...
-
Epeidi edo kai pano apo 20 xronia zo stin Elvetia i odigisi se xioni einai sinithes fenomeno, sto xioni polys kosmos edo, opos kai ego, odigoume syxna me poly pio polla apo 80. Afti ti stigmi ekso apo to spiti mou exei 10 cm xioni. Mporo loipon na sou po oti aftous pou vasizontai sto ABS tous koveis me ti mia. Polloi de to apenergopoioun se periptoseis xionoptosis.
Ο χρήστης GeorgeTabs έγραψε:
Ναι, ξέρω, εσύ είσαι πάντα προετοιμασμένος, και δε θα πανικοβληθείς, και θα ρυθμίσεις τα φρένα και το τιμόνι σου και θα υποκαταστήσεις το ABS απόλυτα...
Prosekse, pote den eipa oti eimai anoteros apo opoiondipote opete i eironia na lipei. Ayta ta Ellino-Ellinika, opoios diloseis eisai klp. den ta xreisimopoio opos den xreisimopoio kai titlous i idiotites pou alloi theoroun oti katexoun...
To oti ypostirizeis oti to ABS sou dinei mikroteres apostaseis frenarismatos einai arketo gia na to xreisimopoiiseis se agona gia na sou dosei ena avantage se sxesi me tous allous i kano lathos?
Den anoigo thema gia zoni giati xathikame.
-
Ο χρήστης tryphon έγραψε:
Epeidi edo kai pano apo 20 xronia zo stin Elvetia i odigisi se xioni einai sinithes fenomeno, sto xioni polys kosmos edo, opos kai ego, odigoume syxna me poly pio polla apo 80. Afti ti stigmi ekso apo to spiti mou exei 10 cm xioni. Mporo loipon na sou po oti aftous pou vasizontai sto ABS tous koveis me ti mia. Polloi de to apenergopoioun se periptoseis xionoptosis.Στην Ελβετία με πάνω από 80 πας σε χιόνι αφότου περάσει γκρέιντερ. Και τότε δεν είναι το χιόνι που προανέφερα (είναι πατημένο, οπότε δεν συσσωρεύεται εμπρός από το λάστιχο), άσε που το ύψος του δεν είναι καν εκατοστό συνήθως.
Βγες σε απάτητο στα 10 εκατοστά που λες έξω από το σπίτι σου, δοκίμασε με ABS και χωρίς, και θα δεις πως τα αποτελέσματα είναι πως χωρίς ABS η απόσταση μειώνεται αισθητά, αλλά είναι πολύ δυσκολότερο να κρατήσεις τον έλεγχο του αυτοκινήτου.
Ναι, ξέρω, εσύ είσαι πάντα προετοιμασμένος, και δε θα πανικοβληθείς, και θα ρυθμίσεις τα φρένα και το τιμόνι σου και θα υποκαταστήσεις το ABS απόλυτα...
Prosekse, pote den eipa oti eimai anoteros apo opoiondipote opete i eironia na lipei. Ayta ta Ellino-Ellinika, opoios diloseis eisai klp. den ta xreisimopoio opos den xreisimopoio kai titlous i idiotites pou alloi theoroun oti katexoun...
Όχι, είπες πως όλοι είναι ίδιοι.
Τα ελληνοελβετικά είναι καλύτερα!To oti ypostirizeis oti to ABS sou dinei mikroteres apostaseis frenarismatos einai arketo gia na to xreisimopoiiseis se agona gia na sou dosei ena avantage se sxesi me tous allous i kano lathos?
Σου δίνει πλεονέκτημα στην απόσταση φρεναρίσματος, σου δίνει πλεονέκτημα στην ευκολία με την οποία την επιτυγχάνεις το φρενάρισμα αυτό, σου δίνει απόλυτη επαναληψιμότητα, αλλά έχει το μειονέκτημα πως δεν μπορείς να κάνεις το αυτοκίνητο να υπερστρέψει στην είσοδο με τα φρένα, και σου αφαιρεί έτσι έναν από τους τρόπους ελέγχου σε συνθήκες αγώνα. Το μειονέκτημα αυτό για συνθήκες αγώνα υπερκαλύπτει το πλεονέκτημα, οπότε απενεργοποιείται. Παρόλα αυτά σε αγώνες πίστας όπου πας 'με γραμμές' έχεις να κερδίσεις από το ABS. Γιαυτό και το χρησμοποιούσαν και στην φόρμουλα 1 μέχρι που απαγορεύτηκε. Και από τότε πάνε 10 χρόνια, οπότε σκέψου πόσο πιο αποτελεσματικό θα ήταν σήμερα...
Σε κίνηση σε ανοιχτό δρόμο αν κινείσαι τόσο κοντά στο όριο όσο σε ένα ράλι είσαι απλά επικίνδυνος, οπότε αν κινείσαι νομοταγώς το ABS δε σου στερεί τίποτα στον έλεγχο του αυτοκινήτου, ανώ σο δίνει όλα τα πλεονεκτήματά του.
Den anoigo thema gia zoni giati xathikame.
Αυτό μας έλειπε!
-
Ο χρήστης GeorgeTabs έγραψε:
Epeidi edo kai pano apo 20 xronia zo stin Elvetia i odigisi se xioni einai sinithes fenomeno, sto xioni polys kosmos edo, opos kai ego, odigoume syxna me poly pio polla apo 80. Afti ti stigmi ekso apo to spiti mou exei 10 cm xioni. Mporo loipon na sou po oti aftous pou vasizontai sto ABS tous koveis me ti mia. Polloi de to apenergopoioun se periptoseis xionoptosis.
Στην Ελβετία με πάνω από 80 πας σε χιόνι αφότου περάσει γκρέιντερ. Και τότε δεν είναι το χιόνι που προανέφερα (είναι πατημένο, οπότε δεν συσσωρεύεται εμπρός από το λάστιχο), άσε που το ύψος του δεν είναι καν εκατοστό συνήθως.
Βγες σε απάτητο στα 10 εκατοστά που λες έξω από το σπίτι σου, δοκίμασε με ABS και χωρίς, και θα δεις πως τα αποτελέσματα είναι πως χωρίς ABS η απόσταση μειώνεται αισθητά, αλλά είναι πολύ δυσκολότερο να κρατήσεις τον έλεγχο του αυτοκινήτου.
Tora mou eksigeis pos exoun ta pragmata edo kai den to exo katalavei tosa xronia, oraio. Pio greider, greider pernane se kentikous dromous kai aftokinitodromous pou den exoun aftomati apoxionosi. Oi ypolipi dromoi katharizontai poly argotera kai oso pio poly xioni exoun toso pio grigora mporeis na odigiseis me asfalia. Episimaino oti ta lastixa xioniou einai ypoxreotika ton ximona kai exeis prostimo an odigeis xoris tetoia lastixa.
Me lastixa xioniou to aftokinito symperiferetai sto vathi xioni san na eisai se xoma. Oso ligostevei to xioni toso perisotero riskareis to anekselegkto glistrima me ABS kai xoris, me ESD kai xoris.Σου δίνει πλεονέκτημα στην απόσταση φρεναρίσματος, σου δίνει πλεονέκτημα στην ευκολία με την οποία την επιτυγχάνεις το φρενάρισμα αυτό, σου δίνει απόλυτη επαναληψιμότητα, αλλά έχει το μειονέκτημα πως δεν μπορείς να κάνεις το αυτοκίνητο να υπερστρέψει στην είσοδο με τα φρένα, και σου αφαιρεί έτσι έναν από τους τρόπους ελέγχου σε συνθήκες αγώνα. Το μειονέκτημα αυτό για συνθήκες αγώνα υπερκαλύπτει το πλεονέκτημα, οπότε απενεργοποιείται. Παρόλα αυτά σε αγώνες πίστας όπου πας 'με γραμμές' έχεις να κερδίσεις από το ABS. Γιαυτό και το χρησμοποιούσαν και στην φόρμουλα 1 μέχρι που απαγορεύτηκε. Και από τότε πάνε 10 χρόνια, οπότε σκέψου πόσο πιο αποτελεσματικό θα ήταν σήμερα...
Yparxoun alles texnikes ektos apo to freno (pou prepei etsi kai allios na apofevgetai oso pio poly ginetai) gia na topothetiseis to aftokinito opos theleis se agones i allou. Mia einai to na stipseis elafra pros tin antitheti katefthinsi apo afti tis strofis prin na stipseis entona pros to meros tis strofis (appel-contre appel to onoma tis texnikis). Alli einai to xirofreno se mprostokinita kai tetrakinita pou aposyndeoun tous piso troxous sto freno i sto xirofreno, alli einai to spinarisma ton troxon se tetrakinita kai pisokinita, alli einai to freno me to aristero, klp.
An loipon opos les to ABS sou dinei mikroteres apostasis frenarismatos o kalos odigos agonon tha mporouse kallista na xreisimopoiisei mia apo aftes tis texnikes oste kai na exei pio konta frenarismata kai na exei tin strofi 'fatsa'.
Na sou thimiso oti i FIA den exei apagorepsei to ABS se rallye kai kaneis den to xreisimopoiei. -
Το ABS γενικά βοηθάει τον μέσο οδηγό.
Όμως σε καμία περίπτωση δε φρενάρει καλύτερα απο τον οδηγό(όταν αυτός φρενάρει τέλεια). Το θέμα είναι αν μπορεί ο οδηγός να φρενάρει τέλεια και αν του το επιτρέπουν οι συνθήκες(πχ το αριστερό μέρος του δρόμου να είναι πιο γλυστερό απο το δεξί).
Επίσης δεν πρέπει να ξεχνάμε οτι τα ABS που τοποθετούνται στα πιο πολλά αυτοκίνητα παραγωγής είναι φτηνά και απλά και πολλές φορές δε λειτουργούν σωστά.
Ένα ακριβό και καλό ABS μπορεί να βοηθήσει και τον πιο απαιτητικό οδηγό.
Και αν δεν κάνω λάθος ABS είχε μπει και στη Formula 1 κάποτε. -
Ο χρήστης PG220 έγραψε:
Το ABS γενικά βοηθάει τον μέσο οδηγό.
Όμως σε καμία περίπτωση δε φρενάρει καλύτερα απο τον οδηγό(όταν αυτός φρενάρει τέλεια). Το θέμα είναι αν μπορεί ο οδηγός να φρενάρει τέλεια και αν του το επιτρέπουν οι συνθήκες(πχ το αριστερό μέρος του δρόμου να είναι πιο γλυστερό απο το δεξί).
Επίσης δεν πρέπει να ξεχνάμε οτι τα ABS που τοποθετούνται στα πιο πολλά αυτοκίνητα παραγωγής είναι φτηνά και απλά και πολλές φορές δε λειτουργούν σωστά.
Ένα ακριβό και καλό ABS μπορεί να βοηθήσει και τον πιο απαιτητικό οδηγό.
Και αν δεν κάνω λάθος ABS είχε μπει και στη Formula 1 κάποτε.Dekto, symfono apolyta me ta parapano...
-
Να γυρίσουμε λίγο στο θέμα μας?
Για όσους έχουν αυτοκίνητο με σύστημα που αποτρέπει το μπλοκάρισμα των τροχών στο κατέβασμα ταχύτητας (συνήθως λέγεται MSR ?), μπορούν άνετα σε χιονισμένο κατηφορικό δρόμο να κατεβάζουν ταχύτητα στο κιβώτιο για να μειώσουν ταχύτητα, χωρίς φόβο μπλοκαρίσματος. Μειώνουμε ταχύτητα πιό γρήγορα από το ABS (αυτή την αίσθηση είχα σε δοκιμές που έκανα) και χωρίς το ενοχλητικό χτύπημα στα φρένα.
Καλό και σε περιπτώσεις με μεγάλη κλίση, διατηρούμε με 1η στο κιβώτιο μικρή σταθερή ταχύτητα, χωρίς να προσπαθούμε να ρυθμίσουμε την ταχύτητά μας συνεχώς με το φρένο.Για την απομάκρυνση του πάγου από τα τζάμια, ένα μπουκαλάκι οινόπνευμα κάνει θαύματα. Ψεκάστε - τελειώσατε (ούτε καν σκουπίζετε).
Πάντως να θυμόσαστε το βράδυ να έχετε σηκώσει τους καθαριστήρες (κολάνε στο τζάμι από την παγωνιά).
Τον χειμώνα οδηγώντας σε βουνά, μην περιμένετε η εξωτερική θερμοκρασία να πέσει στο 'μηδέν' για να αρχίσετε να προσέχετε για πάγο. Ακόμα και με 10 βαθμούς μου έχει συμβεί να έχει πάγο στον δρόμο. Προσοχή στα σκιερά μέρη.
-
Ο χρήστης georgex έγραψε:
Για την απομάκρυνση του πάγου από τα τζάμια, ένα μπουκαλάκι οινόπνευμα κάνει θαύματα. Ψεκάστε - τελειώσατε (ούτε καν σκουπίζετε).
To oinopnevma troi ta lastixa, kalytera na ksekiniseis 5 lepta pio noris kai i na ksiseis ton pago me plastiko ergalio i ne valeis mprosta kai na ksepagoseis ta tzamia me to kalorifer.
Na prostheso, an kai nomizo oti to kseroun pia oloi, oti otan ta tzamia pisoun atmo apo mesa to air condition se synastisi me to kalorifer kanei thavmata, ksirenei to aera...
-
Να συμπληρώσω μόνο ότι όσο ποιο φαρδιά ελαστικά φοράτε τόσο ποιο προσεκτικοί πρέπει να είστε στο χιόνι γιατί το ελαστικό δεν κάνει αυλάκι και χάνει το πλεονέκτημα της πλευρικής πρόσφυσης που δίνει στις στροφές η κόντρα του ελαστικού στα πλαϊνά του χαντακιού που ανοίγει μόνο του. Επίσης βοηθούν στο να στομώσουν ποιο γρήγορα οι θόλοι από χιόνι και απαιτούν συχνότερο καθάρισμα.
Το σύστημα που ανέφερε ο φίλος μας για αποφυγή μπλοκαρίσματος στο κατέβασμα ταχύτητας δεν το γνωρίζω αλλά υποθέτω ότι αφορά αυτόματα κιβώτια και όχι χειροκίνητα.
Αν μπορείς δώσε μας περισσότερες πληροφορίες. -
Ο χρήστης EMMANOYHL έγραψε:
Το σύστημα που ανέφερε ο φίλος μας για αποφυγή μπλοκαρίσματος στο κατέβασμα ταχύτητας δεν το γνωρίζω αλλά υποθέτω ότι αφορά αυτόματα κιβώτια και όχι χειροκίνητα.
Αν μπορείς δώσε μας περισσότερες πληροφορίες.Απο το site της FIAT:
MOTOR SLIP REGULATION
(ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΟΛΙΣΘΗΣΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΕΡΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΙΝΗΤΗΡΑ)Ελέγχοντας και συγκρίνοντας την ταχύτητα του εμπρός και πίσω άξονα το σύστημα όταν αντιληφθεί τους εμπρός τροχούς να επιβραδύνουν πιο πολύ από τους πίσω π.χ. σε ένα απότομο κατέβασμα. Επεμβαίνει αυξάνοντας την ροπή από τον κινητήρα (ανοίγοντας την πεταλούδα του γκαζιού) μειώνοντας έτσι τις δυνάμεις που επιβραδύνουν (φρενάρουν) τον τροχό βοηθώντας να διατηρηθεί η ευστάθεια του οχήματος.
Η ονοματολογία διαφέρει απο εταιρεία σε εταιρεία. MSR το ονομάζουν στο group FIAT - ALFA - LANCIA , με άλλη ονομασία το χρησιμοποιούν οι BMW , MERCEDES , VAG κλπ. Είναι περισσότερο χρήσιμο σε ''political correct'' πισωκίνητα και ναί, χρησιμοποιείτε και σε αυτόματα και χειροκίνητα κιβώτια. Σε ALFA 147 που οδήγησα σε λίγο μαλακό χιόνι που είχε ASR, MSR, VDC κλπ. τα συμπεράσματά μου ήταν:
ASR: (αντισπιν) Αχρηστο στο χιόνι , περισσότερο ταλαιπωρούσε το αυτοκίνητο παρά σε βοηθούσε πραγματικά.
MSR: Δουλεύει καλά στο χιόνι και το αυτοκίνητο επιβράδυνε ικανοποιητικά χωρίς τον κινδυνο μπλοκαρίσματος (μην ξεχνάμε οτι κατεβάζοντας ταχύτητα το ABS δεν λειτουργεί εφόσον δεν πατάμε το φρένο) - αρκεί να μην το παρακάνουμε - , όπως πολύ σωστά έγραψε ο georgex
-
Για το ξεπάγωμα των τζαμιων να προσθέσω κάτι που έμαθα παθαίνοντας. Μην βάζετε το καλοριφερ στο τέρμα ζεστό και να χτυπάει στο παρμπριζ γιατι η διαφορα θερμοκρασίας σε διάφορα σημεία του γιαλιού προκαλει διαφορετική διαστολη με αποτέλεσμα να σπάσει. Γι αυτό το ζέσταμα πρέπει να γίνεται σιγά σιγά.
-
Καλησπερα ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ
Θα ηθελα να ρωτησω τι γινετε στην περιπτωση που εχεις αυτοματο κιβωτιο και πισω κινηση στο αμαξι (οπως στο δικο μου) γιατι ακομα δεν βρηκα σιγουρο τροπο να κατεβενω χιονισμενο και παγωμενο δρομο ακομα και με αλυσιδες.... Ολο και καπου θα αναπτυξει ταχυτητα και θα χρειαστει να πατησω ελφρο φρενο, τοσο ωστε να κοψει ταχυτητα χωρις ομως να μπλοκαρουν οι τρχοι και αρχιζει να κανει σκι (μιας και δεν εχει ABS), φυσικα ενα ακομα προβλημα που προκυπτει ειναι οτι ζεσταινονται οι δισκοι απο την παρατεταμενη χρηση και ενδεχετε να μην μπορεις να σταματησεις εγκαιρα αμα χρειαστεις.
υπαρχει καποιος αλλος τροπος ???
Οσο για τα τζιπ, ειδα ενα RAV που εκανε βουτια σε χαντακι λογω παγου... το λυπηθηκα...
Ευχαριστω
-
Επειδή δεν βρίσκω το topic 'Εσεις κάνετε πατάτες' σας γράφω την μεγαλύτερη πατάτα της ζωής μου που έκανα την Τετάρτη.
Ώρα 8 το πρωί και ανεβαίνω για Παρνασσό, κίνηση λίγη εως καθόλου. φίλος από την Αράχωβα που σταμάτησα για λίγο μου λέει σιγά σιγά ανεβαίνεις και χωρίς αλυσίδες. (έχει χιονίσει το προηγούμενο βράδυ).
Και ξεκινάω για χιονοδρομικό
Βλέπω κάτι Panda κάτι Chinque και κάτι Yaris να πηγαίνουν έυκολα και λέω 'θα τα καταφέρω ' Εγώ με Golf Gti και 205/55/16 χωρίς ESP.
Πάω σταθερά με δευτέρα προσεκτικά με μικρές διορθώσεις αλλά σιγά σιγά χάνω φόρα,΄λέω θα σταματήσω να βάλω αλυσίδες.
Σταματάω λοιπόν και μόλις βγαίνουμέ έξω με τον φίλο μου και κλείνουμε τις πόρτες και πάμε προς το πορτ μπαγκαζ για να το ανοίξουμε το αμάξι αρχίζει να φεύγει μόνο του με πατιναζ προς τα κάτω. (Είχαμε σταματήσει σε πολύ μα πολύ μικρή ανηφορίτσα).
Παιδιά ένα σας λέω το κρατάγαμε με τους ώμους ενώ ταυτόχρονα γλιστράγαμε και εμείς γιατί τα παπούτσια μας δεν έπιαναν κάτω. λίγη ταχύτητα παραπάνω να έπιανε και θα το έβρισκα στο Γαλαξείδι. Θα μου πειτε 'ευτυχώς δεν ήσουν μέσα'
Αφού το κρατάμε λοιπόν ταυτόχρονα ψάχνουμε για πέτρα. Μα που όμως καθώς τα πάντα ήταν θαμμένα στο χιόνι. Τελικά άνοιξα καλιτεχνικά το πορτ μπαγκαζ και έβγαλά τις μπότες του σκι και τις σφήνωσα στις ροδες.
Έβαλα αλυσίδες και συνέχισα.
Συμπέρασμα
Καλά να πάθω γιατί πήγα να το παίξω έξυπνος. Ποτέ μα ποτέ να μην σταματάμε σε παγομένες ανηφόρες ή κατηφόρες.
Η νόμοι της φυσικής δεν νικιούνται έυκολα.
Αν μπορείτε να έχετε ένα τάκο στο αυτοκίνητο.
Και ολόψυχα σας λέω 'Μήν σας τύχει'
Οδήγηση στο χιόνι