-
Φίλε koutsan, συμφωνώ μαζί σου. Είναι τουλάχιστον στραβός όποιος δεν βλέπει ότι η δημοκρατία μας, με τα όποια κουσούρια της, είναι ακόμα στην πρώτη νεότητά της. Τριαντα τόσα χρόνια μετράμε, ίσα-ισα, χωρίς τις 'εκτροπές' που προανέφερες. Και είναι αναπόφευκτό ότι η πολιτική, κοινωνική και οικονομική αστάθεια του μεγαλύτερου μέρους του 20ου αιώνα, δεν μπορούσε να παράγει κάτι ουσιαστικά σωστό.
Δεν έκανα σύγκριση με τις παλαιότερες εποχές -έγραψα μάλιστα πως, αν δεν τηρούμε τις σωστές αναλογίες, είναι άστοχο να κάνουμε κάτι τέτοιο. Εστίασα μόνο σε μια προβληματική παράμετρο της νοοτροπίας μας (που, εν πολλοίς πηγάζει από το 'σύστημα'), η οποία, κατ' εμε, μας κατατρύχει.
-
Ο χρήστης 224.v έγραψε:
Θα ηθελα μια λογικη εξηγηση στο εξης.... Πως ειναι δυνατον οι γονεις να ξοδευουν τοσα πολλα χρηματα σε ιδιωτικα σχολεια σε ιδιαιτερα μαθηματα και σε φροντηστηρια, απο οτι ολοι παραδεχονται και τελικα στις εισαγωγικες εξετασεις ενα 30 με 40 % να γραφουν κατω απο τη βαση!!!.... ποιος κοροιδευει ποιον???? οι καθηγητες οι φροντιστες τα παιδια που δεν σεβονται τα εξοδα των γονεων τους.... ποιος τελος παντων φταιει... και πανε τοσα λεφτα χαμενα... Τα θεματα παντως των εξετασεων δεν νομιζω να φταινε!!!....Κανείς δεν φταίει, για τον απλό λόγο του ότι η όποια επιτυχία, σε όποιο διαγωνισμό όπως οι πανελλήνιες, ούτε δεδομένη, ούτε υποχρεωτική είναι... Απλούστατα, δεν κάνουν όλοι οι μαθητές για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, θα ήταν πολύ καλύτεροι σε κάτι άλλο, παρά σε ένα πανεπιστήμιο ή ΤΕΙ. Είναι τόσο αφοπλιστικά απλό...
Όσο για τους δάσκαλους του παρελθόντος, μπορώ να ...καγχάσω! Έχω ακούσει τρομακτικές ιστορίες από τους γονείς και τους θείους μου για τους δασκάλους τους, ενώ το ότι εγώ ήμουν τυχερός και είχα καλούς δασκάλους, οφείλεται σε 2 εξαιρετικά απλούς λόγους:
- Ο πατέρας μου ήταν εκτός από πατέρας και δάσκαλός μου μέχρι και την τετάρτη δημοτικού. Βασανιστικό μερικές φορές, αλλά τι να κάνεις! Είχε την άποψη πως τίποτε δεν γίνεται με ξύλο ή πυγμή (1 φορά όλη κι όλη άπλωσε χέρι πάνω μου, όταν τον είχα φέρει στο αμήν και εννοείται ποτέ δεν έδειρε παιδί στην τάξη, ακόμη κι όταν του 'φόρτωσαν' έναν περίπου καθυστερημένο, γιατί οι γονείς δεν ήθελαν να δεχτούν πως τέτοιο είναι το παιδί τους...). Το κακό με αυτήν την άποψη βέβαια, ήταν πως για τον πατέρα μου το παιχνίδι συνεχιζόταν και εκτός σχολείου.... Με είχε ...ταράξει!
Τέσπα, δεν έπαθα και κάτι... - Στα Γιάννενα που μεγάλωσα, ήταν το βασίλειο των δασκάλων που είχαν τελειώσει το εκκλησιαστικό Λύκειο της Μονής Βελλάς και μετά με 2 χρόνια σπουδών στην παιδαγωγική ακαδημία, παίρναν το πτυχίο τους. Το ότι από το συγκεκριμένο σχολείο βγήκαν οι καλύτεροι δάσκαλοι, είναι πεποίθηση πολλών, αλλά το ότι οι περισσότεροι εξ αυτών, παρόλο που υπέστησαν την σκληρότητα του εκπαιδευτηρίου , όπου το διάβασμα ήταν υποχρεωτικό και με επιτήρηση, εν τούτοις ακολούθησαν εντελώς διαφορετική οδό όταν δίδασκαν, λέει κάτι νομίζω... Από το συγκεκριμένο εκπαιδευτήριο, βγήκαν μπόλικα μεγάλα μυαλά, στα χρόνια του πατέρα μου ήταν και ο μόνος τρόπος να σπουδάσει ένα φτωχόπαιδο... Το τίμημα πάντως ήταν σκληρό: δεν είναι το πιο όμορφο πράγμα , να υποχρεώνεις παιδιά σε συνεχές διάβασμα, ενώ ακόμη και το παιχνίδι ήταν πάντα τελευταίο...
Από τους παλαιότερους δασκάλους που έχω δει, είναι οι μόνοι που παραδέχομαι, ίσως γιατί τότε αγάπησαν την δουλειά τους επειδή οι εναλλακτικές τους ήταν πολύ χειρότερες, ενώ στις μέρες μας , το δασκαλίκι, είναι απλά μια καλή εξασφάλιση στο δημόσιο... Τότε, δεν ήταν κάτι τέτοιο μόνο, αλλά και πολλά άλλα πράγματα...
Επειδή βέβαια παρακολούθησα την πορεία των γονιών μου σε διάφορα κουτσοχώρια (ο πατέρας μου κατάφερε με τα χίλια ζόρια να έρθει με...απόσπαση στα Γιάννενα έπειτα από 20 και πλέον χρόνια υπηρεσίας σε διάφορα χωριά... ), έχω μια έμφυτη απέχθεια στην επαρχία (παρόλο που μεγάλωσα εκεί...), στα χωριά και φυσικά στο...δημόσιο!
Τέλος, είμαι σίγουρος πως ένας δάσκαλος σήμερα, αν δεν είναι κηφήνας, μπορεί να είναι πολύ καλύτερος από τον οποιονδήποτε παλαιότερο. Κηφήνες υπήρχαν και παλαιότερα (ίσως σας διηγηθώ τρομακτικές ιστορίες κάποια στιγμή, για την εκμετάλευση κάποιων τέτοιων κηφήνων στους πτωχούς του χωριού, με αντάλλαγμα να μορφώσουν τα παιδιά τους.... ), ενώ ήταν και λιγότερο μορφωμένοι από τους σημερινούς.
ΥΣ: Απόφοιτος της Μονής Βελλάς είναι και ο Γείτονας των γνωστών εκπαιδευτηρίων. Δεν γνωρίζω πως είναι το σχολικό τους πρόγραμμα, αλλά είμαι πραγματικά περίεργος να μάθω. Αν κάποιος έχει ιδία εμπειρία, παρακαλώ όπως την παραθέσει!
- Ο πατέρας μου ήταν εκτός από πατέρας και δάσκαλός μου μέχρι και την τετάρτη δημοτικού. Βασανιστικό μερικές φορές, αλλά τι να κάνεις! Είχε την άποψη πως τίποτε δεν γίνεται με ξύλο ή πυγμή (1 φορά όλη κι όλη άπλωσε χέρι πάνω μου, όταν τον είχα φέρει στο αμήν και εννοείται ποτέ δεν έδειρε παιδί στην τάξη, ακόμη κι όταν του 'φόρτωσαν' έναν περίπου καθυστερημένο, γιατί οι γονείς δεν ήθελαν να δεχτούν πως τέτοιο είναι το παιδί τους...). Το κακό με αυτήν την άποψη βέβαια, ήταν πως για τον πατέρα μου το παιχνίδι συνεχιζόταν και εκτός σχολείου.... Με είχε ...ταράξει!
-
@ catalyst
Δεν φταίω εγώ αν δεν έχεις γνωρίσει άτομα αντίστοιχα αυτών που γνώρισα. Η δικιά μου προσωπική εμπειρία ήταν αυτή. Δεν θα επεκταθώ παραπάνω αλλά αν συγκρίνεις τη σημερινή γενεά εκπαιδευτικών (είμαι ο καμπόσος, δεν φταίω εγώ που δεν γνωρίζω που πάνε τα 4, δεν φταίω εγώ που τα παιδιά δεν γνωρίζουν την απλή μέθοδο των 3 και θέλω περισσότερα λεφτά) της 2ας εκπαίδευσης με τη γενεά των εκπαιδευτικών πριν από 30 χρόνια τότε καλό θα είναι να κοιτάξεις τις σχετικές επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών του 1980 με αυτές του 2010 σε όλες τις διεθνείς συναντήσεις. Τώρα τα περί μόρφωσης απλά θα γελάσω. Φτάνει να καθίσεις να συνομιλήσεις μαζί τους για να καταλάβεις ότι έχουν άγνοια. Και αυτή την άγνοια τη μεταφέρουν και στα παιδιά τα οποία διδάσκουν.
@ koutsan
Ναι σήμερα είναι οι περισσότεροι ο ευατούλης μου. και αυτό παρουσιάζει μεγάλη διαφορά. Καμία σχέση με το τι γινόταν πριν από 30 χρόνια και όχι για όλους. Γιατί έχει πολλά ράματα για τη γούνα 'εκπαιδευτικών' του 80 στο Γυμνάσιο και Λύκειο μου όπου και παρέδειδαν αρχαίο κείμενο με τον Παττάκη κρυμένο.
Και ο λόγος που υπέστησαν μετάλλαξη ΙΜΗΟ είναι η γενικότερη πολιτική κατάσταση της μεταπολίτευσης. Η γενεά που μεγάλωσε μέσα στη ρεμούλα, τη μίζα και τον Λαϊκισμό είναι αδύνατον να μην υιοθετήσει την αυτή συμπεριφορά όπως και το έκανε.
Δεν γνωρίζω τη γενεά σου οπότε και δυσκολεύομαι να κρίνω.
Κοινώς ο καθένας κρίνει από τις προσωπικές του εμπειρίες και βιώματα. Από την άλλη η προπαγάνδα για το πόσο αντιδραστικά ήταν τα σχολεία παλαιότερα, τα περί ΕΣΑ κ.λπ. θυμίζουν λίγο το ΚΚΕ και την πολιτική ρίξε λάσπη όλο και κάτι θα μείνει. Κοινώς απέχουν από την πραγματικότητα τόσο πολύ που πραγματικά είναι να αναρωτιέται κανείς πως μετά από τόση πλύση εγκεφάλου οι Έλληνες βρέθηκαν να ψηφίζουν αυτά που ψήφισαν...
-
Ο χρήστης christos.dimou έγραψε:
Δεν γνωρίζω τη γενεά σου οπότε και δυσκολεύομαι να κρίνω.
Κοινώς ο καθένας κρίνει από τις προσωπικές του εμπειρίες και βιώματα. Από την άλλη η προπαγάνδα για το πόσο αντιδραστικά ήταν τα σχολεία παλαιότερα, τα περί ΕΣΑ κ.λπ. θυμίζουν λίγο το ΚΚΕ και την πολιτική ρίξε λάσπη όλο και κάτι θα μείνει. Κοινώς απέχουν από την πραγματικότητα τόσο πολύ που πραγματικά είναι να αναρωτιέται κανείς πως μετά από τόση πλύση εγκεφάλου οι Έλληνες βρέθηκαν να ψηφίζουν αυτά που ψήφισαν...
Ενοχλητικό θα έλεγα, η προσωπική μου εμπειρία(η και άποψη ακόμα) να χαρακτηρίζεται προπαγάνδα.
-
Ο χρήστης tasosdev έγραψε:
Ενοχλητικό θα έλεγα, η προσωπική μου εμπειρία(η και άποψη ακόμα) να χαρακτηρίζεται προπαγάνδα.
όσο ενοχλητικό θα έλεγα εγώ ότι είναι η μαζική επίθεση και ο μηδενισμός των απόψεων του άλλου.
-
Ο χρήστης christos.dimou έγραψε:
Ενοχλητικό θα έλεγα, η προσωπική μου εμπειρία(η και άποψη ακόμα) να χαρακτηρίζεται προπαγάνδα.
όσο ενοχλητικό θα έλεγα εγώ ότι είναι η μαζική επίθεση και ο μηδενισμός των απόψεων του άλλου.
Που ακριβως σε παρακαλώ το είδες αυτό;
Απ τη μια δεν γνωρίζεις την γενιά μου και δυσκολεύεσαι να κρίνεις, απ την άλλη λες κάνω προπαγάνδα (στυλ ΚΚΕ φυσικά ε;) και πετώ λάσπη.
Και για να σε διευκολύνω μην ψάχνεις πολύ αυτά είπα στο θέμα αυτόΤι λέτε ρε;
Οταν πήγαινα δημοτικό φόραγα ποδιά όπως όλοι, και με κουρέβανε γουλί με μια φούντα μπροστά.
(Επι χούντας)
Πραγματικά ένοιωθα γελοίος. Συζητάμε να ξαναγυρίσουμε σε κάτι τέτοιο; Να γυρίσετε παιδιά, εγω δε θάρθω
Α, διαβάζω τώρα περι ξύλου. Πρέπει να μην πέρασα ούτε μια μέρα στο δημοτικό χωρις ξύλο. Πήγαινα σε ένα κολαστήριο και έχω φάει όλες τις παραλλαγές ξύλου. Φάπες, χαστούκια, με βέργα στο χέρι, ανάποδο χέρι, στα πόδια, παντού. Δεν ξέρω τι σκατά κουβαλάω μέσα μου απ αυτο σε μορφή κατάλοιπου, πάντως όταν σκέφτομαι τον εαυτό μου στο δημοτικό μούρχεται να βάλω τα κλάμματα....... Οι Δάσκαλοι τότε είχαν @@ ......
Βαριέμαι (η να πω την αλήθεια δεν θέλω να εκνευριστώ)να κάτσω να σου γράψω περιστατικά που έχω ζήσει εγώ και πολλοί της γενιάς μου για να καταλάβεις τι @@ ήταν οι δάσκαλοι που δίδασκαν τότε. Τι ΕΣΑ και μλκίες.
Σήμερα οι δάσκαλοι είναι έτη φωτός μπροστά σε όλα τα επίπεδα και πρώτα απ όλα στο θέμα του σεβασμού της αξιοπρέπειας του παιδιού.Και για να είναι όλο συγκεντρωμένο απάντησες
Δεν γνωρίζω τη γενεά σου οπότε και δυσκολεύομαι να κρίνω.
Κοινώς ο καθένας κρίνει από τις προσωπικές του εμπειρίες και βιώματα.** Από την άλλη η προπαγάνδα για το πόσο αντιδραστικά ήταν τα σχολεία παλαιότερα, τα περί ΕΣΑ κ.λπ. θυμίζουν λίγο το ΚΚΕ και την πολιτική ρίξε λάσπη όλο και κάτι θα μείνει. Κοινώς απέχουν από την πραγματικότητα τόσο πολύ που πραγματικά είναι να αναρωτιέται κανείς πως μετά από τόση πλύση εγκεφάλου οι Έλληνες βρέθηκαν να ψηφίζουν αυτά που ψήφισαν**...
-
Πριν ελθετε σε αντεγκλισεις και αντιπαραθεσεις να εχετε υπ'οψιν σας οτι....
Ο χρήστης christos.dimou έγραψε:
..... ο καθένας κρίνει από τις προσωπικές του εμπειρίες και βιώματα.............
-
Ο χρήστης DAP έγραψε:
Πριν ελθετε σε αντεγκλισεις και αντιπαραθεσεις να εχετε υπ'οψιν σας οτι......... ο καθένας κρίνει από τις προσωπικές του εμπειρίες και βιώματα.............
Δεν έχω βάλει ετικέτα σε άποψη κανενός, και δεν γουστάρω τις απόψεις μου να τις χαρακτηρίζει προπαγάνδα και λάσπη ο καθένας. Τελεία.
-
Ναι αλλά αυτή η τακτική έχει πολύ μεγάλη πιθανότητα λάθους. Η συνολική κρίση και η εξαγωγή συμπερασμάτων τα οποία στηρίζονται αποκλειστικά σε προσωπικά βιώματα ομοιάζει με το : 'είχαμε 3 γαλλικά αυτοκίνητα στην οικογένεια και έβγαζαν όλο προβλήματα => τα γαλλικά είναι για τον φούτσο'...
Παρακάτω νομίζω ότι θέτω κάποια ερωτήματα και προβαίνω σε ένα αντικειμενικό συλλογισμό ο οποίος IMHO το ελάχιστο που κάνει είναι να αναστρέψει το βάρος απόδειξης και να δώσει τη σκυτάλη προς απόδειξη σε αυτόν που ισχυρίζεται ότι ισχύει το εξαιρετικά περίεργο φαινόμενο α) της 'μετάλλαξης' προς το χειρότερο των εκπαιδευτικών μας β) σε συνθήκες απείρως ευνοϊκότερες από αυτές πριν 30-50 χρόνια και γ) όντας μάλιστα οι μοναδικοί (?) που εξελίχθηκαν επί τα χείρω τη στιγμή που μια κοινωνία ολόκληρη συνολικά βελτιωνόταν και προόδευε...
Ο χρήστης koutsan έγραψε:
@Catalyst +οοΣτο 2. του christos.dimou διαφωνώ μέχρι και με τα σημεία στίξης...
Αυτά που γράφει ο christos.dimou είναι τα ίδια που αρέσκονται να επαναλαμβάνουν οι μεγαλύτεροι σε ηλικία για τις προηγούμενες γενιές (σύνδρομο το οποίο ο ΚΚ έφτασε στο απόγειο της δόξας του με τη λαμπρή αρθρογραφία του), σε σημείο που έχει φτάσει τα όρια του urban legend....Απορώ πάντως πως μπορεί κάποιος να πιστεύει ότι υπέστησαν τρομακτικών διαστάσεων μετάλλαξη οι εκπαιδευτικοί μας προς το χειρότερο τη στιγμή που σε όλα τα επίπεδα ως κοινωνία προοδεύουμε...Ξαφνικά έγιναν άσχετοι και αμόρφωτοι ενώ πριν ήταν σχετικοί και μορφωμένοι (από που άραγε μορφώθηκαν?), παλιά είχαν @@ σήμερα τα έχασαν ?(ε ας περάσουμε κάνα εμφύλιο ακόμα για να βγάλουμε όλοι @@), παλιά ήταν δουλευταράδες σήμερα τεμπέληδες ? (μήπως απλώς έχουν περισσότερα 'μέσα' διδασκαλίας? μήπως το ότι δε βρίζουν και δέρνουν ασύστολα τους μαθητές εκλαμβάνεται ως δείγμα τεμπελιάς και αδιαφορίας? ή μήπως μετά από 30 χρόνια τρυφηλού βίου απλά περιέπεσε σε παρακμή και οκνηρία η τάξη των εκπαιδευτικών? )...
Που ήταν καλύτερη ρε παιδιά η Ελλάδα του 78 από σήμερα για να είναι στο θέμα των εκπαιδευτικών? Ή μήπως αυτοί αποτελούν το μαύρο πρόβατο των Ελλήνων?...Μήπως και οι ΔΥ ήταν πιο δουλευταράδες το 78 και το 80 ή μόνο οι καθηγητές το έριξαν στο σορολόπ ? :slap:Δεν μπορώ να καταλάβω ειλικρινά...
Για λίγο παλαιότερες εποχές (αλλά το σύνδρομο αυτό είναι διαχρονικό) έχω γράψει πρόχειρα την άποψή μου εδώ viewtopic.php?f=13&t=25908&p=1144165&hilit=+%CE%84%CF%83%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%B5%CE%AF%CE%BF#p1144165' target='_blank' target='_blank' target='_blank' target='_blank' target='_blank' target='_blank' target='_blank' target='_blank'
Στην απάντηση δε
'Και ο λόγος που υπέστησαν μετάλλαξη ΙΜΗΟ είναι η γενικότερη πολιτική κατάσταση της μεταπολίτευσης. Η γενεά που μεγάλωσε μέσα στη ρεμούλα, τη μίζα και τον Λαϊκισμό είναι αδύνατον να μην υιοθετήσει την αυτή συμπεριφορά όπως και το έκανε.'
τα λίγα που έχω να παρατηρήσω είναι
α) αν έχει αναλογιστεί ο συντάκτης της σε τι συνθήκες μεγάλωσε η γενιά πριν τη μεταπολίτευση
β) η ίδια γενιά έβγαλε και ΔΥ και γιατρούς και αξιωματικούς και δικηγόρους : όλοι αυτοί πάλι είναι ΓΤΠ και η γενιά του 50-60 είναι καλύτεροι? ή μόνο οι εκπαιδευτικοί είχαν την ατυχία να υποστούν τις ολέθριες συνέπειες του λαϊκισμού και της ρεμούλας ?
γ) πριν το 74 δεν υπήρχε σε ΑΠΕΙΡΗ ποσότητα μίζα, ρεμούλα και λαϊκισμός ? (να αρχίσω να γράφω σκάνδαλα και φαγοπότια ή να πιάσω το Γεώργιο Παπανδρέου από το λήμμα 'λαϊκισμός' στο λεξικό ?) -
Από τα δικά μου προσωπικά βιώματα πάντως, οι δάσκαλοι και καθηγητές δείχνουν σταθερά όλο και λιγότερο ενδιαφέρον ΕΝΤΟΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ. Εκτός σχολείου (ως ιδιαιτεράδες και φροντιστάδες) είναι πολύ καλύτεροι.
Τώρα, κάτι άλλο:
το να γίνεται προσπάθεια να συνδεθεί το πολιτικο-κοινωνικό σκηνικό μιας εποχής με το ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ, το ΦΙΛΟΤΙΜΟ, την ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ κατά συνέπεια, τις ΓΝΩΣΕΙΣ των δασκάλων, είναι τελείως άκυρη πρακτική και κούφια επιχειρηματολογία.
Είναι σαν να λες ότι την εποχή του Κοκού, της Φρειδερίκης, της Χούντας και του Εμφυλίου.....οι γονείς ήταν εκ των τότε τρεχουσών συνθηκών χειρότεροι από τους σημερινούς ή ότι οι επαγγελματίες ήταν πιο απατεώνες από τους σημερινούς. Άκυροοοοοοον λέμε. -
H 'ταμπελοποίηση' των απόψεων που εκφράζει κάποιος, ώστε αυτές να υποτιμηθούν είναι πάγια τακτική...
Διαβάζω ότι οι σημερινοί δάσκαλοι είναι όλοι 'για το μπούτσο' κα τους νοιάζει μόνο να ζητούν περισσότερα λεφτά. Το ότι παίρνουν 1.000 ευρώ για 20 χρόνια για να κάνουν μια από τις σημαντικότερες 'δουλειές' σε μια κοινωνία και να διαπαιδαγωγήσουν ένα ολόκληρο 'έθνος' (όπως πολλοί αρέσκονται να λένε), με μηδαμινές υποδομές και σε τάξεις των 30 μαθητών και με εχθρικές συνθήκες, δεν είδα να το σχολιάζει κανείς..
Αλλά βέβαια, αφού είναι δημόσιοι υπάλληλοι πληρώνονται για να κάθονται, τι να λέμε τώρα.
Ευτυχώς που τώρα θα γίνουν ιδιωτικά πανεπιστήμια μπας και βγάλουμε κανα επιστήμονα της προκοπής γιατί έχουμε γεμίσει δασκαλάκους... -
1200 ευρώ εισαγωγικός μισθός με 4-6 σκάρτες ώρες ημερησίως και 3 κατ' ελάχιστον μήνες διακοπές δεν είναι άσχημα. Τα έχουμε ξαναπεί αυτά. Αφού είναι τόοοσο χάλια οι συνθήκες (οικονομικές και εργασιακές), γιατί τα παιδαγωγικά τμήματα διαρκώς ανεβαίνουν στις πανελλήνιες και γίνονται από τις πιο περιζήτητες σχολές; Λόγω βίτσιου ή επειδή τα νέα παιδιά θέλουν να προσφέρουν στη μαθητιώσα νεολαία;
-
Όταν πεινάς έχεις λιγότερο ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ και ΦΙΛΟΤΙΜΟ και ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
Όταν τρέμεις το κράτος και το παρακράτος έχεις λιγότερο ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ και ΦΙΛΟΤΙΜΟ και ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
Όταν κινδυνεύεις να φας ξύλο, να σκοτωθείς ή να πας φυλακή έχεις λιγότερο ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ και ΦΙΛΟΤΙΜΟ και ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
Όταν φοβάσαι ότι τα ανωτέρω θα τα πάθουν τα παιδιά σου έχεις λιγότερο ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ και ΦΙΛΟΤΙΜΟ και ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
Για τις ΓΝΩΣΕΙΣ μη γράψω : μην πιάσουμε το 1+1 = 2
-
Κοίτα να δεις λοιπόν που οι 'πεινασμένοι' σκίζονταν να μας μάθουν τις πενιχρές (1+1) γνώσεις τους, που μας κοίταζαν έναν-έναν για να δουν αν πήραμε πρέφα τι έλεγαν μισή ώρα.
Που δεν ενδιαφέρονταν για το ποιος κυβερνούσε ή δεν πέρναγαν μέσα στο μάθημα τις προτιμήσεις τους για το ποιος ήθελαν να κυβερνήσει, αλλά το ποιος έμαθε 10 αράδες και ποιος δεν έμαθε...
Που δεν μάσαγαν μπροστά σε κάθε υστερικό γονιό και που αντιστοίχως κατά κανόνα απολάμβαναν το σεβασμό των γονέων, αλλά και των παιδιών (σε αντίθεση με σήμερα).Και εξακολουθείς να προσπαθείς να συνδέσεις πράγματα ΞΕΝΑ προς το σχολείο με αυτό που γινόταν μέσα στην τάξη. Στην πραγματικότητα κάνεις μια παραβολή αυτών που ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ ΣΗΜΕΡΑ στο παρελθόν. Δεν ήταν έτσι ξέρεις... Ο διδάσκων ενδιαφερόταν πρώτιστα για τον μαθητή, όχι για το πότε θα είναι η καλύτερη εποχή για απεργία. Άλλα ήθη, πώς να το κάνουμε;
-
Ο χρήστης koutsan έγραψε:
Ναι αλλά αυτή η τακτική έχει πολύ μεγάλη πιθανότητα λάθους. Η συνολική κρίση και η εξαγωγή συμπερασμάτων τα οποία στηρίζονται αποκλειστικά σε προσωπικά βιώματα ομοιάζει με το : 'είχαμε 3 γαλλικά αυτοκίνητα στην οικογένεια και έβγαζαν όλο προβλήματα => τα γαλλικά είναι για τον φούτσο'... -
Ο χρήστης manosk έγραψε:
Κοίτα να δεις λοιπόν που οι 'πεινασμένοι' σκίζονταν να μας μάθουν τις πενιχρές (1+1) γνώσεις τους, που μας κοίταζαν έναν-έναν για να δουν αν πήραμε πρέφα τι έλεγαν μισή ώρα.
Που δεν ενδιαφέρονταν για το ποιος κυβερνούσε ή δεν πέρναγαν μέσα στο μάθημα τις προτιμήσεις τους για το ποιος ήθελαν να κυβερνήσει, αλλά το ποιος έμαθε 10 αράδες και ποιος δεν έμαθε...
Που δεν μάσαγαν μπροστά σε κάθε υστερικό γονιό και που αντιστοίχως κατά κανόνα απολάμβαναν το σεβασμό των γονέων, αλλά και των παιδιών (σε αντίθεση με σήμερα).Και εξακολουθείς να προσπαθείς να συνδέσεις πράγματα ΞΕΝΑ προς το σχολείο με αυτό που γινόταν μέσα στην τάξη. Στην πραγματικότητα κάνεις μια παραβολή αυτών που ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ ΣΗΜΕΡΑ στο παρελθόν. Δεν ήταν έτσι ξέρεις... Ο διδάσκων ενδιαφερόταν πρώτιστα για τον μαθητή, όχι για το πότε θα είναι η καλύτερη εποχή για απεργία. Άλλα ήθη, πώς να το κάνουμε;
Ο koutsan παραθέτει έναν συλλογισμό, χώρια που έχει και την εμπειρία της εποχής.
Εσυ πως καταλήγεις στο συμπέρασμα πως ο δάσκαλος λειτουργούσε όπως αναφέρεις παραπάνω,
δλδ ενδιαφέρονταν για την πρόοδο του μαθητή, δεν ενδιαφερόταν για το ποιός κυβερνούσε, πως υπήρχαν υστερικοί γονείς ενω οι δάσκαλοι δεν μασούσαν κλπ; -
Ο χρήστης koutsan έγραψε:
Ναι αλλά αυτή η τακτική έχει πολύ μεγάλη πιθανότητα λάθους. Η συνολική κρίση και η εξαγωγή συμπερασμάτων τα οποία στηρίζονται αποκλειστικά σε προσωπικά βιώματα ομοιάζει με το : 'είχαμε 3 γαλλικά αυτοκίνητα στην οικογένεια και έβγαζαν όλο προβλήματα => τα γαλλικά είναι για τον φούτσο'........Δεν είχα και πολύ όρεξη να ασχοληθώ αλλά νομίζω ότι χρειάζεται.
Α. **'μετάλλαξης' προς το χειρότερο των εκπαιδευτικών μας **
-
Οι διάφορες τάξεις κρίνονται με τις δυνατότητες που έχουν καθώς και σε σύγκριση με άλλες κοινωνικές ομάδες. Οι τάξεις των εκπαιδευτικών κρίνεται από το τρόπο με τον οποίο εκπαιδεύει τη νέα γενεά ώστε αυτή να είναι καλύτερη από τη προηγούμενη. Σήμερα η Δημόσια εκπαίδευση θεωρείται ανεπαρκής από την κοινωνία και για το λόγο αυτό η παραπαιδεία (όπως ονομάζεται) θεωρείται απαραίτητη προϋπόθεση. Εκπαίδευση βέβαια δεν είναι μόνον οι εκπαιδευτικοί αλλά είναι και οι υποδομές. όμως με τις τότε υποδομές και τις τάξεις των 60+ ατόμων διδαχτήκαμε. Αυτό όμως που μου έμεινε ήταν ότι η εκπαίδευση ήταν μία διέξοδος για ένα καλύτερο αύριο. Για να μην επαναλάβουμε τα λάθη που έκαναν οι προηγούμενοι και να διδαχτούμε από αυτά. Για να πάψουμε να είμαστε ζώα αλλά για να γίνουμε άνθρωποι.
-
Σήμερα στα ΑΕΙ και ΑΤΕΙ (άλλο θέμα αυτό) το κυριότερο πρόβλημα είναι ο απογαλακτισμός των Σπουδαστών από την Νοοτροπία της Παπαγαλίας από την μία και τη νοοτροπία της 'ήσσονος προσπαθείας για το μείζον αποτέλεσμα'. Νοοτροπία για την οποία τα ΑΕΙ και ΑΤΕΙ είναι συνυπεύθυνα μεν αλλά κύριος παράγων είναι η απαξίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας στα κατώτερες βαθμίδες.
Ως χρόνια πια ασχολούμενος με την εκπαίδευση στο 3ο βαθμό παρατηρώ μία συνεχή σταθερή μείωση της ικανότητας των νέων σπουδαστών να αυτενεργούν και ταυτόχρονα μία ολοένα μεγαλύτερη προσπάθεια να παρακάμψουν με κάθε κόστος το σύστημα (τηλεφωνήματα από Βουλευτές, Υπουργούς, Προέδρους Τμημάτων, Φροντιστήρια για ΑΕΙ και ΑΤΕΙ με όλο αυξανόμενο νούμερο Σπουδαστών, μείωση των ποσοστών παρακολούθησης σε ποσοστά κάτω του 10% κ.λπ.) με στόχο την απόκτηση έστω και δια αλληλογραφίας ενός πτυχίου. Το δείγμα που έχω δεν είναι μικρό (μιλάμε για το ΕΜΠ και το ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ) καθώς δεν μπορώ να έχω μεγαλύτερο. Η γενικότερη όμως συναναστροφή με άτομα από άλλα Ε.Ι. καταδεικνύει ότι οι δύο αυτές τάσεις δεν είναι αποκλειστικό προνόμιο των δύο αυτών Ε.Ι. αλλά παρατηρείται και αλλού.
Β. **σε συνθήκες απείρως ευνοϊκότερες από αυτές πριν 30-50 χρόνια **
Σήμερα οι συνθήκες είναι πολύ περισσότερο ευνοϊκές για την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης των Σπουδαστών. Δεν έχει σημασία όμως τόσο η πληροφορία αυτή κάθε αυτή αλλά η ανάλυση της και η εκμετάλευση της κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Σε ένα όμως εκπαιδευτικό σύστημα που έχει ανάγει την πληροφορία αυτή καθ' αυτή σε Θεότητα δεν τίθεται ζήτημα ότι η κριτική σκέψη απλά δεν αναπτύσσεται. Ο λόγος που δεν αναπτύσσεται βέβαια η κριτική σκέψη οφείλεται και στο γεγονός ότι απαιτείται πολύ μεγαλύτερη προσπάθεια από τον διδάσκοντα να εκπαιδεύσει τους μαθητές του να έχουν κριτική σκέψη και είναι πολύ πιο εύκολο να παρουσιάζει μεγάλα ποσοστά επιτυχία με τη λογική της στείρας αντιγραφής.
Γ. γ) όντας μάλιστα οι μοναδικοί (?) που εξελίχθηκαν επί τα χείρω τη στιγμή που μια κοινωνία ολόκληρη συνολικά βελτιωνόταν και προόδευε
δες Α1.
Δ. ' αν έχει αναλογιστεί ο συντάκτης της σε τι συνθήκες μεγάλωσε η γενιά πριν τη μεταπολίτευση '
Οι συνθήκες ήταν οι χειρότερες δυνατές. Ψυχρός πόλεμος, διχόνοια, προβλήματα επιβίωσης. Η προηγούμενη γενεά στο σύνολο της έκανε τρομακτικά λάθη (καθώς τόσα ήξερε τόσα μπορούσε να κάνει) αλλά το θέμα μας είναι οι εκπαιδευτικοί. Αν θέλεις να μιλήσουμε για το ασφαλιστικό, το περιβάλλον, και άλλα θέματα αυτό είναι ένα άλλο ζήτημα. Στην εκπαίδευση λοιπόν η γενεά των εκπαιδευτών του 60~70 παρέδωσε κάτι πολύ καλύτερο από αυτό που βρήκε από την προηγούμενη. Η γενεά του 80~90 μπορεί να το ισχυριστεί αυτό??? Ακόμα περισσότερο. Η γενεά του 2000~2010 τι υλικό θα παραδώσει στη κοινωνία??
Ε β) η ίδια γενιά έβγαλε και ΔΥ και γιατρούς και αξιωματικούς και δικηγόρους : όλοι αυτοί πάλι είναι ΓΤΠ και η γενιά του 50-60 είναι καλύτεροι? ή μόνο οι εκπαιδευτικοί είχαν την ατυχία να υποστούν τις ολέθριες συνέπειες του λαϊκισμού και της ρεμούλας ?
Δεν θα εμπλακώ σε αντιπαραθέσεις του είδους αυτού που θα καταλήξουν σε πνευματικό αδιέξοδο. Το θέμα μας είναι οι εκπαιδευτικοί.
ΣΤ. γ) πριν το 74 δεν υπήρχε σε ΑΠΕΙΡΗ ποσότητα μίζα, ρεμούλα και λαϊκισμός ? (να αρχίσω να γράφω σκάνδαλα και φαγοπότια ή να πιάσω το Γεώργιο Παπανδρέου από το λήμμα 'λαϊκισμός' στο λεξικό ?)
Ο λαϊκισμός για να βρει ανοιχτό πεδίο στηρίζεται στην άγνοια και στην αμάθεια των πολιτών ώστε να μετατραπούν σε εύκολα κατευθυνόμενη μάζα. Το γεγονός ότι ο λαϊκισμός ανθούσε στην Ελλάδα το 50~60 οφειλόταν και στο γεγονός ότι η τότε γενεά των 20~30 δεν είχε εκπαιδευτεί. Η σημερινή άνθηση του λαϊκισμού που στηρίζεται στην άγνοια και την αμάθεια πως δικαιολογείται. Με κάποιον πόλεμο (όπως ο Β) και 5 χρόνια εμφυλίου μήπως??? Οι εκπαιδευτικοί του Δημοτικού μου είχαν ως δικαιολογία ότι κύριο μέλημα ήταν να μάθεις 5 πράγματα για να ζήσεις καλύτερα ή για να επιβιώσεις καθώς έζησαν σε συνθήκες που η επιβίωση δεν ήταν κάτι το δεδομένο. Οι σημερινοί εκπαιδευτικοί με την ειδική εκπαίδευση στην παιδική ψυχολογία κ.α. τι έχουν ως κύριο μέλημα τους??? Το επίδομα των 170 ευρώ???
-
-
Ο χρήστης tasosdev έγραψε:
Που ακριβως σε παρακαλώ το είδες αυτό;
Απ τη μια δεν γνωρίζεις την γενιά μου και δυσκολεύεσαι να κρίνεις, απ την άλλη λες κάνω προπαγάνδα (στυλ ΚΚΕ φυσικά ε;) και πετώ λάσπη.
Και για να σε διευκολύνω μην ψάχνεις πολύ αυτά είπα στο θέμα αυτόΤι λέτε ρε;
Οταν πήγαινα δημοτικό φόραγα ποδιά όπως όλοι, και με κουρέβανε γουλί με μια φούντα μπροστά.
(Επι χούντας)
Πραγματικά ένοιωθα γελοίος. Συζητάμε να ξαναγυρίσουμε σε κάτι τέτοιο; Να γυρίσετε παιδιά, εγω δε θάρθω
Α, διαβάζω τώρα περι ξύλου. Πρέπει να μην πέρασα ούτε μια μέρα στο δημοτικό χωρις ξύλο. Πήγαινα σε ένα κολαστήριο και έχω φάει όλες τις παραλλαγές ξύλου. Φάπες, χαστούκια, με βέργα στο χέρι, ανάποδο χέρι, στα πόδια, παντού. Δεν ξέρω τι σκατά κουβαλάω μέσα μου απ αυτο σε μορφή κατάλοιπου, πάντως όταν σκέφτομαι τον εαυτό μου στο δημοτικό μούρχεται να βάλω τα κλάμματα....... Οι Δάσκαλοι τότε είχαν @@ ......
Βαριέμαι (η να πω την αλήθεια δεν θέλω να εκνευριστώ)να κάτσω να σου γράψω περιστατικά που έχω ζήσει εγώ και πολλοί της γενιάς μου για να καταλάβεις τι @@ ήταν οι δάσκαλοι που δίδασκαν τότε. Τι ΕΣΑ και μλκίες.
Σήμερα οι δάσκαλοι είναι έτη φωτός μπροστά σε όλα τα επίπεδα και πρώτα απ όλα στο θέμα του σεβασμού της αξιοπρέπειας του παιδιού.Και για να είναι όλο συγκεντρωμένο απάντησες
Δεν γνωρίζω τη γενεά σου οπότε και δυσκολεύομαι να κρίνω.
Κοινώς ο καθένας κρίνει από τις προσωπικές του εμπειρίες και βιώματα.** Από την άλλη η προπαγάνδα για το πόσο αντιδραστικά ήταν τα σχολεία παλαιότερα, τα περί ΕΣΑ κ.λπ. θυμίζουν λίγο το ΚΚΕ και την πολιτική ρίξε λάσπη όλο και κάτι θα μείνει. Κοινώς απέχουν από την πραγματικότητα τόσο πολύ που πραγματικά είναι να αναρωτιέται κανείς πως μετά από τόση πλύση εγκεφάλου οι Έλληνες βρέθηκαν να ψηφίζουν αυτά που ψήφισαν**...
Καθώς αναφέρεις τη λέξη Χούντα σημαίνει ότι βρέθηκες στο Δημοτικό από το 1967 ως 1974. Πρακτικά δηλαδή είσαι από 41 ως 46. Φυσικά και δεν μπορώ να κρίνω τι γινόταν στην εποχή εκείνη αλλά μάλλον ήσουν άτυχος ή πολύ κωλόπαιδο (όπως ήμουν εγώ).
Αναφέρεις όμως ότι Βαριέμαι (η να πω την αλήθεια δεν θέλω να εκνευριστώ)να κάτσω να σου γράψω περιστατικά που έχω ζήσει εγώ και πολλοί της γενιάς μου για να καταλάβεις τι @@ [b]ήταν οι δάσκαλοι που δίδασκαν τότε. Τι ΕΣΑ και μλκίες. [/b]
Ποιοί είναι οι πολλοί της γενεάς σου?? Εσύ και εγώ είμαστε της ίδιας γενεάς!! Και εγώ έχω φάει ξύλο αλλά δεν το έχω ανάγει σε Ανατολικό Ζήτημα. Έχω φάει ξύλο άδικα αλλά δεν κρίνω εξ ενός ή δύο περιστατικών τη συνολική μου παρουσία. Και στην τελική θεωρώ ότι κέρδισα από την παραμονή στο Δημοτικό από ένα προσωπικό στην πλειοψηφία του συντηρητικών ιδεών και απόψεων.
Κάτι που δεν μπορώ να ισχυριστώ για κάποια μαθήματα στο Λύκειο με κάποιους 'Προοδευτικούς' Διδάσκοντες που στόχο ένας από αυτούς είχε να εξασφαλίσει την καλύτερη δυνατή βαθμολογία του νεαρού βλαστού του στο Λύκειο ώστε να περάσει στα ΑΕΙ και άλλος να μας αποδείξει το πόσο πίσω σαν χώρα είμαστε σε σχέση με την Ρουμανία όπου ο Τσαουσέσκου φρόντιζε για όλους και για όλα. Είναι λοιπόν πολιτικό το θέμα της σωστής εκπαίδευσης?? Είναι μόνον οι μεν καλοί και οι δε, κακοί. ΟΧΙ αντιθέτως,μάλιστα σε κάποιες περιπτώσεις ήταν κάποιοι Αριστεροί μέχρι Στάλιν ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ με @@ που με βοήθησαν να μάθω να σκέφτομαι αναλυτικά (μαθηματικός Β και Γ Λυκείου και Χημικός στην Α και Β Λυκείου καθώς και ο μαθηματικός του Φροντιστηρίου μου στην Γ Λυκείου). Όπως όμως ήταν και ο Συγχωρημένος Φιλόλογος μου της Γ Λυκείου που μου έμαθε ότι δεν είναι ντροπή να εκφράζω τις ιδέες και τις απόψεις μου ή να λέω τη γνώμη μου (που δεν ήταν Αριστερός) καθώς και άλλοι πολλοί (ο Φυσικός της Γ Λυκείου) που δεν επέτρεπαν οι πολιτικές τους απόψεις να δηλητιριάσουν την εκπαιδευτική διαδικασία.
Η έκφραση ΕΣΑ λοιπόν προσωπικά με θίγει. Ο απόλυτος μηδενισμός του συνόλου του τότε εκπαιδευτικού συστήματος και μάλιστα κατά σαρωτικό τρόπο ( ... και πολλοί άλλοι της γενεάς μου) υπέρ ενός συστήματος που σήμερα δεν μπορεί ούτε να εξασφαλίσει γραφή και ανάγνωση για όλους (όπως είχα την ατυχία να διαπιστώσω στον Ε.Σ. το 2000).
-
Στο ξαναλέω μιας και δεν καταλαβαίνεις.
Επειδή θεωρώ πως το να με βρίσει κανείς είναι πιο κόσμιο απο το να χαρακτηρίσει την γνώμη μου λάσπη και προπαγάνδα, και να μου κολλάει όποια ετικέτα γουστάρει, την επόμενη φορά θα σε βρίσω και μάλιστα άσχημα, εσένα και όποιον άλλον ακολουθήσει αυτή την άθλια ταχτική. Κι ας καθαρίσουν οι mods. -
Για το ξύλο. Άλλες εποχές. Οι Δάσκαλοι τότε είχαν @@
ε ναι, θελει πολλα κιλα @@ για να δειρεις ενα 8χρονο παιδακι
ενώ τώρα το μόνο που θέλουν είναι να περάσει η ώρα ώστε να πάνε στο Φροντηστήριο όπου και εκεί θα κοροιδεύουν την κοινωνία.
μπερδευεις τους δασκαλους με τους καθηγητες (οι δασκαλοι απ'οσο ξερω δεν διδασκουν σε φροντιστηρια)
Είχαν μόρφωση (σήμερα άστα να πάνε
απλα τα πραγματα:
συγκρινοντας τον μεσο δασκαλο του.. τοτε με του σημερα, ποιος ειναι περισσοτερο μορφωμενος; γιατι νομιζω σου διαφευγει ο τροπος με τον οποιον γινονταν δασκαλοι τοτε και τωρα (τωρα δασκαλοι γινονται μαθητες του 17+ σε ενα εκπαιδευτικο συστημα σαφως δυσκολοτερο απο αυτο του.. τοτε, και πηγαινουν στο παιδαγωγικο που ειναι μια σχολη 4... χρονια. να αναφερω και την διαδικασια του.. τοτε; )Στα Αγγλοσαξωνικά γενικότερα Ε.Ι. υπάρχει και κώδικας δεοντολογίας και ηθικής. Σκέψου στην Ελλάδα να πρέπει κάποιος να υποσχεθεί ότι δεν θα αντιγράψει ή ότι δεν θα παρουσιάσει εργασία άλλου ως δική του. Όχι ότι εκεί δεν γίνονται @@@@κίες αλλά μιλάμε ότι στην Ελλάδα τα πράγματα έχουν ξεφύγει
στα αγγλοσαξωνικα σχολεια υπαρχει οντως κωδικας δεοντολογιας και ηθικης, αλλα υπαρχει και ΑΛΚΟΟΛ. πολυ αλκοολ! πραγμα που δεν ειδα σε κανενα ελληνικο σχολειο (σε τετοιο βαθμο)
Αλλα ειπαμε Σουηδοι..... με ενα δεικτη αυτοκτονιων...Να......... αλλα με πολιτικα ορθη σκεψη.......
ξαναλεω, ας μην βιαζομαστε να τους χαρακτηρισουμε πολιτικα ορθους. ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ να καταλαβουμε την κουλτουρα τους. ασε που ο δεικτης αυτοκτονιων δεν εχει ΚΑΜΙΑ μα ΚΑΜΙΑ σχεση με αυτο που εκανε ο εν λογω δασκαλος.
α ηθελα μια λογικη εξηγηση στο εξης.... Πως ειναι δυνατον οι γονεις να ξοδευουν τοσα πολλα χρηματα σε ιδιωτικα σχολεια σε ιδιαιτερα μαθηματα και σε φροντηστηρια, απο οτι ολοι παραδεχονται και τελικα στις εισαγωγικες εξετασεις ενα 30 με 40 % να γραφουν κατω απο τη βαση!!!.... ποιος κοροιδευει ποιον???? οι καθηγητες οι φροντιστες τα παιδια που δεν σεβονται τα εξοδα των γονεων τους.... ποιος τελος παντων φταιει... και πανε τοσα λεφτα χαμενα... Τα θεματα παντως των εξετασεων δεν νομιζω να φταινε!!!....
(αν και με καλυψε ο HF) οποιος διαβαζει περναει. τα φροντιστηρια, τα καλα σχολεια, η υποστηριξη, ειναι ολα καλα.. αλλα αμα το παιδι ΔΕΝ στρωσει τον κωλο του ΔΕΝ θα περασει στον αιωνα τον απαντα. τιποτα απ'ολα αυτα δεν μπορει να εγγυηθει την επιτυχια χωρις το διαβασμα του μαθητη. καποια παιδια απ'αυτα που δεν περνανε προφανως εχουν ικανοτητες να περασουν απλως δεν τους εχει κινησει καποιος το ενδιαφερον για το διαβασμα, καποια αλλα το κανουν απλα και μονο επειδη το θελουν οι γονεις τους κοκ. η ουσια ειναι ομως αυτη που εγραψα.
Από τα δικά μου προσωπικά βιώματα πάντως, οι δάσκαλοι και καθηγητές δείχνουν σταθερά όλο και λιγότερο ενδιαφέρον ΕΝΤΟΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ. Εκτός σχολείου (ως ιδιαιτεράδες και φροντιστάδες) είναι πολύ καλύτεροι.
αυτο το θεμα με τους καθηγητες νομιζω παρουσιαζει καποια λογικη, και μπορει να συζητηθει. νομιζω οτι οι παραγοντες οσον αφορα αυτο ειναι πολλοι, το θεμα ειναι πολυπλοκο και οχι μονο εκει που το πας εσυ. αφενος οι καθηγητες στα φροντιστηρια (απο φιλους που εχω που δουλευουν κλπ) ειναι ως επι το πλειστον ΑΔΙΟΡΙΣΤΟΙ και ΝΕΟΙ ακομα, αρα με περισσοτερη διψα. αφετερου εχει τεραστια διαφορα η ταξη των 30 ατομων απο την ταξη των 3-7 ατομων. δεν ειναι βλακες πολλοι ξενοι οι οποιοι στο σχολειο εχουν ταξεις μεχρι το πολυ 10 ατομων.
- Οι διάφορες τάξεις κρίνονται με τις δυνατότητες που έχουν καθώς και σε σύγκριση με άλλες κοινωνικές ομάδες. Οι τάξεις των εκπαιδευτικών κρίνεται από το τρόπο με τον οποίο εκπαιδεύει τη νέα γενεά ώστε αυτή να είναι καλύτερη από τη προηγούμενη. Σήμερα η Δημόσια εκπαίδευση θεωρείται ανεπαρκής από την κοινωνία και για το λόγο αυτό η παραπαιδεία (όπως ονομάζεται) θεωρείται απαραίτητη προϋπόθεση. Εκπαίδευση βέβαια δεν είναι μόνον οι εκπαιδευτικοί αλλά είναι και οι υποδομές. όμως με τις τότε υποδομές και τις τάξεις των 60+ ατόμων διδαχτήκαμε. Αυτό όμως που μου έμεινε ήταν ότι η εκπαίδευση ήταν μία διέξοδος για ένα καλύτερο αύριο. Για να μην επαναλάβουμε τα λάθη που έκαναν οι προηγούμενοι και να διδαχτούμε από αυτά. Για να πάψουμε να είμαστε ζώα αλλά για να γίνουμε άνθρωποι.
αρα λες οτι για την σημερινη κατασταση φταινε οι δασκαλοι του.. τοτε, καθως αυτους ειχαν για δασκαλους οι σημερινοι (εκπαιδευτικοι, φορεις, γονεις κοκ) οι οποιοι εφεραν την χωρα σε αυτο το.. χαλι
παντως η σημερινη γενια ΕΙΝΑΙ σαφως πιο εξελιγμενη απο την προηγουμενη (και η επομενη ειδικα, την βλεπω να ειναι ΠΟΛΥ καλυτερη..). το εχω ξαναπει οτι η δικη μου 'ελπιδα' ειναι η νεα γενια, δεν περιμενω και τοσα πολλα ειτε απο την δικη μου ειτε απο παλαιοτερες.Σε ένα όμως εκπαιδευτικό σύστημα που έχει ανάγει την πληροφορία αυτή καθ' αυτή σε Θεότητα δεν τίθεται ζήτημα ότι η κριτική σκέψη απλά δεν αναπτύσσεται. Ο λόγος που δεν αναπτύσσεται βέβαια η κριτική σκέψη οφείλεται και στο γεγονός ότι απαιτείται πολύ μεγαλύτερη προσπάθεια από τον διδάσκοντα να εκπαιδεύσει τους μαθητές του να έχουν κριτική σκέψη και είναι πολύ πιο εύκολο να παρουσιάζει μεγάλα ποσοστά επιτυχία με τη λογική της στείρας αντιγραφής.
μηπως ο ογκος των πληροφοριων ειναι σαφως μεγαλυτερος απο αυτον του... τοτε (δεν υπηρχε ουτε η C++ τοτε που λεει ο λογος, ουτε μαθηματα τυπου Αρχες Διοικησης και Οικονομικης για πανελλαδικες).. ;
Η γενεά του 2000~2010 τι υλικό θα παραδώσει στη κοινωνία??
αν και δεν μπορουμε να μιλαμε υποθετικα, λογικα καλυτερο απ'ολα τα προηγουμενα. τα πραγματα ειναι απλα: ο καλος μαθητης του σημερα ειναι καλυτερος απ'τον καλο μαθητη του τοτε. ο μετριος το ιδιο, και ο κακος ακομα το ιδιο. παντα υπηρχαν αυτες οι διαβαθμισεις, οσο κ αν πολλες φορες το ξεχναμε
TΙΣ ΟΙΔΕΝ?... [#5]