-
Είδα σήμερα στις ειδήσεις ένα ακόμα ατύχημα με αυτοκίνητο τετρακίνητο, και με εκτός δρόμου δυνατότητες. Ήταν ένα Jeep Cherokee, το οποίο γλίστρησε στην Κηφισίας (παρά τη 'μαγική' για τους κατόχους 4x4 και SUV τετρακίνηση που νομίζουν ότι αψηφά τους νόμους της Φυσικής) και αγκάλιασε μια κολώνα, η οποία μπήκε σχεδόν ένα μέτρο μέσα, σκοτώνοντας τον οδηγό.
Επεσήμανα ήδη ότι γλίστρησε (στο δελτίο ειδήσεων μίλησαν για ολισθηρότητα οδοστρώματος), που σημαίνει ότι τελικά, αντίθετα με ό,τι νομίζουν οι αγοραστές των SUV, τα οχήματα αυτά ΔΕΝ υπερτερούν ΚΑΘΟΛΟΥ σε ενεργητική ασφάλεια.
Από παθητική ασφάλεια... Τα είδαμε. Ένας νεκρός και όλοι οι άλλοι τραυματίες, ενώ η κολώνα παραλίγο να κόψει το όχημα στα δυο. Πράγμα που επιβεβαιώνει αυτό που λέω διαρκώς, αλλά κανείς δεν ακούει: Ότι τα ρημάδια τα θωρηκτά αυτά ΔΕΝ είναι ασφαλέστερα για τους επιβάτες τους από ένα συμβατικό όχημα. Απλώς θα σκοτώσουν τους επιβάτες του ΑΛΛΟΥ οχήματος.
Θυμάστε και το πολύνεκρο δυστύχημα με το Vitara στη Βόρεια Ελλάδα (ναι, Ελλάδα ΔΕΝ είναι μόνον η Αθήνα). Μάλλον πρέπει ν'αρχίσει ο κόσμος να καταλαβαίνει ορισμένα πράγματα. Και ας παίξουμε κι εμείς κάποιο ρόλο σ'αυτό, για λιγότερους νεκρούς στην άσφαλτο.
-
Είδα σήμερα στις ειδήσεις ένα ακόμα ατύχημα με αυτοκίνητο τετρακίνητο, και με εκτός δρόμου δυνατότητες. Ήταν ένα Jeep Cherokee, το οποίο γλίστρησε στην Κηφισίας (παρά τη 'μαγική' για τους κατόχους 4x4 και SUV τετρακίνηση που νομίζουν ότι αψηφά τους νόμους της Φυσικής) και αγκάλιασε μια κολώνα, η οποία μπήκε σχεδόν ένα μέτρο μέσα, σκοτώνοντας τον οδηγό.
Επεσήμανα ήδη ότι γλίστρησε (στο δελτίο ειδήσεων μίλησαν για ολισθηρότητα οδοστρώματος), που σημαίνει ότι τελικά, αντίθετα με ό,τι νομίζουν οι αγοραστές των SUV, τα οχήματα αυτά ΔΕΝ υπερτερούν ΚΑΘΟΛΟΥ σε ενεργητική ασφάλεια.
Από παθητική ασφάλεια... Τα είδαμε. Ένας νεκρός και όλοι οι άλλοι τραυματίες, ενώ η κολώνα παραλίγο να κόψει το όχημα στα δυο. Πράγμα που επιβεβαιώνει αυτό που λέω διαρκώς, αλλά κανείς δεν ακούει: Ότι τα ρημάδια τα θωρηκτά αυτά ΔΕΝ είναι ασφαλέστερα για τους επιβάτες τους από ένα συμβατικό όχημα. Απλώς θα σκοτώσουν τους επιβάτες του ΑΛΛΟΥ οχήματος.
Θυμάστε και το πολύνεκρο δυστύχημα με το Vitara στη Βόρεια Ελλάδα (ναι, Ελλάδα ΔΕΝ είναι μόνον η Αθήνα). Μάλλον πρέπει ν'αρχίσει ο κόσμος να καταλαβαίνει ορισμένα πράγματα. Και ας παίξουμε κι εμείς κάποιο ρόλο σ'αυτό, για λιγότερους νεκρούς στην άσφαλτο.
-
Είδα σήμερα στις ειδήσεις ένα ακόμα ατύχημα με αυτοκίνητο τετρακίνητο, και με εκτός δρόμου δυνατότητες. Ήταν ένα Jeep Cherokee, το οποίο γλίστρησε στην Κηφισίας (παρά τη 'μαγική' για τους κατόχους 4x4 και SUV τετρακίνηση που νομίζουν ότι αψηφά τους νόμους της Φυσικής) και αγκάλιασε μια κολώνα, η οποία μπήκε σχεδόν ένα μέτρο μέσα, σκοτώνοντας τον οδηγό.
Επεσήμανα ήδη ότι γλίστρησε (στο δελτίο ειδήσεων μίλησαν για ολισθηρότητα οδοστρώματος), που σημαίνει ότι τελικά, αντίθετα με ό,τι νομίζουν οι αγοραστές των SUV, τα οχήματα αυτά ΔΕΝ υπερτερούν ΚΑΘΟΛΟΥ σε ενεργητική ασφάλεια.
Από παθητική ασφάλεια... Τα είδαμε. Ένας νεκρός και όλοι οι άλλοι τραυματίες, ενώ η κολώνα παραλίγο να κόψει το όχημα στα δυο. Πράγμα που επιβεβαιώνει αυτό που λέω διαρκώς, αλλά κανείς δεν ακούει: Ότι τα ρημάδια τα θωρηκτά αυτά ΔΕΝ είναι ασφαλέστερα για τους επιβάτες τους από ένα συμβατικό όχημα. Απλώς θα σκοτώσουν τους επιβάτες του ΑΛΛΟΥ οχήματος.
Θυμάστε και το πολύνεκρο δυστύχημα με το Vitara στη Βόρεια Ελλάδα (ναι, Ελλάδα ΔΕΝ είναι μόνον η Αθήνα). Μάλλον πρέπει ν'αρχίσει ο κόσμος να καταλαβαίνει ορισμένα πράγματα. Και ας παίξουμε κι εμείς κάποιο ρόλο σ'αυτό, για λιγότερους νεκρούς στην άσφαλτο.
-
μα αυτοι που τα αγοραζουν για τις πλατειες οταν τα πανε σε βουνα με παγους και χιονια πανε αερα.
εγω οποτε τους βλεπω λεω 'ωχ μου ρχεται!!'
σου λεει τι στο καλο, τοσα λεφτα εδωσα , τωρα που ειμαι στον Παρνασσο θα το παω τεζα....
εχουν γινει απειρα στουκα στα βουνα απο τετοιους ανεγκεφαλους
καλα να παθουν , οι αλλοι τι τους φταινε....
οσο για παθητικη ασφαλεια ειναι γνωστο οτι δεν φτανουν ενα καλο επιβατικο...Το μονο συν που εχουν αν τρακαρουν με αλλο αμαξι ειναι η μεγαλη μαζα τους.... -
για το ατυχημα ισως να εφταιγε κ η υδρολισ8ηση κ να ηταν προβλημα των ελαστικων σε συνδυασμο με την ταχυτητα..
μεγαλυτερα SUV -> φαρδυτερα λαστιχα -> μεγαλυτερο προβλημα υδρολισ8ησης.
Να μην αναφερ8ω καλυτερα στον Παρνασσο. Να επισημανω μονο οτι δεν ειναι μονο αυτοι με τα τετρακινητα, αλλα κ αλλοι που επειδη πηγαινουν συνεχεια νομιζουν οτι 8α τα καταφερουν στα δυσκολα χωρις αλυσιδες, προσπερνουν, κολλανε κ δημιουργειται ενοχλητικοτατη κ χρονοβορα ουρα..
Οτι αυτοκινητο κ να εχεις 8ελει συνεση..
Κ τα Audi Quattro ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΤΑ!!! κ.α. -
Ο χρήστης xtkz έγραψε:
Οτι αυτοκινητο κ να εχεις 8ελει συνεση..
Κ τα Audi Quattro ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΤΑ!!! κ.α.δε θελει συνεση. Βασικη παιδεια και στοιχειωδης μυαλο θελει
Τι εννοεις για τα quattro? -
Εννοεί ότι δεν έχουν μόνιμη τετρακίνηση. Είναι προσθιοκίνητα που, όταν παραστεί ανάγκη, στέλνουν ροπή και πίσω.
-
α οκ ναι
αλλα αν γνωριζω καλα υπαρχουν κ τα original quattro AWD
τα αλλα ειναι για μενα ψιλομαϊμου quattro κατι σαν ενα αψογο ESP...
οχι απαραιτητα κακο αλλα οχι AWD... -
Tα Cherokee είναι κατά βάση πισωκίνητα. Συνήθως εκεί αφήνουν οι οδηγοί τον επιλογέα.
Tα Quattro (A4, A6, A8 ) έχουν μόνιμη τετρακίνηση με τρία διαφορικά (κάτι σαν Willlie's όπως είχε γράψει κάποιος άλλος)
Tα A3, Leon, Octavia, TT, έχουν Haldex και δύο διαφορικά. Mπροσθιοκίνητα, που όταν παραστεί ανάγκη μεταφέρεται ροπή και πίσω. O λόγος που τα έκανε έτσι η VAG, είναι η διάταξη του κινητήρα, εγκάρσια στα μικρά, κατά το διαμήκη άξονα στα μεγάλα.
Όσο για το δυστύχημα, δεν ξέρουμε τις ακριβείς συνθήκες, (ταχύτητα, επίπεδα αλκοολ) οπότε δεν ξέρουμε αν φταίει ο οδηγός ή αν 'φταίει' το αυτοκίνητο, ή αν έπεφταν με τα ίδια χλμ με άλλο αυτοκίνητο θα είχαν σωθεί.
Nα θυμίσω -δυστυχώς- και ελαφρύ αγωνιστικό με roll-cage, που όταν έπεσε με το πλάι σε κολόνα είχαμε ανάλογα αποτελέσματα
-
Συνήθως στις συγκρούσεις με άλλα οχήματα τα SUV πλεονεκτούν.Στις ανατροπές υπάρχει το πρόβλημα.Και οι ανατροπές είναι πιο συχνές ή πιο εύκολες απ΄ό,τι φανταζόμαστε..
Εδώ ο αρθογράφος παραθέτει λόγους για τους οποίους θεωρεί πως δε θα πρέπει να αποκτήσουμε SUV:
http://poseur.4x4.org/reasons2.html
Στα θέματα ασφάλειας αναφέρει τη δυσκολία αποφυγής με μανούβρα των SUV,τις ανατροπές,τη δυσκολία φρεναρίσματος τους σε περίπτωση ανάγκης,καθώς και τραυματισμούς από ατυχήματα,όπου παίζει ρόλο ο σχεδιασμός των SUV και η χρήση π.χ. πλαισίου σκάλας που καθίσταται επικίνδυνη σε σύγκρουση.
Θα ήθελα να θυμίσω πως από την Αυστραλία διαδόθηκαν σε όλο τον κόσμο πρόσθετα προστατευτικά που συναντάμε στις μάσκες πολλών SUV .Οι Αυστραλοί τα χρησιμοποίησαν για προστασία από καγκουρώ,αλλά έγιναν μόδα σε όλο τον κόσμο και δυστυχώς,είναι φονικά εργαλεία σε περίπτωση σύγκρουσης,ειδικά με πεζό..Παραθέτω κάποιους συνδέσμους σχετικούς με την ασφάλεια των SUV παρακάτω.
http://www.suv.org/safety.html
http://www.suv.com/suvsafety/
http://www.citizen.org/autosafety/suvsafety/
http://www.insweb.com/learningcenter/sp ... efault.htm
http://www.insweb.com/learningcenter/sp ... /risks.htm
http://abclocal.go.com/wls/news/consume ... afety.html
http://www.idontcareaboutair.com/facts/safety.shtml
http://www.cnn.com/2003/TECH/ptech/02/2 ... .suv.reut/
http://www.ford.com/en/company/about/co ... ng-suv.htm
http://www.citizen.org/autosafety/suvsafety/leg_suv/
http://www.nhtsa.dot.gov/nhtsa/announce ... -26-03.htm
http://www.gerberlife.com/newsletter/ap ... news4.html
http://www.kfoxtv.com/money/2531215/detail.html -
Θα ήθελα να πω μερικά πράγματα για το συγκεκριμένο ατύχημα μια που έγινε έξω απο το σπίτι μου. Μόλις ειχα μπεί στο σπίτι μου και ακούω τον θόρυβο απο το κτύπημα και πετάγομαι έξω να δώ τι έγινε. Το τζιποειδές είχε αγκαλιάσει την κολώνα του τρόλευ αφου ειχε ανέβει την νησίδα που χωρίζει τον κυρίως δρόμο (Λεωφόρος Κηφησίας ) με τον παράδρομο στο ύψος της Φιλοθέης. Το παράξενο ειναι ότι χτύπησε με την πλευρά του οδηγού!!!!! Σε κολώνα που ηταν δεξιά του???. Το οδόστρωμα δεν ηταν την στιγμή του ατυχήματος βρεγμένο. Μετά απο λίγο άρχισε να ψιχαλίζει. Τηλεφώνησα αμέσως στο 100, το οποίον έφτασε σε 4 λεπτά. Απο το όχημα δεν υπήρχε καμία κίνηση επι 4-8 λεπτά. Αμεσα εφτασε και η πυροσβεστική η οποία ξεκίνησε να κόβει το αμάξωμα. Ο κόσμος γύρω άρχισε να μαζεύεται αλλά δεν μπορούσε να κάνει τίποτα άλλο απο το να περιμένει να ανοιξει το αμάξωμα. Σε 20 λεπτά κατόρθωσαν να ανοίξουν την μία πόρτα και έβγαλαν ένα παιδί που είχε τις αισθήσεις του. ΕΚΑΒ δεν είχε φτάσει ακόμη!!!!. Μετά από 30 –35 λεπτά έφτασε το πρώτο ΕΚΑΒ, μετά ήρθαν και τα υπόλοιπα με πολύ καθυστέρηση το τελευταίο ήρθε μετά απο μία ώρα!!!!!. Εν τωμεταξύ είχαν ερθει και άλλα περιπολικά ( ΤΟΤΑ) που άρχισαν να μετράν τα στοιχεία του ατυχήματος κ.λ.π. επίσεις ήρθε και μεγάλο όχημα της πυροσβεστικής με γερανό για να πάρει το όχημα. Δεν ξέρω πόσο σοβαρά ήταν χτυπημένα τα παιδιά αλλά ένα απο αυτά ήταν τελείως ακίνητο και τα ασθενοφόρα το πήραν τελευταίο. Το όχημα πρέπει να ήταν SUZUKI GRANDVITARA αλλά δεν παίρνω όρκο γιατί δεν κατέβηκα να πάω κοντά. Προσπαθούσα να καταλάβω την πορεία του οχήματος κυτόντας απο ψυλά αλλά δεν υπήρχαν ροδιές κάτω. Στο σημείο αυτό ο δρόμος είναι ευθεία για πάνω απο δύο χ.λ.μ. και δεν μπορώ να φανταστώ ένα λόγο για να φύγει κάποιος απο το δρόμο. Η κυκλοφορία δεν ήταν πολύ μεγάλη και ίσως για αυτό να ανέπτυξε μεγάλη ταχύτητα. Το όχημα στράβωσε σε απίθανο βαθμό και για αυτό οι πυροσβέστες έκαναν τόση ώρα να το ανοίξουν. Προσωπικά οδηγόντας τετρακίνητα τζίπ παντός τύπου απο το 1976 (NISSAN PATROL) RANGE ROVER 1980, TOYOTA LAND CRUISER 1982, LADA, RAV4, GRAND VITARA 2000cc 24v. κ.λ.π. δεν τα εμπιστεύωμαι για συμπεριφορά στο δρόμο αλλά και ουτε για να νοιώθω ασφαλείς. Δυστυχώς ατυχήματα σαν το προαναφερθεν επιβεβαιώνουν τη σκέψη μου, και δεν θα αγόράζα τέτοιο οχημα αν δεν το χρειαζόμουν για την δουλειά μου.
-
Ο χρήστης 224.v έγραψε:
. Δυστυχώς ατυχήματα σαν το προαναφερθεν επιβεβαιώνουν τη σκέψη μου, και δεν θα αγόράζα τέτοιο οχημα αν δεν το χρειαζόμουν για την δουλειά μου.Θρασύβουλε,αυτό θά έπρεπε νά είναι τό σκεπτικό όλων όσων αγοράζουν αυτοκίνητο,οποιασδήποτε κατηγορίας!
Δυστυχώς όμως,προηγούνται άλλες 'ανάγκες' γιά τήν επιλογή αυτοκινήτου. -
Το κάθε αυτοκίνητο έχει τα όριά του τα οποία καλό είναι αυτός που το οδηγεί να έχει μεριμνήσει για την γνώση τους απο πρίν. Δεν είναι τα αυτοκίνητα επικύνδηνα, οι οδηγοί τους είναι.
ΥΓ. το 100ο μου πόστ είναι το παραπάνω 'αποφθευγμα' !!! να τα χιλιάσω
-
Ο χρήστης lkar έγραψε:
Tα Cherokee είναι κατά βάση πισωκίνητα. Συνήθως εκεί αφήνουν οι οδηγοί τον επιλογέα.Tα Quattro (A4, A6, A8 ) έχουν μόνιμη τετρακίνηση με τρία διαφορικά (κάτι σαν Willlie's όπως είχε γράψει κάποιος άλλος)
Tα A3, Leon, Octavia, TT, έχουν Haldex και δύο διαφορικά. Mπροσθιοκίνητα, που όταν παραστεί ανάγκη μεταφέρεται ροπή και πίσω. O λόγος που τα έκανε έτσι η VAG, είναι η διάταξη του κινητήρα, εγκάρσια στα μικρά, κατά το διαμήκη άξονα στα μεγάλα.
Όσο για το δυστύχημα, δεν ξέρουμε τις ακριβείς συνθήκες, (ταχύτητα, επίπεδα αλκοολ) οπότε δεν ξέρουμε αν φταίει ο οδηγός ή αν 'φταίει' το αυτοκίνητο, ή αν έπεφταν με τα ίδια χλμ με άλλο αυτοκίνητο θα είχαν σωθεί.
Nα θυμίσω -δυστυχώς- και ελαφρύ αγωνιστικό με roll-cage, που όταν έπεσε με το πλάι σε κολόνα είχαμε ανάλογα αποτελέσματα
Σωστά όσα επισημαίνεις, με μια διαφορά: Τα Α4 μόνο τα πρώτα μοντέλα, εως '98(?), είναι τετρακίνητα. Από κεί και μετά εχουν κι αυτά haldex.
Μόνο τα SUBARU είναι μόνιμα τετρακίνητα και με βάρος πολύ κοντα, ακόμα και πιο κάτω από ενα οποιοδήποτε επιβατικό! Είναι 1360 κιλά το νέο (2002) και το παλαιότερο ακόμα πιο κοντά ατα 1300 κιλά ίσως και λιγότερο. -
Σχετικά με όσα ανφέρονται από όλους τους φίλους, για το ατύχημα, θα ήθελα να αναφέρω τα παρακάτω:
- Ο mkiii & o skullone, εμφανίζονται υπερβολικοί και απόλυτοι στις επισημάνσεις τους, σε τέτοιο βαθμό που δείχνουν να μην γνωρίζουν καλά τα πράγματα!
Και εξηγούμαι:
α. το συγκεκριμένο όχημα, 99% τη στιγμή του ατυχήματος ήταν αμιγώς πισωκίνητο.
β. σε κανένα αυτοκίνητο δε γλιτώνει ο επιβατης, που κάθεται στην πλευρά που αγκαλιάζει με μεγάλη ταχύτητα μια κολώνα!!!!! Αν ξέρει κάποιος τέτοιο όχημα (ΙΧΕ), να μας το πει! Εδώ ο συχωρεμένος ο Κολιοπάνος δε γλίτωσε ούτε από κλωβό ασφαλείας και κράνος!!!!!! Ψυχραιμία λοιπόν, δε φταίει το όχημα για το θάνατο του επιβάτη ή του οδηγού κατω από τέτοιες συνθήκες!
γ. Όλα τα οχήματα έχουν όρια και κανένα δεν υπερβαίνει τους νόμους της Φυσικής! Απλώς κάποια και κυρίως τα μονίμως τετρακίνητα, τους εκμεταλλεύονται καλύτερα από τα άλλα!
δ. Όσο για τους κατόχους τετρακίνητων στα βουνά με χιόνι- πάγο θα πω τα παρακάτω:- Οι αλυσίδες κάνουν κακό στις περισσότερες περιπτώσεις.Είναι όμως απαραίτητες στην κατηφόρα, για να φρεναρουμε, και στο παχύ στρώμα πάγου (σπάνιο στην Ελλάδα). Επίσης απαραίτητες σε οχήματα με αμιγώς ασφάλτινα ελαστικά και πολύ περισσότερο όταν αυτά έχουν μεγάλη διάσταση (185 και άνω)
- Ακόμα και σε 2 κίνητο αυτ/το σπανίως έβαλα αλυσίδες σε ίσωμα ή ανηφόρα, εκτός αν με έκοβαν τελείως σε μεγάλες κλισεις, και πάντα είχα αλυσίδες στις κατηφόρες!
- Φέτος όντας κάτοχος αμιγώς τετρακίνητου οχήματος (FORESTER), και με 2 μπλοκέ διαφορικά στη διάθεσή μου, έβαλα αγωνιστικά ελαστικά, με μαλακή γόμα και αραιή διάταξη πέλματος για χιόνι - πάγο - λάσπη, και θα έιμαι 10 μέρες το μήνα (ελπίζω) στα βουνάκια μου , μέσα στα ΄χιόνια ,επί το πλείστον χωρίς αλυσίδες!!!!!!!!!
- Έχει πολλά μυστικά η οδήγηση σε τέτοιες επιφάνειες και κανένα όχημα δεν πάει μόνο του, οπότε και κανένα δεν σκοτώνει μόνο του! Σχεδόν πάντα φταίνε οι άσχετοι οδηγοί!!!!!
- Ο mkiii & o skullone, εμφανίζονται υπερβολικοί και απόλυτοι στις επισημάνσεις τους, σε τέτοιο βαθμό που δείχνουν να μην γνωρίζουν καλά τα πράγματα!
-
Ο χρήστης IKE έγραψε:
Το κάθε αυτοκίνητο έχει τα όριά του τα οποία καλό είναι αυτός που το οδηγεί να έχει μεριμνήσει για την γνώση τους απο πρίν. Δεν είναι τα αυτοκίνητα επικύνδηνα, οι οδηγοί τους είναι.ΥΓ. το 100ο μου πόστ είναι το παραπάνω 'αποφθευγμα' !!! να τα χιλιάσω
ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ!
-
Απο τα τετρακίνητα Audi μόνο τα Α3/S3 έχουν haldex ΟΛΑ τα υπόλοιπα έχουν 3 διαφορικά εκ των οποίων τα περισσότερα κεντρικό τόρσεν. Ουσιαστικά το haldex ήτανε΄λύση ανάγκης γιατι το Α3 ήτανε το πρώτο τετρακίνητο Audi με εγκάρσια τοποθετημένο κινητήρα.
-
Και το ΤΤ έχει Haldex, αφού ούτως ή άλλως έχει τα μηχανικά μέρη του Α3.
Θρασύβουλε, το αυτοκίνητο που είχε το ατύχημα ήταν Jeep Cherokee.
Αυτό που θέλω να επισημάνω είναι η πλάνη πολλών που αγοράζουν τζιποειδές νομίζοντας ότι δεν πρόκειται ποτέ να γλιστρήσει κι ότι, ό,τι κι αν συμβεί, δεν θα πάθουν τίποτα.
-
Νέο σύστημα ασφαλείας για τα S.U.V. :
http://www.autopress.gr/fnews/show.asp?ID=6277 -
Ο χρήστης boxer2003 έγραψε:
- Ακόμα και σε 2 κίνητο αυτ/το σπανίως έβαλα αλυσίδες σε ίσωμα ή ανηφόρα, εκτός αν με έκοβαν τελείως σε μεγάλες κλισεις, και πάντα είχα αλυσίδες στις κατηφόρες!
Στο προσθιοκίνητο που είχα μέχρι πέρυσι, ΠΟΤΕ δεν έβαζα αλυσίδες στις κατηφόρες! Ακόμα και αν είχα αναγκαστεί να βάλω αλυσίδες στην ανηφόρα, επειδή με έκοψε κάποιος, όταν ξεκίναγα τον κατήφορο τις έβγαζα, για να μην ταλαιπωρώ το αυτοκίνητο.
Με μικρή ταχύτητα και με την βοήθεια του ABS δεν είχα ποτέ πρόβλημα.
Ασφάλεια των SUV... Η κατάρριψη του μύθου