-
Σοβαρευτείτε, >Καταρχήν τα πειράκια αντιμετωπίζονται με knock sensors που μειώνουν το αβάνς (και την ισχύ, αλλά έτσι και αλλιώς για αυτό μιλάμε).
Πολύ καλό αυτο, κάνεις μια ωραία εγκατάσταση τούρμπο,ανέβάζεις και κανα δύο bar πίεση και όλα καλά. Αφού η μονάδα ελέγχου του κινητήρα αντιλαμβάνεται 1. αυξημένη μάζα εισερχόμενου αέρα, 2. πειράκια λόγω υψηλής θερμοκρασιάς εισερχόμενου αέρα και υψηλής πίεσης στο θάλαμο καύσης, μπάινει σε λειτουργία ασφαλείας και όλα καλά, ο κινητήρας σώος. Πολύ καλή μετατροπή. Απο πότε η υψηλή θερμοκρασία εισερχόμενου είναι καλή?
Ωστόσο δεν καταλαβαίνω γιατί να αυξάνεται ο κίνδυνος για πειράκια με θερμότερο αέρα εισαγωγής (που και για αυτό υπάρχει αντίστοιχος αισθητήρας). Μπορείς να το εξηγήσεις αυτό ?
Όχι, δέν μπορώ να σου το εξηγήσω με μαθηματικές σχέσεις ακολουθώντας νόμους της φυσικής. Αν έχεις χρόνο αποδειξέ το και στείλε τη λύση. Εμπειρικά έτσι συμβαίνει.
Το βασικό είναι η επιλογή φτερωτής να γίνει με φειδώ. Ας πούμε υπάρχουν οι καταπληκτικές GT15/GT20 (ρουλεμανάτες) της Garrett που θα επαρκούσαν για τα περισσότερα 1.400-2.000cc αυτοκίνητα και όμως πολλοί επιμένουν σε T25 & T3. Μια ματιά στα ροϊκά χαρακτηριστικά των δύο αυτών τουρμπινών θα δείξει ότι, σε μια καλή εφαρμογή, δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από έναν supercharger σε γραμμικότητα. Προφανώς αντίστοιχες τουρμπίνες έχουν και άλλοι κατασκευαστές.
Το αυτοκίνητο μου έχει αισθητήρες προανάφλεξης, να του ρίξω 5-6 bar υπερπίεση να βάλω φωτιά την άσφαλτο?Τούρμπο όποιο σου αρέσει αρκεί να μπορεί να δώσει 5-6 bar.
-
Ο χρήστης geko έγραψε:
To μόνο αυτοκίνητο που ξέρω χωρίς εναλλάκτη είναι το HYUNDAI SCoupe GT, το οποίο κέρδιζε μόνο 20 ίππους απο το τούρμπο. Θεωρητικά μπορείς να πείς ότι δεν είναι αναγκαίος, στην πράξη όμως ποίος μπορεί να εγγυηθεί ότι δεν θα σπάσει ο κινητήρας, σε μετατροπή, μια ζεστή μέρα;Ακόμα περισσοτερο ποιος δίνει τουλάχιστον 2000 ευρώ για να πάρει όχι παραπάνω απο 20-25 ίππους με κίνδυνο να μείνει απο κινητήρα;Έχω δει κι ένα Yaris τουρμπισμένο χωρίς ιντερκούλερ. Είχε παρουσιαστεί στο Drive Get The Power, η μετατροπή ήταν, αν δεν απατώμαι, κιτ εξ Ιαπωνίας και είχε σχολιαστεί αρνητικά η απουσία ιντερκούλερ, με δεδομένο το υψηλό κόστος της μετατροπής.
Κι όμως, το ιντερκούλερ μειώνει τον κίνδυνο αστοχίας.
-
Oσον αφορα για το τουρμπο κιτ που ειναι για τα yaris μπορειτε να ριξετε μια ματια εδώ http://www.4troxoi.gr/4tforum/viewtopic.php?t=4616&start=0.
Ενα μελος του Foroum (Biofotos) το εχει ηδη τοποθετήσει και δινει καποιες πληροφορίες. -
Ο χρήστης geko έγραψε:
ΣοβαρευτείτεGeko, από που συνάγεις το συμπέρασμα ότι είτε ο Νάσος είτε εγώ δεν είμαστε σοβαροί??
Λίγη προσοχή στις εκφράσεις μας δεν θα έβλαπτε, πιστεύω, τι λες και συ?
Πολύ καλό αυτο, κάνεις μια ωραία εγκατάσταση τούρμπο,ανέβάζεις και κανα δύο bar πίεση και όλα καλά. Αφού η μονάδα ελέγχου του κινητήρα αντιλαμβάνεται 1. αυξημένη μάζα εισερχόμενου αέρα, 2. πειράκια λόγω υψηλής θερμοκρασιάς εισερχόμενου αέρα και υψηλής πίεσης στο θάλαμο καύσης, μπάινει σε λειτουργία ασφαλείας και όλα καλά, ο κινητήρας σώος. Πολύ καλή μετατροπή. Απο πότε η υψηλή θερμοκρασία εισερχόμενου είναι καλή?
Πηγαίνεις την κατάσταση στα άκρα. Δε νομίζω ότι ο Νάσος έκανε τέτοιες παραδοχές. Αυτό που είπε είναι ότι, επί της ουσίας, η δουλειά του εναλλάκτη είναι να βοηθάει στην αύξηση της αποδοτικότητας του τούρμπο, κάτι που και θεωρητικά και πρακτικά είναι σωστό. Ο κινητήρας που θα λειτουργεί χωρίς intercooler σε πολύ ζεστό περιβάλλον, σαν αυτό που περιγράφει ο Κων/νος (και πίστεψέ με, ούτε ατμοσφαιρικό δουλεύει καλά στον κάμπο της Λάρισσας το καλοκαίρι ), πρώτα θα σέρνεται σαν σκουλήκι και μετά θα πάθει ζημιά. Απλώς δεν το ρισκάρεις, that's all.
Το αυτοκίνητο μου έχει αισθητήρες προανάφλεξης, να του ρίξω 5-6 bar υπερπίεση να βάλω φωτιά την άσφαλτο?Τούρμπο όποιο σου αρέσει αρκεί να μπορεί να δώσει 5-6 bar.
Εδώ δεν κατάλαβα γιατί έκανες quote το δικό μου post, αλλά εντάξει. Να υπενθυμίσω ότι μιλάμε για 0.3-0.4 bar πίεση το πολύ.
-
Λίγη προσοχή στις εκφράσεις μας δεν θα έβλαπτε, πιστεύω, τι λες και συ?
Ακριβώς αυτό έγραψα, αφου απ'οτι φαίνεται το κατάλαβες γιατί δεν το εφαρμόζεις;;;;;;;Επιμένω λοιπόν, ΣΟΒΑΡΕΥΤΕΙΤΕ
-
Ο χρήστης geko έγραψε:
Ακριβώς αυτό έγραψα, αφου απ'οτι φαίνεται το κατάλαβες γιατί δεν το εφαρμόζεις;;;;;;;Επιμένω λοιπόν, ΣΟΒΑΡΕΥΤΕΙΤΕ
Φαίνεται ότι δεν το κατάλαβα, γιατί δεν μου το εξηγείς;
**Τι ακριβώς σου φαίνεται μη σοβαρό;
Σε τι ακριβώς έχεις αντίρρηση;
Ποια έκφραση δικιά μου θεωρείς 'απρεπή';
** -
Μερικά post παραπάνω ο meco μιλάει για μια μετατροπή turbo σε Golf 1.4.
Για να ξεκαθαρίσω τη θέση μου, πιστεύω ότι αν κάποιος έχει Golf 1.4 και θέλει επιδόσεις, απλά το πουλάει και παίρνει ένα Gti! Αλλιώς θα δώσει τα διπλά λεφτά για να πλησιάσει απλώς τις επιδόσεις του τελευταίου, με την μισή (και βγάλε...) αξιοπιστία.
Η λύση του τουρμπίσματος (και δη του light τουρμπίσματος) νομίζω ότι έχει νόημα όταν έχεις ένα αυτοκίνητο που ο κινητήρας είναι μακράν υποδεέστερος του σασί και η λύση της τοποθέτησης ενός μεγαλύτερου κινητήρα είναι ασύμφορη ή αδύνατη.
Για παράδειγμα, η 147 1.6 δεν θα είχε το παραμικρό πρόβλημα με 35 επιπλέον άλογα και 2,5 κιλά ροπής (μόνο έναν πιο ενισχυμένο συμπλέκτη θα χρειαζόταν). Άλλο παράδειγμα είναι το Focus 1.6/1.8. Και στις δύο περιπτώσεις υπάρχει η δυνατότητα υπερκυβισμού ή αλλαγής κινητήρα αλλά ποιος θα πάει σε τέτοια λύση;
-
Ο χρήστης Vasilios έγραψε:
Μερικά post παραπάνω ο meco μιλάει για μια μετατροπή turbo σε Golf 1.4.Για να ξεκαθαρίσω τη θέση μου, πιστεύω ότι αν κάποιος έχει Golf 1.4 και θέλει επιδόσεις, απλά το πουλάει και παίρνει ένα Gti! Αλλιώς θα δώσει τα διπλά λεφτά για να πλησιάσει απλώς τις επιδόσεις του τελευταίου, με την μισή (και βγάλε...) αξιοπιστία.
Η λύση του τουρμπίσματος (και δη του light τουρμπίσματος) νομίζω ότι έχει νόημα όταν έχεις ένα αυτοκίνητο που ο κινητήρας είναι μακράν υποδεέστερος του σασί και η λύση της τοποθέτησης ενός μεγαλύτερου κινητήρα είναι ασύμφορη ή αδύνατη.
Για παράδειγμα, η 147 1.6 δεν θα είχε το παραμικρό πρόβλημα με 35 επιπλέον άλογα και 2,5 κιλά ροπής (μόνο έναν πιο ενισχυμένο συμπλέκτη θα χρειαζόταν). Άλλο παράδειγμα είναι το Focus 1.6/1.8. Και στις δύο περιπτώσεις υπάρχει η δυνατότητα υπερκυβισμού ή αλλαγής κινητήρα αλλά ποιος θα πάει σε τέτοια λύση;
Συμφωνώ, γιατί νομίζεις είναι ακόμα το golfaki μου με τον μαμά κινητήρα, χωρίς καμμία μετατροπή???
Πάντως επειδή η αλλαγή κινητήρα είναι μία ιστορία που θέλει χρόνο και χρήμα, το πράγμα θέλει ψάξιμο, πολύ ψάξιμο.... -
Ο χρήστης geko έγραψε:
Σοβαρευτείτε,Εμ βέβαια, πρώτα η προτροπή να σοβαρευτούμε και μετά ο προτρέπων:
ο Λέει πράγματα που κανείς δεν είπε:
Απο πότε η υψηλή θερμοκρασία εισερχόμενου είναι καλή?
o Λέει πράγματα εκτός του παρόντος θέματος, περί Light Turbo, χώρια που και πάλι κανείς δεν τα ανέφερε:
Το αυτοκίνητο μου έχει αισθητήρες προανάφλεξης, να του ρίξω 5-6 bar υπερπίεση να βάλω φωτιά την άσφαλτο?Τούρμπο όποιο σου αρέσει αρκεί να μπορεί να δώσει 5-6 bar.
o Αρνείται να απαντήσει σε μια απλή και ειλικρινή ερώτηση, δείχνοντας πως δεν ξέρει την απάντηση, και επιπλέον προκλητικά ζητάει σε άλλον να του αποδείξει το αντίθετο
Όχι, δέν μπορώ να σου το εξηγήσω με μαθηματικές σχέσεις ακολουθώντας νόμους της φυσικής. Αν έχεις χρόνο αποδειξέ το και στείλε τη λύση. Εμπειρικά έτσι συμβαίνει.
ΟΚ λοιπόν, οι κρίσεις στους λοιπούς αναγνώστες του παρόντος και ο λόγος στους 'σοβαρούς'
-
Καταρχήν η λύση που αναφερόμαστε είναι για μένα ημίμετρο, τίποτα δεν μπορεί να αντικαταστήσει τα κυβικά του κινητήρα.
Αν αποφασιστεί να γίνει λόγο αδυναμίας αλλαγής κινητήρα ξέροντας και αποδεχόμενος εκ των προτέρων ότι θα έχω μικρή αύξηση σε ιπποδύναμη και ροπή στρέψεις με δυσανάλογη αύξηση κατανάλωσης αν αποφασίσω να εκμεταλλευτώ τα κέρδη αυτά τότε οκ.
Κατά αρχήν σημαντικό λόγο παίζει ο λόγος συμπίεσης του κινητήρα. Αν είναι μέχρι 9 με 9,5 προς ένα είναι μεγαλύτερες οι πιθανότητες για αξιόπιστη μετατροπή, από εκεί και πάνω δεν νομίζω ότι μπορεί να γίνει αξιόπιστα χωρίς να ανοιχτεί η κεφαλή των κυλίνδρων. Πάντα μιλάμε για μικρή πίεση υπερπλήρωσης και όχι υπερβολές.
Όσον αφορά το ιντερκούλερ, για μένα είναι απαραίτητο. Την να την κάνεις τη μετατροπή αν δουλεύει αποδοτικά τους μισούς μήνες του χρόνου που οι θερμοκρασίες είναι χαμηλές. Ασφαλώς η μετατροπή πρέπει να γίνεται πάντα σε γνώστη και έμπειρο μηχανικό που να δίνει και εγγύηση. Αν δεν τολμά να δώσει καλύτερα άσε το. -
Μανώλη ευχαριστώ για την αποδοχή της 'πρόσκλησης'!
Ο χρήστης EMMANOYHL έγραψε:
Καταρχήν η λύση που αναφερόμαστε είναι για μένα ημίμετρο, τίποτα δεν μπορεί να αντικαταστήσει τα κυβικά του κινητήρα.Πρόσεξε Κρητικέ, έχεις αρχίσει να ακούγεσαι σαν Αμερικάνος!!!
Κατά αρχήν σημαντικό λόγο παίζει ο λόγος συμπίεσης του κινητήρα. Αν είναι μέχρι 9 με 9,5 προς ένα είναι μεγαλύτερες οι πιθανότητες για αξιόπιστη μετατροπή, από εκεί και πάνω δεν νομίζω ότι μπορεί να γίνει αξιόπιστα χωρίς να ανοιχτεί η κεφαλή των κυλίνδρων. Πάντα μιλάμε για μικρή πίεση υπερπλήρωσης και όχι υπερβολές.
Πολύ καλή τοποθέτηση αυτή!
Πάντως θα διαφωνήσω ότι πρόκειται για ημίμετρο, καθώς δεν το βλέπουμε σαν υποκατάστατο ενός 'πλήρους' τουρμπίσματος. Μπορεί να κοστίσει ελάχιστα λιγώτερο ή και τα ίδια, αν θέλεις να έχεις κορυφαίας ποιότητας αποτέλεσμα.
Νομίζω ότι τα βασικά πλεονεκτήματα είναι, πρώτον η αξιοπιστία και δεύτερον ότι δεν χαλάει (κατά το δυνατόν) τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου (lag, ανελέητο torque steer, κλπ).
Επομένως εγώ λέω ότι είναι εναλλακτική λύση της ατμοσφαιρικής εξέλιξης 'β' σταδίου'.
-
Εγώ θα πω το εξής. Είναι άλλα φάση να τουρμπίζεις το αμάξι σου. Ακομα και να βγάλεις τα ίδια άλογα με ατμόσφαιρα η αίσθηση του turbo και τα ροπίασματά του δεν συγκρίνονται. Από την άλλη αν είναι να ανεβάσεις 30 άλογα κατά την άποψή μου καλύτερα να το κάνεις με 'light' turbo παρά να αναζητήσεις την ιπποδύναμη στις 7500 κ 8000 στροφές λες και τρέχεις σε ράλυ (αντέχει ο κινητήρας τις πολύ ψηλές στροφές πιο πολύ απο το light turbo;;)
Εγώ για το πολάκι μου (100ps 2002) σκέφτομαι αντί να ψάχνω απο δω κ απο κει να βρω κανα άλογο (που μπορεί να βγει και μουλάρι!) να το πάω Θεσσαλονικη S&M Bros(kai piso!) και να του βάλω το turbo που μπαίνει κ στο golf. -
για ενα χιλιαρι μοτερ μια Τ2 ειναι μεγαλη?
-
μία Τ15 ταιριάζει πολύ καλύτερα σε χιλιάρι κινητήρα
αλλά εξαρτάται τι χιλιάρι?
χιλιάρι αυτοκινήτου ή μηχανής?
για αυτοκίνητο η Τ15. -
για αυτοκινητο ειναι , Τ15 ειναι δυσκολο να βρεις μεταχειρισμενη γιαυτο σκεφτομουν για Τ2
-
βαλε μια μεταχειρισμένη ΚΚΚ ΚP 35
Από ρενω κλιο 1.5 td. σίγουρα θα βρεις στο ιντερνετ σε καλή τιμή.
εμείς τέτοια βάλαμε στη φορμουλα (που φοράει μηχανή CBR 600) και ταιριάζει γάντι σε χιλιαρι αυτοκίνητο -
ευχαριστω dim
ξερει κανεις τι τουρμπινα ειχαν τα charade και renault 5 turbo? -
Garret T3 Turbo
Garret T2 Turbo 'Air cooled'
Garret T2 Turbo 'Water cooled'
ήταν τρία από τα turbo που φορούσε το πεντάριV04-trim IHI RHB32 το turbo που φορούσε το charade και το οποίο δούλευε στα 0.35 bar χωρίς ιντερκούλερ
PS:στο ιντερνετ μπορείς να βρείς πολλές πληροφορίες για turbo ειδικά για τα garett όπου η εταιρεία δίνει τους compressor maps etc
-
ξερεις περιπου ποσο παει μια Τ15 , ΚΚΚ ΚP 35 ,ΙΗΙ RHB32
καινουρια/μεταχειρισμενη? -
καινουρια ΚΚΚ ΚP35 350 λιρες αγγλίας δηλαδή περίπου 500 ευρω
για τις αλλες δεν γνωρίζω αλλα αν ψάξεις στο ιντερνετ υπάρχουν ελληνικά μαγαζιά που πουλάνε οnline και μπορείς να δεις τιμές.
επίσης δεν νομίζω να βρεις Τ15 καινούρια γιατί η garett προωθεί την καινούρια σειρα ρουλεμανάτων GT 15, GT20 κτλσε τι αμάξι θέλεις να βάλεις το turbo?
"Light Turbo"