-
Ta KONI τα κιτρινα μπαινουν ανετα με μαμα ελατηρια ,ή απαιτουν χαμηλωμα??
Για τα FSD ειδα οτι μαλλον πρεπει να κανουν γυρω στα 800 τωρα.
Καποιοι που τα εβαλαν ειναι ικανοποιημενοι.Αλλοι τα βρηκαν σχετικα μαλακα και πολυ κοντα με τα μαμα.Αυτα σε ΜΙΝΙ και απο αποψεις στο ΝΕΤ,Δυστυχως δε μπορω να βοηθησω παραπανω. -
Ο χρήστης kostis20 έγραψε:
Ta KONI τα κιτρινα μπαινουν ανετα με μαμα ελατηρια ,ή απαιτουν χαμηλωμα??
Για τα FSD ειδα οτι μαλλον πρεπει να κανουν γυρω στα 800 τωρα.
Καποιοι που τα εβαλαν ειναι ικανοποιημενοι.Αλλοι τα βρηκαν σχετικα μαλακα και πολυ κοντα με τα μαμα.Αυτα σε ΜΙΝΙ και απο αποψεις στο ΝΕΤ,Δυστυχως δε μπορω να βοηθησω παραπανω.τα μανισια ελατηρια ταιριαζουν με ολα τα αμορτισερ.δεν παθαινουν τιποτα,απο σιδερο ειναι.
τα μανισια αμορτισερ δεν ταιριαζουν απαραιτητα με τα ελατηρια χαμηλωματος
γιατι θα υπαρχει προωρη φθορα των μανισιων αναρτησεων.
γιαυτο οταν χαμηλωνουμε το αμαξι με ελατηρια,επειδη μονο ετσι χαμηλωνει το αμαξι και οχι με αμορτισερ,
ειναι καλο να βαζουμε και σπορ αναρτησεις οι οποιες ειναι πιο σκληρες.αν ειναι να κρατησεις τα μαμα ελατηρια,
βαλε οτι αναρτηση θελεις.koni,bilstein,KW,sachs.
εγω θα σου προτεινα τα bilstein B6.αλλα και τα αλλα ειναι εξισου πολυ ποιοτικα. -
Παιδιά ξέρει κανένας τί αναρτήσεις έχει το vectra facelift που κυκλοφορεί τώρα?Ημιάκαμπτο ή πολλαπλούς συνδέσμους?!
-
Πολλαπλούς.
-
Σε ένα civic 1,4 2001 μοντέλο έχω αλλάξει αμορτισέρ και έβαλα kyb.Το αυτοκίνητο πλέον κοπανάει αλύπητα.Βέβαια στην ευθεία δεν είναι πλαδαρο όπως πρίν αλλά σε στροφές εξακολουθεί να πλαγιαζει ΤΡΟΜΑΚΤΙΚΑ!Τζάμπα τα 600€ που έδωσα.Στον πίσω άξονα δεν έχει αντιστρεπτική!!Αν τοποθετήσω πίσω αντιστρεπτική και μπροστά βάλω μια πιο χοντρή θα γίνει τίποτα?
-
Eνα ενδιαφερον λινκ που βρηκα σερφαροντας στο φορουμ http://www.gtc.gr, σχετικα με τις αναρτησεις και την παραμετροποιηση τους.
-
Ο χρήστης tsilis έγραψε:
Για να γράψουμε και κάποιες πρώτες εντυπώσεις από την φρεσκοφορεμένη ανάρτηση..
Κατ΄αρχάς να δώσουμε τα στοιχεία
Κoni kit 1130 (Αμορτισέρ-ελατήρια) σε BMW Compact E36 μαζί με πίσω μπάρα θόλων και τοπ μάουντς από Μ3 Ε46....Λοιπόν,μετά από την εφαρμογή κίτρινων Κονι σε 3 πολύ κοντινά μου αυτοκίνητα διαπιστώνω ότι πρόκειται για εξαιρετικά αμορτισέρ
Ωστόσο,έχω ένα θέμα...χαμήλωσε αρκετά (-3cm) την ήδη χαμηλή Bmw μου και ομολογώ πως δεν το είχα υπολογίσει τόσο...
Στα του δρόμου έχουμε μεταμόρφωση!!Εξαιρετική από άποψη κύλισης,παρά το χαμηλό ύψος,δεν κοπανά,ενώ ταυτόχρονα δίνει μια σφιχτή αίσθηση στο αυτοκίνητο.
Στις στροφές,απλώς καμμία σχέση...
Ακριβέστερο τιμόνι,σιγουρότερο turn in,ενώ πίσω δεν υπάρχει σύγκριση καμία..σφιχτός άξονας,ακριβής,αν και αναγκαστικά πιο απότομος όταν ξεκολλήσει ,αφού τα χλμ είναι πολύ περισσότερα...Ειλικρινώς εχάρηκα το αυτοκίνητο στην κλασσική Πεντέλη-Διόνυσο-Ν.Μάκρη και επιστροφή από το Γερμανικό Νεκροταφείο με ρυθμούς σβέλτους έως και γρήγορους για τα δικά μου μέτρα.
Το αυτόν και σέ καμπές με αρκετά χλμ...Προς ώρας,είναι όπως ακριβώς τη θέλω οδηγικά,και με εκπλήσσει, διότι η θεωρία σε θέλει να χάνεις από τόσο χαμήλωμα..
Aπό πρακτικής απόψεως πάντως προβληματίζομαιΘα δω πως είναι η καθημερινή συμβίωση σε επικλινή και σαμαράκια,οπότε και θα αποφασίσω αν θα επιστρέψω στα καλά Μ-Τech ελατήριά της..
Θα δώσω περισσότερες πληροφορίες όταν στρίψω περισσότερο και εξοικειωθώ περαιτέρω με το σετ απ...
Για να συνεχίσουμε από εδώ...
Δυστυχώς η καθημερινή συμβίωση,που μου προκαλούσε μόνιμο άγχος επαφών,αλλά και η αισθητική διαφωνία μου με το μεγάλο χαμήλωμα του πίσω άξονα,με έκαναν να επιστρέψω στα **M Tech ελατήρια **με σκεπτικισμό,αφού,όπως είχα γράψει το αυτοκίνητο μου άρεσε οδηγικά...
-Διαπίστωση πρώτη: Το αυτοκίνητο παρέμεινε σφιχτό (ζητούμενο... ) με καλυτερη απόσβεση σε ανωμαλίες (ζητούμενο... ),και περισσότερο προοδευτικό...
-Διαπίστωση δεύτερη: Πολύ μικρή αύξηση της ασάφειας του εμπροσθίου άξονα (μακράν καλύτερος από 'μαμα' πάντως...) στη φάση του turn in και των μεσουψηλών ταχυτήτων (πάνω από 140χλμ..)
Συνολικά, ο συνδυασμός είναι πάρα πολύ καλός οδηγικά (ανέλπιστα...) και απολύτως λειτουργικός..
Υ.Γ.1 η επιστροφή στο ύψος του Μ-PACK με έκανε να βλέπω το αυτοκίνητο σαν τρακτέρ...ας είναι!
Υ.Γ 2 η ευθυγράμμιση έδωσε τιμές που με έκαναν χαρούμενο με camber κοντά στο -1 εμπρός και -1.5 πίσω
Υ.Γ3 ο Ιαπωνίξ (obelix ως τώρα) είχε δίκιο,καθώς ήταν ο μόνος που 'χτυπιόταν' ότι το αυτοκίνητο με καλά αμορτισέρ και τα μαμά Μ Tech θα είναι συνολικά καλύτερο ...(εγώ δεν το πίστευα! )
Πάμε λοιπόν από εδώ στον τρίτο συνδυασμό αισίως...
Αυτή τη φορά φορέθησαν τα sport ελατήρια της H&R με δηλωμένο χαμήλωμα 35mm/15mm εμπρός-πίσω..
Δεν έχω να προσθέσω πολλά..
Το αυτοκίνητο χαμήλωσε 3cm εμπρός και 1cm πίσω..
Έγινε αμορτισερομετρηση του συνδυασμού,ο οποίος έδωσε εξαιρετικά αποτελέσματα στο χαρτί ενώ η ευθυγράμμιση με έκανε ευτυχισμένο!
-1.3 κάμπερ εμπρός,
-1.5 κάμπερ πίσωΣτα οδηγικά τώρα,θα περιγράψω τα πράγματα ως εξής:
Συνδυάστε τα θετικά των προαναφερθέντων συνδυασμών και έχετε το αποτέλεσμα..
Πέρα από το εξαιρετικό τιμόνι και τη μείωση της υποστροφής,το εντυπωσιακό στοιχείο είναι η διατήρηση της άνεσης σε επίπεδα καλύτερα από αυτά με τα M-Pack ελατήρια!
Ομολογώ ότι εξεπλάγην,καθώς ο φόβος ότι ετοιμάζω 'κατσίκι' ήταν υπαρκτός,και μόνο χάρη στο ΒΑΣΙΛΗ τον έκαμψα και αγόρασα τη sport edition των ελάτηρίωνΤελικά, ευτυχώς που τον άκουσα!!
Οδηγώ το καλύτερο αυτοκίνητο που είχα ποτέ στο δρόμο,και πλέον μένει να ξεκουλαθώ εγώ...
...και πάμε στο τέλος του project ανάρτηση-στήσιμο (ελπίζω! )
Οι εντυπώσεις από το σετ παρέμειναν ως είχαν,αλλά ως γνωστόν,οι ψύλλοι είναι άσχημη ιστορία,και αν κολλήσεις,τότε ξύνεσαι συνεχώς...
Με λίγα λόγια αποφασίσαμε (ο ΒΑΣΙΛΗΣ,δηλαδή ) να τελειοποιήσουμε κατά το δυνατόν το συγκεκριμένο σασί με στόχο το δρόμο,και όχι την πίστα (εκεί θέλει 1,2 πραγματάκια ακόμη) ..Το πρόγραμμα περιελάμβανε
-16άρες ζάντες με λάστιχα χαμηλότερου προφίλ,επομένως και μικρότερων παραμορφώσεων πέλματος κατα το turn-in
-Σινεμπλοκ πολυουρεθάνης της πίσω γέφυρας,με τα οποία θα έπαυε η επικίνδυνη μετακίνηση του πίσω άξονα,αιτία της απότομης απώλειας πρόσφυσης των παλαιών αξόνων (όπως ο δικός μου) της BMW,λόγω αλλαγής γωνιών κατά τη φόρτιση....και
-Μασίφ σινεμπλοκ έκκεντρα στα εμπρόσθια ψαλίδια από Μ3 Ε36 3.0,τα οποία προσφέρουν 1 μοίρα περισσότερη κάστερ.Με τούτα θα είχα ακριοβέστερο τιμόνι,καλύτερη επαναφορά και χειρότερη άνεση λόγω του μασίφ υλικού τουςΑφού κατάφερα μετά κόπων και καθυστερήσεων να βρω ότι ζητούσα, ξεκίνησε ο γολγοθάς των τοποθετήσεων.Ευτυχώς,έπεσε το όνομα του Νίκου Χρυσάφη στο τραπέζι,και έτσι διεσώθη το project..
To τι περάσαμε για να ξεκολλήσουμε τα σινεμπλοκ του πίσω άξονα είναι ανομολόγητο,και σωθήκαμε χάρη στην ψυχραιμία και την αγωνιστική εμπειρία των μελών του συνεργείου.Τέλος καλό και πάμε για δοκιμή στο δρόμο με τα 15άρια ακόμη....
Η έκπληξη προήλθε από τον πίσω άξονα,που έκανε αμέσως αισθητή τη διαφορά.Ένα κομματι στη συμπεριφορά του,μεγαλύτερα περιθώρια πρόσφυσης,πιο απότομο ξεκόλλημα,καλύτερος έλεγχος μετά από αυτό
Συμπέρασμα....απολύτως επιτυχημένο το εγχείρημα..Τα εμπρόσθια σινεμπλοκ,έκαναν εμφανή τη συμβολή τους μετά την ηλεκτρονική ευθυγράμμιση και την τοποθέτηση των 16αριών
Πραγματι το τιμόνι είναι κορυφαίας κατευθυντικότητας και ακρίβειας,καλύτερης επαναφοράς,αλλά και εμφανώς μειωμένης αποροφητικότητας των ανωμαλιών του δρόμου...
Κατι μου λέει ότι θα καταπονήσει την περιφεριακή συνδεσμολογία των ψαλιδιών (μπαλάκια κλπ...)
Παρ΄όλα αυτά κρίνεται επίσης επιτυχημένη αλλαγή,καθώς είναι στα αναμενόμενα από εμένα πλαίσιαΣυνολικά το αυτοκίνητο είναι τέλειο κατά τα γούστα μου,και αν κάτι μένει στο μέλλον αυτό είναι το 'ξεκούλαμα' του οδηγού,ο οποίος δεν διαθέτει χρόνο και χρήμα, επί του παρόντος, για το ζητούμενο!
Θεωρητικώς το project τελείωσε,έφθασε την οικονομικλη οροφή που είχα θέσει εξ΄αρχής,ενώ στο δρόμο είναι όπως ακριβώς μου αρέσει.Αν κάτι προστεθεί στο μέλλον,θα ενημερώσω..
Ελπίζω να μην σας κούρασα,αλλά θεωρώ ότι σκοπός του φορουμ είναι και η ανταλλαγή πληροφοριών και η αποφυγή 'κακοτοπιών' δια μέσου των συλλογικών και ατομικών εμπειριών..
-
Ωραία πράματα!
Μου κάνει εντύπωση η τόσο μεγάλη διαφορά στη συμπεριφορά του πίσω άξονα με αλλαγή μόνο των σινεμπλόκ. Τόσο μεγάλη ήταν η μετατόπιση με τα παλιά; (φαντάζομαι όχι πολύ φθαρμένα, αλλά λόγω χαρακτηριστικών)
-
Λόγω φθοράς, Χάρη...
Ηταν κομμάτια!
-
Το εντυπωσιακό είναι ότι το αυτοκίνητο εχει μόλις 77000 χλμ με 15άρια μεσουψηλού προφίλ,αλλά τα σινεμπλοκ πίσω δεν ήταν στα καλύτερά τους (greek roads...)
Εκτός αυτού όμως,η συγκεκριμένη στήριξη αποτελεί και την αχίλλειο πτέρνα του συγκερκιμένου πίσω άξονα των Ε30,Ζ3 και Compact E36...
-
Τι γνωμη εχετε για τα φθηνα coilover kit που κυκλοφορουν στο ebay και οχι μονο?
Aξιζει να τις δοκιμασει κανεις, εστω κι αν βγουν μουφα, μιας και το κοστος ειναι αρκετα δελεαστικο: -
Στο gtc ένα παιδί είχε πάρει ενα σετ για ibiza, και αν θυμάμαι καλά είχε καλές εντυπώσεις. Τώρα από διάρκεια δεν ξέρω...
-
Γενικά,όποιος αλλάξει αμορτισερ,δηλώνει κατενθουσιασμενος και στριβει σαν τραίνο.
Ειτε τα σκλήρυνε,ειτε τα μαλάκωσε,είτε τα χαμηλωσε,ειτε τα ψηλωσε,αν εδωσε 100 ευρω ή αν εδωσε 3000,αν ητανε ohlins με εξωτερικά βαρελάκια ή αν ήτανε miahamoura των 30 ευρω συν τα περαστικά -
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
Γενικά,όποιος αλλάξει αμορτισερ,δηλώνει κατενθουσιασμενος και στριβει σαν τραίνο.
Ειτε τα σκλήρυνε,ειτε τα μαλάκωσε,είτε τα χαμηλωσε,ειτε τα ψηλωσε,αν εδωσε 100 ευρω ή αν εδωσε 3000,αν ητανε ohlins με εξωτερικά βαρελάκια ή αν ήτανε miahamoura των 30 ευρω συν τα περαστικάΧαχαχα
Καλό και μάλλον έχεις και δίκιο...
-
-
ισως η αληθεια ειναι οτι παρολο που εχουμε μαπα δρομους παντα αφηνουμε την αναρτηση να ψοφησει..τουλαχιστον οι περισσοτεροι...μετα με την αλλαγη νομιζουμε οτι πηραμε νεο αμαξι...
-
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
Γενικά,όποιος αλλάξει αμορτισερ,δηλώνει κατενθουσιασμενος και στριβει σαν τραίνο.
Ειτε τα σκλήρυνε,ειτε τα μαλάκωσε,είτε τα χαμηλωσε,ειτε τα ψηλωσε,αν εδωσε 100 ευρω ή αν εδωσε 3000,αν ητανε ohlins με εξωτερικά βαρελάκια ή αν ήτανε miahamoura των 30 ευρω συν τα περαστικάΜην το λες, μην το λες!! Εγώ κόντεψα να πάω πίσω να του πω να ξανά βάλει τα μάμα. Στα 60000 περίπου έβαλα τα ΚΥΒ τα EXCEL, χάλια μαύρα για το Astra.
-
Για τις D2 τι λετε?
Θα τοποθετηθουν εντος εβδομαδας στην 156 μου.. -
Από την αρχή αυτού του θέματος τίθεται ζήτημα για τα διάφορα είδη αναρτήσεων και τις επιδόσεις τους.
Για να πάρω μια ιδέα έριξα μια ματιά εδώ:
http://www.carbibles.com/suspension_bible.html' target='_blank
αλλά γίνεται πραγματικά χαμός οπότε σκέφτηκα να ζητήσω τη βοήθεια όποιου τα έχει ήδη ξεκαθαρίσει.Αν έχω καταλάβει καλά με τον όρο 'ανάρτηση' εννοούμε όχι μόνο τα αμορτισέρ και τα ελατήρια, αλλά και τον τρόπο με τον οποίο συνδέονται αυτά στον ίδιο άξονα.
Να διευκρινίσω πριν ξεκινήσω με τις ερωτήσεις ότι λέγοντας 'καλύτερη' ανάρτηση σε αυτό το μήνυμα θα εννοώ αυτή που προσφέρει καλύτερη οδηγική συμπεριφορά και ενεργητική ασφάλεια.
Λοιπόν ξεκινάω με τις ερωτήσεις:
1. Μπορεί να δώσει κάποιος τα μέρη από τα οποία αποτελείται μία ανάρτηση; Τόσο η μπροστινή όσο και η πίσω;
2. Ποιος τύπος, ελατηρίων, αμορτισέρ και άξονα είναι καλύτερος; (Δεν είμαι σίγουρος αν ο όρος άξονας είναι σωστός. Με αυτόν εννοώ τον τρόπο σύνδεσης τω δύο αναρτήσεων μπροστά και πίσω.)
-
Μπορει να μου εξηγησει καποιος γιατι οι πολλαπλοι συνδεσμοι ειναι καλυτεροι απο τον ιμιακαμπτο?
Περί Αναρτήσεων