-
Γεια χαρα
θελω να αγορασω ενα μεταχειρισμενο αυτοκινητο και προσπαθω να καταλαβω ποια εχουν προβλημα με καταλαναλωση λαδιου ωστε να τα αποφυγω. Ειχα αντιστοιχο αυτοκινητο στο παρελθον και το δικο μο ειχε αρκετα μεγαλη της ταξεως 0,5 L στα 1000χλμ. Βεβαια το πιεζα αρκετα.
Ολο αυτο τον καιρο εχω τσεκαρει καμια 10αρια ελεγχους κτεο με το ιδο μοτερ και οι τιμες ειναι του μοτιβο του μονοξειδιου ειναι στο 0,00 και υδρογοναδρακες μεσο ορο κατω απο 50ppm με μικροτερη 6 εως 100 φευγα.
Στο δικο μου που ηταν λαδιερα ειχα της τιμες 0.08-0,09 για CO και 90 φευγα HC και ρελαντι και 2500rpm αντιστοιχα.
Ξερω οτι οσο πιο κατω τοσο το καλυτερο αλλα για αυξημενο μονοξειδιο τι μπορω να καταλαβω ? Πχ βρηκα ενα αυτοκινητο που εχει χαμηλους HC της ταξεως 6 αλλα CO του 0,08-0,09.
Οι μονες πληροφοριες που εχω βρει ειναι απο μια πτυχιακη εργασια και σημειωνω
"--- Μονοξείδιο του άνθρακα CO (όρια: 0,5 - 1 %): Το CO είναι ασταθές και
δηλητηριώδες αέριο. Μεγάλη ποσότητα CO δείχνει πλούσιο μείγμα, δηλαδή
πολύ καύσιμο, που οφείλεται σε πρόβλημα έγχυσης ή μεγάλης πίεσης
καυσίμου ή βουλωμένα φίλτρα αέρα ή ακόμη ελαττωματικό αισθητήρα
θερμοκρασίας (ο μικροϋπολογιστής θεωρεί κρύο κινητήρα).---Άκαυστοι υδρογονάνθρακες HC (όρια: < 50 ppm): Η παρουσία των
άκαυστων υδρογονανθράκων σημαίνει ότι δεν λειτουργεί ο καταλύτης ή δεν
ρυθμίζεται σωστά η αναλογία καυσίμου - αέρα ή δεν γίνεται με σωστό τρόπο η
καύση στους θαλάμους (π.χ. κακή ανάφλεξη) ή ακόμη μπορεί να είναι εκτός
λειτουργίας ο ένας κύλινδρος του κινητήρα.---Ποσότητες HC + CO: Η ταυτόχρονη ύπαρξη μεγάλων ποσοτήτων HC
και CO σημαίνει, ότι υπάρχει μηχανικό πρόβλημα στον κινητήρα ### (π.χ. καίει
λάδια) ή κάποιο ηλεκτρονικό πρόβλημα (π.χ. κακός χρονισμός της ανάφλεξης
ή βλάβη του συστήματος ελέγχου εξάτμισης καυσίμου).Ευχαριστω.
-
Πως τσεκάρεις ελέγχους ΚΤΕΟ;
Έχεις πρόσβαση στη βάση δεδομένων ή κάτι μου διαφεύγει; -
Ο καλός πωλητής έχει αρχείο με όλους τους ελέγχους του ΚΤΕΟ.
-
Εννοείς με τα αυτοκίνητα που έχει στη «μάντρα».
Ναι, δεν μου πέρασε από το μυαλό. -
Απο την καυσαναλυση χρειαζεσαι και τα 4 αερια (μονοξειδιο, διοξειδιο, υδρογονανθρακες, οξυγονο) συν τον λογο "λ" καλης ποιοτητας βενζινη, θερμοκρασια λαδιων ανω των 80 βαθμων κελσιου και μετρηση πριν τον καταλυτη για να δεις αν εχει αριστη λειτουργια ο κινητηρας. Στην περιπτωση που κατι δεν παει σωστα με τα νουμερα, χρειαζονται αρκετες διαφορετικες ενεργειες για να εντοπισεις την αιτια.
-
@bassstarlet said in Κτεο και καυσαερια - Ερωτηση για μονοξειδιο CO:
Πως τσεκάρεις ελέγχους ΚΤΕΟ;
Έχεις πρόσβαση στη βάση δεδομένων ή κάτι μου διαφεύγει;Εχω δει αρκετα παρομοια αυτοκινητα απο αγγελιες μιλωντας με τους πωλητες και παντα ζητουσα ελεγχο απο κτεο. Απλα δεν εκατσε να κανω το επομενο βημα και μαζευτηκαν σιγα σιγα.
Ειναι παλιο αμαξι και προσπαθω να αποφυγω μια κακη αγορα οπως ειχα στο παρελθον..οτι μπορω τελοσπαντων
-
@ilias-a said in Κτεο και καυσαερια - Ερωτηση για μονοξειδιο CO:
Απο την καυσαναλυση χρειαζεσαι και τα 4 αερια (μονοξειδιο, διοξειδιο, υδρογονανθρακες, οξυγονο) συν τον λογο "λ" καλης ποιοτητας βενζινη, θερμοκρασια λαδιων ανω των 80 βαθμων κελσιου και μετρηση πριν τον καταλυτη για να δεις αν εχει αριστη λειτουργια ο κινητηρας. Στην περιπτωση που κατι δεν παει σωστα με τα νουμερα, χρειαζονται αρκετες διαφορετικες ενεργειες για να εντοπισεις την αιτια.
Συμφωνω, απο τα λιγα που εχω ψαχθει χρειαζονται ολα αυτα που ειπες. Κανανονικα θελει καρτα καυσαεριων που τα εχει ολα αυτα εαν δεν κανω λαθος. Εγω δεν εχω βγαλει ποτε..Απλα το αμαξι που βλεπω δεν εχει τωρα και προσπαθω να καταλαβω με οτι εχω..
-
Αυτά βέβαια με την προϋπόθεση ότι τα ΚΤΕΟ μετρούν σωστά πάντα.
-
@antonakis said in Κτεο και καυσαερια - Ερωτηση για μονοξειδιο CO:
Αυτά βέβαια με την προϋπόθεση ότι τα ΚΤΕΟ μετρούν σωστά πάντα.
Μεγαλη κουβεντα ανοιγεις.
-
Να προσθέσω το αμάξι δεν έχει το μαμά φιλτροκουτι άλλα έχει μια εισαγωγή short ram intake η οποία δεν έχει καμιά θερμοασπιδα και σίγουρα θα παίρνει θερμό αέρα από το μοτέρ όταν δεν είναι σε κινηση όπως στο τεστ καυσαερίων. Αυτό σε αντίθεση με το μαμά φιλτροκουτι Η ενα cold air intake που θα είχε σίγουρα χαμηλότερη θερμοκρασία εισερχομένου αέρα.
Επίσης η τιμή λ είναι 1.027. Απο όσο γνωρίζω 14.7 x 1.027= 15.09 δλδ έχει λίγο φτωχό μείγμα.
Λογικά επηρεάζεται και από την εισαγωγή και από την θερμοκρασία ?
-
Η αποδεκτη τιμη του λογου "λ" ειναι 0,970-1,030. Ενα ηλεκτρικο φορτιο αν ειχε εκεινη τη στιγμη π.χ. ανοικτο βεντιλατερ την επηρεαζει.
-
Οι τιμές των καυσαερίων έχουν να κάνουν περισσότερο με το σύστημα εξαγωγής-εξάτμισης, παρά με τον κινητήρα.
-
Αχρονιστος κινητηρας, χαμηλη συμπιεση κυλινδρου, φαγωμενος εκκεντροφορος ή κλειστα διακενα βαλβιδων δεν επηρεαζουν τις τιμες καυσαεριων?
-
Καλησπέρα! Το αυτοκίνητο μου δεν περνάει τον τεχνικό έλεγχο για τα καυσαέρια. Βγάζει περίπου τις εξής τιμές:
- Στο ρελαντί (750 στροφές): υδρογονάνθρακες 400 ppm, μονοξείδιο 0,30%, διοξείδιο 7,90%, λάμδα 0,83, υποπίεση 0,47 bars.
- Στις 2000 στροφές: υδρογονάνθρακες: 530 ppm, μονοξείδιο 1,50%, διοξείδιο 10,50%, λαμδα 0,81, υποπίεση 0,46 bars.
Υπάρχει περίπτωση να σώζεται η κατάσταση με αλλαγή κάποιου αισθητήρα ή του καταλύτη; Η μονόδρομος είναι η επισκευή κινητήρα (καίει γύρω στο 1 λιτρο στα 1000km).
Να σημειώσω ότι πέρσι πέρασε από τον προηγούμενο κάτοχο ΚΤΕΟ με τις εξής τιμές: μονοξείδιο σε ρελαντί και υψηλές στροφές 0,06, υδρογονάνθρακες 7 και λάμδα στις υψηλές στροφές 1,008. Πριν περάσει είχε αλλάξει εξάτμιση (μάλλον καταλύτη) βάσει του βιβλίου σέρβις. Μπορεί να συμβεί κάτι τέτοιο;;
Το αυτοκίνητο είναι Toyota Starlet EP91 του 1998 με πάνω από 330.000 Κm στο κοντέρ.
-
@vasil said in Κτεο και καυσαερια - Ερωτηση για μονοξειδιο CO:
Καλησπέρα! Το αυτοκίνητο μου δεν περνάει τον τεχνικό έλεγχο για τα καυσαέρια. Βγάζει περίπου τις εξής τιμές:
- Στο ρελαντί (750 στροφές): υδρογονάνθρακες 400 ppm, μονοξείδιο 0,30%, διοξείδιο 7,90%, λάμδα 0,83, υποπίεση 0,47 bars.
- Στις 2000 στροφές: υδρογονάνθρακες: 530 ppm, μονοξείδιο 1,50%, διοξείδιο 10,50%, λαμδα 0,81, υποπίεση 0,46 bars.
Υπάρχει περίπτωση να σώζεται η κατάσταση με αλλαγή κάποιου αισθητήρα ή του καταλύτη; Η μονόδρομος είναι η επισκευή κινητήρα (καίει γύρω στο 1 λιτρο στα 1000km).
Να σημειώσω ότι πέρσι πέρασε από τον προηγούμενο κάτοχο ΚΤΕΟ με τις εξής τιμές: μονοξείδιο σε ρελαντί και υψηλές στροφές 0,06, υδρογονάνθρακες 7 και λάμδα στις υψηλές στροφές 1,008. Πριν περάσει είχε αλλάξει εξάτμιση (μάλλον καταλύτη) βάσει του βιβλίου σέρβις. Μπορεί να συμβεί κάτι τέτοιο;;
Το αυτοκίνητο είναι Toyota Starlet EP91 του 1998 με πάνω από 330.000 Κm στο κοντέρ.
Μεσα στην διετια εχεις αλλαξει ιμαντα χρονισμου?
Θυμασαι και το οξυγονο? -
@ilias-a said in Κτεο και καυσαερια - Ερωτηση για μονοξειδιο CO:
@vasil said in Κτεο και καυσαερια - Ερωτηση για μονοξειδιο CO:
Καλησπέρα! Το αυτοκίνητο μου δεν περνάει τον τεχνικό έλεγχο για τα καυσαέρια. Βγάζει περίπου τις εξής τιμές:
- Στο ρελαντί (750 στροφές): υδρογονάνθρακες 400 ppm, μονοξείδιο 0,30%, διοξείδιο 7,90%, λάμδα 0,83, υποπίεση 0,47 bars.
- Στις 2000 στροφές: υδρογονάνθρακες: 530 ppm, μονοξείδιο 1,50%, διοξείδιο 10,50%, λαμδα 0,81, υποπίεση 0,46 bars.
Υπάρχει περίπτωση να σώζεται η κατάσταση με αλλαγή κάποιου αισθητήρα ή του καταλύτη; Η μονόδρομος είναι η επισκευή κινητήρα (καίει γύρω στο 1 λιτρο στα 1000km).
Να σημειώσω ότι πέρσι πέρασε από τον προηγούμενο κάτοχο ΚΤΕΟ με τις εξής τιμές: μονοξείδιο σε ρελαντί και υψηλές στροφές 0,06, υδρογονάνθρακες 7 και λάμδα στις υψηλές στροφές 1,008. Πριν περάσει είχε αλλάξει εξάτμιση (μάλλον καταλύτη) βάσει του βιβλίου σέρβις. Μπορεί να συμβεί κάτι τέτοιο;;
Το αυτοκίνητο είναι Toyota Starlet EP91 του 1998 με πάνω από 330.000 Κm στο κοντέρ.
Μεσα στην διετια εχεις αλλαξει ιμαντα χρονισμου?
Θυμασαι και το οξυγονο?Ναι άλλαξα πέρσι με το που το πήρα. Το οξυγόνο ήταν και στις δύο μετρήσεις 0.00%.
-
@vasil said in Κτεο και καυσαερια - Ερωτηση για μονοξειδιο CO:
@ilias-a said in Κτεο και καυσαερια - Ερωτηση για μονοξειδιο CO:
@vasil said in Κτεο και καυσαερια - Ερωτηση για μονοξειδιο CO:
Καλησπέρα! Το αυτοκίνητο μου δεν περνάει τον τεχνικό έλεγχο για τα καυσαέρια. Βγάζει περίπου τις εξής τιμές:
- Στο ρελαντί (750 στροφές): υδρογονάνθρακες 400 ppm, μονοξείδιο 0,30%, διοξείδιο 7,90%, λάμδα 0,83, υποπίεση 0,47 bars.
- Στις 2000 στροφές: υδρογονάνθρακες: 530 ppm, μονοξείδιο 1,50%, διοξείδιο 10,50%, λαμδα 0,81, υποπίεση 0,46 bars.
Υπάρχει περίπτωση να σώζεται η κατάσταση με αλλαγή κάποιου αισθητήρα ή του καταλύτη; Η μονόδρομος είναι η επισκευή κινητήρα (καίει γύρω στο 1 λιτρο στα 1000km).
Να σημειώσω ότι πέρσι πέρασε από τον προηγούμενο κάτοχο ΚΤΕΟ με τις εξής τιμές: μονοξείδιο σε ρελαντί και υψηλές στροφές 0,06, υδρογονάνθρακες 7 και λάμδα στις υψηλές στροφές 1,008. Πριν περάσει είχε αλλάξει εξάτμιση (μάλλον καταλύτη) βάσει του βιβλίου σέρβις. Μπορεί να συμβεί κάτι τέτοιο;;
Το αυτοκίνητο είναι Toyota Starlet EP91 του 1998 με πάνω από 330.000 Κm στο κοντέρ.
Μεσα στην διετια εχεις αλλαξει ιμαντα χρονισμου?
Θυμασαι και το οξυγονο?Ναι άλλαξα πέρσι με το που το πήρα. Το οξυγόνο ήταν και στις δύο μετρήσεις 0.00%.
Πρωτο πραγμα κοιταξτε τον χρονισμο, συμφωνα με τις μετρησεις του αναλυτη καυσαεριων (αν ο αισθητηρας οξυγωνου του αναλυτη ειναι σωστος) εχει ξεφυγει δοντι ή θελει ρυθμιση βαλβιδων.
Κτεο και καυσαερια - Ερωτηση για μονοξειδιο CO