-
http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=73756
Βεβαίως το ερώτημα εξαρτάται από την άποψη καθενός μας για το τι σημαίνει αυτοκίνητο, καθώς και από την τσέπη του.
Θεωρητική παραδοχή, χάριν της συζήτησης:
Ας υποθέσουμε ότι θέλετε ένα κατ' αρχήν πολύ γρήγορο και σπορ [για τον ορισμό του σπορ περιμένω να γραφτούν σελίδες] αυτοκίνητο, και για περιστασιακή χρήση πίστας, με κατά το δυνατόν περισσότερη καθημερινή χρηστικότητα.Τα 70+ χιλιάρικα της 335 (στοιχειδώς εξοπλισμένης και με πρόσθετο μη εργοστασιακό μπλοκέ καθώς και άφτερ μάρκετ αναλώσιμα: λάστιχα, αμορτισέρ, υγρά, τακάκια) σας είναι οριακά ΟΚ, τα 100 της Μ3 σωστά εξοπλισμένης (ασυζητητί με τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ) θα σας ζορίσουν, αλλά ως άνθρωπος που ενδιαφέρεται για τέτοια αμάξια, η οδηγική απόλαυση είναι από τις προτεραιότητες της ζωής σας και θα μπορούσατε, με κάποιο τσούξιμο και θυσία, να πείτε 'ας πάει και το παληάμπελο' για να πάρετε την -πιο track-ready και στοχοποιημένα στημένη- M3.
Χώρια η συντήρηση, πλήρης ασφάλιση και κατανάλωση καυσίμου, ελαστικών και αναλωσίμων σε έκαστη περίπτωση (όχι τραγικά ακριβότερη, αλλά πάντως αισθητά ακριβότερη η Μ).- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Και ένα υποερώτημα, πέραν χρημάτων. Στο ανωτέρω αμερικάνικο φόρουμ γράφτηκε ότι αν η BMW είχε θελήσει, θα μπορούσε να είχε βασίσει την Μ3 στον διπλοτούρμπινο τρίλιτρο της 335.
Ο οποίος όμως, στην υπάρχουσα μορφή του, έχει νορμάλ ένδειξη θερμοκρασίας λαδιού τους 120 βαθμούς
και ήδη τον έχουν υπερθερμάνει
κάποιοι καυλόγκαζοι Αμερικάνοι
(να και η ομοιοκαταληξία!)
σε track days με καύσωνα.Αλήθεια, με όλες τις άλλες παραμέτρους υποθετικά ίδιες, μια τούρμπο Μ3 με 50 κιλά ροπής από το ρελαντί και 380 ίππους δεν θα ήταν αποτελεσματικότερη από την υπάρχουσα πολύστροφη ατμοσφαιρική των 40 κιλών στις 3900 και των 420 ίππων στις 8300;
Πέραν της εντελώς υποκειμενικής αξίας της χροιάς του ήχου του, σε τι άλλο χρησιμεύει ένα πολύστροφο μοτέρ που υστερεί σε ροπή χαμηλά;
(Το ερώτημα ισχύει μόνον αν υποθέσουμε ότι θα είχαν αντιμετωπισθεί επαρκώς οι αυξημένες ανάγκες ψύξης του υπερτροφοδοτούμενου. Αν αυτό κριθεί μη εφικτό, καταλήγουμε ότι τα ατμοσφαιρικά πολύστροφα μοτέρ υπάρχουν λόγω ζέστης;)ΥΓ: Παράκληση σε κάποιον μοντ να το κάνει και δημοσκόπηση (Ναι / Όχι), να γίνεται καλώς νοούμενος τζερτζελές.
ΥΥΓ: και ένα ρημάδι ερωτηματικό που ξέχασα στον τίτλο του θέματος καλό θα ήταν να μπει. Προσπαθώ να το προσθέσω, ανεπιτυχώς. -
http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=73756
Βεβαίως το ερώτημα εξαρτάται από την άποψη καθενός μας για το τι σημαίνει αυτοκίνητο, καθώς και από την τσέπη του.
Θεωρητική παραδοχή, χάριν της συζήτησης:
Ας υποθέσουμε ότι θέλετε ένα κατ' αρχήν πολύ γρήγορο και σπορ [για τον ορισμό του σπορ περιμένω να γραφτούν σελίδες] αυτοκίνητο, και για περιστασιακή χρήση πίστας, με κατά το δυνατόν περισσότερη καθημερινή χρηστικότητα.Τα 70+ χιλιάρικα της 335 (στοιχειδώς εξοπλισμένης και με πρόσθετο μη εργοστασιακό μπλοκέ καθώς και άφτερ μάρκετ αναλώσιμα: λάστιχα, αμορτισέρ, υγρά, τακάκια) σας είναι οριακά ΟΚ, τα 100 της Μ3 σωστά εξοπλισμένης (ασυζητητί με τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ) θα σας ζορίσουν, αλλά ως άνθρωπος που ενδιαφέρεται για τέτοια αμάξια, η οδηγική απόλαυση είναι από τις προτεραιότητες της ζωής σας και θα μπορούσατε, με κάποιο τσούξιμο και θυσία, να πείτε 'ας πάει και το παληάμπελο' για να πάρετε την -πιο track-ready και στοχοποιημένα στημένη- M3.
Χώρια η συντήρηση, πλήρης ασφάλιση και κατανάλωση καυσίμου, ελαστικών και αναλωσίμων σε έκαστη περίπτωση (όχι τραγικά ακριβότερη, αλλά πάντως αισθητά ακριβότερη η Μ).- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Και ένα υποερώτημα, πέραν χρημάτων. Στο ανωτέρω αμερικάνικο φόρουμ γράφτηκε ότι αν η BMW είχε θελήσει, θα μπορούσε να είχε βασίσει την Μ3 στον διπλοτούρμπινο τρίλιτρο της 335.
Ο οποίος όμως, στην υπάρχουσα μορφή του, έχει νορμάλ ένδειξη θερμοκρασίας λαδιού τους 120 βαθμούς
και ήδη τον έχουν υπερθερμάνει
κάποιοι καυλόγκαζοι Αμερικάνοι
(να και η ομοιοκαταληξία!)
σε track days με καύσωνα.Αλήθεια, με όλες τις άλλες παραμέτρους υποθετικά ίδιες, μια τούρμπο Μ3 με 50 κιλά ροπής από το ρελαντί και 380 ίππους δεν θα ήταν αποτελεσματικότερη από την υπάρχουσα πολύστροφη ατμοσφαιρική των 40 κιλών στις 3900 και των 420 ίππων στις 8300;
Πέραν της εντελώς υποκειμενικής αξίας της χροιάς του ήχου του, σε τι άλλο χρησιμεύει ένα πολύστροφο μοτέρ που υστερεί σε ροπή χαμηλά;
(Το ερώτημα ισχύει μόνον αν υποθέσουμε ότι θα είχαν αντιμετωπισθεί επαρκώς οι αυξημένες ανάγκες ψύξης του υπερτροφοδοτούμενου. Αν αυτό κριθεί μη εφικτό, καταλήγουμε ότι τα ατμοσφαιρικά πολύστροφα μοτέρ υπάρχουν λόγω ζέστης;)ΥΓ: Παράκληση σε κάποιον μοντ να το κάνει και δημοσκόπηση (Ναι / Όχι), να γίνεται καλώς νοούμενος τζερτζελές.
ΥΥΓ: και ένα ρημάδι ερωτηματικό που ξέχασα στον τίτλο του θέματος καλό θα ήταν να μπει. Προσπαθώ να το προσθέσω, ανεπιτυχώς. -
http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=73756
Βεβαίως το ερώτημα εξαρτάται από την άποψη καθενός μας για το τι σημαίνει αυτοκίνητο, καθώς και από την τσέπη του.
Θεωρητική παραδοχή, χάριν της συζήτησης:
Ας υποθέσουμε ότι θέλετε ένα κατ' αρχήν πολύ γρήγορο και σπορ [για τον ορισμό του σπορ περιμένω να γραφτούν σελίδες] αυτοκίνητο, και για περιστασιακή χρήση πίστας, με κατά το δυνατόν περισσότερη καθημερινή χρηστικότητα.Τα 70+ χιλιάρικα της 335 (στοιχειδώς εξοπλισμένης και με πρόσθετο μη εργοστασιακό μπλοκέ καθώς και άφτερ μάρκετ αναλώσιμα: λάστιχα, αμορτισέρ, υγρά, τακάκια) σας είναι οριακά ΟΚ, τα 100 της Μ3 σωστά εξοπλισμένης (ασυζητητί με τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ) θα σας ζορίσουν, αλλά ως άνθρωπος που ενδιαφέρεται για τέτοια αμάξια, η οδηγική απόλαυση είναι από τις προτεραιότητες της ζωής σας και θα μπορούσατε, με κάποιο τσούξιμο και θυσία, να πείτε 'ας πάει και το παληάμπελο' για να πάρετε την -πιο track-ready και στοχοποιημένα στημένη- M3.
Χώρια η συντήρηση, πλήρης ασφάλιση και κατανάλωση καυσίμου, ελαστικών και αναλωσίμων σε έκαστη περίπτωση (όχι τραγικά ακριβότερη, αλλά πάντως αισθητά ακριβότερη η Μ).- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Και ένα υποερώτημα, πέραν χρημάτων. Στο ανωτέρω αμερικάνικο φόρουμ γράφτηκε ότι αν η BMW είχε θελήσει, θα μπορούσε να είχε βασίσει την Μ3 στον διπλοτούρμπινο τρίλιτρο της 335.
Ο οποίος όμως, στην υπάρχουσα μορφή του, έχει νορμάλ ένδειξη θερμοκρασίας λαδιού τους 120 βαθμούς
και ήδη τον έχουν υπερθερμάνει
κάποιοι καυλόγκαζοι Αμερικάνοι
(να και η ομοιοκαταληξία!)
σε track days με καύσωνα.Αλήθεια, με όλες τις άλλες παραμέτρους υποθετικά ίδιες, μια τούρμπο Μ3 με 50 κιλά ροπής από το ρελαντί και 380 ίππους δεν θα ήταν αποτελεσματικότερη από την υπάρχουσα πολύστροφη ατμοσφαιρική των 40 κιλών στις 3900 και των 420 ίππων στις 8300;
Πέραν της εντελώς υποκειμενικής αξίας της χροιάς του ήχου του, σε τι άλλο χρησιμεύει ένα πολύστροφο μοτέρ που υστερεί σε ροπή χαμηλά;
(Το ερώτημα ισχύει μόνον αν υποθέσουμε ότι θα είχαν αντιμετωπισθεί επαρκώς οι αυξημένες ανάγκες ψύξης του υπερτροφοδοτούμενου. Αν αυτό κριθεί μη εφικτό, καταλήγουμε ότι τα ατμοσφαιρικά πολύστροφα μοτέρ υπάρχουν λόγω ζέστης;)ΥΓ: Παράκληση σε κάποιον μοντ να το κάνει και δημοσκόπηση (Ναι / Όχι), να γίνεται καλώς νοούμενος τζερτζελές.
ΥΥΓ: και ένα ρημάδι ερωτηματικό που ξέχασα στον τίτλο του θέματος καλό θα ήταν να μπει. Προσπαθώ να το προσθέσω, ανεπιτυχώς. -
Θα είμαι πολύ καλωνικός Νίκο..
Αξίζει! -
θα έμενα στην 335 ασυζητητί.
turbo is more fun. ροπή is more fun.τώρα για το σπορ δεν ξέρω τι εννοείς? υπάρχουν και ερασιτεχνικές κατηγορίες υπάρχουν και επαγγελματικές.ως ερασιτέχνης δύσκολα θα σε γράψουν οι εφημερίδες. θα έχεις και αρκετές κακές μέρες κα θα τρως ξύλο απο τους επαγγελματίες.
ως επαγγελματίας δεν θα πρέπει να πίνεις,να καπνίζεις, να ξενυχτάς. η καριέρα σου θα τελειώσει πολύ πιο γρήγορα.
οπότε αν σε ενδιαφέρουν οι περγαμηνές go for pro. αν σε ενδιαφέρει να πάρεις όσο περισσότερο μπορείς για όσο περισσότερο μπορείς amateur is your password. -
δεν έχουν πολλοί καταλάβει τι σημαίνει Μ3 και γενικά το γράμμα Μ...
δεν είναι ένας κινητήρας 4 αμορτισέρ και ένα μπλοκέ και κάναμε το 3,16 μας Μ3....
είναι ένα αυτοκίνητο που παραγεται από την Μdivision...με το σασί του, τα ανθρακονήματά του,τις χιλιάδες ώρες τεστ από μηχανικούς του είδους,το ζύγισμά του,την ιδιαίτερη οδηγική του συμπεριφορά,το τιμόνι του και το κιβώτιό του....δανείζεται πολύ λίγα πράγματα από τις πολιτικές εκδόσεις....
και είναι ένα αυτοκίνητο Μ...καμία σχέση με πολιτική έκδοση....
το ότι μπορεί να υπάρξει μια 335 που να σηκώνει 1-1,5 bar και να περνάει σε κόντρα την Μ3 Ε92 εμένα δεν μου λέει κάτι....και ένα saxo turbo ατσαλένιο με 300 άλογα τροχό στάνταρ θα της ρίχνει....το θέμα είναι στο στήσιμο και στην αγνότητα της ατμόσφαιρας...στο στροφάρισμα και στην προοδευτική πλαγιολίσθηση(όχι ότι η 335 δεν είναι προοδευτικό αμάξι,διπλοτούρμπινο γαρ)....στο δεν με ενδιαφέρει πόση δύναμη θα βγάλω αλλά αυτήν που θα βγάλω θα την βάζω κάτω,θα την στρίβω και θα την φρενάρω...και όλα αυτά με την άνεση μιας Μ3..οπότε βρίσκω λογική την διαφορά της τιμής....αν θέλεις όλα αυτά τα συναισθήματα που προσφέρει ένα Μ πρέπει να τα πληρώσεις....4λιτρο πισωκίνητο με 420 άλογα που να στροφάρουν 8άρες δεν κυκλοφορούν πολλά....
η συντήρηση πάνω κάτω η ίδια θα είναι...
δεν πιστεύω ότι κάποιος που δίνει 70-100000 ευρώ για αμάξι δεν μπορεί να ανταπεξέλθει στα 1500-2000 της ασφάλειας και στα χιλιάρια των σέρβις και των ελαστικών... -
οι σκληροπυρινικες bmw ειναι ατμοσφαιρικες τελος 30000 θελου 30000 θα παρουν τι να κανουμε
-
Ο χρήστης Spanti έγραψε:
δεν έχουν πολλοί καταλάβει τι σημαίνει Μ3 και γενικά το γράμμα Μ...
δεν είναι ένας κινητήρας 4 αμορτισέρ και ένα μπλοκέ και κάναμε το 3,16 μας Μ3....
είναι ένα αυτοκίνητο που παραγεται από την Μdivision...με το σασί του, τα ανθρακονήματά του,τις χιλιάδες ώρες τεστ από μηχανικούς του είδους,το ζύγισμά του,την ιδιαίτερη οδηγική του συμπεριφορά,το τιμόνι του και το κιβώτιό του....δανείζεται πολύ λίγα πράγματα από τις πολιτικές εκδόσεις....
και είναι ένα αυτοκίνητο Μ...καμία σχέση με πολιτική έκδοση....
το ότι μπορεί να υπάρξει μια 335 που να σηκώνει 1-1,5 bar και να περνάει σε κόντρα την Μ3 Ε92 εμένα δεν μου λέει κάτι....και ένα saxo turbo ατσαλένιο με 300 άλογα τροχό στάνταρ θα της ρίχνει....το θέμα είναι στο στήσιμο και στην αγνότητα της ατμόσφαιρας...στο στροφάρισμα και στην προοδευτική πλαγιολίσθηση(όχι ότι η 335 δεν είναι προοδευτικό αμάξι,διπλοτούρμπινο γαρ)....στο δεν με ενδιαφέρει πόση δύναμη θα βγάλω αλλά αυτήν που θα βγάλω θα την βάζω κάτω,θα την στρίβω και θα την φρενάρω...και όλα αυτά με την άνεση μιας Μ3..οπότε βρίσκω λογική την διαφορά της τιμής....αν θέλεις όλα αυτά τα συναισθήματα που προσφέρει ένα Μ πρέπει να τα πληρώσεις....4λιτρο πισωκίνητο με 420 άλογα που να στροφάρουν 8άρες δεν κυκλοφορούν πολλά....
η συντήρηση πάνω κάτω η ίδια θα είναι...
δεν πιστεύω ότι κάποιος που δίνει 70-100000 ευρώ για αμάξι δεν μπορεί να ανταπεξέλθει στα 1500-2000 της ασφάλειας και στα χιλιάρια των σέρβις και των ελαστικών...άψογη τοποθέτηση!
Η 335 είναι ένα πολύ γρήγορο και αρκετά σπορ αυτοκίνητο.
Η Μ3 είναι ένα καθαρά σπορ αυτοκίνητο (όχι με την ένοια της elise ή της GT3RS) που απευθύνεται όχι μόνο σε αυτόν που θέλει να είναι γρήγορος, αλλά σε αυτόν που ζητάει το κατι παραπάνω από ένα απλά γρήγορο αυτοκίνητο.
Η 335 με την ροπή χαμηλά έχει προσανατολισμό γρήγορης βόλτας και grand tourer χωρίς πολλές αλλαγές και χωρίς πολλά ζόρια-κατανάλωση. Απευθύνεται στον πιο ήπιο οδηγό (όχι τόσο ήπιο όσο ενός CLΚ, e-class, Α6 κλπ) που θέλει που και που να πάιζει.
H Μ3 απευθύνεται σε αυτόν που θέλει να γλεντάει κάθε χιλόμετρο, να ακούει τον πορωτικό ήχο, να νιώθει καλύτερο κράτημα και να έχει την γραμμικότητα της ατμόσφαιρας.
-
η 335 ειναι για ταξιδι και βολτα ενω η Μ3 για απολαυση αλλ κατασταση εντελως
-
Ο χρήστης Coyot έγραψε:
Πέραν της εντελώς υποκειμενικής αξίας της χροιάς του ήχου του, σε τι άλλο χρησιμεύει ένα πολύστροφο μοτέρ που υστερεί σε ροπή χαμηλά;Καλή ερώτηση. Την ίδια απορία έχω και εγώ.
Πάντως αυτό που έχω παρατηρήσει με το C4 (μέγιστη ιπποδύναμη στις 7000, κόφτης στις 7300) σε σχέση με άλλα αυτοκίνητα είναι οτι η φάση της επιτάχυνσης μέχρι να χρειαστεί να αλλάξεις ταχύτητα έχει μεγαλύτερη διάρκεια. Ίσως αυτό να είναι το μόνο πλεονέκτημα.
-
Κάποιοι την βρίσκουν έτσι............
Ατμοσφαιρικά δηλαδή. Ε δεν μπορεί, κάτι θα ξέρει η Ferrari που επιμένει στην ατμόσφαιρα. -
Thanks for the input.
Να διευκρινίσω ότι σίγουρα sports cars are NOT about straight lines, οπότε σίγουρα είναι πιο σπορ η Μ3. Το ερώτημα είναι αν είναι κατά 50% σχεδόν πιο σπορ από την 335 (βάσει τιμής).
Ναι, κινητήρας, κιβώτιο, φρένα και ανάρτηση (πλην ενός πίσω συνδέσμου νομίζω!) της Μ διαφέρουν εντελώς από τις λοιπές 3, αλλά το σασί και δη το βάρος αυτού (προς μεγάλη λύπη των έξοχων μηχανικών της Μ divizion) δεν παύει να είναι 3, γι' αυτό και το αυτοκίνητο δεν λέγεται Πόρσε!Ως βασικό μειονέκτημα της 335 (θεραπεύσιμο με μελετημένες βελτιωτικές παρεμβάσεις όπως και ο,τιδήποτε άλλο, αλλά τότε πάμε στα λεφτά της Μ3) βλέπω κατ' αρχήν την πιθανή 'ευαισθησία' του μοτέρ στις θερμοκρασίες. Δεν θα πάθει κάτι, απλώς θα σου πει 'κλείσαμε' (safe mode). Είμαι σχεδόν βέβαιος ότι το εργοστάσιο μπορούσε τεχνικώς, αλλά ΔΕΝ θέλησε οικονομομαρκετικώς να 'θωρακίσει' τον διπλοτούρμπινο για παρατεταμένο σκίσιμο πίστας υπό καύσωνα.
Ως προς το παρεμπίπτον υποερώτημα:
Ότι ο καθένας τη βρίσκει με κάτι είναι δεδομένο.
Σεβόμενος την φιλοατμοσφαιρική άποψη (γι' αυτό άλλωστα άνοιξα το θρεντ, για να αναπτυχθούν όλες) και μη έχοντας δική μου κατασταλαγμένη, θα κάνω λίγο το συνήγορο του τούρμπο.
Πέραν των αμιγώς υποκειμενικών γούστων (π.χ. περί 'αγνότητας' της ατμόσφαιρας - τι ναν' αυτό;) ποιο αντικειμενικό και μετρήσιμο μέγεθος συνηγορεί υπέρ του πολύστροφου;
Έως τις 3900σαλ η 335 έχει περισσότερους ίππους (άσε που είναι και πιο ελαφριά - και λόγω κινητήρα), έως τις 5000 τουλάχιστον οι δύο κινητήρες είναι ισοδύναμοι και μετά παίρνει κεφάλι ο V8, ενώ ο διπλοτούρμπινος τελειώνει στις 7000.
To ερώτημα είναι ποιο από τα δύο ανωτέρω προφίλ μπορεί κανείς να εκμεταλλευθεί καλύτερα για να γράψει έναν -α- χρόνο σε συγκεκριμένη διαδρομή, ceteris paribus πάντοτε (αν και είπαμε ότι τα cetera [υπόλοιπα] δεν είναι pares [ίσα] στα δύο συγκεκριμένα μοντέλα).Α, και ένα εντελώς mean & lame πείραγμα: Στο 'προσπέρασμα νταλίκας' των 4Τ, η 335 χρειάζεται 113 μέτρα, ενώ η Μ3 119!
Μάγκες ευχαριστώ για τη συμμετοχή, τα ξαναλέμε από Δευτέρα (θα είμαι Λιτόχωρο γαρ).
-
Äåí áîßæïõí ôüóá öñÜãêá ãéá êÜôé êáé êáëÜ åîåæçôçìÝíï óðïñôßö ôï ïðïßï åßíáé êáé ðéü âáñý êáé ëéãüôåñï åîåëßîéìï .Ãéáôß êáêÜ ôá øÝììáôá üôáí øÜ÷íåóáé íá ãßíåéò êáëýôåñïò ðÜíôá õðÜñ÷åé ðïõ äåí óïõ áñÝóåé êáé ðÜò íá ôï áëëÜîåéò Áñá
335 Ì3
1-0 ëüãù êéíçôÞñá
Ôþñá ãéá äéáöïñéêü åëåã÷üìåíï ç ìáìá ÌðåìâÝ óêÝöôçêå üôé åðéâÜëåôáé óôçí 335 åëÝù ñïðÞò áëëÜ ìÞðùò ìåôÜ ðïõ èá ðïõëïýóáìå Ì3 ? Åäþ Ýâáëå ç ìåñóåíôÝò ìðëïêÝ óôçí 63
Ôþñá ãéá ôçí ìÞ èùñÜêéóç ôïõ äéôïýñìéíïõ ìðïñïýóáí íá ñùôÞóïõí êáé ôïõò ãÜëëïõò óõíåñãÜôåò ôïõò ãéá ôï ðþò øý÷åôáé Ýíá ìïôÝñ óå åõèÝéá êáé óôñïöÝò Þ êáé óôéò ðÜíôåò åêôïò êáé áí êÜíáíå ïéêïíïìßá êáé óôéò åñùôÞóåéò åêôüò áðï ôá õëéêÜ . ÅðéðëÝïí äåí ôïðïèåôïýí ôåôñáêßíçóç ìáæß ìå ôïýñìðï êáé èá êÜíïõí ðÜñôé óôéò ðùëÞóåéò ìåôÜ ïé Áïõíôáßïé ìå ôá S5 & RS5 áðÝíáíôé óå áõôüí ôï óõíäõáóìü.
Áí ôï êÜíáíå åíäå÷ïìÝíùò íá åß÷áìå ìüíï ìéá Ì3 êáé áõôÞ èá Þôáí áõôÞ ðïõ ðåñéìÝíïõìå óáí CSL .Káé ðïõ èá óõíÝ÷éæå ôçí éóôïñßá áðï åêåß ðïõ ôåëåßùóå ç Å30 .. -
Ας αφήσουμε για λίγο την 335 και την Μ και ας πιάσουμε λίγο 2 τυχαία αυτοκίνητα. Ένα με τούρμπο και ένα με ατμόσφαιρα πολύστροφο.
Το τούρμπο ή θα είναι ρυθμισμένο να αποδίδει χαμηλά δλδ θα έχει μικρή τουρμπίνα οπότε θα αποδίδει από 2-2500 μέχρι και 5500σαλ και μετά θα 'ψοφάει' όπως γίνεται στην πλεοψηφία των τούρμπο, ή θα έχει μεγάλη τουρμπίνα και θα είναι ψόφιο χαμηλά και θα αποδίδει από 3-3500 μέχρι 7000σαλ (πχ evo, sti).
Τα κιβώτια είναι επίσης ανάλογα. Το τούρμπο έχει μακρύ κιβώτιο για να μπορεσει να έχει αξιοπρεπείς ταχύτητες στις 5500σαλ, ενώ το ατμοσφαιρικό έχει κοντό για να έχει τις ίδιες ταχύτητες σε υψηλότερες σαλ.
Επίσης το κοντό κιβώτιο αυξάνει την ροπή στους τροχούς οπότε οι πραγματικές τιμές ροπής στους τροχούς δεν εχουν τόσο μεγάλη διαφορά.
Για μένα σύγκριση ρεπριζ μεταξύ τούρμπο και ατμόσφαιρας δεν υφίσταται παρά μόνο για εγκυκλοπαιδικούς λόγους, ή λόγους οικονομίας καυσίμου.
Αν το ζητούμενο είναι η **μέγιστη **ενδιάμεση επιτάγχυνση ας πούμε 80-150 μεταξύ των δυο αυτοκινήτων, το μεν τούρμπο θα την κάνει με 3η και 4η, ενώ το ατμοσφαιρικό θα την κάνει με 2η και 3η.
Αν το τούρμπο δοκιμάσει να κατεβάσει 2α, πολύ πιθανό(σχεδόν σίγουρο) είναι να βρεθεί πάνω από τις 5500σαλ οπότε ροπή γιοκ!
Αν μια ενδεικτική τιμή 3ης 4ης σχέσης στο τούρμπο είναι 2/0,9 οι 2α/3η στο ατμοσφαιρικό θα είναι 2,5/1,5 πράγμα που σημάινει ότι στην εν λόγω επιτάγχυνση η τιμή της ροπής του ατμοσφαιρικού πολλαπλασσιάζεται σχεδόν 30% παραπάνω από του τούρμπο.
άρα για ένα ατμοσφαιρικό 2λιτρο με 21 κιλά ροπής η ροπή στους τροχούς είναι 'αντίστοιχη' των 21+30% = 28 κιλά ροπής όσο ενός 2λιτρου τούρμπο αντίσοιχων αλόγων!
**
Άρα και οι επιταγχύνεις είναι ανάλογες.**Τώρα με διπλή τουρμπίνα έχεις ροπή και ψηλά και χαμηλά οπότε το παραπάνω δεν ισχύει, και μπορείς να κατεβάσεις ίσως και 2α!. Όμως και ένα σούπερ-πολύστροφο ατμσφαιρικό (πχ rx8-s2000-m3) θα στροφάρει μέχρι τις 8-9000σαλ οπότε πάλι θα έχει καλύψει το μειονέκτημα!
-
τα παραπάνω που έγραψα ισχύουν για μοτερ παρόμιας ιπποδύναμης πχ: με το ατμοσφαιρικό να βγάζει μέγιστη ισχύ πάνω από τις 6000σαλ δλδ να έχει μεταβλητό χρονισμό ή/και να είναι 16βάλβιδο.
1.4Τ/1.6Τ και 2.0 με 150 άλογα
1.8Τ και 2.0 με 150-160 άλογα
2.0Τ και 2.0vvti με 240 άλογα
2.0Τ και 3.0 με 200-240 άλογαστην περίπτωση της Μ3 και της 335, τα πράγματα είναι σαφώς καλύτερα για την Μ3 καθώς έχει 1000κ.ε επιπλέον και στροφάρει και 1000σαλ παραπάνω.
Eπίσης μπορεί κάποιο τούρμπο να έχει και κοντές 2-3-4η σχέση για εκρηκτικές επιταγχύνσεις και μακρυά 5η για μεγάλες τελικές οπότε η πλάστιγγα θα γείρει υπέρ του (όπως και η κατανάλωση όμως ). Μπορεί όμως να έχει και θεόμακρες και το ατμοσφαιρικό να του ρίξει στα αυτιά
Το bottom line είναι ότι
-
ίδιας ιπποδύναμης αυτοκίνητα έχουν αντίσοιχες επιταγχύνεις πάνω κάτω, αρκεί να δουλέυουμε το μοτερ εκεί που είναι βέλτιστο για το καθένα και όχι εκεί που συμφέρει το τούρμπο μόνο ή το ατμοσφαιρικό μόνο , όπως κάνουν τα περιδικά με τις τυποποιημένες μετρήσεις που είναι για γέλια. Θα πάρω δλδ RX8 ή s2000 και θα οδηγώ 40-80 με 4η έλεος!
-
Επίσης το τούρμπο με μακρυές σχέσεις θα είναι πιο ξεκούραστο και οικονομικό, και ίσως να φθαρεί λιγότερο το κιβώτιο και ο συμπλέκτης.
-
Όμως το ατμοσφαιρικό θα αντέχει περισσότερο σε σκίσιμο ιδιαίετρα σε ζέστές μέρες, και θα είναι πιο πορωτικό λόγο ήχου μοτερ. Επίσης δεν θα είναι νευρικό σε στροφιλίκια καθώς η μεγάλη ροπή του τούρμπο ίσως ξαφνιάσει τον οδηγό και αποσταθεροποιήσει το εμπρός ή πίσω μέρος ανάλογα τον άξονα κίνησης!
-
-
Ο χρήστης Coyot έγραψε:
http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=73756Βεβαίως το ερώτημα εξαρτάται από την άποψη καθενός μας για το τι σημαίνει αυτοκίνητο, καθώς και από την τσέπη του.
Θεωρητική παραδοχή, χάριν της συζήτησης:
Ας υποθέσουμε ότι θέλετε ένα κατ' αρχήν πολύ γρήγορο και σπορ [για τον ορισμό του σπορ περιμένω να γραφτούν σελίδες] αυτοκίνητο, και για περιστασιακή χρήση πίστας, με κατά το δυνατόν περισσότερη καθημερινή χρηστικότητα.Τα 70+ χιλιάρικα της 335 (στοιχειδώς εξοπλισμένης και με πρόσθετο μη εργοστασιακό μπλοκέ καθώς και άφτερ μάρκετ αναλώσιμα: λάστιχα, αμορτισέρ, υγρά, τακάκια) σας είναι οριακά ΟΚ, τα 100 της Μ3 σωστά εξοπλισμένης (ασυζητητί με τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ) θα σας ζορίσουν, αλλά ως άνθρωπος που ενδιαφέρεται για τέτοια αμάξια, η οδηγική απόλαυση είναι από τις προτεραιότητες της ζωής σας και θα μπορούσατε, με κάποιο τσούξιμο και θυσία, να πείτε 'ας πάει και το παληάμπελο' για να πάρετε την -πιο track-ready και στοχοποιημένα στημένη- M3.
Χώρια η συντήρηση, πλήρης ασφάλιση και κατανάλωση καυσίμου, ελαστικών και αναλωσίμων σε έκαστη περίπτωση (όχι τραγικά ακριβότερη, αλλά πάντως αισθητά ακριβότερη η Μ).- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Και ένα υποερώτημα, πέραν χρημάτων. Στο ανωτέρω αμερικάνικο φόρουμ γράφτηκε ότι αν η BMW είχε θελήσει, θα μπορούσε να είχε βασίσει την Μ3 στον διπλοτούρμπινο τρίλιτρο της 335.
Ο οποίος όμως, στην υπάρχουσα μορφή του, έχει νορμάλ ένδειξη θερμοκρασίας λαδιού τους 120 βαθμούς
και ήδη τον έχουν υπερθερμάνει
κάποιοι καυλόγκαζοι Αμερικάνοι
(να και η ομοιοκαταληξία!)
σε track days με καύσωνα.Αλήθεια, με όλες τις άλλες παραμέτρους υποθετικά ίδιες, μια τούρμπο Μ3 με 50 κιλά ροπής από το ρελαντί και 380 ίππους δεν θα ήταν αποτελεσματικότερη από την υπάρχουσα πολύστροφη ατμοσφαιρική των 40 κιλών στις 3900 και των 420 ίππων στις 8300;
Πέραν της εντελώς υποκειμενικής αξίας της χροιάς του ήχου του, σε τι άλλο χρησιμεύει ένα πολύστροφο μοτέρ που υστερεί σε ροπή χαμηλά;
(Το ερώτημα ισχύει μόνον αν υποθέσουμε ότι θα είχαν αντιμετωπισθεί επαρκώς οι αυξημένες ανάγκες ψύξης του υπερτροφοδοτούμενου. Αν αυτό κριθεί μη εφικτό, καταλήγουμε ότι τα ατμοσφαιρικά πολύστροφα μοτέρ υπάρχουν λόγω ζέστης;)ΥΓ: Παράκληση σε κάποιον μοντ να το κάνει και δημοσκόπηση (Ναι / Όχι), να γίνεται καλώς νοούμενος τζερτζελές.
ΥΥΓ: και ένα ρημάδι ερωτηματικό που ξέχασα στον τίτλο του θέματος καλό θα ήταν να μπει. Προσπαθώ να το προσθέσω, ανεπιτυχώς.Εγώ το μόνο που ξέρω είναι ότι 335i με πρόγραμμα και εξάτμιση έριξε κάμποσες καρότσες σε ολοκαίνουγιο Μ3 V8 την προηγούμενη εβδομάδα στην Αττική οδό σε επαναλαμβανόμενα ανοίγματα..
-
Κογιοτάκο μου η συζήτηση γίνεται επί θεωρητικής βάσης ή επί πρακτικού διλήμματος?
Τι χρήση ονειρεύεσαι ότι θα κάνεις στο αυτοκίνητό σου,και πόσο θα ζοριστείς να το αγοράσεις,και ακόμη παραπέρα, με πόση ευκολία θα το συντηρείς?
Αν όλα τα παραπάνω δεν αποτελούν πρόβλημα τότε είναι ανώφελη κάθε σύγκριση μεταξύ των 2, για τους λόγους που εξήγησε ο Spanti.Δεν είναι ζήτημα επιδόσεων,ξέφυγε από αυτό,αλλά ζήτημα χαρακτήρα και εξέλιξης,τί ,δηλαδή εισπράττει ο οδηγός πίσω από το τιμόνι όταν ταξιδεύει και όταν επιτίθεται..
Μπορεί φαινομενικά να είναι ίδιες,αλλά στη Μ3 σχεδόν όλο το αυτοκίνητο έχει εξελιχθεί με ειδικά parts που σκοπό έχουν την αποτελεσματικότητα στη σπορ οδήγηση.Πέραν τούτου η 335 θα σε καλύψει υπερπλήρως πιστεύω,τουλάχιστον σε αυτό που μου έχεις περιγράψει ως δυνητική χρήση,όμως ουδέποτε θα είναι εστιασμένη όπως η Μ3...το ζήτημα είναι αν είσαι εσύ τόσο οδηγικά εστιασμένος,ώστε να χρειάζεσαι τη Μ3 έναντι του 'θηρίου' που λέγεται 335'
Ανεξαρτήτως αυτών πάντως,εάν έφθανα στα χρήματα μιας Μ3 σου έχω ξαναπέι ότι θα αγόραζα μια Cayman S,θα έβαζα aftermarket Quaife ATB, και θα έκλεινα το θέμα από πολλές απόψεις!!
-
χρονοι στο ring :Μ3-8.22' και 335-8.26'
Δλδ 4 ολοκληρα δευτερολεπτα +μυθικο ηχο+στροφαρισμα μεχρι το απειρο+αγριδα στο look+μονδικοτητα+ΑΠΟΛΑΥΣΗ -
Επισης η 335i με αλλαγη της (εξαιρετικα φιμωμενης)της εξατμισης των (κρατηθειτε)55mm με αλλη,μεγαλυτερης διατομης(εστω και cat-back) θα εχει ΤΕΡΑΣΤΙΟ οφελος τοσο σε ιπποδυναμη οσο και σε ροπη,ενω η Μ3 ειναι 'τελειωμενη' σε οτι αφορα αυτους τους τομεις....
-
Ο χρήστης Babbis έγραψε:
δεν έχουν πολλοί καταλάβει τι σημαίνει Μ3 και γενικά το γράμμα Μ...
δεν είναι ένας κινητήρας 4 αμορτισέρ και ένα μπλοκέ και κάναμε το 3,16 μας Μ3....
είναι ένα αυτοκίνητο που παραγεται από την Μdivision...με το σασί του, τα ανθρακονήματά του,τις χιλιάδες ώρες τεστ από μηχανικούς του είδους,το ζύγισμά του,την ιδιαίτερη οδηγική του συμπεριφορά,το τιμόνι του και το κιβώτιό του....δανείζεται πολύ λίγα πράγματα από τις πολιτικές εκδόσεις....
και είναι ένα αυτοκίνητο Μ...καμία σχέση με πολιτική έκδοση....
το ότι μπορεί να υπάρξει μια 335 που να σηκώνει 1-1,5 bar και να περνάει σε κόντρα την Μ3 Ε92 εμένα δεν μου λέει κάτι....και ένα saxo turbo ατσαλένιο με 300 άλογα τροχό στάνταρ θα της ρίχνει....το θέμα είναι στο στήσιμο και στην αγνότητα της ατμόσφαιρας...στο στροφάρισμα και στην προοδευτική πλαγιολίσθηση(όχι ότι η 335 δεν είναι προοδευτικό αμάξι,διπλοτούρμπινο γαρ)....στο δεν με ενδιαφέρει πόση δύναμη θα βγάλω αλλά αυτήν που θα βγάλω θα την βάζω κάτω,θα την στρίβω και θα την φρενάρω...και όλα αυτά με την άνεση μιας Μ3..οπότε βρίσκω λογική την διαφορά της τιμής....αν θέλεις όλα αυτά τα συναισθήματα που προσφέρει ένα Μ πρέπει να τα πληρώσεις....4λιτρο πισωκίνητο με 420 άλογα που να στροφάρουν 8άρες δεν κυκλοφορούν πολλά....
η συντήρηση πάνω κάτω η ίδια θα είναι...
δεν πιστεύω ότι κάποιος που δίνει 70-100000 ευρώ για αμάξι δεν μπορεί να ανταπεξέλθει στα 1500-2000 της ασφάλειας και στα χιλιάρια των σέρβις και των ελαστικών...άψογη τοποθέτηση!
Η 335 είναι ένα πολύ γρήγορο και αρκετά σπορ αυτοκίνητο.
Η Μ3 είναι ένα καθαρά σπορ αυτοκίνητο (όχι με την ένοια της elise ή της GT3RS) που απευθύνεται όχι μόνο σε αυτόν που θέλει να είναι γρήγορος, αλλά σε αυτόν που ζητάει το κατι παραπάνω από ένα απλά γρήγορο αυτοκίνητο.
Η 335 με την ροπή χαμηλά έχει προσανατολισμό γρήγορης βόλτας και grand tourer χωρίς πολλές αλλαγές και χωρίς πολλά ζόρια-κατανάλωση. Απευθύνεται στον πιο ήπιο οδηγό (όχι τόσο ήπιο όσο ενός CLΚ, e-class, Α6 κλπ) που θέλει που και που να πάιζει.
H Μ3 απευθύνεται σε αυτόν που θέλει να γλεντάει κάθε χιλόμετρο, να ακούει τον πορωτικό ήχο, να νιώθει καλύτερο κράτημα και να έχει την γραμμικότητα της ατμόσφαιρας.
Όντως αψογες οι τοποθετήσεις και των 2... +1000 λοιπόν
ξεχάσαμε κάτι όμως...
Μέσα σε όλον αυτό τον μηχανολογικό...οργασμό που είναι η πραγματική έννοια της λέξης ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ (Έτσι μπράβο Γερμανοι,δείξτε για άλλη μια φορα στα σχιστοματάκια ποιός είναι απο πάνω),και μια υπόκληση σε αυτους που επέμειναν στο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων! Με μια πικρίλα όμως διάβασα για το interface του προσωπικου στυλ οδήγησης και το κουμπάκι ''Μ''. Αυτό είναι μια απογοήτευση στην τελειότητα, μια παραφωνια,απόρρεια της εποχής που θέλει τα ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ να γίνονται playstation...Γιατί κυριοι απο τη Βαυαρία;;;
Eίναι η νέα Μ3 κατά 30.000Ε "καλύτερη" από την 335