-
Μπορεί η επικεφαλίδα να λέει για απάντηση των 4Τ, θα μου επιτρέψετε όμως να μιλήσω σε πρώτο πρόσωπο, όντας και ο συντάκτης του συγκεκριμένου συγκριτικού. Το συμπέρασμα του δημοσιευμένου κειμένου είναι γραμμένο σε πληθυντικό, γιατί εκφράζει τις απόψεις της πλειονότητας της συντακτικής ομάδας και όχι τις όποιες προσωπικές μου γνώμες (οι οποίες, πάντως, συμβαδίζουν στην προκειμένη περίπτωση με την πλειονότητα).
Καταρχήν, να τονίσω ότι θέλω να καταθέσω την άποψη μου σε όλα αυτά που γράφτηκαν απέναντι σε όσους πιστεύουν ακόμα ότι κάτι μπορεί να βγει διαβάζοντας το περιοδικό. Για τους υπολοίπους, που με (μας) θεωρούν ως car cleaning expert, εισπράκτορα, υπαλληλίσκο που παίρνω γραμμή, προκειμένου να μη χάσω τη δουλειά μου, ή εντέλει έναν υστερόβουλο που έχω βάλει στο μάτι τα Skoda, επειδή κάποτε με πέρασε κάποιο, δεν έχω να απαντήσω κάτι. Σέβομαι τη γνώμη τους (κάτι που προφανώς δεν ισχύει για τη δική μου), αλλά δε βλέπω να υπάρχει περιθώριο για μια εποικοδομητική ανταλλαγή απόψεων. Ας δούμε λοιπόν τα περί αντικειμενικότητας και παρεξηγήσεων:
-
Βεβαίως και υφίσταται σύγκριση. Πρόκειται για δύο όμοια από μηχανολογικής άποψης, αυτοκίνητα. Τα 20 cm προστίθενται στο πίσω μέρος του Octavia και δε δημιουργούν ένα μεγαλύτερο αυτοκίνητο άλλης κατηγορίας, όπως π.χ. το Passat. Για αυτό και το Octavia έχει την ιδιομορφία να βρίσκεται μεταξύ των κατηγοριών C (σύμφωνα με τον ΣΕΑΑ) και D (σύμφωνα με το περιοδικό).
-
Σκοπός του συγκριτικού ήταν να πλαισιώσει εκείνο του Focus ST, καταθέτοντας μια άποψη που ξεφεύγει από αυτό που θεωρείται ως τυπικό 3θυρο GTI. Kαι άσχετα από στερεότυπα, αφού κάλλιστα μπορεί ένας εργένης, ένα ζευγάρι ή μια οικογένεια να τα προτιμήσει.
-
Στόχος δεν είναι να ανακηρυχθεί το ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ καλύτερο, γιατί, πολύ απλά, δεν υφίσταται κάτι τέτοιο μέσα από μια υποκειμενική διαδικασία, που διεξάγεται από ανθρώπους και όχι από ρομπότ. Το περιοδικό δίνει προτεραιότητα στο οδικό/οδηγικό στοιχείο (όταν πρόκειται για τέτοια αυτοκίνητα), λαμβάνει υπόψη και τους αριθμητικούς παράγοντες, για να καταλήξει σε αυτό που προτιμά. Μια γνώμη είναι και τίποτε παραπάνω. Δε χρειάζεται να συμφωνεί με τη γνώμη του καθενός ή τα συμπεράσματα άλλων περιοδικών.
-
«Το κάτι σαν σεντάν». Χωρίς καμία υποτιμητική πρόθεση, αναφέρεται στο γεγονός ότι το Octavia δεν εμπίπτει σε αυτό που θεωρούμε ως τυπικό σεντάν. Ο τρίτος όγκος δεν είναι ευδιάκριτος, έχει μια μεγάλη πέμπτη πόρτα κι έναν τεράστιο χώρο αποσκευών μεγαλύτερο και από πολλά στέισον. Και φθάνω σε αυτό το τόσο κατακριτέο «μεταφορική εταιρεία δεν έχουμε». Τόσο υποτιμητικό είναι πια το να πεις ότι ένα αυτοκίνητο έχει ένα τόσο μεγάλο πορτ μπαγκάζ, που κάνεις μετακόμιση και περισσεύει κιόλας χώρος;
-
Δε μας ενδιαφέρουν τι κάνουν τα άλλα περιοδικά. Έχουμε τα δικά μας, τελευταίας τεχνολογίας όργανα, τα οποία και βαθμονομούνται ανά τακτά διαστήματα. Έτσι λοιπόν, το RS δεν έχει συνολικά καλύτερες επιδόσεις. Το Leon, με 15 (δυναμομετρημένα) άλογα λιγότερα, είναι πιο γρήγορο σε όλες τις ρεπρίζ, αυτό δηλαδή που θα χρησιμοποιήσει ο κάθε οδηγός σε καθημερινή χρήση. Η μεγαλύτερη δύναμη του RS φαίνεται στην επιτάχυνση από στάση, το οποίο αποτελεί μια ένδειξη των δυνατοτήτων του κινητήρα, αλλά δε νομίζω ότι είναι κάτι που εκμεταλλεύεται ο μέσος οδηγός. Εάν είχαμε να κάνουμε με μικρομεσαία 1600άρια οικογενειακά, τότε κάθε δέκατο του δευτερολέπτου μετρά σε ένα προσπέρασμα. Εδώ θέμα ενεργητικής ασφάλειας δεν τίθεται, όταν έχεις να κάνεις με δύο αυτοκίνητα που έχουν ταχύτητα εξόδου από το χιλιόμετρο: 192 (RS) και 186 (Leon) χλμ./ώρα. Ναι, εδώ προηγείται το RS, αλλά σε μία διαδικασία και με διαφορές που μόνον εάν αρέσκεται κάποιος στη μάχη των φαναριών θα αντιληφθεί. Κανείς δεν είπε «πάρτε το RS για να κάνετε κόντρες».
-
Φρένα. Σαφώς και εκθείασα την απόσταση των 53 μ. που πέτυχε το RS. Όμως, με δεδομένο ότι και τα δύο έχουν ίδιων διαστάσεων φρένα, θα πρέπει να λάβουμε υπόψη τα μεγαλύτερα (αν και περισσότερο χρησιμοποιημένα) λάστιχα του Octavia, το διαφορετικό τύπο ελαστικών (Continental το RS, Dunlop το Leon) και το γεγονός ότι το Leon μετρήθηκε ημέρα με αρκετά υψηλότερη θερμοκρασία. Δηλαδή, τα νούμερα αποτελούν μια ένδειξη των δυνατοτήτων, δεν μπορούμε όμως να αξιολογούμε τις διαφορές με το υποδεκάμετρο, όταν υπάρχουν τόσο πολλές μεταβλητές. Όσο δε για την αντοχή, στην πίστα το RS έκανε 3 γύρους και τα φρένα τελείωσαν, όταν το Leon ύστερα από 12 γύρους δεν παρουσίασε σχεδόν κανένα σημάδι κόπωσης. Φυσικά, μπορεί κάποιος να ισχυριστεί ότι το συγκεκριμένο RS μπορεί να ήταν πολύ ταλαιπωρημένο. Δεν μπορούμε όμως να κυνηγάμε από πίσω καμία αντιπροσωπεία, εκτός και αν έχουμε να κάνουμε με ακραία περίπτωση ταλαιπωρημένου αυτοκινήτου.
-
Πίστα. Ναι, το RS είναι πιο γρήγορο με στεγνά νούμερα. Αν κάποιοι θέλουν να μείνουν εκεί, δικαίωμά τους. To RS χτίζει τη διαφορά στις όποιες ευθείες, στις κλειστές στροφές όμως το Leon διατηρεί μεγαλύτερη ταχύτητα, με πολύ λιγότερα «άσε-πάτα» (δηλαδή υποστροφή) και σαφώς πολύ λιγότερο σπινάρισμα του εσωτερικού τροχού (αντίστοιχη περίπτωση με Astra ΟPC - Golf GTI). Μην ξεχνάμε όμως ότι μιλάμε πάντα για ένα περιβάλλον με πολύ καλή άσφαλτο, χωρίς ανωμαλίες και με γνωστές στροφές. Έξω στο δρόμο, όπου oι συνθήκες είναι πολύ διαφορετικές, αυτές οι αντιδράσεις του RS (πάντα συγκριτικά με το Leon και όχι με απόλυτα μεγέθη) είναι που δημιουργούν αυτό το κάτι σε αίσθηση υπέρ του Leon. Πουθενά δε μίλησα για αναρτήσεις-βούτυρο. Συγκριτικά, το Leon είναι λίγο πιο σφικτό. Όταν όμως ένα αυτοκίνητο (RS), με 18ρηδες μάλιστα τροχούς, είναι πιο άνετο, αυτό κάτι λέει από πλευράς κλίσεων του αμαξώματος.
Πουθενά δεν έγραψα ή υπαινίχθηκα ότι το RS είναι βάρκα γιαλό. Εμπιστεύεσαι περισσότερο το Leon για να στρίψεις όπως έρχεσαι. Με το RS θα γίνει το ίδιο ίσως κάποια στιγμή, αλλά πιο σταδιακά. Θα ανεβάσεις σιγά σιγά ρυθμό και ταχύτητα, μέχρι να ξεπεράσεις την αίσθηση από τις λίγο μεγαλύτερες κλίσεις, τη λίγο περισσότερη υποστροφή, το κατά περίπτωση, ανάλογα με το πόσο γλιστράει, σπινάρισμα του εσωτερικού τροχού.
Ενδεικτικά, να αναφέρω το εξής παράδειγμα. Passat ΤFSI και Alfa 159 2.2. Σαφώς και η 159 γέρνει περισσότερο. Από εκεί και πέρα όμως, δεν υπάρχει διαφορά σε αποτελεσματικότητα (υποστροφή ή σπινάρισμα) σε σχέση με το Passat.
-
Και έρχομαι στο συμπέρασμα. Ποτέ δεν ανακηρύχθηκε νικητής βάσει αισθητικής. Το τι μου αρέσει περισσότερο δεν αφορά κανέναν και πολύ περισσότερο το συμπέρασμα. Η μικρή διαφορά στην τιμή δεν μπορεί να επηρεάσει την τελική έκβαση. Για χώρους και επιδόσεις, τα είπα. Το πιθανότερο είναι ότι ένας οικογενειάρχης θα προτιμήσει το RS και αυτό δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση στίγμα. Όταν όμως έχει να κάνεις με τέτοια αυτοκίνητα, πιστεύουμε ότι προέχει η σπορτίφ αίσθηση. Και σε αυτό το Leon μας αρέσει λίγο περισσότερο.
-
Και κάτι τελευταίο
Εαν ήμασταν τόσο εχθρικοί απέναντι στην τσέχικη εταιρεία, τότε δε θα ανακηρύσσαμε νικητές τα μοντέλα της στις συγκριτικές δοκιμές των τευχών 369, 384, 405 και 420. Εάν, μάλιστα, δεχθούμε τη θεωρία περί άμεσης σχέσης μεταξύ σελίδων διαφήμισης συγκεκριμένων εταιρειών και αποτελεσμάτων στα συγκριτικά, τότε με ποια δύναμη μπορεί να προτιμάμε το ταπεινό Fabia έναντι της πολυδιαφημισμένης Corolla; (4T 369). Eπίσης, αφού δεν το έχουμε σε τόσο μεγάλη υπόληψη το Octavia 5, γιατί σπεύσαμε να το συμπεριλάβουμε στα ετήσια αριστεία; (4Τ 412)
Σωτήρης Τσαντίλης
-
-
Μπορεί η επικεφαλίδα να λέει για απάντηση των 4Τ, θα μου επιτρέψετε όμως να μιλήσω σε πρώτο πρόσωπο, όντας και ο συντάκτης του συγκεκριμένου συγκριτικού. Το συμπέρασμα του δημοσιευμένου κειμένου είναι γραμμένο σε πληθυντικό, γιατί εκφράζει τις απόψεις της πλειονότητας της συντακτικής ομάδας και όχι τις όποιες προσωπικές μου γνώμες (οι οποίες, πάντως, συμβαδίζουν στην προκειμένη περίπτωση με την πλειονότητα).
Καταρχήν, να τονίσω ότι θέλω να καταθέσω την άποψη μου σε όλα αυτά που γράφτηκαν απέναντι σε όσους πιστεύουν ακόμα ότι κάτι μπορεί να βγει διαβάζοντας το περιοδικό. Για τους υπολοίπους, που με (μας) θεωρούν ως car cleaning expert, εισπράκτορα, υπαλληλίσκο που παίρνω γραμμή, προκειμένου να μη χάσω τη δουλειά μου, ή εντέλει έναν υστερόβουλο που έχω βάλει στο μάτι τα Skoda, επειδή κάποτε με πέρασε κάποιο, δεν έχω να απαντήσω κάτι. Σέβομαι τη γνώμη τους (κάτι που προφανώς δεν ισχύει για τη δική μου), αλλά δε βλέπω να υπάρχει περιθώριο για μια εποικοδομητική ανταλλαγή απόψεων. Ας δούμε λοιπόν τα περί αντικειμενικότητας και παρεξηγήσεων:
-
Βεβαίως και υφίσταται σύγκριση. Πρόκειται για δύο όμοια από μηχανολογικής άποψης, αυτοκίνητα. Τα 20 cm προστίθενται στο πίσω μέρος του Octavia και δε δημιουργούν ένα μεγαλύτερο αυτοκίνητο άλλης κατηγορίας, όπως π.χ. το Passat. Για αυτό και το Octavia έχει την ιδιομορφία να βρίσκεται μεταξύ των κατηγοριών C (σύμφωνα με τον ΣΕΑΑ) και D (σύμφωνα με το περιοδικό).
-
Σκοπός του συγκριτικού ήταν να πλαισιώσει εκείνο του Focus ST, καταθέτοντας μια άποψη που ξεφεύγει από αυτό που θεωρείται ως τυπικό 3θυρο GTI. Kαι άσχετα από στερεότυπα, αφού κάλλιστα μπορεί ένας εργένης, ένα ζευγάρι ή μια οικογένεια να τα προτιμήσει.
-
Στόχος δεν είναι να ανακηρυχθεί το ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ καλύτερο, γιατί, πολύ απλά, δεν υφίσταται κάτι τέτοιο μέσα από μια υποκειμενική διαδικασία, που διεξάγεται από ανθρώπους και όχι από ρομπότ. Το περιοδικό δίνει προτεραιότητα στο οδικό/οδηγικό στοιχείο (όταν πρόκειται για τέτοια αυτοκίνητα), λαμβάνει υπόψη και τους αριθμητικούς παράγοντες, για να καταλήξει σε αυτό που προτιμά. Μια γνώμη είναι και τίποτε παραπάνω. Δε χρειάζεται να συμφωνεί με τη γνώμη του καθενός ή τα συμπεράσματα άλλων περιοδικών.
-
«Το κάτι σαν σεντάν». Χωρίς καμία υποτιμητική πρόθεση, αναφέρεται στο γεγονός ότι το Octavia δεν εμπίπτει σε αυτό που θεωρούμε ως τυπικό σεντάν. Ο τρίτος όγκος δεν είναι ευδιάκριτος, έχει μια μεγάλη πέμπτη πόρτα κι έναν τεράστιο χώρο αποσκευών μεγαλύτερο και από πολλά στέισον. Και φθάνω σε αυτό το τόσο κατακριτέο «μεταφορική εταιρεία δεν έχουμε». Τόσο υποτιμητικό είναι πια το να πεις ότι ένα αυτοκίνητο έχει ένα τόσο μεγάλο πορτ μπαγκάζ, που κάνεις μετακόμιση και περισσεύει κιόλας χώρος;
-
Δε μας ενδιαφέρουν τι κάνουν τα άλλα περιοδικά. Έχουμε τα δικά μας, τελευταίας τεχνολογίας όργανα, τα οποία και βαθμονομούνται ανά τακτά διαστήματα. Έτσι λοιπόν, το RS δεν έχει συνολικά καλύτερες επιδόσεις. Το Leon, με 15 (δυναμομετρημένα) άλογα λιγότερα, είναι πιο γρήγορο σε όλες τις ρεπρίζ, αυτό δηλαδή που θα χρησιμοποιήσει ο κάθε οδηγός σε καθημερινή χρήση. Η μεγαλύτερη δύναμη του RS φαίνεται στην επιτάχυνση από στάση, το οποίο αποτελεί μια ένδειξη των δυνατοτήτων του κινητήρα, αλλά δε νομίζω ότι είναι κάτι που εκμεταλλεύεται ο μέσος οδηγός. Εάν είχαμε να κάνουμε με μικρομεσαία 1600άρια οικογενειακά, τότε κάθε δέκατο του δευτερολέπτου μετρά σε ένα προσπέρασμα. Εδώ θέμα ενεργητικής ασφάλειας δεν τίθεται, όταν έχεις να κάνεις με δύο αυτοκίνητα που έχουν ταχύτητα εξόδου από το χιλιόμετρο: 192 (RS) και 186 (Leon) χλμ./ώρα. Ναι, εδώ προηγείται το RS, αλλά σε μία διαδικασία και με διαφορές που μόνον εάν αρέσκεται κάποιος στη μάχη των φαναριών θα αντιληφθεί. Κανείς δεν είπε «πάρτε το RS για να κάνετε κόντρες».
-
Φρένα. Σαφώς και εκθείασα την απόσταση των 53 μ. που πέτυχε το RS. Όμως, με δεδομένο ότι και τα δύο έχουν ίδιων διαστάσεων φρένα, θα πρέπει να λάβουμε υπόψη τα μεγαλύτερα (αν και περισσότερο χρησιμοποιημένα) λάστιχα του Octavia, το διαφορετικό τύπο ελαστικών (Continental το RS, Dunlop το Leon) και το γεγονός ότι το Leon μετρήθηκε ημέρα με αρκετά υψηλότερη θερμοκρασία. Δηλαδή, τα νούμερα αποτελούν μια ένδειξη των δυνατοτήτων, δεν μπορούμε όμως να αξιολογούμε τις διαφορές με το υποδεκάμετρο, όταν υπάρχουν τόσο πολλές μεταβλητές. Όσο δε για την αντοχή, στην πίστα το RS έκανε 3 γύρους και τα φρένα τελείωσαν, όταν το Leon ύστερα από 12 γύρους δεν παρουσίασε σχεδόν κανένα σημάδι κόπωσης. Φυσικά, μπορεί κάποιος να ισχυριστεί ότι το συγκεκριμένο RS μπορεί να ήταν πολύ ταλαιπωρημένο. Δεν μπορούμε όμως να κυνηγάμε από πίσω καμία αντιπροσωπεία, εκτός και αν έχουμε να κάνουμε με ακραία περίπτωση ταλαιπωρημένου αυτοκινήτου.
-
Πίστα. Ναι, το RS είναι πιο γρήγορο με στεγνά νούμερα. Αν κάποιοι θέλουν να μείνουν εκεί, δικαίωμά τους. To RS χτίζει τη διαφορά στις όποιες ευθείες, στις κλειστές στροφές όμως το Leon διατηρεί μεγαλύτερη ταχύτητα, με πολύ λιγότερα «άσε-πάτα» (δηλαδή υποστροφή) και σαφώς πολύ λιγότερο σπινάρισμα του εσωτερικού τροχού (αντίστοιχη περίπτωση με Astra ΟPC - Golf GTI). Μην ξεχνάμε όμως ότι μιλάμε πάντα για ένα περιβάλλον με πολύ καλή άσφαλτο, χωρίς ανωμαλίες και με γνωστές στροφές. Έξω στο δρόμο, όπου oι συνθήκες είναι πολύ διαφορετικές, αυτές οι αντιδράσεις του RS (πάντα συγκριτικά με το Leon και όχι με απόλυτα μεγέθη) είναι που δημιουργούν αυτό το κάτι σε αίσθηση υπέρ του Leon. Πουθενά δε μίλησα για αναρτήσεις-βούτυρο. Συγκριτικά, το Leon είναι λίγο πιο σφικτό. Όταν όμως ένα αυτοκίνητο (RS), με 18ρηδες μάλιστα τροχούς, είναι πιο άνετο, αυτό κάτι λέει από πλευράς κλίσεων του αμαξώματος.
Πουθενά δεν έγραψα ή υπαινίχθηκα ότι το RS είναι βάρκα γιαλό. Εμπιστεύεσαι περισσότερο το Leon για να στρίψεις όπως έρχεσαι. Με το RS θα γίνει το ίδιο ίσως κάποια στιγμή, αλλά πιο σταδιακά. Θα ανεβάσεις σιγά σιγά ρυθμό και ταχύτητα, μέχρι να ξεπεράσεις την αίσθηση από τις λίγο μεγαλύτερες κλίσεις, τη λίγο περισσότερη υποστροφή, το κατά περίπτωση, ανάλογα με το πόσο γλιστράει, σπινάρισμα του εσωτερικού τροχού.
Ενδεικτικά, να αναφέρω το εξής παράδειγμα. Passat ΤFSI και Alfa 159 2.2. Σαφώς και η 159 γέρνει περισσότερο. Από εκεί και πέρα όμως, δεν υπάρχει διαφορά σε αποτελεσματικότητα (υποστροφή ή σπινάρισμα) σε σχέση με το Passat.
-
Και έρχομαι στο συμπέρασμα. Ποτέ δεν ανακηρύχθηκε νικητής βάσει αισθητικής. Το τι μου αρέσει περισσότερο δεν αφορά κανέναν και πολύ περισσότερο το συμπέρασμα. Η μικρή διαφορά στην τιμή δεν μπορεί να επηρεάσει την τελική έκβαση. Για χώρους και επιδόσεις, τα είπα. Το πιθανότερο είναι ότι ένας οικογενειάρχης θα προτιμήσει το RS και αυτό δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση στίγμα. Όταν όμως έχει να κάνεις με τέτοια αυτοκίνητα, πιστεύουμε ότι προέχει η σπορτίφ αίσθηση. Και σε αυτό το Leon μας αρέσει λίγο περισσότερο.
-
Και κάτι τελευταίο
Εαν ήμασταν τόσο εχθρικοί απέναντι στην τσέχικη εταιρεία, τότε δε θα ανακηρύσσαμε νικητές τα μοντέλα της στις συγκριτικές δοκιμές των τευχών 369, 384, 405 και 420. Εάν, μάλιστα, δεχθούμε τη θεωρία περί άμεσης σχέσης μεταξύ σελίδων διαφήμισης συγκεκριμένων εταιρειών και αποτελεσμάτων στα συγκριτικά, τότε με ποια δύναμη μπορεί να προτιμάμε το ταπεινό Fabia έναντι της πολυδιαφημισμένης Corolla; (4T 369). Eπίσης, αφού δεν το έχουμε σε τόσο μεγάλη υπόληψη το Octavia 5, γιατί σπεύσαμε να το συμπεριλάβουμε στα ετήσια αριστεία; (4Τ 412)
Σωτήρης Τσαντίλης
-
-
Μπορεί η επικεφαλίδα να λέει για απάντηση των 4Τ, θα μου επιτρέψετε όμως να μιλήσω σε πρώτο πρόσωπο, όντας και ο συντάκτης του συγκεκριμένου συγκριτικού. Το συμπέρασμα του δημοσιευμένου κειμένου είναι γραμμένο σε πληθυντικό, γιατί εκφράζει τις απόψεις της πλειονότητας της συντακτικής ομάδας και όχι τις όποιες προσωπικές μου γνώμες (οι οποίες, πάντως, συμβαδίζουν στην προκειμένη περίπτωση με την πλειονότητα).
Καταρχήν, να τονίσω ότι θέλω να καταθέσω την άποψη μου σε όλα αυτά που γράφτηκαν απέναντι σε όσους πιστεύουν ακόμα ότι κάτι μπορεί να βγει διαβάζοντας το περιοδικό. Για τους υπολοίπους, που με (μας) θεωρούν ως car cleaning expert, εισπράκτορα, υπαλληλίσκο που παίρνω γραμμή, προκειμένου να μη χάσω τη δουλειά μου, ή εντέλει έναν υστερόβουλο που έχω βάλει στο μάτι τα Skoda, επειδή κάποτε με πέρασε κάποιο, δεν έχω να απαντήσω κάτι. Σέβομαι τη γνώμη τους (κάτι που προφανώς δεν ισχύει για τη δική μου), αλλά δε βλέπω να υπάρχει περιθώριο για μια εποικοδομητική ανταλλαγή απόψεων. Ας δούμε λοιπόν τα περί αντικειμενικότητας και παρεξηγήσεων:
-
Βεβαίως και υφίσταται σύγκριση. Πρόκειται για δύο όμοια από μηχανολογικής άποψης, αυτοκίνητα. Τα 20 cm προστίθενται στο πίσω μέρος του Octavia και δε δημιουργούν ένα μεγαλύτερο αυτοκίνητο άλλης κατηγορίας, όπως π.χ. το Passat. Για αυτό και το Octavia έχει την ιδιομορφία να βρίσκεται μεταξύ των κατηγοριών C (σύμφωνα με τον ΣΕΑΑ) και D (σύμφωνα με το περιοδικό).
-
Σκοπός του συγκριτικού ήταν να πλαισιώσει εκείνο του Focus ST, καταθέτοντας μια άποψη που ξεφεύγει από αυτό που θεωρείται ως τυπικό 3θυρο GTI. Kαι άσχετα από στερεότυπα, αφού κάλλιστα μπορεί ένας εργένης, ένα ζευγάρι ή μια οικογένεια να τα προτιμήσει.
-
Στόχος δεν είναι να ανακηρυχθεί το ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ καλύτερο, γιατί, πολύ απλά, δεν υφίσταται κάτι τέτοιο μέσα από μια υποκειμενική διαδικασία, που διεξάγεται από ανθρώπους και όχι από ρομπότ. Το περιοδικό δίνει προτεραιότητα στο οδικό/οδηγικό στοιχείο (όταν πρόκειται για τέτοια αυτοκίνητα), λαμβάνει υπόψη και τους αριθμητικούς παράγοντες, για να καταλήξει σε αυτό που προτιμά. Μια γνώμη είναι και τίποτε παραπάνω. Δε χρειάζεται να συμφωνεί με τη γνώμη του καθενός ή τα συμπεράσματα άλλων περιοδικών.
-
«Το κάτι σαν σεντάν». Χωρίς καμία υποτιμητική πρόθεση, αναφέρεται στο γεγονός ότι το Octavia δεν εμπίπτει σε αυτό που θεωρούμε ως τυπικό σεντάν. Ο τρίτος όγκος δεν είναι ευδιάκριτος, έχει μια μεγάλη πέμπτη πόρτα κι έναν τεράστιο χώρο αποσκευών μεγαλύτερο και από πολλά στέισον. Και φθάνω σε αυτό το τόσο κατακριτέο «μεταφορική εταιρεία δεν έχουμε». Τόσο υποτιμητικό είναι πια το να πεις ότι ένα αυτοκίνητο έχει ένα τόσο μεγάλο πορτ μπαγκάζ, που κάνεις μετακόμιση και περισσεύει κιόλας χώρος;
-
Δε μας ενδιαφέρουν τι κάνουν τα άλλα περιοδικά. Έχουμε τα δικά μας, τελευταίας τεχνολογίας όργανα, τα οποία και βαθμονομούνται ανά τακτά διαστήματα. Έτσι λοιπόν, το RS δεν έχει συνολικά καλύτερες επιδόσεις. Το Leon, με 15 (δυναμομετρημένα) άλογα λιγότερα, είναι πιο γρήγορο σε όλες τις ρεπρίζ, αυτό δηλαδή που θα χρησιμοποιήσει ο κάθε οδηγός σε καθημερινή χρήση. Η μεγαλύτερη δύναμη του RS φαίνεται στην επιτάχυνση από στάση, το οποίο αποτελεί μια ένδειξη των δυνατοτήτων του κινητήρα, αλλά δε νομίζω ότι είναι κάτι που εκμεταλλεύεται ο μέσος οδηγός. Εάν είχαμε να κάνουμε με μικρομεσαία 1600άρια οικογενειακά, τότε κάθε δέκατο του δευτερολέπτου μετρά σε ένα προσπέρασμα. Εδώ θέμα ενεργητικής ασφάλειας δεν τίθεται, όταν έχεις να κάνεις με δύο αυτοκίνητα που έχουν ταχύτητα εξόδου από το χιλιόμετρο: 192 (RS) και 186 (Leon) χλμ./ώρα. Ναι, εδώ προηγείται το RS, αλλά σε μία διαδικασία και με διαφορές που μόνον εάν αρέσκεται κάποιος στη μάχη των φαναριών θα αντιληφθεί. Κανείς δεν είπε «πάρτε το RS για να κάνετε κόντρες».
-
Φρένα. Σαφώς και εκθείασα την απόσταση των 53 μ. που πέτυχε το RS. Όμως, με δεδομένο ότι και τα δύο έχουν ίδιων διαστάσεων φρένα, θα πρέπει να λάβουμε υπόψη τα μεγαλύτερα (αν και περισσότερο χρησιμοποιημένα) λάστιχα του Octavia, το διαφορετικό τύπο ελαστικών (Continental το RS, Dunlop το Leon) και το γεγονός ότι το Leon μετρήθηκε ημέρα με αρκετά υψηλότερη θερμοκρασία. Δηλαδή, τα νούμερα αποτελούν μια ένδειξη των δυνατοτήτων, δεν μπορούμε όμως να αξιολογούμε τις διαφορές με το υποδεκάμετρο, όταν υπάρχουν τόσο πολλές μεταβλητές. Όσο δε για την αντοχή, στην πίστα το RS έκανε 3 γύρους και τα φρένα τελείωσαν, όταν το Leon ύστερα από 12 γύρους δεν παρουσίασε σχεδόν κανένα σημάδι κόπωσης. Φυσικά, μπορεί κάποιος να ισχυριστεί ότι το συγκεκριμένο RS μπορεί να ήταν πολύ ταλαιπωρημένο. Δεν μπορούμε όμως να κυνηγάμε από πίσω καμία αντιπροσωπεία, εκτός και αν έχουμε να κάνουμε με ακραία περίπτωση ταλαιπωρημένου αυτοκινήτου.
-
Πίστα. Ναι, το RS είναι πιο γρήγορο με στεγνά νούμερα. Αν κάποιοι θέλουν να μείνουν εκεί, δικαίωμά τους. To RS χτίζει τη διαφορά στις όποιες ευθείες, στις κλειστές στροφές όμως το Leon διατηρεί μεγαλύτερη ταχύτητα, με πολύ λιγότερα «άσε-πάτα» (δηλαδή υποστροφή) και σαφώς πολύ λιγότερο σπινάρισμα του εσωτερικού τροχού (αντίστοιχη περίπτωση με Astra ΟPC - Golf GTI). Μην ξεχνάμε όμως ότι μιλάμε πάντα για ένα περιβάλλον με πολύ καλή άσφαλτο, χωρίς ανωμαλίες και με γνωστές στροφές. Έξω στο δρόμο, όπου oι συνθήκες είναι πολύ διαφορετικές, αυτές οι αντιδράσεις του RS (πάντα συγκριτικά με το Leon και όχι με απόλυτα μεγέθη) είναι που δημιουργούν αυτό το κάτι σε αίσθηση υπέρ του Leon. Πουθενά δε μίλησα για αναρτήσεις-βούτυρο. Συγκριτικά, το Leon είναι λίγο πιο σφικτό. Όταν όμως ένα αυτοκίνητο (RS), με 18ρηδες μάλιστα τροχούς, είναι πιο άνετο, αυτό κάτι λέει από πλευράς κλίσεων του αμαξώματος.
Πουθενά δεν έγραψα ή υπαινίχθηκα ότι το RS είναι βάρκα γιαλό. Εμπιστεύεσαι περισσότερο το Leon για να στρίψεις όπως έρχεσαι. Με το RS θα γίνει το ίδιο ίσως κάποια στιγμή, αλλά πιο σταδιακά. Θα ανεβάσεις σιγά σιγά ρυθμό και ταχύτητα, μέχρι να ξεπεράσεις την αίσθηση από τις λίγο μεγαλύτερες κλίσεις, τη λίγο περισσότερη υποστροφή, το κατά περίπτωση, ανάλογα με το πόσο γλιστράει, σπινάρισμα του εσωτερικού τροχού.
Ενδεικτικά, να αναφέρω το εξής παράδειγμα. Passat ΤFSI και Alfa 159 2.2. Σαφώς και η 159 γέρνει περισσότερο. Από εκεί και πέρα όμως, δεν υπάρχει διαφορά σε αποτελεσματικότητα (υποστροφή ή σπινάρισμα) σε σχέση με το Passat.
-
Και έρχομαι στο συμπέρασμα. Ποτέ δεν ανακηρύχθηκε νικητής βάσει αισθητικής. Το τι μου αρέσει περισσότερο δεν αφορά κανέναν και πολύ περισσότερο το συμπέρασμα. Η μικρή διαφορά στην τιμή δεν μπορεί να επηρεάσει την τελική έκβαση. Για χώρους και επιδόσεις, τα είπα. Το πιθανότερο είναι ότι ένας οικογενειάρχης θα προτιμήσει το RS και αυτό δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση στίγμα. Όταν όμως έχει να κάνεις με τέτοια αυτοκίνητα, πιστεύουμε ότι προέχει η σπορτίφ αίσθηση. Και σε αυτό το Leon μας αρέσει λίγο περισσότερο.
-
Και κάτι τελευταίο
Εαν ήμασταν τόσο εχθρικοί απέναντι στην τσέχικη εταιρεία, τότε δε θα ανακηρύσσαμε νικητές τα μοντέλα της στις συγκριτικές δοκιμές των τευχών 369, 384, 405 και 420. Εάν, μάλιστα, δεχθούμε τη θεωρία περί άμεσης σχέσης μεταξύ σελίδων διαφήμισης συγκεκριμένων εταιρειών και αποτελεσμάτων στα συγκριτικά, τότε με ποια δύναμη μπορεί να προτιμάμε το ταπεινό Fabia έναντι της πολυδιαφημισμένης Corolla; (4T 369). Eπίσης, αφού δεν το έχουμε σε τόσο μεγάλη υπόληψη το Octavia 5, γιατί σπεύσαμε να το συμπεριλάβουμε στα ετήσια αριστεία; (4Τ 412)
Σωτήρης Τσαντίλης
-
-
Ο χρήστης 275rosso έγραψε:
.....-
Βεβαίως και υφίσταται σύγκριση. Πρόκειται για δύο όμοια από μηχανολογικής άποψης, αυτοκίνητα. Τα 20 cm προστίθενται στο πίσω μέρος του Octavia και δε δημιουργούν ένα μεγαλύτερο αυτοκίνητο άλλης κατηγορίας, όπως π.χ. το Passat. Για αυτό και το Octavia έχει την ιδιομορφία να βρίσκεται μεταξύ των κατηγοριών C (σύμφωνα με τον ΣΕΑΑ) και D (σύμφωνα με το περιοδικό).
-
Σκοπός του συγκριτικού ήταν να πλαισιώσει εκείνο του Focus ST, καταθέτοντας μια άποψη που ξεφεύγει από αυτό που θεωρείται ως τυπικό 3θυρο GTI. Kαι άσχετα από στερεότυπα, αφού κάλλιστα μπορεί ένας εργένης, ένα ζευγάρι ή μια οικογένεια να τα προτιμήσει.
..................
Χαιρομαι που αφιερωσες χρονο να πεις και την δικη σου αποψη οσον αφορα αυτο το θεμα το οποιο δημιουργησε αψιμαχιες στο φορουμ.
Για τα υπολοιπα που εγραψες δεν εχω αποψη αλλα για τα παραπανω εγω θα συνεχισω να πιστευω οτι αυτα τα δυο αυτοκινητα δεν ειναι συγκρισιμα και οτι καποιος που κοιταζει να παρει το ενα αυτοκινητο ειναι μαλλον απιθανο να κοιταζει και το αλλο, γιατι προσφερουν διαφορετικα πραγματα και εχουν διαφορετικο σχημα, με αποτελεσμα να εχουν διαφορετικο αγοραστικο κοινο κατι το οποιο φαινεται και απο τις διαφημισεις τους, , αυτες που εχω δει τουλαχιστον, και απο αυτα που εχουν αλλοι ως ανταγωνισμο για αυτα τα δυο μοντελα.
Αυτα προς το παρον.
-
-
Φίλε Σωτήρη, πιστεύω πως για άτομα μή κολλημένα με εταιρίες, το αρχικό σου άρθρο δεν χρειάζεται καμία επεξήγηση/διευκρίνηση.
Χαίρομαι πάντως που απάντησες και ανυπομονώ να διαβάσω τις απαντήσεις των conspiracy theorists...
-
Όπως κατάλαβες από τις αντιδράσεις θέλει αρκετά μεγαλύτερη προσοχή η επιλογή των λέξεων και των εκφράσεων που χρησιμοποιείς σε ένα κείμενο. Παρά τις εξηγήσεις συνεχίζω να διαφωνώ με το ύφος του τεστ και τις ατυχείς εκφράσεις, θα ήταν πολύ καλύτερο να έμενες στο Όταν όμως έχει να κάνεις με τέτοια αυτοκίνητα, πιστεύουμε ότι προέχει η σπορτίφ αίσθηση. Και σε αυτό το Leon μας αρέσει λίγο περισσότερο.
Παρόλα αυτά θεωρώ τα τεστ του περιοδικού αξιόπιστα και συνεχίζω να τα διαβάζω, ο λόγος οι αντικειμενικές σας μετρήσεις: Έχουμε τα δικά μας, τελευταίας τεχνολογίας όργανα, τα οποία και βαθμονομούνται ανά τακτά διαστήματα.
-
leon 4 ever!!!!!!
-
Μάλλον ήταν η σταγόνα που έκανε το ποτήρι να ξεχειλήσει.
Μήπως το τίμημα για την αποδοχή του μαραθώνειου Αθήνα-Πεκίνο παραήταν μεγάλο;
Το λέω γιατί μας το ξεφούρνησε ο Κ.Κ αμέσως μετά το άρθρο του για τα σκάνδαλα της προηγούμενης κυβέρνησης λές και οι τωρινοί είναι καλύτεροι..
Αυτό για μένα ήταν σαφής ένδειξη οτι το περιοδικό διαπλέκεται συν την αίσθηση του σπρωξίματος το τελευταίο διάστημα(αριστεία) του αποτυχημένου σχεδιαστικά leon . -
Ε, άμα δω και το Λεόν να παίρνει αριστείο θα τα'χω δει όλα!
-
Ο χρήστης kyan έγραψε:
Ε, άμα δω και το Λεόν να παίρνει αριστείο θα τα'χω δει όλα!εν μερη συμφωνω, αλλα δεν εχει και εντονο ανταγωνισμο στην τιμη του (μιλαω για το tfsi) ή μηπως οχι?
-
Xαίρομαι για το θέμα-απάντηση που άνοιξε ο καθ'όλα αρμόδιος για το θέμα Σωτήρης και μάλιστα σε αυτό το όμορφο ύφος. Να προσπαθήσουμε να μην του δώσουμε πολεμικό χαρακτήρα.
-
Ο χρήστης kyan έγραψε:
Ε, άμα δω και το Λεόν να παίρνει αριστείο θα τα'χω δει όλα!Ούτε εμένα με τρελλαίνει το Λεόν, αλλα γενικά για τα λεφτά του ειναι άριστη επιλογή, ίσως η καλύτερη οδηγικά απ' όλα τα variants του Golf V συμπεριλαμβανομένου και του ίδιου...
-
Ο χρήστης silencer51 έγραψε:
Ε, άμα δω και το Λεόν να παίρνει αριστείο θα τα'χω δει όλα!
Ούτε εμένα με τρελλαίνει το Λεόν, αλλα γενικά για τα λεφτά του ειναι άριστη επιλογή, ίσως η καλύτερη οδηγικά απ' όλα τα variants του Golf V συμπεριλαμβανομένου και του ίδιου...
Ίσως έχεις δίκιο αλλά εμένα με τίποτα δε μου φαίνεται αντάξιο αριστείου. Ως τι θα του δώσουν αριστείο; Ως 'GTI'; Υπάρχει το Megane RS και το Golf, που ανταποκρίνονται πολύ περισσότερο στο αρκτικόλεξο, αν μη τι άλλο είναι 'original' και όχι 'badge-engineered'. Ως 'γρήγορο οικογενειακό'; Υπάρχει το Octavia RS. Άσε που το φάουλ του ΝταΣίλβα να το κάνει ίδιο μέχρι την τρίτη κολώνα με το έκτρωμα το Τολέδο δεν ξεχνιέται, πώς να το κάνουμε, κι ας είναι αρκετά όμορφο το τελικό αποτέλεσμα.
-
Πολύ θετικό το ότι δόθηκε απάντηση από τον απ' ευθείας αρμόδιο για το θέμα.
Το μόνο που έχω να σχολιάσω (πάντα με καλή διάθεση) είναι ότι κατάλαβα περισσότερα για τα χαρακτηριστικά των δύο αυτοκινήτων από την απάντηση του Σωτήρη εδώ, παρά από το αρθρο του στο περιοδικό. -
Ο χρήστης Giorgos έγραψε:
.............κατάλαβα περισσότερα για τα χαρακτηριστικά των δύο αυτοκινήτων από την απάντηση του Σωτήρη εδώ, παρά από το αρθρο του στο περιοδικό.Συμφωνώ κι αυτό, μάλλον, δεν είναι καλό...
Πάντως, η απάντηση του συντάκτη εμένα με κάλυψε απόλυτα
-
Μηπως θα πρεπε να αναφερονται πιο συχνα οι συντακτες των 4τ και να το δειχνουν κι ολας στους τιτλους για να αποκτησει καινουριο ενδιαφερον το forum?Δεν ξερω μηπως ηδη το κανουν με καποια συγκεκριμενα ψευδωνυμα κ σαν καινουριος σχετικα χρηστης(επιτρεπωμενων ουσιων)δεν το γνωριζω...
-
συμφωνω με τους παραπανω στο οτι ειναι πολυ θετικο που ο Κ. Σωτήρης Τσαντίλης αρθρογραφος του συγκριτικου εδωσε μια απαντηση !!!
απο εκει κ περα !
εγω σαν αναγνωστης των 4Τ κ μελλοντικος αγοραστης ενως αυτο/του !!!!
διαβαζωντας το συγκριτικο δεν εβγαλα καμια ακρη, αντιθετος με μπερδεψε
επισης με ενοχλησαν κ καποιοι χαρακτηρισμοι μεσα στο αρθρο !!!!
μπορω να πω οτι η απαντηση που εδωσε μεσα στο φορουμ ηταν πολυ πιο ξεκαθαρη κ κατανοητη κ βγαινει καποιο συμπερασμα για τα δυο αμαξια, κατι που δεν ισχυει στο αρθρο των 4Τ !!!
η πλακα ειναι οτι τελικα εκλεισα το RS
-
Ο χρήστης CAP DIM έγραψε:
η πλακα ειναι οτι τελικα εκλεισα το RSΓια ΙΧ ή για επαγγελματικο για τη μεταφορικη σου εταιρια;
(just kidding)
Στα σοβαρα:
Ειναι πολυ χρησιμη η δυνατοτητα που προσφερει το φορουμ για αμεση επικοινωνια με τους συντακτες του περιοδικου, και προσωπικα εκτιμω αφανταστα και τους ευχαριστω για τη συμμετοχη τους και το χρονο που διαθετουν (και δεν αναφερομαι μονο στη συγκεκριμενη περιπτωση). Μακαρι να το εκαναν πιο συχνα.Οι διευκρινισεις που παρασχεθηκαν καλοδεχουμενες και κατατοπιστικες, αν και περιττες για τους καλοπροαιρετους. Το αρθρο ελεγε τα πραγματα καθαρα και δεν νομιζω οτι 'εκρυβε' κατι. Το οτι 'εθαβε' το Skoda, με τοσα εγκωμιαστικα σχολια, μονο σαν ανεκδοτο ακουγεται.
Η μονη μου 'ενσταση' για το αρθρο ειναι η εξης: Κρινει τα δυο μοντελα με τα κριτηρια των 'σπορτιφ' επιλογων. Αυτο ειναι αποδεκτο και επιθυμητο σε συγκριτικα οπως αυτο των 4 GTi του ιδιου τευχους. Εκει περιμενεις οτι η 'αισθηση' πρεπει να εχει τον πρωτο λογο, και οχι οι χώροι κλπ. Δεν νομιζω οτι τα 'επιμαχα' αυτοκινητα εμπιπτουν σε αυτη την κατηγορια, τουλαχιστον οχι απολυτα. Ειναι σαφες π.χ. οτι σε συγκριτικο Matiz/Atos δεν μπορει να ειναι προτεραιοτητα οι επιδοσεις, ενω στα πολυμορφικα οι χωροι και η πρακτικοτητα εχουν αυξημενη σημασια κτλ. Στο συγκεκριμενο συγκριτικο νομιζω οτι υπερτονιστηκε η σημασια της 'αισθησης', σχετικα με το προφιλ των αυτοκινητων και των υποψηφιων αγοραστων. Ισως παλι να κανω και λαθος...
Και μια τελευταια παρατηρηση: Αν το συμπερασμα του αρθρου ηταν 'Αντικειμενικα το Skoda υπερτερει σε περισσοτερους τομεις, αλλα με κριτηριο την σπορτιφ οδηγηση και την αισθηση υπερτερει το Seat' καποιοι αλλοι (ή ακομα χειροτερα οι ιδιοι) αναγνωστες θα εγραφαν εδω για 'μεσοβεζικα συμπερασματα', 'ατολμια στην αποψη των συντακτων', 'δεν ανακυρησσεται ποτε ξεκαθαρος νικητης' κτλ. Εγω προσωπικα εχω ηδη ξαναγραψει οτι προτιμω η αποψη του περιοδικου να εκφραζεται ευθεως, με βαση τα δικα του κριτηρια, ακομα και αν διαφωνω, και ο αναγνωστης να βγαζει τα συμπερασματα του.
-
Ο χρήστης Giorgos έγραψε:
Πολύ θετικό το ότι δόθηκε απάντηση από τον απ' ευθείας αρμόδιο για το θέμα.
Το μόνο που έχω να σχολιάσω (πάντα με καλή διάθεση) είναι ότι κατάλαβα περισσότερα για τα χαρακτηριστικά των δύο αυτοκινήτων από την απάντηση του Σωτήρη εδώ, παρά από το αρθρο του στο περιοδικό.Συμφωνω απολυτα με την τοποθετηση του 'Giorgos', καθως πραγματι δωθηκαν περισσοτερες τεκμηριωμενες επεξηγησεις στην συγκεκριμενη απαντηση, παρα στο αρθρο του περιοδικου.
Φιλε Σωτηρη, νομιζω οτι καταλαβες επακριβως τις οποιες ενστασεις και φυσικα ειναι τιμη σου που βγαινεις και απαντας υποστηριζοντας τις αποψεις σου...
Παντως νομιζω οτι θα συμφωνισεις οτι το συγκεκριμενο αρθρο σου, ηθελε λιγο 'δουλεια' παραπανω. -
Δεκτές οι όποιες 'εξηγήσεις' (αν και δεν βλέπω το λόγο που πρέπει εκ των υστέρων να γίνεται κάτι τέτοιο...), με τη διαφορά όμως, ότι αφορούν μερικές δεκάδες ανθρώπους που συμμετέχουν σ' αυτό το φόρουμ και μάλιστα πολλοί από αυτούς δεν είναι καν αναγνώστες των 4Τροχών. Με τους μερικούς χιλιάδες άλλους που διάβασαν για τη συγκεκριμένη δοκιμή από το περιοδικό τί θα συμβεί; Θα βγει σχετική ανακοίνωση στο τεύχος Απριλίου ή θα μείνουν με την (όποια) εντύπωση... ;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ 4Τ ΓΙΑ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ OCTAVIA RS ΜΕ LEON