Πάντως 10 χρόνια μετά την πτώχευση της Saab τα δύο μόνο μοντέλα της κυκλοφορούν κανονικά στους δρόμους μας παρότι δεν ήταν και η πιο εμπορική εταιρεία. Νομίζω ότι αυτό στην πράξη σημαίνει ότι δεν ισχύουν αυτά που γράφονται για ανταλλακτικά κτλ. Σε Ευρώπη και Αμερική κυκλοφορούν ακόμα Saab 900 turbo των δεκαετιών 70 και 80, το αυτοκίνητο που με το τούρμπο μοτέρ έφερε επανάσταση στην αυτοκίνηση και που ακολούθησαν όλες οι εταιρείες στον 21ο αιώνα. [https://www.carandmotor.gr/themata/giati-ta-saab-itan-ta-tesla-ton-dekaetion-1960-70](link url) Τη στιγμή που όλοι οι νέοι κινητήρες εσωτερικής καύσης τα τελευταία χρόνια πλέον είναι τούρμπο, πόσο κριμα και άδικο είναι που η Saab έχει κλείσει...
Best posts made by scandinavian
-
RE: Saab Forum
Latest posts made by scandinavian
-
RE: Ελληνικές Εταιρίες παραγωγής-κατασκευής διαφορων προιόντων.
Reckitt Benckiser: Λουκέτο και πωλητήριο στο εργοστάσιο στην Εύβοια παρά τα κέρδη
Σε κάθε περίπτωση τα πολυδιαφημισμένα «παραγόμενα στην Ελλάδα» προϊόντα της πολυεθνικής, όπως το Quanto, το Finish κα έχουν σταματήσει να παράγονται απ’ τον περασμένο Μάιο στη χώρα μας και πλέον η Reckitt Benckiser περιορίστηκε στις εμπορικές δραστηριότητες επί ελληνικού εδάφους.
-
RE: πηρα φωτια.....!!!!
@georgemit said in πηρα φωτια.....!!!!:
Καλά η χριστιανή στην Κατερίνη πώς και δε πρόλαβε να κατεβει;
-
RE: πηρα φωτια.....!!!!
Μέσα σε λίγες ημέρες ακούμε αυτοκίνητα που παίρνουν φωτιά εν μέσει οδό εν κινήσει. BMW 3αρα στην Ιονία Οδό, Jeep Grand Cherokee στο Βαρνάβα όπου πήρε φωτιά το δάσος, Honda Civic στην Κατερίνη που δυστυχώς η οδηγός δεν πρόλαβε καν να βγει από το αυτοκίνητο, Toyota Corolla παλιό στην παραλιακή ενώ στη Χίο από τροχαίο πήρε φωτιά όλη η βόρεια Χίος και καίγεται ακόμα; Όλα αυτά οφείλονται σε κακή συντήρηση και υψηλές θερμοκρασίες; Κακό καύσιμο;
-
RE: Ελληνικές Εταιρίες παραγωγής-κατασκευής διαφορων προιόντων.
Και ξαφνικά εν μέσω θυέλλης μια Αμερικανική εταιρεία η Tupperwear κλείνει χωρίς κάποιο προφανή λόγο το εργοστάσιό της στη Θήβα απολύοντας 150 εργαζόμενους.... https://www.liberal.gr/epiheiriseis/tupperware-feygei-apo-tin-ellada
-
RE: Ελληνικές Εταιρίες παραγωγής-κατασκευής διαφορων προιόντων.
@gatoz said in Ελληνικές Εταιρίες παραγωγής-κατασκευής διαφορων προιόντων.:
@scandinavian said in Ελληνικές Εταιρίες παραγωγής-κατασκευής διαφορων προιόντων.:
Δ. Ι. Φειδάς: Θετικά μηνύματα το 2022 ενώ περιμένει επικύρωση του σχεδίου εξυγίανσης
Κοντά στα 6,5 εκατ. ευρώ οι πωλήσεις τη φετινή χρονιά. Τα στηρίγματα και οι προσδοκίες για την απόφαση του Πρωτοδικείου.
μακαρι να σωθει.
δυσκολο βεβαια.
εχουν πεσει οι ισπανοι και τρωνε την 'καλη' αγορα δια αντιπροσωπων. καπου στου ρεντη....
και οι τουρκοι αντιστοιχα τα φτωχοπαπουτσα με πρωην ελληνικοβιοτεχνικα σηματα
κλεισανε τοσες βιομηχανιες. με εξαιρετικα ποιοτικα προϊοντα
και ατυχως θα κλεισουν και σχεδον ολες.
οσο η σκατοαγορα τους δουλευει με το χι τριο επειδη ο εμπορας δεν καταλαβε πως οι καιροι αλλαξανε. και τραβαει πισω τις επιταγες. και προσπαθει να εξαπατησει με φτηνα κολπα με ομπρελες κινητων στα μαγαζα.Μετά από αύξηση τζίρου της Boxer 50% το 2022 και εφόσον έχει ρευστότητα τόσο καιρό χωρίς τράπεζες, μπορεί να τα καταφέρει. Αρκεί οι έμποροι να βάλουν στα καταστήματα και τα μοντέρνα προϊόντα της εταιρείας. Μου κάνει εντύπωση που φέρνουν πολλοί έμποροι τα πιο συντηρητικά σχέδια και αγνοούν πχ τα ορειβατικά μποτάκια στη μισή τιμή και καλύτερη ποιότητα από τον ανταγωνισμό
ή τα sneakers που επιτέλους έβγαλε η εταιρεία. -
RE: Ελληνικές Εταιρίες παραγωγής-κατασκευής διαφορων προιόντων.
Δ. Ι. Φειδάς: Θετικά μηνύματα το 2022 ενώ περιμένει επικύρωση του σχεδίου εξυγίανσης
Κοντά στα 6,5 εκατ. ευρώ οι πωλήσεις τη φετινή χρονιά. Τα στηρίγματα και οι προσδοκίες για την απόφαση του Πρωτοδικείου.
-
RE: Saab Forum
Πάντως 10 χρόνια μετά την πτώχευση της Saab τα δύο μόνο μοντέλα της κυκλοφορούν κανονικά στους δρόμους μας παρότι δεν ήταν και η πιο εμπορική εταιρεία. Νομίζω ότι αυτό στην πράξη σημαίνει ότι δεν ισχύουν αυτά που γράφονται για ανταλλακτικά κτλ. Σε Ευρώπη και Αμερική κυκλοφορούν ακόμα Saab 900 turbo των δεκαετιών 70 και 80, το αυτοκίνητο που με το τούρμπο μοτέρ έφερε επανάσταση στην αυτοκίνηση και που ακολούθησαν όλες οι εταιρείες στον 21ο αιώνα. [https://www.carandmotor.gr/themata/giati-ta-saab-itan-ta-tesla-ton-dekaetion-1960-70](link url) Τη στιγμή που όλοι οι νέοι κινητήρες εσωτερικής καύσης τα τελευταία χρόνια πλέον είναι τούρμπο, πόσο κριμα και άδικο είναι που η Saab έχει κλείσει...
-
RE: Ελληνικές Εταιρίες παραγωγής-κατασκευής διαφορων προιόντων.
Η Ελλάδα του 2021 και τα γκαρσόνια της Ευρώπης
Του Αριστομένη (Άρι) Μ. Συγγρού*
Πολλή συζήτηση γίνεται τα τελευταία χρόνια για την ανάπτυξη και τη «δίψα» για επενδύσεις στη χώρα μας. Η κρίση ανέδειξε τις αδυναμίες μας και τα προβλήματα της ελληνικής οικονομίας. Θα ήταν χρήσιμο όμως να δούμε και τι πρέπει να αποφύγουμε για να μην επαναλάβουμε τα λάθη του παρελθόντος.
Έχει τονιστεί επανειλημμένα η ανάγκη για τουλάχιστον 100 δισεκατομμύρια επενδύσεων τα επόμενα χρόνια, ώστε να είναι δυνατή η βιωσιμότητα της οικονομίας. Επενδύσεις που θα φέρουν νέες θέσεις εργασίας (και όχι απασχόλησης) και θα μειώσουν το αναλογιστικό έλλειμμα που απειλεί συνεχώς κάθε προσπάθεια ανάκαμψης.
Ακούμε συνεχώς για το μοντέλο ανάπτυξης που χρειάζεται η χώρα αλλά εμφανίζονται νέες μελέτες με μονότονα επαναλαμβανόμενο περιεχόμενο, οι οποίες αναφέρονται στους τομείς που θα πρέπει να εστιάσουμε ώστε να πετύχουμε τους στόχους μας : Τουρισμός, πρωτογενής τομέας, ενέργεια, εμπόριο σε διάφορες εκδοχές εμφανίζονται ως η λύση κάθε προβλήματος. Απουσιάζει συνήθως η βιομηχανία και όμως εκεί βρίσκεται η μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία και οι καλύτερα αμειβόμενες μόνιμες θέσεις εργασίας. Ρίχνοντας μια ματιά στο όχι και τόσο μακρινό παρελθόν θα δούμε ότι πίσω από την μεγάλη ανάπτυξη που παρουσίασε η ελληνική οικονομία, όταν μιλούσαμε για το σύγχρονο Ελληνικό οικονομικό θαύμα από το 1950 έως το 1973, όταν η ελληνική οικονομία είχε πετύχει ρυθμούς ανάπτυξης με πάνω από 7% ετησίως , ήταν η βιομηχανία και οι μεγάλες ξένες αλλά και ντόπιες επενδύσεις σε νέες βιομηχανικές μονάδες. Ιδίως την δεκαετία του 60, η βιομηχανική παραγωγή έτρεχε με σχεδόν 10% ετήσια αύξηση. Στον αντίποδα, την περίοδο 1995-2015 η βιομηχανική παραγωγή σημείωσε πτώση 19,5% χάνοντας συνεχώς ανταγωνιστικότητα και ταυτόχρονα χιλιάδες θέσεις εργασίας. Η τάση της αποβιομηχάνισης ήταν διεθνής, στην Ελλάδα όμως πήρε διαστάσεις μεγάλης απαξίωσης και συρρίκνωσης της παραγωγικής βάσης. Σήμερα, αποτελεί κοινό τόπο διεθνώς ότι οι υψηλές πολλαπλασιαστικές επιδράσεις της βιομηχανίας είναι καθοριστικός παράγοντας στην προσπάθεια ανάπτυξης και ουσιαστική παράμετρος της κοινωνικής ευημερίας.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση, λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, έχει θέσει ως στόχο μέχρι το 2020 η βιομηχανική παραγωγή να αποτελεί το 20% του ΑΕΠ, στόχο από τον οποίο η Ελλάδα απέχει έτη φωτός, καθώς βρισκόμαστε κάτω από το 9% και είναι βέβαιο ότι θα χάσουμε και το στόχο του 12 % που έχουμε θέσει.
Η εντατικοποίηση των θεσμικών μεταρρυθμίσεων, ακόμα και αν είναι χρονοβόρες είναι μονόδρομος. Κάθε άλλη θεώρηση μόνο προβλήματα μπορεί να δημιουργήσει και να στείλει τα λάθος μηνύματα στην διεθνή επενδυτική κοινότητα. Οι Ελληνικές βιομηχανίες, όσες μείνανε, είναι ισχυρές και έχουν ενισχύσει τις εξαγωγικές τους επιδόσεις. Χρειάζονται όμως οι αλλαγές που θα εξασφαλίσουν το κατάλληλο περιβάλλον για νέες βιομηχανικές και παραγωγικές επενδύσεις που θα αυξήσουν την εγχώρια προστιθέμενη αξία και θα διευρύνουν τις εξαγωγές δημιουργώντας νέες και υψηλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας. Ήδη σήμερα η βιομηχανία (μεταποίηση) πληρώνει τους υψηλότερους μισθούς τόσο από τις υπηρεσίες όσο και από το εμπόριο. Ο Τουρισμός είναι σημαντικός για την οικονομία της χώρας, θα ήταν όμως λάθος να θεωρηθεί ξανά ότι μπορεί μόνος του να στηρίξει την ανάπτυξη.
Η φυγή των νέων ανθρώπων στο εξωτερικό δεν είναι φαινόμενο της εποχής μας.
Υπάρχει όμως μια σημαντική ειδοποιός διαφορά ανάμεσα στην μετανάστευση των δεκαετιών του '50 και του '60 και τη σημερινή: Είναι η ποιότητα των ανθρώπων που φεύγουν. Σήμερα, φεύγουν από τη χώρα τα καλύτερα μυαλά γιατί οι προοπτικές καριέρας και καλά αμειβόμενων θέσεων εργασίας έχουν συρρικνωθεί σημαντικά. Γι΄ αυτούς τους νέους, που είναι το πιο σημαντικό κεφάλαιο της χώρας η επιλογή του εξωτερικού θεωρείται σχεδόν αναπόφευκτη. Οι νέες τεχνολογίες, η 4η βιομηχανική επανάσταση και οι παραγωγικές επενδύσεις είναι το μέλλον.
Το 2021 θα γιορτάσουμε μεγαλοπρεπώς, όπως αρμόζει, τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση. Δεν μπορεί και δεν πρέπει το όραμα και η πρόταση της Ελλάδας για το μέλλον της να είναι να γίνουμε τα γκαρσόνια της Ευρώπης!
- Ο Αριστομένης (Άρις) Μ. Συγγρός είναι σύμβουλος «Ελληνικής Παραγωγής - Συμβούλιο Βιομηχανιών για την Ανάπτυξη», πρώην Πρόεδρος EnterpriseGreece.
https://www.liberal.gr/apopsi/i-ellada-tou-2021-kai-ta-gkarsonia-tis-europis/268230
-
RE: Ελληνικές Εταιρίες παραγωγής-κατασκευής διαφορων προιόντων.
Η εταιρεία SKAG και η στήριξη της κυβέρνησης στην ελληνική παραγωγή
Η γραμμή παραγωγής των κλασέρ SKAG.
Του Απόστολου Σκουμπούρη
«Επέλεξα η πρώτη μου επίσκεψη ως υπουργός Ανάπτυξης να είναι σε εταιρεία που συμμετέχει στην πρωτοβουλία ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ-ΜΑΣ, μέλος της οποίας είναι και η SKAG. Κάποιες εταιρείες κατά τη διάρκεια της κρίσης επέλεξαν να μεταφέρουν την έδρα τους σε άλλες χώρες προσπαθώντας να επιβιώσουν. Υπάρχουν όμως πολλές ελληνικές επιχειρήσεις – όπως η SKAG – όπου έχουμε την αξιέπαινη, σφόδρα πατριωτική αλλά και εξαιρετικά χρήσιμη απόφαση να κρατήσουν την παραγωγή τους στην Ελλάδα».
Με αυτές τις δηλώσεις σηματοδότησε τη χθεσινή πρώτη επίσκεψή του ως υπουργός Ανάπτυξης σε ελληνική επιχείρηση ο Άδωνις Γεωργιάδης, τονίζοντας ότι ήθελε να συμβολίσει την έμπρακτη στήριξη της κυβέρνησης προς την ελληνική παραγωγή και τις ελληνικές επιχειρήσεις.
«Η Ελλάδα δεν μπορεί να είναι μόνο παροχή υπηρεσιών. Πρέπει να υπάρχουν και παραγωγικές επιχειρήσεις. Θα στηρίξουμε θεσμικά και με κάθε τρόπο την ελληνική παραγωγή. Όλα τα κράτη στηρίζουν την παραγωγή τους. Όσο είμαι υπουργός Ανάπτυξης, δεσμεύομαι να στηρίξουμε την παραγωγή και την πρωτοβουλία ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ-ΜΑΣ», συμπλήρωσε με έμφαση ο κ. Γεωργιάδης και συμπλήρωσε:
«Για να πάει η Ελλάδα μπροστά, δεν φτάνει να έχουμε πολλούς τουρίστες. Δεν φτάνει να έχουμε μεγάλα επενδυτικά funds, πρέπει να έχουμε και δική μας παραγωγή. Η παραγωγή είναι απαραίτητη. Και ναι, υπάρχουν στην Ελλάδα επιχειρήσεις υγιείς που δραστηριοποιούνται σε διάφορους τομείς αλλά καταφέρνουν στον τομέα τους πάρα πολύ καλά».
Αναφορικά με την πρωτοβουλία ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ-ΜΑΣ ο υπουργός κάλεσε τους δημοσιογράφους να προβάλουν τόσο αυτή την προσπάθεια όσο και ευρύτερα τις ελληνικές επιχειρήσεις, τονίζοντας ότι θα στηρίξουμε με κάθε τρόπο – θεσμικό και άλλο – αυτό το δίκτυο. «Η κυβέρνηση στηρίζει απόλυτα τους παραγωγούς που επιλέγουν μέσα σε αυτή τη χώρα να δίνουν δουλειές, να πληρώνουν φόρους, να συμβάλλουν στην αύξηση του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος».
Ξεμπλοκάρουν όλες οι επενδύσεις
Ο υπουργός Ανάπτυξης τόνισε με ιδιαίτερη έμφαση πως «όλες οι επενδύσεις ξεμπλοκάρουν. Δεν μένουμε σε τίποτα πίσω και στον διεθνή Τύπο καταγράφεται το κλίμα ότι η Ελλάδα γίνεται ο αγαπημένος τόπος των επενδυτών. Θα κάνουμε την Ελλάδα επιχειρηματικά φιλική χώρα όπως μας διέταξε ο ελληνικός λαός στις εκλογές της 7ης Ιουλίου».
Παράλληλα, τόνισε ότι η επόμενη δεκαετία θα είναι πολύ καλύτερη για τη χώρα από τη δεκαετία της κρίσης. Τέλος, πρόσθεσε πως το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου θα βγει σε δημόσια διαβούλευση τις επόμενες ημέρες και μέσα σε 15 ημέρες θα είναι νόμος του κράτους και θα περιλαμβάνει μέτρα για την στήριξη της ελληνικής παραγωγής.
Άγις Πιστιόλας: Στήριξη στα ελληνικά προϊόντα
Ο πρόεδρος της Πρωτοβουλίας ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ, μέλος του δ.σ. και διευθυντής Marketing της εταιρείας Agrino Άγις Πιστιόλας τόνισε πως «είμαστε ο χώρος που εκφράζει τους Έλληνες επιχειρηματίες, τις οικογένειές τους και του εργαζομένους τους που μένουν Ελλάδα, που έχουν παραγωγή, έδρα και ιδιοκτησία στην Ελλάδα.
Φέρουμε ένα σήμα ελληνικότητας που απαντάται σε πάνω από 2 δισ. προϊόντα. Είναι πολύ σημαντικό να αναπτύξουμε την παραγωγή στην χώρα μας και να μάθουμε να υποκαθιστούμε προϊόντα που δεν παράγονται στην Ελλάδα με εγχωρίως παραγόμενα προϊόντα».
Αναφέρθηκε στην ανάγκη της εκπαίδευσης των νέων γενεών ώστε να «δημιουργήσουμε παραγωγική συνείδηση στα παιδιά». Παράλληλα, γνωστοποίησε πως το δίκτυο θα έχει και άλλες συναντήσεις με υπουργούς, «με πρώτο τον υπουργό Γεωργικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Βορίδη, καθώς θα δώσουμε μεγάλη έμφαση στα αγροδιατροφικά προϊόντα της ελληνικής γης, στην ανάπτυξη και προβολή τους μέσα από μια ολιστική προσέγγιση».
Ποια είναι η εταιρεία Θ.Κ. Σκαγιάς ΑΒΕΕ (SKAG)
Ποιος δε θυμάται το... μπλε πλαστικό τετράδιο με την... καινοτομία της διαφανούς νάιλον θήκης και την περαστή ετικέτα (για το όνομα του μαθητή) με το λογότυπο SUPER ΔΙΕΘΝΕΣ; Το πρώτο και κυρίαρχο προϊόν της εταιρείας που μέσω αυτού κυριάρχησε έκτοτε!
Η εταιρεία Θ.Κ. Σκαγιάς ΑΒΕΕ, πιο γνωστή ως SKAG έχει ιστορία 63 ετών καθώς ιδρύθηκε το 1956, κυριαρχώντας έκτοτε στην ελληνική αγορά παράγοντας χαρτικά είδη γραφής, όπως, τετράδια, σπιράλ θεμάτων, μπλοκ, κλασέρ σχολικά, κλασέρ γραφείου και πολλά άλλα προϊόντα, καλύπτοντας το 60% της ελληνικής επικράτειας.
Όπως χαρακτηριστικά τόνισε χθες ο κ. Γεωργιάδης, «δεν υπάρχει μαθητής στην Ελλάδα τις τελευταίες δεκαετίες που δεν έχει χρησιμοποιήσει τουλάχιστον ένα από τα προϊόντα της εταιρείας αυτής».
Η εταιρεία διαθέτει ένα δίκτυο συνεργασιών από 2.800 βιβλιοπωλεία σε όλη τη χώρα μέσω των οποίων καλύπτει την ελληνική αγορά, αποτελώντας τη leader του χώρου. Όπως τόνισε χθες η κα Πόπη Σκαγιά, διευθύντρια marketing της Θ. Κ. Σκαγιάς ΑΒΕΕ, η εταιρεία πλέον έχει και μεγάλη παρουσία στα σούπερ μάρκετ, απ' όπου έρχεται περίπου το 30% των πωλήσεων της επιχείρησης.
Η εταιρεία στα τέλη του Σεπτέμβρη αναμένει νέα μεγάλη και σύγχρονη μηχανή Konica με την οποία θα μπει στις γραφικές τέχνες μέσω του... ψηφιακού δρόμου, μια επένδυση περίπου μισού εκατ. ευρώ. Όπως είπε η κα Σκαγιά, η εταιρεία ακολουθεί τις τάσεις των καιρών και την εξέλιξη της τεχνολογίας.
Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας το 2018 ήταν στα 9 εκατ. ευρώ, ενώ για το 2019 η κα Σκαγιά τόνισε ότι στοχεύει σε μια αύξηση περίπου 5%. Παράλληλα, τόνισε ότι τα τελευταία χρόνια έχει αλλάξει η κοινωνικοοικονομική κατάσταση, καθώς από τις 130.000 γεννήσεις ετησίως έχουμε πέσει στις 80.000, με ό,τι μπορεί να συνεπάγεται αυτό (και) για την εταιρεία.
Τα προϊόντα Skag βρίσκονται σε πάνω από 35 χώρες, από τον Καναδά μέχρι την Ιαπωνία, καλύπτοντας επιλεκτικά τις περισσότερες ηπείρους παγκοσμίως. Οι κύριες αγορές στις οποίες η εταιρεία δρα ενεργά είναι η Ευρωπαϊκή, η Μεσόγειος, η Μέση Ανατολή, τα Βαλκάνια και η Δυτική Αφρική.
Όπως τόνισε στο Liberal η κα Σκαγιά, «υπάρχει πρόγραμμα για λόγους εκπαίδευσης και εξοικείωσης των μαθητών όπου δεκάδες σχολεία επισκέπτονται την εταιρεία κάθε χρόνο. Τουλάχιστον 3.000 μαθητές περνούν και ξεναγούνται από την εταιρεία μας στις γραμμές παραγωγής, βλέποντας από πρώτο χέρι πως δημιουργούνται τα προϊόντα που χρησιμοποιούν».
Επίσης, η κα Σκαγιά σημείωσε πως η εταιρεία εφαρμόζει διαδικασίες ανακύκλωσης από τη δεκαετία του 1970, μαζεύοντας και μεταβιβάζοντας σε άλλες εταιρείες κάθε χαρτική ή πλαστική ύλη που βγαίνει ως... φύρα από τη δική της εργασία. Παράλληλα, τα προϊόντα της είναι απαλλαγμένα από κάθε βλαβερό υλικό όπως χλώριο κ.λπ. και διαπιστευμένα πλήρως κατά ISO 9001 ISO 14001,ISO 18001 και SEDEX.Ιστορικό
Η ίδρυση της εταιρείας το 1956 έγινε στους Αμπελόκηπους, όπου δημιουργήθηκε το πρώτο εργαστήριο από τον κ. Θεόδωρο Σκαγιά, ενώ το 1972 η εταιρεία μεταστεγάζεται σε ιδιόκτητο κτίριο στο Κρυονέρι Αττικής όπου βρίσκεται έως σήμερα. Το 1973 μετατρέπεται σε ανώνυμη με την επωνυμία Θ.Κ. ΣΚΑΓΙΑΣ Α.Β.Ε.Ε..
Σταδιακά, οι κτιριακές εγκαταστάσεις επεκτείνονται σε 10.000 m2 και η εταιρεία γίνεται η πιο εκσυγχρονισμένη στον κλάδο, στη δεκαετία του '80 στην Ελλάδα. Μέσα στα επόμενα χρόνια, η εταιρεία εν μέσω συνθηκών ανταγωνισμού, κατορθώνει να βελτιώσει και να αυξήσει την παραγωγικότητά της.
Στις αρχές του 1990 η εταιρεία καθιερώνεται ως η πιο εξελιγμένη, ευέλικτη και αξιόπιστη στο χώρο, επεκτείνοντας το δίκτυο διανομής της μέχρι και την πιο απομακρυσμένη περιοχή της Ελλάδας.
-
RE: Ελληνικές Εταιρίες παραγωγής-κατασκευής διαφορων προιόντων.
Στροφή στην ανάπτυξη σημαίνει στροφή στη βιομηχανία
ΚΩΣΤΑΣ ΘΕΟΣ
Μετά μία δεκαετία ύφεσης και κρίσης η Ελλάδα, έχοντας εξασφαλίσει δημοσιονομική ισορροπία, στρέφει την προσοχή της στην ισχυρή ανάπτυξη.
Ο στόχος δεν είναι εύκολος, γιατί οι συνθήκες στην παγκόσμια οικονομία έχουν επιδεινωθεί, ενώ η ευρωπαϊκή οικονομία και κυρίως η γερμανική πλήττονται από τον εντεινόμενο εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ - Κίνας και από τις αβεβαιότητες που γεννάει ο κίνδυνος ενός άτακτου Brexit.
Ομως η διαπίστωση για την αναγκαιότητα της ανάπτυξης δεν αρκεί. Χρειάζεται να αναλύσουμε σε βάθος τα αίτια της κρίσης και της παραγωγικής αποδιάρθρωσης και να επαναξιολογήσουμε τις δυνατότητές μας στις νέες συνθήκες. Μόνον έτσι θα είμαστε σε θέση να σχεδιάσουμε με φερεγγυότητα και αξιοπιστία την πολυπόθητη αύξηση του ΑΕΠ. Ας θυμηθούμε λοιπόν τα βασικά: Το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν εκφράζεται (κατά τον συνηθέστερο ορισμό του) ως το άθροισμα της κατανάλωσης, των επενδύσεων και των εξαγωγών, αφαιρουμένων των εισαγωγών. Με άλλα λόγια, κάθε ευρώ που εξάγουμε, αυξάνει το ΑΕΠ κατά ένα ευρώ. Κάθε ευρώ που εισάγουμε, μειώνει το ΑΕΠ ισόποσα. Αρα, βασικός μοχλός ανάπτυξης είναι η αύξηση των εξαγωγών και η ενίσχυση της εγχώριας παραγωγής για την υποκατάσταση εισαγωγών. Βασικό αίτιο της κρίσης –πέραν του δημοσιονομικού προβλήματος– ήταν το χάσμα μεταξύ εισαγωγών και εξαγωγών της χώρας. Τα χρόνια της κρίσης, το έλλειμμα στο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών μειώθηκε δραστικά από τα 36,6 δισ. ευρώ το 2008 (χρονιά ρεκόρ ως προς το ύψος του ελλείμματος) σε 5,3 δισ. το 2018. Σε αυτό συνέβαλε η βελτίωση του ισοζυγίου των υπηρεσιών (περιλαμβανομένου του τουρισμού) κατά 3,5 δισ., ενώ η βελτίωση του ισοζυγίου εξαγωγών-εισαγωγών αγαθών –που παραμένει ελλειμματικό– συνέβαλε πολλαπλάσια, κατά σχεδόν 22 δισ. ευρώ. Το ίδιο διάστημα (2008-2018), οι εξαγωγές υπηρεσιών αυξήθηκαν κατά 3 δισ. ευρώ (αύξηση 8%), ενώ οι εξαγωγές αγαθών κατά 10,5 δισ. (αύξηση 48%). Σε πείσμα των κυρίαρχων αντιλήψεων, οι αριθμοί πιστοποιούν ότι ο τομέας της βιομηχανίας έπαιξε πρωταγωνιστικό ρόλο στην αναχαίτιση της κρίσης και στην ανάκαμψη – με το 90% των εξαγωγών αγαθών να είναι βιομηχανικά προϊόντα.
Εκεί κρύβονται και τα μεγάλα περιθώρια βελτίωσης (το «upside») της ελληνικής οικονομίας: βρίσκονται εκεί όπου η χώρα υστερούσε περισσότερο και, εν πολλοίς, υστερεί ακόμη έναντι των Ευρωπαίων εταίρων, ήτοι στην παραγωγή διεθνώς εμπορεύσιμων αγαθών.
Το επιβεβαιώνουν όλοι οι δείκτες. Πέραν των εξαγωγών, η Ακαθάριστη Προστιθέμενη Αξία της μεταποίησης την περίοδο 2014-2017 αυξήθηκε κατά 3%, έναντι 0,4% για το σύνολο της οικονομίας, ενώ την ίδια περίοδο η απασχόληση στη μεταποίηση αυξήθηκε κατά 13%, με ρυθμό υπερδιπλάσιο του συνόλου της οικονομίας (6%).
Παρά το συγκριτικά μικρό μέγεθός της έναντι των άλλων ευρωπαϊκών χωρών, σχεδόν το 1/3 του ελληνικού ΑΕΠ και της απασχόλησης οφείλεται στη μεταποίηση και στην επίδρασή της. Η μεταποίηση προσφέρει ποιοτικές και σταθερές θέσεις απασχόλησης, με γεωγραφική διασπορά σε όλες τις περιφέρειες, αμοιβές κατά μέσον όρο 34% υψηλότερες από τους άλλους τομείς της οικονομίας και εξαγωγές βιομηχανικών προϊόντων αξίας σχεδόν 30 δισ. ευρώ ετησίως, σε πάνω από 180 προορισμούς!
Αν λοιπόν θέλουμε ανάπτυξη, βελτίωση των εισοδημάτων και δημιουργία θέσεων εργασίας, απαιτούνται τόλμη, συναίνεση, αλλά και αποφασιστικότητα για να αντιμετωπιστούν τα εμπόδια που καθηλώνουν τη δυναμική των ελληνικών μεταποιητικών επιχειρήσεων και τις φέρνουν σε δυσχερή και μειονεκτική θέση έναντι των ανταγωνιστών τους: Ενεργειακό κόστος, γραφειοκρατία, ασφαλιστικές εισφορές, φορολογικά αντικίνητρα, μη ανταγωνιστικές συνθήκες χρηματοδότησης, απαρχαιωμένο πλαίσιο εργασιακών σχέσεων. Με άλλα λόγια, απαιτείται ένα συνεκτικό εθνικό σχέδιο βιομηχανικής στρατηγικής, που θα συναρθρωθεί με αυτό που ήδη εκπονείται στο ευρωπαϊκό επίπεδο. Την ώρα που οι ευρωπαϊκές αλλά και συνολικά οι προηγμένες οικονομίες θέτουν σε απόλυτη προτεραιότητα τη βιομηχανία τους, ας μην κάνουμε ξανά το λάθος να παραγνωρίσουμε τη σημασία της. Για εμάς, η μετάβαση σε μια ανοικτή οικονομία που καινοτομεί, παράγει και εξάγει, είναι ζήτημα ζωτικής σημασίας.
- Ο κ. Κώστας Θέος είναι γενικός διευθυντής στην Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία «Ελληνική Παραγωγή - Συμβούλιο Βιομηχανιών για την Ανάπτυξη».