@ektoras said in SUZUKI SX4 SCROSS:
Είχα το SX4 ddis το τετρακίνητο μοντέλο Νοέμβριος του 2014.
Η πρώτη αλλαγή που έκανα ήταν στα ελαστικά, φορούσε 205/50/17 και τα άλλαξα σε 215/55/17 που έβαλε η Suzuki στο FL μοντέλο.
Όσο και αν έψαξα τότε, δεν βρήκα ότι είχε κάνει άλλες αλλαγές στην ανάρτηση, (ψαλίδια - αμορτισέρ - ελατήρια - ζυγαριά - αλλαγές στην ευθυγράμμιση), αλλά ούτε και στην μετάδοση ή την τελική σχέση του διαφορικού. Είχε αισθητικές βελτιώσεις και πέρασε από το Euro 5 σε Euro 6.
Το αυτοκίνητο σηκώθηκε με εκείνη την αλλαγή γύρω στον 1,5 cm.
Έστρωσε το κοντέρ γιατί είχε μεγάλη απόκλιση και η πραγματική κατανάλωση (όχι στο καντράν), ήρθε στα ίσια της. Διάφορα στις επιδόσεις, ουσιαστικά δεν υπήρξε (μεγάλωσε η τελική σχέση του διαφορικού), αφού το μοτέρ ήταν εξαρχής πολύ δυνατό. Σίγουρα η αλλαγή ήταν εκτός των τυπικών ορίων, που θεωρητικά μπορείς να κάνεις, αλλά αφού την έκανε η Suzuki χωρίς να δηλώνει άλλες αλλαγές, γιατί όχι.
Καλό το κράτημα του αυτοκινήτου για την κατηγορία του, όχι κάτι συναρπαστικό, με μεγάλη βελτίωση στην άνεση μετά την αλλαγή της διάστασης των ελαστικών. Στα 100.000 km, θεωρητικά τα αμορτισέρ είχαν κουραστεί, αλλά οι μετρήσεις σε αμορτισερόμετρα (η οποία είναι σχετική και όχι απόλυτη), δεν έδειχνε ότι χρειάζονται αλλαγή. Το αυτοκίνητο φορτωμένο καθόταν αρκετά πίσω, ώσπου κάποια στιγμή, μου έδειξε ότι θέλει βελτίωση αφού οριακά έσωσα την έξοδο από τον δρόμο.
Γύρω στα 100.000 km, άλλαξα τα αμορτισέρ με kyb και έβαλα πίσω τα ενισχυτικά ελατήρια της mad +3 cm περίπου. Η αίσθηση μετά από αυτή την αλλαγή ήταν πραγματικά τεράστια, μεγάλη βελτίωση. Τα μόνα αρνητικά από την αρχή, ότι το αυτοκίνητο έδειχνε σηκωμένο πίσω (όταν ήταν άδειο) και ότι θέλουν ρύθμιση τα φώτα (το επισημαίνει και η mad), φορτωμένο όμως ερχόταν στα ίσια του και ήταν εξαιρετικό σε σχέση με πριν.
Με την πάροδο του χρόνου διαπίστωσα έναν κραδασμό στο αυτοκίνητο, σε συγκεκριμένες ταχύτητες, ανεπαίσθητος για όλους, αλλά υπαρκτός για μένα. Δεν βρέθηκε από που προέρχεται, αλλά εγώ θεωρώ ότι με το ψήλωμα πίσω τα ημιαξόνια (τετρακίνητο το αυτοκίνητο), ζοριζόταν στους συνδέσμους τους.
Στα 160.000 km τα 2 πίσω αμορτισέρ της kyb, έσκασαν έφυγαν τα λάδια τους, όχι φυσιολογικό για τα χιλιόμετρα τους και μάλιστα και τα δύο ταυτόχρονα. Συμβαίνει λέγαν οι μηχανικοί, αλλά έχω την αίσθηση ότι με το ψήλωμα πίσω ίσως δουλεύανε εκτός των προδιαγραφών τους. Τα άλλαξα με εργοστασιακά άμεσα.
Μετά από λίγο διάστημα αποφάσισα να αλλάξω και τα ελατήρια, με τα ελατήρια της mad. Είχα τις ανησυχίες μου για κραδασμούς λόγω της αλλαγής γωνίας των ημιαξονίων, ιδίως μπροστά, αλλά διάβαζα στο Vitara club, ότι όσοι τα άλλαξαν ήταν ενθουσιασμένοι.
Τα άλλαξα σε εξειδικευμένο κατάστημα όπου τα είχαν αλλάξει και κάτοχοι του Vitara "μην πιστεύεις τι γράφουν" μου είπε ο μηχανικός, "κάποιους κραδασμούς θα τους έχεις".
Έγινε η αλλαγή, με μεγάλη επιμέλεια στην ευθυγράμμιση, το αυτοκίνητο είχε ψηλώσει με όλες τις αλλαγές, από το αρχικό γύρω στους 5 πόντους και έδειχνε ότι είναι ικανό να πάει παντού. Εμφανισιακά εντυπωσιακό, καλή άνεση, σου έδινε την αίσθηση ότι θα περάσει από παντού, αλλά οι κραδασμοί σε συγκεκριμένες συνθήκες υπαρκτοί, ιδίως μπροστά και μια αίσθηση ότι ενώ είναι βελτιωμένο στο δρόμο, ίσως σε μια στραβή σε πετάξει εκτός πριν προλάβεις να αντιδράσεις.
Το πούλησα μετά από 25.000 km, το έβαλα στο car και την ίδια μέρα ήρθαν 4 άτομα να τα αγοράσουν. Όλοι ήταν ενθουσιασμένοι με αυτό που έβλεπαν και οδηγούσαν. Πουλήθηκε την ίδια μέρα, έδωσα στον αγοραστή τα παλιά ελατήρια και τον ενημέρωσα για τις αλλαγές, κραδασμούς δεν κατάλαβε και η σύζυγός του που ήρθαν μαζί, δεν ήθελε να κατέβει από το αυτοκίνητο εάν δεν το αγόραζαν.
Όταν λες κραδασμούς, εννοείς ότι έγινε πιο σκληρό και κοπανουσε στις λακούβες??
Θα ήθελα να το ψηλώσω λίγο ,χωρίς να χάσω από την άνεση..Το πιο καλό θα ήταν να πήγαινα σε 215/60/17 λάστιχο, αλλά σε όσα βουλκανιζατέρ ρώτησα με απέτρεψαν..Ακόμα και για το 225/55/17 για λίγο περισσότερο άνεση , αποτρεπτικά τα λόγια τους .
Στην Suzuki Ιωαννίνων , ένα παιδί εκεί μέσα μου είπε ότι έβαλε σε 2 Vitara mad ελατήρια και μεταμορφώθηκαν προς το καλύτερο....
Ειδωμεν, είμαι σε δίλημμα..
Ευχαριστώ πάντως για την απάντηση στην προσωπική σου εμπειρία..