Tο tuning είναι προσωπική άποψη δηλαδή ο καθένας αποφασίζει κρίνοντας παραμέτρους και δεδομένα που δεν ισχύουν για τους υπόλοιπους (ή τα αντιλαμβάνεται διαφορετικά από τους υπόλοιπους).
Η δική μου προσωπική άποψη είναι ότι το Civic+ktuner είναι ΑΛΛΟ αυτοκίνητο το οποίο δυστυχώς η Honda δεν κατάφερε να μας δώσει εξαρχής αφού την εμποδίζουν οικονομικοί, εμπορικοί και νομικοί λόγοι.
Παρακολουθώ 2 χρόνια ΟΛΑ τα παγκόσμια forum που γράφουν στα Αγγλικά και πιστεύω ότι έχω μια καλή εικόνα για το tuning του civic (από την σκοπιά του χρήστη-οδηγού, αφού δεν είμαι επαγγελματίας του χώρου). Παρακολουθώ ελάχιστα την Ελληνική Αγορά, αφού από τις 800.000 ετήσιες πωλήσεις του Civic, η Ελλάδα δεν πιάνει ούτε τις 400 μονάδες.
Στα παραπάνω να σημειώσω ότι το Civic είναι το 3ο και 4ο αυτοκίνητο σε πωλήσεις παγκοσμίως. Στην Αμερική ήταν το πρώτη σε πωλήσεις τα έτη 2017-2019 και σήμερα είναι 2ο (το πέρασε η νέα corolla).
Ο τεράστιας αριθμός πωλήσεων έχει δημιουργήσει μια online κοινότητα χρηστών που δεν έχω συναντήσει σε κανένα από τα προηγούμενα αυτοκίνητά μου (κυρίως Γερμανικά). Στην Ελλάδα βέβαια είναι ανύπαρκτη. Με άλλα λόγια ποτέ δεν είχα ένα τόσο δημοφιλές αυτοκίνητο.
Αυτές οι online κοινότητες προφανώς δεν είναι 100% αξιόπιστες, αλλά είναι η μόνη διαθέσιμη πηγή πληροφόρησης για το civic και αν κάποιος δεν είναι απόλυτος και έχει κριτική ικανότητα, μπορεί να αντλήσει τεράστιο όγκο πληροφορίας από αυτές.
Σε μια από αυτές τις κοινότητες και συγκεκριμμένα εδώ: https://www.civicx.com/forum/threads/the-tuned-civicx-experience-reliability-thread-for-all-models.42361/
καταγράφονται τα προβλήματα που σχετίζονται με το tuning του Civic. Μέχρι στιγμής έχουν καταγραφεί 498 tuned αυτοκίνητα που έχουν διανύσει αθροιστικά περισσότερα από 11.000.000 Km.
Προφανώς στο forum αυτό δεν έχουν καταγραφεί όλες οι περιπτώσεις που έχουν κάνει tuning. Έχουν όμως καταγραφεί ΟΛΕΣ οι περιπτώσεις που είχανε πρόβλημα. Αυτές είναι 14 στον αριθμό.
Ο αριθμός αυτός είναι μικρότερος από τα σπασμένα κιβώτια CVT και τους σπασμένους κινητήρες των STOCK αυτοκινήτων στις ΗΠΑ που αναφέρει η HONDA.
Με άλλα λόγια περισσότερα Stock αυτοκίνητα σπάνε κινητήρα από ότι πειραγμένα.
Προφανώς δεν μπορεί να υπάρξει άμεση σύγκριση μεταξύ των δύο αριθμών, αλλά το δείγμα είναι αρκετά μεγάλο για να βγάλει κάποιος συμπεράσματα. Στην τελική, στις ΗΠΑ πωλούνται 400.000+ civic ετησίως δηλαδή μέχρι σήμερα κυκλοφορούν περισσότερα από 1,6 εκατομμύρια civic, από τα οποία έχουν σπάσει τα 14!
Αν κάποιος θέλει να μελετήσει αυτές τις 14 περιπτώσεις μπορεί να διαβάσει εδώ: https://www.civicx.com/forum/threads/failures-from-the-tuning-reliability-thread.54181/
Οι περισσότερες από αυτές ήταν περιπτώσεις που «τα ήθελε ο ποπός τους». Κυρίως είναι περιπτώσεις που χρησιμοποιούν «λάθος καύσιμο» (αιθανόλη που δεν υπάρχει εδώ).
Όλα τα παραπάνω τα γράφω ως εισαγωγή για να ρωτήσω: **Υπάρχει κάποιο link ή κάποια αναφορά online για το σπασμένο civic στην Ελλάδα? **
ΥΓ: Αναφέρθηκε ότι αυτό που έσπασε είναι 350 άλογα. Αυτά τα άλογα δεν τα πιάνει το civic μας με big turbo (θέλει τουλάχιστον Flex Fuel κιτ και αιθανόλη ως καύσιμο). Το δικό μας 1.5T φτάνει τα 230 άλογα μέσω προγράμματος (που δεν έχει ακουστεί κιχ για προβλήματα και που είναι αρκετό για να μιλάμε για ΑΛΛΟ αυτοκίνητο). Με αναβάθμιση του Turbo φτάνει τα 260-270 (και intercooler+down pipe).