Χειροκίνητο κιβώτιο βλέπω φίλε μου. Συγκεκριμένα μοντέλα επίτηδες δεν ανέφερα, γιατί με ενδιέφερε γενικά η φιλοσοφία επιλογής καυσίμου ανάλογα με τις ανάγκες του καθενός.
Μπάτζετ είχα αρχικά γύρω στα 17.000€ με 18.000€, τελικά το ξεχύλωσα για να πάω σε καλύτερη έκδοση στην επικρατέστερή μου επιλογή (θα αναφέρω παρακάτω) στα 18.500€.
Πιο συγκεκριμένα: Από αυτά που έχω δει, είμαι για κατηγορία super-mini, αλλά σε κάποιο ευρύχωρο της κατηγορίας. Έχω δει από κοντά Nissan Micra, Renault Clio, Hyundai i20, Opel Corsa, Toyota Yaris, Citroen C3, Seat Ibiza, Peugeot 208. Εννοώ ότι μπήκα και σε μεγαλύτερης κατηγορίας τύπου Renault Captur και δεν μου άρεσε η αίσθηση.
- Micra απορρίφθηκε αμέσως ως μικρό.
- 208 παρόλο που είχα φάει σκάλωμα όταν το πρωτοείδα έξω (το είχα πετύχει στο χρώμα που θέλω -σκούρο γκρι- και μου είχε πέσει το σαγόνι), όταν μπήκα μέσα έφαγα το ξενέρωμα του αιώνα. Μου φάνηκε πολύ στενό και άβολο μέσα, ειδικά πίσω, μικρό πορτ-μπαγκάζ, άσε που το 3D cockpit που είχα δει βιντεάκια και είχα ψαρώσει, πρέπει να πας στην 5η έκδοση για να το έχει, οπότε ξεφεύγει ΚΑΙ ως προς το μπάτζετ μου.
- C3 και μόνο που πήγαμε να μπούμε μέσα βγήκαμε, πολύ στενό μας φάνηκε κι αυτό, ενώ και εξωτερικά δεν μου αρέσει πολύ, πολύ καμπυλωτό για τα γούστα μου.
- Toyota Yaris μέσα άνετο, ακριβό βέβαια, και μικρό πορτ-μπαγκάζ, νομίζω δεν είναι κατάλληλο για κύριο αυτοκίνητο, παρόλο που έχει την φήμη του πολύ ανθεκτικού.
- Ibiza μπήκαμε λίγο μέσα, δεν μπορώ να πω, άνετο, αλλά ψιλοαδιάφορο για εμένα εξωτερικά, και δεν μιλήσαμε καν με τον πωλητή, είχε κόσμο που περίμενε και φύγαμε μετά από κανά 20λεπτο αναμονής.
- i20 παρόλο που είναι άνετο μέσα, και ίσως το πιο οικονομικό ως προς τον εξοπλισμό, μεγάλες οθόνες στον πίνακα οργάνων και στο κέντρο μου αφήνει μια αίσθηση πλαστικούρας, παρόλο που έχω ακούσει και από μηχανικούς ότι έχει καλά ηλεκτρονικά και φτηνά ανταλλακτικά κλπ. Άσε που εξωτερικά δεν μου πολυάρεσε, ειδικά πίσω. Πολλές γωνίες, "τσαλακώματα", και μπροστά πολύ αγριεμένο, στα όρια του "καγκούρικου", για τα γούστα μου πάντα.
- Το Corsa άνετο κι αυτό μέσα, από εξοπλισμό έχει πάνω κάτω τα πάντα που θα ήθελα, αλλά μου φαίνεται κι αυτό λίγο "βαρετό" εξωτερικά. Άσε που για κάποιο περίεργο λόγο (και ενώ το έχω δει έξω σε προηγούμενες παρτίδες), δεν το βγάζουν πια σε σκούρο γκρι, επιβεβαιωμένο από 2 διαφορετικές αντιπροσωπείες σε διαφορετικές πόλεις.
- Και πάμε στο Clio, που το πέτυχα σε αντιπροσωπεία στο χρώμα που θέλω και θεωρώ εξωτερικά ότι είναι το πιο κομψό από όλα. Μέσα αρκετά άνετο για εμένα (μαζί με Corsa και i20 και ίσως Ibiza, το οποίο απλά δεν πρόλαβα να το ψαχουλέψω τόσο πολύ), με το μεγαλύτερο πορτ μπαγκάζ της κατηγορίας (από όσα έχω δει τουλάχιστον). 391 λίτρα, ενώ πχ το νέο Leon έχει νομίζω κάπου 380. Κάτι 208 και Yaris έχουν κάτω από 280, ενώ τα υπόλοιπα, Corsa και i20 είναι γύρω στα 350. Έχω ακούσει κι εγώ για θέματα παλαιότερα με ηλεκτρολογικά, αλλά δεν ξέρω αν έχει βελτιωθεί η κατάσταση, ή αν κάνεις γενικά την προσευχή σου σε τι κομμάτι θα τύχεις.
Θα ξεψαχνίσω και το σχετικό τόπικ στο φόρουμ για το συγκεκριμένο μοντέλο, αλλά ήθελα γενική άποψη περί LPG vs Diesel, για την δική μου χρήση, με δεδομένο βέβαια ότι για παράδειγμα η έκδοση που κοιτάω στο Clio (Dynamic) στην έκδοση βενζίνη/LPG βγαίνει στα 18.500€ ενώ σε πετρέλαιο βγαίνει 21.000€. Οπότε ΑΝ το αποφάσιζα για diesel, θα έπρεπε να πάω (κι αν έβρισκα) σε πολύ πολύ βασική έκδοση, οπότε πιστεύω θα ξενέρωνα σε άλλους τομείς.
Ετήσια χιλιόμετρα μου είναι λίγο δύσκολο να υπολογίσω, πολύ χονδρικά μπορώ να τα βγάλω 7.500 ετήσια εκτός πόλης (για το τακτικό ταξίδι που αναφέρω ανά 20 μέρες), κάποιες κοντινές εξορμήσεις του ΣΚ, από πολύ κοντινές μέχρι 90-100 χιλιόμετρα πήγαινε-έλα, γύρω στα 10.000 τα υπολογίζω πολύ πολύ χονδρικά, με πιο πιθανό να πηγαίνει προς τα κάτω. Όλα αυτά βέβαια για όσο υπάρχει και το smart να μοιράζεται τις μετακινήσεις.
Για το πετρέλαιο έχω ακούσει πάντως ότι το να μένει ακίνητο καιρό το αυτοκίνητο δεν είναι και ό,τι καλύτερο.