-
ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΟ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΧΑΖΟΥΣ ΑΡΧΙΚΑ ΣΤΙΣ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΘΑ ΤΟ ΔΟΥΜΕ ΛΕΝΕ ΟΡΙΑΚΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΙΝΕ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΑΜΑΞΙΑ ΛΑΔΙ ΣΤΙΣ 100000 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ.ΤΟ ΞΕΡΟΥΝ ΧΡΟΝΙΑ ΤΩΡΑ ΕΧΕΙ ΕΚΔΟΣΕΙ Η ΕΓΚΥΚΛΙΟ Η ΤΟΥΟΤΑ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ.ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΑΞΙΟΠΙΣΤΑ ΤΑ TOYOTA ΟΠΩΣ ΠΑΛΙΑ.ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΑΥΤΟ ΕΚΑΝΕ 14.000 ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΑΠΟΔΕΙΧΤΗΚΕ ΑΝΘΡΑΚΑΣ Ο ΘΗΣΑΥΡΟΣ.
-
Ρε παιδιά έχω μια μεγάλη απορία...γραφεται εδώ μεσα για καθαρισμό με xado ως λύση. Στα συνεργεία που ρωτάω δεν την γνωρίζει την μέθοδο κάνεις...πώς μπορώ να αποκλείσω ότι είναι διαφημιστική απάτη???
Τόσος κόσμος έχει πρόβλημα και δεν έχουμε μαζέψει εμπειρίες τι κάνουν οι περισσότεροι...αν το επισκευασαν...αν απλά συμπληρώνουν...παρακαλώ αν είναι εφικτό οποίος εχει κάνει επισκευή θα ήθελα εμπειρίες...από Πάτρα είμαι αν γνωρίζει κάποιος κάποιο συνεργείο πέρα της αντιπροσωπείας που να έχει καλή εμπειρία στο πρόβλημα θα παρακαλούσα να αρχίζουμε να γράφουμε εμπειρίες...σας ευχαριστώ...
-
Ρε παιδιά έχω μια μεγάλη απορία...γράφετε εδώ μεσα για καθαρισμό με xado ως λύση. Στα συνεργεία που ρωτάω δεν την γνωρίζει την μέθοδο κάνεις...πώς μπορώ να αποκλείσω ότι είναι διαφημιστική απάτη???
Τόσος κόσμος έχει πρόβλημα και δεν έχουμε μαζέψει εμπειρίες τι κάνουν οι περισσότεροι...αν το επισκευασαν...αν απλά συμπληρώνουν...παρακαλώ αν είναι εφικτό οποίος εχει κάνει επισκευή θα ήθελα εμπειρίες...από Πάτρα είμαι αν γνωρίζει κάποιος κάποιο συνεργείο πέρα της αντιπροσωπείας που να έχει καλή εμπειρία στο πρόβλημα θα παρακαλούσα να αρχίζουμε να γράφουμε εμπειρίες...σας ευχαριστώ...
Διαφημιστική απάτη θα ήταν αν κάποιος έβγαζε κέρδος! Με 15€ που έχει το καθαριστικό, ποιος θα βγάλει κέρδος!!!??? Πόσο μάλλον όταν το θέμα δεν είναι τα 15€, αλλά το θέμα είναι οι ώρες που πρέπει να ασχοληθεί κάποιος να το βάλει. Για αυτό λέμε ότι πρέπει να το κάνει κάποιος μόνος του και να το επαναλαμβάνει κάθε 1 έτος. Αν πληρώνει για να του το κάνουν, δεν έχει αξία.
Επίσης αν διαβάσεις προηγούμενο post , έχω γράψει όλους** **τους εναλλακτικούς τρόπους επισκευής τι θετικά και τι αρνητικά έχουν. Απο πιθανά καθαριστικά υγρά , μέχρι και άνοιγμα του κινητήρα και αντικατάσταση όλων των προβληματικών μερών του συγκεκριμένα με part numbers. O καθένας είναι ελεύθερος να επιλέξει όποιον θεωρεί ότι έχει περισσότερες πιθανότητες να δουλέψει και μετά να γράψει την εμπειρία του
-
Kαμμία μέθοδος καθαρισμού δεν μπορεί να καθαρίσει τα ελατήρια στα έμβολα. Τα λάδια καίγονται με τρείς τρόπους, ο ένας είναι η φυσιολογική φθορά του κινητήρα ή τα κολλημένα ελατήρια εμβόλων, ο άλλος είναι τα ξεραμένα τσιμουχάκια των βαλβίδων, και ο τρίτος οι βουλωμένες PCV.
Το πρόβλημα είναι γενικότερο στα σύγχρονα αυτοκίνητα. Εδώ και 10 περίπου χρόνια οι κατασκευαστές αποφάσισαν να βάζουν στα έμβολα ελατήρια low tension και μικρότερου πάχους για δύο λόγους, μείωση της φθοράς των κυλίνδρων και μείωση των τριβών και κατ΄επέκταση αύξηση της ιπποδύναμης και μείωση της κατανάλωσης λόγω των μειωμένων τριβών, σύμφωνα με την Mahle οι τριβές σε ένα κινητήρα προέρχονται κατά 40-50% από τα ελατήρια των εμβόλων οπότε γίνεται εμφανές γιατί επέλεξαν αυτή την μέθοδο για την μείωση των τριβών, δεδομένου ότι υπολογίζουν χρονικά πως όταν το αυτοκίνητο θα αρχίσει να καίει υπερβολικά πολύ λάδι θα είναι και η ώρα για την αντικατάσταση του, δεν υπολογίζουν χώρες σαν την δική μας που τα κρατάμε 10-15+ χρόνια.
Η χρήση ελατηρίων low tension μειωμένου πάχους πρακτικά σημαίνει ότι κάπου στις 100.000 χλμ θα αρχίσει η κατανάλωση λαδιού, Ξέρουμε ότι τα ελατήρια των εμβόλων στεγανοποιούν τους κυλίνδρους ώστε να μην περνάει το λάδι στους θαλάμους καύσης, η σωστή στεγανοποίηση γίνεται κυρίως από τα καυσαέρια που περνούν πίσω από τα ελατήρια και τα πιέζουν επάνω στα τοιχώματα των κυλίνδρων, όμως αυτό συμβαίνει στις πολλές στροφές, στις χαμηλές στροφές κατά την κίνηση στην πόλη, κατά το cut off ( όταν αφήνουμε το γκάζι και έχουμε μέσα στο σαζμάν ταχύτητα διακόπτεται η παροχή καυσίμου ) αλλά και κατά την διάρκεια του ρελαντί την στεγανοποίηση την αναλαμβάνει η τάση του ίδιου του ελατηρίου, έτσι όταν αυτό είναι χαμηλής τάσης και δεν μπορεί να παρακολουθήσει τις φθορές των κυλίνδρων αλλά και ίδιου του ελατηρίου τότε η στεγανοποίηση είναι ελλειπής και περνάνε λάδια στον χώρο καύσης όπου και καίγονται.
Παλαιότερα, τα ελατήρια είχαν πάχος 2-3mm το πρώτο της συμπίεσης, 3-4 το δεύτερο και 4-5 το 3ο που ξύνει και το λάδι από τους κυλίνδρους, το κρίσιμο αυτό ελατήριο ήταν 3 κομμάτια, 2 λεπτά ελατήρια που πήγαιναν επάνω και κάτω στο λούκι του λαδιού και ανάμεσα τους ήταν το ελατήριο expander το οποιο τα πίεζε στον κύλινδρο, το κατσαρό όπως το λέγανε στα συνεργεία, σήμερα τα ελατήρια στα έμβολα είναι σχεδόν μισά σε πάχος και το ελατήριο του λαδιού έχει σχήμα οριζόντιου U και ανάμεσα του ένα λεπτό ελατήριο κλασσικής μορφής για να το εκτονώνει στον κύλινδρο. Όλες αυτές οι σύγχρονες αλλαγές έχουν πετύχει τον ρόλο τους πλήν όμως από κάποιον αριθμό χλμ και ύστερα δημιουργούν πρόβλημα κατανάλωσης λαδιού.
Και για να περάσουμε στο πρόβλημα ορισμένων κινητήρων της Toyota που είναι και το μεγάλο πρόβλημα, εκεί έχει γίνει και λάθος επιλογή εμβόλων με λιγότερες τρύπες αποστράγγισης του λαδιού στο αυλάκι του 3ου ελατηρίου που σκουπίζει το λάδι το οποίο παραμένει στους κύλινδρους σε μεγαλύτερη ποσότητα και ανεβαίνει στους θαλάμους κάυσης όπους καίγεται.
Σε γενικές γραμμές πρέπει οι αλλαγές των λαδιών να είναι σύμφωνες με τις οδηγίες του καθε κατασκευαστή και ως προς τα χλμ αλλά και ως προς το ιξώδες και τον τύπο του λαδιού, καθυστερημένες αλλαγές ή λάδια long life αν δεν προβλέπονται δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται γιατί αυξάνονται οι καρβουνίλες στα λούκια των ελατηρίων των εμβόλων με αποτέλεσμα το κόλλημα τους.
-
Τι κινητήρες και ποιας εποχής έχουν ελατήρια 3-4-5 mm;
-
Οι κινητήρες της δεκαετίας 80-90, δίλιτροι απλοί και turbo, αυτοί είχαν 0.5-1.0 mm παχύτερα λόγω της πίεσης 1.0 -1.6 bar. Κάνε σύγκριση με τους αντίστοιχους σημερινούς.
-
Και για να περάσουμε στο πρόβλημα ορισμένων κινητήρων της Toyota που είναι και το μεγάλο πρόβλημα, εκεί έχει γίνει και λάθος επιλογή εμβόλων με λιγότερες τρύπες αποστράγγισης του λαδιού στο αυλάκι του 3ου ελατηρίου που σκουπίζει το λάδι το οποίο παραμένει στους κύλινδρους σε μεγαλύτερη ποσότητα και ανεβαίνει στους θαλάμους κάυσης όπους καίγεται.
Τα έγραψες εξαιρετικά όλα.
Έχω μια ερώτηση θεωρητική. Αν κάποιος ανοίξει τον κινητήρα τον στείλει σε ρεκτιφιέ για πλήρη καθαρισμό και μετά τον κλείσει βάζοντας καινούργια ίδια ελατήρια, δεν θα διορθωθεί το πρόβλημα για άλλες 100.000χμ?
-
Αν το κάνεις αυτό, βάλε και καινούργια πιστόνια και τελείωσε το θέμα.
-
Έτσι ακριβώς, τα νέα βελτιωμένα έμβολα όμως με τις διπλάσιες τρύπες από τα παλαιότερα, οπότε έμβολα / ελατήρια σετ
-
Εκτιμώμενο κόστος για όλη την επισκευή όμως;
-
Ακριβώς αυτό. Παρότι δεν έχω τις τεχνικές γνώσεις του quadra ούτε στο ελάχιστο επιβεβαιώνω αυτό που γράφει σε κινητήρα 2003 mazda 6 1,8. Έχω παρατηρήσει μία μικρή κατανάλωση (300ml/10.000km) με λεπτόρευστα motul 8100 5w30 FE μόνο με χρήση μέσα σε πόλη σε πολύ κοντινές διαδρομές. Αντιθέτως έξω από την πόλη και σε μεγάλες διαδρομές φορτωμένο τίγκα με γκάζια δεν καταναλώνει καθόλου λάδι.
-
Ας μην κατηγορούμε μόνο τα ελατήρια, τις φθορές κλπ, ας δούμε και τις καταναλώσεις λαδιού από την πλευρά των αναθυμιάσεων του στροφαλοθαλάμου που ανακυκλώνονται και καίγονται στους θαλάμους καύσης.
Τα σημερινά αμάξια χρησιμοποιούν λεπτόρρευστα λάδια 0/20 - 5/30 κλπ, ο στροφαλοθάλαμος είναι γεμάτος από αναθυμιάσεις λαδιού λόγω των πιέσεων και των αναταράξεων του λαδιού, όσο πιο λεπτόρρευστο τόσο περισσότερες αναθυμιάσεις, έτσι ακόμα και αν ο κινητήρας δεν έχει πουθενά φθορές και δεν καίει από πουθενά τα λάδια του, και μόνο οι αναθυμιάσεις σε ένα γρήγορο ταξίδι 500 χλμ μπορεί να εξαφανίσουν έως και ένα λίτρο λάδι αν ο ρυθμός είναι γρήγορος, πχ Αθήνα - Θεσ/νίκη σε 3 ώρες.
Συμπέρασμα, 1 λίτρο κατανάλωση λεπτόρρευστο λάδι στα 5-7-10.000 χλμ δεν είναι τίποτα το ανησυχητικό, αρχίζουμε το ψάξιμο στο 1 λίτρο στα 1000, πέραν τούτου δεν αξίζει το όποιο κόστος για επισκευή.
-
Γι'αυτό γίνομαι κουραστικός κ ρωτάω για εμπειρίες γύρω από επισκευή κ κόστος...θα βοηθούσε παρά πολύ να μάθουμε από κάποιους που το επισκεύασαν κ λύθηκε το πρόβλημα τους για να το τολμήσουμε κ εμείς...γιατί αν πετάξουμε 1000-1500 ευρώ κ κανουμε μια τρύπα στο νερό καηκαμε...
-
Καλησπέρα σε όλους, καινούριος στο forum.
Είμαι κάτοχος κι εγώ του επίμαχου Auris 1,33 2011 (104.000km, το έχω οχτώ χρόνια και την τελευταία 5ετία ~15000km/έτος τα περισσότερα εντός πόλης, service και αλλαγές λαδιών στην αντιπροσωπεία κάθε Ιανουάριο - από την αρχή μου έβαζαν λάδια Eneos Premium Hyper S 5W-30).
Πριν δύο εβδομάδες άναψε κι εμένα στιγμιαία η ένδειξη χαμηλής στάθμης λαδιού. Ελέγχοντας το λάδι διαπίστωσα πως ήμουν ένα χιλιοστό περίπου κάτω από το min και το χρώμα του λαδιού, κάρβουνο. Είχα ήδη διανύσει ~12.000km. Τη άλλη μέρα άλλαξα λάδι σε ένα συνεργείο της γειτονιάς (μου έβαλε castrol 5w30) και ξεκίνησα να ψάχνω για το θέμα, καταλήγοντας στο συγκεκριμένο thread.
Απ' ότι καταλαβαίνω, εκτός της Αμερικής, η ΤΟΥΟΤΑ σφυρίζει αδιάφορα, γνωρίζοντας για το εργοστασιακό πρόβλημα και αφήνοντάς μας στο σκοτάδι εσκεμμένα. Δε θα έπρεπε να κινηθούμε ανάλογα όπως στην Αμερική; Να ζητήσουμε με εξώδικο μία επίσημη απάντηση από την ΤΟΥΟΤΑ hellas και εάν είναι αρνητική να απευθυνθούμε στον συνήγορο του καταναλωτή ή να κάνουμε μήνυση, ζητώντας να καλυφθούν τα έξοδα της επισκευής των μοτέρ;
Προσωπικά δε γνωρίζω ακόμα σε ποιο στάδιο του προβλήματος βρίσκομαι (μόλις ζήτησα τον σειριακό αριθμό κινητήρα από την ΤΟΥΟΤΑ για να δω εάν όντως ανήκει στις προβληματικές παρτίδες) και δεν έχω ακόμα αποφασίσει τι θα κάνω με τον κινητήρα μου, αλλά το να αφήνουμε κάτι τέτοιο αναπάντητο δίνει πάτημα στις εταιρείες να μας αντιμετωπίζουν σαν παρακατιανούς.
Θα ήθελα τη γνώμη σας, μιας και όλοι ούτε λίγο ούτε πολύ, έχουμε επενδύσει ένα σεβαστό ποσό για την 'αξιοπιστία' του brandname της ΤΟΥΟΤΑ και καήκαμε όπως το λάδι στο μοτέρ τους......
Στέλιος
-
Επειδη βρισκομαι σε αγορα yaris 2011 70hp πως μπορω να τσεκαρω αν η παρτιδα κινητηρα που θα αγορασω θα ειναι στις προβληματικες?
-
Επειδη βρισκομαι σε αγορα yaris 2011 70hp πως μπορω να τσεκαρω αν η παρτιδα κινητηρα που θα αγορασω θα ειναι στις προβληματικες?
Αν διάβασες στο θέμα, προβληματικοί είναι οι κινητήρες 1.33. Εσύ προφανώς ψάχνεις 1000cc, οπότε και δεν έχει καμία σχέση με το τρέχον πρόβλημα
-
Καλησπέρα σε όλους,
σε ποια φάση βρίσκεστε με το πρόβλημα; Κάντε μία ενημέρωση όσοι έχετε ακολουθήσει οποιαδήποτε μέθοδο. Εγώ ακόμα δεν έχω αποφασίσει, αλλά στα 1000km μετά την αλλαγή λαδιού φαίνεται να έχω κάψει ήδη λίγο λάδι....
@sphinxgr με το xado έχεις δει ουσιαστική βελτίωση;
-
Καλησπέρα σε όλους,
σε ποια φάση βρίσκεστε με το πρόβλημα; Κάντε μία ενημέρωση όσοι έχετε ακολουθήσει οποιαδήποτε μέθοδο. Εγώ ακόμα δεν έχω αποφασίσει, αλλά στα 1000km μετά την αλλαγή λαδιού φαίνεται να έχω κάψει ήδη λίγο λάδι....
@sphinxgr με το xado έχεις δει ουσιαστική βελτίωση;
Για το Xado:
Έκανα ένα καθαρισμό το 2018. Τότε είχα κατανάλωση λαδιού κοντά στο 1λ / 1000km (5λ/5000km). (νόμιζα ότι είχα χαμηλότερη γιατί δεν ήξερα πως ο δείκτης είναι min->max = 1,5l)
Μετά τον καθαρισμό:
Με 10-40 έκανα 5000χμ και έκαψα συνολικά κάπου 200ml
Με 5-30 έκανα +5000χμ και έκαψα συνολικά κάπου 750ml
Στα 10.000χμ έκανα πάλι καθαρισμό με xado και είμαι τώρα στα 500χμ με 5-30 χωρίς να έχει μειωθεί το λάδι.
*Να σημειωθεί πως η κατανάλωση λαδιού στις παραπάνω περιπτώσεις ξεκινά μετά τα 3000χμ απο την αλλαγή που προφανώς αρχίζει να χάνει τις ιδιότητες του το λάδι.
**Στόχος μου ο καθαρισμός με xado ανά 10.000χμ ώστε να βγάλω κάμποσα χρόνια ακόμα χωρίς να χρειαστώ επισκευή, μέχρι τελικά τα χρόνια να απαξιώσουν το αυτοκίνητο και να το αλλάξω λόγω παλαιότητας και όχι λόγω βλάβης.
***Προφανώς το xado είναι καλή λύση για όποιον κάνει λίγα χιλιόμετρα (πχ 10.000/ έτος και παράλληλα κάνει τον καθαρισμό μόνος του, χωρίς να πληρώνει για αυτόν. Αν πληρώνει για τον καθαρισμό, μάλλον η πιο καλή λύση είναι η επισκευή ή πώληση του αυτοκινήτου - να το πω καλύτερα, η μεταβίβαση του προβλήματος σε άλλον!!!)
**** Σαφέστατα η ΤΟΥΟΤΑ εφόσον είναι δικό της πρόβλημα το οποίο έχει φορτώσει στους κατόχους, έπρεπε να προσφέρει επισκευή με 50% έκπτωση. Οι τιμές καταλόγου που ζητά και τα 2500€ είναι απαράδεκτα.
-
Το 5-30 είναι αρκετά λεπτό λάδι και δημιουργεί περισσότερη νέφωση στον στροφαλοθάλαμο, η νέφωση αυτή είναι σκέτο λάδι και ανεβαίνει στην εισαγωγή όπου καίγεται στους θαλάμους καύσης, οι νεφώσεις σε ένα παχύτερο λάδι πχ 10-40 είναι μειωμένες έτσι - καίγεται - λιγότερο από ένα λεπτόρρευστο, αν βάλεις 0-30 θα έχεις μεγαλύτερη κατανάλωση γιατί θα υπάρχει μεγαλύτερη νέφωση.
Αυτό βέβαια είναι άσχετο με το θέμα των εμβόλων / ελατηρίων που είχαν κάποιοι κινητήρες της Toyota, το πρόβλημα ήταν στα έμβολα που είχα 4 τρύπες αποστράγγισης του λαδιού στο κάτω ελατήριο που ξύνει το λάδι από τους κυλίνδρους, έτσι παρέμενε περισσότερο λάδι στους κυλίνδρους το οποίο ανέβαινε στους θαλάμους καύσης και καιγόταν ενώ παράλληλα η περίσσια του λαδιού που δεν αποστραγγιζόταν προς τον στροφαλοθάλαμο παρέμενε στον χώρο των ελατηρίων όπου συσσωρεύονταν σταδιακά κάρβουνα τα οποία με τον καιρό και κολλούσαν τα υπόλοιπα ελατήρια.
Η Toyota στην Αμερική άλλαζε τα πιστόνια και τα ελατήρια με νέας γενιάς με 8 τρύπες στο κάτω ελατήριο, στην Ελλάδα άλλαζαν τα πιστόνια και τα ελατήρια,με αυτά της παλαιάς γενιάς με τις 4 τρύπες και το πρόβλημα εμφανιζόταν ξανά μετά από ένα διάστημα.
-
Η Toyota στην Αμερική άλλαζε τα πιστόνια και τα ελατήρια με νέας γενιάς με 8 τρύπες στο κάτω ελατήριο, στην Ελλάδα άλλαζαν τα πιστόνια και τα ελατήρια,με αυτά της παλαιάς γενιάς με τις 4 τρύπες και το πρόβλημα εμφανιζόταν ξανά μετά από ένα διάστημα.
Στη οδηγία που έχει δοθεί στην ΤΟΥΟΤΑ υπάρχουν κωδικοί για πιστόνια / ελατήρια με περισσότερες τρύπες. Δυστυχώς δεν τα έχω δει απο κοντά να καταλάβω τι διαφορά έχουν τα μεν με τα δε.
Να σημειώσω πως στην οδηγία αυτή, πρέπει να αλλαχθεί και καπάκι μηχανής + μπιέλες (δεν ξέρω γιατί???!!!!)!
Να και τα σχετικά κόστη κλπ
Yaris / Auris κινητήρας 1NR-FE 1,33 και κατανάλωση λαδιού