-
Ο χρήστης fokion_sportage έγραψε:
Ισως η φραση που λεει μια ακομα πιθανη βερσιον....Alonso said afterwards that he drove every lap flat out and so it's safe to assume that Sauber were satisfied to finish second to their engine supplier and grab those extremely precious points.
Φανταζομαι οτι το debate θα κρατησει χρονια.... ειναι και τετοια γεγονοτα μερος απο το αλατοπιπερο της F1...
ετσι να εχουμε να λεμε - λες κι εχουμε να κερδισουμε/χασουμε κατι ισχυουν/δεν ισχυουν......Ok... and mayby Perez was also driving flat out... και η διαφορά ήταν ένα μίζερο μισό δεύτερο.... χωρίς άλλα μονοθέσια... και με άγνωστο παράγοντα το πόσο δυνατό είναι να προσπεράσεις με διαφορά μόλις 0.5sec σε μία πίστα των 1.40.....
-
Πιθανότερο θεωρώ οι πανέξυπνοι Sauberίστας να αποσυντονίσανε και να αγχώσανε το παιδί πάνω που ήταν στο δικό του τούννελ συγκέντρωσης... Όσοι έχουν ζήσει (έστω και μέσω εξομοιωτών, όπως οι περισσότεροι κοινοί θνητοί) την ψυχολογία της απρόσμενης νίκης που πλησιάζει ξέρουν για τί μιλάμε. Το ποδαράκι αρχίζει να τρέμει, οι ανάσες αλλάζουν, δεν είσαι σίγουρος για κάθε φρενάρισμα. Αν τα έχεις θέσει αυτά όλα υπό έλεγχο (έτσι φαινόταν ο Perez μέχρι εκείνη τη στιγμή) είσαι έτοιμος για νίκη.
Έπρεπε στον ασύρματο να το βουλώσουν απλά.
-
Ο Perez όχι απλά ήταν έτοιμος για την νίκη αλλά για να καταπιεί τη Ferrari. Ξαναλέω οι φιλοδοξία αυτών των πιτσιρικάδων είναι ακριβώς η ίδια που κάθε μελλοντικός πρωταγωνιστής δείχνει στην παιδική του ηλικία. Διάβολε, δείτε ξανά την εκκίνηση του Grosjean, αν αυτή η οδήγηση δεν είναι κωλοδάχτυλο στο κατεστημένο των κορυφαίων του grid, τότε και εγώ δεν ξέρω τι είναι.
-
Αφού λέμε ρε παιδιά ο 'stratega' έκανε επί τόπου μια Bayesian Analysis και αποφάσισε hold position.
Ενώ παλιά δεν υπήρχαν τέτοια εργαλεία στο pit wall.
Η Toleman, για παράδειγμα, δε θα'λεγε στον Senna να κάτσει στ'αυγά του στο Μονακό αν είχε τραβήξει μια Bayesian Analysis; Αλίμονο... -
Επική νίκη, επικός Alonso. Η ομάδα λειτούργησε άψογα, παρά τα προβλήματα του μονοθεσίου. Η είδηση είναι ότι ο Hamilton δεν μπορούσε να πλησιάσει τον Alonso σε στεγνή πίστα. Αν προσέξατε και στην Αυστραλία, σε race pace, ο Alonso το παλεύει το πράμα για αρκετούς γύρους. Απλώς φαίνεται ότι η φθορά των ελαστικών έρχεται πολύ ταχύτερα.
Επικός κι ο Perez. Στο στεγνό πρέπει να υπερτονίσουμε τη διαφορά που έκανε το διαφορετικό του λάστιχο (που δεν του μειώνει όμως σε τίποτα την εμφάνιση). Δε γράφτηκε πουθενά η μετριότατη εμφάνιση του συμπαθούς Kobayashi. Είχε πρόβλημα νομίζω στα φρένα, αλλά μιλάμε για μέρα με τη νύχτα. Για το Massa, αρκεί να συνειδητοποιήσεις ότι τερμάτισε μόνο μπροστά από σημαδούρες και όσους εγκατέλειψαν. Χωρίς να έχει κανένα τεχνικό ή άλλου είδους πρόβλημα.
Ο Perez φυσικά και πίεζε να περάσει και φυσικό ήταν και η ομάδα να τον 'ξενερώσει' λίγο. Και αναμενόμενο ήταν ότι θα τους άκουγε...όσο ο Webber πέρσι στην Αγγλία, ή ο Ralf Schumacher το '98 νομίζω στο βρεμένο Spa (τρεις φορές αναγκάστηκαν να του πουν να μην πιέσει τον Hill!!). Δεν τους άκουσε λοιπόν, αντιθέτως πίεσε κι έκανε το λάθος, ευτυχώς ανώδυνο και τερμάτισε δεύτερος. Τα υπόλοιπα σενάρια είναι αστεία. Συνωμοσίες υπάρχουν, αλλά όχι εδώ. Αν δεν έκανε το λάθος, θα επιχειρούσε μια κίνηση και πιθανότατα θα περνούσε. Όμως έχασε χρόνο και παρότι και στη συνέχεια ξαναπλησίασε τον Alonso δεν του έφταναν οι γύροι. Δεν μπορώ να καταλάβω το σκεπτικό κάποιων: Γιατί να χρειαστεί να πλησιάσει στο 0.300 sec τον Alonso για να κάνει ένα επιτηδευμένο λάθος και να μην μείνει μονίμως σε μια διαφορά 5 sec πίσω του αν ήταν όλα μια συνωμοσία υπέρ της Ferrari;
Μπορεί να ήταν χαζό λάθος του Button και λάθος εκτίμηση του Vettel, αλλά νομίζω ότι η Formula 1 είναι αγώνας ταχύτητας κι όχι 'απόφυγε τη σημαδούρα'. Αν ήταν έτσι καλύτερα να βάζαμε καρφιά σε μερικές στροφές, φλόγες στην είσοδο των pit, ή ακόμα πιο ακραίο να βρέχαμε τεχνητά τις πίστες Σε κάθε περίπτωση δεν μπορώ ακόμα να καταλάβω τι εξυπηρετεί η παρουσία κάποιων ομάδων και οδηγών στην F1.
H Mercedes καταπίνει τα ελαστικά της και σε στεγνό και σε βρεμένο. Κρίμα, γιατί η έμπνευση με το f-duct θα έκανε πιο εντυπωσιακά τα πράματα. Λογικά φέτος βάζει πιο πολύ φτερό, καθώς την απώλεια που θα είχε σε τελική την αντισταθμίζει με την πατέντα της. Ίσως αυτό εκμεταλλεύεται ο Schumacher, ο οποίος παραδοσιακά νομίζω ότι προτιμά να οδηγεί με πολύ φτερό. Η 'επίθεση' που γίνεται στον Rosberg βέβαια είναι λίγο χαζή. Ο άνθρωπος δυο χρόνια ήταν ταχύτερος και ποτέ και πουθενά δεν το είδε αλαζονικά. Τώρα χάνει. That's life.
Και στο τέλος του σεντονιού, αυτή η άκυρη 'μόδα' των red flags. Παλιά, απλώς τρέχανε στο βρεμένο. Δηλαδή στο Φούτζι του 2007 είχε λιγότερο νερό; Ή στη Βραζιλία του 2003, ή σε παλιότερες Μαλαισίες...
-
Ο χρήστης Go_For_Pole έγραψε:
Απαγορεύεται, σε κόκκινη σημαία τα αυτοκίνητα είναι parc ferme. Που σημαίνει ότι επιτρέπεται μόνο το παγωτό (και οι πέννες του Button )
Έτσι νόμιζαμε όλοι μέχρι που πέρυσι στο Μονακό η McLaren έκανε καινούργιο το μονοθέσιο του Lewis και καταλάβαμε ότι νομίζαμε λάθος.
Εχεις δίκιο, το θυμήθηκα τώρα και έψαξα τι λένε τα Formula 1 sporting regulations για το θέμα:
41.4 Whilst the race is suspended :
a) Neither the race nor the timekeeping system will stop, however, in accordance with
Article 5.3 the length of the race suspension will be added to the maximum two hour
period.
b) Cars may be worked on once they have stopped on the grid or entered the pits but any
such work must not impede the resumption of the race.
c) Only team members and officials will be permitted on the grid.Οπότε I stand corrected , τα αυτοκίνητα ΔΕΝ είναι σε καθεστώς parc ferme κατά την κόκκινη σημαία (νομίζω ότι μόνο στην F1 συμβαίνει αυτό, απ΄όσο θυμάμαι σε άλλες κατηγορίες είναι parc ferme)
-
Άρα θεωρητικά, όπως έγραψα, δε θα μπορούσαν υπό καθεστώς κόκκινης σημαίας να στήσουν τα μονοθέσια με βρόχινο setup? ΟΚ, πες εκτός των σχέσεων του σασμάν το οποίο ίσως με ένα διαφορετικό χάρτη έφτιαχνε?
-
Θεωρητικά μπορούν να κάνουν οτιδήποτε με την προϋπόθεση ότι 'such work must not impede the resumption of the race'.
Οι σχέσεις δεν είναι ΙΜΗΟ σημαντικές και λύνονται με διαφορετική χαρτογράφηση του κινητήρα. Κλίσεις αεροτομών, σκληρότητα αναρτήσεων, ύψος μονοθεσίου, γωνίες κάμπερ κτλ. αυτά μπορούν να γίνουν. -
Ο χρήστης christos.dimou έγραψε:
...
Τo 35% ήταν ένα τυχαίο ποσοστό ως εισαγωγή. Μπορεί να ήταν 45% ή 55% αλλά και πάλι δεν θα έφτανε.
Μία μικρή εισαγωγή στο Bayesian Analysis and Decision Making.
Έστω ότι είσαι ο stratega της ομάδας. Ο PeterS σε κοιτά στα μάτια και σου ζητά τι να κάνει με τον Perez που φαίνεται ότι μπορεί κάτι καλύτερο.
Έχεις τα κάτωθι λοιπόν σενάρια. Με βασική προϋπόθεση του 'Πιέζω', 'Δεν πιέζω' τα οποία τα τοποθετείς πχ σε σειρά οφέλους, ζημίας.
- Πιέζω και κερδίζω την 1η θέση.
- Πιέζω και μένω στην 2η θέση.
- Δεν Πιέζω και διατηρώ την 2η θέση.
- Δεν Πιέζω και χάνω την 2η θέση από τον LH.
- Πιέζω και εγκαταλείπω.
- Δεν Πιέζω και εγκαταλείπω.
Το σενάριο 1 έχει κέρδος 25 πόντους, τα 2 και 3 έχουν 18 πόντους αλλά το 3 υπερτερεί καθώς διατηρώ το μονοθέσιο σε καλύτερη κατάσταση για το μέλλον (λιγότερη καταπόνηση), το σενάριο 4 έχει όφελος 15 πόντους και τα σενάρια 5 και 6 όφελος 0 μηδέν πόντους.
Βέβαια συνήθως ξεκινάς από την κατάσταση ως έχει για να δεις τι γίνεται όποτε το σενάριο 1 έχει όφελος 7 πόντους τα 2 και 3 δεν έχουν όφελος/απώλεια το 4 έχει απώλεια 3 πόντους και τα 5 & 6 απώλεια 18 πόντους.
Αν υποθέσουμε ότι η συνολική πιθανότητα εμφάνισης των σεναρίων για κάθε υπο-ομάδα είναι κοντά στη μονάδα** (η 1η είναι η 1, 2 και 5 όπου λέω στον οδηγό μου να πιέσει και η 2η είναι η 3, 4 και 6 που του λέω να μην πιέσει), τότε κάνω το άθροισμα των 1, 2 και 5 των γινομένων πιθανότητα * ώφελος (ζημία) και το συγκρίνω με το άθροισμα των 3, 4 και 6 των γινομένων πιθανότητα * ώφελος (ζημία). Αν το πρώτο άθροισμα βγει θετικό τότε προκρίνω το 'πάτα το Perez' αν βγει αρνητικό λέω 'κάτσε στα αυγά σου Perez'.
** Υπάρχει και το σενάριο να βρεθώ 4ος, 5ος αλλά μην το πάμε πιο μακριά συνήθως το +1 ή -1 κοιτάς. Αν λάβεις υπόψη όλα τα δυνατά σενάρια τότε το άθροισμα των πιθανοτήτων τους είναι μονάδα.
Τώρα τα επιμέρους ποσοστά του κάθε σεναρίου για κάθε απόφαση είναι αποτέλεσμα μίας σειράς παραγόντων. Πχ για να συμβεί το σενάριο 1 πρέπει α) να έχουμε αύξηση της ταχύτητας, β) κλείσιμο της απόστασης, γ) επιτυχία στην επίθεση και προσπέρασμα και δ) διατήρηση της θέσης. Αν θεωρήσω ότι είναι στατιστικώς ανεξάρτητα η πιθανότητα του να συμβεί το σενάριο 1 είναι το γινόμενο των επιμέρους πιθανοτήτων α ως δ.
Το α) είναι φυσικά και αυτό σύνθετο που λαμβάνει υπόψη α1) τα αποθέματα ταχύτητας του μονοθεσίου α2) την αντοχή των επιμέρους εξαρτημάτων, α3) την ικανότητα του οδηγού να αυξήσει την ταχύτητα του, α4) την ικανότητα του να την διατηρήσει για ώρα χωρίς λάθος και ούτω καθ' εξής. Εδώ πχ. μπορείς να δεις ότι για το ίδιο μονοθέσιο μπορεί να δοθεί εντολή του 'πίεσε', 'μην πίεσε' μόνον από το ποιος είναι ο οδηγός με όλα τα άλλα ίδια καθώς αυτό επηρεάζει το α3 και α4. Το ίδιο συμβαίνει για τα β) (πόσα αποθέματα ταχύτητας έχει το αντίπαλο μονοθέσιο, πόσο ικανός είναι ο οδηγός κ.λπ.) το γ) (σε τι κατάσταση είναι η πίστα, είναι εύκολο το προσπέρασμα, έχω τις κατάλληλες ρυθμίσεις για να περάσω, πόσο εύκολος είναι ο αντίπαλος) και το δ) (αν βρεθώ εμπρός έχω ταχύτητα ώστε να μην με προσπεράσει ο αντίπαλος, ο οδηγός μου είναι έμπειρος για να κρατήσει τη θέση) κ.λπ.
Βλέπεις ότι το δέντρο ανοίγει πολύ, κλασσική συμπεριφορά σε θέματα αυτού του τύπου που είναι NP-complete και συν τοις άλλοις έχουμε και αβεβαιότητες όσον αφορά το πόσο γρήγορο είναι το μονοθέσιο μας, πόσο εκτιμούμε ότι θα είναι γρήγορο το μονοθέσιο του αντιπάλου κ.λπ.
Το θέμα είναι ότι όσο περισσότεροι ανεξάρτητοι παράγοντες εισέρχονται στο παιγνίδι αυτό τόσο πιο κοντά στην μονάδα θα πρέπει να είναι το ποσοστό της θετικής εξέλιξης ώστε το σενάριο πίεσε να τελεσφορήσει. Λαμβάνοντας υπόψη ότι το 18/25 = 0.72 όταν στο παλαιό - παλαιό σύστημα το 6/10 = 0.60 βλέπουμε ότι όσο τα οφέλη δεν είναι σημαντικά τόσο και η στρατηγική που θα ακολουθείται θα είναι 'keep your position'. Μάχες για τους μικρούς εκεί στην 8η ως 10η θέση θα έχουμε αλλά πιο πάνω.... χμμ....
Κατανοητα τα σεναρια και τα ζυγισματα του stratega, κατανοητο οτι απο πολλες αποψεις τον συμφερει να δωσει εντολη διατηρησης της δευτερης θεσης, απλα θεωρω οτι δεν χρειαζεται να βαλουμε ποσοστα... Αλλωστε στο παραπανω μηνυμα δεν το εκανες, εγω στο πρωτο διαφωνουσα. Δεν ειμαστε σε θεση να ξερουμε ποια ειναι τα ποσοστα επιτυχιας σε καθε ενδεχομενο οποτε ας συζητησουμε τα σεναρια αλλα οχι με ακριβη νουμερα.
-
...ευτυχώς που υπάρχουν ακόμα... 'ρομαντικοί' (όχι ανάμεσα στους άμεσα εμπλεκόμενους), που πασχίζουν να πείσουν (γιατί το πιστεύουν!) ότι οι εμπλεκόμενοι αγωνίζονται για τη δόξα πάνω απ' όλα και όχι για τα όποια οικονομικά οφέλη από την... μπίζνα με το όνομα F1... στη συγκεκριμένη περίπτωση, λοιπόν, η Σάουμπερ, χωρίς ρίσκο, τσίμπησε τα βαθμουλάκια της 2ης θέσης συν το ότι διατήρησε την καλή της σχέση με τη... 'μαμά' Φερράρι... πολύ σωστά έπραξε ο επιχειρηματίας και δε νομίζω ότι για να πάρει τη σωστή απόφαση για το καλό της επιχείρησής του, χρειάστηκε να πέσει κάποιο τηλέφωνο...
-
Εγώ προτείνω στους Φερραρικούς να στείλουν ένα emai στον LDM και να ζητήσουν μέχρι να λύσουν τα θέματα του φορτηγού τους να ζητήσουν από τον Sauber να τους δανείσει ένα μονοθέσιο του να το βάψουν κόκκινο και να το δώσουν στον Αλόνσο. Το προτάθλημα στο τσεπάκι μετά.
Χιούμορ κάνω ε μην αρπαχτείτε κανονίστεΆλλωστε τα τελευταία χρόνια έτσι γίνετε η Φεράρι αρχίζει από τα χαμηλά και προς το τέλος ανεβαίνει ενώ η Sauber το αντίθετο.
-
Πάντως ως τηλεθεατής μέσα από την κάλυψη του sky δεν θεωρώ ότι ήταν πολύ εύκολο για τον Perez να περάσει τον Alonso. Τον έφτασε με χαρακτηριστική ευκολία αλλά στη συνέχεια και μέχρι να κάνει το λάθος και ενώ είχε πλησιάσει για 2 γύρους δεν κατάφερε να καθαρίσει στη μεγάλη ευθεία τη μάχη.
Φυσικά αν τον προσπέρναγε δεν θα υπήρχε δυνατότητα για τον Alonso να καταφέρει κάτι καλύτερο από τη 2η θέση. Αλλά όπως και στην Αυστραλία έτσι και στη Μαλαισία αποδείχτηκε ότι ο Alonso ή έχει κάνει συμφωνία με το διάολο ή απλά είναι ένας οδηγός που πολύ δύσκολα μπορείς να τον προσπεράσεις αν έχει μονοθέσιο με ταχύτητα κοντινή σε αυτή του μονοθεσίου που έπεται.
Just my 2c
-
Ο χρήστης christos.dimou έγραψε:
Πάντως ως τηλεθεατής μέσα από την κάλυψη του sky δεν θεωρώ ότι ήταν πολύ εύκολο για τον Perez να περάσει τον Alonso. Τον έφτασε με χαρακτηριστική ευκολία αλλά στη συνέχεια και μέχρι να κάνει το λάθος και ενώ είχε πλησιάσει για 2 γύρους δεν κατάφερε να καθαρίσει στη μεγάλη ευθεία τη μάχη.Φυσικά αν τον προσπέρναγε δεν θα υπήρχε δυνατότητα για τον Alonso να καταφέρει κάτι καλύτερο από τη 2η θέση. Αλλά όπως και στην Αυστραλία έτσι και στη Μαλαισία αποδείχτηκε ότι ο Alonso ή έχει κάνει συμφωνία με το διάολο ή απλά είναι ένας οδηγός που πολύ δύσκολα μπορείς να τον προσπεράσεις αν έχει μονοθέσιο με ταχύτητα κοντινή σε αυτή του μονοθεσίου που έπεται.
Just my 2c
Έτσι ακριβώς είναι. Άλλο να φτάσει τον Αλόνσο κι άλλο να τον περάσει ένας Πέρεζ και εννοώ από πλευράς εμπειρίας. Ο μικρός δεν θα ρίσκαρε επαφή με τίποτα.
-
O Alonso είναι σχετικά fair οδηγός αλλά δεν θα άνοιγε την πόρτα . Το βασικό του πλεονέκτημα στην άμυνα θα ήταν η ίδια η πίστα. Αν όπως έκανε κωλοκαθόταν στο στεγνό κομμάτι, τότε ο Perez διακινδύνευε πολλά μία προσπάθεια από το βρεγμένο.
Θα έπρεπε να τα παίξει όλα ή τίποτα.
Γιατί να το κάνει . 30 πόντους ούτε που τους είχαν ονειρευτεί στα 2 πρώτα GP οι Sauberistes -
Ο χρήστης Go_For_Pole έγραψε:
Διάβολε, δείτε ξανά την εκκίνηση του Grosjean, αν αυτή η οδήγηση δεν είναι κωλοδάχτυλο στο κατεστημένο των κορυφαίων του grid, τότε και εγώ δεν ξέρω τι είναι.Ενταξει, αλλα μεχρι ενα βαθμο. Ο Γκροζαν απ' οτι φανηκε πηγαινε πανω απο το οριο το δικο του και των συνθηκων. Πηρε παραμαζωμα τον παππου και μετα απο λιγο βγηκε στην αμμουδια. Σε εναν αγωνα γουτερ πολο ηταν ο μονος που εγκατελειψε απο εξοδο (ο Κομπαγιασης επαθε βλαβη). Δεν το λες ακριβως και επιτυχια. Καταλαβαινω τι θελεις να πεις, αλλα ο συγκεκριμενος δεν δικαιωθηκε απο το αποτελεσμα. Και αλλοι θα εκαναν εντυπωσιακες εκκινησεις, αν πηγαιναν με την ταυτοτητα στο στομα.
Οι τιμ μέιτς Αλονσο Περεζ εξαιρετικοι και οι 2. Δεν πιστευω τις θεωριες συνομωσιας, κυριως γιατι το σημειο που εκανε την πατατα ο Περεζ δεν προσφεροταν για ταρζανιες.
Ο Μασσα καλο θα ειναι να βγει μονος του με προωρη συνταξιοδοτηση, μην τον πιασουν τα νεα μετρα και χασει και το εφαπαξ.
Κιμι δυναμις. -
Ο παππούς επέλεξε να πάρει την εξωτερική γραμμή για να περάσει και τους δυο, αν με ρωτάς πήγε γυρεύοντας. Εντάξει ο Grosjean έκανε ένα μικρό γλίστρημα και τελικά την πλήρωσε ο ίδιος, ένας άλλος όμως με μεγαλύτερα απωθημένα θα έβγαζε τον Γερμανό τελείως εκτός και δε θα άνοιγε μύτη.
-
-
-
Tι ηλιθια...
Στο 1:10
Παντως ο Κιμις φαινεται κομματια.
Η τυπισσα στο 1:55 φαινεται πολυ 'διεισδυτικη' ρεπορτερ. Ξεχασε βεβαια το μικροφωνο της, αλλα ολο και κατι θα βρει να βολευτει...
-
Πως και δε σχολίασε κανένας το βρισιδι του Vettel στον Narain?
Sent from my iPad 2 using Tapatalk
2012 Petronas Malaysia Grand Prix