-
Νομίζω ότι αξίζει να μπει ξεχωριστά και όχι μέσα στο Χρησιμοποιήτε το ποδήλατο ως μέσο μεταφοράς;
Ενδιαφέρον το άρθρο για τα e-ποδήλατα στα NEA, καθώς και τα σχόλια του Αλέξανδρος Αθανασόπουλος 7/2/2010 12:42Κυκλοφορώ με ποδήλατο στην Αθήνα και το βρίσκω πιο άνετο και πιο ασφαλές απ'' το να κυκλοφορώ ως πεζός. Τουλάχιστον υπάρχουν δρόμοι, ενώ πεζοδρόμια συχνά δεν υπάρχουν ή είναι αδιάβατα. Η Αθήνα έχει ήδη μεγάλη εμπειρία με δίκυκλα. Επειδή λοιπόν το άρθρο οδηγεί σε σύγκριση μεταξύ δικύκλων, παραθέτω τα προτερήματα του ποδηλάτου έναντι των μηχανοκίνητων δίκυκλων: Ατομική ασφάλεια: Ο κίνδυνος θανάτου από τροχαίο όταν οδηγείς μηχανάκι/μοτοσυκλέτα είναι πολλαπλάσιος από τον ίδιο κίνδυνο με ποδήλατο, όπως και αν το μετρήσεις. Στην Ολλανδία ο κίνδυνος θανάτου με μηχανάκι/μοτοσυκλέτα είναι 5.5 φορές μεγαλύτερος από ποδήλατο ανά χιλιόμετρο. Στην Αγγλία είναι 3.5 φορές ανά χιλιόμετρο και 11 φορές ανά ώρα (rcgb2007.pdf, σελίδα 86). Στην Ελλάδα δεν υπάρχουν στοιχεία, απ'' ότι ξέρω, αλλά το πιθανότερο είναι να είναι πιο αυξημένος ο κίνδυνος για όλα τα μέσα. Γυμναστική: Ο ποδηλάτης γυμνάζεται όταν μετακινείται, με οφέλη στην φυσική και ψυχική υγεία και στην παραγωγικότητα του ατόμου στην εργασία. Ο ποδηλάτης αξιοποιεί τη μετακίνησή που για πολλούς άλλους είναι χαμένος χρόνος. Μελέτες έχουν δείξει πως οι ανθρωπο-ώρες που κερδίζονται απ'' τη βελτιωμένη υγεία ξεπερνούν τις ανθρωπο-ώρες που χάνονται από τα ατυχήματα με ποδήλατο. Οι καρδιοπάθειες σκοτώνουν, όχι τα ποδήλατα. Όσο για το μύθο πως βλάπτει η γυμναστική μέσα στο καυσαέριο, μελέτες έχουν δείξει πως ο ποδηλάτης απορροφά λιγότερους ρύπους καυσαερίων απ'' ότι ο οδηγός Ι.Χ. (cycling_el.gr σελίδα 35). Παρκάρισμα: Τώρα τα μηχανάκια παρκάρουν όπου βρούν, εις βάρος των πεζών, και ο ΚΟΚ δε διαφοροποιεί μηχανάκια από ποδήλατα. Αλλά με κάποια προώθηση υποδομής και νομοθεσίας τα ποδήλατα θα μπορούσαν να παρκάρουν νόμιμα και πολύ πιο εύκολα από κάθε άλλο μέσο. Το ποδήλατο μπαίνει και μέσα σε κτίρια, μπορείς να το σηκώσεις και από σκάλες, να το βάλεις σε ασανσέρ, να το μεταφέρεις με τρένο, μετρό, ή λεωφορείο (όχι στην Ελλάδα ακόμη, αλλά προσπαθούμε να αλλάξει αυτό). Μερικοί το βάζουν και στο γραφείο τους. Ρύπανση/ηχορύπανση: Ο θόρυβος από τα μηχανάκια μειώνει την ποιότητα ζωής στην Αθήνα για όλους. Οι εξατμίσεις από μηχανάκια με ενοχλούν περισσότερο απ'' των αυτοκινήτων, για δυό λόγους: 1) Οι εξατμίσεις τους είναι πιο ψηλά και συχνά σημαδεύουν προς τα πάνω. 2) έχουν το κακό συνήθειο να σταματάνε στα φανάρια πάνω στις διαβάσεις των πεζών, συχνά ακριβώς μπροστά και από μένα τον ποδηλάτη. Συχνά νοιώθω το παφ-παφ της εξάτμισης τους να χτυπά στο πρόσωπό μου. Κοινή ασφάλεια: Λόγω του μικρότερου όγκου και μικρότερης ταχύτητας, τα ποδήλατα δημιουργούν πολύ μικρότερο κίνδυνο για τους άλλους. Τα μηχανοκίνητα μέσα προκαλούν 1500 θανάτους από τροχαία ετησίως στην Ελλάδα και άλλους τόσους πρόωρους θανάτους από τη ρύπανση της ατμόσφαιρας. Θεωρώ το ηλεκτρικό ποδήλατο καλύτερο απ'' τα μηχανάκια γιατί είναι πιό κοντά σε ποδήλατο απ'' ότι τα μηχανάκια, και λύνει το πρόβλημα της ηχορύπανσης. Υστερεί όμως από το καθαρό ποδήλατο στα άλλα σημεία. Αναφορές στα Ελληνικά: http://www.podilates.gr http://ec.europa.eu/environment/archive ... ing_el.pdf Αναφορές στα Αγγλικά: http://www.swov.nl/uk/research/kennisba ... nsport.htm http://www.dft.gov.uk/adobepdf/162469/2 ... gb2007.pdf
Υπάρχουν + και - καθώς και αντίθετες απόψεις από τους purists...;
π.χ. από την 2η σελίδα των σχολίων στα ΝΕΑΓιατί είναι τα ηλεκτρικά υποβοηθούμενα ποδήλατα Η λύση για την Αθήνα και όχι τα κανονικά;
Ποιο είναι το πρόβλημα δηλαδή; Μη και κουνήσουν τα πλαδαρά κορμιά τους οι Ελληναράδες και κάψουν καμία θερμίδα;Αντί τα ΜΜΕ να προτείνουν και να διαφημίζουν ΠΡΏΤΑ το κανονικό ποδήλατο, υποστηρίζουν κατευθείαν αυτά με την ηλεκτρική υποβοήθηση, λες και ο ελληνικός πληθυσμός είναι ανάπηρος ή ανίκανος να μετακινηθεί με τη δύναμη των ποδιών του.
Όχι δεν είναι θέμα εμμονής η χρήση του κανονικού ποδηλάτου, είναι θέμα ανάγκης για καλύτερη ποιότητα ζωής και αυτή μπορεί να επιτευχθεί μόνο με ήπιες μορφές μετακίνησης, χαμηλές ταχύτητες, λιγότερο θόρυβο και περιβαλλοντικά ασφαλή μέσα μετακίνησης.
Αν και τα ηλεκτρικά ποδήλατα θεωρούνται πράσινη λύση, δεν είναι και τόσο πράσινη όσο νομίζουμε, αφού οι μπαταρίες τους είναι ιδιαίτερα τοξικές για το περιβάλλον. Και στην Ελλάδα είναι γνωστό ότι η ανακύκλωση δεν είναι και η πρώτη προτεραιότητα και το περιβάλλον έχει 'τοξινοθεί' ήδη όσο δεν πάει...
Τώρα..
Το κέντρο της Αθήνας, έχει σκάρτα διάμετρο πεντέμιση χιλιόμετρα, ενώ το μεγαλύτερο μέρος της πόλης είναι επίπεδο. Ένας οποιοδήποτε στοιχειωδώς υγιής άνθρωπος μπορεί άνετα να κάνει όλες του τις μετακινήσεις και τις δουλειές του με ένα κανονικό ποδήλατο.Όσο για τους ποδηλατόδρομους και τα σχετικά έργα που υποτίθεται ότι είναι απαραίτητα για την χρήση του ποδηλάτου και αυτά ακόμα θα ήταν περιττά αν υπήρχε ένας στοιχειώδης σεβασμός των οδηγών ΙΧ προς όλους τους υπόλοιπους συνανθρώπους τους, ποδηλάτες, πεζούς, ΑΜΕΑ κτλ.
Πάρτε το χαμπάρι..
Έχουμε καταστρέψει αυτήν την πόλη με την κουλτούρα του αυτοκινήτου, (εισαγωγής από την Αμερική) και με κάθε είδους μηχανοκίνητα οχήματα. Την έχουμε ξεντεριάσει με δρόμους και άλλους δρόμους, με τσιμέντο και με άσφαλτο, και έχουμε κλειδώσει τα παιδιά μας μέσα στα σπίτια τους, στερώντας τους τις εμπειρίες και την χαρά που θα τους προσέφερε το παιχνίδι και η ζωή με τους συνομήλικους τους στις γειτονιές, ( που και αυτές έχουν εξαφανιστεί πια). Έχουμε φτιάξει μία πόλη απρόσωπη και απάνθρωπη που δεν προσφέρει καμία ευχαρίστηση στους κατοίκους της.Και η μόνη πρόταση που έχουμε να κάνουμε για να λύσουμε το πρόβλημα, είναι και άλλα μηχανοκίνητα οχήματα, και άλλη άσφαλτος και άλλοι δρόμοι και άλλα κολωνάκια και άλλο τσιμέντο προς χάριν των μηχανών.
Μακάρι να αγαπούσαμε τα παιδιά μας έτσι όπως αγαπάμε τα αυτοκίνητα και γενικότερα τις μηχανοκίνητες μετακινήσεις μας.
Η μόνη λύση είναι να κλείσει εδώ και τώρα το κέντρο της Αθήνας για όλα μηχανοκίνητα και θορυβώδη οχήματα, να βελτιωθούν οι αστικές συγκοινωνίες και να επιτραπεί η χρήση των ποδηλάτων και στο Μετρό.
Είναι ντροπή για εμάς και για τις κυβερνήσεις μας να έχουμε καταντήσει την αρχαιότερη πόλη στον κόσμο και το πρώτο κέντρο πολιτισμού, αυτό το πράγμα που βλέπετε γύρω σας κάθε μέρα.. Για σκεφτείτε το λίγο..
Γνώμη μου είναι ότι τα e-ποδήλατα έχουν λόγο ύπαρξης για τους ποιό αγύμναστους, για όσους δεν πρέπει/θέλουν να ιδρώσουν αλλά ακόμα και για τον κανονικό ποδηλάτη όταν κάποια στιγμή αισθάνεται κάπως λίγο άρρωστος αλλά όχι τόσο πολύ που να πάρει μηχανοκίνητο μέσο (μοτοσυκλέτα / αυτοκίνητο).
Όλα αυτά βέβαια προϋποθέτουν κάποια οικονομική άνεση (δηλαδή ποδήλατο και e-ποδήλατο) αλλά με τις τιμές τις βενζίνης μακροπρόθεσμα έχει κανείς όφελος.
Τι λέτε;
Επίσης, χρήσιμες θα ήταν και εμπειρίες από την χρήση συγκεκριμένων e-ποδηλάτων. -
Νομίζω ότι αξίζει να μπει ξεχωριστά και όχι μέσα στο Χρησιμοποιήτε το ποδήλατο ως μέσο μεταφοράς;
Ενδιαφέρον το άρθρο για τα e-ποδήλατα στα NEA, καθώς και τα σχόλια του Αλέξανδρος Αθανασόπουλος 7/2/2010 12:42Κυκλοφορώ με ποδήλατο στην Αθήνα και το βρίσκω πιο άνετο και πιο ασφαλές απ'' το να κυκλοφορώ ως πεζός. Τουλάχιστον υπάρχουν δρόμοι, ενώ πεζοδρόμια συχνά δεν υπάρχουν ή είναι αδιάβατα. Η Αθήνα έχει ήδη μεγάλη εμπειρία με δίκυκλα. Επειδή λοιπόν το άρθρο οδηγεί σε σύγκριση μεταξύ δικύκλων, παραθέτω τα προτερήματα του ποδηλάτου έναντι των μηχανοκίνητων δίκυκλων: Ατομική ασφάλεια: Ο κίνδυνος θανάτου από τροχαίο όταν οδηγείς μηχανάκι/μοτοσυκλέτα είναι πολλαπλάσιος από τον ίδιο κίνδυνο με ποδήλατο, όπως και αν το μετρήσεις. Στην Ολλανδία ο κίνδυνος θανάτου με μηχανάκι/μοτοσυκλέτα είναι 5.5 φορές μεγαλύτερος από ποδήλατο ανά χιλιόμετρο. Στην Αγγλία είναι 3.5 φορές ανά χιλιόμετρο και 11 φορές ανά ώρα (rcgb2007.pdf, σελίδα 86). Στην Ελλάδα δεν υπάρχουν στοιχεία, απ'' ότι ξέρω, αλλά το πιθανότερο είναι να είναι πιο αυξημένος ο κίνδυνος για όλα τα μέσα. Γυμναστική: Ο ποδηλάτης γυμνάζεται όταν μετακινείται, με οφέλη στην φυσική και ψυχική υγεία και στην παραγωγικότητα του ατόμου στην εργασία. Ο ποδηλάτης αξιοποιεί τη μετακίνησή που για πολλούς άλλους είναι χαμένος χρόνος. Μελέτες έχουν δείξει πως οι ανθρωπο-ώρες που κερδίζονται απ'' τη βελτιωμένη υγεία ξεπερνούν τις ανθρωπο-ώρες που χάνονται από τα ατυχήματα με ποδήλατο. Οι καρδιοπάθειες σκοτώνουν, όχι τα ποδήλατα. Όσο για το μύθο πως βλάπτει η γυμναστική μέσα στο καυσαέριο, μελέτες έχουν δείξει πως ο ποδηλάτης απορροφά λιγότερους ρύπους καυσαερίων απ'' ότι ο οδηγός Ι.Χ. (cycling_el.gr σελίδα 35). Παρκάρισμα: Τώρα τα μηχανάκια παρκάρουν όπου βρούν, εις βάρος των πεζών, και ο ΚΟΚ δε διαφοροποιεί μηχανάκια από ποδήλατα. Αλλά με κάποια προώθηση υποδομής και νομοθεσίας τα ποδήλατα θα μπορούσαν να παρκάρουν νόμιμα και πολύ πιο εύκολα από κάθε άλλο μέσο. Το ποδήλατο μπαίνει και μέσα σε κτίρια, μπορείς να το σηκώσεις και από σκάλες, να το βάλεις σε ασανσέρ, να το μεταφέρεις με τρένο, μετρό, ή λεωφορείο (όχι στην Ελλάδα ακόμη, αλλά προσπαθούμε να αλλάξει αυτό). Μερικοί το βάζουν και στο γραφείο τους. Ρύπανση/ηχορύπανση: Ο θόρυβος από τα μηχανάκια μειώνει την ποιότητα ζωής στην Αθήνα για όλους. Οι εξατμίσεις από μηχανάκια με ενοχλούν περισσότερο απ'' των αυτοκινήτων, για δυό λόγους: 1) Οι εξατμίσεις τους είναι πιο ψηλά και συχνά σημαδεύουν προς τα πάνω. 2) έχουν το κακό συνήθειο να σταματάνε στα φανάρια πάνω στις διαβάσεις των πεζών, συχνά ακριβώς μπροστά και από μένα τον ποδηλάτη. Συχνά νοιώθω το παφ-παφ της εξάτμισης τους να χτυπά στο πρόσωπό μου. Κοινή ασφάλεια: Λόγω του μικρότερου όγκου και μικρότερης ταχύτητας, τα ποδήλατα δημιουργούν πολύ μικρότερο κίνδυνο για τους άλλους. Τα μηχανοκίνητα μέσα προκαλούν 1500 θανάτους από τροχαία ετησίως στην Ελλάδα και άλλους τόσους πρόωρους θανάτους από τη ρύπανση της ατμόσφαιρας. Θεωρώ το ηλεκτρικό ποδήλατο καλύτερο απ'' τα μηχανάκια γιατί είναι πιό κοντά σε ποδήλατο απ'' ότι τα μηχανάκια, και λύνει το πρόβλημα της ηχορύπανσης. Υστερεί όμως από το καθαρό ποδήλατο στα άλλα σημεία. Αναφορές στα Ελληνικά: http://www.podilates.gr http://ec.europa.eu/environment/archive ... ing_el.pdf Αναφορές στα Αγγλικά: http://www.swov.nl/uk/research/kennisba ... nsport.htm http://www.dft.gov.uk/adobepdf/162469/2 ... gb2007.pdf
Υπάρχουν + και - καθώς και αντίθετες απόψεις από τους purists...;
π.χ. από την 2η σελίδα των σχολίων στα ΝΕΑΓιατί είναι τα ηλεκτρικά υποβοηθούμενα ποδήλατα Η λύση για την Αθήνα και όχι τα κανονικά;
Ποιο είναι το πρόβλημα δηλαδή; Μη και κουνήσουν τα πλαδαρά κορμιά τους οι Ελληναράδες και κάψουν καμία θερμίδα;Αντί τα ΜΜΕ να προτείνουν και να διαφημίζουν ΠΡΏΤΑ το κανονικό ποδήλατο, υποστηρίζουν κατευθείαν αυτά με την ηλεκτρική υποβοήθηση, λες και ο ελληνικός πληθυσμός είναι ανάπηρος ή ανίκανος να μετακινηθεί με τη δύναμη των ποδιών του.
Όχι δεν είναι θέμα εμμονής η χρήση του κανονικού ποδηλάτου, είναι θέμα ανάγκης για καλύτερη ποιότητα ζωής και αυτή μπορεί να επιτευχθεί μόνο με ήπιες μορφές μετακίνησης, χαμηλές ταχύτητες, λιγότερο θόρυβο και περιβαλλοντικά ασφαλή μέσα μετακίνησης.
Αν και τα ηλεκτρικά ποδήλατα θεωρούνται πράσινη λύση, δεν είναι και τόσο πράσινη όσο νομίζουμε, αφού οι μπαταρίες τους είναι ιδιαίτερα τοξικές για το περιβάλλον. Και στην Ελλάδα είναι γνωστό ότι η ανακύκλωση δεν είναι και η πρώτη προτεραιότητα και το περιβάλλον έχει 'τοξινοθεί' ήδη όσο δεν πάει...
Τώρα..
Το κέντρο της Αθήνας, έχει σκάρτα διάμετρο πεντέμιση χιλιόμετρα, ενώ το μεγαλύτερο μέρος της πόλης είναι επίπεδο. Ένας οποιοδήποτε στοιχειωδώς υγιής άνθρωπος μπορεί άνετα να κάνει όλες του τις μετακινήσεις και τις δουλειές του με ένα κανονικό ποδήλατο.Όσο για τους ποδηλατόδρομους και τα σχετικά έργα που υποτίθεται ότι είναι απαραίτητα για την χρήση του ποδηλάτου και αυτά ακόμα θα ήταν περιττά αν υπήρχε ένας στοιχειώδης σεβασμός των οδηγών ΙΧ προς όλους τους υπόλοιπους συνανθρώπους τους, ποδηλάτες, πεζούς, ΑΜΕΑ κτλ.
Πάρτε το χαμπάρι..
Έχουμε καταστρέψει αυτήν την πόλη με την κουλτούρα του αυτοκινήτου, (εισαγωγής από την Αμερική) και με κάθε είδους μηχανοκίνητα οχήματα. Την έχουμε ξεντεριάσει με δρόμους και άλλους δρόμους, με τσιμέντο και με άσφαλτο, και έχουμε κλειδώσει τα παιδιά μας μέσα στα σπίτια τους, στερώντας τους τις εμπειρίες και την χαρά που θα τους προσέφερε το παιχνίδι και η ζωή με τους συνομήλικους τους στις γειτονιές, ( που και αυτές έχουν εξαφανιστεί πια). Έχουμε φτιάξει μία πόλη απρόσωπη και απάνθρωπη που δεν προσφέρει καμία ευχαρίστηση στους κατοίκους της.Και η μόνη πρόταση που έχουμε να κάνουμε για να λύσουμε το πρόβλημα, είναι και άλλα μηχανοκίνητα οχήματα, και άλλη άσφαλτος και άλλοι δρόμοι και άλλα κολωνάκια και άλλο τσιμέντο προς χάριν των μηχανών.
Μακάρι να αγαπούσαμε τα παιδιά μας έτσι όπως αγαπάμε τα αυτοκίνητα και γενικότερα τις μηχανοκίνητες μετακινήσεις μας.
Η μόνη λύση είναι να κλείσει εδώ και τώρα το κέντρο της Αθήνας για όλα μηχανοκίνητα και θορυβώδη οχήματα, να βελτιωθούν οι αστικές συγκοινωνίες και να επιτραπεί η χρήση των ποδηλάτων και στο Μετρό.
Είναι ντροπή για εμάς και για τις κυβερνήσεις μας να έχουμε καταντήσει την αρχαιότερη πόλη στον κόσμο και το πρώτο κέντρο πολιτισμού, αυτό το πράγμα που βλέπετε γύρω σας κάθε μέρα.. Για σκεφτείτε το λίγο..
Γνώμη μου είναι ότι τα e-ποδήλατα έχουν λόγο ύπαρξης για τους ποιό αγύμναστους, για όσους δεν πρέπει/θέλουν να ιδρώσουν αλλά ακόμα και για τον κανονικό ποδηλάτη όταν κάποια στιγμή αισθάνεται κάπως λίγο άρρωστος αλλά όχι τόσο πολύ που να πάρει μηχανοκίνητο μέσο (μοτοσυκλέτα / αυτοκίνητο).
Όλα αυτά βέβαια προϋποθέτουν κάποια οικονομική άνεση (δηλαδή ποδήλατο και e-ποδήλατο) αλλά με τις τιμές τις βενζίνης μακροπρόθεσμα έχει κανείς όφελος.
Τι λέτε;
Επίσης, χρήσιμες θα ήταν και εμπειρίες από την χρήση συγκεκριμένων e-ποδηλάτων. -
Νομίζω ότι αξίζει να μπει ξεχωριστά και όχι μέσα στο Χρησιμοποιήτε το ποδήλατο ως μέσο μεταφοράς;
Ενδιαφέρον το άρθρο για τα e-ποδήλατα στα NEA, καθώς και τα σχόλια του Αλέξανδρος Αθανασόπουλος 7/2/2010 12:42Κυκλοφορώ με ποδήλατο στην Αθήνα και το βρίσκω πιο άνετο και πιο ασφαλές απ'' το να κυκλοφορώ ως πεζός. Τουλάχιστον υπάρχουν δρόμοι, ενώ πεζοδρόμια συχνά δεν υπάρχουν ή είναι αδιάβατα. Η Αθήνα έχει ήδη μεγάλη εμπειρία με δίκυκλα. Επειδή λοιπόν το άρθρο οδηγεί σε σύγκριση μεταξύ δικύκλων, παραθέτω τα προτερήματα του ποδηλάτου έναντι των μηχανοκίνητων δίκυκλων: Ατομική ασφάλεια: Ο κίνδυνος θανάτου από τροχαίο όταν οδηγείς μηχανάκι/μοτοσυκλέτα είναι πολλαπλάσιος από τον ίδιο κίνδυνο με ποδήλατο, όπως και αν το μετρήσεις. Στην Ολλανδία ο κίνδυνος θανάτου με μηχανάκι/μοτοσυκλέτα είναι 5.5 φορές μεγαλύτερος από ποδήλατο ανά χιλιόμετρο. Στην Αγγλία είναι 3.5 φορές ανά χιλιόμετρο και 11 φορές ανά ώρα (rcgb2007.pdf, σελίδα 86). Στην Ελλάδα δεν υπάρχουν στοιχεία, απ'' ότι ξέρω, αλλά το πιθανότερο είναι να είναι πιο αυξημένος ο κίνδυνος για όλα τα μέσα. Γυμναστική: Ο ποδηλάτης γυμνάζεται όταν μετακινείται, με οφέλη στην φυσική και ψυχική υγεία και στην παραγωγικότητα του ατόμου στην εργασία. Ο ποδηλάτης αξιοποιεί τη μετακίνησή που για πολλούς άλλους είναι χαμένος χρόνος. Μελέτες έχουν δείξει πως οι ανθρωπο-ώρες που κερδίζονται απ'' τη βελτιωμένη υγεία ξεπερνούν τις ανθρωπο-ώρες που χάνονται από τα ατυχήματα με ποδήλατο. Οι καρδιοπάθειες σκοτώνουν, όχι τα ποδήλατα. Όσο για το μύθο πως βλάπτει η γυμναστική μέσα στο καυσαέριο, μελέτες έχουν δείξει πως ο ποδηλάτης απορροφά λιγότερους ρύπους καυσαερίων απ'' ότι ο οδηγός Ι.Χ. (cycling_el.gr σελίδα 35). Παρκάρισμα: Τώρα τα μηχανάκια παρκάρουν όπου βρούν, εις βάρος των πεζών, και ο ΚΟΚ δε διαφοροποιεί μηχανάκια από ποδήλατα. Αλλά με κάποια προώθηση υποδομής και νομοθεσίας τα ποδήλατα θα μπορούσαν να παρκάρουν νόμιμα και πολύ πιο εύκολα από κάθε άλλο μέσο. Το ποδήλατο μπαίνει και μέσα σε κτίρια, μπορείς να το σηκώσεις και από σκάλες, να το βάλεις σε ασανσέρ, να το μεταφέρεις με τρένο, μετρό, ή λεωφορείο (όχι στην Ελλάδα ακόμη, αλλά προσπαθούμε να αλλάξει αυτό). Μερικοί το βάζουν και στο γραφείο τους. Ρύπανση/ηχορύπανση: Ο θόρυβος από τα μηχανάκια μειώνει την ποιότητα ζωής στην Αθήνα για όλους. Οι εξατμίσεις από μηχανάκια με ενοχλούν περισσότερο απ'' των αυτοκινήτων, για δυό λόγους: 1) Οι εξατμίσεις τους είναι πιο ψηλά και συχνά σημαδεύουν προς τα πάνω. 2) έχουν το κακό συνήθειο να σταματάνε στα φανάρια πάνω στις διαβάσεις των πεζών, συχνά ακριβώς μπροστά και από μένα τον ποδηλάτη. Συχνά νοιώθω το παφ-παφ της εξάτμισης τους να χτυπά στο πρόσωπό μου. Κοινή ασφάλεια: Λόγω του μικρότερου όγκου και μικρότερης ταχύτητας, τα ποδήλατα δημιουργούν πολύ μικρότερο κίνδυνο για τους άλλους. Τα μηχανοκίνητα μέσα προκαλούν 1500 θανάτους από τροχαία ετησίως στην Ελλάδα και άλλους τόσους πρόωρους θανάτους από τη ρύπανση της ατμόσφαιρας. Θεωρώ το ηλεκτρικό ποδήλατο καλύτερο απ'' τα μηχανάκια γιατί είναι πιό κοντά σε ποδήλατο απ'' ότι τα μηχανάκια, και λύνει το πρόβλημα της ηχορύπανσης. Υστερεί όμως από το καθαρό ποδήλατο στα άλλα σημεία. Αναφορές στα Ελληνικά: http://www.podilates.gr http://ec.europa.eu/environment/archive ... ing_el.pdf Αναφορές στα Αγγλικά: http://www.swov.nl/uk/research/kennisba ... nsport.htm http://www.dft.gov.uk/adobepdf/162469/2 ... gb2007.pdf
Υπάρχουν + και - καθώς και αντίθετες απόψεις από τους purists...;
π.χ. από την 2η σελίδα των σχολίων στα ΝΕΑΓιατί είναι τα ηλεκτρικά υποβοηθούμενα ποδήλατα Η λύση για την Αθήνα και όχι τα κανονικά;
Ποιο είναι το πρόβλημα δηλαδή; Μη και κουνήσουν τα πλαδαρά κορμιά τους οι Ελληναράδες και κάψουν καμία θερμίδα;Αντί τα ΜΜΕ να προτείνουν και να διαφημίζουν ΠΡΏΤΑ το κανονικό ποδήλατο, υποστηρίζουν κατευθείαν αυτά με την ηλεκτρική υποβοήθηση, λες και ο ελληνικός πληθυσμός είναι ανάπηρος ή ανίκανος να μετακινηθεί με τη δύναμη των ποδιών του.
Όχι δεν είναι θέμα εμμονής η χρήση του κανονικού ποδηλάτου, είναι θέμα ανάγκης για καλύτερη ποιότητα ζωής και αυτή μπορεί να επιτευχθεί μόνο με ήπιες μορφές μετακίνησης, χαμηλές ταχύτητες, λιγότερο θόρυβο και περιβαλλοντικά ασφαλή μέσα μετακίνησης.
Αν και τα ηλεκτρικά ποδήλατα θεωρούνται πράσινη λύση, δεν είναι και τόσο πράσινη όσο νομίζουμε, αφού οι μπαταρίες τους είναι ιδιαίτερα τοξικές για το περιβάλλον. Και στην Ελλάδα είναι γνωστό ότι η ανακύκλωση δεν είναι και η πρώτη προτεραιότητα και το περιβάλλον έχει 'τοξινοθεί' ήδη όσο δεν πάει...
Τώρα..
Το κέντρο της Αθήνας, έχει σκάρτα διάμετρο πεντέμιση χιλιόμετρα, ενώ το μεγαλύτερο μέρος της πόλης είναι επίπεδο. Ένας οποιοδήποτε στοιχειωδώς υγιής άνθρωπος μπορεί άνετα να κάνει όλες του τις μετακινήσεις και τις δουλειές του με ένα κανονικό ποδήλατο.Όσο για τους ποδηλατόδρομους και τα σχετικά έργα που υποτίθεται ότι είναι απαραίτητα για την χρήση του ποδηλάτου και αυτά ακόμα θα ήταν περιττά αν υπήρχε ένας στοιχειώδης σεβασμός των οδηγών ΙΧ προς όλους τους υπόλοιπους συνανθρώπους τους, ποδηλάτες, πεζούς, ΑΜΕΑ κτλ.
Πάρτε το χαμπάρι..
Έχουμε καταστρέψει αυτήν την πόλη με την κουλτούρα του αυτοκινήτου, (εισαγωγής από την Αμερική) και με κάθε είδους μηχανοκίνητα οχήματα. Την έχουμε ξεντεριάσει με δρόμους και άλλους δρόμους, με τσιμέντο και με άσφαλτο, και έχουμε κλειδώσει τα παιδιά μας μέσα στα σπίτια τους, στερώντας τους τις εμπειρίες και την χαρά που θα τους προσέφερε το παιχνίδι και η ζωή με τους συνομήλικους τους στις γειτονιές, ( που και αυτές έχουν εξαφανιστεί πια). Έχουμε φτιάξει μία πόλη απρόσωπη και απάνθρωπη που δεν προσφέρει καμία ευχαρίστηση στους κατοίκους της.Και η μόνη πρόταση που έχουμε να κάνουμε για να λύσουμε το πρόβλημα, είναι και άλλα μηχανοκίνητα οχήματα, και άλλη άσφαλτος και άλλοι δρόμοι και άλλα κολωνάκια και άλλο τσιμέντο προς χάριν των μηχανών.
Μακάρι να αγαπούσαμε τα παιδιά μας έτσι όπως αγαπάμε τα αυτοκίνητα και γενικότερα τις μηχανοκίνητες μετακινήσεις μας.
Η μόνη λύση είναι να κλείσει εδώ και τώρα το κέντρο της Αθήνας για όλα μηχανοκίνητα και θορυβώδη οχήματα, να βελτιωθούν οι αστικές συγκοινωνίες και να επιτραπεί η χρήση των ποδηλάτων και στο Μετρό.
Είναι ντροπή για εμάς και για τις κυβερνήσεις μας να έχουμε καταντήσει την αρχαιότερη πόλη στον κόσμο και το πρώτο κέντρο πολιτισμού, αυτό το πράγμα που βλέπετε γύρω σας κάθε μέρα.. Για σκεφτείτε το λίγο..
Γνώμη μου είναι ότι τα e-ποδήλατα έχουν λόγο ύπαρξης για τους ποιό αγύμναστους, για όσους δεν πρέπει/θέλουν να ιδρώσουν αλλά ακόμα και για τον κανονικό ποδηλάτη όταν κάποια στιγμή αισθάνεται κάπως λίγο άρρωστος αλλά όχι τόσο πολύ που να πάρει μηχανοκίνητο μέσο (μοτοσυκλέτα / αυτοκίνητο).
Όλα αυτά βέβαια προϋποθέτουν κάποια οικονομική άνεση (δηλαδή ποδήλατο και e-ποδήλατο) αλλά με τις τιμές τις βενζίνης μακροπρόθεσμα έχει κανείς όφελος.
Τι λέτε;
Επίσης, χρήσιμες θα ήταν και εμπειρίες από την χρήση συγκεκριμένων e-ποδηλάτων. -
Το πρόβλημα δεν είναι αν θα είναι συμβατικά ή υποβοηθούμενα ποδήλατα αλλά αν οι μηχανόβιοι/οδηγοί είναι διατεθειμένοι να μην πατάνε τα πολύ πιο αργά από αυτούς κινούμενα στο δρόμο τροχοφόρα....
Μέχρι τότε οι ευρωπαϊκές στατιστικές είναι εκτός πραγματικότητας... -
Επειδή πρέπει να περπατάω πλέον 20λεπτά για το πάνε και 20 για το έλα για να πάω να βγάλω το ψωμί κάθε μέρα, θα προχωρήσω στην αγορά ένος σκούτερ ηλεκτρικού που για το νόμο ονομάζεται ποδήλατο (έχει πεντάλ). Δεν χρειάζεται άδεια, δεν έχει τέλη ούτε ασφάλιστρα. Έχει κόστος 700ευρώ και μέγεθος όσο ένα μικρό σκούτερ. Αυτονομία μέχρι 40χλμ και μηχανή 250W. Λεπτομέρειες εδώ http://www.tradeway.gr/TradeWay/pr_podilato.asp
Μπορεί να ρωτήσει κάποιος γιατί δεν παίρνεις ένα κανονικό ποδήλατο με 100ευρώ. Η απάντηση είναι σχετικά απλή. Μετά από 10 και πολλές φορές 12 ώρες δουλειά δεν μπορώ να κάνω ποδήλατο και μάλιστα σε ανηφόρα...Γιατί να ταλαιπωρώ και άλλο τον εαυτό μου; Και μια βόλτα παραπάνω να θέλω να κάνω στην πόλη είναι απόλυτα εφικτό με μηδενικό κόστος...
Πιστεύω να το έχω από εβδομάδα και θα μεταφέρω τις εντυπώσεις μου.
Έχει κάποιος κάτι παρόμοιο να μας πει;
-
Ενδιαφέρον, θα δω αν είναι εύκολο να βάλω το κιτ στο ποδήλατό μου.
-
κιτ πουλάνε πολλά στο ebay.
νομίζω κάποιος απο το φορουμ του cyclist το έχει κάνει.επίσης 26χλμ/ωρα είναι λίγο για μέγιστη ταχύτητα. σε δρόμο χωρίς κλίση πιάνω 30 ξεκούραστα. κοιτάξτε αν αυτό που πάτε να κάνετε όντως θα σας βοηθήσει και δεν θα είναι πεταμένα λεφτά.
-
Έτυχε να πετύχω στο δρόμο μια κυρία που το είχε και την ρώτησα. Μου είπε ότι ήταν πάρα πολύ ευχαριστημένη και κατέβαινε κάθε μέρα στο κέντρο και πίσω με φόρτιση κάθε δύο μέρες...
-
Ο χρήστης Puntofato έγραψε:
Επειδή πρέπει να περπατάω πλέον 20λεπτά για το πάνε και 20 για το έλα για να πάω να βγάλω το ψωμί κάθε μέρα, θα προχωρήσω στην αγορά ένος σκούτερ ηλεκτρικού που για το νόμο ονομάζεται ποδήλατο (έχει πεντάλ). Δεν χρειάζεται άδεια, δεν έχει τέλη ούτε ασφάλιστρα. Έχει κόστος 700ευρώ και μέγεθος όσο ένα μικρό σκούτερ. Αυτονομία μέχρι 40χλμ και μηχανή 250W. Λεπτομέρειες εδώ http://www.tradeway.gr/TradeWay/pr_podilato.asp
...Προσωπική μου γνώμη είναι να μην πάρεις τίποτα και να συνεχίσεις να το κάνεις με τα πόδια. Εγώ μέχρι αρχές καλοκαιριού (που πήγαμε στο εξοχικό μας), πηγαινοερχόμουν με τα πόδια στην δουλεία, 30 λεπτά απόσταση. Ποδήλατο έχω και το παίρνω μόνο όταν βιάζομαι. Το περπάτημα είναι πάρα πολύ καλή άσκηση και είσαι και ποιό ασφαλής από τα μηχανοκίνητα.
Γνώμη μου είναι πως το όποιο ποδήλατο έχει νόημα για μεγαλύτερες αποστάσεις των 2 χλμ. Όταν η δουλεία μου μεταφερθεί σε απόσταση κάπου 15 χλμ θα σκεφτώ τι θα κάνω. Μάλλον θα χάσω την άσκηση και θα πηγαίνω με μοτοσυκλέτα ... εκτός αν την πουλήσω και πάρω κανένα .... e-ποδήλατο. -
Μέχρι και 12 ώρες όρθιος και να δουλεύω σε αυτοκίνητα είναι αρκετή γυμναστική. Δεν θέλω και άλλη.
Πάω αύριο επιτέλους (είχε άδεια ο υπεύθυνος της εταιρείας που τα φέρνει) να το δοκιμάσω και το πιθανότερο να το κλείσω. Θα γράψω εντυπώσεις από βδομάδα...
-
Ο χρήστης Puntofato έγραψε:
Επειδή πρέπει να περπατάω πλέον 20λεπτά για το πάνε και 20 για το έλα για να πάω να βγάλω το ψωμί κάθε μέρα, θα προχωρήσω στην αγορά ένος σκούτερ ηλεκτρικού που για το νόμο ονομάζεται ποδήλατο (έχει πεντάλ). Δεν χρειάζεται άδεια, δεν έχει τέλη ούτε ασφάλιστρα. Έχει κόστος 700ευρώ και μέγεθος όσο ένα μικρό σκούτερ. Αυτονομία μέχρι 40χλμ και μηχανή 250W. Λεπτομέρειες εδώ http://www.tradeway.gr/TradeWay/pr_podilato.aspΜπορεί να ρωτήσει κάποιος γιατί δεν παίρνεις ένα κανονικό ποδήλατο με 100ευρώ. Η απάντηση είναι σχετικά απλή. Μετά από 10 και πολλές φορές 12 ώρες δουλειά δεν μπορώ να κάνω ποδήλατο και μάλιστα σε ανηφόρα...Γιατί να ταλαιπωρώ και άλλο τον εαυτό μου; Και μια βόλτα παραπάνω να θέλω να κάνω στην πόλη είναι απόλυτα εφικτό με μηδενικό κόστος...
Πιστεύω να το έχω από εβδομάδα και θα μεταφέρω τις εντυπώσεις μου.
Έχει κάποιος κάτι παρόμοιο να μας πει;
μηπως να επερνες σκετο ηλεκτρικο ποδηλατο??
γιατι με το σκουτερακι που παραθετεις, θα κουβαλας τσαμπα ερμα απο τα ενα σωρο πλαστικα-φωτα κτλ και θα ζυγιζει καμια 60αρια+ κιλα
ενω ενα e-ποδηλατο θα ειναι στα 25 κιλα
με ο,τι αυτο σημαινει σε ζορισμα μπαταριας-αυτονομια +οτι αμα τελειωσει η μπαταρια κανεις πεταλι -
Το πήρα...
Το δοκίμασα και αυτό και το ποδήλατο. Ωραίο είναι και το ποδήλατο αλλά αυτό μου άρεσε πιο πολύ. Είναι πανάλαφρο χωρίς την μπαταρία. Εκείνη είναι γύρω στα 18κιλά. Αν θες το φορτίζεις με την μπαταρία πάνω ή αν θες την βγάζεις. Μου το έδωσε με μια μπαταρία μισοφορτισμένη και την καινούργια την ετοιμάζει για να πάω να την πάρω αύριο. Μου είπε πάντως να το φορτίζω μετά από κάθε χρήση και να μην περιμένω να αδειάσει. Οι μπαταρίες είναι μολύβδου σαν τα αυτοκίνητα και δεν πρέπει να αποφορτίζονται.Δεν μπορείς να διαννοηθείς ότι το μοτέρ είναι μόνο 250W γιατί έχει ροπή από 0 στροφές.
Και στα δύο παρατήρησα πως όταν κάνεις πεντάλ δουλεύει το μοτέρ και σε βοηθά ωστε να μην το νιώθεις καθόλου. Έχει και άλλο ένα μοντέλο που έχει δύο μπαταρίες και τις αλλάζεις με ένα διακόπτη.
Όποιος πάντως θέλει να το δοκιμάσει ας μου πει και ας έρθει να το δει. Μακάρυ όλοι να γυρνούσαν στην πόλη με τέτοια...
Ο άνθρωπος έχει και κανονικά σκούτερ με μοτέρ 3,5kw αλλά θέλουν δίπλωμα, άδεια, πινακίδες και ασφάλιστρα οπότε είναι άλλη ιστορία... -
Τιμή το δικό σου ??
Τιμές γενικότερα ??
-
700 ευρώ έκανε το δικό μου. 100 προκ και 6*100. Δεν είναι και κάποιο απαγορευτικό κόστος.
-
Δεδομένου ότι θέλει καθημερινή φόρτιση εφόσον χρησιμοποιηθεί, η μπαταρία του για πόσες φορτίσεις είναι;
-
Η μπαταρία είναι σαν αυτοκινήτου. Δεν θέλει βαθιές εκφορτίσεις. Το φορτίζεις όσο πιο συχνά μπορείς. Κρατάει μέχρι 2,5χρόνια...Μετά ανοίγεις την κάσα με τις μπαταρίες και αλλάζεις 4 12βολτα στοιχεία...Και αν βγουν καλύτερα θα βάλουμε καλύτερα...
-
Γαματο!!!
Απο επιταχυνση πως ηταν , εφτανε ανετα τα 30χλμ/ωρα?
Απορω παντως γιατι ακομα οι εταιριες δικυκλων δεν εχουν βγαλει ακομα καποιο ηλεκτρικο μοντελο. -
Απορω παντως γιατι ακομα οι εταιριες δικυκλων δεν εχουν βγαλει ακομα καποιο ηλεκτρικο μοντελο.
H πλειοψηφία των σκούτερ στην Κίνα είναι πλέον ηλεκτρικά. Κάποια έχουν έρθει ήδη και στα μέρη μας. Αναμένεται πλυμμυρίδα νέων μοντέλων από κάθε εταιρεία τα επόμενα χρόνια.
Το πρόβλημα όπως και στα αυτοκίνητα είναι ένα και μόνο, η μπαταρία.'Ητοι κόστος, βάρος, ενεργειακή πυκνότητα, αυτονομία, χρόνος φόρτισης, ανακύκλωση υλικών, εξάρτηση από σπάνιες γαίες και άλλα μέταλλα. -
για μικρες αποστασεις και μικρες πολεις ειναι οτι πρεπει.
-
Είναι πάρα πολύ καλό... Σήμερα το δοκιμάσαμε και δικάβαλο. Ανέβηκε ΧΩΡΙΣ προβλημα προς έκπληξη και των δυο την Καυτατζόγλου και μετά την Κατσιμίδη...
Εννοείται πως το έχω να φορτίζει συνέχεια όταν είμαι στο μαγαζί για να είναι πάντα ετοιμοπόλεμο αλλά και γιατί έτσι μου σύστησε ο τυπάς που τα φέρνει. Αν θέλω να κρατήσω την μπαταρία(μολύβδου) πρέπει να το προσέχω.
Μετά τη δουλειά πετάχτηκα από την καυτατζόγλου στην Μπότσαρη με Παπάφη, κατέβηκα προς παραλία και πήρα το ποδηλατόδρομο (τον περιφερειακό των ποδηλάτων). Από εκεί βγήκα Μητροπόλεως και μετά πίσω την παραλιακή και ανέβηκα Μαρτίου. Δεν μου έδειξε κανένα σημάδι κόπωσης η μπαταρία, ενώ μπορούσα να ακολουθώ έστω και στοιχειωδώς τα αυτοκίνητα στην κίνηση. Δεν το πολυεπιδιώκω να χώνομαι στα αυτοκίνητα αλλά ακόμη και με ποδήλατο να είναι κάποιος πρέπει να το κάνει κάποιες φορές. Αν κάποιος θέλει να μετακινείται μικρές αποστάσεις μέχρι 20 άντε 30χλμ στην πόλη είναι ΙΔΑΝΙΚΟ...
e-ποδήλατα