Νομίζω ότι αξίζει να μπει ξεχωριστά και όχι μέσα στο Χρησιμοποιήτε το ποδήλατο ως μέσο μεταφοράς;
Ενδιαφέρον το άρθρο για τα e-ποδήλατα στα NEA, καθώς και τα σχόλια του Αλέξανδρος Αθανασόπουλος 7/2/2010 12:42
Κυκλοφορώ με ποδήλατο στην Αθήνα και το βρίσκω πιο άνετο και πιο ασφαλές απ'' το να κυκλοφορώ ως πεζός. Τουλάχιστον υπάρχουν δρόμοι, ενώ πεζοδρόμια συχνά δεν υπάρχουν ή είναι αδιάβατα. Η Αθήνα έχει ήδη μεγάλη εμπειρία με δίκυκλα. Επειδή λοιπόν το άρθρο οδηγεί σε σύγκριση μεταξύ δικύκλων, παραθέτω τα προτερήματα του ποδηλάτου έναντι των μηχανοκίνητων δίκυκλων: Ατομική ασφάλεια: Ο κίνδυνος θανάτου από τροχαίο όταν οδηγείς μηχανάκι/μοτοσυκλέτα είναι πολλαπλάσιος από τον ίδιο κίνδυνο με ποδήλατο, όπως και αν το μετρήσεις. Στην Ολλανδία ο κίνδυνος θανάτου με μηχανάκι/μοτοσυκλέτα είναι 5.5 φορές μεγαλύτερος από ποδήλατο ανά χιλιόμετρο. Στην Αγγλία είναι 3.5 φορές ανά χιλιόμετρο και 11 φορές ανά ώρα (rcgb2007.pdf, σελίδα 86). Στην Ελλάδα δεν υπάρχουν στοιχεία, απ'' ότι ξέρω, αλλά το πιθανότερο είναι να είναι πιο αυξημένος ο κίνδυνος για όλα τα μέσα. Γυμναστική: Ο ποδηλάτης γυμνάζεται όταν μετακινείται, με οφέλη στην φυσική και ψυχική υγεία και στην παραγωγικότητα του ατόμου στην εργασία. Ο ποδηλάτης αξιοποιεί τη μετακίνησή που για πολλούς άλλους είναι χαμένος χρόνος. Μελέτες έχουν δείξει πως οι ανθρωπο-ώρες που κερδίζονται απ'' τη βελτιωμένη υγεία ξεπερνούν τις ανθρωπο-ώρες που χάνονται από τα ατυχήματα με ποδήλατο. Οι καρδιοπάθειες σκοτώνουν, όχι τα ποδήλατα. Όσο για το μύθο πως βλάπτει η γυμναστική μέσα στο καυσαέριο, μελέτες έχουν δείξει πως ο ποδηλάτης απορροφά λιγότερους ρύπους καυσαερίων απ'' ότι ο οδηγός Ι.Χ. (cycling_el.gr σελίδα 35). Παρκάρισμα: Τώρα τα μηχανάκια παρκάρουν όπου βρούν, εις βάρος των πεζών, και ο ΚΟΚ δε διαφοροποιεί μηχανάκια από ποδήλατα. Αλλά με κάποια προώθηση υποδομής και νομοθεσίας τα ποδήλατα θα μπορούσαν να παρκάρουν νόμιμα και πολύ πιο εύκολα από κάθε άλλο μέσο. Το ποδήλατο μπαίνει και μέσα σε κτίρια, μπορείς να το σηκώσεις και από σκάλες, να το βάλεις σε ασανσέρ, να το μεταφέρεις με τρένο, μετρό, ή λεωφορείο (όχι στην Ελλάδα ακόμη, αλλά προσπαθούμε να αλλάξει αυτό). Μερικοί το βάζουν και στο γραφείο τους. Ρύπανση/ηχορύπανση: Ο θόρυβος από τα μηχανάκια μειώνει την ποιότητα ζωής στην Αθήνα για όλους. Οι εξατμίσεις από μηχανάκια με ενοχλούν περισσότερο απ'' των αυτοκινήτων, για δυό λόγους: 1) Οι εξατμίσεις τους είναι πιο ψηλά και συχνά σημαδεύουν προς τα πάνω. 2) έχουν το κακό συνήθειο να σταματάνε στα φανάρια πάνω στις διαβάσεις των πεζών, συχνά ακριβώς μπροστά και από μένα τον ποδηλάτη. Συχνά νοιώθω το παφ-παφ της εξάτμισης τους να χτυπά στο πρόσωπό μου. Κοινή ασφάλεια: Λόγω του μικρότερου όγκου και μικρότερης ταχύτητας, τα ποδήλατα δημιουργούν πολύ μικρότερο κίνδυνο για τους άλλους. Τα μηχανοκίνητα μέσα προκαλούν 1500 θανάτους από τροχαία ετησίως στην Ελλάδα και άλλους τόσους πρόωρους θανάτους από τη ρύπανση της ατμόσφαιρας. Θεωρώ το ηλεκτρικό ποδήλατο καλύτερο απ'' τα μηχανάκια γιατί είναι πιό κοντά σε ποδήλατο απ'' ότι τα μηχανάκια, και λύνει το πρόβλημα της ηχορύπανσης. Υστερεί όμως από το καθαρό ποδήλατο στα άλλα σημεία. Αναφορές στα Ελληνικά: http://www.podilates.gr http://ec.europa.eu/environment/archive ... ing_el.pdf Αναφορές στα Αγγλικά: http://www.swov.nl/uk/research/kennisba ... nsport.htm http://www.dft.gov.uk/adobepdf/162469/2 ... gb2007.pdf
Υπάρχουν + και - καθώς και αντίθετες απόψεις από τους purists...;
π.χ. από την 2η σελίδα των σχολίων στα ΝΕΑ
Γιατί είναι τα ηλεκτρικά υποβοηθούμενα ποδήλατα Η λύση για την Αθήνα και όχι τα κανονικά;
Ποιο είναι το πρόβλημα δηλαδή; Μη και κουνήσουν τα πλαδαρά κορμιά τους οι Ελληναράδες και κάψουν καμία θερμίδα;
Αντί τα ΜΜΕ να προτείνουν και να διαφημίζουν ΠΡΏΤΑ το κανονικό ποδήλατο, υποστηρίζουν κατευθείαν αυτά με την ηλεκτρική υποβοήθηση, λες και ο ελληνικός πληθυσμός είναι ανάπηρος ή ανίκανος να μετακινηθεί με τη δύναμη των ποδιών του.
Όχι δεν είναι θέμα εμμονής η χρήση του κανονικού ποδηλάτου, είναι θέμα ανάγκης για καλύτερη ποιότητα ζωής και αυτή μπορεί να επιτευχθεί μόνο με ήπιες μορφές μετακίνησης, χαμηλές ταχύτητες, λιγότερο θόρυβο και περιβαλλοντικά ασφαλή μέσα μετακίνησης.
Αν και τα ηλεκτρικά ποδήλατα θεωρούνται πράσινη λύση, δεν είναι και τόσο πράσινη όσο νομίζουμε, αφού οι μπαταρίες τους είναι ιδιαίτερα τοξικές για το περιβάλλον. Και στην Ελλάδα είναι γνωστό ότι η ανακύκλωση δεν είναι και η πρώτη προτεραιότητα και το περιβάλλον έχει 'τοξινοθεί' ήδη όσο δεν πάει...
Τώρα..
Το κέντρο της Αθήνας, έχει σκάρτα διάμετρο πεντέμιση χιλιόμετρα, ενώ το μεγαλύτερο μέρος της πόλης είναι επίπεδο. Ένας οποιοδήποτε στοιχειωδώς υγιής άνθρωπος μπορεί άνετα να κάνει όλες του τις μετακινήσεις και τις δουλειές του με ένα κανονικό ποδήλατο.
Όσο για τους ποδηλατόδρομους και τα σχετικά έργα που υποτίθεται ότι είναι απαραίτητα για την χρήση του ποδηλάτου και αυτά ακόμα θα ήταν περιττά αν υπήρχε ένας στοιχειώδης σεβασμός των οδηγών ΙΧ προς όλους τους υπόλοιπους συνανθρώπους τους, ποδηλάτες, πεζούς, ΑΜΕΑ κτλ.
Πάρτε το χαμπάρι..
Έχουμε καταστρέψει αυτήν την πόλη με την κουλτούρα του αυτοκινήτου, (εισαγωγής από την Αμερική) και με κάθε είδους μηχανοκίνητα οχήματα. Την έχουμε ξεντεριάσει με δρόμους και άλλους δρόμους, με τσιμέντο και με άσφαλτο, και έχουμε κλειδώσει τα παιδιά μας μέσα στα σπίτια τους, στερώντας τους τις εμπειρίες και την χαρά που θα τους προσέφερε το παιχνίδι και η ζωή με τους συνομήλικους τους στις γειτονιές, ( που και αυτές έχουν εξαφανιστεί πια). Έχουμε φτιάξει μία πόλη απρόσωπη και απάνθρωπη που δεν προσφέρει καμία ευχαρίστηση στους κατοίκους της.
Και η μόνη πρόταση που έχουμε να κάνουμε για να λύσουμε το πρόβλημα, είναι και άλλα μηχανοκίνητα οχήματα, και άλλη άσφαλτος και άλλοι δρόμοι και άλλα κολωνάκια και άλλο τσιμέντο προς χάριν των μηχανών.
Μακάρι να αγαπούσαμε τα παιδιά μας έτσι όπως αγαπάμε τα αυτοκίνητα και γενικότερα τις μηχανοκίνητες μετακινήσεις μας.
Η μόνη λύση είναι να κλείσει εδώ και τώρα το κέντρο της Αθήνας για όλα μηχανοκίνητα και θορυβώδη οχήματα, να βελτιωθούν οι αστικές συγκοινωνίες και να επιτραπεί η χρήση των ποδηλάτων και στο Μετρό.
Είναι ντροπή για εμάς και για τις κυβερνήσεις μας να έχουμε καταντήσει την αρχαιότερη πόλη στον κόσμο και το πρώτο κέντρο πολιτισμού, αυτό το πράγμα που βλέπετε γύρω σας κάθε μέρα.. Για σκεφτείτε το λίγο..
Γνώμη μου είναι ότι τα e-ποδήλατα έχουν λόγο ύπαρξης για τους ποιό αγύμναστους, για όσους δεν πρέπει/θέλουν να ιδρώσουν αλλά ακόμα και για τον κανονικό ποδηλάτη όταν κάποια στιγμή αισθάνεται κάπως λίγο άρρωστος αλλά όχι τόσο πολύ που να πάρει μηχανοκίνητο μέσο (μοτοσυκλέτα / αυτοκίνητο).
Όλα αυτά βέβαια προϋποθέτουν κάποια οικονομική άνεση (δηλαδή ποδήλατο και e-ποδήλατο) αλλά με τις τιμές τις βενζίνης μακροπρόθεσμα έχει κανείς όφελος.
Τι λέτε;
Επίσης, χρήσιμες θα ήταν και εμπειρίες από την χρήση συγκεκριμένων e-ποδηλάτων.