-
Ο χρήστης costtsiolakkis έγραψε:
Παιδια μου εχει μεινει ενα 5 λιτρο 5w40 απο το lidl και σκεφτομαι να το βαλω στο αγροτικο του πατερα μου. Το αυτοκινητο ειναι mitsubishi L200 2.5 diesel του 1991 με 600000 χλμ. Δεν και πολυ λαδι και μεχρι τωρα χρησιμοποιουσαμε 15w40 και 20w50. Θα κανω καλα να το βαλω η οχι;Να γινεται συχνα δειγματοληψια σταθμης ελαιου καθως μπορει να επιδεινωθθουν παλιες και μικρες διαρροες.
-
Εγώ δε θα το έβαζα σε καμία περίπτωση. Σε σχέση με αυτά των προδιαγραφών του είναι πολύ ψιλά.
-
Ο χρήστης Sfak έγραψε:
Καλησπερα!Ψαχνω για ford kuga 2010 2.5 TURBO λαδια που να πληρουν τις πρδιαγραφες της ford (Ford wss-m2c913-c,Ford wss-m2c913-d,A5/B5) σε 5W30.Τωρα εχω τα castrol magnatec proffesional και ελεγα να παω σε motul...Τι προτεινεται?Η Μοτουλ βγάζει λιπαντικό με τις προδιαγραφές σου. https://www.motul.com/gr/el/products/specific-913c-5w30
Αν θέλεις Μοτούλ είναι μονόδρομος. -
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Καλησπερα!Ψαχνω για ford kuga 2010 2.5 TURBO λαδια που να πληρουν τις πρδιαγραφες της ford (Ford wss-m2c913-c,Ford wss-m2c913-d,A5/B5) σε 5W30.Τωρα εχω τα castrol magnatec proffesional και ελεγα να παω σε motul...Τι προτεινεται?
Η Μοτουλ βγάζει λιπαντικό με τις προδιαγραφές σου. https://www.motul.com/gr/el/products/specific-913c-5w30
Αν θέλεις Μοτούλ είναι μονόδρομος.Καλησπερα και ευχαριστω για την απαντηση!Βασικα δεν εχω καποιο κολλημα με τα motul απλα ψαχνω ¨το πιο συνθετικο¨,βασικα το πιο καλο αν μπορω να το πω ετσι!
-
Υπάρχει κάποιο link που να εξηγεί τις προδιαγραφές και κατηγορίες των σύγχρονων λαδιων;; Γιατί φαίνεται πως έχω μείνει πολύ πίσω. Βέβαια και το αμάξι μου ένα hyundai i30 του 2008 έχει ελάχιστες απαιτήσεις από λάδι. Βάζω απλά λάδια 10-40, αλλαγή κάθε 10.000 χλμ και μέχρι τώρα δε έχω παρατηρήσει καμία κατανάλωση λαδιού. Υπόψιν έχει και υγραέριο τα τελευταία 60.000χλμ
-
Φίλε nascar1 ίσως έχεις μείνει πίσω στο θέμα γιατί πολύ απλά δεν το αντιμετώπισες ποτέ. Τα μοτερ της hyundai ήταν και είναι πάντα αναφοράς σε αξιοπιστία. Καλύτερα να μείνεις στα προτεινόμενα του κατασκευαστή ως προς τον τύπο ακόμη και την φίρμα καλύτερα. Εγώ ας πούμε έχω 5-30 και η renault - dacia μου προτείνουν τα elf. Δεν δέχομαι επουδενί να διαταράξω αυτή την σχέση. Αυτό βέβαια δεν ισχύει σε όλα τα αυτοκίνητα και για παράδειγμα πολύ γρήγορα στο sei ή την ALFA ROMEO τα selenia (κόκκινα και χρυσά) είχαν δώσει την θέση τους σε άλλες φίρμες. Ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει.
-
Ο χρήστης SPI_duster έγραψε:
Φίλε nascar1 ίσως έχεις μείνει πίσω στο θέμα γιατί πολύ απλά δεν το αντιμετώπισες ποτέ. Τα μοτερ της hyundai ήταν και είναι πάντα αναφοράς σε αξιοπιστία. Καλύτερα να μείνεις στα προτεινόμενα του κατασκευαστή ως προς τον τύπο ακόμη και την φίρμα καλύτερα. Εγώ ας πούμε έχω 5-30 και η renault - dacia μου προτείνουν τα elf. Δεν δέχομαι επουδενί να διαταράξω αυτή την σχέση. Αυτό βέβαια δεν ισχύει σε όλα τα αυτοκίνητα και για παράδειγμα πολύ γρήγορα στο sei ή την ALFA ROMEO τα selenia (κόκκινα και χρυσά) είχαν δώσει την θέση τους σε άλλες φίρμες. Ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει.+1
-
Ο χρήστης SPI_duster έγραψε:
Φίλε nascar1 ίσως έχεις μείνει πίσω στο θέμα γιατί πολύ απλά δεν το αντιμετώπισες ποτέ. Τα μοτερ της hyundai ήταν και είναι πάντα αναφοράς σε αξιοπιστία. Καλύτερα να μείνεις στα προτεινόμενα του κατασκευαστή ως προς τον τύπο ακόμη και την φίρμα καλύτερα. Εγώ ας πούμε έχω 5-30 και η renault - dacia μου προτείνουν τα elf. Δεν δέχομαι επουδενί να διαταράξω αυτή την σχέση. Αυτό βέβαια δεν ισχύει σε όλα τα αυτοκίνητα και για παράδειγμα πολύ γρήγορα στο sei ή την ALFA ROMEO τα selenia (κόκκινα και χρυσά) είχαν δώσει την θέση τους σε άλλες φίρμες. Ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει.Πράγματι έχω μείνει πίσω αλλά αν βάλεις άλλο λάδι εκτός elf πιστεύεις θα κάνεις κάποια ζημιά;; συγγνώμη αλλά επουδενι δεν το πιστεύω.. Τότε ποιο το νόημα των προδιαγραφών;;
Έχω είμαι έτοιμος την επόμενη φορά να βάλω το λάδι από το lidl. Όπως είπες σωστά, ο κινητήρας μου είναι τέτοιος που δεν νομίζω να καταλάβει κάποια ουσιαστική διαφορά... [emoji4] [emoji4] [emoji4]
-
Ο χρήστης citastak έγραψε:
Τυχαία βρήκα σε γνωστό πολυκατάστημα 'μαστορικής' το λάδι που πήρα την προηγούμενη μέρα για το σέρβις του Σουμπαρού
ευτυχώς που πρόλαβα και πηρα 6 λίτρα προς 7,80€ το λίτρο
Sent from my iPhone using Tapatalk
Το αντίστοιχο LL04 το παίρνω και εγώ 8 ευρώ αλλά το βρίσκω στο βενζινάδικο και στο Praktiker 20! Πραγματικά τεράστια διαφορά!
Εγώ εχω βάλει τα εικονιζόμενα castrol edge fst 5 w 30 με το διακριτικό LL σε BMW που θέλει LL4
Δεν αναφέρει ότι καλύπτει την LL4 αλλά καλύπτει τις συναφείς MERCEDES 229.51ΆΛλος τύπος του castrol edge fst 5 w 30 χωρις διακριτικο αναφέρει την LL4
Έχω μπερδευτεί
-
Με αφορμή την συζήτηση μας φέρνω το παράδειγμα της BP και δύο ποιότητες της 5w30
Visco 7000 5W-30
Το Visco 7000 5W-30 της BP με Τεχνολογία Προστασίας Κινητήρα Cleanguard είναι ένα ανώτατης ποιότητας πλήρως συνθετικό λιπαντικό κινητήρα.
Ποια είναι η χρήση του;
Είναι κατάλληλο για χρήση σε βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένων και των υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων και των κινητήρων με ενδιάμεσους ψύκτες, όπου ο κατασκευαστής συνιστά προδιαγραφές ACEA B3,C3 ή παλαιότερες προδιαγραφές.Το Visco 7000 5W-30 είναι επίσης εγκεκριμένο για χρήση σε αυτοκίνητα BMW, VW και Mercedes, συμπεριλαμβανομένων και οχημάτων που είναι εξοπλισμένα με φίλτρο σωματιδίων πετρελαίου..
Visco 5000 5W-30
Το Visco 5000 5W-30 της BP με Τεχνολογία Προστασίας Κινητήρα CleanGuard είναι ένα πλήρως συνθετικό λιπαντικό κινητήρα υψηλής ποιότητας.
Ποια είναι η χρήση του;
Είναι κατάλληλο για χρήση σε βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένων και των υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων και των κινητήρων με ενδιάμεσους ψύκτες, όπου ο κατασκευαστής συνιστά προδιαγραφές ACEA A3/B4 ή παλαιότερες προδιαγραφές.
Το Visco 5000 5W-30 της ΒΡ είναι επίσης εγκεκριμένο για χρήση σε εκτεταμένα διαστήματα αλλαγής λιπαντικών σε αυτοκίνητα General Motors, BMW, Mercedes και σε κανονικά διαστήματα αλλαγής λιπαντικών σε αυτοκίνητα Renault και VW, με εξαίρεση τα οχήματα που είναι εξοπλισμένα με φίλτρο σωματιδίων πετρελαίου....Και οι δύο ποιότητες είναι 5w30 είναι παρόμοιες σε ιξώδες και λεπτότητα, εντούτοις προτείνονται ιδιαίτερα για συγκεκριμένες μάρκες και γενικά ομαδοποιούν όσα οχήματα έχουν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά είτε ως εντός προδιαγραφής ή και εκτός.
Φίλε nascar από την στιγμή που ο κατασκευαστής προτείνει συγκεκριμένα λάδια για τους κινητήρες του ενώ υπάρχουν και εταιρείες που διαφημίζουν τα λάδια τους για συγκεκριμένουν κινητήρες - κατασκευαστές εγώ γιατί πρέπει να μπω σε μια λογική να πειραματιστώ; Γιατί εφόσον ο κατασκευαστής του δικού μου κινητήρα έχει να προτείνει λάδια που ο παραγωγός τους τα έφτιαξε για αυτόν εγώ θα πρέπει να πειραματιστώ; Είμαι πιθανότατα πιο άσχετος από εσένα αλλά για αυτό το λόγο ακολουθώ ως ευαγγέλιο την μόνη σίγουρα σοβαρή πρόταση που έχω εκ μέρους του κατασκευαστή. Όταν όμως στην περίπτωση του sei βλέπω ότι όπως και σε πολλά φιατ (καίγονται συχνά σε πολλά μοντέλα οι φλάτζες στο ψευτοκάπακο!) κάτι δεν πάει καλά άρχισα να ρωτώ ώστε να καταλήξω σε συγκεκριμένο τύπο λαδιού συγκεκριμένου κατασκευαστή.
-
Καμμία σχέση οι καμμένες φλάτζες και οι φλάτζες του ψευτοκάπακου με τα λάδια, επίσης μην παραβλέπεις τις εμπορικές συμφωνίες των εργοστασίων με τους λαδάδες, όταν ένα εργοστάσιο φτιάχνει κάποια εκατομμύρια αυτοκίνητα τον χρόνο και τα γεμίζει με συγκεκριμένα λάδια ψάχνει την καλύτερη τιμή στον τόννο που τους προσφέρει ο Χ κατασκευαστής και μέσα στη συμφωνία είναι και η πρόταση στον καταναλωτή για τα συγκεκριμένα λάδια.
-
Οι αιτίες που μπορεί να πάθει ζημιά ο κινητήρας είναι δύο. Η υπερθέρμανση και η τριβή. Και αν για την πρώτη η πρώτη... γραμμή άμυνας είναι το κύκλωμα ψύξης και το υγρό που περιέχει για την τριβή είναι το λάδι. Μπορεί στο παρασκήνιο οι κατασκευαστές να κλείνουν επιμέρους συμφωνίες με τους προμηθευτές λαδιών αλλά αυτό δεν αλλάζει την λογική πως το λάδι που θα προμηθεύονται θα είναι σύμφωνο με τις προδιαγραφές των κινητήρων τους.
Επαναλαμβάνω πως κάθε κατασκευαστής προτείνει το λάδι και συχνά και την φίρμα που πρέπει να βάζουν οι πελάτες στα οχήματα τους. Αυτό δεν είναι κακό παρά μόνο εάν ο κατασκευαστής έχει ορίσει χαμηλό προσδόκιμο ζωής του κινητήρα για δικούς του λόγους. -
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Καμμία σχέση οι καμμένες φλάτζες και οι φλάτζες του ψευτοκάπακου με τα λάδια, επίσης μην παραβλέπεις τις εμπορικές συμφωνίες των εργοστασίων με τους λαδάδες, όταν ένα εργοστάσιο φτιάχνει κάποια εκατομμύρια αυτοκίνητα τον χρόνο και τα γεμίζει με συγκεκριμένα λάδια ψάχνει την καλύτερη τιμή στον τόννο που τους προσφέρει ο Χ κατασκευαστής και μέσα στη συμφωνία είναι και η πρόταση στον καταναλωτή για τα συγκεκριμένα λάδια.Ακριβώς την ίδια άποψη έχω. Επίσης μην ξεχνάμε κάτι άλλο. Οι κατασκευαστές που παίρνουμε σαν δεδομένο ότι θέλουν απολύτως το καλό το δικό μας και του αυτοκινήτου μας προτείνουν πχ στην περίπτωσή μου η hyundai αλλαγή κάθε 20.000 χλμ. Πιστεύεις ότι σε βάθος χρόνου αυτό θα κάνει καλό στον κινητήρα μου; εμπιστεύεσαι ένα λάδι 10-40 ημισυνθετικο για τόσα πολλά χιλιόμετρα;;
Όσο είναι μέσα στην εγγύηση που τους ενδιαφέρει δεν θα πάθει τίποτα. Μετά όμως που ενδιαφέρει εμένα θα σκάσει η βλάβη. Οπότε με το δικό μου μυαλό τα αλλάζω κάθε 10.000 χλμ.
Ελπίζω να καταλαβαίνετε το σκεπτικό μου.
-
Όχι μόνο δεν διαφωνώ με το σκεπτικό σου αλλά κατά παρόμοιο τρόπο κι εγώ όχι στα 10000 αλλά εκεί στα 15000 χλμ τα αλλάζω. Ο λόγος που το κάνω στα 15 είναι πως το αμάξι διανύει πολλά χλμ ετησίως αλλά σε ανοικτούς κυρίως δρόμους και αντί κάθε 6μηνο θα έπρεπε να κάνω αλλαγές τουλάχιστον 3 το χρόνο ήτοι κάθε 4 μήνες... Αυτό όμως θα ήταν καθαρά υπερβολή για ένα όχημα που ενώ κινείται εντός Ν. Αττικής εντούτοις ζήτημα να σταματά σε ένα ή δύο φανάρια την μέρα ενώ πραγματικά ούτε σε μποτιλιάρισμα δεν έχω πέσει ακόμη. Αυτά τα αφήνω για το sei.
-
Τά σημερινά λάδια όλα είναι υψηλών προδιαγραφών
Παράδειγμα
Είχα κάποτε την Corolla AE86 1984 μοντέλο 7.500 στροφές
κινητήρας.
Έκανα 100.000 χιλιόμετρα με
απλό λάδι και χωρίς να αλλάξω
Μπουζί .
Το αυτοκίνητο δεν έπαθε απολύτως τίποτα
Το πούλησα με 370.000 και χωρίς να καίει σταγόνα λάδι
Το δούλευα 5.000-7.000 στροφές
Βάλτε λάδι πού προτείνει ο κατασκευαστής
και δεν τρέχει τίποταSent from my Lenovo P1a42 using Tapatalk
-
Ο χρήστης christosd έγραψε:
Βάλτε λάδι πού προτείνει ο κατασκευαστής
και δεν τρέχει τίποταΑυτό ακριβώς. Επίσης Χιουντάι του 2008 μου κάνει εντύπωση να παίρνει 10W40. Μήπως παίρνει 5W30 και απλά σου επιτρέπει να βάλεις και 10W40 (ίσως με περιορισμούς πχ. πιο συχνές αλλαγές λαδιών)?
edit: Επίσης να πω πως με τις αραιές αλλαγές λαδιών (από 20.000χλμ. μέχρι και 50.000χλμ.) όσοι τις κάνουν δεν έχουν πρόβλημα. Δεν θα έπρεπε να δημιουργεί εντύπωση αυτό, αφού είναι οδηγία του κατασκευαστή.
...και αν δεν το κάνουν πολλοί στην Ελλάδα (που το κάνουν απλά δεν φαίνονται στα forum) πιστέψτε με το κάνουν στην Ευρώπη. Πολλά εκατομμύρια οχήματα.
Όσοι λένε πως δημιουργούν πρόβλημα χαρακτηριστικά δεν έχουν ακολουθήσει ποτέ την οδηγία του κατασκευαστή. Ούτε στα χιλιόμετρα και συνήθως ούτε στον τύπο λαδιού.. Τα όποια προβλήματα μπορεί να βγουν από το ακατάλληλο λάδι συχνά τα ρίχνουν στα χιλιόμετρα και έτσι κλείνει το βραχυκύκλωμα στην αντίληψή τους για τα λάδια.Επίσης να πω πως ελπίζω να μην πάρει κανείς προσωπικά το από πάνω σχόλιο. Απλά δεν πρόκειται να γίνω αλλιώς κατανοητός...
-
Νικόλα στο 90% συμφωνούμε. Για την Ελλάδα με τα μακρά ζεστά καλοκαίρια και τα μποτιλιαρίσματα νομίζω πως οι αραιές αλλαγές λαδιών είναι παρακινδυνευμένες. Σιγά το κόστος να αλλάξεις τα λάδια σου μια φορά το χρόνο ή κάθε 15000... Εχεις δίκιο όμως. Πολλοί κάτοχοι ειδικά εκτός εγγύησης στις περισσότερες περιπτώσεις πραγματοποιούν αραιές αλλαγές λαδιών μα για εμένα είναι ακόμη χειρότερο να μπαίνουν λάδια στον κινητήρα διαφορετικά από το γράμμα του κατασκευαστή.
-
Συμφωνώ απόλυτα ότι πρέπει να ακολουθούμε την οδηγία του κατασκευαστή, αλλά πρέπει να εφαρμόζεται από τα συνεργεία και να παρακολουθείς και εσύ την λειτουργία του αυτοκινήτου για να διορθώνεις
Στο αυτοκίνητο φίλης HYUNDAI ACCENT 2007 έχει την προσφορά από την εταιρεία για δωρεαν σε ρβισ για πάντα με τα σερβισ να γινονται καθε 15000 ή έτος
Λόγω χλμ έκανε το σερβισ καθε 15000 κρατωντασ μεσα λαδια τυπου 10 40 ημισυνθετικα
Στην αρχη ήταν όλα καλά
Μετά τα 120000 παρατήρησα αισθητη κατανάλωση λαδιου και υποψιαστηκα επικαθησεις στα ελατηρια συμπιεσης που συμβαίνει συχνά
Αμέσως έβαλα τα 5 30 της OPEL μόνος μου και καθιέρωσα μια αλλαγή στο συνεργείο με τα δικά τους και μια δική μου στην μέση με τα λάδια OPEL (που λόγω DEXOS 2 έχουν πολλά καθαιριστικά)
ΑΠοτέλεσμα να εξαφανιστει η καταναλωση λαδιου και το αυτοκινητο πλέον στα 150000
Δεν ξέρω την ποιότητα του λαδιου που έβαζε το εξουσιοδοτημενο συνεργείο (ήταν μπουκαλι Hyundai) αλλά ξέρω ότι σταμάτησε η κατανάλωση -
Ο χρήστης kospapad έγραψε:
Συμφωνώ απόλυτα ότι πρέπει να ακολουθούμε την οδηγία του κατασκευαστή, αλλά πρέπει να εφαρμόζεται από τα συνεργεία και να παρακολουθείς και εσύ την λειτουργία του αυτοκινήτου για να διορθώνειςΣτο αυτοκίνητο φίλης HYUNDAI ACCENT 2007 έχει την προσφορά από την εταιρεία για δωρεαν σε ρβισ για πάντα με τα σερβισ να γινονται καθε 15000 ή έτος
Λόγω χλμ έκανε το σερβισ καθε 15000 κρατωντασ μεσα λαδια τυπου 10 40 ημισυνθετικα
Στην αρχη ήταν όλα καλά
Μετά τα 120000 παρατήρησα αισθητη κατανάλωση λαδιου και υποψιαστηκα επικαθησεις στα ελατηρια συμπιεσης που συμβαίνει συχνά
Αμέσως έβαλα τα 5 30 της OPEL μόνος μου και καθιέρωσα μια αλλαγή στο συνεργείο με τα δικά τους και μια δική μου στην μέση με τα λάδια OPEL (που λόγω DEXOS 2 έχουν πολλά καθαιριστικά)
ΑΠοτέλεσμα να εξαφανιστει η καταναλωση λαδιου και το αυτοκινητο πλέον στα 150000
Δεν ξέρω την ποιότητα του λαδιου που έβαζε το εξουσιοδοτημενο συνεργείο (ήταν μπουκαλι Hyundai) αλλά ξέρω ότι σταμάτησε η κατανάλωσηΜπου μπου να βάζεις μόνο της αντιπροσωπείας αλλιώς θα σε κάψει ο Θεός.....
Υπάρχουν σε όλα τα forum μια ομάδα που προτείνουν να βάζεις λάδια ανταλλακτικά αυτά που συστήνει ο αντιπρόσωπος χαχαχα όχι το εργοστάσιο αλλά ο αντιπρόσωπος που έκανε σύμβαση για αγορά λαδιού 2€ το λίτρο και Είναι και οι ρομαντικοί τσιγκούνηδες που λένε . Ναι μέχρι τις 100.000 την καλύπτει μετά; είναι τα lidl mobil? είναι τα lidl amsoil, motul, red line? όχι φυσικά. Και μπορέι μέχρι τις 100.000 χλμ να λες τι τέλειο λάδι μετά όμως όταν θα σου καίει περισσότερο λάδι από βενζίνη και θα είναι γεμάτη λάσπη η μηχανή μούγκα στην στρούγκα.
Κοινή λογική απούσα από κάθε τομέα της ελληνικής κοινωνίας. Σε χαλάει (όχι εσένα αυτοπροσώπως...) να βάλεις ένα επώνυμο με τις προδιαγραφές του εργοστασίου; ε; θες πειραματισμούς με λάδια mazda hyundai opel κλπ κλπ. ή θες φθηνιάρικα lidl ; με΄τα όμως να βρεις τον φίλο που σου τα σύστησε να σου φτιάξει την μηχανή... Αλλά είπαμε μέχρι τα 100.000χλμ κανένα πρόβλημα. Τώρα εάν σου πω ότι mitsubishi carisma με λίπανση mobil 0w40 full synthetic έβγαλε 450.000χλμ και ακόμα δεν καίει σταγόνα; τι θα κάνεις ; θα με πεις φασίστα; χαχαχαχα
Το μήνυμα έχει ισχυρή δόση σαρκασμού, μην το πάρει κάποιος προσωπικά και αρχίσει τις βρισιές...
-
Όσον αφορά την τοποθέτησή μου, για τον κατασκευαστή πάντως αναφέρομαι και τα λάδια που προτείνει για το αυτοκίνητό μου. Παραθέτω ένα σχετικό λινκ
http://www.elf.com/en/choose-us/our-OEM ... rship.html
Μπορώ να προχωρήσω σε πειραματισμούς σε άλλα χίλια δυο πράγματα μα στην περίπτωση των λαδιών δεν βλέπω το λόγο.
Περι λιπαντικών γενικώς [#2]