-
Πω πω τρομερό
-
Ο χρήστης GA14DE έγραψε:
Έτσι πληροφοριακά τα πρώτα 120.000 έγιναν με Shell Helix Ultra 5W-40 και έκτοτε συνεχίζω με Amsoil AMO 10W-40. -
Περιττό να πω ότι συνεχίζει και καίει ακάθεκτο. Τουλάχιστον έχει πάντα φρέσκο λαδάκι Ύποπτοι #1 έχουμε καταλήξει πως είναι τα ελατήρια των πιστονιών. Για το ποιο ακριβώς θα πρέπει να γίνει έλεγχος συμπίεσης. Υπάρχει τρόπος να αλλαχθούν τα ελατήρια από κάτω αφαιρώντας το κάρτερ για να γλυτώσουμε το κόστος κατεβοανεβάσματος μηχανής ή είναι pain in the ass ;
-
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Ερώτηση προς τους oil specialists. Αγόρασα πρόσφατα ένα clio 182 το οποίο όταν είναι πολύ ζεστό ακούγεται άσχημα στο ρελαντί. Μόλις σηκώσει στροφές ο θόρυβος φεύγει. Απ’ότι διάβασα σε διάφορα forums είναι το cam phaser της εισαγωγής που δεν λιπαίνεται καλά και έχει φθαρεί με τα χρόνια. Τα λάδια τα άλλαξα με το που αγόρασα το αυτοκίνητο πριν μία εβδομάδα αλλά δεν ξέρω τι μάρκα λαδιών έβαλαν στο συνεργείο που το πήγα.
Αξίζει να τα ξαναλλάξω με κάτι πιο ειδικό (amsoil? Motul?)? Υπάρχει πιθανότητα να μειωθεί ο θόρυβος με κάποιο άλλο λάδι και αν ναι, με ποιο?
Στο Renault σου να βάζεις Elf, αυτό που προτείνει η Renault και δεν θα χάσεις, και να αλλάξεις το γρανάζι του μεταβλητού.
Να ρωτησω κι εγω κατι για Renault. Σε Twingo mk1 (μοντελο 1996) με τον πρωτο κινητηρα των 1239 κ εκ (Εχει 3 με 4 χιλ χιλιομετρα που του καναμε ρεκτιφιε και θελει αλλαγη λαδιων) τι να του βαλουμε; 10/40 η 20/50, ημισυνθετικα η συνθετικα;
-
Όχι και 20/50, τέτοιο δεν έβαζα ούτε στο παλιό το Φιατάκι...
Γιατί δε δοκιμάζεις ένα ημισυνθετικό 10/40; Της GM πχ φαίνεται καλό για νορμάλ χρήση και είναι και φθηνό. Το φοράω σε κινητήρα με 155000km, ενώ πριν έβαζα 15/40 αλλά και 15/50 παλιότερα. Δεν έχω πρόβλημα με κατανάλωση (καίει ~1 λίτρο στα 5000km). Αλλαγές λαδιού θα κάνεις κάθε 5000km ή σκέφτεσαι για μεγαλύτερο διάστημα; -
Ο χρήστης GeoKy έγραψε:
Να ρωτησω κι εγω κατι για Renault. Σε Twingo mk1 (μοντελο 1996) με τον πρωτο κινητηρα των 1239 κ εκ (Εχει 3 με 4 χιλ χιλιομετρα που του καναμε ρεκτιφιε και θελει αλλαγη λαδιων) τι να του βαλουμε; 10/40 η 20/50, ημισυνθετικα η συνθετικα;Γιατί να μην του βάλεις αυτά που προτείνει η Ρενώ. Που υποθέτω θα είναι κάτι σε Α3 και 5/10W-30/40 και εξαιρετικά απίθανο να δέχεται 20/50 που για μένα θα είναι λάθος κίνηση..... Εκτός αν το ρεκτιφιέ ήταν της πλάκας....
Και γιατί θέλει αλλαγή λαδιών; Επειδή την κάνεις νωρίς μετά από το ρεκτιφιέ (μάλλον όχι αρκετά νωρίς), επειδή πάντα κάνεις νωρίς αλλαγές (ίσως παραείναι νωρίς), επειδή το έκαψε...;;
Τα συνθετικά είναι καλύτερα σε όλα, μακράν, το ένα μειονέκτημα που αφορά σε τουρμποκινητήρες παλαιάς κοπής είναι ότι τα κατακάθια τους είναι πιο σκληρά. Οπότε δεν βλέπω λόγω να μην βάλεις συνθετικό εκτός αν νομίζεις ότι θα κάνεις οικονομία βάζοντας φτηνότερα λάδια και αλλάζοντάς τα συχνότερα (μαζί με φίλτρο πάντα)... -
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Να ρωτησω κι εγω κατι για Renault. Σε Twingo mk1 (μοντελο 1996) με τον πρωτο κινητηρα των 1239 κ εκ (Εχει 3 με 4 χιλ χιλιομετρα που του καναμε ρεκτιφιε και θελει αλλαγη λαδιων) τι να του βαλουμε; 10/40 η 20/50, ημισυνθετικα η συνθετικα;
Γιατί να μην του βάλεις αυτά που προτείνει η Ρενώ. Που υποθέτω θα είναι κάτι σε Α3 και 5/10W-30/40 και εξαιρετικά απίθανο να δέχεται 20/50 που για μένα θα είναι λάθος κίνηση..... Εκτός αν το ρεκτιφιέ ήταν της πλάκας....
Και γιατί θέλει αλλαγή λαδιών; Επειδή την κάνεις νωρίς μετά από το ρεκτιφιέ (μάλλον όχι αρκετά νωρίς), επειδή πάντα κάνεις νωρίς αλλαγές (ίσως παραείναι νωρίς), επειδή το έκαψε...;;
Τα συνθετικά είναι καλύτερα σε όλα, μακράν, το ένα μειονέκτημα που αφορά σε τουρμποκινητήρες παλαιάς κοπής είναι ότι τα κατακάθια τους είναι πιο σκληρά. Οπότε δεν βλέπω λόγω να μην βάλεις συνθετικό εκτός αν νομίζεις ότι θα κάνεις οικονομία βάζοντας φτηνότερα λάδια και αλλάζοντάς τα συχνότερα (μαζί με φίλτρο πάντα)...Εγινε πολυ καλη δουλεια, δεν καιει λαδια, αλλα σκεφτομαι να τ αλλαξω για τυχον γρεζια που μπορει να υπαρξουν λογω της επισκευης (αν λεω ανοησιες διορθωστε με), δεν ξερω αν ειναι σωστο η λαθος, μας ειπαν 1000-1500 χιλ αλλαγη, περασαμε τα 3000 και δεν τ αλλαξαμε ακομη,δεν ξερω αν ειναι καλυτερο να τ αλλαξουμε η να τα κρατησουμε κι αλλο. H Renault προτεινει τα Elf γενικοτερα. Σκεφτομαι να παω στα 10/40 αυτης της εταιρειας αλλα επειδη μιλαμε για κινητηρα κατασκευαστικης φιλοσοφιας του 70 (ελαφρως διαφορετικη προσεγγιση του 1108 των 4l και 5) που βγηκε το 92 αν εχει αντικρισμα να μπουν φουλ συνθετικα η να αρκεστουμε στα Ημι... Ελπιζω να μη σας μπερδεψα
-
Ο χρήστης dmitspan έγραψε:
Περιττό να πω ότι συνεχίζει και καίει ακάθεκτο. Τουλάχιστον έχει πάντα φρέσκο λαδάκι Ύποπτοι #1 έχουμε καταλήξει πως είναι τα ελατήρια των πιστονιών. Για το ποιο ακριβώς θα πρέπει να γίνει έλεγχος συμπίεσης. Υπάρχει τρόπος να αλλαχθούν τα ελατήρια από κάτω αφαιρώντας το κάρτερ για να γλυτώσουμε το κόστος κατεβοανεβάσματος μηχανής ή είναι pain in the ass ;Πως καταληξατε εκει?
Η εντυπωση μου ειναι πως με τη μετρηση συμπιεσης μπορεις να δεις αν χανει ενας κυλινδρος, αλλα οχι με βεβαιοτητα απο ΠΟΥ χανει, εκει θες leak down test.
Ας με διορθωσει καποιος. -
Φλάντζα και τσιμουχάκια δεν είναι γιατί δεν υπάρχουν τα αντίστοιχα συμπτώματα. Όλοι μου λένε ελατήρια. Αν είναι τώρα τα ελατήρια ή φθορά στον κύλινδρο ή πρόβλημα στις βαλβίδες θα φανεί με compression test, σωστά;
-
Ο χρήστης dmitspan έγραψε:
Φλάντζα και τσιμουχάκια δεν είναι γιατί δεν υπάρχουν τα αντίστοιχα συμπτώματα. Όλοι μου λένε ελατήρια. Αν είναι τώρα τα ελατήρια ή φθορά στον κύλινδρο ή πρόβλημα στις βαλβίδες θα φανεί με compression test, σωστά;Για μένα είναι απίθανο να έχουν φθαρεί τα ελατήρια και τα τσιμουχάκια να είναι οκ. Εκτός αν έχουν κολλήσει τα ελατήρια του λαδιού, οπότε δοκιμάζεις καθαριστικό.
Θα απέφευγα τις μαντεψιές τύπου Πυθίας και θα πήγαινα σε ένα συνεργείο με εργαλεία της προκοπής για μέτρηση συμπίεσης και leak down test.
Κατά τη γνώμη μου, σε κάθε περίπτωση κατανάλωσης λαδιού θα ξεκινούσα από τσιμουχάκια και άλλες διαρροές αν από τράβηγμα και κατανάλωση καυσίμου είναι εντάξει.
-
Ο χρήστης dmitspan έγραψε:
Φλάντζα και τσιμουχάκια δεν είναι γιατί δεν υπάρχουν τα αντίστοιχα συμπτώματα. Όλοι μου λένε ελατήρια. Αν είναι τώρα τα ελατήρια ή φθορά στον κύλινδρο ή πρόβλημα στις βαλβίδες θα φανεί με compression test, σωστά;Νομιζω με leak down test οπως γραφω παραπανω, μοιαει πολυ με το compressiοn test αλλα σου δειχνει και απο ΠΟΥ χανεις. Aν ειναι φλαντζα, θα φανει με το leak down.
-
Ο χρήστης GeoKy έγραψε:
Εγινε πολυ καλη δουλεια, δεν καιει λαδια, αλλα σκεφτομαι να τ αλλαξω για τυχον γρεζια που μπορει να υπαρξουν λογω της επισκευης (αν λεω ανοησιες διορθωστε με), δεν ξερω αν ειναι σωστο η λαθος, μας ειπαν 1000-1500 χιλ αλλαγη, περασαμε τα 3000 και δεν τ αλλαξαμε ακομη,δεν ξερω αν ειναι καλυτερο να τ αλλαξουμε η να τα κρατησουμε κι αλλο. H Renault προτεινει τα Elf γενικοτερα. Σκεφτομαι να παω στα 10/40 αυτης της εταιρειας αλλα επειδη μιλαμε για κινητηρα κατασκευαστικης φιλοσοφιας του 70 (ελαφρως διαφορετικη προσεγγιση του 1108 των 4l και 5) που βγηκε το 92 αν εχει αντικρισμα να μπουν φουλ συνθετικα η να αρκεστουμε στα Ημι... Ελπιζω να μη σας μπερδεψαΣωστά, έπρεπε να τα είχες αλλάξει νωρίτερα. Ναι να τα αλλάξεις το συντομότερο.
Η βασική σχεδίαση κινητήρα μπορεί να είναι παλιά αλλά αλλάζουν και ανοχές και μέταλλα και ζυγίσματα.
Η Elf όπως και κάθε μεγάλη εταιρεία έχει πολλά 10-40. Αν έγινε καλή δουλειά και καθαρίστηκε καλά ο κινητήρας θα έλεγα να πας για συνθετικά, σαφώς και θα είναι καλύτερα για τον κινητήρα. Ίσως και 5-40 ακόμα καλύτερα αλλά αν δέχεται 5-30 θα έλεγα να το τολμήσεις (ανάλογα και με τη χρήση). Εκτός αν νομίζεις ότι είναι καλύτερα συχνότερες αλλαγές με ημισυνθετικό.... αν και οικονομικά αν βάλεις στο έξοδο και το φίλτρο ίσως να μην είναι. -
Ο χρήστης alexeft έγραψε:
Φλάντζα και τσιμουχάκια δεν είναι γιατί δεν υπάρχουν τα αντίστοιχα συμπτώματα. Όλοι μου λένε ελατήρια. Αν είναι τώρα τα ελατήρια ή φθορά στον κύλινδρο ή πρόβλημα στις βαλβίδες θα φανεί με compression test, σωστά;
Για μένα είναι απίθανο να έχουν φθαρεί τα ελατήρια και τα τσιμουχάκια να είναι οκ. Εκτός αν έχουν κολλήσει τα ελατήρια του λαδιού, οπότε δοκιμάζεις καθαριστικό.
Θα απέφευγα τις μαντεψιές τύπου Πυθίας και θα πήγαινα σε ένα συνεργείο με εργαλεία της προκοπής για μέτρηση συμπίεσης και leak down test.
Κατά τη γνώμη μου, σε κάθε περίπτωση κατανάλωσης λαδιού θα ξεκινούσα από τσιμουχάκια και άλλες διαρροές αν από τράβηγμα και κατανάλωση καυσίμου είναι εντάξει.
Όταν λες καθαριστικό για τα κολλημένα ελατήρια τι εννοείς; Έχω δοκιμάσει STP αν εννοείς αυτό
-
Ο χρήστης trident1971 έγραψε:
Φλάντζα και τσιμουχάκια δεν είναι γιατί δεν υπάρχουν τα αντίστοιχα συμπτώματα. Όλοι μου λένε ελατήρια. Αν είναι τώρα τα ελατήρια ή φθορά στον κύλινδρο ή πρόβλημα στις βαλβίδες θα φανεί με compression test, σωστά;
Νομιζω με leak down test οπως γραφω παραπανω, μοιαει πολυ με το compressiοn test αλλα σου δειχνει και απο ΠΟΥ χανεις. Aν ειναι φλαντζα, θα φανει με το leak down.
σωστός...κάνε leak down test για να είσαι σίγουρος από που χάνει...μόνο έτσι θα ξέρεις που είναι το πρόβλημα και πως να το διορθώσεις
-
Επειδη αυτόν το καιρό δεν παίζουν πολλά λεφτά για σέρβις(θέλω να κάνω και εμβόλια στον κουταβο...) είπα να αλλάξω προληπτικά λάδια μόνος μου στο γκολφ.
εντος Ιουλίου θα πάει για σέρβις κανονικό (μεγάλο) βάση του προγράμματος longlife που ακολουθώ πιστά.
ο λόγος που θέλω να αλλάξω λάδια είναι οτι τα castrol edge 5-30 που μου έβαλε ο μηχανικός είναι πολύ ρευστά,αφού οταν βγάζω την βέργα για να δω τα λάδια ρέουν κρύα και λερώνω τον τόπο .Με κανένα άλλο λάδι δεν είχα τέτοιο θέμα. τα λάδια τα έχω πάνω ένα χρόνο και 17000χλμ
επίσης ένας σημαντικοτερος λόγος που θέλω να τα αλλάξω είναι ότι θα γίνει μεγαλύτερη χρήση φέτος με μικρότερες διαδρομές ,όποτε δεν θέλω να το ριψοκινδυνεψω . προληπτικά θα την κανω την αλλαγή σε aral super tronik longlife3 5w-30.
να αλλάξω και φίλτρο λαδιού μαζί!? η δεν θα υπάρξει θέμα με το υπάρχον!? -
έχεις 17000 χλμ τα ίδια λάδια;
athanas25 πού να κάνω leak down & compression test χωρίς να με πρήζουν; ο καθένας λέει τη παπαροθεωρία του και λέει να τ'ανοίξουμε να το δούμε.
Πριν λίγο γύρισα από ΚΤΕΟ. Οι μετρήσεις δίνουν
Ρελαντί: CO % 0.160, HC (ppm) 81
υψηλές στροφές: CO: 0.020, HC: 25, λ: 1.00Υποδηλώνει κάτι αυτό για τα λάδια; Δεν έχω εύκαιρη την περσυνή μέτρηση τώρα, αργότερα ίσως ή αύριο.
-
Ο χρήστης iROC έγραψε:
Επειδη αυτόν το καιρό δεν παίζουν πολλά λεφτά για σέρβις(θέλω να κάνω και εμβόλια στον κουταβο...) είπα να αλλάξω προληπτικά λάδια μόνος μου στο γκολφ.
εντος Ιουλίου θα πάει για σέρβις κανονικό (μεγάλο) βάση του προγράμματος longlife που ακολουθώ πιστά.
ο λόγος που θέλω να αλλάξω λάδια είναι οτι τα castrol edge 5-30 που μου έβαλε ο μηχανικός είναι πολύ ρευστά,αφού οταν βγάζω την βέργα για να δω τα λάδια ρέουν κρύα και λερώνω τον τόπο .Με κανένα άλλο λάδι δεν είχα τέτοιο θέμα. τα λάδια τα έχω πάνω ένα χρόνο και 17000χλμ
επίσης ένας σημαντικοτερος λόγος που θέλω να τα αλλάξω είναι ότι θα γίνει μεγαλύτερη χρήση φέτος με μικρότερες διαδρομές ,όποτε δεν θέλω να το ριψοκινδυνεψω . προληπτικά θα την κανω την αλλαγή σε aral super tronik longlife3 5w-30.
να αλλάξω και φίλτρο λαδιού μαζί!? η δεν θα υπάρξει θέμα με το υπάρχον!?17.000 χλμ με τα ίδια λάδια ;
Εννοείται πως πρέπει να αλλάξεις και το φίλτρο μαζί -
Ο χρήστης iROC έγραψε:
Επειδη αυτόν το καιρό δεν παίζουν πολλά λεφτά για σέρβις(θέλω να κάνω και εμβόλια στον κουταβο...) είπα να αλλάξω προληπτικά λάδια μόνος μου στο γκολφ.
εντος Ιουλίου θα πάει για σέρβις κανονικό (μεγάλο) βάση του προγράμματος longlife που ακολουθώ πιστά.
ο λόγος που θέλω να αλλάξω λάδια είναι οτι τα castrol edge 5-30 που μου έβαλε ο μηχανικός είναι πολύ ρευστά,αφού οταν βγάζω την βέργα για να δω τα λάδια ρέουν κρύα και λερώνω τον τόπο .Με κανένα άλλο λάδι δεν είχα τέτοιο θέμα. τα λάδια τα έχω πάνω ένα χρόνο και 17000χλμ
επίσης ένας σημαντικοτερος λόγος που θέλω να τα αλλάξω είναι ότι θα γίνει μεγαλύτερη χρήση φέτος με μικρότερες διαδρομές ,όποτε δεν θέλω να το ριψοκινδυνεψω . προληπτικά θα την κανω την αλλαγή σε aral super tronik longlife3 5w-30.
να αλλάξω και φίλτρο λαδιού μαζί!? η δεν θα υπάρξει θέμα με το υπάρχον!?Tα edge 5-30 είναι από τα καλύτερα λάδια της αγοράς.
Το ότι είναι λεπτόρευστο σημαίνει ότι κάνει άμεσα δουλειά ακόμα και σε μικρές αποστάσεις που δεν έχει προλάβει να ζεσταθεί καλά. Ένα παχύρευστο λάδι το χειμώνα μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα.Δεν καταλαβαίνω γιατί να αλλάξεις τα edge με τα aral.
Eίμαι βέβαιος ότι τα τελευταία δεν είναι σε τίποτα καλύτερα.
17.000 χλμ έτσι κι αλλιώς είναι πολλά, οπότε αν θες κορυφαία προστασία άλλαζε κάθε 10-12.000 και μην κάνεις πειραματισμούς αλλάζοντας εταιρεία.Εγώ πάντως σε bmw 320i E90 βάζω απ'την πρώτη μέρα edge (5-30 και 0-40) και δεν είχα ποτέ το παραμικρό πρόβλημα στις 52.000 χλμ που έχω κάνει (αν και είναι λίγα έτσι κι αλλιώς).
-
Ο χρήστης iROC έγραψε:
Επειδη αυτόν το καιρό δεν παίζουν πολλά λεφτά για σέρβις(θέλω να κάνω και εμβόλια στον κουταβο...) είπα να αλλάξω προληπτικά λάδια μόνος μου στο γκολφ.
εντος Ιουλίου θα πάει για σέρβις κανονικό (μεγάλο) βάση του προγράμματος longlife που ακολουθώ πιστά.
ο λόγος που θέλω να αλλάξω λάδια είναι οτι τα castrol edge 5-30 που μου έβαλε ο μηχανικός είναι πολύ ρευστά,αφού οταν βγάζω την βέργα για να δω τα λάδια ρέουν κρύα και λερώνω τον τόπο .Με κανένα άλλο λάδι δεν είχα τέτοιο θέμα. τα λάδια τα έχω πάνω ένα χρόνο και 17000χλμ
επίσης ένας σημαντικοτερος λόγος που θέλω να τα αλλάξω είναι ότι θα γίνει μεγαλύτερη χρήση φέτος με μικρότερες διαδρομές ,όποτε δεν θέλω να το ριψοκινδυνεψω . προληπτικά θα την κανω την αλλαγή σε aral super tronik longlife3 5w-30.
να αλλάξω και φίλτρο λαδιού μαζί!? η δεν θα υπάρξει θέμα με το υπάρχον!?Δεν ξέρω τι έκανες αυτά τα 17000 χλμ αλλά αυτό που λες από μόνο του δε σημαίνει κάτι. Πόσο το πιέζεις, πόσο φορτίο, πόσο είναι πόλη και πόσο εκτός, προλαβαίνει να ζεσταθεί, το καίει κλπ κλπ.
Πάντως αν έχει λεπτύνει είναι πιο κατάλληλο για μικρές διαδρομές! Αν όμως αυτό που παρατηρείς είναι ακραίο fuel dilution τότε κλάφτα Χαράλαμπε... Είσαι σίγουρος ότι μπήκαν τα λάδια που νομίζεις; Πιθανόν αυτά που βγάζεις ήταν καλύτερα από αυτά που βάζεις.... αν θέλεις να αλλάξεις μάρκα μπορείς καλύτερα.
Θα πρέπει να αποφασίσεις αν σκοπεύεις να ακολουθείς τις ενδείξεις του συστήματος longlife και να αλλάζεις όποτε λέει ή άλλο σύστημα. Πιστά πάντως δεν το ακολουθείς...
Πάντα αλλάζεις φίλτρο. Μερικοί μάλιστα προτείνουν και αλλαγή φίλτρου ενδιαμέσως. -
Εγώ θα σου έλεγα να κάνεις καλό στον κινητήρα και την τσέπη σου και να συνεχίσεις να ακολουθείς πιστά το long life service σου.
Αν όχι, τουλάχιστον τσέκαρε ότι τα Aral πληρούν τις προδιαγραφές του κινητήρα σου.
Περι λιπαντικών γενικώς [#2]