-
Ο χρήστης InFiNiTy έγραψε:
Και κάθε όχημα έχει διαφορετική τιμή λιανικής. Μπορεί μια C180 να κοστίζει 30000 και μια άλλη full extra 50000 και ανάμεσα 1000αδες άλλες με διαφορετικό εξοπλισμό και τιμές λιανικής.Πολυ σωστα. Πως επομενως θα υπολογιζεται το τεκμηριο διαβιωσης σε αυτες τις περιπτωσεις; Θα δηλωνεται στη φορ. δηλωση η αξια αγορας του αυτοκινητου; Μονο αυτο ειναι το πιο δικαιο, αλλα μαλλον ανεφικτο να πραγματοποιηθει.
Και κατι ακομα: Η δηλωθεισα αξια λιανικης μπορει να απεχει ΠΟΛΥ απο την πραγματικη τιμη πωλησης (π.χ. λογω προσφορων, ξεστοκαρισματος κλπ.). Π.χ. αυτη τη στιγμη, μια BMW 116 που εχει αξια λιανικης 28500 (με extras) μπορεις να την παρεις 5Κ+ ευρω κατω. Αντιστοιχες προσφορες (και μεγαλυτερες) υπαρχουν κατα καιρους σε ολες τις εταιρειες.
Ειναι δικαιο αυτος που θα την παρει να φορολογειται με βαση την αξια λιανικης, οταν η τιμη που αγορασε το αυτοκινητο δεν εχει καμια σχεση;
-
OTAn αγορασαμε το αυτοκινητο μας ειτε καινουργιο η μεταχειρισμενο πηραμε μια αποδειξη-τιμολογιο-υπευθυνη δηλωση κλπ
οποτε λογικα αυτη ειναι η τιμη λιανικης. (ενα μπαχαλο δηλαδη) -
Ο χρήστης ELTASSOS έγραψε:
OTAn αγορασαμε το αυτοκινητο μας ειτε καινουργιο η μεταχειρισμενο πηραμε μια αποδειξη-τιμολογιο-υπευθυνη δηλωση κλπ
οποτε λογικα αυτη ειναι η τιμη λιανικης. (ενα μπαχαλο δηλαδη)Και τι θα γινεται; Το τεκμηριο θα υπολογιζεται με βαση την αξια πωλησης που θα δηλωνει ο καθε αγοραστης;
Δεν παιζει, αρα οπως ειπες μπαχαλο παλι...
-
Θεωρώ ότι θα υπάρξει μια μέση τιμή λιανικής χωρίς έξτρα και επί αυτής θα υπολογίζεται απαξίωση με τα χρόνια.
Αν τα καινούργια δεν πληρώνουν απλά αυξάνεις του συντελεστές, δεν φτιάχνεις άλλο σχέδιο από την αρχή.
Και καθόλου δεν μου άρεσε αυτό για παλιά να συνεχίσουν να ισχύουν τα κυβικά.... ήλπιζα σε κάποια βελτίωση (όχι ότι το πιστεύω κι εγώ που το γράφω...!). -
http://www.imerisia.gr/article.asp?cati ... =113041041
Διαβαζα το αρθρο και καλα προσπαθω να καταλαβω τι ακριβως εννοειται με την ερογστασιακη αξια;
Φυσικα προσπαθω να το παρομοιωσω με το τι χρησιμποιειται στις ΗΠΑ αλλα δεν βγαινει ακρη.
Ειναι εργοστασιακη αξια ενα τεχνιτο νουμερο η οχι;
Απο που προερχεται η εργοστασιακή αξια; Απο το κατασκευαστη;Νικος
-
τι θελουμε και τα συζηταμε...
οι ανθρωποι ειναι λησταρχοι και σχιτζηδες...οταν Αμερικη η Dodge Charger πωλειται απο 20.000 ευρω και ειναι αυτη...
http://www.dodge.com/en/2013/charger/
τι να πει κανενας....αντε με τα κουβαδακια μας...
-
Απο που προερχεται η εργοστασιακή αξια; Απο το κατασκευαστη
Τις έννοιες τιμή FOB και CIF τις γνωρίζεις?
-
Τα εχουμε γράψει και γυρνάμε πάλι στα ίδια
εχουν μειώσει τις τιμές γιατί μειώνεται ο φόρος.
και μετά κάνουν transfer pricing -
Aυτό είναι η παρενέργεια της εγοστασιακής τιμής και των υποτιμολογήσεων που μπορεί να συμπεριλαμβάνει. Γι' αυτό βγαίνει η υπουργάρα και λέει : εργοστασιακές τιμές τέλος, θα σας πηδήξω αλλιώς από 'δω και πέρα.
-
τί ισχύει με τα τέλη των μεταχειρισμένων (πχ έτους παραγωγής 2007) που ταξινομούνται μετά την 1.11.2010 ?
ένα αυτοκίνητο που έχει πρωτοκυκλοφορήσει το 2007 στο εξωτερικό αλλά εκτελωνιστεί το 2013 Ελλάδα, πληρώνει τέλη με βάση τον κυβισμό ή με τις εκπομπές? Από όσα διαβάζω μετρά η ημερομηνία εκτελωνισμού-πρώτης ταξινόμησης στην Ελλάδα.
Είχα κάποτε αμάξι από έξω, το οποίο ενώ ήταν πχ παραγωγής 2005, στην άδεια φαινόταν 2008 γιατί τότε εκτελωνίστηκε. Σήμερα πως πάει αυτό, ισχύει ακόμη?
Με ενδιαφέρει η κατηγορία των 2.000 κυβικών, σε πετρέλαιο Euro 5.
-
Aπό όσο θυμάμαι και αν δεν έχει αλλάξει κάτι γιατί εδώ κάθε μέρα αλλάζουν οι νόμοι ανάλογα με το πόσα θέλουμε να εισπράξουμε μετρά η ημερομηνία εκτελωνισμού. Δηλ θα πληρώνει τέλη βάσει ρύπων.
-
Ετσι ακριβως και φορολογικα θα αντιμετωπιζεται ως καινουριο (τεκμηρια- εκτακτες εισφορες κλπ)
-
Ο χρήστης dstou έγραψε:
Απο που προερχεται η εργοστασιακή αξια; Απο το κατασκευαστη
Τις έννοιες τιμή FOB και CIF τις γνωρίζεις?
Συγνωμη το ξεχασα οτι ειχα δημοσιευσει.
Τα καταλαβαινω αλλα εκτος απο λογιστικες εννοιες ο μεσος αγοραστης στις ΗΠΑ δεν εχει ιδεα τι σημαίνουν.
Παραδειγμα:
Οταν καποιος αγοραζει ενα καινουργο αυτοκινητο.
Η αξια του αυτοκινητου ειναι το MSRP = Manufacturer Suggested Retail Price ( υποθετω ειναι η εργοστασιακη αξια στην Ελλαδα)
Πχ:
2013 BMW 320 32.550 δολ
http://www.bmwusa.com/standard/content/ ... lcode=13TI
Shipping and Handling (Υπθοθετω οτι ειναι τα αξοδα μεταφορας
925 δολ
Αυτο ειναι χωρις εχτρα. Με οτι ερχεται απο τον κατασκευαστη.
Οποτε βγαινεις απο την αντιπροσωπεια με
33.445 δολλαρια.
Μετα ερχεται αυτο που λεμε Registration (Να παρουμε αδεια και τιτλο)
Αυτο διαφερει κατα πολιτεια και περιοχη της πολιτειας.
Πχ στο Κοννεκτικατ (που μενω):
Τιτλος 75 δολ (Την πρωτη φορα δεν πληρωνεται ξανα)
Καθε δυο χρονια εχουμε ανανεωση.
Επιβατικα 80 δολ
Federal Clean Air Act Fee: 10 δολ (αυτο μας το πασσαρουν απο την ομοσπονδιακη κυβερνηση)Φορος αυτοκινητου (οπως ειπαμε εξαρταται απο την περιοχη) 6.5% της αξιας: (ειναι το ΦΠΑ της Ελλαδας)
33.445 χ 0,065 = 2.173,93
Το αυτοκινητο καστιζει με το κλειδι στο χερι:
33.445 + 75 + 80 + 10 + 2.173,93 = 35.783,93 δολ.
Αυτα ειναι τα εξοδα για τα πρωτα δυο χρονια κυκλοφοριας.
Στα δυο χρονια χρειαζεται ανανεωση της αδειας (τι ειναι στην Ελλαδα το σήμα/αυτοκόλλητο;)
πληρωνεται 80 + 10 = 90 δολλαρια.
Ο λογαριασμος του φορου ερχεται απο την τοπικη αρχη και με βαση την αξια του αυτοκινητου και της παλαιοτητας καθε 2 χρονια.
Δεν υπαρχει κανενα ειδους τεκμαρτο εισοδημα επι της αξιας του αυτοκινητου.
Αν θελει κανεις να το παρει το αυτοκινητο με ολα τα εξτρα το μονο που αλλαξει ειναι ο φορος επι της αξιας του κατασκευαστη. Πχ αν το παρεις με ολα τα εξτρα και ειναι 45.000 δολ τοτε ο φορος ειναι αναλογος 45.000 χ 0,065 =2.925 δολ
Παραδειγμα δευτερο: (αυτο με Αμερικανικο, οχτακυλινδρο)
2013 Camaro Coupe 1SS
Τιμη κατασκευαστη 32.535 δολ.
Destination Freight Charge 900 δολ.
Συνολο: 33.535 Δολ.
δεν υπαρχει καμμια διαφορα για αδεια και τιτλο.
Τιτλος 75 δολ (Την πρωτη φορα δεν πληρωνεται ξανα)
Καθε δυο χρονια εχουμε ανανεωση.
Επιβατικα 80 δολ
Federal Clean Air Act Fee: 10 δολ (αυτο μας το πασσαρουν απο την ομοσπονδιακη κυβερνηση)Φορος αυτοκινητου (οπως ειπαμε εξαρταται απο την περιοχη) 6.5% της αξιας: (ειναι το ΦΠΑ της Ελλαδας)
33.535 χ 0,065 = 2.179,78
Αυτοκίνητο με το κλειδι στο χερι:
33.535 + 80 + 10 + 2.179,79 = 35.905,78 δολ.
Ξανα δεν υπαρχει τεκμηριο, η φορολογια εξτρα εστω και με 6,2 λιτρα μηχανή.
Δεν ειναι απλο ετσι;
Κανενα προβλημα με το κρατος να παιρνει τα λεφτα του.Νικος
-
Ναι διότι δεν υπάρχουν φόροι μετά την αγορά του αυτοκινήτου, το 6.5% μπαίνει επί της MSRP (επ titsataki, γίνονται και εκπτώσεις επ΄αυτής ) η οποία είναι γνωστή τη στιγμή της πώλησης. Μετά την πώληση έχει τέλη κυκλοφορίας μόνο, τα οποία είναι flat $80 τα 2 χρόνια.
Εδώ μιλάμε για τέλη ανάλογα με την MSRP και ενδεχομένως και τεκμήρια ανάλογα με την MSRP δηλαδή θα πρέπει (μόνος τρόπος) να υπάρχει μια βάση δεδομένων με τις MSRP όλων των οχημάτων. Που για τα ήδη κυκλοφορούντα είναι πρακτικά αδύνατο, κάμποσα από αυτά είναι 10ετίας+ χώρια τα μεταχειρισμένα εισαγωγής. Αρα οποιοδήποτε τέτοιο μέτρο θα αφορά μόνο τα καινούργια αυτοκίνητα.
-
Δεν ειναι απλο ετσι;
Κανενα προβλημα με το κρατος να παιρνει τα λεφτα του.Είναι εύκολο να φανταστεί κανείς το ακόλουθο σενάριο. Το κράτος τριπλασιάζει τον ομοσπονδιακό φόρο και από 6,5% πάει στα 20%. Η αγορά πέφτει π.χ. από τα 15 εκ. ΙΧ το χρόνο στα 12 εκ. Το κράτος ουδόλως ζημιώνεται αφού με τον 3πλασιασμό του φόρου παίζει να μαζεύει στα ταμεία ακόμη πιο πολλά φράγκα από πριν, τα οποία μπορεί να τα διαθέσει π.χ. σε νέα κοινωφελή έργα.
Οι παράλληλες επιπτώσεις τώρα :
Οι αγοραστές στρέφονται σε λίγο φθηνότερα αμάξια, πιθανώς πιο πολλά εισαγωγής από χώρες χαμηλού (χαμηλότερου δηλαδή) κόστους. Η ίδια παραγωγή αυτοκινήτων στην Ούσα κατρακυλάει αφού η αγορά συρρικνώθηκε. Κάποια εργοστάσια κλείνουν και κάποια άλλα ετοιμάζονται να το κάνουν συμπαρασύροντας και μερικές εξαγωγές. Χιλιάδες μένουν άνεργοι και ωρύονται, μαζί με τους μεγάλους του Ντιτρόιτ. Οι πρώτοι γιατί δεν έχουν να φάνε, οι τελευταίοι γιατί απλώς μειώθηκε το μπαγιόκο.
Και στις επόμενες εκλογές ΌΛΟΙ ασπρίζουν τον Ομπάμα (γιατί άμα ήταν λευκός θα τον μαύριζαν) απαιτώντας από τον άλλονα μείωση ή και εξάλειψη φόρων από τα αυτοκίνητα.
Βλέπεις τώρα γιατί τα αμάξια στην Ούσα πρέπει να είναι φθηνά, άρα οι φόροι χαμηλοί έως ανύπαρκτοι? -
Ο χρήστης dstou έγραψε:
Δεν ειναι απλο ετσι;
Κανενα προβλημα με το κρατος να παιρνει τα λεφτα του.Είναι εύκολο να φανταστεί κανείς το ακόλουθο σενάριο. Το κράτος τριπλασιάζει τον ομοσπονδιακό φόρο και από 6,5% πάει στα 20%. Η αγορά πέφτει π.χ. από τα 15 εκ. ΙΧ το χρόνο στα 12 εκ. Το κράτος ουδόλως ζημιώνεται αφού με τον 3πλασιασμό του φόρου παίζει να μαζεύει στα ταμεία ακόμη πιο πολλά φράγκα από πριν, τα οποία μπορεί να τα διαθέσει π.χ. σε νέα κοινωφελή έργα.
Οι παράλληλες επιπτώσεις τώρα :
Οι αγοραστές στρέφονται σε λίγο φθηνότερα αμάξια, πιθανώς πιο πολλά εισαγωγής από χώρες χαμηλού (χαμηλότερου δηλαδή) κόστους. Η ίδια παραγωγή αυτοκινήτων στην Ούσα κατρακυλάει αφού η αγορά συρρικνώθηκε. Κάποια εργοστάσια κλείνουν και κάποια άλλα ετοιμάζονται να το κάνουν συμπαρασύροντας και μερικές εξαγωγές. Χιλιάδες μένουν άνεργοι και ωρύονται, μαζί με τους μεγάλους του Ντιτρόιτ. Οι πρώτοι γιατί δεν έχουν να φάνε, οι τελευταίοι γιατί απλώς μειώθηκε το μπαγιόκο.
Και στις επόμενες εκλογές ΌΛΟΙ ασπρίζουν τον Ομπάμα (γιατί άμα ήταν λευκός θα τον μαύριζαν) απαιτώντας από τον άλλονα μείωση ή και εξάλειψη φόρων από τα αυτοκίνητα.
Βλέπεις τώρα γιατί τα αμάξια στην Ούσα πρέπει να είναι φθηνά, άρα οι φόροι χαμηλοί έως ανύπαρκτοι?Πρωτα πρωτα το 6,5 για να γινει 20% πρεπει να γινει επανασταση...
Ισως να το ανεβασουν στα 7,0 αλλα ισως στο 6,75% Καμμια φορα τοκανουν για 2 χρονια και μετα πρεπει να ξαναψηφιστει οποτε αν δεν ψηφιστει ληγει και παει παλι κατω...Τι λεω δηλαδη οτι δεν ειναι τοσο απλο και τοσο ευκολο να αλλαξει σε στυλ 3 φορες πανω... εστω ο προεδρος να το ηθελε. Για απο 6,5 σε 20 ειναι αδυνατο. Ποτε των ποτων. (χωρις ειρωνια εδω)
Υπαρχουν πολλα πραγματα που πρεπει να συμφωνησουν για να γινει κατι τετοιο. Ο προεδρος εστω το θελει το κοινοβουλειο και η γερουσια δε θα το περασουν οποτε δεν γινεται νομος. ολα πρεπει να συμφωνηθουν. Και φυσικα με τους ρεπουμπλικανους να εχουν αλεργεια με τους φορους ακομα πιο απιθανο...
Επισης το 6,5% ειναι φορος της πολιτειας οχι ομοσπονδιακος. (State sales tax)
Πχ στην Καλιφορνια που εχουν ψιλο μπατηρισει εφτασε στο 8,5 και 8,75 %Ναι διότι δεν υπάρχουν φόροι μετά την αγορά του αυτοκινήτου, το 6.5% μπαίνει επί της MSRP (επ titsataki, γίνονται και εκπτώσεις επ΄αυτής ) η οποία είναι γνωστή τη στιγμή της πώλησης. Μετά την πώληση έχει τέλη κυκλοφορίας μόνο, τα οποία είναι flat $80 τα 2 χρόνια.
Εδώ μιλάμε για τέλη ανάλογα με την MSRP και ενδεχομένως και τεκμήρια ανάλογα με την MSRP δηλαδή θα πρέπει (μόνος τρόπος) να υπάρχει μια βάση δεδομένων με τις MSRP όλων των οχημάτων. Που για τα ήδη κυκλοφορούντα είναι πρακτικά αδύνατο, κάμποσα από αυτά είναι 10ετίας+ χώρια τα μεταχειρισμένα εισαγωγής. Αρα οποιοδήποτε τέτοιο μέτρο θα αφορά μόνο τα καινούργια αυτοκίνητα.
Ναι γιαυτο τη λεμε MSRP (το S = suggested). Ολα εξαρτωνται απο την αγορα και ζητηση.
Η βαση δεδομενων του MSRP δεν ειναι δυσκολο να βρεθει. Οπως εγινε στις ΗΠΑ ετσι γινεται και στην Ελλαδα.
Το οτι θα αφορα τα καινουργια η παλια δεν εχει σημασια. Τα παλια θα εχουν αξια που θα ειναι εξαρτωμενα απο τις τιμες των καινουργιων.Τα τεκμηρια με βαση την MSRP δεν ειναι σωστα γιατι οπως και στις ΗΠΑ ολοι τα παιρνουν με δανεια. Εχουν δανεια μεχρι 80 μηνες(ισως και παραπανω). Οποτε πολυ κοσμος παιρνει αυτοκινητα απο 25 μεχρι 70-80 χιλαδες δολ. Και αν παμε και στο λησινγκ ακομα πιο φτηνα μια και στην πραγματικοτητα να νοικιαζουν/δνειζονται για ορισμενα χρονια.
Νικος
-
Η ουσία δεν είναι αν θα πρέπει να συμφωνήσουν οι ρεπουμπλικάνοι ή η γερουσία για να πάει π.χ. στο κάθε 20% ο φόρος, η ουσία είναι ότι οι φόροι είναι χαμηλοί γιατί πρέπει το αυτοκίνητο να είναι φτηνό και να κυκλοφορεί. Αλλιώς καπούτ η ντόπια παραγωγή και φυσικά κάποιες από τις εξαγωγές. Και φυσικά η ανάπτυξη, έτσι όπως έχει δομηθεί και εννοείται στη χώρα.
Και εδώ είναι η ειδοποιός διαφορά με τη χώρα μας που δεν έχει ίδια παραγωγή, άρα δεν έχει κάνει επενδύσεις που να παρειμένει να αποδώσουν, ούτε έχει εργαζόμενους στον τομέα που να κινδυνεύουν να μείνουν άνεργοι, ούτε διακυβεύει κάποια στρατηγική της πρωτοπορεία. Πηγαίνοντας στο άλλο άκρο δε σημαίνει ότι μπορεί να βάζει επαχθείς φόρους στο οτιδήποτε, αλλά σίγουρα δεν πρέπει να ανησυχεί αν π.χ. η Κορβέττα θα φάει 20% σφαλιάρα ή θα μείνει στο 6,5%. -
@dstou εχεις απολυτο δικιο αλλα...
Ο χρήστης titsataki έγραψε:
Πρωτα πρωτα το 6,5 για να γινει 20% πρεπει να γινει επανασταση...
Ισως να το ανεβασουν στα 7,0 αλλα ισως στο 6,75% Καμμια φορα τοκανουν για 2 χρονια και μετα πρεπει να ξαναψηφιστει οποτε αν δεν ψηφιστει ληγει και παει παλι κατω...Τι λεω δηλαδη οτι δεν ειναι τοσο απλο και τοσο ευκολο να αλλαξει σε στυλ 3 φορες πανω... εστω ο προεδρος να το ηθελε. Για απο 6,5 σε 20 ειναι αδυνατο. Ποτε των ποτων. (χωρις ειρωνια εδω)
αυτο τα λεει ολα.
την προθεση του κρατους να κανει ή να μην κανει κατι.
σε μας, θα ειχε παει ο οποιος φορος απο το 6,5 στο 20% χωρις να ρωτησουν κανενα Α-ΝΕ-ΤΑ... -
Αφού πάλι τους ίδιους 300 θα ξαναβάλουμε να μας κυβερνάνε γιατί να μην το κάνουνε, τι έχουνε να χάσουν;
-
Μας έχουν καταστρέψει με τα τέλη κυκλοφορίας κ τέλη ταξινόμησης...
όσο για τα 2α, απορώ πως είναι δυνατόν να έχουμε τρόικα κ να μην τα καταργεί η ίδια-να μην το επιβάλει-τη στιγμή που είναι παράνομα...2 αμάξια θέλουμε να εκτελωνίσουμε (Mercedes A200 d automatik, BMW X 120d automatik) κ τα τέλη ταξινόμησης είναι απαγορευτικά, ενώ τα τέλη κυκλοφορίας δεν ξέρουμε πόσο θα κοστίζουν την επομένη...
μας έχουν καθηλώσει οι απίστευτοι...
Τέλη κυκλοφορίας