-
Έχω ένα Touran Tsi 1.4 (140 άλογα) με cruise control το οποίο δεν πολυσυμπαθώ (δεν θα πλήρωνα ποτέ για αυτό, απλά ήταν standar). Είχα διαβάσει κάπου ότι το αμάξι είναι οικονομικότερο όταν χρησιμοποιείς το cruise control παρά στην 'κανονική οδήγηση'. Δοκίμασα λοιπόν την ίδια διαδρομή (Αττική οδό απο Κηφισό μέχρι Μαραθώνος) την μια φορά με ήπια οδήγηση 100-110 χλμ/ώρα και την δεύτερη με cruise control και παρόμοιες ταχύτητες. Είχα λοιπόν μια μείωση που γινόταν αισθητή (γύρω στο 10%).
Η αλήθεια είναι πως εγώ περίμενα να καίει λίγο παραπάνω με το cruise control ή τουλάχιστον το ίδιο, γιατί όμως λιγότερο (άραγε όσο και να προσπαθούμε έχουμε πιο 'άσταθο' πόδι απο τον εγκέφαλο ?)
Ακούω γνώμες εμπειρίες και πιθανές εξηγήσεις (για να σας προλάβω σας λέω πως στην περίπτωση της 'κανονικής' οδήγησης ήμουν 'με το γάντι¨στο γκάζι, προέβλεπα ώστε να μην χρειαστεί να φρενάρω κτλ. -
Έχω ένα Touran Tsi 1.4 (140 άλογα) με cruise control το οποίο δεν πολυσυμπαθώ (δεν θα πλήρωνα ποτέ για αυτό, απλά ήταν standar). Είχα διαβάσει κάπου ότι το αμάξι είναι οικονομικότερο όταν χρησιμοποιείς το cruise control παρά στην 'κανονική οδήγηση'. Δοκίμασα λοιπόν την ίδια διαδρομή (Αττική οδό απο Κηφισό μέχρι Μαραθώνος) την μια φορά με ήπια οδήγηση 100-110 χλμ/ώρα και την δεύτερη με cruise control και παρόμοιες ταχύτητες. Είχα λοιπόν μια μείωση που γινόταν αισθητή (γύρω στο 10%).
Η αλήθεια είναι πως εγώ περίμενα να καίει λίγο παραπάνω με το cruise control ή τουλάχιστον το ίδιο, γιατί όμως λιγότερο (άραγε όσο και να προσπαθούμε έχουμε πιο 'άσταθο' πόδι απο τον εγκέφαλο ?)
Ακούω γνώμες εμπειρίες και πιθανές εξηγήσεις (για να σας προλάβω σας λέω πως στην περίπτωση της 'κανονικής' οδήγησης ήμουν 'με το γάντι¨στο γκάζι, προέβλεπα ώστε να μην χρειαστεί να φρενάρω κτλ. -
Έχω ένα Touran Tsi 1.4 (140 άλογα) με cruise control το οποίο δεν πολυσυμπαθώ (δεν θα πλήρωνα ποτέ για αυτό, απλά ήταν standar). Είχα διαβάσει κάπου ότι το αμάξι είναι οικονομικότερο όταν χρησιμοποιείς το cruise control παρά στην 'κανονική οδήγηση'. Δοκίμασα λοιπόν την ίδια διαδρομή (Αττική οδό απο Κηφισό μέχρι Μαραθώνος) την μια φορά με ήπια οδήγηση 100-110 χλμ/ώρα και την δεύτερη με cruise control και παρόμοιες ταχύτητες. Είχα λοιπόν μια μείωση που γινόταν αισθητή (γύρω στο 10%).
Η αλήθεια είναι πως εγώ περίμενα να καίει λίγο παραπάνω με το cruise control ή τουλάχιστον το ίδιο, γιατί όμως λιγότερο (άραγε όσο και να προσπαθούμε έχουμε πιο 'άσταθο' πόδι απο τον εγκέφαλο ?)
Ακούω γνώμες εμπειρίες και πιθανές εξηγήσεις (για να σας προλάβω σας λέω πως στην περίπτωση της 'κανονικής' οδήγησης ήμουν 'με το γάντι¨στο γκάζι, προέβλεπα ώστε να μην χρειαστεί να φρενάρω κτλ. -
'Εχω cruise control στα αυτοκίνητά μου από παλιά και το ''ξεσκίζω'' όταν είμαι εθνική. Άποψή μου είναι ότι το cc βοηθάει στην χαμηλή κατανάλωση, όμως αν είσαι προσεκτικός μπορείς να πετύχεις αντίστοιχες τιμές και οδηγώντας κανονικά, δεν είναι μονόδρομος δηλαδή. Εκπλήσσομαι με το 10% που αναφέρεις.Μήπως οδήγησες πιο ''νευρικά''?
Ένα χαρακτηριστικό ορισμένων cc είναι η ταχύτητα με την οποία πιάνουν την προκαθορισμένη ταχύτητα αν την χάσουν σε φρενάρισμα και πατήσουν το πλήκτρο resume ή σε ανηφόρα. Στο τελευταίο μου αυτοκίνητο αυτή είναι ρυθμιζόμενη εσωτερικά στον εγκέφαλο του cc και έχω επιλέξει ''αργή επαναφορά''. Δοκιμάζοντας το ''γρήγορη επαναφορά'' το αμάξι ήταν πιο ζωηρό στην επιτάχυνσή του, άρα έκαιγε περισσότερο, υποθέτω, σε αυτή την περίπτωση. Θυμίζω ότι η επιτάχυνση είναι καθοριστικός παράγοντας στην κατανάλωση. Όπως απέδειξε παλαιότερη δοκιμή τους 4Τ, επιταχύνοντας σε προκαθορισμένες ταχύτητες με αργό χρόνο οι δοκιμαστές προσσέγγισαν τις ανακοινώσιμες τιμές κατανάλωσης κατά EC σε αυτοκίνητα που οδηγώντας τα κανονικά, ήτοι επιταχύνοντας πιο γρήγορα, οι τιμές τεστ που επιτύγχαναν ήταν/είναι περί το 25% μεγαλύτερες. Ίσως να φταίει αυτό.
Εν πάσει περιπτώσει το cc δεν το χρησιμοποιείς για οικονομία αλλά για ξεκούραση και άνεση. -
ιστεύω ότι ένας οδηγός που 'ακούει' το αυτοκίνητό του και ειδικά τον κινητήρα, αν θέλει μπορεί να πάει πιο οικονομικά χωρίς το κρουιζ...Με την ίδια 'μεση' ωριαία ταχύτητα...αλλά όχι με το κοντέρ καρφωμένο...
Τι εννοώ?
Σε ένα στήθωμα που βλέπεις και ενω βρίσκεσαι ακόμα στην κατηφόρα, πατάς λίγο, αναπτύσεις ταχύτητα και ανεβαίνεις χωρίς γκάζι σχεδόν. Το κρουιζ, αφου στην κατηφόρα έχει κλείσει την παροχή, στο σημείο της ανηφόρας θα πατάει όλο και περισσότερο, προκειμένου να κρατήσει την ταχύτητα...
Αν όμως δεν μπορεί κανείς να γίνει ένα με το αυτοκινητό του και να το αφουγκραστεί, τότε υπερέχει το κρούιζ. -
Ποιό αμάξι έχεις αν επιτρέπεται dstou?
-
Εχω cruise control στο αυτοκινητο και εχω κανει με αυτο περιπου 16000χλμ σε 7 μηνες. Σε εμενα ειναι σαφως οικονομικοτερο, οχι ομως λογω της λειτουργιας του αλλα λογω του οτι το βαζω στο 135 και δεν το πειραζω καθολου. Αν δεν ειχα cruise control θα πηγαινα σαφως γρηγοροτερα και με περισσοτερο γκαζι-οχι γκαζι-φρενο-γκαζι. Υπολογιζω οτι σε μια διαδρομη 100χιλιομετρων γλυτωνω 1 λιτρο καυσιμου (εξηγησα παραπανω με ποιες προυποθεσεις).
Τωρα αν στις ιδιες συνθηκες ειναι οικονομικοτερο..δεν μπορω να απαντησω με σιγουρια και αυτο γιατι υπαρχει ενα θεμα στις ανηφορο/κατηφορες οπου χωρις cc καις σαφως λιγοτερο. Σε γενικες γραμμες δεν νομιζω οτι αν εχεις σταθερο ποδι (πραγμα δυσκολο) θα δεις διαφορα με τη χρηση του cc. Επειδη ομως κανω παρα πολλα χιλιομετρα σε αυτοκινητοδρομους ειναι μεγαλη βοηθεια καθως ειναι ξεκουραστο και ισως και λιγοτερο επικινδυνο γιατι δεν τρεχεις. Στα αρνητικα του ειναι η βροχη/παγος - μεγαλη προσοχη γιατι αν σπινιαρουν οι τροχοι αντε γεια...καθως επισης και ο μεγαλυτερος χρονος αντιδρασης συν οτι στο χρονο αντιδρασης εξακολουθει να γκαζωνει ενω αν το εχεις κλειστο στη διαδρομη γκαζι-φρενο εχει ηδη διακοπει το γκαζι.
-
Ποιό αμάξι έχεις αν επιτρέπεται dstou?
Η απάντηση θα σε εκπλήξει Κων/νε.
Το πρώτο μου cruise control το είχα σε ένα Jetta ''american tourist'' του 1988 το οποίο καθότι αυτόματο εξυπηρετεί ακόμη τον πατέρα μου. Τό δειχνα σε ένα βενζινά τις προάλλες που μου έλεγε ''άντε ρε αυτά τώρα βγήκανε, δεν υπήρχαν τότε''.
Το τελευταίο cruise control είναι τοποθετημένο σε ένα Rover 75 του 2000. Είναι Audiovox after market, το έφερα από αμερική και το τοποθέτησα εγώ ο ίδιος αφού πρώτα αγόρασα από το ebay το ορίτζιναλ service manual της Rover για να έχω τα ηλεκτρονικά κυκλώματα του εγκέφαλου και να προσδιορίσω σε ποιά κλέμα θα συνδεθώ για να παίρνω σήματα. Παρεμπιμπτόντως να πω ότι το Audiovox είχε οδηγίες αλλά ήταν για τα αμερικάνικα μοντέλα και όχι τα ευρωπαικά. Παιδεύτηκα λίγο αλλά το έβαλα και το φχαριστήθηκα αφού δουλεύει τζετ.(Γενικά είμαι του σκαλίσματος , τροποποιώ κάποια πράγματα που θέλω στα αμάξια μου αλλά ποτέ καγκούρεμα).Περιττό να σου πω ότι πλέον δεν αγοράζω αυτοκίνητο αν δεν έχει cc και τώρα πλέον τα cc είναι πιο εύκολα διότι πολλά αμάξια έχουν ηλεκτρονικό γκάζι γι' αυτό και η πληθώρα. Είχα πρωτοδεί παλιά σε ένα αμερικάνικο του 1975 και είχα πάθει πλάκα. Είναι μεγάλη ευκολία όταν το βάζεις αλλά δεν θέλει εφησυχασμό.
-
Ωραίος!
-
Ο χρήστης dstou έγραψε:
Είναι μεγάλη ευκολία όταν το βάζεις αλλά δεν θέλει εφησυχασμό.Τα passive cc είναι μεγάλο πρόβλημα.
Τόσο μεγάλο ώστε πχ στο Βέλγιο έχει ειδικε΄ς πινακίδες στον αυτοκινητόδρομο που απαγορεύουν την χρήση του σε ορισμένα κομμάτια.Δεν θεωρώ ότι μπορεί να είναι οικονομικότερο, και το παράδειγμα με την ανηφόρα κατηφόρα είναι καλό για να το εξηγήσει.
Επιπλέον, με χειροκίνητα δεν έχει έλεγχο και της σχέσης στο κιβώτιο -
Ο χρήστης tsargy έγραψε:
ιστεύω ότι ένας οδηγός που 'ακούει' το αυτοκίνητό του και ειδικά τον κινητήρα, αν θέλει μπορεί να πάει πιο οικονομικά χωρίς το κρουιζ...Με την ίδια 'μεση' ωριαία ταχύτητα...αλλά όχι με το κοντέρ καρφωμένο...
Τι εννοώ?
Σε ένα στήθωμα που βλέπεις και ενω βρίσκεσαι ακόμα στην κατηφόρα, πατάς λίγο, αναπτύσεις ταχύτητα και ανεβαίνεις χωρίς γκάζι σχεδόν. Το κρουιζ, αφου στην κατηφόρα έχει κλείσει την παροχή, στο σημείο της ανηφόρας θα πατάει όλο και περισσότερο, προκειμένου να κρατήσει την ταχύτητα...
Αν όμως δεν μπορεί κανείς να γίνει ένα με το αυτοκινητό του και να το αφουγκραστεί, τότε υπερέχει το κρούιζ.+1
Αν έχεις (σημαντικά) μεγαλύτερη κατανάλωση χωρίς το cruise control / tempomat πρέπει να ηρεμήσεις.Δεν πρέπει να το βάζεις σε δύσκολες συνθήκες, πχ όταν έχει χιόνια/πάγους ο δρόμος και θέλεις να πηγαίνεις σταθερά με 50χαω.
-
Προσωπικά έχοντας κάνει πλέον 10500km εκ των οποίων το 80% είναι σε εθνική, θα πω ότι με το cruise control το αμάξι γράφει περίπου 1lt/100km λιγότερη κατανάλωση από ό,τι να (προσπαθώ να) πηγαίνω εγώ με την ίδια ταχύτητα με το πόδι μου στο γκάζι.
Επίσης το cruise control είναι μόνο για συνθήκες κίνησης όπου ο δρόμος είναι σχετικά άδειος και δεν χρειάζονται πολλές αυξομειώσεις ταχύτητας.Αν το χρησιμοποιείς και σε πυκνή κίνηση ή θα χαλάσεις το 'μοχλουδάκι' του cc με τα συχνά on-off ή θα τρακάρεις.Γενικά το 'πρόβλημα' με το cc, κατά την ταπεινή μου άποψη, είναι ότι για να είναι ασφαλής ο τρόπος χρήσης του, πρέπει να το βάλεις σε αυτά τα km/h ώστε να βρίσκεσαι μέσα στο μέσο όρο κίνησης (που έχει εκείνη την ώρα ο δρόμος) και μάλιστα οριακά προς τα κάτω, δηλαδή να μην φτάνεις τους μπροστινούς σου ή οριακά να απομακρύνονται από σένα.
Μόνο θετικό (όπως το βλέπω εγώ) είναι ότι βάζεις το cruise control περίπου 15-20km/h πάνω από το όριο και δε σε σταματάνε και στα μπλόκα.
Προσωπικά το χρησιμοποιώ μόνο όταν βαριέμαι ή όταν δεν έχω πολύ όρεξη για οδήγηση ή όταν θέλω να κάνω λίγη οικονομία στη βενζίνη ( ).
-
Ο χρήστης tsargy έγραψε:
πιστεύω ότι ένας οδηγός που 'ακούει' το αυτοκίνητό του και ειδικά τον κινητήρα, αν θέλει μπορεί να πάει πιο οικονομικά χωρίς το κρουιζ...Με την ίδια 'μέση' ωριαία ταχύτητα...αλλά όχι με το κοντέρ καρφωμένο...
Τι εννοώ?
Σε ένα στήθωμα που βλέπεις και ενω βρίσκεσαι ακόμα στην κατηφόρα, πατάς λίγο, αναπτύσσεις ταχύτητα και ανεβαίνεις χωρίς γκάζι σχεδόν. Το κρουιζ, αφού στην κατηφόρα έχει κλείσει την παροχή, στο σημείο της ανηφόρας θα πατάει όλο και περισσότερο, προκειμένου να κρατήσει την ταχύτητα...
Αν όμως δεν μπορεί κανείς να γίνει ένα με το αυτοκίνητό του και να το αφουγκραστεί, τότε υπερέχει το κρούιζ.Συμφωνώ.
Είναι κάτι σαν το ABS - ο πολύ καλός οδηγός μπορεί να το ξεπεράσει. Στην περίπτωση του cc και ο απλά καλός οδηγός.Πρόβλημα στα χειροκίνητα κιβώτια που δεν αναφέρθηκε είναι πως ο κινητήρας σε μια ανηφόρα μπορεί να κρεμάσει (τέρμα γκάζι το cc και το αυτοκίνητο να επιβραδύνει) και ο οδηγός να αργήσει ή να μην το πάρει καθόλου είδηση.
Πόσο κακό είναι το τέρμα γκάζι σε χαμηλο-μεσαίες στροφές;Όσο για την ετοιμότητα θεωρώ ότι οι αντιδράσεις μπορεί να είναι ποιό γρήγορες με το cc αρκεί να έχεις το πόδι σου έτοιμο πάνω από το φρένο (γλυτώνεις τον χρόνο άσε γκάζι-μετακίνηση αριστερά)
Επίσης θετική θεωρώ την συμπεριφορά του σε ανοιχτές στροφές επειδή η σταθερή ταχύτητα σταθεροποιεί το αυτοκίνητο (και τα λάστιχα έχουν να αντιμετωπίσουν μόνο πλευρικά φορτία)
-
Ο χρήστης mesastou έγραψε:
πιστεύω ότι ένας οδηγός που 'ακούει' το αυτοκίνητό του και ειδικά τον κινητήρα, αν θέλει μπορεί να πάει πιο οικονομικά χωρίς το κρουιζ...Με την ίδια 'μέση' ωριαία ταχύτητα...αλλά όχι με το κοντέρ καρφωμένο...
Τι εννοώ?
Σε ένα στήθωμα που βλέπεις και ενω βρίσκεσαι ακόμα στην κατηφόρα, πατάς λίγο, αναπτύσσεις ταχύτητα και ανεβαίνεις χωρίς γκάζι σχεδόν. Το κρουιζ, αφού στην κατηφόρα έχει κλείσει την παροχή, στο σημείο της ανηφόρας θα πατάει όλο και περισσότερο, προκειμένου να κρατήσει την ταχύτητα...
Αν όμως δεν μπορεί κανείς να γίνει ένα με το αυτοκίνητό του και να το αφουγκραστεί, τότε υπερέχει το κρούιζ.Συμφωνώ.
Είναι κάτι σαν το ABS - ο πολύ καλός οδηγός μπορεί να το ξεπεράσει. Στην περίπτωση του cc και ο απλά καλός οδηγός.Πρόβλημα στα χειροκίνητα κιβώτια που δεν αναφέρθηκε είναι πως ο κινητήρας σε μια ανηφόρα μπορεί να κρεμάσει (τέρμα γκάζι το cc και το αυτοκίνητο να επιβραδύνει) και ο οδηγός να αργήσει ή να μην το πάρει καθόλου είδηση.
Πόσο κακό είναι το τέρμα γκάζι σε χαμηλο-μεσαίες στροφές;
υποθετικά το να πατάς τερμα γκα΄ζι σε χαμηλε΄ς στροφές== τέρμα άνοιγμα της πεταλούδας== ελαχιστοποίηση τυρβώδους ροης== μείωση κατανάλωσης.
όμως αν ο εγκέφαλος αντιλαμβάνεται ότι θες να επιταχύνεις με ο΄λη την δύναμη, που αυτό καταλαβαίνει, αυξάνει και την παροχή καυσίμου. ΑΥτό είναι το κακό της σύνδεσης της πεταλούδας με το γκάζι (δεν ξέρω τί γίνεται όταν έχεις ηλεκτρική πεταλούδα. Αυτό επίσης έχει λυθεί στα OPEL νομίζω? που το πάτημα του γκαζιού μεταβ΄λαει τη βύθιση των βαλβίδων. Δεν το θυμάμαι καλά όμωςΌσο για την ετοιμότητα θεωρώ ότι οι αντιδράσεις μπορεί να είναι ποιό γρήγορες με το cc αρκεί να έχεις το πόδι σου έτοιμο πάνω από το φρένο (γλυτώνεις τον χρόνο άσε γκάζι-μετακίνηση αριστερά)
είναι αδύνατον να κρατάς το πόδι σου πάνω στο φρένο, θα πάθεις ισχυαλγια
Επίσης θετική θεωρώ την συμπεριφορά του σε ανοιχτές στροφές επειδή η σταθερή ταχύτητα σταθεροποιεί το αυτοκίνητο (και τα λάστιχα έχουν να αντιμετωπίσουν μόνο πλευρικά φορτία)
-
Έχει ξανασυζητηθεί σχετικά πρόσφατα....
Το απέκτησα τυχαία (το είχε το αυτοκίνητο) και το εκτιμώ πολύ και το χρησιμοποιώ καθημερινά. Για να μην με πιάσουν τα μπλόκα σε περιοχή με όριο 50 και για ευκολία σε ταξίδια. Σε ανηφόρες-κατηφόρες μπορεί να το βγάλω.
Αν έχετε στιγμιαίο οικονομόμετρο θα δείτε ότι 1-2 χιλιοστά πατήματος του γκαζιού ανεβάζουν το δείκτη κατά 1-2λτ αν και δεν ανεβαίνει η ταχύτητα και εκεί είναι που κάνει τη διαφορά το CC. Το πόδι μας δεν κάνει συνεχές άφημα... -
Ο χρήστης rx8_drifter έγραψε:
Όσο για την ετοιμότητα θεωρώ ότι οι αντιδράσεις μπορεί να είναι ποιό γρήγορες με το cc αρκεί να έχεις το πόδι σου έτοιμο πάνω από το φρένο (γλυτώνεις τον χρόνο άσε γκάζι-μετακίνηση αριστερά)
είναι αδύνατον να κρατάς το πόδι σου πάνω στο φρένο, θα πάθεις ισχυαλγια
Καλά, ναι, στα 'κρίσιμα' σημεία όμως μπορείς.
-
Εγώ τελευταία με αυτά που ακούγονται για τις κάμερες που φυτρώνουν σαν μανιτάρια έχω εκτιμήσει το Limiter! Καλό το CC στους αυτοκινητόδρομους αλλά το Limiter είναι παντού χρήσιμο!
Είναι το Cruise Control οικονομικότερο ?