-
Παρατηρώ εδώ και χρόνια, σκέφτομαι, φιλοσοφώ αλλά απάντηση δε βρίσκω...
Ένω εδώ και χρόνια (μέσα του 90 και δώθε) η οροφή και τα πίσω φτερά 'δείχνουν' ένα σώμα προφανώς με τη χρήση σιδερόστοκου και εργοστασιακής φαναρτζοδουλειάς :
Όταν όμως το βλέμμα πάει μπροστά τότε σε όλα τα αυτοκίνητα υπάρχει πάντα μια διακοπή της συνέχειας της κολώνας του παρμπρίζ. Εντάξει αν η κολώνα 'καταλήγει' στο καπό του κινητήρα είναι οπτικα λογικό. Αν όμως η κολώνα καταλήγει στο φτερό και το καπό είναι πιο 'στενό' τότε για λόγους αισθητικής θα μπορούσε να γίνεται ότι και στο πίσω μέρος αλλά πάντα υπάρχει αυτό το κενό: (δίπλα ακριβώς από τον καθρέφτη. Αυτό το κενό εννοώ):
H ερωτησούλα τώρα για όποιον είδικο και όποιον υποθέτοντα: ΓΙΑΤΙ υπάρχει αυτό το κενό? Η μόνη εξήγηση που έχω σκεφτεί είναι ότι στο σημείο εκείνο συγκεντρώνονται πολλές δυνάμεις και κραδασμοι. Στις υψηλές ταχύτητες το παρμπιζ λογικά έστω και ελάχιστα θα δονείται από τον αέρα και ταυτόχρονα το φτερό θα λαμβάνει τους κραδασμούς από τον κινητήρα, οπότε η ένωση του σιδηρόστοκου δεν θα μπορούσε να διαχειριστεί όλα αυτά και θα κρακάριζε κάποια στιγμή. Οπότε 'ξεχωρίζουν' με αυτόν τον τρόπο τις δύο περιοχές.
Αυτή είναι η δικιά μου υπόθεση. Το θέμα είμαι σχεδόν σίγουρος ότι είναι τεχνικό καθώς από αισθητική άποψη το κενό αυτό κάνει σίγουρα οπτικό 'κακό' έστω και μικρό.
-
Παρατηρώ εδώ και χρόνια, σκέφτομαι, φιλοσοφώ αλλά απάντηση δε βρίσκω...
Ένω εδώ και χρόνια (μέσα του 90 και δώθε) η οροφή και τα πίσω φτερά 'δείχνουν' ένα σώμα προφανώς με τη χρήση σιδερόστοκου και εργοστασιακής φαναρτζοδουλειάς :
Όταν όμως το βλέμμα πάει μπροστά τότε σε όλα τα αυτοκίνητα υπάρχει πάντα μια διακοπή της συνέχειας της κολώνας του παρμπρίζ. Εντάξει αν η κολώνα 'καταλήγει' στο καπό του κινητήρα είναι οπτικα λογικό. Αν όμως η κολώνα καταλήγει στο φτερό και το καπό είναι πιο 'στενό' τότε για λόγους αισθητικής θα μπορούσε να γίνεται ότι και στο πίσω μέρος αλλά πάντα υπάρχει αυτό το κενό: (δίπλα ακριβώς από τον καθρέφτη. Αυτό το κενό εννοώ):
H ερωτησούλα τώρα για όποιον είδικο και όποιον υποθέτοντα: ΓΙΑΤΙ υπάρχει αυτό το κενό? Η μόνη εξήγηση που έχω σκεφτεί είναι ότι στο σημείο εκείνο συγκεντρώνονται πολλές δυνάμεις και κραδασμοι. Στις υψηλές ταχύτητες το παρμπιζ λογικά έστω και ελάχιστα θα δονείται από τον αέρα και ταυτόχρονα το φτερό θα λαμβάνει τους κραδασμούς από τον κινητήρα, οπότε η ένωση του σιδηρόστοκου δεν θα μπορούσε να διαχειριστεί όλα αυτά και θα κρακάριζε κάποια στιγμή. Οπότε 'ξεχωρίζουν' με αυτόν τον τρόπο τις δύο περιοχές.
Αυτή είναι η δικιά μου υπόθεση. Το θέμα είμαι σχεδόν σίγουρος ότι είναι τεχνικό καθώς από αισθητική άποψη το κενό αυτό κάνει σίγουρα οπτικό 'κακό' έστω και μικρό.
-
Παρατηρώ εδώ και χρόνια, σκέφτομαι, φιλοσοφώ αλλά απάντηση δε βρίσκω...
Ένω εδώ και χρόνια (μέσα του 90 και δώθε) η οροφή και τα πίσω φτερά 'δείχνουν' ένα σώμα προφανώς με τη χρήση σιδερόστοκου και εργοστασιακής φαναρτζοδουλειάς :
Όταν όμως το βλέμμα πάει μπροστά τότε σε όλα τα αυτοκίνητα υπάρχει πάντα μια διακοπή της συνέχειας της κολώνας του παρμπρίζ. Εντάξει αν η κολώνα 'καταλήγει' στο καπό του κινητήρα είναι οπτικα λογικό. Αν όμως η κολώνα καταλήγει στο φτερό και το καπό είναι πιο 'στενό' τότε για λόγους αισθητικής θα μπορούσε να γίνεται ότι και στο πίσω μέρος αλλά πάντα υπάρχει αυτό το κενό: (δίπλα ακριβώς από τον καθρέφτη. Αυτό το κενό εννοώ):
H ερωτησούλα τώρα για όποιον είδικο και όποιον υποθέτοντα: ΓΙΑΤΙ υπάρχει αυτό το κενό? Η μόνη εξήγηση που έχω σκεφτεί είναι ότι στο σημείο εκείνο συγκεντρώνονται πολλές δυνάμεις και κραδασμοι. Στις υψηλές ταχύτητες το παρμπιζ λογικά έστω και ελάχιστα θα δονείται από τον αέρα και ταυτόχρονα το φτερό θα λαμβάνει τους κραδασμούς από τον κινητήρα, οπότε η ένωση του σιδηρόστοκου δεν θα μπορούσε να διαχειριστεί όλα αυτά και θα κρακάριζε κάποια στιγμή. Οπότε 'ξεχωρίζουν' με αυτόν τον τρόπο τις δύο περιοχές.
Αυτή είναι η δικιά μου υπόθεση. Το θέμα είμαι σχεδόν σίγουρος ότι είναι τεχνικό καθώς από αισθητική άποψη το κενό αυτό κάνει σίγουρα οπτικό 'κακό' έστω και μικρό.
-
Αν κατάλαβα σωστά αυτό που λες είναι γιατί τα πίσω φτερά είναι ενιαία με το αμάξωμα ενώ τα εμπρός ξεχωριστά?
Αν ναι η απάντησν νομίζω είναι αρκετά απλή, οι λόγοι είναι καθαρά κατασκευαστικοί και έχουν να κάνουν με τον τρόπο που δημιουργούνται τα σιδερένια πρεσσαριστά πλαίσια της συντριπτικής πλειοψηφίας των σημερινών αυτοκινήτων.
Αν δεις το παρακάτω σχήμα (από mazda rx8 αλλά στα περισσότερα αυτοκίνητα είναι κάτι ανάλογο) το εξωτερικό πλαϊνό τμήμα του πλαισίου είναι ένα κομμάτι με το πίσω φτερό το οποίο δεν είναι όπως λες ενωμένο εκ των υστέρων.
Δύο ακόμα φωτογραφίες, από civic και volvo v40:
-
Εγω φαντάζομαι πως είναι και για λόγους ασφαλείας. Δηλαδή σε μια εμπρόσθεια σύγκρουση οι δυνάμεις δεν θα περάσουν στον κυρίως κλωβό του αυτοκινήτου αλλά θα περιοριστούν στη ζώνη παραμόρφωσης του εμπρόσθιου μερους.
-
To κάτω κείμενο είναι το σωστό.
-
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Εκτός από την κατασκευαστική ευκολία, υπάρχουν και πρακτικοί λόγοι που τα εμπρόσθια φτερά είναι κομμάτι ξεχωριστό.1ον. Αντικαθίσταται εύκολα στις μικροσυγκρούσεις οι οποίες στατιστικά είναι περισσότερες από τις οπίσθιες.
2ον. Όλα τα αυτοκίνητα στην μέση της παραγωγικής τους ζωής υπόκεινται σε face lift, και είναι πολύ εύκολο στο εργοστάσιο να αλλάξει μόνο τα εμπρός φτερά έχοντας διαφορετικά ανοίγματα για τα φανάρια που σίγουρα αυτά μαζί με την εμπρόσθια μάσκα αλλάζουν το μοντέλο δείχνοντας το καινούργιο, ενώ πίσω αλλάζουν την εγκάρσια ποδιά και τα φανάρια, όχι όμως και την πίσω κολώνα που συνήθως περιλαμβάνει και το πίσω φτερό, για λόγους κατασκευαστικούς και σχεδιαστικούς.
Κατασκευαστικά το πίσω μέρος δεν φέρει τα φορτία που φέρει το εμπρόσθιο μέρος που πρέπει να έχει άλλη δομή, έτσι το πίσω μέρος με την εσωτερική λαμαρίνα του πόρτ-μπαγκάζ και το κολλητό πίσω φτερό με την κολώνα, αποτελούν το δομικό στοιχείο του αμαξώματος στο πίσω μέρος, ενώ το εμπρός φτερό είναι κάλυμα και όχι δομικό στοιχείο.
Επίσης το μονοκόμματο πίσω εξωτερικό κομμάτι απαιτεί λιγότερες κινήσεις των ρομπότ εφαρμογής, και λιγότερες συγκολλήσεις αφού αυτές εκλίπουν.3ον. Σχεδιαστικά η συνέχεια πίσω φτερού / κολώνας δείχνει χυτή την ράχη του αμαξώματος, έχοντας και στο μάτι αεροδυναμική γραμμή, και ειδικά για την μείωση της οπισθέλκουσας έτσι αποφεύγουν τις όποιες ανωμαλίες που μπορεί να διαταράξουν την ροή του αέρα δημιουργώντας στροβίλους με τους οποίους υπάρχει αποκόλληση του στρώματος στα αερονημάτια που αυξάνουν την οπισθέλκουσα.
-
Ειλικρινά χρόνια είχα να λάβω τόσο κατατοπιστικές απαντήσεις σε κάποιο ερωτημά μου. Σας ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις.
Μου δημιουργήθηκαν όμως κάποιες νέες απορίες από τις απαντήσεις σας.
- Αν όντως (όπως φαίνεται σαφώς στις πρώτες δύο φωτό του Βόλβο και του Μάζντα) το πίσω φτερό είναι ενιαίο με το πλαίσιο της πόρτας ή με την οροφή τότε όταν τρακάρεις πίσω και σου 'αλλάξει' το φτερό ο φαναρτζής ή η αντιπροσωπεία τι ακριβώς γίνεται τότε? Δηλαδή 'κόβεται' το πίσω φτερό και μετά ενώνεται με σιδηρόστοκο καθώς θεωρώ απίθανο να αλλάζεται όλο αυτό το κομμάτι.
2)Όλα πολύ λογικά για το εμπρός φτερό και μάλιστα σε 1-2 φωτό φαίνεται ότι όντως το μπροστινό φτερό είναι 'στολίδι' καθώς φαίνεται το σκαλοπάτι που κάνει το πλαίσιο του παρμπρίζ για να 'κουμπώσει' ακολούθως το φτερό. Το 'μη τελειο οπτικα' όμως στα δικά μου μάτια παραμένει. Έχετε παρατηρήσει καποιο μοντέλο που να μην έχει αυτό το 'κόψιμο' . Δεν έχω παρατηρήσει κανένα και μου φαίνεται ότι μάλλον αυτή η ασυνέχεια έχει γίνει πια αξίωμα...
Ευχαριστώ και πάλι.
- Αν όντως (όπως φαίνεται σαφώς στις πρώτες δύο φωτό του Βόλβο και του Μάζντα) το πίσω φτερό είναι ενιαίο με το πλαίσιο της πόρτας ή με την οροφή τότε όταν τρακάρεις πίσω και σου 'αλλάξει' το φτερό ο φαναρτζής ή η αντιπροσωπεία τι ακριβώς γίνεται τότε? Δηλαδή 'κόβεται' το πίσω φτερό και μετά ενώνεται με σιδηρόστοκο καθώς θεωρώ απίθανο να αλλάζεται όλο αυτό το κομμάτι.
-
Για το 1 μπορώ να σου απαντήσω:
σου κόβει το αμάξωμα και σου βάζει άλλο φτερό (πχ περίπτωση τρακαρίσματος στο πλάι σε 3θ αμάξι όπου το τρακάρισμα είναι πίσω από την πλαϊνή πόρτα) ή σου λέει μοφιά και απλά στο έχει επαναφέρει και σου έχει στοκάρει το φτερό... -
Ο χρήστης ioannitis έγραψε:
...
2)Όλα πολύ λογικά για το εμπρός φτερό και μάλιστα σε 1-2 φωτό φαίνεται ότι όντως το μπροστινό φτερό είναι 'στολίδι' καθώς φαίνεται το σκαλοπάτι που κάνει το πλαίσιο του παρμπρίζ για να 'κουμπώσει' ακολούθως το φτερό. Το 'μη τελειο οπτικα' όμως στα δικά μου μάτια παραμένει. Έχετε παρατηρήσει καποιο μοντέλο που να μην έχει αυτό το 'κόψιμο' . Δεν έχω παρατηρήσει κανένα και μου φαίνεται ότι μάλλον αυτή η ασυνέχεια έχει γίνει πια αξίωμα...
Ευχαριστώ και πάλι.Αυτό και εγώ δεν το έχω παρατηρήσει να υπάρχει αλλά σε κάποια οι εταιρίες κάνουν 'κολπάκι' ξεχωρίζοντας τις κολώνες ή το πλαίσιο του μπροστά παρμπριζ, βάζοντας ή νίκελ ή σε μαυρη απόχρωση για να ξεχωρίζει εντελώς και στην βάση και στην κορυφή.
Π.χ. το Crossfire (ολόκληρο το πλαίσιο)
ή τα Swift, Fabia με τα μαυρα μπροστινά κολωνάκια
...
Ή περιπτώσεις που στο προφίλ όλη η κολώνα φαίνεται ενσωματωμένη με την πόρτα όπως στο VW Polo
ή η Alfa 156
Μονοκόμματο φτερό και πλαισιο παρμπριζ πάντως δεν έχω δει.
Στο Grand Vitara πάντως 'φαίνεται' και το πίσω φτερό μόνο του λόγω της θέσης των φώτων.
. -
Ο κάθε κατασκευαστής διαμορφώνει έτσι το αμάξωμα σύμφωνα με τις μελέτες / προτάσεις όλων των τμημάτων που εμπλέκονται ( σχεδιαστές, μηχανολογικό, τμήμα παραγωγής, κατασκευή εργαλειομηχανών όπως πρέσσες-ρομπότ συγκόλλησης-χρόνος τοποθέτησης-συγκόλλησης-κόστος υλικών επικάλυψης ενώσεων-χρόνος τοποθέτησης των επικαλύψεων-ευκολία επισκευής- λοιπές παραμέτρους όπως πχ logistics για την μεταφορά και αποθήκευση μεγάλων τμημάτων όπως τα συγκεκριμένα, η συσκευασία και το μέγεθός τους για την αποστολή των κομματιών αυτών στα συνεργεία ανά τον κόσμο.
Δεν είναι ποτέ απλά τα πράγματα στην αυτοκινητοβιομηχανία, όπου την ποιότητα του προϊόντος και διαφορά στα κέρδη ή την χασούρα την κάνουν αυτές οι λεπτομέρειες οι οποίες είναι εκατοντάδες χιλιάδες και απαιτούν την καλύτερη διαχείρηση.
-
Η επιφάνεια της πίσω κολώνας/φτερού είναι πολύ μεγάλη για να μην στερεωθεί είτε κολλώντας τα δύο ή χρησιμοποιώντας βίδες (άθλιο οπτικά). Μπροστά η επιφάνεια είναι μικρή και δεν χρειάζεται - ακόμα κι αν δεν ταιριάζει ακριβώς, δεν φαίνεται.
-
Ο χρήστης Professeur έγραψε:
Ειλικρινά χρόνια είχα να λάβω τόσο κατατοπιστικές απαντήσεις σε κάποιο ερωτημά μου. Σας ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις.Μου δημιουργήθηκαν όμως κάποιες νέες απορίες από τις απαντήσεις σας.
- Αν όντως (όπως φαίνεται σαφώς στις πρώτες δύο φωτό του Βόλβο και του Μάζντα) το πίσω φτερό είναι ενιαίο με το πλαίσιο της πόρτας ή με την οροφή τότε όταν τρακάρεις πίσω και σου 'αλλάξει' το φτερό ο φαναρτζής ή η αντιπροσωπεία τι ακριβώς γίνεται τότε? Δηλαδή 'κόβεται' το πίσω φτερό και μετά ενώνεται με σιδηρόστοκο καθώς θεωρώ απίθανο να αλλάζεται όλο αυτό το κομμάτι.
2)Όλα πολύ λογικά για το εμπρός φτερό και μάλιστα σε 1-2 φωτό φαίνεται ότι όντως το μπροστινό φτερό είναι 'στολίδι' καθώς φαίνεται το σκαλοπάτι που κάνει το πλαίσιο του παρμπρίζ για να 'κουμπώσει' ακολούθως το φτερό. Το 'μη τελειο οπτικα' όμως στα δικά μου μάτια παραμένει. Έχετε παρατηρήσει καποιο μοντέλο που να μην έχει αυτό το 'κόψιμο' . Δεν έχω παρατηρήσει κανένα και μου φαίνεται ότι μάλλον αυτή η ασυνέχεια έχει γίνει πια αξίωμα...
Ευχαριστώ και πάλι.
- γιατί έχεις κολλήσει με τον σιδηρόστοκο?
Στο εργοστάσιο δεν βάζουν πουθενά στόκο, τουλάχιστον όχι πολυεστερικό. Αν θέλουν κάνουν εξομάλυνση με διαφορετικούς τρόπους. Ακόμα και αυτό όμως δε χρειάζεται γιατί η παραγωγή με πρεσσαριστά φύλλα λαμαρίνας δίνει κομμάτια τα οποία απλά τα ποντάρονται από τα ρομπότ και είναι έτοιμα για βάψιμο χωρίς μερεμέτια. Οι κολλήσεις γίνονται σε τέτοια σημεία που εσύ απέξω δε τις παρατηρείς, τουλάχιστον όχι χωρίς να αρχίσεις να αφαιρείς καλύμματα και περιφερειακά του αυτοκινήτου.
Τώρα τι κάνουν στα συνεργεία όταν αλλάζουν ένα πίσω φτερό. Αυτό πάει ανάλογα με τη ζημιά. Αν έχει τσαλακώσει μόνο η εξωτερική λαμαρίνα τότε οι περισσότεροι κόβουν στη μέση της πίσω κολλόνας, στην μέση της μεσέας κολώνα, και στη μέση του μαρσπιέ, ξεποντάρουν τις ενδιάμεσες κολλήσεις και αντικαθιστούν με νέο φτερό που το κολλάνε στα σημεία που είχαν κόψει. Κανονικά θα έπρεπε απλά να ξεποντάρουν όλο το φτερό γύρω-γύρω και να μη πέσει πουθενά τροχός, απλά για διάφορους λόγους αυτό το αποφεύγουν.
Αν έχει πάρει λίγο και κάποια εσωτερική κολώνα τότε με τη καλύμπρα την φέρνουν και τοποθετούν το εξωτερικό φτερό με τον ίδιο τρόπο.
Αν όλη η κολώνα έχει διπλώσει και δεν μπορεί να έρθει με τράβηγμα, τότε την ξεποντάρουν κολλούν καινούργια, κάνουν μια προσευχή να μπει στην ίδια θέση και συναρμολογούν τα κομμάτια από μέσα προς τα έξω. Όλα αυτά με την προϋπόθεση ότι το αυτοκίνητο δεν έχει φύγει ήδη για ολική.
- Αν όντως (όπως φαίνεται σαφώς στις πρώτες δύο φωτό του Βόλβο και του Μάζντα) το πίσω φτερό είναι ενιαίο με το πλαίσιο της πόρτας ή με την οροφή τότε όταν τρακάρεις πίσω και σου 'αλλάξει' το φτερό ο φαναρτζής ή η αντιπροσωπεία τι ακριβώς γίνεται τότε? Δηλαδή 'κόβεται' το πίσω φτερό και μετά ενώνεται με σιδηρόστοκο καθώς θεωρώ απίθανο να αλλάζεται όλο αυτό το κομμάτι.
"Ασυνέχεια" κολώνας παρμπριζ και φτερού ?