-
Καλησπέρα.
Θα ήθελα να πω την ιστορία μου σχετικά με ένα laptop Fujitsu-Siemens.
Στις 28/4/2007 αγοράστηκε από ένα κατάστημα Κωτσόβολος ένα laptop Fujitsu-Siemens Pi1505 T5600 με διαβεβαίωση του πωλητή ότι έχει 2 χρόνια εγγύηση.
Tην προηγούμενη βδομάδα χωρίς κανένα λόγο σταμάτησε να λειτουργεί.
Φυσικά το πήγα στο εξουσιοδοτημένο service της εταιρείας όπου μου αρνήθηκαν την επισκευή του στα πλαίσια της εγγύησης λέγοντάς μου ότι έχει λήξει.
Μετά από επικοινωνία μου με τα κεντρικά της εταιρείας μου απάντησαν το ίδιο.
Τους ανέφερα τον παρακάτω νόμο:
'Οδηγία 1999/44/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 25ης Μαΐου 1999, σχετικά με ορισμένες πτυχές της πώλησης και των εγγυήσεων καταναλωτικών αγαθών η Ελλάδα εναρμονίστηκε με τον ν. 3043/2002 (ΦΕΚ 192Α/21/8/02).
Σύμφωνα λοιπόν με το νόμο αυτό (και γενικότερα με την κοινοτική νομοθεσία) όποιο προϊόν διακινείται στην Ελλάδα (και γενικότερα σε χώρα της ΕΟΚ) έχει τουλάχιστον δύο χρόνια εγγύηση.
Παραθέτω τα σχετικά άρθρα:
Άρθρο 554
Παραγραφή
Τα δικαιώματα του αγοραστή λόγω πραγματικού ελαττώματος ή έλλειψης συνομολογημένης ιδιότητας παραγράφονται μετά την πάροδο πέντε ετών για τα ακίνητα και δύο ετών για τα κινητά.
Άρθρο 555
Η παραγραφή αρχίζει από την παράδοση του πράγματος στον αγοραστή. Το ίδιο ισχύει και αν ο αγοραστής ανακάλυψε το ελάττωμα ή την έλλειψη της ιδιότητας αργότερα.
Αν ο αγοραστής ζήτησε να διεξαχθεί συντηρητική απόδειξη, η παραγραφή διακόπτεται έως το τέλος της διαδικασίας αυτής. 'Η απάντησή τους ήταν και πάλι αρνητική.
Θα ήθελα να μάθω αν η εν λόγω εταιρεία μπορεί να αγνοεί τους νόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης
και να μη μου προσφέρει της υπερεσίες που δικαιούμαι και πως μπορώ να τις διεκδικήσω.Ευχαριστώ.
Νικήτας Νικόλαος
-
Καλησπέρα.
Θα ήθελα να πω την ιστορία μου σχετικά με ένα laptop Fujitsu-Siemens.
Στις 28/4/2007 αγοράστηκε από ένα κατάστημα Κωτσόβολος ένα laptop Fujitsu-Siemens Pi1505 T5600 με διαβεβαίωση του πωλητή ότι έχει 2 χρόνια εγγύηση.
Tην προηγούμενη βδομάδα χωρίς κανένα λόγο σταμάτησε να λειτουργεί.
Φυσικά το πήγα στο εξουσιοδοτημένο service της εταιρείας όπου μου αρνήθηκαν την επισκευή του στα πλαίσια της εγγύησης λέγοντάς μου ότι έχει λήξει.
Μετά από επικοινωνία μου με τα κεντρικά της εταιρείας μου απάντησαν το ίδιο.
Τους ανέφερα τον παρακάτω νόμο:
'Οδηγία 1999/44/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 25ης Μαΐου 1999, σχετικά με ορισμένες πτυχές της πώλησης και των εγγυήσεων καταναλωτικών αγαθών η Ελλάδα εναρμονίστηκε με τον ν. 3043/2002 (ΦΕΚ 192Α/21/8/02).
Σύμφωνα λοιπόν με το νόμο αυτό (και γενικότερα με την κοινοτική νομοθεσία) όποιο προϊόν διακινείται στην Ελλάδα (και γενικότερα σε χώρα της ΕΟΚ) έχει τουλάχιστον δύο χρόνια εγγύηση.
Παραθέτω τα σχετικά άρθρα:
Άρθρο 554
Παραγραφή
Τα δικαιώματα του αγοραστή λόγω πραγματικού ελαττώματος ή έλλειψης συνομολογημένης ιδιότητας παραγράφονται μετά την πάροδο πέντε ετών για τα ακίνητα και δύο ετών για τα κινητά.
Άρθρο 555
Η παραγραφή αρχίζει από την παράδοση του πράγματος στον αγοραστή. Το ίδιο ισχύει και αν ο αγοραστής ανακάλυψε το ελάττωμα ή την έλλειψη της ιδιότητας αργότερα.
Αν ο αγοραστής ζήτησε να διεξαχθεί συντηρητική απόδειξη, η παραγραφή διακόπτεται έως το τέλος της διαδικασίας αυτής. 'Η απάντησή τους ήταν και πάλι αρνητική.
Θα ήθελα να μάθω αν η εν λόγω εταιρεία μπορεί να αγνοεί τους νόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης
και να μη μου προσφέρει της υπερεσίες που δικαιούμαι και πως μπορώ να τις διεκδικήσω.Ευχαριστώ.
Νικήτας Νικόλαος
-
Ο χρήστης koutsan έγραψε:
Ο νόμος όπως τον λες είναι ο Αστικός Κώδικας (όπως έχει τροποποιηθεί από τον 3043/2002), ένα από τα βασικότερα νομοθετήματα του ελληνικού κράτους και φυσικά είναι ευρύτατης εφαρμογής...Ισχύει ξερά και πολύ απλά, όπως το διαβάζεις...Η έκφραση 'αν ήταν όντως νόμος' είναι αστεία : όχι μόνο είναι νόμος αλλά έχει και βαρύ όνομα (Αστικός Κώδικας) και μεταφέρει στο ελληνικό δίκαιο ευρωπαϊκή οδηγία...Το 554 ΑΚ μιλάει για 2ετή παραγραφή των δικαιωμάτων του αγοραστή λόγω πραγματικού ελαττώματος ή έλλειψης συνομολογημένης ιδιότητας...Απλά και όμορφα, δεν θέλει καμία νομική γνώση...Το αποκλείω επίσης να μην ισχύει σε όλη την ΕΕ...Δεν το ξέρω θετικά αλλά θα στοιχημάτιζα ότι η οδηγία θα έχει μεταφερθεί παντού...
ΑΝ τον εφαρμόζουν οι πολυεθνικές δεν το ξέρω αλλά αν δεν τις πας στα δικαστήρια δεν θα εφαρμοστεί ποτέ..Μόνο τα δικαστήρια επιβάλλουν τους νόμους...Το ίδο συμβαίνει και με τις τράπεζες, οι συμβάσεις τους ΒΡΙΘΟΥΝ καταχρηστικών όρων αλλά αν δεν πας στα δικαστήρια δεν θα δικαιωθείς ποτέ...Τώρα ότι σχεδόν κανείς δεν ακολουθεί τη δικαστική οδό για 10,20 ή 50 ευρώ είναι ενα πρόβλημα αλλά η απόσταση από το να πεις 'αν ήταν όντως νόμος' είναι τεράστια...
Γι αυτό πάντως υπάρχει και ο Συνήγορος του Καταναλωτή...
Να ρωτήσω κάτι ακόμη μόνο ;
Ο νόμος καλύπτει και ανταλλακτικά που έχουν αντικατασταθεί εντός εγγύησεως ; Επεκτείνεται η εγγύηση για τα αλλαγμένα εντός εγγύησεως ( χωρίς να πληρώσει ο δικαιούχος της εγγύησεως δηλαδή ) ανταλλακτικά ;
-
Ο χρήστης ginogsm έγραψε:
Ο νόμος καλύπτει και ανταλλακτικά που έχουν αντικατασταθεί εντός εγγύησεως ; Επεκτείνεται η εγγύηση για τα αλλαγμένα εντός εγγύησεως ( χωρίς να πληρώσει ο δικαιούχος της εγγύησεως δηλαδή ) ανταλλακτικά ;
Νομίζω πως ναι.
-
Και εγώ έτσι νομίζω. Απλά περίμενα τον koutsan ή άλλον νομικό να πει σίγουρα.
-
Ισχύει 100% αυτό.
-
Ο χρήστης ginogsm έγραψε:
Και εγώ έτσι νομίζω. Απλά περίμενα τον koutsan ή άλλον νομικό να πει σίγουρα.Άρθρο 5 του ν. 2251/1994
Πώληση καταναλωτικών αγαθών και εγγυήσεις
- '....Σε περίπτωση αντικατάστασης του προϊόντος ή ανταλλακτικού του, η εγγύηση αυτόματα ανανεώνεται για όλη τη διάρκεια ως προς το νέο προϊόν ή ανταλλακτικό.'
-
Ο χρήστης koutsan έγραψε:
Και εγώ έτσι νομίζω. Απλά περίμενα τον koutsan ή άλλον νομικό να πει σίγουρα.
Άρθρο 5 του ν. 2251/1994
Πώληση καταναλωτικών αγαθών και εγγυήσεις
- '....Σε περίπτωση αντικατάστασης του προϊόντος ή ανταλλακτικού του, η εγγύηση αυτόματα ανανεώνεται για όλη τη διάρκεια ως προς το νέο προϊόν ή ανταλλακτικό.'
Ευχαριστώ.
-
19η μερα του λαπτοπ μου για service και μετα απο τηλεφωνικη επικοινωνια μαζι τους με χαρα με διαβεβαιωσαν οτι απο βδομαδα θα παραλαβουν την οθονη , τι ωραια
-
τί εταιρίας είναι? χθες μου είπε ένας πωλητής σχετικά με την εξυπηρέτηση των εταιριών.
-
Ο χρήστης egobrain έγραψε:
19η μερα του λαπτοπ μου για service και μετα απο τηλεφωνικη επικοινωνια μαζι τους με χαρα με διαβεβαιωσαν οτι απο βδομαδα θα παραλαβουν την οθονη , τι ωραιαΠες μας αν είναι να το σκεφτούμε 2 φορές αν είναι να πάρουμε laptop της συγκεκριμένης εταιρίας...
-
F-S ειναι ..
-
Ο χρήστης egobrain έγραψε:
F-S ειναι ..Παρει και εσυ φουτζιτσου;Ειχε εναν τετοιο ενας φιλος και του εβγαλε πολλα προβληματα,τον επεστρεψε ,αφου το σερβις τον κρατησε ενα μηνα+ χωρις να καταφερουν να τον διορθωσουν, πηρε HP και ησυχασε.
-
Προέκυψε εντελώς ξαφνικά βλάβη στον Server που έχουμε στο γραφείο (HP ProLiant ML150), 17 μήνες μετά την αγορά του και το αίτημα προς την Hewlett-Packard Hellas για κάλυψη της ζημιάς στα πλαίσια της εγγύησης δεν έγινε δεκτό ( η επίσημη εγγύηση που δίνει η αντιπροσωπεία είναι για 12 μήνες)
Παρακάτω είναι τα e-mail που ανταλλάξαμε. Την υπόθεση την κοινοποίησα σήμερα και στον Συνήγορο του Καταναλωτή ζητώντας διαμεσολάβηση ενώ αύριο θα βάλω και τον δικηγόρο μου να στείλει κανένα εξώδικο. Τι να πεις...
Ο χρήστης hrdoukas έγραψε:
Προς: HP Hellas
Αγαπητοί κύριοι
Λέγομαι xxxxxxxx και διατηρώ λογιστικό γραφείο στον Λιμένα Θάσου. Στις 23/12/2008 (βλ. επισυναπτόμενο τιμολόγιο) αγόρασα έναν Server HP ProLiant ML150 με Serial Number xxxxxxxx. Στις 12/05/2010, εντελώς ξαφνικά σταμάτησε να δουλεύει με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η εργασία στους τρείς τερματικούς υπολογιστές του γραφείου. Eπικοινώνησα αρχικά με τον κ. χχχχχχχχχ, τεχνικό Η/Υ με τον οποίον συνεργαζόμαστε και μέσω του οποίου αγοράστηκε και εγκαταστάθηκε ο Server. Σύμφωνα με τον ίδιο, το πρόβλημα ενδεχομένως να εντοπίζεται στο τροφοδοτικό του Server. Επειτα από επικοινωνία του κ. χχχχχχχχ με την εταιρία σας, του έγινε γνωστό οτι λόγω του ότι είχε συμπληρωθεί ένας χρόνος από την αγορά του μηχανήματος, δεν δικαιούμαι επισκευή στα πλαίσια της εγγύησης και οτι εφόσον αποδειχθεί οτι η βλάβη εντοπίζεται στο τροφοδοτικό, θα πρέπει να περιμένω μέχρι τις 06/08/2010 για το ανταλλακτικό. Να σημειωθεί οτι μεταξύ του Server και του δικτύου της ΔΕΗ παρεμβάλλεται ένα On-Line UPS 2000VA της APC, καθιστώντας πρακτικά αδύνατη την πρόκληση ζημιάς στο τροφοδοτικό από αυξομείωση της τάσης του ρεύματος.
Ως εκ τούτου και σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 3043/2002 το ΦΕΚ δημοσίευσης του οποίου σας επισυνάπτω, ζητώ τα παρακάτω:
-
Από τη στιγμή που δεν έχουν συμπληρωθεί δύο χρόνια από την αγορά και παραλαβή του εν λόγω μηχανήματος, δικαιούμαι επισκευή χωρίς οικονομική επιβάρυνση.
-
Σε περίπτωση που ο χρόνος επισκευής από την στιγμή που θα παραλάβετε το μηχάνημα ξεπεράσει τις 10 (δέκα) ημέρες, δικαιούμαι κάποιο αντίστοιχο μηχάνημα ως αντικατάσταση μέχρι να ολοκληρωθεί η επισκευή του δικού μου.
-
Επιφυλάσσομαι για την άσκηση οποιουδήποτε άλλου δικαιώματος μου παρέχει ο νόμος.
Να σημειωθεί οτι η βλάβη προέκυψε μια χρονική περίοδο με ιδιαίτερα αυξημένο φόρτο εργασίας στο γραφείο μου λόγω της σύνταξης και υποβολής των φορολογικών δηλώσεων, ενώ ακολουθεί η καλοκαιρινή περίοδος που επίσης παρουσιάζει υψηλό φόρτο εργασίας για όλα τα λογιστικά γραφεία της Θάσου λόγω της τουριστικής δραστηριότητας
Ελπίζω να λάβω θετική απάντηση στα αιτήματά μου από μια εταιρία που θέλω να πιστεύω οτι σέβεται τους πελάτες της, και λειτουργεί με γνώμονα τη νομιμότητα και την καταναλωτική πίστη.
Με εκτίμηση
χχχχχχχχχχχχχχη απάντηση που έλαβα σήμερα ήταν η παρακάτω
Σε συνέχεια της από 17.5.2010 ηλεκτρονικής επικοινωνίας σας με την Εταιρεία μας και σε απάντηση του αιτήματός σας για δωρεάν επισκευή του εκτός εργοστασιακής εγγύησης HP ProLiant ML150 G5 Special Tower Server, θα θέλαμε να σας γνωρίσουμε τα εξής:
Το προϊόν τύπου «HP ProLiant ML150 G5 Special Tower Server» καλύπτεται από την Hewlett-Packard με εγγύηση δωρεάν επισκευής ενός (1) έτους από την ημερομηνία αγοράς του από το τελικό χρήστη (εγγύηση κατασκευαστή).
Η ακολουθούμενη από τη Hewlett-Packard πολιτική «εγγύησης δωρεάν επισκευής του προϊόντος σε περίπτωση βλάβης του» επί των προϊόντων της, ως κατασκευάστριάς τους, είναι πλήρως εναρμονισμένη με την ισχύουσα Ελληνική και σχετική Ευρωπαϊκή Νομοθεσία (Α.Κ. και Ν. 2251/1994, όπως αυτοί τροποποιήθηκαν με τον Ν. 3043/2002, καθώς και την 1999/44/ΕΚ Οδηγία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και Συμβουλίου της 25/05/1999).
Σύμφωνα με την παραπάνω νομοθεσία, η μεν εγγύηση δωρεάν επισκευής του προϊόντος σε περίπτωση βλάβης του είναι υποχρεωτική για τον κατασκευαστή ή τον πωλητή, δεν ορίζεται όμως ποιό είναι υποχρεωτικά το χρονικό όριο διάρκειάς της.
Έτσι, όπως έχει γίνει αποδεκτό τόσο από τα Ελληνικά Δικαστήρια, όσο και από τους για την Προστασία του Καταναλωτή Δημόσιους Φορείς (Συνήγορος Καταναλωτή, Γενική Γραμματεία Προστασίας Καταναλωτή), ο χρόνος της παραπάνω εγγύησης δεν συμπίπτει απαραίτητα με τον χρόνο ευθύνης του πωλητή για τα πραγματικά ελαττώματα του πράγματος και μπορεί να είναι μικρότερος της διετίας, χωρίς όμως να περιορίζονται τα εκ του άρθρου 540 Α.Κ. δικαιώματα του αγοραστή, τα οποία μπορούν πάντα να ασκηθούν εντός της διετίας από την παράδοση του πράγματος, κατ’ άρθρα 554 και 555.
Επειδή επί 17 συνεχής μήνες που έχουν παρέλθει από την ημερομηνία αγοράς του εν λόγω προϊόντος αυτό δεν παρουσίασε κανένα μηχανικό πρόβλημα και επειδή η τωρινή βλάβη αποτελεί βλάβη φυσιολογικής φθοράς ενός πράγματος λόγω χρήσης, δεν κρίνουμε ότι το συγκεκριμένο προϊόν χρήζει σήμερα, 17 μήνες μετά την αγορά του δωρεάν επισκευής.
Παραμένοντας στη διάθεσή σας για περαιτέρω πληροφορίες ή διευκρινήσεις.
Με εκτίμηση,
xxxxxxxxxxxxx
Τμήμα Σχέσεων με Πελάτες της HPβέβαια, αυτό το...
...επειδή επί 17 συνεχής μήνες που έχουν παρέλθει από την ημερομηνία αγοράς του εν λόγω προϊόντος αυτό δεν παρουσίασε κανένα μηχανικό πρόβλημα και επειδή η τωρινή βλάβη αποτελεί βλάβη φυσιολογικής φθοράς ενός πράγματος λόγω χρήσης, δεν κρίνουμε ότι το συγκεκριμένο προϊόν χρήζει σήμερα, 17 μήνες μετά την αγορά του δωρεάν επισκευής...
...είναι για τα θηρία, γιατί δε μιλάμε για πιστολάκι για τα μαλλιά που χάλασε, ούτε για φωτοτυπικό που χρειάζεται αλλαγή τυμπάνου. Πιστεύω οτι έχω το δίκιο με το μέρος μου, ελπίζω να το βρω κιόλας το συντομότερο δυνατό....
Το θέμα είναι οτι έμεινα χωρίς server τη χειρότερη δυνατή στιγμή, αναγκάστηκα να μετατρέψω σε σέρβερ ένα από τα pc, εδώ και μια βδομάδα παιδεύομαι με την τεχνική υποστήριξη από τρεις διαφορετικές εταιρίες λογισμικού για να τρέξουν σωστά τα προγράμματά τους στις νέες εγκαταστάσεις τους. Το σύστημα φυσικά σέρνεται και η ζωή είναι ωραία...
-
-
Αν τελικά στείλεις εξώδικο μέσω του δικηγόρου σου, κάνε αναφορά και στο ότι θα ζητήσεις αποζημίωση για κάθε μέρα που δεν έχεις επισκευασμένο τον server μετά τη 10η ημέρα από όταν τους κοινοποίησες το πρόβλημα. Κάπου αναφέρεις ότι υποχρεούνται σε αντικατάσταση αν η επισκευή κρατήσει περισσότερες από δέκα ημέρες (από την παραλαβή). Όμως, εφόσον αρνούνται να τον παραλάβουν στο πλαίσιο εγγύησης, θεωρώ (χωρίς να στηρίζομαι κάπου νομικά) ότι οι δέκα ημέρες αρχίζουν να μετρούν από την κοινοποίηση.
-
Ο δικηγόρος μου είπε οτι λόγω του οτι το μηχάνημα είναι για επαγγελματική χρήση ο ΣτΚ δεν έχει αρμοδιότητα να ασχοληθεί, οπότε θα κινηθούμε μόνοι μας ασκώντας αγωγή. Άντε να δούμε...
-
χωρίς να ξέρω αν στέκει νομικά, βλέπω μια προσπάθεια στην απάντηση της να διαχωρίσει την παροχή δωρεάν επισκευής εντός έτους που παρέχεται απο την εταιρία απο την υποχρέωση του πωλητή για παροχή 2ετους εγγύησης καλής λειτουργίας.
το θέμα παρουσιάζει ενδιαφέρον και θα σε παρακαλούσα να μας ενημερώσεις για τις εξελίξεις και φυσικά να σου ευχηθώ να ξεμπλέξεις όσο το δυνατόν συντομότερα.
-
κατα πασα πιθανοτητα το μηχανημα μπορει να λειτουργησει και με ενα κοινο τροφοδοτικο, τοποθετησε ενα αντιστοιχο να κανεις την δουλεια σου τωρα μιας και εχεις φορτο εργασιας και το ψαχνεις αργοτερα με την ΗΡ . Παντως δεν νομιζω να βγαλεις ακρη και ουτε θα εισαι ο πρωτος που θα τους απειλει με αγωγη
-
FYI,
H HP έφαγε 15 χιλιάρικα πρόστιμο γιατί δεν πουλούσε ανταλλακτικά και έλεγε ότι η ωφέλιμη ζωή του προϊόντος τελείωνε μαζί με την εγγύηση του ενός έτους. -
Ο χρήστης Drunkard έγραψε:
κατα πασα πιθανοτητα το μηχανημα μπορει να λειτουργησει και με ενα κοινο τροφοδοτικο, τοποθετησε ενα αντιστοιχο να κανεις την δουλεια σου τωρα μιας και εχεις φορτο εργασιας και το ψαχνεις αργοτερα με την ΗΡ . Παντως δεν νομιζω να βγαλεις ακρη και ουτε θα εισαι ο πρωτος που θα τους απειλει με αγωγηΜπορεί, όμως, να είναι από τους πρώτους που θα υλοποιήσει την απειλή. Οι εταιρείες βασίζονται στο ότι συνήθως οι απειλές είναι 'τζούφιες'
Εγγυήσεις Προϊόντων