-
Γνωρίζει κανείς περιστατικό κατά το οποίο το ASR (antispin γενικά) να έχει μπλοκάρει στιγμιαία τους τροχούς απο δυσλειτουργία ?
Ευχαριστώ
-
Γνωρίζει κανείς περιστατικό κατά το οποίο το ASR (antispin γενικά) να έχει μπλοκάρει στιγμιαία τους τροχούς απο δυσλειτουργία ?
Ευχαριστώ
-
Γνωρίζει κανείς περιστατικό κατά το οποίο το ASR (antispin γενικά) να έχει μπλοκάρει στιγμιαία τους τροχούς απο δυσλειτουργία ?
Ευχαριστώ
-
Συνηθως δεν επεμβαινει οταν το χρειαστει καποιος.
Σπανια περιπτωση αυτο που λες αλλα με τα ηλεκτρονικα(και μηχανικα σημερα ετσι οπως εχουν γινει) ολα ειναι πιθανα.
Δεν υπαρχουν πιθανες βλαβες πλεον,εχουμε χασει κι εμεις τι μπαλα.Εγινε κατι και αποδιδουν τα αιτια σε αυτο που αναφερεις?
-
Τα πρώτα ASR μπερδεύονταν αν κατέβαζες ταχύτητα και άφηνες απότομα συμπλέκτη. Τελευταία, μου συνέβη σε Ibiza 1,4.
-
Γενικώς πάντα είχα την απορία πως οι μηχανικοί σχεδίασαν το ESP/ASR
ώστε να μην δημιουργεί ατυχήματα σε στιγμιαία δυσλειτουργία του.Και εξηγούμαι (ΣΥΓΝΩΜΗ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΚΡΟΝ ΤΟΥ POST)
Το ABS είναι ασφαλές γιατί...
-
Συνεχώς ελέγχει τα αισθητήρια περιστροφής στους τροχούς και αν δεν πάρει απάντηση
έστω και από ένα, 'απενεργοποιείται' (σταματά κάθε monitoring) κλείδώνοντας παράλληλα
τις βαλβίδες ανακούφισης του συστήματος πίεσης των υγρών. ΈΤσι τα φρένα λειτουργούν
με τον συμβατικό τρόπο. Στην χειρότερη περίπτωση, αν κατά την απενεργοποίηση μία
βαλβίδα δεν κλειδώσει τότε βγάζει και διαγνωστικό για τα κανονικά φρένα (το κόκκινο). -
Στο ξεκίνημα της μηχανής, αδειάζει υγρό από όλες τις βαλβίδες στην δεξαμενή
ανακύκλωσης, και μετά επιστρέφει υγρό στο πρωτεύον κύκλωμα. Αν δεν τα καταφέρει,
πάλι τότε απενεργοποιείται = συμβατικά φρένα.
Αντίθετα το ESP...
Στηρίζεται σε ένα - τύπου ημιαγωγού - γυροσκόπιο σαν αυτό
Το γυροσκόπιο δεν είναι πλήρες αλλά λειτουργεί ΜΟΝΟ σε έναν άξονα (τον Ζ συγκεκριμένα)
ανιχνεύοντας αυτό που λέγεται 'yaw' δηλαδή περιστροφή του αυτοκινήτου ΠΕΡΙ ΤΟΝ ΑΞΟΝΑ ΤΟΥ.Αν ανιχνεύσει περιστροφή περι τον άξονα ΤΟΤΕ...
β) ανάλογα με την ταχύτητα του οχήματος και
γ) την τρέχουσα γωνία στροφής του τιμονιούανιχνεύει πιθανή υποστροφή ή υπερστροφή και φρενάρει ΣΤΙΓΜΙΑΙΑ τον τροχό που είναι
στην ΕΞΩ γωνία του κύκλου της υπο/υπερστροφής. Αν πρόκειται για υπερστροφή μπλοκάρει
τον μπροστινό ενώ σε υποστροφή την πίσω. Σε ποιό εξελιγμένα συστήματα, μπλοκάρουν
ΛΙΓΟΤΕΡΟ και οι αντίστοιχοι τροχοί διαγώνια των προαναφερθέντων. Συνάμα, μειώνει τις
στροφές του κινητήραΤο πρόβλημα...
... είναι ο yaw sensor.
Όταν το αυτοκίνητο ξεκινά, αν ο yaw sensor δεν μπορεί να βρεί σημείο 'Ζ-ηρεμίας'
τότε βγαίνει διαγνωστικό 'ESP faulty' και το ESP απενεργοποιείται.ΤΙ ΘΑ ΣΥΜΒΕΙ ΑΝ Ο Κ@Λ@Sensor ανιχνεύσει ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΑ yaw ΠΧ ΛΟΓΩ βλάβης
ενώ κινούμαστε με 150χλμαω? Θα μπλοκάρει κάποιον τροχό ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΑ κάνοντας
κολιά. Τότε, το σύστημα ανιχνεύοντας ότι η επέμβαση δεν είχε το αναμενόμενο
αποτέλεσμα θα αυτο-απενεργοποιήθεί, αλλά θα είναι πιά αργά μια και ίσως με
το πρωτο μπλοκάρισμα θα έχουμε βρεί κάποιον διπλανό μαςΟμοίως το ASR φρενάρει αντίστοιχα κάθε-έναν από τους μπροστινούς
τροχούς όταν ανιχνεύσει απώλεια πρόσφυσης κατά το ξεκίνημα - κάτι αντίστροφο
του ABS. Αν το σύστημα κάνει λάθος ανίχνευση απώλιας πρόσφυσης (πχ ένας από
τους hall effect sensors στις ρόδες τα παίξει ΣΤΙΓΜΙΑΙΑ), δεν θα μας βγάλει
εκτός δρόμου?ΥΓ: Κυκλοφορούν κινέζικα ESP modules? Τί λέει η Bosch?
-
-
κάπου είχε αναφερθεί (στο κορολοφόρουμ? δεν είμαι σίγουρος) βλάβη σε ESP στα μοντέλα C4, Laguna & 5άρα προηγούμενης γενιάς
ζαρντόζ ωραίο και επεξηγηματικό πόστ!!
-
Κατ'αρχήν ευχαριστώ για τις απαντήσεις. Συνέβει σε φίλο σε ολοκαίνουργιο Golf Plus και εξηγούμαι. Είχε γίνει μια μικρή κατολίσθηση και πάνω στο οδόστρωμα στο εσωτερικό της στρόφής υπήρχαν πέτρες. Η στροφή ήταν δεξιόστροφη. Βλέποντας τις πέτρες ο φίλος φρενάρησε ( με μικρή ταχύτητα 70-80 χλμ/ω ) μπλόκαραν οι πίσω τροχοί με αποτέλεσμα το πίσω μέρος να εκτραπεί προς το εξωτερικό της στροφής και κατά την επαναφορά το πίσω μέρος χτύπησε σε κάποια απο τις πέτρες το αυτοκίνητο ακινητοποιήθηκε αλλά ο τροχός (πίσω δεξιά) έπαθε ζημιά με αποτέλεσμα να μην μπορεί να κινηθεί το όχημα. Το post το έβαλα για δυο λόγους πρώτον για να μάθω αν έχει συμβεί και σε άλλους και δεύτερον για να μάθω αν υπάρχει περίπτωση το συνεργείο να παραδεχθεί ότι πρόκειται για αστοχία υλικού και να καλυψεί την ζημιά ή αν πρέπει να καταφύγω σε εμπειρογνώμονα.
Ευχαριστώ.
-
Αλλο το ASR και αλλο το ESP.Στην περιπτωση σου μαλλον το ESP φταιει.Το ανισπιν ενεργει στους κινητηριους τροχους,στην περιπτωση αυτη στους μπροστινους.
-
Aν όντως μπλόκαραν οι πίσω τροχοί, δεν έχει πρόβλημα και το abs;
-
Ο χρήστης drdino έγραψε:
Aν όντως μπλόκαραν οι πίσω τροχοί, δεν έχει πρόβλημα και το abs;Ή ο κατανεμητης.
-
zardoz αδυνατώ να καταλάβω τον διαχωρισμό που κάνεις μεταξύ ασφάλειας esp και abs.
Για το abs λες πως είναι οκ επειδή αν δεν λάβει σήμα απο έναν αισθητήρα απλώς βγαίνει εκτός λειτουργίας.
Για το esp λες το ίδιο αλλά θέτεις τον προβληματισμό, τι θα γίνει αν ο αισθητήρας αυτός λάβει λάθος σήμα.
Οπότε σε ρωτάω και εγώ τι θα γίνει αν ο αισθητήρας ταχύτητας του ABS σε έναν τροχό λάβει λάθος σήμα και νομίζει πως ο τροχός κινείται? Δεν θα τον φρενάρει εντελώς ποτέ?
Το ερώτημα λοιπόν είναι πόσο fail safe είναι ο yaw sensor του esp. Δεν γνωρίζω πως είναι σχεδιασμένος αλλά ο προβληματισμός σου 'τι θα γίνει αν λαμβάνει λάθος ένδειξη yaw και φρενάρει μόνο του τροχούς' θα πρέπει να συνοδεύεται και από το *γιατί *πρέπει να συμβαίνει αυτό.
Αν υπάρχουν λεπτομέρειες λοιπόν θα είχε τεράστιο ενδιαφέρον να τις δούμε. Εγώ εκτιμώ πως θα είναι όσο fail safe χρειάζεται αυτός ο αισθητήρας.
ΥΓ. Δεν έχω ακούσει εγώ προσωπικά κάποια περίπτωση τέτοιας δυσλειτουργίας αλλά θα πρέπει να είμαστε εξαιρετικά επιφυλακτικοί όταν ακούμε αυτό σαν αίτιο ατυχήματος. Είναι πολύ εύκολο ακόμα και ακούσια κάποιος που εμπλέκεται σε ατύχημα να κατηγορήσει το καταραμένο μηχάνημα παρά τον εαυτό του. Ένα ανάλογο παράδειγμα:
Το έχω ακούσει πολλές φορές, αν κάποιος έχει τρακάρει οδηγώντας αυτόματο αυτοκίνητο τότε δεν έφταιγε ο κακός χειρισμός του αλλά το αυτόματο που 'κατέβασε ταχύτητα μέσα στη στροφή', το οποίο είναι τουλάχιστον τραβηγμένο από τα μαλλιά.
-
Ο χρήστης bmw-alpina έγραψε:
για να μάθω αν υπάρχει περίπτωση το συνεργείο να παραδεχθεί ότι πρόκειται για αστοχία υλικού και να καλυψεί την ζημιά ή αν πρέπει να καταφύγω σε εμπειρογνώμονα.Αστοχία οδηγού
Τα ηλεκτρονικά στο αμάξι βοηθάνε λίγο, δεν οδηγούν το αυτοκίνητο. Άμα σου φύγει από τη μια μεριά, διορθώνεις πολύ και φεύγει περισσότερο από την άλλη. -
Το esp (τουλάχιστον στο δικό μου αυτοκίνητο) δέν μπλοκάρει τους τροχούς. Απλά τους φρενάρει. Είναι δέ τόσο διακριτικό το φρενάρισμα που αν δέν υπήρχε το λαμπάκι στο ταμπλώ να αναβοσβήνει δέν θα μπορούσα να καταλάβω πότε μπαίνει και πότε όχι.
Επίσης μπαίνει μόνο όταν το τιμόνι είναι αρκετά στριμένο. Μου έχει τύχει να μπαίνω με πολλά σε ανοιχτές καμπές, να πετάει λίγα μούτρα το αμάξι αλλά το esp δέν ενεργοποιείται.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
για να μάθω αν υπάρχει περίπτωση το συνεργείο να παραδεχθεί ότι πρόκειται για αστοχία υλικού και να καλυψεί την ζημιά ή αν πρέπει να καταφύγω σε εμπειρογνώμονα.
Αστοχία οδηγού
Τα ηλεκτρονικά στο αμάξι βοηθάνε λίγο, δεν οδηγούν το αυτοκίνητο. Άμα σου φύγει από τη μια μεριά, διορθώνεις πολύ και φεύγει περισσότερο από την άλλη.Σωστός.
-
Παίδες έλειψα...
Ο χρήστης IKE έγραψε:
Για το abs λες πως είναι οκ επειδή αν δεν λάβει σήμα απο έναν αισθητήρα απλώς
βγαίνει εκτός λειτουργίας.
Για το esp λες το ίδιο αλλά θέτεις τον προβληματισμό, τι θα γίνει αν ο αισθητήρας
αυτός λάβει λάθος σήμα.
Οπότε σε ρωτάω και εγώ τι θα γίνει αν ο αισθητήρας ταχύτητας του ABS σε έναν τροχό
λάβει λάθος σήμα και νομίζει πως ο τροχός κινείται? Δεν θα τον φρενάρει εντελώς ποτέ?ABS
ΙΚΕ η απάντηση είναι ΟΧΙ. Το ABS είναι ΠΑΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ: λειτουργεί ΜΟΝΟ στο
φρενάρισμα - δεν πρόκειται να σου φρενάρει κανένα τροχό εν κινήσει εκτός αν εσύ ήδη
φρενάρεις.Αυτό ισχύει γιατί απλά χειρίζεται ΒΑΛΒΙΔΕΣ ΑΝΑΚΟΥΦΙΣΗΣ της πίεσης και δεν έχει σχέση με
την εισερχόμενη πίεση που αυτή την στέλνει η τρόμπα του φρένου. Αν δεν πατήσεις το
φρένο, πίεση ΔΕΝ θα έχεις.
Για την ιστορία, η όλη υπόθεση έγινε ΕΤΣΙ για να αποφύγουν τις μυνήσεις κλπ κλπ από
αστοχίες υλίκού (σαν τις μυνήσεις για το ηλεκτρονικό γκάζι πρίν βάλουν την ΙM μόνωση)ΕBD
Ομοίως στην κατανομή πίεσης (EBD) πάλι το σύστημα ρυθμίζει την πίεση με τις ίδιες
ακριβώς βαλβίδες ανακούφισης ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ σε κάθε τροχό για να διατηρήσει την ίδια γωνιακή
ταχύτητα ανά τροχό (και συγκεκριμένα ΕΠΙΛΕΓΕΙ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ γιατί ο τροχός με την
μεγαλύτερη ταχύτητα είναι αυτός που δεν μπλόκαρε. 'Για προβληματισμό και εγκυκλοπαιδική
μόρφωση σας λέω απλά ότι το ASR λειτουργεί ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΑ').CBC
Το cornering brake control πάλι λειτουργεί σαν το EBD αλλά λαμβάνει υπ'όψη την
τρέχουσα στροφή του τιμονιού για την μέτρηση γης γωνιακής ταχύτητας των τροχών, έτσι
μπορείς να φρενάρεις με μεγαλύτερη ακρίβεια στρίβοντας. ΠΑΛΙ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΘΗΤΙΚΟ,
αν δεν φρενάρεις δεν κάνει ΤΙΠΟΤΕ.Το ερώτημα λοιπόν είναι πόσο fail safe είναι ο yaw sensor του esp. Δεν γνωρίζω πως
είναι σχεδιασμένος αλλά ο προβληματισμός σου 'τι θα γίνει αν λαμβάνει λάθος ένδειξη
yaw και φρενάρει μόνο του τροχούς' θα πρέπει να συνοδεύεται και από το
*γιατί *πρέπει να συμβαίνει αυτό.Το ESP σαν ενεργό σύστημα, επεμβαίνει στα φρένα ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΕΣΥ ΔΕΝ ΠΑΤΑΣ ΦΡΕΝΟ.
O sensor είναι κλειστου΄τύπου γυροσκόπιο με 2 laser (εσωτερικά, διασταυρωμένα)
και γενικώς καλοσχεδιασμένο γυροσκόπιο - φανταστείτε ότι χιλιάδες ελικόπτερα πετούν
με κανονικά (3D) γυροσκόπια χρόνια χωρίς πρόβλημα.Εγώ απλά προβλήματίζομαι για ... τα κινέζικα ESP
Πάντως, όππως είπε ο athanasios, δεν οδηγούν το αυτοκίνητο, περιορίζουν
λίγο τις μ@λ@κίες χωρίς να μπορούν να νικήσουν τους νόμους της φυσικής.
ASR