-
Μια και δειλά δειλά αρχίζουν να εμφανίζονται τα διάφορα TDi ανάμεσα μας, μήπως γνωρίζετε αν οι κινητήρες TDi βελτιώνονται το ίδιο εύκολα με τους βενζινοκίνητους Turbo? Επίσης ποιοί από τους TDi είναι οι πιο εύκολα βελτιώσιμοι και ταυτόχρονα αξιόπιστοι.
-
Μια και δειλά δειλά αρχίζουν να εμφανίζονται τα διάφορα TDi ανάμεσα μας, μήπως γνωρίζετε αν οι κινητήρες TDi βελτιώνονται το ίδιο εύκολα με τους βενζινοκίνητους Turbo? Επίσης ποιοί από τους TDi είναι οι πιο εύκολα βελτιώσιμοι και ταυτόχρονα αξιόπιστοι.
-
Μια και δειλά δειλά αρχίζουν να εμφανίζονται τα διάφορα TDi ανάμεσα μας, μήπως γνωρίζετε αν οι κινητήρες TDi βελτιώνονται το ίδιο εύκολα με τους βενζινοκίνητους Turbo? Επίσης ποιοί από τους TDi είναι οι πιο εύκολα βελτιώσιμοι και ταυτόχρονα αξιόπιστοι.
-
Μήπως να μετακινηθεί στα τεχνικά;
-
Ο χρήστης nasos/156ti έγραψε:
πιστευω παντως οτι ισχυει μιας κ οταν μου χαλασε το** IC** εβαλα της C320cdi AMG κ ειδα καλη διαφορα σε ολες τις πτυχες.
αν θυμαμαι καλα επισης αυτη η C320cdi AMG ειναι τερας.250αλογα,55κιλα ροπαρα κ καμια 1600κιλα βαρος.Τι εννοείς με το IC Νάσο?
-
intercooler
-
Το θέμα μεταφέρεται στα 'τεχνικά'.
[moderator]
-
Ο χρήστης nasos/156ti έγραψε:
ναι,IC ειναι το ιντερκουλερ εν συντομια.
κ φυσικα να προσθεσω οτι τα turbodiesel δουλευουν με πολυ χαμηλη πιεση
στην τουρμπινα βλ.0.4-0.5 πιεσεις κ εχουν τα περισσοτερα πλαστικες εισαγωγες.
πιστευω παντως οτι μια χαλαρη βελτιωση σηκωνουν ολα αν μιλαμε παντα για καμια
20αλογα κ 3-5κ.ροπη συν.Ισχύει το ίδιο και στους νέους TDi common rail ή εκεί τα πράγματα δυσκολεύουν. Μήπως οι χαμηλές πιέσεις οφείλονατι στην υψηλή σχέση συμπίεσης? Από αξιοπιστία τι γίνεται?
-
.
Προσωπικά, ας είχα τα ονομαστικά 150 PS, τα ονομαστικά 30+ KgM ροπής, τα 1.900 κυβικά, και τα ονομαστικά 5+ λτ/100χλμ, του 1,9 CDTi της Opel (στο Astra), και ας μη βελτιωνόταν καθόλου...
.
-
τι αμαξι εχεις?
συνηθως τα TurboDiesel βελτιωνονται
-
Και οι TD του γκρούπο βελτιώνονται μια χαρά με πρόγραμμα απ'ό,τι διαβάζω σε ξένο φόρουμ.
-
.
Α, να μην ξεχάσω και τον TDi του Fabia RS (του 1,9 TDi RS και όχι του μαϊμού RS της Ελληνικής ευρεσιτεχνίας)...
Petran, δε σε είχα ευχαριστήσει για τις πληροφορίες για τα xenon, έχεις πμ...
.
-
Ο χρήστης gramacar έγραψε:
ναι,IC ειναι το ιντερκουλερ εν συντομια.
κ φυσικα να προσθεσω οτι τα turbodiesel δουλευουν με πολυ χαμηλη πιεση
στην τουρμπινα βλ.0.4-0.5 πιεσεις κ εχουν τα περισσοτερα πλαστικες εισαγωγες.
πιστευω παντως οτι μια χαλαρη βελτιωση σηκωνουν ολα αν μιλαμε παντα για καμια
20αλογα κ 3-5κ.ροπη συν.Ισχύει το ίδιο και στους νέους TDi common rail ή εκεί τα πράγματα δυσκολεύουν. Μήπως οι χαμηλές πιέσεις οφείλονατι στην υψηλή σχέση συμπίεσης? Από αξιοπιστία τι γίνεται?
Μια μικρή παρατηρηση:οι νέοι turbodiesel έχουν ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΗ συμπίεση από τους παλαιότερους (κάτω από 1:18, ο καινούριος της toyota είναι κοντά στο 1:16,5)
-
Ο χρήστης nasos/156ti έγραψε:
ναι,IC ειναι το ιντερκουλερ εν συντομια.
κ φυσικα να προσθεσω οτι τα turbodiesel δουλευουν με πολυ χαμηλη πιεση
στην τουρμπινα βλ.0.4-0.5 πιεσεις κ εχουν τα περισσοτερα πλαστικες εισαγωγες.
πιστευω παντως οτι μια χαλαρη βελτιωση σηκωνουν ολα αν μιλαμε παντα για καμια
20αλογα κ 3-5κ.ροπη συν.Ισχύει το ίδιο και στους νέους TDi common rail ή εκεί τα πράγματα δυσκολεύουν. Μήπως οι χαμηλές πιέσεις οφείλονατι στην υψηλή σχέση συμπίεσης? Από αξιοπιστία τι γίνεται?
μα και φυσικα ισχυει.
αρκει να πας σε δικο τους βελτιωτικο οικο κ οχι ψαχτα σε κανα βελτιωτη γειτονιας.
τουλαχιστον απο αξιοπιστια μονο ως προς τον κινητηρααυστηρωςτο 2.4tdi πασσατ κ τα cdi της μερτς ειναι ετη φωτος μπροστα απ τα ιαπωνικα.Ο 2.0 TDi του group vag είναι επίσης αξιόπιστος? Πολύ καλά λόγια έχω ακούσει και για τους νέους TD της Τοyota, όπως και για τους αντίστοιχους τησ Alfa
-
Ο δίλιτρος TDI είναι μια χαρά και βγαίνει σε 170 άλογα (ή εργοστασιακά ή από ΜΤΜ αν έχεις τον απλό με τα 140)
ο 2,5 V6 έχει κάποια προβλήματα σε μία βίδα που συγκρατεί έναν τεντωτήρα. Το μεγαλύτερο αρνητικό του V6, είναι το κόστος συντήρησης, αλλαγή ιμάντων (είναι πολλοί!) μπορεί να φτάσει και 1.000 ευρώ (κάθε 180Κ) και μαζί με την υπόλοιπη συντήρηση, 1.300-1.500
-
Ο χρήστης nasos/156ti έγραψε:
οι κινητηρες που χρησιμοποιει η οπελ στα ντιζελ της(αλλαγη λαδιων καθε 30χχλμ λεει ο κατασκευαστης ) ειναι της αλφα ρομεο.Λίγο προσοχή σε αυτό...
Όχι για λόγους αξιοπιστίας, αλλά... ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ!!!
Εμένα (Άλφα 2.4 JTD '01) λέει σέρβις κάθε 20.000 χμ.
Τελικά το έκανα στα 28.000 περίπου από βλακεία (νόμιζα πως είναι κάθε 25.000... ) και συγκυρία (με το που επέστρεψα Ελβετία από Ελλάδα τον Αύγουστο, προέκυψε την ίδια μέρα να πρέπει να πάω Άμστερνταμ, εξ ου και τα 28.000...)
Από αξιοπιστία πρόβλημα ουδέν, παρότι μιλάμε για το σέρβις των 100.000 χμ και όχι των 20.000...ΌΜΩΣ! Η απόδοση έπεσε κάπου μετά τις 10-15.000 (το λάδι του κινητήρα λιπαίνει και το τούρμπο!!!), ενώ η κατανάλωση στο τέλος είχε φτάσει στα 8,5 λίτρα κάθε 100 χμ!!! Με ταριφάδικη οικονομική οδήγηση ΔΕΝ έπεφτε ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ κάτω από τα 7,5-8!!!
Αντίθετα, με το που έκανα το σέρβις η απόδοση επανήλθε 100% ΑΜΕΣΩΣ και καμιά 10αριά μέρες μετά που έκανα το σέρβις πήγα ταξίδι και πήγα από Μπάζελ - Φρανκφούρτη με ταχύτητες 170-200 και η κατανάλωση ήταν στο 6,5 και στην επιστροφή οικονομικά έβγαλα 1001 χμ με 55 λίτρα καύσιμο...Οπότε αν μιλάμε για αύξηση κατανάλωσης 2 λίτρα / 100 χμ, μια αλλαγή λαδιών στα 10.000 χμ αντί στα 20.000 χμ θα μου εξοικονομήσει 200 λίτρα καύσιμο!!! Αυτό είναι 200 ευρώ!!! Ε, το σέρβις λιγότερο κοστίζει!!!
Άσε που και το αμάξι παραμένει πιο αξιόπιστο/ξεκούραστο, και έχω πιο ισχυρό αμάξι!!!
Και 1 λίτρο/100 χμ να πούμε την αύξηση κατανάλωσης, πάλι στα ίδια είμαι...Πλέον (αν καταφέρω να κρατήσω το αμάξι... ) με βλέπω να το κάνω μονίμως κάθε 15.000 και ας λέει ο κατασκευαστής ό,τι θέλει... Κέρδος θα έχω!
-
Μία παρατήρηση:
Στους μοντέρνους diesel (άμεσου ψεκασμού υψηλής πίεσης) , ο κύριος παράγοντας που επηρεάζει την απόδοση τους, είναι η ίδια η τιμή της μέγιστης πίεσης και λιγότερο το μέγεθος της τουρμπίνας. Άσε που με τις μεταβλητα πτερύγια συμπιεστών που χρησιμοποιούν οι περισσότεροι κατασκευαστές (αλλαγή γεωμετρίας-εμβαδού=μείωση του turbo lag), εκεί δύσκολα ακουμπάμε το χεράκι μας.Xωρίς να έχω χειροπιαστή εμπειρία, το πρώτο βήμα είναι μάλλον το τσιπάρισμα το οποίο θα επιτρέψει την άνοδο τη P max κατά 200-300 bars.
Όσον αφορά θέματα αξιοπιστίας (μπεκ, αντλία υψηλής, σωληνώσεις υψηλής), ρωτήστε απευθείας τους ίδιους τους βελτιωτές.Όσον αφορά την κατανάλωση της Alfa που ανέβηκε λόγω της καθυστέρησης του σέρβις, εγώ υποπτεύομαι ότι οφείλεται περισσότερο σε πολύ βρώμικο φίλτρο αέρα παρά στην παλαιότητα των λαδιών.
Οι έχοντες diesel υψ.πίεσης καλό θα 'ναι να κοιτάτε το φίλτρο (δεν είναι δα και τίποτα) συχνότερα από τα συστηνόμενα διαστήματα. -
birdienumnum, πιθανώς να είναι και το φίλτρο, όμως πρόσεξε το εξής:
ΚΑΙ τα φίλτρα αλλάζονται κάθε 20.000, και είχε αλλαχτεί στο προηγούμενο σέρβις.Φυσικά έκανα 8Κ χμ παραπάνω (αν και η πτώση άρχισε νωρίτερα), αλλά πρέπει να σημειώσω πως το 95% έγινε σε αυτοκινητόδρομο και όχι σε πόλη, και σε χώμα ούτε για πάρκιν δεν σταμάταγα!!
Πράγμα που σημαίνει πως με κύρια χρήση στην πόλη το σέρβις κάθε 15Κ χμ είναι χαλαρά απαραίτητο... Όχι για αξιοπιστία όπως ξανάπα, αλλά αφενός γλιτώνεις χρήμα (κατανάλωση) αφετέρου αφού το πλήρωσες το γκάζι, γιατί να μην το έχεις;;
nasos/156ti, και ο δικός μου δεν είναι ιδιαίτερα πουσαρισμένος, είναι άμεσου ψεκασμού και με τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας και βγάζει μόλις 140 άλογα από 2,4 λίτρα, μόλις 2-3% παραπάνω ειδική ισχύ από το Βέκτρα...
-
Λίγο άσχετο αλλά μήπως ξέρετε αν στα πετρελαιοκίνητα ΙΧ που πουλάνε τώρα και είναι με προδιαγραφές Euro 4 αναγράφεται πάνω στην άδεια κυκλοφορίας ότι απαγορεύεται η κυκλοφορία τους σε Αθήνα και Θεσσαλονική?
-
Ο χρήστης gramacar έγραψε:
Λίγο άσχετο αλλά μήπως ξέρετε αν στα πετρελαιοκίνητα ΙΧ που πουλάνε τώρα και είναι με προδιαγραφές Euro 4 αναγράφεται πάνω στην άδεια κυκλοφορίας ότι απαγορεύεται η κυκλοφορία τους σε Αθήνα και Θεσσαλονική?λίγα δεν πρέπει να είναι πλέον Euro IV και σίγουρα όσα έχουν DPF καλύπτουν.
Θεωρητικά, τα diesel πρέπει να χουν κι ένα 'Π' στο τζάμι και θεωρητικά πάλι πρέπει να το γράφουν και στην άδεια κυκλοφορίας (για να μπορούν να το ελέγξουν αμέσως). αν έχεις γνωστό σε υπουργείο/νομαρχία/μηχανολογικό μέχρι και φυσικό αέριο γράφουν ότι καίει
Βελτιώνονται οι Turbo Diesel κινητήρες?