-
Καλημέρα και χρόνια πολλά σε όλους/ες.
Άνοιξα αυτό το σχετικά ανάλαφρο θέμα για να ανταλλάξουμε απόψεις σχετικά με το κατά πόσο μας αρέσει αισθητικά και κατά πόσο το βρίσκουμε πρακτικό / εργονομικό το να έχει ένα αυτοκίνητο τα βασικά όργανα -ταχύμετρο, στοφόμετρο, ενδεικτικές λυχνίες, κλπ- στο κέντρο του ταμπλώ (π.χ. Toyota Yaris, Nissan Primera, κλπ) αντί μπροστά στον οδηγό, που είναι και το συνηθέστερο.
Προσωπικά δεν έχω συμβιώσει με κανένα τέτοιο αυτοκίνητο οπότε και δε μπορώ να πω κατά πόσο μια τέτοια διαρρύθμιση τη θεωρώ βολική στην πράξη, αλλά καθότι θεωρητικά θα έπρεπε να κοιτάζω ελαφρώς διαγώνια σε σχέση με την πορεία μου κάθε φορά που θέλω να δω π.χ. με τι ταχύτητα κινούμαι, πιστεύω ότι η εργονομία και η ασφάλεια δεν είναι από τους λόγους για τους οποίους τα βασικά όργανα έχουν σε ορισμένα σύγχρονα μοντέλα 'μετακομίσει' στο κέντρο του ταμπλώ, ενώ και από αισθηικής απόψεως δε μου πολυαρέσει ο χώρος μπροστά μου να είναι άδειος. Υπάρχουν βέβαια και ενδιάμεσες καταστάσεις. Τα περισσότερα Mini που κυκλοφορούν έχουν το στροφόμετρο επάνω από το τιμόνι ενώ το ευμεγέθες ταχύμετρο 'γεμίζει' το κεντρικό κομμάτι του ταμπλώ. Από την άλλη υπάρχουν κι εκδόσεις του ίδιου αυτοκινήτου (π.χ. αυτή με τo σύστημα δορυφορικής πλοήγησης) όπου το ταχύμετρο καταλαμβάνει τη συνηθισμένη του θέση επάνω από το τιμόνι (δίπλα στο στροφόμετρο).
Τι προτιμάτε εσείς?
-
Καλημέρα και χρόνια πολλά σε όλους/ες.
Άνοιξα αυτό το σχετικά ανάλαφρο θέμα για να ανταλλάξουμε απόψεις σχετικά με το κατά πόσο μας αρέσει αισθητικά και κατά πόσο το βρίσκουμε πρακτικό / εργονομικό το να έχει ένα αυτοκίνητο τα βασικά όργανα -ταχύμετρο, στοφόμετρο, ενδεικτικές λυχνίες, κλπ- στο κέντρο του ταμπλώ (π.χ. Toyota Yaris, Nissan Primera, κλπ) αντί μπροστά στον οδηγό, που είναι και το συνηθέστερο.
Προσωπικά δεν έχω συμβιώσει με κανένα τέτοιο αυτοκίνητο οπότε και δε μπορώ να πω κατά πόσο μια τέτοια διαρρύθμιση τη θεωρώ βολική στην πράξη, αλλά καθότι θεωρητικά θα έπρεπε να κοιτάζω ελαφρώς διαγώνια σε σχέση με την πορεία μου κάθε φορά που θέλω να δω π.χ. με τι ταχύτητα κινούμαι, πιστεύω ότι η εργονομία και η ασφάλεια δεν είναι από τους λόγους για τους οποίους τα βασικά όργανα έχουν σε ορισμένα σύγχρονα μοντέλα 'μετακομίσει' στο κέντρο του ταμπλώ, ενώ και από αισθηικής απόψεως δε μου πολυαρέσει ο χώρος μπροστά μου να είναι άδειος. Υπάρχουν βέβαια και ενδιάμεσες καταστάσεις. Τα περισσότερα Mini που κυκλοφορούν έχουν το στροφόμετρο επάνω από το τιμόνι ενώ το ευμεγέθες ταχύμετρο 'γεμίζει' το κεντρικό κομμάτι του ταμπλώ. Από την άλλη υπάρχουν κι εκδόσεις του ίδιου αυτοκινήτου (π.χ. αυτή με τo σύστημα δορυφορικής πλοήγησης) όπου το ταχύμετρο καταλαμβάνει τη συνηθισμένη του θέση επάνω από το τιμόνι (δίπλα στο στροφόμετρο).
Τι προτιμάτε εσείς?
-
Καλημέρα και χρόνια πολλά σε όλους/ες.
Άνοιξα αυτό το σχετικά ανάλαφρο θέμα για να ανταλλάξουμε απόψεις σχετικά με το κατά πόσο μας αρέσει αισθητικά και κατά πόσο το βρίσκουμε πρακτικό / εργονομικό το να έχει ένα αυτοκίνητο τα βασικά όργανα -ταχύμετρο, στοφόμετρο, ενδεικτικές λυχνίες, κλπ- στο κέντρο του ταμπλώ (π.χ. Toyota Yaris, Nissan Primera, κλπ) αντί μπροστά στον οδηγό, που είναι και το συνηθέστερο.
Προσωπικά δεν έχω συμβιώσει με κανένα τέτοιο αυτοκίνητο οπότε και δε μπορώ να πω κατά πόσο μια τέτοια διαρρύθμιση τη θεωρώ βολική στην πράξη, αλλά καθότι θεωρητικά θα έπρεπε να κοιτάζω ελαφρώς διαγώνια σε σχέση με την πορεία μου κάθε φορά που θέλω να δω π.χ. με τι ταχύτητα κινούμαι, πιστεύω ότι η εργονομία και η ασφάλεια δεν είναι από τους λόγους για τους οποίους τα βασικά όργανα έχουν σε ορισμένα σύγχρονα μοντέλα 'μετακομίσει' στο κέντρο του ταμπλώ, ενώ και από αισθηικής απόψεως δε μου πολυαρέσει ο χώρος μπροστά μου να είναι άδειος. Υπάρχουν βέβαια και ενδιάμεσες καταστάσεις. Τα περισσότερα Mini που κυκλοφορούν έχουν το στροφόμετρο επάνω από το τιμόνι ενώ το ευμεγέθες ταχύμετρο 'γεμίζει' το κεντρικό κομμάτι του ταμπλώ. Από την άλλη υπάρχουν κι εκδόσεις του ίδιου αυτοκινήτου (π.χ. αυτή με τo σύστημα δορυφορικής πλοήγησης) όπου το ταχύμετρο καταλαμβάνει τη συνηθισμένη του θέση επάνω από το τιμόνι (δίπλα στο στροφόμετρο).
Τι προτιμάτε εσείς?
-
Τα τοποθετημένα στο κέντρο όργανα, σε συνδυασμό με το άδειο πλαστικό πίσω απ' το τιμόνι, μου φαίνεται πως δημιουργού ένα ρεσιτάλ ασχήμιας!
Μπορεί να είναι πρακτικότερα, καθώς δεν είναι ότι καλύτερο να παίρνεις τα μάτια σου απ' το δρόμο για να κοιτάξεις πίσω απ' το τιμόνι, αλλά η αποκρουστική όψη του ταμπλώ μου χαλάει τη διάθεση!
Προτιμώ head up display , ή αν δεν εφικτό, ένα τεράστιο αναλογικό στορφόμετρο στο κέντρο του πίνακα οργάνων, που να 'βγάζει μάτι'...
-
'Τώρα Κατάλαβα γιατί δεν μου άρεσαν ποτέ οι μηχανές...
...Γιατί έχουν τα όργανα στο κέντρο...'
-
Το να είναι τα όργανα στο κέντρο είναι για μένα λόγος απόρριψης ενός αυτοκινήτου.... Έτσι έπεσαν πάρα πολύ στην ιεράρχησή μου τα πολύ καλά και αξιόλογα X-trail και Yaris.
Υποθέτω ότι για τους κατασκευαστές το θέμα είναι λιγότερο αισθητικό σχεδιαστικό και περισσότερο οικονομικό και ότι αποσκοπεί στην οικονομία που προκύπτει από την χρήση περισσότερων ίδιων ανταλλακτικών σε δεξιοτίμονα και αριστεροτίμονα αυτοκίνητα.
Θεωρώ τα όργανα αυτά χρήσιμα στον οδηγό και όχι στους επιβάτες που δεν έχουν λόγο να τα βλέπουν και συμφωνώ ότι είναι πολύ πιο εύκολο να τα δεις μπροστά σου παρά λοξά. -
+1
-
Ο χρήστης nidosan έγραψε:
πιστεύω ότι η εργονομία και η ασφάλεια δεν είναι από τους λόγους για τους οποίους τα βασικά όργανα έχουν σε ορισμένα σύγχρονα μοντέλα 'μετακομίσει' στο κέντρο του ταμπλώΊσα-ίσα, ο κυριότερος και σημαντικότερος λόγος που τα όργανα μετακομίζουν σε όλο και περισσότερα μοντέλα εκεί είναι η εργονομία και η ασφάλεια. Πρώτον και βασικότερον, είναι ευκολότερο για το μάτι να εστιάσει εκεί από τον δρόμο και τούμπαλιν, παρά στο μισό μέτρο μπροστά του και πάλι στον δρόμο. Δεύτερον η μετακόμιση των οργάνων στο κέντρο προσφέρει πολύτιμο χώρο στα πόδια του οδηγού, αρα και μεγαλύτερη δυνατότητα να βρεθεί η ιδανική θέση οδήγησης και τρίτον ο μεγαλύτερος χώρος στα πόδια του οδηγού του δίνει και περισσότερη ασφάλεια σε περίπτωση ατυχήματος.
Πάντως,επειδή εχω οδηγήσει και Yaris και Picasso, βρίσκω πως είναι ανετότατα τα όργανα εκεί και επιπλέον συνηθίζονται πανεύκολα.
-
Από αυτοκίνητα που έχουν τα όργανα στο κέντρο έχω οδηγήσει αρκετά το Yaris και το Scenic. Δεν με ενόχλησε η διάταξη, αλλά προτιμώ το κλασικό.
Παρόλα αυτά δε θα αποτελούσε κριτίριο για την επιλογή του αυτοκινήτου μου. -
Σε Yaris & Twingo που έχω χρησιμοποιήσει πολύ τα όργανα στη μέση είναι προταίρημα και όχι μειονέκτημα, είναι πολύ πιο κοντά στο οπτικό πεδίο του οδηγού και είναι πολύ ξεκούραστα.
Εχει σημασία και η θέση οδήγησης, στα συγκεκριμένα είναι σχετικά όρθια, ίσως σε κάποιο άλλο αυτοκίνητο να μην βολευει, όλα είνα θέμα εκτέλεσης.
-
Είναι άσχημα στο κέντρο. Δεν μπορώ να συμβιβαστώ με την ιδέα με τίποτα.
Είναι πάρα πολύ βασικός λόγος, όπως και η ομορφιά, ποιότητα και ευχρηστία του εσωτερικού για να απορρίψω ένα αυτοκίνητο.
Άντε να γίνουν πιο δημοφιλή τα HUD -
Ο χρήστης Giorgos έγραψε:
Από αυτοκίνητα που έχουν τα όργανα στο κέντρο έχω οδηγήσει αρκετά το Yaris και το Scenic. Δεν με ενόχλησε η διάταξη, αλλά προτιμώ το κλασικό.
Παρόλα αυτά δε θα αποτελούσε κριτίριο για την επιλογή του αυτοκινήτου μου.Symfono.
Kai exw to latest Lancia Ypsilon kai den apasxolei katholou.
-
Σαν ιδέα, δε μου αρέσει.
Στην πράξη, τόσο το Twingo όσο και το Yaris που οδήγησα, δε μου δημιούργησαν κανένα απολύτως πρόβλημα. Δε μου φάνηκαν πιο βολικά βέβαια, αλλά υποθέτω πως είναι θέμα συνήθειας.
Ε, εάν μου άρεσε κάποιο μοντέλο με τα όργανα στη μέση, μπορεί και να το έπαιρνα, αλλά δυνατό πράγμα η συνήθεια!
-
Σε περιοδικό για αυτοκίνητα όταν διάβαζα το τεστ για το Yaris ανέφερε ότι η επιλογή της τοποθέτησης των οργάνων στη μέση του ταμπλό έγινε μετά από έρευνες που έκανε η ΤΟΥΟΤΑ. Κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι βοηθάει περισσότερο τον οδηγό όταν είναι στο κέντρο από άποψη ασφάλειας στην ταχύτερη και πληρέστερη πληροφόρηση. Τις ευχές και από μένα σε όλη την παρέα.
-
.... αισθητικα δεν εχω προβλημα ιδιαιτερο.. στην αρχη ξενιζει το γεγονος οτι 'κατι λειπει' απο μπροστα σου..
ΣΟΒΑΡΟΤΑΤΟ μειον και χοντρη μ.... κατ' εμε, ειδικα στο Yaris απο το οποιο εχω εμπειρια, ειναι οτι επειδη ολα τα ενημερωτικα λαμπιονια ειναι στο κεντρο, δεν ηξερα ποτέ, πότε είχα αναμμενα φωτα το βραδυ!!
επισης περιεργη αισθηση το βραδυ να ειναι ολα σκοτεινα μπροστα απο το τιμονι..
αλλα αυτο με τα φωτα το βραδυ ειναι σημαντικο και επικινδυνο - θεωρω.... καλες οι καινοτομιες, αλλα υπαρχει και η συνηθεια ειναι κακο πραμα... -
Ο χρήστης taurus έγραψε:
Ίσα-ίσα, ο κυριότερος και σημαντικότερος λόγος που τα όργανα μετακομίζουν σε όλο και περισσότερα μοντέλα εκεί είναι η εργονομία και η ασφάλεια. Πρώτον και βασικότερον, είναι ευκολότερο για το μάτι να εστιάσει εκεί από τον δρόμο και τούμπαλιν, παρά στο μισό μέτρο μπροστά του και πάλι στον δρόμο. Δεύτερον η μετακόμιση των οργάνων στο κέντρο προσφέρει πολύτιμο χώρο στα πόδια του οδηγού, αρα και μεγαλύτερη δυνατότητα να βρεθεί η ιδανική θέση οδήγησης και τρίτον ο μεγαλύτερος χώρος στα πόδια του οδηγού του δίνει και περισσότερη ασφάλεια σε περίπτωση ατυχήματος.Το Υaris, αν δεν κάνω λάθος, έχει κάποιο 'διορθωτικό' κρύσταλλο στο κεντρικά τοποθετημένο ταμπλώ ώστε να σε βοηθάει στο θέμα της εστίασης.
Παρόλα αυτά, σε όλα τα αγωνιστικά Yaris που έχει τύχει να δω από κοντά έχει τοποθετηθεί πίνακας ενδείξεων με στροφόμετρο, προειδοποιητικό λαμπάκι για τον κόφτη κλπ, όχι στη θέση του υπάρχοντος αλλά στην παραδοσιακή θέση στην ευθεία του τιμονιού. Αντίστοιχα τοποθετημένα είναι και τα όργανα που απευθύνονται στον οδηγό σε όλα τα άλλα αγωνιστικά που έχω υπόψη μου (WRC, κλπ).
Το συμπέρασμα που βγάζω εγώ από αυτό είναι ότι απλά βολεύει πολύ περισσότερους να κοιτάζουν μπροστά τους όταν οδηγούν (ειδικά γρήγορα! ) και να ρίχνουν 'κλεφτές' ματιές στην ίδια ευθεία επάνω στην οποία κινούνται, παρά διαγώνια.
Δηλαδή, αν πιο 'σωστό' (εργονομικά, κλπ) είναι το ταμπλώ να βρίσκεται στο κέντρο, αν ο οδηγός αντί να κάθεται αριστερά ή δεξιά καθόταν στο κέντρο, που θα έπρεπε να είναι τοποθετημένο το ταμπλώ?!...
Σχετικά με τον περισσότερο χώρο για τα πόδια του οδηγού, προσωπικά δεν μπορώ να πω ότι έχω διαπιστώσει ότι κάτι τέτοιο ισχύει κατά κανόνα σε όσα αυτοκίνητα έχουν τον πίνακα οργάνων στο κέντρο, και δε βλέπω τη σχέση ανάμεσα στο που θα βάλεις το ταμπλώ και το τι χώρος υπάρχει για τα πόδια (όποιος γνωρίζει περισσότερα περί σχεδιαστικών περιορισμών κλπ ας εξηγήσει). Πάντως το Aygo παρόλο που είναι μικρότερο από το Yaris δεν ακολουθεί το ίδιο μοτίβο όσον αφορά τη θέση των βασικών οργάνων...
-
Ο χρήστης powergs έγραψε:
Σε περιοδικό για αυτοκίνητα όταν διάβαζα το τεστ για το Yaris ανέφερε ότι η επιλογή της τοποθέτησης των οργάνων στη μέση του ταμπλό έγινε μετά από έρευνες που έκανε η ΤΟΥΟΤΑ. Κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι βοηθάει περισσότερο τον οδηγό όταν είναι στο κέντρο από άποψη ασφάλειας στην ταχύτερη και πληρέστερη πληροφόρηση.Η Τoyota όπως και η Honda μέχρι πριν 2 χρόνια δεν υιοθετούσαν το ESP ως παράγοντα ενεργητικής ασφάλειας και γι αυτό δεν το τοποθετούσαν στα αυτοκίνητα παραγωγής. Πότε είχαν δίκιο τότε ή τώρα;Το αναφέρω γιατί αυτές οι έρευνες των εταιριών για να δικαιολογήσουν επιλογές τους εμένα δεν με πείθουν πάντα.
-
ΔΕ ΒΑΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΣΕ ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ;;;
Προσωπικά τα θέλω πίσω από το τιμόνι!!!
Ένα μειονέκτημα που αναφέρουν πολλοί είναι πως δεν τα βλέπεις με το τιμόνι στριμμένο...
Ε, αν στην διάρκεια της στροφής (ΜΕΣΑ στη στροφή) κάθεσαι και κοιτάς πόση βενζίνη έχεις, ή με πόσα μπήκες, είσαι βλαξ!!! Οπότε ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑ είναι που δεν τα βλέπεις με στριμμένο τιμόνι!!!Θάνατος στα όργανα στο κέντρο λοιπόν; Όοοοοοοοοοοοχι!!!!!!!!
Αντιθέτως, είναι ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΑ να έχεις πίεση/θερμοκρασία λαδιού, μπαρόμετρο για το τούρμπο και λοιπά βοηθητικά όργανα στο κέντρο!!! Σπορτιφ αμάξια!!!
ΑΛΛΑ τα βασικά όργανα πίσω από το τιμόνι. Άκου ντουλάπι πίσω από το τιμόνι!!! Σας χάλαγε δηλαδή να βάζατε ντουλάπι στο ΚΕΝΤΡΟ (αντί οργάνων...), οπότε να το φτάνει και ο συνοδηγός εν κινήσει, αντί μόνο ο οδηγός και εν στάσει;;;
-
Στο yaris με πειραξαν αρκετα τα οργανα του στο κεντρο (για το καινουργιο δεν εκφερω αποψη ακομα) Στο Idea τα βρηκα πολυ φιλικα (μαλλον επειδη δεν ειναι ηλεκτρονικα και εχουν το σωστο μεγεθος) Στο X-trail επισης δεν με προβληματισαν... Εχει σημασια πως ακριβως θα γινει η υλοποιηση τους...
Παντως σε καθε μα καθε περιπτωση τα θελω μπροστα μου. Και δεν με νοιαζει τι λενε οι ερευνες της Toyota. Οσο η Boeing και η Airbus πιστευουν πως ειναι καλυτερα τα βασικα οργανα να ειναι μπροστα σου, το ιδιο θα πιστευω και γω
Υπαρχει και ενας αλλος βασικος λογος να ειναι μπροστα στον οδηγο...
.
.
.
Δεν μπορει το ετερον ημισυ, ο μπαμπας, η μαμα, ο φιλος κλπ κλπ, να δουνε με ποσα πηγαινεις και να αρχισουν την γκρινια η οποια γκρινια συμβαλλει αρνητικα στην ασφαλη οδηγηση Να ενας παραγοντας που η Toyota δεν προεβλεψε.... την γκρινια. -
Αδιάφορο... Αν και μάλλον προτιμώ τα τέσσερα βασικά (ταχύμετρο, στροφόμετρο, δείκτης βενζίνης, θερμόμετρο νερού) να'ναι μπροστά στον οδηγό και χωστά, για να μη βλέπει ο συνοδηγός με πόσο πάμε και μου λέει 'κόψε'.
Βασικά όργανα: Μπροστά στον οδηγό ή στο κέντρο...