-
Υπερθερμαίνονται τα τακάκια που έχουν ένα όριο λειτουργίας (θερμοκρασία). Υπάρχουν τακάκια που αντέχουν σε πιο ψηλές θερμοκρασίες, πχ (ημι)μεταλλικά - αυτά έχουν άλλα μειονεκτήματα για καθημερινή χρήση.
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
- φθορά, ζέσταμα-κάψιμο τακακιών: έχουμε φρένα και ξαφνικά δεν έχουμε φρένα, άμα κρυώσει έχουμε.
Αυτό μάλλον έχω βιώσει μια φορά και ήταν τρομακτικό...
Γενικά πίεζα τα φρένα, έως ότου έκανα φρενάρισμα από μεγάλη ταχύτητα μέχρι τα ~50χλμ. όπου άφησα για μια στιγμή τα φρένα και μετά ξαναφρέναρα...
Όταν πάτησα 2η φορά τα φρένα, το πετάλι είχε πετρώσει και δεν μπορούσα να φρενάρω σχεδόν καθόλου. Το άφησα και μετά από 1 δευτερόλεπτο ξαναπάτησα φρένο οπότε και λειτούργησαν. -
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Υπερθερμαίνονται τα τακάκια που έχουν ένα όριο λειτουργίας (θερμοκρασία). Υπάρχουν τακάκια που αντέχουν σε πιο ψηλές θερμοκρασίες, πχ (ημι)μεταλλικά - αυτά έχουν άλλα μειονεκτήματα για καθημερινή χρήση.Τα ακριβά τακάκια που συνοδεύουν τρύπιους δίσκους μεγάλης διαμέτρου φαντάζομαι θα σταματούν να ανταποκρίνονται σε άλλες θερμοκρασίες σε σχέση με τα φθηνά και 'συνηθισμένα'.
-
Tα racing τακάκια έχουν υψηλότερα και το άνω αλλά και το κάτω άκρο της θερμοκρασίας λειτουργίας τους.
Έτσι, αντέχουν μεν στην ανελέητα επαναλαμβανόμενη χρήση, αλλά αν χρειαστεί να φρενάρεις μόλις ξεκινήσεις, ή ακόμη χειρότερα σε ταξίδι, όπου μπορεί να μην έχεις πατήσει φρένο για κανα μισάωρο, απλώς δεν έχεις φρένα.
Εξ άλλου, φθείρουν τις δισκόπλακες πολύ ταχύτερα.Υπάρχουν ενδιαμέσως τα ημι-racing, πχ Ferodo DS2500, Pagid 4-4 Orange, (δεν πρόκειται πάντως για αυστηρά και επίσημα οριοθετημένες κατηγορίες) που προσπαθούν να σε βγάλουν ασπροπρόσωπο σε ερασιτεχνικά μη-ανταγωνιστικά track days, χωρίς να είναι επικίνδυνα στις καθημερινές μετακινήσεις.
Σίγουρα, είναι ακριβότερα από τα 'πολιτικά', λερώνουν και θορυβούν. -
Ο χρήστης BILL33 έγραψε:
είτε τα λάστιχα έχουν σκληρύνει επιφανειακά γιατί έχω καιρό να το σκίσω.
I bet my money on that!!
Mετά το σημερινό σκήσιμο, όλα οκ φρενικώς. Έχω την εντύπωση πάντως ότι τα bendix που έβαλα είναι κάπως χειρότερα από τα ferodo που είχε από το εργοστάσιο.
-
Ο χρήστης Coyot έγραψε:
Tα racing τακάκια έχουν υψηλότερα και το άνω αλλά και το κάτω άκρο της θερμοκρασίας λειτουργίας τους.
Έτσι, αντέχουν μεν στην ανελέητα επαναλαμβανόμενη χρήση, αλλά αν χρειαστεί να φρενάρεις μόλις ξεκινήσεις, ή ακόμη χειρότερα σε ταξίδι, όπου μπορεί να μην έχεις πατήσει φρένο για κανα μισάωρο, απλώς δεν έχεις φρένα.
Εξ άλλου, φθείρουν τις δισκόπλακες πολύ ταχύτερα.Υπάρχουν ενδιαμέσως τα ημι-racing, πχ Ferodo DS2500, Pagid 4-4 Orange, (δεν πρόκειται πάντως για αυστηρά και επίσημα οριοθετημένες κατηγορίες) που προσπαθούν να σε βγάλουν ασπροπρόσωπο σε ερασιτεχνικά μη-ανταγωνιστικά track days, χωρίς να είναι επικίνδυνα στις καθημερινές μετακινήσεις.
Σίγουρα, είναι ακριβότερα από τα 'πολιτικά', λερώνουν και θορυβούν.Ίσως να μην είναι σαφώς οριοθετημένες οι κατηγορίες. Αλλά φαντάζομαι, χωρίς να έχω δοκιμάσει ο ίδιος τέτοια φρένα, πως τα φρένα που τοποθετούνται για σπορ οδήγηση σε επιβατικά αυτοκίνητα θα δουλεύουν και παγωμένα. Αν είναι να μη δουλεύουν δε συμφέρει και πολύ η βελτίωση.
-
Πηγα σημερα στη SEAT,και μου ειπαν οτι πρεπει να αλλαξω λαστιχα.Δεν υπαρχει προβλημα στα φρενα.Τα λαστιχα εχουν ξεραθει.
Ευχαριστω για τη βοηθεια.Η συνεχεια στο 'Επιλογη Ελαστικων' -
Endless has the solution...
-
Ύστερα από ~10000 ανακάλυψα σήμερα ότι τα Ferodo DS2000 σχεδόν με έχουν εγκαταλείψει. Φανταζόμουν ότι θα κρατούσαν περισσότερο καιρό καθώς έχουν πιεστεί ελάχιστα...
Θα μπορούσατε να μου προτείνετε κάποια μάρκα και τύπο τακακίων που να προσφέρουν μεγαλύτερο συντελεστή τριβής από τα εργοστασιακά, χωρίς να τρίζουν και αν γίνεται με λογική διάρκεια ζωής; Το χωρίς να τρίζουν το λέω γιατί τα Ferodo από την 1η μέρα έκαναν σαν τρένο!
Το αυτοκίνητο είναι Fiat Tipo 1.4 και φοράει δισκόπλακες Brembo.
-
ρε παιδια εχει συμβει σε κανεναν με audi/vag και λοιπα να εχει ψησει τελειως τα φρενα του και να του κανουν μεταλλικους ηχους κατα το φρεναρισμα???πολυ δυνατους ομως!!!να φρεναρεις και να σε κοιτανε οι γυρω...
φταει η παστα ή οι καφριλες???οταν το πρωτο-επαθα νομιζα οτι εμεινα απο τακακια...μετα ομως ανακαλυψα οτι το παθαινει καθε φορα που κανω απανωτα φρεναρισματα με πολλα(οταν το σκιζω δλδ)..το θεμα ειναι οτι δεν κρυωνουν ευκολα και ας πηγαινω χαλαρα μετα,δηλαδη την επομενη μερα(αν πουμε οτι τα εκανα ετσι βραδυ),θα εχουν ερθει σε φυσιολογικη κατασταση...αυτο που με προβληματιζει ειναι οτι δεν εκαναν παντα ετσι..το φαινομενο εχει αρχισει μετα τα 10.000χλμ και συνεχιζει μεχρι τα 23.000 που χει αυτη τη στιγμη το αυτοκινητο...βεβαια ισως φταiει οτι στα πρωτα 10.000 ειχαμε στρωσιμο,το φοβo,κτλ...
παντως εχω εντυπωσιαστει που με τον τροπο οδηγησης μου κρατησαν(και συνεχιζουν) τοσα χλμ...επισης δεν τιθεται θεμα του οτι δεν φθειρονται,γιατι εχω συνεχεια μαυρες ζαντες,ουτε θεμα μειωσης της αποδοσης γιατι συνεχιζω και φρεναρω το ιδιο καλα,απλα κανει τρομακτικο θορυβο...
κλεινοντας, γνωριζει καποιος με σιγουρια αν το s3 εχει αισθητηρες για τακακια και κατα ποσο αυτοι ειναι αξιοπιστοι?
γιατι μια περιοδο που οδηγουσα ενα vectra,το οποιο ειχε αισθητηρες, οταν μου τελειωσαν τα τακακια δεν εδειξε τπτ και στο συνεργειο ειπαν οτι υπερθερμανθηκαν απο τα συνεχη φρεναρισματα(μου) και βγηκαν off.. -
Μάλλον φταίει η πάστα μαζί με τις καφρίλες
Όλα τα A3 έχουν οπότε γιατί να μην έχει και το S3? Δοκίμασε την επόμενη φορά που θα αλλάξεις τακάκια να βάλεις κάτι πιο συμβατό με το στυλ οδήγησής σου! -
σημερα πηγα να αλλαξω λαδια και μου ειπαν οτι θελω και τακακια.170 ευρω μονο το ανταλλακτικο..δε ξερω ισως να κοιταξω για καμια λυση απ'εξω...
-
Ο χρήστης QsisVTS έγραψε:
ρε παιδια εχει συμβει σε κανεναν με audi/vag και λοιπα να εχει ψησει τελειως τα φρενα του και να του κανουν μεταλλικους ηχους κατα το φρεναρισμα???πολυ δυνατους ομως!!!να φρεναρεις και να σε κοιτανε οι γυρω...
φταει η παστα ή οι καφριλες???οταν το πρωτο-επαθα νομιζα οτι εμεινα απο τακακια...μετα ομως ανακαλυψα οτι το παθαινει καθε φορα που κανω απανωτα φρεναρισματα με πολλα(οταν το σκιζω δλδ)..το θεμα ειναι οτι δεν κρυωνουν ευκολα και ας πηγαινω χαλαρα μετα,δηλαδη την επομενη μερα(αν πουμε οτι τα εκανα ετσι βραδυ),θα εχουν ερθει σε φυσιολογικη κατασταση...αυτο που με προβληματιζει ειναι οτι δεν εκαναν παντα ετσι..το φαινομενο εχει αρχισει μετα τα 10.000χλμ και συνεχιζει μεχρι τα 23.000 που χει αυτη τη στιγμη το αυτοκινητο...βεβαια ισως φταiει οτι στα πρωτα 10.000 ειχαμε στρωσιμο,το φοβo,κτλ...
παντως εχω εντυπωσιαστει που με τον τροπο οδηγησης μου κρατησαν(και συνεχιζουν) τοσα χλμ...επισης δεν τιθεται θεμα του οτι δεν φθειρονται,γιατι εχω συνεχεια μαυρες ζαντες,ουτε θεμα μειωσης της αποδοσης γιατι συνεχιζω και φρεναρω το ιδιο καλα,απλα κανει τρομακτικο θορυβο...
κλεινοντας, γνωριζει καποιος με σιγουρια αν το s3 εχει αισθητηρες για τακακια και κατα ποσο αυτοι ειναι αξιοπιστοι?
γιατι μια περιοδο που οδηγουσα ενα vectra,το οποιο ειχε αισθητηρες, οταν μου τελειωσαν τα τακακια δεν εδειξε τπτ και στο συνεργειο ειπαν οτι υπερθερμανθηκαν απο τα συνεχη φρεναρισματα(μου) και βγηκαν off..Μια από τα ίδια και εδώ σε Α4!!
Στο service των 15,000χλμ τα άνοιξαν και τα κάθαρισαν όλα, τακάκια, δαγκάνες............. αλλά την άλλη μέρα πάλι τα ίδια.
Το έχω συνηθίσει πλέον και δεν ασχολούμαι καθώς η απόδοση τους είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητική.
Ελπίζω να δω διαφορά στην πρώτη αλλαγή. -
Οι στρίγκλοι ήχοι δεν προέρχονται μόνο από το γυάλισμα στα τακάκια. Πολύ συχνά δημιουργούνται από την επαφή του πλαϊνού από το τακάκι με την πλευρά του δίσκου προς την πλήμνη του τροχού όπου δημιουργείται 'δόντι' με την φθορά. Αυτός εξάλλου είναι ο λόγος που τρώνε λίγο τα πλαϊνά στα καινούργια τακάκια κατά την τοποθέτηση. Λίγο τρίψιμο στο σημείο αυτό κάνει συχνά θαύματα.
-
+1 Εμμανουήλ, μόνο που όταν φθάσει στο σημείο αυτό, και το λιμάρουμε, θέλει μετά προσοχή στην συνολική φθορά του τακακιού, γιατί είναι πολύ κοντά να τελειώσει όλο το τακάκι και να έρθει σε επαφή με τον δίσκο μετά από λίγες χιλιάδες χλμ. Είναι ας πούμε ο θόρυβος αυτός το 1ο δείγμα ότι αρχίζουν τα τελειώνουν τα τακάκια.
Επίσης να μην παραβλέπουμε ότι πάχος πάστας λιγότερο από 5mm δεν έχει μεγάλη θερμική μόνωση, και παθαίνει εύκολα fading ζεσταίνοντας τα υγρά στο πεντάλ παρουσιάζοντας ελαστικότητα στο φρενάρισμα.
-
γεια σας.εχω το κορσα c(μοντελο 2002).προσφατα(πριν απο 300 νομιζω χιλιομετρα) αλλαξα τακακια και δισκόπλακες.σημερα πηγα στο βουνό και κατεβαίνοντας μου μύριζε καμμενο.σταματαο μετα απο λίγο στην άκρη και οι ρόδες κάπνιζαν προφανώς απο την ύπερθέρμανση.τα φρένα εχω την ενύπωση οτι πίανουν καλύτερα τώρα.μπορεί ομως να επαθαν κατι που τα επιβαρύνει?επίσης ακούγεται απο πίσω ενας ήχος(σαν να τσουλάει κατι που οι ρόδες δεν εχουν γρασο).είναι τα πίσω τακακια απο τα ταμπουρα που δεν εχουν αλλαχτεί?
-
Καταρχάς Εύγε! Έχω Corsa και δεν είναι εύκολο να τα κάνεις να καπνίσουν.
Κατά τα άλλα δεν έχεις κάτι να ανησυχείς. Εφόσον το πετάλι του φρένου έχει ίδια αίσθηση, χωρίς τρέμουλο κλπ. όλα είναι καλά. Τα φρένα σου σίγουρα πιάνουν καλά τώρα γιατί με τη σκληρή χρήση 'αγρίεψες' την επιφάνεια στο τακάκι.
Δες τους δίσκους σου αν έχουν μικρές ρωγμές. Συμβαίνει όταν τα υπερθερμαίνεις και μετά κρυώνουν γρήγορα (επειδή πχ. αναπτύσεις μετά υψηλή ταχύτητα). Δεν είναι κάτι το ανησυχητικό όμως εφόσον οι δίσκοι δεν έχουν λεπτύνει.
Ο θόρυβος πίσω πρέπει να είναι από τα ταμπούρα που μάλλον την 'άκουσαν' περισσότερο από τους δίσκους. Μάλλον δεν είναι κάτι σοβάρο και θα μειωθεί με τον καιρό.
Αν θέλεις όμως πήγαινε στο συνεργείο να το ακούσει ένας τεχνικός. -
Ο χρήστης george-corsa έγραψε:
σημερα πηγα στο βουνό και κατεβαίνοντας μου μύριζε καμμενο.σταματαο μετα απο λίγο στην άκρη και οι ρόδες κάπνιζαν προφανώς απο την ύπερθέρμανση.Όταν κατεβαίνεις γρήγορα και το αμάξι έχει ντουμανιάσει από τη βρώμα των φρένων, να ξέρεις ότι μετά από λίγο ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΕΙΣ ΦΡΕΝΑ (μέχρι να κρυώσουν). Θα πατάς το πεντάλ και θα είναι σκληρό αλλά το αμάξι δεν θα επιβραδύνει. Μη ξεσκίζεις τόσο τα φρένα, πήγαινε πιο σιγά.
Όταν τα φρένα έχουν υπερθερμανθεί και καπνίζουν, το χειρότερο (για τα φρένα) είναι να σταματήσεις. Πήγαινε σιγά μέχρι να κρυώσουν και μετά σταματάς.
-
Μάλλον υπερθερμάνθηκαν γιατι ήταν άστρωτα ακόμα, καθώς 300 χιλιόμετρα είναι λίγα. Λογικά με νορμάλ χρήση δέν θα υπερθερμανθούν ξανά.
-
απλα ειχε αποτομη κατηφόρα και η χαμηλή σχεση στο κιβώτιο δεν βοηθούσε.αυτο με την αίσθηση του φρένου το ξερω και το ενιωσα.το φοβήθηκα και για αυτο σταματησα
Φρένα!!! Εντυπώσεις και απόψεις