-
-
φανταζομαι οτι μιλαμε για εθνικη οδο.
τοτε ειναι 80 με 100 με 4η και 120 με 5η,περιπου δηλαδη.
μεσα σε πολεις και πανω στα βουνα με ανηφορες ειναι αλλιως.
δεν θελει πολυ φιλοσοφια και τεχνη. -
Ο χρήστης kasel έγραψε:
φανταζομαι οτι μιλαμε για εθνικη οδο.
τοτε ειναι 80 με 100 με 4η και 120 με 5η,περιπου δηλαδη.
μεσα σε πολεις και πανω στα βουνα με ανηφορες ειναι αλλιως.
δεν θελει πολυ φιλοσοφια και τεχνη.Το 120 με 5η σίγουρα δεν είναι η πιο οικονομική ταχύτητα κίνησης. Ίσως 90-100 με 5η, αλλά σε επίπεδα σημεία και πραγματικά ελάχιστο γκάζι...
-
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
Όσο πιό χαμηλές οι στροφές τόσο πιο χαμηλή η κατανάλωση.Κοντά στις στροφές της μέγιστης ροπής έχουμε την χαμηλότερη 'ειδική κατανάλωση' (κατανάλωση ανα ίππο ή brake specific fuel consumption) αλλά η απόλυτη κατανάλωση σε αυτές τις στροφές είναι αρκετά υψηλή.
Επομένως η πιό οικονομική ταχύτητα είναι με τη μέγιστη σχέση στο κιβώτιο και τις στροφές στο ρελαντί.
+1
-
Ο χρήστης funkyreverend έγραψε:
Εσύ μιλάς για κατανάλωση σε συγκεκριμένη διαδρομή -και πολύ σωστά λες για τις αυξομειώσεις-, ενώ ο φίλος ρωτάει για την 'οικονομικότερη ταχύτητα'. Το σημείο δηλαδή όπου βελτιστοποιείται η κατανάλωση.Για παράδειγμα, κάνω μια συγκεκριμένη διαδρομή 60 χιλιομέτρων με ταχύτητα κίνησης γύρω στα 60 (ας πούμε σταθερή ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΚΑ, χωρίς αυξομειώσεις) και πετυχαίνω Χ κατανάλωση. Αν πάω με 80 θα πετύχω Ψ, αν πάω με 100 θα πετύχω Ζ. Θα υπάρχει ένα σημείο (ταχύτητα σε km/h, σχέση κιβωτίου για ένα αυτοκίνητο με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά ροπής και αεροδυναμικής) όπου η κατανάλωση θα ελαχιστοποιείται. Αυτό το σημείο εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, πάντα με την δική σου σκέψη (όχι αυξομειώσεις στο γκάζι) ως σταθερή μέθοδο. Ο φίλος αναζητά εμπειρικά το υπογραμμισμένο.
O funkyreverend εξέφρασε αυτό ακριβώς που θέλω.
Έχετε μια απέραντη ευθεία μπροστά σας χωρίς εμπόδια κλπ. και πολύ λίγη βενζίνη... τί θα κάνετε?
Ξεχάστε τις εθνικές και ταχύτητες 110-130χλμ. εδώ μιλάμε για απόλυτη οικονομία. Το σταθερό γκάζι και οι άλλοι κανόνες θεωρούνται δεδομένοι.
Όσο αυξάνει η ταχύτητα αυξάνουν και οι αεροδυναμικές αντιστάσεις. Μιλάμε σίγουρα για ταχύτητες κάτω από 100χλμ.
Το ερώτημα είναι μήπως είναι τέτοια η σημασία των αεροδυναμικών αντιστάσεων, που να πρέπει να κινηθούμε με τόσο χαμηλή ταχύτητα, ώστε να μην πρέπει να έχουμε 5η. Το υποψιάζομαι ισχυρά αυτό και, αν ισχύει, νομίζω πως προκαλεί έκπληξη σε όλους.Τον τύπο που παραθέτει ο christos.dimou δεν μπορώ να τον συλλάβω ακριβώς.
Αν κάποιος έχει trip computer και 400 μέτρα ευθείας χωρίς κίνηση, θα μπορούσε εύκολα να βγάλει συμπέρασμα.
Δυστυχώς δεν έχω trip computer... -
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Όσο πιό χαμηλές οι στροφές τόσο πιο χαμηλή η κατανάλωση.
Κοντά στις στροφές της μέγιστης ροπής έχουμε την χαμηλότερη 'ειδική κατανάλωση' (κατανάλωση ανα ίππο ή brake specific fuel consumption) αλλά η απόλυτη κατανάλωση σε αυτές τις στροφές είναι αρκετά υψηλή.
Επομένως η πιό οικονομική ταχύτητα είναι με τη μέγιστη σχέση στο κιβώτιο και τις στροφές στο ρελαντί.
+1
-1
Όταν ο κινητήρας είναι στο ρελαντί ή εκεί κοντά (έως 1200 στροφές) και έχει φορτίο, κάνει εμπλουτισμό στο μίγμα για να αποφύγει τα πυράκια. Μ'αυτή τη λογική, και εντελώς εμπειρικά, νομίζω ότι οι οικονομικότερη ταχύτητα είναι με την μεγαλύτερη σχέση στο κιβώτιο (συνήθως 5η) και τόσες στροφές ώστε να μην ακούγεται ο ήχος 'ζορίσματος' στον κινητήρα, δηλαδή συνήθως 1800-2000. Τα πιο πολλά αυτοκίνητα βγάζουν 60-70 km/h εκεί. Υποθέτω ότι μόνο κάποιος που κάνει δοκιμές με αξιόπιστη μέτρηση μπορεί να απαντήσει με σιγουριά. -
Ο χρήστης Hammer_ έγραψε:
φανταζομαι οτι μιλαμε για εθνικη οδο.
τοτε ειναι 80 με 100 με 4η και 120 με 5η,περιπου δηλαδη.
μεσα σε πολεις και πανω στα βουνα με ανηφορες ειναι αλλιως.
δεν θελει πολυ φιλοσοφια και τεχνη.Το 120 με 5η σίγουρα δεν είναι η πιο οικονομική ταχύτητα κίνησης. Ίσως 90-100 με 5η, αλλά σε επίπεδα σημεία και πραγματικά ελάχιστο γκάζι...
ε ναι ενταξει.στο περιπου λεμε.
100 με 120 με 5η και 70 με 90 με 4η. -
Ο χρήστης kasel έγραψε:
φανταζομαι οτι μιλαμε για εθνικη οδο.
τοτε ειναι 80 με 100 με 4η και 120 με 5η,περιπου δηλαδη.
μεσα σε πολεις και πανω στα βουνα με ανηφορες ειναι αλλιως.
δεν θελει πολυ φιλοσοφια και τεχνη.Το 120 με 5η σίγουρα δεν είναι η πιο οικονομική ταχύτητα κίνησης. Ίσως 90-100 με 5η, αλλά σε επίπεδα σημεία και πραγματικά ελάχιστο γκάζι...
ε ναι ενταξει.στο περιπου λεμε.
100 με 120 με 5η και 70 με 90 με 4η.Πολύ ωραία!
Το ερώτημα είναι, μεταξύ του 100 με 5η και του 70-90 με 4η ποιο είναι πιο οικονομικό?
Όλοι ασυναίσθητα πιστεύουμε πως με το που θα κουμπώσουμε 5η κινούμαστε όσο πιο οικονομικά μπορούμε.
Μήπως όμως αν κρατούσαμε χαμηλότερη ταχύτητα κίνησης και 4η πετυχαίναμε καλύτερη κατανάλωση? -
Ο χρήστης Hammer_ έγραψε:
Όσο πιό χαμηλές οι στροφές τόσο πιο χαμηλή η κατανάλωση.
Κοντά στις στροφές της μέγιστης ροπής έχουμε την χαμηλότερη 'ειδική κατανάλωση' (κατανάλωση ανα ίππο ή brake specific fuel consumption) αλλά η απόλυτη κατανάλωση σε αυτές τις στροφές είναι αρκετά υψηλή.
Επομένως η πιό οικονομική ταχύτητα είναι με τη μέγιστη σχέση στο κιβώτιο και τις στροφές στο ρελαντί.
+1
-1
**Όταν ο κινητήρας είναι στο ρελαντί ή εκεί κοντά (έως 1200 στροφές) και έχει φορτίο, κάνει εμπλουτισμό στο μίγμα για να αποφύγει τα πυράκια. **Μ'αυτή τη λογική, και εντελώς εμπειρικά, νομίζω ότι οι οικονομικότερη ταχύτητα είναι με την μεγαλύτερη σχέση στο κιβώτιο (συνήθως 5η) και τόσες στροφές ώστε να μην ακούγεται ο ήχος 'ζορίσματος' στον κινητήρα, δηλαδή συνήθως 1800-2000. Τα πιο πολλά αυτοκίνητα βγάζουν 60-70 km/h εκεί. Υποθέτω ότι μόνο κάποιος που κάνει δοκιμές με αξιόπιστη μέτρηση μπορεί να απαντήσει με σιγουριά.Μπορεί να δώσει λίγο παραπάνω αέρα (η βαλβίδα ρελαντί) αλλά δεν κάνει εμπλουτισμό στο μείγμα - θα είχε πολλά καυσαέρια.
Έχει μετρηθεί πάρα πολλές φορές η κατανάλωση και στα αμάξια παραγωγής (με τις κοινές σχέσεις στο σαζμάν) η μικρότερη κατανάλωση είναι στις συνθήκες που γράφει ο dog80. Αν δε μπορεί να δουλέψει ο κινητήρας στο ρελαντί (σβήνει) και χρειάζεται λίγο γκάζι (1000-1200 στροφές) τότε εκεί είναι η πιο οικονομική ταχύτητα.
Σε αγώνες οικονομίας, πατάνε ΤΕΡΜΑ το γκάζι με τη μεγαλύτερη σχέση στο σαζμάν και πολύ χαμηλές στροφές (για μερικά δευτερόλεπτα) και μετά σβήνουν το κινητήρα μέχρι να πέσει η ταχύτητα και να επαναλάβουν τη διαδικασία.
-
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
φανταζομαι οτι μιλαμε για εθνικη οδο.
τοτε ειναι 80 με 100 με 4η και 120 με 5η,περιπου δηλαδη.
μεσα σε πολεις και πανω στα βουνα με ανηφορες ειναι αλλιως.
δεν θελει πολυ φιλοσοφια και τεχνη.Το 120 με 5η σίγουρα δεν είναι η πιο οικονομική ταχύτητα κίνησης. Ίσως 90-100 με 5η, αλλά σε επίπεδα σημεία και πραγματικά ελάχιστο γκάζι...
ε ναι ενταξει.στο περιπου λεμε.
100 με 120 με 5η και 70 με 90 με 4η.Πολύ ωραία!
Το ερώτημα είναι, μεταξύ του 100 με 5η και του 70-90 με 4η ποιο είναι πιο οικονομικό?
Όλοι ασυναίσθητα πιστεύουμε πως με το που θα κουμπώσουμε 5η κινούμαστε όσο πιο οικονομικά μπορούμε.
Μήπως όμως αν κρατούσαμε χαμηλότερη ταχύτητα κίνησης και 4η πετυχαίναμε καλύτερη κατανάλωση?η διαφορα ειναι απειροελαχιστη.
ειτε πας 70 με 90 με 4η,ειτε 100 με 120 με 5η δεν θα δεις αξιολογη διαφορα.σε εθνικη οδο παντα.οταν περασεις τα 130 με 140 εκει θα δεις διαφορα.
βγαλε λιγο το χερι εξω απο το παραθυρο και δες την αντισταση στον αερα στα 80 και στα 140.γιατι και η αντισταση του αερα παιζει ρολο στην καταναλωση. -
Ο χρήστης Hammer_ έγραψε:
φανταζομαι οτι μιλαμε για εθνικη οδο.
τοτε ειναι 80 με 100 με 4η και 120 με 5η,περιπου δηλαδη.
μεσα σε πολεις και πανω στα βουνα με ανηφορες ειναι αλλιως.
δεν θελει πολυ φιλοσοφια και τεχνη.Το 120 με 5η σίγουρα δεν είναι η πιο οικονομική ταχύτητα κίνησης. Ίσως 90-100 με 5η, αλλά σε επίπεδα σημεία και πραγματικά ελάχιστο γκάζι...
Σύμφωνα με τους τύπους που υπολογίζονται για τον υπολογισμό του κόστους των νέων οδών η οικονομικότερη ταχύτητα είναι κάπου εκεί. Βέβαια με τα σύγχρονα πιο αεροδυναμικά αυτοκίνητα ίσως είναι λίγο ψηλότερα. Προσωπικά πάντως τις καλύτερες καταναλώσεις τις έχω πετύχει γύρω στα 110 αλλά δεν έχω δοκιμάσει αργότερες ταχύτητες σε Ε.Ο. αλλά στο επαρχιακό δίκτυο μόνο.
-
To QuattroRuote συνήθως δίνει τις αποδόσεις (km/l) για σταθερή ταχύτητα όπως τη μετρά στη πίστα του Vairano.
Συνήθως στα πιο αποδοτικά diesel στα 130 km/h η απόδοση είναι στα 15~16 km ανά λίτρο (δηλαδή) ~6.5 λτ στα 100. Στα 90 km/h τα ίδια οχήματα είναι στα 20~21 km το λίτρο.
Τα οχήματα είναι πιο αποδοτικά σχεδόν πάντα στους ημιαστικούς δρόμους (extra-urbano) όπου οι ταχύτητες είναι στα 80~100 km.
Πάντως στα 60 km/h (ταχύτητα που δεν είναι δυνατό να έχεις στην Εθνική οδό) είναι θεωρητικά δυνατό να δούμε και την μεγαλύτερη απόδοση (στο 1.3 MJet Panda είχε μετρηθεί το νούμερο των 28 km με ένα λίτρο δηλαδή στα 3.5 lt/100).
Ο τύπος δεν είναι δα και τίποτα εντυπωσιακό. Είναι και λάθος καθώς το σωστό είναι λ*P/S. Απλά παίρνει 3 παράγοντες (την ειδική κατανάλωση κινητήρα ανά ίππο ανά χιλιόμετρο, την απαίτηση σε ισχύ (ίππους) για να διατηρηθεί σταθερή η ταχύτητα και τέλος την απόσταση ανά ώρα). Το αποτέλεσμα είναι σε lt/hp/h * hp *h/m = lt/m. (δηλαδή μονάδες καυσίμου προς απόσταση). Η ελαχιστοποίηση αυτού του λόγου δίνει και την καλύτερη απόσταση (ή η μεγιστοποίηση του αναστρόφου).
Sorry για το λάθος........
-
Eυχαριστώ για την απάντηση!
Στα 60χλμ. τί επιλεγμένη σχέση έχει?
Επίσης, υπάρχουν μετρήσεις για βενζινοκίνητα? Ισχυεί και εκεί χονδρικά το 60 ως πιο οικονομική ταχύτητα?
ΥΓ. Κανείς βέβαια δεν πρόκειται να πάει με 60 στην εθνική. Καλό είναι όμως να ξέρουμε ότι το ταξίδι με 80 είναι πιο οικονομικό από το ταξίδι με 110 και γενικότερα ποια είναι η πιο οικονομική ταχύτητα βάση της οποίας μπορούμε να κάνουμε κάθε φορά το συμβιβασμό μας μεταξύ οικονομίας και χρόνου.
-
Με βαση τον υπολογιστη ταξιδιου,τον οποιο χρησιμοποιω πολυ,σε 3,2 λιτρα μεγαλο 4x4,με 6η στο κιβωτιο απο 1900 εως 2500 στροφες/λεπτο και 100-120 χ/ω,σταθερο γκαζι και σε ευθεια,χωρις εμποδια ή κινηση πετυχαινω γυρω στα 15,5 λιτρα/100χιλ(με αρκετη προσπαθεια) στιμιαια καταναλωση.Μια μερα πετυχα με ενεργοποιημενο το
cruise control,6η ταχυτητα και 100 χιλιομετρα 12 λιτρα/χιλιομετρα,μαλλον εντυπωσιακο νουμερο.Επισης οσο το χρησιμοποιω μεσα στην κινηση η μεση καταναλωση δυσκολα πεφτει κατω απο τα 25,5.Πρεπει να πω οτι οι τρεις πρωτες σχεσεις μπαινουν απο το αυτοματο κιβωτιο αμεσως μολις πατησεις το γκαζι και μονο αν πατησω φρενο ή μειωθει η ταχυτητα περιπου στα
20 χιλιομετρα μπαινει 2αρα. -
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
O funkyreverend εξέφρασε αυτό ακριβώς που θέλω.Ε, τι διάολο 'οικονομολόγος' θα ήμουν! Τώρα που θα αρχίσουν μερικά μικροταξιδάκια, θα προσπαθήσω να το ελέγξω με το τριπ. Κάνοντας μια πρόβλεψη για το δικό μου (Leon 20VT), πιστεύω ότι η βέλτιστη θα είναι στα 70+- km/h με την 6η, μερικές στροφές πριν το σημείο εμπλοκής του turbo. Για να δούμε...
-
και γω το ιδιο πιστευω....
-
Για να δούμε!
Ό,τι εμπειρίες έχει κανείς με trip cpmputer ας τις καταθέσει!
Tobajara Για τι αυτοκίνητο μιλάμε?
Ποια είναι η πιο οικονομική ταχύτητα κίνησης?